- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- iPhone topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
Hirdetés
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Meridian
senior tag
válasz LurkerSheik #92 üzenetére
"Az ő kutatásuk szerint is az elektromos járművek gumiabroncs-kibocsátása 20 százalékkal magasabb, mint a fosszilis üzemanyaggal működő járműveké.A legújabb tanulmányok azt mutatják, hogy a gumiabroncsok 100-szor annyi illékony szerves vegyületet bocsátanak ki, mint egy modern autó kipufogógázai."
Amúgy ne érts félre. Én vennék EV-t. Csak éppen nem látom az innovációt az árakban.
Korábban említettem már: szövőgépek vs ruhaárak + ruházat anyagának minősége.
Hol van ez most? Sehol.
Ellenben 3-4x-es áron megpróbálják elhitetni veled azt, hogy ez a környezettudatosság. A fenéket az. A CO2 nem szennyezőanyag, a klíma változásáben nincs szerepe (off topic hoyg részleteiben elmagyarázzam miért is), ellenben az akksik gyártása az, plusz a nagyobb súlyú járművek több gumiport jutattnak a levegőbe (lásd ehhez még a fenti cikket gumipor vs kipufogógáz), és persze arról nem is beszélve nagyobb súly jobban igénybe veszi a közutakállapotát is.Ezen felül azt sem támogatom, hogy az állam dotálja a vásárlást, mert magasak az árak. Németeknél rögtön a földbeálltak az eladások most hoyg megszűntek az állmai dotációk... és ez a "gazdag" németeknél...
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Meridian #101 üzenetére
tc a szakma bulvárja. napi 1 kötelező cikk hogy megint leégett/lefagyott/felrobbant egy ev, csak legyen a clickbait meg algoritmus-simogatás.
amúgy az innovációra: egy mai középkategóriás telefon annyiba kerül, mint pár éve egy flagship, és ahhoz képest is jobb a tudása.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
senior tag
válasz Meridian #101 üzenetére
Az ovodasok pedig altalanossagban 100x tobb kakaot isznak mint egy politikus aki kokozni jar brusszelbe!
Jo lenne ertelmezni is amit linkelsz.
De megvalaszolom helyetted: EV-k 20%-al tobb gumit elhasznalnak a tanulmany szerint mint az ICE.
Azt nem teszi hozza, mibol hasznal viszont joval kevesebbet vagy semmit, ami szinten karos ha belelegzed.
Ertjuk, elfogadjuk, ez ellen is tenni kell termeszetesen, hogy mindenben jobb legyen mint az ice.
Hanggenerator is mar megvan!Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
kyle23
tag
Az, hogy hosszú távon mivel jössz ki jobban, azt még maga a jó isten sem tudja... Szép és jó, hogy te már elmentél 100k+ km-t, most akkor én is mondjam, hogy a Superbnél (2006-os, 3 éves korától van nálunk), 180000+km van, most kapott új vezérlést és fékeket, de ezen kívül még semmihez nem nyúltunk hozzá? Se nem borítottuk a motort, nincs új kuplung, turbó, váltó, kettős tömegű stb. Ja bocs, 2. télyi-nyári szettet kapta pár éve...
Ha nincs otthon a házadon 10-15+kw napelem ami által "ingyen" töltesz, nem 1-2 év mire egyáltalán egálban lesz a 2 autónak a lábnyoma, főleg azok után, hogy már szépen megy felfelé a villanytöltés ára is, ha "kútról" tankolsz. Ha nem városi szaladgálónak használod , amire egyáltalán jelenleg maximálisan lehetne használni, meg volna értelme ( bár annak sem, mert városba nem 2+ tonnás EV kellene ugye), akkor számolhatnánk napestig, mikor leszünk 0-án. Azt senki nem tagadja, hogy van benne lehetőség, de azt hogy totálisan kiváltható vele a belsőégésű autópark az színtiszta hazugság, csak ugye most jól fizetnek érte.
Főleg abban az időszakban, amikor az idő mindennél többet ér a világban, gyakorlatilag megfizethetetlen, mindent abban mérnek lassan, akkor nem fér bele, hogy 2 óránként 10-20-30 perceket töltsön az ember tankolással. HA irodában gépelsz akkor ok, de nem csak ott van munka ugye. Amikor naponta 500+ ( vagy 1000)km-t mész kocsival, nem fogsz töltikézni. hogy csak 1 szakmát hozzak, mielőtt még azt mondják sokan, hogy nincs ilyen fontos szakma ( Pl Növényorvosok, nem, nem az vagyok, csak egy termelő... ) -
ledgeri
nagyúr
válasz Meridian #101 üzenetére
A fenéket az. A CO2 nem szennyezőanyag, a klíma változásáben nincs szerepe
Kérhetnék forrást, hogy mégis miért változik akkor az egész? Privátban bőven megteszi!// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Qtya123
őstag
válasz Meridian #101 üzenetére
Az innovációt más szempontból is lehet nézni. Manapság már rengeteg olyan dolog alapfelszereltség egy középkategóriás autóban akár (ICE, akár EV), ami még 15 éve a felső kategória extráiként szerepelt.
Persze ez árnövelő tényező is, de ha az adatokat nézzük, hogy mondjuk hány havi átlagkeresetbe került 2009-ben egy alap Octavia és most, akkor a következő jön ki:
2009: 1.4 TSI Octavia: 5.035.000 Ft, átlagkereset: nettó 122.153 Ft= 41,2 hónap
2024: 1.5 TSI Octavia: 9.500.000 Ft-tól, átlagkereset: nettó 402.392 Ft= 23,6 hónapSzóval a számok tükrében még feltétlen ez sem állja meg a helyét. Arányaiban ma nem feltétlen drágább egy új autó, mint 10-15 éve.
Az viszont tény, hogy a rengeteg plusz, ami már ezekben van, adaptív tempomat, esőszenzor, legújabban a kötelező táblafelismerő, ledes lámpák, érintőképernyők sokasága, már egy középkategóriás autót is eljuttat oda, hogy jobb, ha 15 éves korában is CASCO van rajta, mert iszonyat drága a csere (persze ha sok van belőle, akkor ilyen korra már akadnak bontott alkatrészek is). De az ilyenekkel nyilván nem foglalkoznak a gyártók, miért is tennék. Nem elsődleges célcsoportjuk Béla, aki 10-12 évesen megveszi az autót 2. 3. tulajként, hogy neki húde gazdaságos legyen, hanem a célcsoport azon országok lakói, ahol nagy tömegben megtehetik azt, hogy 5-10 éves kora között lecserélik az autót. Ott még nem fingik ki a LED, az érintőképernyő, stb... A 15 éves kor körüli üzemeltetés lesz problémás szerintem a mostani autóknál, függetlenül, hogy villany, vagy szénhidrogén hajtja.
A magyar amúgy is árérzékeny a fenntartásra. Nem véletlen nemzeti sport a részecskeszűrő kiiktatás a 10+ éves autók sokaságában. 300.000 Ft egy új? Na neeee. Sokan nem akarják, még többen ki sem tudják fizetni. Mikor a mostani autók lesznek 15 évesen a használt piacon, na akkor lesz vakarózás, hogy mit vegyen az, aki abból a merítésből válogat.
Hozzáteszem, szerintem. De ne így legyen és üzemeljenek sokáig ezek a rendszerek, szenzorok és újítások.[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
"Az, hogy hosszú távon mivel jössz ki jobban, azt még maga a jó isten sem tudja... "
Igazad van.
De engem az érdekelne hogy a 2006-os 3 évesen vett Superb mikor hozza vissza az árát a 2003-as 6 évesen vett Octavia-hoz képest?Mikor "hozza vissza az árát"?
Mi volt a terv a vásárláskor?
2év? 6év? 15év? -
kyle23
tag
Én úgy gondolom, hogy nekünk a Superb már bőven megérte, az összehasonlítást én nem az Octáviához, hanem az új EV-re értettem. Az, hogy a mai EV-k, egyáltalán elmennek-e 18 évet, vagy mi lesz velük, azt a kutya nem tudja Mi marad a belsőből, vagy a szarásig tömött elektronikák, illetve az n+1 érintő kijelző fog-e még jelet adni. Ezt csak az idő adja majd meg, illetve szerelési szempontból az én részemről bőven jobb a Superb, mert tudom minden kínját-bínját, amihez nem merek nyúlni az egyedül a már említett vezérlés, azt szakemberre bízom.
Meglátjuk, hogy a még kiforratlan technika mellé, mit spóroltak ki, hogy viszonylagosan "versenyképes" áron kínáljanak EV-ket, mert hogy spóroltak dolgokon az biztos. Én kb miután megnéztem a Merci EQS videót, kb az agyam eldurrant, hogy egy ilyen silány fosra, rámerték tenni a Merci jelet, meg azt az árcédulát. De ez az én egyéni véleményem... -
Vesa
veterán
Az ICE-k is tömve vannak már elektronikával, itt csak a hajtáslánccal érdemes számolni egy összehasonlításnál. Tehát eleve nem jól számolsz. 10-12 éves EV-kből egyre több van, többségében élnek és virulnak. Pont ugyanúgy számít itt is a tulajdonos(ok) használati módja és karbantartási hajlandósága, mint az ICE-k esetében, annyi eltéréssel, hogy az akku élettartamára nem elsősorban a futott km van hatással, hanem a töltési ciklusok száma. Egyelőre nem látni, hogy a 10éves EV-k tömegesen mennének bontóba, sőt!. Még az 1-es Leaf-ek is közlekednek vígan, pedig azok akkuja a temperálás hiánya miatt ismert módon jobban degradálódik, mint a többi típusnál.
A fejlett világban többségében nem 20 éves autókkal járnak, ne a magyar rögvalóságból indulj ki, mert a gyártók sem erre alapoznak, nem ezzel terveznek. Hanem azokra a piacokra ahol az új autó eladásaik pörögnek. Ettől függetlenül sem látom, miért ne mehetnének az EV-k is 20évet? Gyakorlatilag az akku az egyetlen, ami GTK-ra tud tenni egy ilyen autót -az sem feltétlenül-, de mint látjuk, a kezdeti tech is simán visz 12 évet, és jönnek az új akkuk, tartósabb életciklussal.
EQS kapcsán pedig sajnos a modern autó hater vályi istván hatását látom rajtad, különben nem mondtál volna ekkora butaságot. Ha valós képet szeretnél kapni, javaslom, menj el és próbáld ki, vagy minimum nézz meg olyan külföldi videókat, ahol hozzáértők tesztelik az autókat, mert vályi nem az. Vályi nem érti a modern autókat, nem véletlenül nem beszél soha semmit a beépített rendszerekről, mert nem tudja használni, sokszor a létezésükről sem tud. Leragadt az autók hangjánál, a V8-nál, meg a benzinszagnál. Persze mindenki úgy hagyja magát félrevezetni ahogy akarja.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Csigavair
tag
Nekem nagyon tetszenek az EV-k, de elmebeteg árakon mennek. Egy fullos vadiúj passat kombi 19-20 ez meg kis akkuval 25. Nem is értem mi indokolja ezt az árkülönbséget...holott tizedannyi alkatrészből áll tizedannyi beszállító, logisztika és mégiscsak ott az a plusz 5 milla...
-
Squirrel
őstag
Nekem is olyan teslam van, mint Neked, de nálam sose volt meg 500 km. De a tesláknak szerintem az egyik legjobb az energia managementje. Csak itt is úgy szerepel a matek, hogy 90-nel menve 16kW-os fogyasztott, így meglehet a 600 km. Hat 16kW-os fogyasztással nem éppen. Max 70-80-nal menve, ideális 20-25 fokos külső hőmérsékleten, nem gyorsítva-fékezve, alföldön talán ... Télen meg reális viszonyok között inkább 250. Mert ha megállsz valahol ügyezni és 2-3 óra visszaülsz az autóba rémülten állapítom meg, hogy az hatótáv 30-40 km-rel kevesebb, mint mikor kiszálltam ..
-
CriticalHit
őstag
válasz Csigavair #117 üzenetére
50% -os állami támogatású otthoni napelemes töltéssel és 3-4 milliós állami támogatással, már józanabb áron is lehet találni MG4, BYD, Renault, KIA, Hyundai típust de akár egy készleten levő Tesla M3 is vihető 18 mínusz 4 millióért. Amikor egy belsőégésű Dácia 7 millió, egy Fábia 10 millió vagy egy Corsa 12 millió.
A VW pedig messze túllőtte az árazásait. Bukta is az ID3-t és az ID4-t -is.Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
Csigavair
tag
válasz CriticalHit #119 üzenetére
Renault scenic (ez még árban sem lenne rossz), ioniq 5 (22 millió) még tetszene is. A teslákat hagyjuk. Egy golf 6 beltere minőségibb... Kia ev-k szerintem olyan rondák, hogy vallatni lehetne velük, de ugye ez szubjektív... A facelift-elt id3 pro s már egész jó, bár azt is kokain árban mérik a méreteihez képest.
Nekem a töltés mizéria és az nevetséges autópályás hatótáv a legnagyobb visszatartó erő. Vidéken élek, itt a töltőhálózat mind számban, mind teljesítményben harmatos lepkefing.
[ Szerkesztve ]
-
-
Paxker315
addikt
-
bteebi
veterán
válasz CriticalHit #122 üzenetére
De -4 csak akkor, ha Kozsó vagy. A legtöbb ember viszont nem az. És nem tudom, hogy felextrázva (baromi long range, több motor, klíma használatának engedélyezése, robotpilóta, automata kávéfőző) nem lehet-e 22 az Ioniq, urambocsá' még több.
Az alapból 17,8 milliós Model 3-at "sikerült" 26,6 millióssá (+49% ár! ) konfigurálnom: long range (3,5 millió), normális (piros) szín (780k ), nagyobb felni (650k ), vonóhorog (515k ), fehér belső tér (458k), plusz a nem működő FSD (2,86 millió). Szarjon sünt a Tesla is a felárai miatt. A félmilliós vonóhorog meg a felni árkülönbség azért odavág. De a plusz egy elektromotor meg +17,5 kWh akku 3,5 milliós felára se gyenge. Az FSD-ről meg már ne is beszéljünk.Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
veterán
Az ID.7 fedélzetén, ha egy stresszes szituációban zavar, hogy az arcodba fúj a klíma, akkor először oda kell navigálnod az infotainment rendszer menüjében ehhez a beállításhoz, majd rá kell tenned az ujjad egy aprócska karikára, amit mozgatva villanymotorok próbálják állítani a befúvás irányát.
Így lesz egy alig fél másodperces, tudat alatt lezajló mozzanatból fél perces, a sofőr figyelmét az útról intenzíven elterelő érintőképernyő-babrálás.
Ilyen funkciokat ki talal ki? Tenyleg nem kerdeztek meg egy atlagfelhasznalot sem?Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
nagyúr
válasz adamssss #126 üzenetére
Ismerve a sw feljelsztési "agilis módszertan"-t, és annak a tényleges alkalmazását management elvárásokkal kiegészítve, hát meg lennék lepődve, ha ezt belevették volna. Illetve nem biztos, hogy kikerülték, csak másképp gondolkodtak.
Pedig maga a módszert jól lehet alkalmazni.Amúgy meg vol van ilyenkor a biztonságért felelős management?
Kockázatelemzés, FMEA ésatöbbi nagy szavak...Lehet, hogy úgy vannak vele, hogy annyi vezetési segéd van beletéve az autókba, hogy ezzel/azokkal már a kockázat minimálisra, vagy elfogadhatóra csökkent.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
bteebi
veterán
válasz Paxker315 #124 üzenetére
Aztán miért kellene "követelni"? Te annyival mész, amennyivel akarsz, már ha az 60 és 130 km/h között van. (Oké, a többi jármű is kevesebbet fogyasztana a kisebb sebességnél, de ez a te költségeid szempontjából gyakorlatilag mindegy.) Az ICE-ok hatótávja azért nem csappan meg brutál mértékben, persze lehet, hogy leesik ~8-900 km-ről mondjuk 6-700-ra, urambocsá' még kevesebbre. Viszont aztán bármelyik sarkon "feltöltheted" kb. Supercharger áron, de nem 50, hanem bő 1 perc alatt, nagyjából 40-50000 km/h sebességgel.
#126: "Ilyen funkciokat ki talal ki? Tenyleg nem kerdeztek meg egy atlagfelhasznalot sem?"
Ezt advanced user experience-nek hívják, és nagyon raj. Ha még lenne mellé valamilyen menő hangeffekt is, az lenne csak az igazi csúcs! Azt meg melyik dizájner nem szarja le, hogy a funkció a fancység rovására megy? Nekik pont nem számít, ha a hülye sofőr amiatt okoz tömegbalesetet, vagy üt el a zebrán 10 embert, mert a klímát kellett csesztetnie.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
CriticalHit
őstag
Ez mit jelent? "De -4 csak akkor, ha Kozsó vagy."
A készleten lévő, már konfiguráltak közül is lehet józanabb áron választani.
Számomra elég lenne a 18M-os Model 3, semmi sem kellene az általad választottak közül, viszont továbbra sincs HUD és még mindig mindenért tapikálni kell, ezért nem választanám jelenleg.
Ha a pénz nem számítana, akkor pedig inkább a Polestar 2 vagy a BMW I4.Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
senior tag
-
bteebi
veterán
válasz CriticalHit #130 üzenetére
A 4 milliós kedvezmény tudtommal csak vállalkoz(s)óknak, vállalkozásoknak van, magánszemélyeknek nem. (Persze nem bánnám, ha rosszul tudnám. )
A "tuningolt" Model 3-at meg csak azért írtam, mert nem csak az alapár létezik egy autónál. Hiába elérhető már potom 18 milláért, ha neked egy 22, vagy épp 26 milliós felszereltségű kell. Szóval ha valaki azt írja, hogy nála/neki 24 millió a Model 3, akkor nem feltétlenül mond hülyeséget.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
gyáliSanyi
őstag
Live poor, die ritch.
-
Paxker315
addikt
Oooo, csak naiv idealista vagyok. Feltetelezem, hogy ha felhivjuk a figyelmet a lassabb tempó elonyeire (kisebb karosanyag kibocsátás, kisebb zajterhelés, megsporolt üzemanyag és költség, kevesebb baleset és potenciálisan elvesztett életév) akkor mindenki idővel elfogadja, hogy nem ördögtől való a szigorúbb korlátozás.
De ilyen naiv vagyok, illetve szakmai ártalom, de a társadalom és jövő generacioinak eletkorulmenyei, emberi életek nagyobb tényezők számomra, mint az hogy mennyi naftapénzt sporolok. Ezért is örülnék ha kicsit. Lassitanank . Szeretném, na
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nagyúr
válasz Paxker315 #134 üzenetére
Persze, csak ugye az egész autózás onnan jön, hogy gyorsan eljuss távolabbi helyekre. Lóval simán el lehet jutni Békéscsabáról Pestre egy nap alatt, vagy gyalog 4-5 nap alatt, megalszol pár helyen, alig szennyezel. De ugye pont ez lenne az autózás lényege, hogy ne így legyen, hanem inkább másfél óra...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
bteebi
veterán
válasz Paxker315 #134 üzenetére
A felvetéseid nem rosszak, és egy olyan kis országban, mint Magyarország, sokkal inkább működhetnének, mint mondjuk Németországban vagy az USA-ban, hiszen itt max. egy Zalaegerszeg-Debrecen távolságnál járna jelentősebb menetidő-növekedéssel. (Sőt, amúgy mintha pont a franciáknál pont a fogyasztáscsökkentés végett csökkentették is volna - vagy csak sokan szerették volna, hogy csökkentsék?? - a sebességhatárt.)
Részben viszont - legalábbis szerintem - túlideologizálod a helyzetet.
Egy mondjuk 130 → 110-es váltásnál a zajterhelés valószínűleg érdemben nem változna. Így is, úgy is hangosak az autók. De ez az autópályán kit zavar? A 300 méterre lévő őzet? Téged a kocsiban nem fog. Ahová meg kell (és ugye ez is törvényben szabályozott), tesznek zajvédőt, és azokon a részeken többnyire eleve sokkal kisebb a sebességhatár (pl. 80-100). Ami sokkal fontosabb a zaj szempontjából, az a járművek száma. Azt viszont nem fogják korlátozni.A fogyasztás csökkenése szerintem bő 5%-nál nem lenne nagyobb (6 literes fogyasztásnál már az is -0,3 liter). Az is jó persze, de nem az a meghatározó. Hanem az, hogy Marketinges Józsi egyedül autózott napi 600 km-t azért, hogy részt vegyen egy mítingen, amit amúgy online is simán megtarthattak volna. Meg ugye ha eleve nem egy ember ülne egy autóban, hanem 2-3, akkor az máris fele-harmadannyi autó. Meg ha nem 1,5-2 tonnás autókban ülnénk egyedül, hanem kevés 100 kilós "matchboxokban", akkor megint csak radikálisan csökkenthető lenne a fogyasztás is.
Kevesebb baleset lenne-e? Talán. Vagy nem. Lehet, hogy kevesebb baleset lenne, de talán inkább kevesebb halálos baleset. Ami persze egy nagyon jó dolog lenne. De elsősorban nem abból szokott lenni a probléma, hogy valaki a megengedett sebességgel közlekedik, hanem abból, ha hülye (nem figyel, mert pl. mobilozik vezetés közben, urambocsá' elalszik) vagy épp béna a sofőr (relatív gyorshajtás, akár érdemben a sebességhatár alatt; pl. havas, jeges úton, durva esőben, porviharban). Viszont akik most érdemben gyorshajtanak (mondjuk 180-200 km/h), szerinted ők is 20-szal kevesebbel fognak menni? Ugye hogy nem? Ha meg eddig mondjuk 50-70 km/h volt a sebességkülönbség köztük és a szabályosan közlekedők között, akkor ez most már 70-90 km/h lesz, ami már érdemben veszélyesebb. Ami spec. pont fokozhatja a balesetek számát. Hülye dolog ez. És pont azért lehet hülye dolog, mert hülyék az emberek.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
kcsa
veterán
De másfél óra helyett ha kettő, cserébe nincs elmebaj a belső sávban és fele annyit fogyaszt az autóm, az részemről tökéletesen rendben van. Inkább erre gondolt Paxker315, és én magam is egyetértek ezzel.
De úgy is mondhatom, hogy ami jó a pénztárcámnak, az jó a környezetnek is.
-
Paxker315
addikt
"hangosak az autók. De ez az autópályán kit zavar? A 300 méterre lévő őzet? Téged a kocsiban nem fog."
Óh, hát mondjuk 1.5 éve exkluzíve füldugóval vezetek, és így sem vagyok maradéktalanul elégedett. Jó dolog a hiperszenzorosság, csak épp' nem merem zajvédelem nélkül elhagyni a lakást, és a városi sétákat (megyeszékhely) is védetten szoktam tenni. Nem véletlen gondolom vezetéstechnikai biztonsági faktornak az akusztikus üvegezést-oldalablakokat.
De a nagy felniket sem értem feltétlenül, mert: kisebb felni& ballonosabb gumi --> nagyobb kényelem, takarékosság, kisebb zajterhelés (érdemes séta közben hallgatni az elhaladó autókat, ha van olyan hely, ahol nem annyira sűrű a forgalom. ég-föld a különbség 16 és 19 közt.)
Ja, jól néz ki a malomkerék. De azzal azért tisztában vagyok, hogy ezt NEM fogjuk megoldani a közeljövőben (forgalomcsökkentés, járművek számának csökkentése, előírások alaktényezőre és homlokfelületre, kisebb felnik és kevesebb teljes energiafelhasználás, energiahatékonyság növelése (erre pont jók az eletro és hibridek). Csak álmodozni lehet, nem? NB: a "theory of mind" doménen borzalmas alacsony percentilben helyezkedek el (ASD). Így számomra kicsit science-fiction kategória már a tudat is, hogy nem feltétlen mindenki ilyen közlekedést szeretne. Vagyis hiába tudom, hogy mit generál a gondolkodásmódom, de "nem értem"
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
kyle23
tag
válasz Paxker315 #124 üzenetére
Ez szimplán hazugság. Nem csappan az szinte semmit. 135 templomat, klímával 5.3-5.7 között van a világ pusztulásáért felelős 1.9pdtdi motorral. Uez közút 4.8-5.2. Bár ha azt mondtad volna, hogy 10% a bukó akkor kb igazad lenne. AZ a kérdés euz egy EVnél mennyi? 50%? Akkor sztárok be a röhögéstől mindig mikor látom a 10-20-30 mill@s EVket kampózni a kamionok meg kisfurgonok mögött. :D
Emiatt is mondom mindig, hogy erőlködjenek egyenlőre a városokban, meg azok 50kmes körzetében, mert oda valók, arra tökéletesek. Egyenlőre. Majd akkor lesz értelme totál háborút indítani a benzinesek ill dieselesek ellen, amikor már fixen tudják azok 70-80%-át hatótávját, uazon a sebességes és minden kényelmi funkciót is használva. Nem, nem a kamu wltp érdekel. -
cucka
addikt
válasz Paxker315 #138 üzenetére
Az autók zajterhelésének nagy részét a gördülési zaj okozza.
Ami a sebességtől, a gumi futófelületétől és az út milyenségétől függ. A felni méret sok vizet nem zavar.
Az út felület hatalmas különbség tud lenni, az ilyen érdes textúrájú utak az autóban ülve is érezhetően megnövelik a zajszintet, kívülről meg ugyanez a négyzeten. És persze extra gumikopást is okoznak, ami környezetvédelmileg szintén probléma.Amúgy a kérdésedre a válasz - azért egyre nagyobbak a felnik (és a kerekek is), mert az jobban néz ki. A nők is hordanak magas sarkú cipőt, az sem praktikus.
#139kyle23
Az ilyen régi dízel motoroknál nem a fogyasztás a probléma, meg a co2 kibocsátás, hanem hogy ami kijön a kipufogójukon, az rákot okoz.
Gondolom te sem a szántóföldön laksz, és nem is rakod le az autódat a város határában.[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
Ma is kiderült, hogy a fórumozók többségének nincs pénze rendes autóra, ezért inkább fikázzák az újakat.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
cucka
addikt
A Teslánál nem igazán vannak extrák úgy, ahogy a német gyártóktól megszoktuk.
Fizethetsz extra pénzt fényezésért meg nagyobb kerékért, illetve az autopilot fizetős, és kalap, ez az extralista.Külön kedvencem, amikor megnézek egy autóbemutatót, elmondják, hogy x forint az alapár, és valahogy elfelejtik említeni, hogy minden, de tényleg minden amit a képeken a szemeddel látsz, az fizetős extra - a szín, a kerék, a kárpit, az utastéri dekor, az összes említésre érdemes extra.
[ Szerkesztve ]
-
kyle23
tag
Ok. De szerinted az újabb motorok nem tudják ugyanezt? Ne vicceljünk már. Annyi baromságot hoznak fel a brlsőégésű motorok ellen, hogy az már fáj. Semmilyen komoly visszaesés nincs autópály@s tempónál, nem úgy mint az EV-nél. Az ilyen kisarkítós, hazugságoktól falra tudnék mászni.....
Nem szántóföldön lakom, csak szimplán karban tartom az összes kocsimat, erőgépeket. Meg nem terjesztek ennyi baromságot, hogy minden szar csak az Év a Szent, miközben közel sem szentgrál az sem. Addig, amíg a világ m@sik végéről, hajókkal meg repülőkkel hozatom be a filléres szarjaimat, addig ne akarjuk már ki nyírni az autózást, meg felcimkézni azokat, akik nem hajlandóak ezt elfogadni.
Érdekes mód, remeg a világ, hogy kinyírják a belsőégésű kocsikat, de ha már akkugyár, meg Ev gyártó cégek épülnek a szomszédba, akkor takarodjon a picsába, mert kinyírják a földet. Fuck logic ugye.....
A rengeteg műanyag étel zabálásról ne is beszéljünk, hogy mi okoz még rákot a kipufogó gázon kívül... -
nagyúr
válasz Döglött Róka #142 üzenetére
A rendes autó definíciója kéne hozzá, hogy ezt el lehessen dönteni.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
kyle23
tag
válasz Döglött Róka #145 üzenetére
Ha te mondod, akkor biztos igazad van.
-
bteebi
veterán
válasz Paxker315 #138 üzenetére
"Jó dolog a hiperszenzorosság"
(Sajnos) nem jó. Vagyis sok - a legtöbb - esetben nem.
"csak épp' nem merem zajvédelem nélkül elhagyni a lakást, és a városi sétákat (megyeszékhely) is védetten szoktam tenni."
Amíg Angliában éltem, addig mondjuk leginkább vezettem, és nem nagyon sétáltam olyan helyen, ami nem eleve arra van, hogy ott emberek sétáljanak (pl. sétálóutcák). Csend is volt, és a levegő is egész jó volt. Itthon viszont, akár a székesfővárosban, akár vidéki nagyvárosban (ahol lakunk) feltűnt, hogy milyen szar minden. De azért félig-meddig együtt lehet vele élni. Keresni kell a csendes(ebb) helyeket.
"Óh, hát mondjuk 1.5 éve exkluzíve füldugóval vezetek"
Én meg zenét hallgatok. Nem is halkan ráadásul, bár azért relatíve kutturáltan. Vegyél elektromos autót.
"De a nagy felniket sem értem feltétlenül"
Pedig első körben pofonegyszerű. Jobban néznek ki. Mondjuk szerintem 19" fölött már minden ormótlan. Az előző autómon (Mazda 6) 17"-os 215/45-ös gumik voltak, elég szép alufelnin. Szerintem már-már tökéletes volt, látványra, meg amúgy is. A mostanin (Mazda 6) 215/55 R16-os van. Kevésbé szép. A felni is.
Az amúgy durva, hogy régen a 17" nagy volt, a 18-19" meg már-már csodaszámba ment. Ma meg már szinte egy Minire is ráteszik a 20-22"-os kerekeket.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Még mindig elég szörnyűnek tűnik ez az érintőgombos / érintéképernyős kezelőfelület... aki használja, mennyire kap agybajt tőle? Megszokható?
"a veszprémi körgyűrű lehajtójánál meglátott egy 40-es táblát, akkor mindannyian kissé meglepődtünk, hogy elég vehemens fékezésbe kezdett magától a kocsi"
Pont hasonlóval szívtam nemrég egy BMW-ben, csak ott szerencsére nem fékezett magától, csak villogott a felismert tábla a műszerfalon. Ez a funkció egyébként kikapcsolható permanensen? -
bteebi
veterán
"A Teslánál nem igazán vannak extrák úgy, ahogy a német gyártóktól megszoktuk."
Így van. Több fícsör nincs meg egy Teslában, ami egy németben benne van, vagy kérhető (pl. HUD), viszont olyan dolgok meg vannak benne alapból, amik a német prémiumokban akár milliós felárak lehetnek. Például a bőr belső (még ha az nevetséges is a Teslánál), vagy az ülésfűtés/hűtés, panorámatető.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Renault, Dacia topik
- Eredeti játékok OFF topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpársportok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- További aktív témák...
- Macbook Pro 16 M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.augusztus 4.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
- DOBOZOS Lenovo ThinkPad T14s Gen 3:R7 PRO 6850U,32GB DDR5,2TB,vil.HU bill,Radeon680M,400nit 100%sRGB
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen