- Mobil flották
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
Gaben92
őstag
válasz 6030D #212692 üzenetére
Tényleg hülyén fogalmaztam ezek szerint. Kicsit feljebb leírtam, hogy az én értelmezésemben a "trekkinggel az erdőbe" mit takar.
Munkába járás: Egy darab hátizsákot hord magával azt is csak akkor ha visz saját kaját szóval nem kell nagy pakolászás. Ha megyünk messzire ott is leginkább hátizsák megy szóval abszolút mellékes a csomagtartó és a pakolhatóság.
Tudja persze, látta a videókat. Nem volt még ilyen helyen amúgy de érdeklődik iránta. Különösebben nem féltem mert bejönnek neki az aktívabb dolgok.
Hasaggymeg: Néztünk valami Cube-ot, megkérdezte, hogy "Nincs feketében mindenfelé logó meg csicsaf.szom nélkül?"
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
őstag
válasz bulikavagyok #212697 üzenetére
annak az esélye, hogy egy lépcső peremére lépsz pont a talpad közepével egy országúti SPD-ben, szinte nulla
az ott azért van, mert sokan mielőtt bedokkolnak megnyomják a talpuk közepével a pedált, és csak a következő fordulatnál lépnek bele a pedálba, amikor épp átfordulás előtt egy pillanatig vízszintesen áll a tehetetlenségéből fakadóan“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
zsocy
őstag
válasz f4lcon #212708 üzenetére
+1, karbontalpas spd-ben megtanul az ember megfelelően togyogni, nem lép lépcsőre, csak nagyon óvatosan. Mondom ezt úgy hogy tavaly a szoba közepén megcsúszott a cipőm, és hanyattvágtam magam, azt sem tudtam mi történt. Szerencsére bukóban voltam már, nem lett semmi baj. Amikor kimásztam az asztal alól és látta hogy élek, az asszony ki is röhögött hogy biztos mindig így szállok le
Gaben92: Cross trekking? Az egy kicsit sportosabb a sima trekkingnél, de kevésbé montis, kompromisszum a kettő között.
-
6030D
Ármester
válasz bulikavagyok #212697 üzenetére
Csak hogy megnyugtassalak: az én cipőm talpán van olyan gumilap, és mégis majdnem dobtam egy hátast, amikor először elindultam a lépcsőn.
(#212708) f4lcon: én szerintem azért lépek kicsi előbbre, hogy ne kopogjon végig a 4 emeletet a stopli. Anno vicces volt, amíg nem szokták meg, hogy lakik ilyen hüJJe a házban, hogy jött valaki szemben, rám nézett és látszott rajta, hogy csajt várt, majd lenézett a cipőre, hogy miért kopog.
(Illetve montis cipőt keres, reméljük outist nem fog venni. )Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Gaben92
őstag
válasz varsam #212699 üzenetére
Igazából csak 1 bringán mindig (vagy az enyémet kell aszfaltra ha messzire megyünk, vagy az övét terepre állítani ha erdőbe együtt) mert az "alapfelállás" pont ellentétes. Amúgy nem tartom nagy macerának átdobni a kerekeket de féket állítgatni mondjuk nem lenne kedvem állandóan. Stoic éppenséggel thru-axle mindenhol, a többi viszont nem.
zsocy: Akár az is játszhat. Valami konkrét modell esetleg?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
nagyúr
válasz f4lcon #212708 üzenetére
Nullánál sajnos sokkal több az esélye. Minden nap fel kell cipelnem a bringámat a másodikra egy olyan (szűk) lépcsőházban ami tele van lépcsőfordulóval. Elég veszélyes, higgy nekem.
zsocy:
6030D: Hát ez az! Én inkább "gányolok" kicsit a cipőn, de valahogy biztonságosabbá fogom tenni.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz Gaben92 #212712 üzenetére
A Canyon Pathlite pont ilyen, azt láttam hogy nálad is felmerült, és az jó is lenne. Vagy Cube Nature EXC, szintén elég jónak tűnik.
Nekem egy Kellys Cliff 90 van, most már lassan teljesen átalakítva montira, de az is cross-ként kezdte. A Canyon és a Cube is jobbak mint az én Kellysem, mégis tudok vele menni erdőben és az odavezető betonúton is. -
bardi
aktív tag
válasz Gaben92 #212712 üzenetére
Én egy időben minden hétvégén felraktam a terepgumit, majd vasárnap este vissza a slick, nem kereket cseréltem, hanem a gumit, ahhoz képest egy kerékcsere lófasz. És az gyorszáras volt, mégse kellett túl sokat a tárcsafékekkel szenvednem, többnyire teljesen jó volt.
Most már persze, hogy lehet két bringám, eszembe se jutna ilyet csinálni, de amit te csinálnál, sokkal egyszerűbb, ha ügyes vagy, kazettát is gyorsan átrakod.'92 Honda VFR 750
-
Csokicsibesz
tag
válasz bulikavagyok #212713 üzenetére
4 emeletet mászok meg ha bringázni megyek, teljesen kivitelezhető spd-s cipőben.
Nincs középen ilyen cuccom egyik cipőn se. -
nagyúr
válasz Csokicsibesz #212716 üzenetére
Én is SPD-s cipőket használok (hosszú évek óta), de nem ilyen karbontalpút. Ismerve magamat ez eléggé veszélyes rám nézve.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #212718 üzenetére
Hogyne!
Cserébe viszont drótperemes volt a slick gumi, és hozzá keskeny felni, amire marha nehéz volt felrakni a gumit, a nagyon sokadik alkalomra ment már csak kézzel a felrakás, de ezen időszak alatt pár műanyag gumileszedő eltört.
Most a melóbajárós bringán cseréltem le a régi gumikat ilyenre, az első felnire még egész könnyen felment, az viszonylag széles, 25 mm, de a hátsóval küzdöttem. Fel akarok ezzel idén is menni dobogókőre terepen, de a hátsó kereket semmivel se tudnám megszerelni az erdőben, ha defektet kapok. Bár talán van pár fém gumileszedőm még valahol...
'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
az én értelmezésemben a trekking az a monti, amibe nem megy bele rendes méretű gumi.
ebből következik, hogy mit vennék vegyes felhasználásra.és hogy legyek a 3. kisördög, aki elveszik a részletekben, csak leírom az utóbbi két évem:
Vitus Sentier (650b x 2.6 Nobby Nic-ekkel) : jujj, csak aszfaltozni ne kelljen.
Trek Procaliber 6 (ugyanazokkal a 2.6 gumikkal) : ja, hát végülis kibírható aszfalton.
Trek, de 2.8-as Rocket Ron-okon : Ó, megy ez aszfalton, 30 km-t munkába ezzel menjek, vagy szedjem le a gravelt a görgőről?
Gravel slick 36-os gumikon: száraz földút oké, csak ne legyen homok. vagy igazi terep.
Gravel 42-es aprómintás gumikon : csak sár ne legyen. meg igazi terep. meg aszfaltra jobb a slick.a 2.8-as RR-t fel se pumpálom keményebbre aszfaltra, azok úgy gurulnak.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #212720 üzenetére
Az alább linkelt gumi mellett néha bemegyek melóba a montival, amin elöl 2.5-ös assegai van, hátul meg 2.3-as minion dhr2, általában még le is engedem kicsit a gumit, mert a sarat akarom eltüntetni mosásmentesen belőle, és az a fura, hogy érzésre sokkal jobban gurul. Szerintem a nehezebb gumik miatt jobban tartja a tempót, ezen a kis távon kétszer kell lassítanom, szóval a gyorsuláshoz szükséges plusz energia nem igazán számít. Állítólag kívülről nézve nem megyek vele olyan gyorsan, ez lehet az egyenesebb testtartás miatt van, valszeg ez is közrejátszik ebben az érzésben, időt nem mérem, hogy össze tudjam hasonlítani.
'92 Honda VFR 750
-
válasz ZolkoW #212720 üzenetére
Mondjuk nekem az országútihoz képest a tényleg aszfaltos gumis cross trekkinget is kínosan nehéz tekerni, nemhogy az XC MTB-ot. Lehet, hogy nyárra le kéne szednem a görgőről az alu országútit, és azzal munkába járni, mint tavaly(előtt).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Nutra
tag
válasz bulikavagyok #212713 üzenetére
Naggyonolcsó (esetleg még büdös is ) távolkeleti cipő vagy papucs, amiben lemész és lenthagyod? Ha mégis ellopják, zokniban felmész és veszel másikat. (Stopliscipő kézben utazik.)
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #212720 üzenetére
RR mtb gumik között zseniális aszfalton, sárban, nedves terepen, hóban szintén okés szerintem, de a napokban, mivel kezdett felszáradni a terep, többször eszembe jutott, hogy lassan vissza kéne rakni a Maxxisokat, porban annyira sodródik a Schwalbe szett. Persze nem 2.8", hanem csak 2.25", azért a pluszos méret biztos porban is betapad . Hátul amúgy nálam sajnos nagyon gyorsan kopik. Ha nyáron, száraz terepen is remekelne, az "új" verziót is megvenném, aztán szvsz soha többé nem vinnék magammal belsőt, mert mostmár a Rocket Ron is megkapta a fullos Snakeskint, szal már a futófelületen is védve van vágás ellen. Új Snakeskin vs régi Snakeskin. Fura amúgy, hogy ezt az újítást nekem kellett felfedeznem a Schwalbe gumikban, tesztekben sehol nem említik . Tudtommal az egyetlen gyártó, akinek eszébe jutott az xc gumik teljes felületét vágásos defektek ellen védeni, ami szintén fura, mert én bizony futófelületen is vágtam már ki gumit, nem csak oldalfalon .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
andrisbandi
őstag
válasz bulikavagyok #212725 üzenetére
A kutyák elhordják (Rakd magasra.)
Párszor bepróbálkoztam 2 literes lyukasztott/lecelluxozott petpalackkal a bokkrok aljában a panel elött (mosáshoz), de mindíg eltűnt. Nálunk még a zsebkulyák is kemények, az egyiket kommandós terepruciban járatják...[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #212719 üzenetére
Amikor ilyent használtam új értelmet nyert a nehezen feltehető gumi. Oda muszály volt a fém gumileszedő, de a festék is ment a felniről néhány leszedés/feltevés után, ugyanakkor olyan kemény oldalfalú, hogy egy pehelysúlyú mint pl. jjeahh kolléga lassan elgurulna vele szelepmag nélkül is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212727 üzenetére
ugyanez volt a helyzet nálam, mikor a drótperemes defektvédett schwalbe 365 gt-t raktam fel a trekking rigida magas peremű felnijére.
-
nagyúr
válasz andrisbandi #212726 üzenetére
Na még ez is! Én már abba sem merek belegondolni, h milyen lenne folyamatosan úgy közlekedni a szűk lépcsőházunkban, h egyik kezemben a bringám, másikban a két cipőm. Plusz lent sem tudnám hova tenni a bringám amíg húzom a cipőm, stb.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #212727 üzenetére
Amikor először kézbevettem a CST gumit, hirtelen meglepett, milyen rohadt nehéz, szerintem ami előtt volt a bringán gumiszett, az párban könnyebb, mint ebből 1 db
De ennek is elég merev az oldalfala, meg a futófelület is, felfújva inkább hasonlít egy háromszögre a gumi, mint egy lufira'92 Honda VFR 750
-
eddie1978
aktív tag
Ó mily csodás teazsúr. Most ezt komolyan gondolja a kerékpár ipar? Visszahozzák a menetes középcsapágyakat?
-
Nutra
tag
válasz bulikavagyok #212729 üzenetére
Úgy érzem, hogy görgőzés lesz a vége
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hasaggymeg #212727 üzenetére
*muszáJ, ugyebár.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz bulikavagyok #212729 üzenetére
Esetleg egy régi nagyobb zoknit húzni a cipőre amikor sétálsz benne? Valami gumisat vagy rücsiset mint a kisgyerekeknek van?
Amúgy tényleg csúszik a karbon talp, de mindegyiken van egy kis gumírozás. Hamar megtanulod mire lehet lépni és mire nem. -
Ringman
nagyúr
ezt így hogy? o.O
-
Jester01
veterán
-
ZolkoW
őstag
válasz bulikavagyok #212729 üzenetére
jöhet a karbon kitámasztó!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #212737 üzenetére
Az összefoglaló nyeregre vonatkozó részei hidegen hagynák. ...amúgy meg párját ritkítja az amit művel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #212731 üzenetére
Amint az a címből is kiderül, nem...🤭 Van kis balf@szkodás, kis bénázás, de a préselt csapágyak előnyének már szakirodalma van...csak hát anno az előnyeit látva (pl. vaskosabb, ergo erősebb középrészek kialakításának lehetősége, kisebb súly és Q faktor, nagyobb hely a kerekeknek, fém betétek és menetek macerás karbonvázba építésének elhagyása, direktebb erőátvitel) beleugrottak nagy hirtelen és kiderült, hogy a karbonba nem is olyan könnyű kézzel tized mm pontos kört képezni, amit ráadásul utólag még tovább finomítani (marni) sem lehet mint a fémet, így előállt a középcsapágy nyöszörgésének mizériája. Az, hogy most egyesek egyszerűbbnek látják visszalépni mint kibrusztolni az ázsiaiknál a kellő pontosságot a szerző szerint sem az optimális megoldás...a felhasználó szempontjából ugyanakkor szerintem is vitathatatlan a menetes előnye, készülök is lelkileg a majdani cserére. (Jah és enyém immár 13,5 hónapja és ~8e km télen-nyáron használat óta köszöni jól van, hangatlan és szépen forog )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #212741 üzenetére
A kész vázon át kell küldeni egy dörzsárat. Ennyi lenne. Szerintem, de cáfoljatok meg. (Én bbinfinite középcsapágyat vettem. Hamarosan berakom.) Még le is lehetne marketingelni, hogy ultra precise start of the art space technology és még egy vagy két millát rádobni a váz/bringa árára erre hivatkozva.
-
jjeahh
nagyúr
válasz eddie1978 #212731 üzenetére
Helyes . Szerintem outikra már most megfelel, mert azokon egy rendes csapágy évekig eltarthat, de bármennyire is tökéletes lenne a minőségellenőrzés, mtb-re nem való. Szal én szemény szerint mtb fronton visszaváltanék menetesre minden gyártó helyében. Montin sokkal több sarat-koszt, mosást kap, sokkal gyakrabban kell cserélni, sokkal valószínűbb a kattogás, nyöszörgő hangok előfordulása és a pressfitet sokkal macerább kiszedni, cserélni. A minőségellenőrzés meg hiába jó, mert ha többször kiütöd-bepréseled a csapágyakat, bárki bármit mond, szerintem az a csapágyház ennyire szűk tűréshatárokkal már sosem lesz olyan, mint újan és bármikor elkezdhet nyöszörögni. Ergo minden csapágycserével tönkreteszed egy picit, gondolom én... A példa kedvéért én az elmúlt 3 évben 3 középcsapágyat fogyasztottam el úgy, hogy évente csak 5-6000km-t tekerek, szal ha 10000-et mennék, elfogyna évente 2 .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #212742 üzenetére
A karbont meglehet, hogy nem olyan könnyű dörzsárazni, mármint a szálak, rétegek és gyanta miatt amiből áll.
jjeahh...lehet a sárkerülés miatt, de nekem eddig mindig elment 2-3 évet egy Shimano (csak olyant használtam) integrált középcsapágy. ugyanakkor sokat mosom, ami vagy jó, vagy nem ebből a szempontból.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alf65
csendes tag
Meg vagy cáfolva.
Aki tanul valaha is egy picike gépészetet, az pontosan tudja, hogy:
- nem tizedes tűréssel vannak ezek az illesztések megálmodva
- nem arra van kitalálva a túlméretes illesztés, hogy szétszedegessék
- pláne nem házilag kéziszerszámokkal
- ha mellényúltál nemnagyon van javítási lehetőséged (főleg karbonnál *)Kíváncsi voltam, meddig marad életben a dolog (**).
Eddig.*: aki cáfolni akarja a karbon javíthatóságát, annak ajánlom figyelmébe a jófogáson időnként feltűnő olcsó, de törött karbonvázakat
**: és még jó sokáig, hiszen jelenleg is van használatban ékes hajtókaros bringa. Ez se fog eltűnni holnapra, csak lesz "mégjobb"
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212744 üzenetére
Szerintem a sárkerülés miatt, nekem a nyeregcsövem (ott is sok sár-víz befolyik rá) és a csapágy környéke kb. csak akkor tiszta, amikor frissen lemosom. És akkor most képzeld el a skótok, angolok évente hány csapágyat használhatnak el .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-FLY->
őstag
Tudtok olyan spd cipőről aminek a talphossza 33cm? Shimano, nw, giro, 32cm és körüli csak az eu50.
-
Ringman
nagyúr
válasz parkr #212747 üzenetére
Facing carbon fibre bike frames
youtube: FACING bike frames: why it's important but almost NOBODY does it
nyilván ez otthon nem fog menni.
-
Toobee
veterán
Canyon Spectral 125. Végre szaporodnak a tekerhető rugóutas gépek, modern geóval. Izzoval szemben ment volna rendesen a fejvakarás, hogy melyiket vegyem.
First Ride: 2022 Canyon Spectral 125 - A Trail Bike With Enduro Geometry
First ride review of the new 2022 Canyon Spectral 125 CF 9 – Proven genes and less travel for the win?https://barbieripnk.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Mobil flották
- Politika
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Crypto Trade
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox Series X|S
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest