- Netfone
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
Hirdetés
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
⭐ Stella
-
-
polonic
félisten
Maximum ezt Németországban tudom elfogadni.
Ahol pedig sebességkorlátozás van, ott egyáltalán nem.
Na meg itthon, amilyen a közlekedési morál... Rengeteg baleset van az utakon
Meg mondjuk egy árpád hídi baleset után azért szálljunk már magunkba egy kicsit.
Gyorsulgatunk, kakaskodunk, meg tolom neki, kifújom a szemét. Bárkivel előfordulhat, hogy nem adja ki...[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Szerdán lehet rohamozni a Lidl-t! [link]
⭐ Stella
-
grizlisandor
addikt
-
simonjoe
senior tag
válasz cOxeR #290154 üzenetére
...akkor a CC-nek nem csak a motorja csaló, de a km órája is.
#290155polonic:
Nyáron ki spanyolba pont a német pályán nem tudtam 180-al utazni, mert nem adta ki, Svájcban nem mertem, de többnyire az volt az utazós tempó. De egy észak lengyel út alatt is 90%-ban 180-as volt az utazó. Mész 1050km-t csak pályán, gondold már el mit jelent a 50km/h különbség ekkora távon.Joe
-
brumi1024
veterán
Lehetne gyakrabban ilyen a város hétfő reggel, napifogyi 7.6.
-
rbalint88
addikt
válasz simonjoe #290153 üzenetére
En meg nem igazan talalkoztam olyan palyaszakasszal, ahol tartosan lehet menni 180-at. 145 tempomat + neha onnan gyorsulni, ha naon pilota jon hatulrol es hosszabb sort kell elozni. Nalam ez valt be, mint legnyugodtabb, legbiztonsagosabb* es fogyasztasaranyosan leggyorsabb tempo.
* sajnos sok a bobita, aki nem nezi a tukrot, vagy nezi , de leszarja es 110-zel kirantja a belsobe, fektavban nagyon nem mindegy, honnan kell lassulni - meg hosszu tavon nem is komfortos allandoan bologatni, logni az ovon. Az is mas sztori, amikor egyedul vagy hulye, meg amikor ott ul veled a csalad -
6030D
Ármester
válasz szőröscica #290164 üzenetére
Miskolc meg Transit... jártunk oda síbörzére nagybátyámmal, volt egy 2,0 benzin Transitja, 4 sebességes váltóval. 100 körüli utazó a pályán olyan gépzajban, hogy alig lehetett beszélgetni. Utána az 5 sebességes dízel megváltás volt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
simonjoe
senior tag
válasz rbalint88 #290163 üzenetére
Mi pl. Horvátországba szeptember végén, október elején szoktunk kimenni. A hely ide 850km. Ebben az időben már szinte csak lézengnek a pályán. Két éve ezt a távot 6 óra alatt letoltam. Tényleg gyér forgalom mellett, igaz itthon már az M7-es nem volt teljesen rendben, de ennek ellenére tudtam tartani nagyjából a 180-at. Nagyobb távokon igyekszem tempózni, de ezt tényleg csak akkor ha mindenben adja magát. A szomszádos Szlovákiába is nagyon szeretünk csatangolni, rohadt jó útjaik lettek, ehhez társul még a környezet-táj, de ott meg 110-es tempót szoktunk menni, de szinte mindenhol. Az meg olyan öröm autózás.
Joe
-
veterán
válasz simonjoe #290153 üzenetére
miert nagyon nem mindegy? egy orat nyersz vele idealis korulmenyek kozott, a valosagban meg inkabb kevesebbet. mi az a szitu, amikor elmesz 500 km-re, de nem mindegy, hogy 3 vagy 4 ora alatt ersz oda? plusz ez nyilvan eleg gyenge erv a gyorshajtas legitimizalasara, hogy te messze mesz. who cares?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz szőröscica #290164 üzenetére
nalam az abszolut favorit a 143 tempomat, ha meg ennyire se sietos, akkor a 134 bar most mindkettotol el kell koszonjek. csak 10-esevel ugral a tempomat (egy allasa van a tempomat karnak, nincs kicsit fel/le, csak fel/le) 80 km/h felett, alatta 5-osevel.
btw ha van barmi pro tipped spanyol roadtrippel kapcsolatban az johet jovore nagyon szeretnenk megnezni az eszaki reszet az orszagnak kocsival.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
sutszi
veterán
válasz bandus #290170 üzenetére
Ilyen hosszú távon 45-60 perc, az nem elhanyagolható idő spórolás. Annyival kevesebbet ülsz a közlekedésben és annyival többet a célnál.
A szándékos lassan haladás, és mások esetleges feltartása az legitmizálható egy vélelmezett biztonságérzettel? -> bpi autósok YT videókban sem általában a 180-as Fittipaldikat látjuk... hanem a 60-110 közötti két bal kéz az ezredben embereket...Ahogy kipakolják ezt a rakás traffipaxot, úgy egyre több a statisztika is, hogy az elhaladó autó közül %-os arányban mennyi a gyorshatjók aránya... 1-2% körüli számokat hoztak, ha jól emlékszem. És ez az abszolút gyorshajtás... A főbb probléma a relatív. Na azt én is elitélem.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
válasz sutszi #290173 üzenetére
ez egy teljesen vállalhatatlan érv: gyorshajtok mert időt akarok spórolni. induljon el akkor az ember egy órával hamarabb. de ennyi erővel adót is csalhatok, meg rabolhatok bankot, mert hamarabb akarom összegyűjteni a pénzt a kinézett házamra. nyilván torz példa, de a mögöttes logika ugyan az: valami oknál fogva a jogszabályok felett állónak gondolják egyes emberek magukat, tudnám miért... persze esetenként mindenki gyarló, de ez olyan bicskanyitogató hozzáállás, hogy verem a mellem, hogy márpedig ééén nem vagyok hajlandó betartani a sebességhatrokat, mert sietek, mert messzire megyek, stb, stb..
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz szőröscica #290172 üzenetére
most adtál egy jó ötletet az eredeti terv az északi part: bilbao, santander és biarritz a francia oldalon. odafele az alpokon keresztül, hazafele a tengerparton: sanit-tropez, nizza, rapallo, de ha dolgozok barcelonából egy hetet, akkor a várost is meg tudjuk nézni, meg a szabi is kijön szépen
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
addikt
válasz bandus #290177 üzenetére
A sebességhatárokat szerintem a 70-es évek technológiai színvonala alapján húzták meg. Bőven lehetne emelni, már csak azért is, mert még városokban sem tartja be őket nagyjából senki. Kialakul egy általános gyorshajtás, és ezt a forgalom ritmusa is leköveti. Az osztrák 100-as IG-L őrület meg aztán főleg nonszensz.
-
veterán
válasz Tapsi #290179 üzenetére
ezzel teljesen egyetértek. de egyelőre ettől még nem ez a szabályos és a kollektív szabályszegés még nem teszi azt legálissá. illetve ahogy látod inkább az ellenkezője van ennek mindenhol, például usa autópálya limitek (pedig ott sem a sávok sem az autók nem olyan szélesek, mint európában), 100-120 km/h sok európai országban. szóval sajna fejlettség ide vagy oda, semmi nem mutat abba az irányba, hogy ezeket bármikor emelni fogják. főleg, hogy azért a magyar géppark nincs olyan messze a 70-es évek technológiai színvonalától
persze nem mindenki képes megérteni ilyen egyszerű dolgokat és inkább megmarad az átlag fuxos emrichárd vállalkozó szintjén, hogy neki mindent is szabad
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #290185 üzenetére
Igen, nem a Szentendrein veretni, hanem pl a csutka ures M6-on.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
amúgy ahogy nézem ez lenne olyan ígéret, amivel választást lehetne nyerni pedig szerintem a 140-es emelés abszolút reális lenne, de akár a 150-is. az utópia meg, hogy ha valahogy lehetne autóhoz, motorhoz egyedi sebességkorlátot rendelni. pl. az ev-ken ne legyen, mert a kibocsátásuk független a sebességtől. egy eur4-es dízelnek legyen alacsonyabb sebesség megengedve, mert amúgy is rohadt sokat pöfékel. egy modern dízel, vagy benzines mehessen 160-nal, vagy 180-nal, mert az adaptív tempomat jobban reagál, mint az ember, és még így is kevésbé szennyez, mint a 20 éves 1.9 pdtdi. ez mondjuk egy fasza rendszer lenne
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
brumi1024
veterán
válasz bandus #290189 üzenetére
Ez a rendszer mondjuk messze túl komplex lenne. Pl a SUV-ok többet esznek magasabb tempónál -> alacsonyabb limit. Melyik motornál hol van az optimum? Egy 1.0 TSI hiába fogyaszt jól 130-nál, ha a számára megengedett mondjuk 180-nál már hatékonyabb egy nagyobb motor. Mi van ha az 1.9 TDI kevesebbet eszik, mint egy nem túl jól sikerült modern 2.0?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #290185 üzenetére
Vagy ahogy engem büntettek meg, 30 helyett 49-cel csorogtam a forgalom többi résztvevőjével.
-
Micsurin
nagyúr
válasz bandus #290189 üzenetére
Persze és minden rendszám felismerése után mehetne a lekérés a Db felé, hogy adott autónak mi lenne a megengedett majd ezek alapján mehet a kérés a rendszer felé vissza, hogy mehet a csekk.
Majd ezt országos szinten, párhuzamosan kb 3-400 helyen egyszerre akár. Ott könyökölne ki az egész állami krumpli infra ahol van.
Ilyen komplexitással sokszoroznád a szükséges erőforrásokat.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
veterán
válasz Micsurin #290193 üzenetére
ezért is írtam, hogy utópia, de ettől még ez egy ideális, igazságos rendszer lehetne, és ebbe az irányba kellene valahogy elmozdulni. nem pedig kőbe vésni a 130-at, hanem megtalálni a módját, hogyan lehet hatékonyabb, gyorsabb, környezetkímélőbb az autós közlekedés. erre nincs sok kezdeményezés európában, én legalábbis nem tudok róla.
szerk: és azért az általad leírt folyamat nem igényel egy nasa technológiát meg óriási számítási kapacitást.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
simonjoe
senior tag
válasz focvis #290165 üzenetére
..de Te sem úgy vezetsz, h minden körülmények között csak az számít, ha hűtőrácsig nyomod.
Én sem ezt írtam. Sajnos vannak gondok a szövegértéssel, és így lesz valakiből adócsaló, bankrabló és MRichárd!
Sajnálom a kockákat, sivár életük lehet. Azt szoktam mondani, h könnyű erkölcsösnek lennie annak, kinek soha nem volt lehetősége. Továbbá egy nagyon kedves doki barátom idézném: "merj élni, indőnkét félre kefélni!" Hozzáteszi, h a helyén kezelni ezt az okosságot! Na, ez hiányzik sok emberből!
Úton vigyázni, épségben hazaérni!! (28-án meg valszeg talizunk )Joe
-
sutszi
veterán
válasz bandus #290177 üzenetére
Vannak értelmetlen és idejét múlt szabályok, ettől még nem kell elásni az embert morálisan. De amúgy, ha már ennyire szabálykövető vagy, akkor az is benne van a KRESZ-ben, hogy nem lehet indokolatlanul lassan menni feltartva ezzel a forgalmat. Viszont ezt nem büntetik, és nem is foglalkoznak vele. Nekem is bicskanyitogató amikor haladnék... és nekem sincs mindig kedvem száguldozni... de kiemelem, hogy értsd meg, nem költői túlzásokat puffogtatok, hanem tényszerűen az igazat mondom akkor, amikor azt állítom, hogy rendszeresen ragadok be 2x1 sávon záróvonalon egy beszari mögé, több km-en keresztül aki 35-40-el hajlandó menni maximum... az analógiád alapján ez belefér, de az, hogy pályán nyomja neki valaki, az már köztörvényes bűnöző. Fura egy értékrended van hallod.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
válasz sutszi #290197 üzenetére
akarhogy is probalod magyarazni, ez belefer. nem tudom miert olyan nehez megerteni, hogy 50-ig szabad, 130-ig szabad, alatta is szabad, felette meg nem szabad. egyszeru matek relacio, kicsit meg kellett volna tolni a masodik felevet masodikban, es akkor menne is ezt most nem neked irom, hanem a schumacher kolleganak.
nem mondtam, hogy szabalykoveto vagyok, en is szoktam
gyorsabban menni, mint a megengedett. csak nem verem ra a nyalam arrogans modon, hogy nekem ez jar, es azert megtehetem, mert 500 km-re megyek. csak ez a gondolatmenet bantja a szemem, nem a gyorshajtas tenyemas tema: itt a hatar szebbik felen meg az utcan toltes is igenyesebben van megoldva
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs