- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #213000 üzenetére
hajtókar: [link] Weighs 1085g - ez azért elég soknak tűnik elsőre, nem tudom mennyire valid
szerk: az Shimano Acera FC-M361 Crank Set 3x7/8-speed 42-32-22 - black 978 gramm viszonyításképp: [link]
azért látszik, hogy a kazettán lehetne faragni, szóval lehet nem teljes szettben kellene gondolkozni, ha váltana valak, pl: a 8100-as 470 gramm [link], a 7100-as meg 534g [link]
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz 123xyz #212975 üzenetére
Nem kell sehova vinni, fogsz egy fémfúrót és lefúrod a csavar fejét. Ha leesett, a maradékot ki lehet már csavarni elvileg. Alternatíva a flex... csak ahhoz nagyon biztos kéz kell, hogy mást ne radírozz le.
MPowerPH: ilyet se hallottam még Mire azon a csavaron a szűk helyen pontosan megreszeli a csavart, öreg este lesz, és, ha imbusszal nem ment, villáskulccsal sem fog.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
bexinho23
őstag
Vonaton utazik valaki kerékpárral? Havi bérletet applikációban nem tudok venni, csak napi jegyet. Ráadásul neten sem találok sehol bérlet árakat. Elképzelhető, hogy nem lehet bérletet venni kerékpárhoz?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #213000 üzenetére
Itt van jó néhány lemérve mérlegen...
Ringman...itt meg kevesebbet. jjeahh kollégának a több lenne a jobb, mely az nagyobb grammbuzulási lehetőséget is jelentene egyben.
Ami a sort illeti nekem már polcon az SLX, az volt értelmes súlycsökkentés, az XT már nagyon drága. 28e-ért vettem tavaly az E-bike-tól.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #213004 üzenetére
Jóféle kaviárral töltve adják?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bexinho23
őstag
válasz Mr.Csizmás #213008 üzenetére
Köszi. Egyszerűen nem találtam rá erre az oldalra. Viszont akkor nagyon úgy néz ki, hogy kénytelen leszek papír alapú bérletet venni kerékpárhoz.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #213007 üzenetére
a youtube linken lévő súllyal nem jön ki a matek, a bb nem több 100 grammszerk:
a bal oldali hajtókar nélkül (!) 745 grammot mutat a mérleg.[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz andrisbandi #213012 üzenetére
ehhez a módszerhez elég jó minőségű bitfej kell, ami nem biztos, hogy megéri
néha olcsóbb lefúrni, bár valóban rizikósabb“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Toobee
veterán
válasz Toobee #212660 üzenetére
A kínai szarjaim egy része megjött. Érdekesség, hogy az Express One hozta, a 2 szemüveget, a téli kotont, meg az odi marcsát és az övet egy csomagba rakták bele (külön-külön eladóktól jöttek), így egy csomagként kaptam meg. Sokkal jobb, mintha a posta hozta volna, nem kellett fizetni semmi extrát. Mikor a posta hozza, akkor kell vámkezelésre fizetni csomagonként párszáz ft-ot. Az 1-es jelű szemüveg tűnt jobbnak, így ma abban mentem tekerni. Idáig nagyon tetszik, de még el kell vigyem megnézni, hogy van-e UV védelem. Vigyázzatok az erdőben, rengeteg kidőlt fa van.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #213014 üzenetére
Én első körben bevágnám egy lapos csavarhúzónak, aztán ha az sem megy akkor fúrnám le a fejét.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #212991 üzenetére
Ugyanakkor fejben elkezdtem számolgatni és rájöttem, hogy egy Deore 1x11 vagy 1x12 szettel semmi (!) súlyt nem spórolnék ezen a bringán a 3x9-hez képest.
Ezt a súly miatt 1x-re átállást szerintem nyugodtan el lehet engedni. Talán van megtakarítás, de biztosan nem számottevő, viszont nem a súly megtakarítás miatt szeretjük és vesszük az 1x rendszert.
Nincs elől váltás, ellenben a teljes áttétel tartományt akár terhelés alatt végig lehet váltani és egy hátsó váltás sokkal gyorsabb mint elől egy lánc átdobás, elől ugye a terhelt szakaszon van a lánc átdobás, ami az 1x-el kiesik, nem kell láncvonalban gondolkozni és annak megfelelően váltani, elől mehetnek a narrow - wide tányérok és onnantól nincs olyan hogy leesik a lánc durva terepen, lehet feltenni lánctányér védőt alulra, ami ha felakad akkor is átcsúszol az akadályon és nem sérül se a lánc se a lánctányér, kőfelverődéstől is véd (nekem 3x rendszeren felvert kőtől hajlott már be 45 fokkal nagy lánctányér foga) stb... -
Lacerta
aktív tag
válasz 123xyz #212975 üzenetére
Lapos fejű csavarhúzó és/vagy torx beütve működni szokott. Ha ilyen vajaskenyér anyag a csavarfej, nem szokott a szerszámnak baja esni.
Ha nem megy úgy sem, még Dremel vágókoronggal meg lehet hornyolni a csavart, és akkor egy nagyon nagy lapos fejű csavarhúzó belemegy.
Esetleg, ha van kicsi műszerész satud, azt meg lehet próbálni rászorítani a csavarfejre, és úgy kitekerni. -
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #213018 üzenetére
Láttam most kérdést Sender esetén, ahol megrepedt a bashguard menet-váz kapcsolat, állítólag nem garis gond. Azért óvatosan terhelném át a vázra ezeket az ütéseket én is. Egyébként a Zefal alsócsóvédő valami idáig nagyon jól teljes, már van rajta egy körömnyi benyomódás/sérülés. Szerintem szisszentem volna egyet, ha a vázon csattan, ami okozta.
Speci Enduron volt nekem is, hogy egy kő odavert a NW tányérnak, az kuka is lett utána, mert ledobálta a láncot a fog onnantól kezdve bizonyos fokozatoknál. Viszont én továbbra sem merek olyan terelőt felrakni, ami alulról is véd, pont a váz miatt. Egy egyszerű kis ZTTO ISCG5 felfogatású vezetőm szerintem van is még a fiókban, de tányércsere óta nulla leesésem volt, a Remedy meg új hajtással jött, ahogy ugye most az Izzo is, azoknál meg ez tényleg nem jelentkezett problémaként, soha nem volt láncleesésem.
https://barbieripnk.hu/
-
Tappancs2001
senior tag
Sziasztok! Ha csak kevésbé lyukadt ki a kerékpárom hátsó kerekén a külső gumi (királydinnye tüskéjétől), abban az esetben is szükséges új külsőgumi (Schwalbe Smart sam 2.25) beszerzése szerintetek? Cube AIM SL 29 2021 kerékpárom van.
-
szkink
aktív tag
válasz andrisbandi #212968 üzenetére
-
zsocy
őstag
válasz Toobee #213020 üzenetére
Ugyan ilyen ZTTO láncvezetőt várok még kínából, utána késznek minősítem én is ezt az 1x projektet.
Ha már 1x, mennyire lehet hangos ez az 1x rendszer? Az enyémnek egészen csörgő hangja van most álványon. Egy gyári, nem épített is ilyen zörgős? Nem a váltó vált mellé kicsivel, annak más hangja van, azt felismerem. Próbáltam belőni a láncvonalat is a kazi közepe felé, amennyire lehetett az sikerült is. Vagy majd elcsöndesednek az alkatrészek ahogy összekopnak? Végigvált mindent, nem ugrik sehol, de a 3x9 hozzá képest teljes csendben futott (ha nem váltottam keresztbe véletlen).
Egyébként most ott tartok ennél a "fél kínai Alis-fél kínai, de márkás" konverziónál hogy elöl 34t tányér fut Prowheel hajtással, hozzáadott integrált középpel , hátul 11-50 Sunshine 9 sebis kazetta, és felkerült a távtartózott Altus helyett egy kuplungos SunRace RDM900 hátsó váltó egy SunRace DLM903 váltókarral és egy KMC X9 lánccal.
Kipróbálni élesben még nem tudtam, amikor jó idő volt akkor nem értem rá, ma meg egész nap esik és hideg van, de ami késik nem múlik -
MPowerPH
félisten
válasz Dark Archon #213005 üzenetére
En mar csinaltam, mert fogoval nem tudtam benyulni. Annyi, hogy dremellel dolgoztam meg, es nem pontosan, mert a fejet ugy utottem ra. De az onnantol nem engedett, es nem tudta elnyirni sem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
kenguru99
aktív tag
válasz Tappancs2001 #213021 üzenetére
Miért kellene külsőt cserélni? Ki kell szedni a tüskéket, megragasztani vagy cserélni a belsőt és kész.
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #213027 üzenetére
Igen, működik. Meg szerintem polarizált is (kijelzőkön, autó szélvédőkön látni a jellegzetességeket), már ha a két technológiát tudják egyáltalán keverni. De ma nulla napsütés volt, esett az eső is. Viszont a Kelenföldi aluljáróban végre láttam, a sima napszemüvegeimnél óvatosan kell lemenni, mert az első pár méter szinte vakon történik.
https://barbieripnk.hu/
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #212986 üzenetére
Szerintem teljesen rendben van a tomege. Lehetne faragni rajta, szepen lassan, rohadt sok penzert, de szvsz nem tudom, megeri e.
jjeahh: A gumi tippet koszi, ki fogom probalni majd kov. osszel. Most mar rohadtul varom a szarazsagot.
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #213028 üzenetére
Szerintem valamikor én is bepróbálom, vagy ezt, vagy hasonlót, ha ennyiért ezek működnek és jó minőségű a lencse, nem torzít, nem életlen, akkor szvsz fölösleges kiadni a "nagy" kínai márkákért 17 dollárt, az enyém is annyi volt.
Más, mai laza:
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #212991 üzenetére
én többek között ezért is maradtam a 11-es rendszernél, nem számoltam össze, de Sram GX szinten relatíve nem drágán egész jó kompromisszumot lehet összehozni súly-tartomány-ár hármasban. A váltó még nem óriás kanalas, az olcsóbbik sor 395g, a drágábbik 325, picit sajnálom, hogy nem vettem a kiárusított puccos (valami következő szintű volt, ami már egy darabból van kimarva) sorok közül, amik persze még így is drágák voltak, de teljes áron meg aztán végképp nem lesz olyanom :)
jó, valamikor persze összeszámoltam, és fotók is vannak róla, de most nem találnám meg hamar.
más: megérkezett az Elite Deboyo termókulacsom, nagyon állat, csak... NEHÉZ :D
De nem érdekes, majd tesztelem hétvégén.
A sima Syssa, ami nem duplafalú, kézben fogva egyáltalán nem tűnik súlyosnak.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #213037 üzenetére
Egyebkent felteszel egy fel millas karbon kerekszettet, es mar ott vagy, hogy vagtal 6-700g -ot a legkritikusabb ponton. Ott van ertelme. Na de kinek van meg arra is loveja a ner -en kivul?
Ha egyszer meg is lepem, akkor inkabb magamnak csinalom meg. Mert kerekszettben veve borzalmasan draga.
Arra is rajottem, hogy ha van a vazra beszerzesi forrasod, akkor darabokbol sokkal olcsobb a bringat osszelegoznod. Es akkor ott van az a lehetoseg, hogy tenyleg mindenbol az kerul ra, amit szeretnel, es azert van benne egy joleso erzes, hogy Te magad legoztad osssze. Ez most hianyzik.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213038 üzenetére
Aránytalanul sok(k) az egy kerékszettért. ...azt amúgy is lecseréltem már Mavicra mert azokkal olyan jó tapasztalatom volt korábban úgy csapágyazás mint küllőzés és kazettatest viszonylatában, hogy harmadlagos volt a súly, nagyon drága kerékszettet amúgy is túlzás lett volna egy ~1800 eurós bringába vásárolni. Mivel (nálam és gondolom sok másnál is) ehhez a hobbihoz erősen hozzátartozik ápolni, szerelgetni, javítgatni és fejlesztgetni szenvedélyünk legfőbb eszközét is, időnként rájön az emberre egy-egy ésszerűen nehezen indokolható fejlesztés, könnyítés stb.amiknek ha mindig engedsz, végül aztán az isten pénze sem lenne elég. Pl. kinézek és könyvjelzőzök pár faxa gumit mert több mint fél kilót lehet nyerni rajtuk aránylag kis ráfordítással (mondjuk 30-35% drágábban mint az alap gumik) aztán alszok egyet rá és hideg fejjel már aligha tűnik jó iránynak a mérlegnek és fotózkodásnak vásárolni drága cuccokat csakis az erőltetett könnyítés végett (nem versenyzek) mikor az egyes napokon történő tekerések között is olyan erő, kedv és egyebek miatti teljesítménykülönbségek vannak, hogy azok mellett pont eltörpül 500 gr ide, vagy oda. Az én (és gondolom sok más) felhasználási szokásaim mellett 1-2 kg mínuszban aligha észrevehető, és ha titokban vennék le valahonnan meglehet észre sem venném, hisz tyúkbelesítéssel is pl. elhagytam a majd 700 gr nyeregtáskámat, vagy van olyan nap, hogy elfelejtek vizet vinni (~600gr) a 2 órás téli tekerésemre és bár tény nem a kerekekről megy le ez a súly, aligha leszek gyorsabb, vagy virgoncabb a súlycsökkenéstől. Egy szó mint 100 ez a grammbuzulás inkább szubjektív énünkről (falánk placebonk táplálása) szól mintsem a tiszán mért teljesítmény növeléséről. Én pl. meg mernék esküdni érzem jobban és szebben megy a kerékpárom ha meg van mosva (!) és kenve a váltás/hajtás úgy, hogy ezt nem évente csinálom mikor már tényleg érezhetném, hanem tulajdonképp tekerésenként törlöm a becsúszót és láncot, 2 tekerésenként pedig (3-5 óránként/50-100km) meg is kenem a láncot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #213039 üzenetére
Minden szavaddal egyet ertek. Ez igy van, ahogy mondod.
Annyi, hogy ami neked van, azert hiaba volt olcso, messze nem gagyi. Az alapja mar igy is kivalo, mert jo a geo(meg nem tul aggressziv), es ott a konnyu karbon vaz. Innentol meg mar csak par lepes a konnyites.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
addikt
válasz Hasaggymeg #213039 üzenetére
Hát ez így van, hiába vesz meg az ember egy aránylag drága bringát, nem telik el sok idő, már azon filózok, hogyan lehetne feljeszteni, legyen az akár technikai vagy csak látvány. Aztán van, hogy tényleg sikerül valami drága hülyeségről lebeszélni magam, vagy nem.
Most például az SPD pedál telitalálat volt, tényleg jobban megy tőle a bringa :-) Valahogy úgy működhet, hogy mindig találni kell valami motivációt, amivel szellemileg kihozod magad a mókuskerékből.
Annyit írtatok a tubeless gumikról is, hogy legközelebb kénytelen leszek azt fejleszteni, de azért megvárom, míg a gyári külsők elkopnak (vagy nem). Aztán ugye lehet jobb SPD cipőt venni, mert sokat számít, ha nem kell ténylegesen masnira kötni, hanem tekergetéssel húzható meg
Új sisak is már meg volt, aztán folyton variálom, milyen táskával praktikusabb hordani a cuccokat. Melyik telefontartó a jobb, meg ilyenek. Télre tutira veszek új kamáslikat, meg egy jó téli gatyát, ha van olyan, aminél elég egy réteg.
Szóval vannak tervek :-)
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
-=RelakS=-
veterán
Valakinek nagyon hiányzott a nyereg az irodában
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #213041 üzenetére
Addig jó amíg vannak tervek, van hova tovább.
#213040MPowerPH...a korábbi fele ennyibe került, de már az sem volt gagyi, sőt nagyon szépen szuperált, tökéletesen működő állapotban adtam el egy muglinak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
Sziasztok! Bike-discount.de lelkivilágát ismerőktől kérdezném: az hogy van, hogy ~147 euró kosárösszegből 157 + 10 euró lesz szállítással mikor továbblépnék fizetni? Elvileg 10 euró a szállítás és látszólag 27% áfával számol alapból. Mit hagyok ki?
-
Ringman
nagyúr
válasz stickermajom #213044 üzenetére
amíg nem választod ki a felső sarokban hogy hungary legyen a szállítás, addig a német 19%-os áfával számol, hülye megoldás.
147*1,27/1,19 =~ 156,9
-
Ringman
nagyúr
válasz stickermajom #213046 üzenetére
8,89 €
incl. 19% VAT,
plus €3.99 shipping costsha átváltok hungaryra:
9,49 €
incl. 27% VAT,
plus 9,99 € shipping costsde lehet telefonról bugos a honlap
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #213039 üzenetére
Szerintem emberfüggő is, van haverom, aki a rugós suntour és a levegős rockshox között sem érez különbséget, de pl. a gumira érzékeny stb. Én nagyon megérzem a súlyt, amikor a gyárilag 15.3kg bringát szép lassan-fokozatosan viszonylag "olcsó" fejlesztésekkel levittem 12.4 kilóra, kb. ki akart ugrani alólam a gép, brutál könnyen megindult, jobb volt mászni, amikor a stucnit is lefelé fordítottam és kiszedtem alóla a hézagolókat, még fürgébbnek éreztem. Ezek mind olyan fejlesztések voltak, hogy tönkrement a kerékszett, kellett más, szétkopott a nyereg, úgyhogy vettem 20 eur körül egy 220g-osat a 370g-os (?) helyett, drága felső kategóriás gumik a belépő drótos helyett, aminek a súlyon kívül is van számomra előnye, pl. jobban tapadnak és végre nincsenek vágásos defektjeim. Az új gumik, új kerékszett adta magát, hogy akkor már tubelessesítsek is... Anno a markolatokkal szenvedtem egy sort, mert mindegyik kényelmetlen volt, az ESI Grips végül viszonylag drágán, de elhozta a megváltást és az is minusz pár gramm. Amit nem lett volna muszáj lecserélnem, az a rugós Rockshox Tora, de azóta sem bántam meg, hogy levegős lett helyette, ha már van teló a bringán, szvsz legyen levegős.
Amúgy nem tudom mennyire placebo, de amióta emésztési zavarok, gyomor problémák miatt lefogytam 63-ról 58 kilóra, azóta is gyűlnek stravan a PR-ek, kupák, pedig január-februárban szoktam lenni a legrosszabb formában.
Szal a súly a bringán és az emberen is számít szerintem, de főleg mtb-n, ha sokat mászol terepen és gyakran kell terepviszonyok miatt fékezni-sprintelni. Olyan bringán, amivel hosszúba tekersz kevés megállással, kevés mászással, valszeg nem olyan fontos.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #213049 üzenetére
Valamit csináltál mert már nem látlak rendesen a Sztravan.🤔 Muszáj lesz visszakövessem temérdek követőmet (~15? ) mert így közülük sem látok mindenkit rendesen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen