- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
- Kipróbáltuk, remek lett a One UI 6.0
- Honor Magic V2 - origami
- DIGI Mobil
- Mobil flották
- Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- BlitzWolf termékek topicja
Hirdetés
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
A teslában valóban nincs HUD, de mondjuk egy BYD Seal-ben van alapáron. Az egy 19 milliós autó.
A HUD, az üvegtető, vagy a "nevetséges" műbőr belső, na azok a németeknél mind feláras extrák, úgy, hogy az autóik alapáron is drágábbak, mint az alapáron fullos felszereltségű Tesla vagy BYD. -
cucka
addikt
Nem a szent grál az elektromos autó, viszont jobb töltőhálózattal az emberek többségének valódi alternatíva.
Az újabb dízelmotorok nyilván tisztábbak, a régebbieknél ugye a dízelbotrány során bizonyosodott be az, amit mindenki sejtett - hogy valós, életszerű felhasználás közben meg sem tudják közelíteni azokat az emissziós normákat, amire specifikálva vannak. És ezek a karbantartott motorok, nem amiből kiokoskodták a környezetvédelmi berendezéseket. Meg azok amik fekete füsttel terítenek be mindent, ha mondjuk budán meg kell mászni egy emelkedőt.
Ha eltöltesz egy kis időt bármelyik amerikai nagyvárosban, akkor hazatérésnél az első élmény, hogy csípi a torkodat a dízelfüst.
Az, hogy az európai szabályozási környezet arra ösztönzött mindenkit 20 évig, hogy dízelautót vegyen, ha kell neki ha nem, az egy kapitális baklövés volt.[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
Nekem alapvetően sokkal jobban tetszik a Tesla koncepciója. Igenis legyen majdnem minden (hasznos, releváns) fícsör alapból elérhető. Az már nem érdekel, hogy a gyémánthatású karbon matricáért meg az M betűért ki kell pengetni 4-5 millát a BMW-nél, de kényelmi és biztonsági szolgáltatásokat ne hagyjanak már ki csak azért az eleve rohadt drága autóikból, hogy azokért még x milliót el lehessen kérni.
Konfiguráltam már talán 5-ös BMW-t fullra. Alapból volt vagy 30 millió, azt hiszem 50 körül meg is állt a végén.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Paxker315
addikt
Óh én ki szoktam kapcsolni a médiát-zenét, mert. Zajterhelés az is. A szélzaj és gördülési zaj sajnos eletro-autóban is van, az én autózási szokásaimhoz meg eleve nem való EV (csak ritkán használom, de akkor 200-600 km-es utakra, 90%-ban autópályán). Városban nem szeretek autókázni.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
kyle23
tag
Egyet értek szinte majdnem mindenben!
EV-k valós alternatívák lehetnek, csak nagyon sok idő még, míg az infrastruktúra valóban képes lefedni az igényeket, itt arra gondolok, hogy a töltőhelyek száma min duplázódik v triplázódik, ill 80%-ban lesznek a nagy sebességű töltők , ahol nem kell megvárni egy szülést, hogy maxra menjen a kocsi. Ha ezek adottak lesznek hatalmas réteget kitudnak majd váltani, de addig még mindig inkább réteg termék lesz az EV, sajnos v nem sajnos.
A régi autókra tekintve, az ilyen füstölős szarokat és a DPF nélküli kocsikat én sem engedném forgalomba, kezdetnek megbasznám a tulajt is, utána meg mennék a vizsgaállomásra ahol átengedték a kocsit, de itt nem csak a füstölésre lennék kihegyezve, hanem a rozsda által összefogott kasznis kocsikra is. Egyszerűen nevetséges és szánalmas, hogy milyen autók vannak engedélyeztetve a közutakon.
Minden kocsinak meglenne a helye, az, hogy boldog-boldogtalan dieselt vett, azt nem tudom kinek kell köszönni. Diesel pályára, nagy távolságokra, illetve erőgépekbe, benzines szaladgálni vagy kismotoros benzinesek a városba lett volna a megoldás, csak ugye vki megborította az egészet.
A jelenlegi EV-ket már most tökéletesen lehetne városi, munkába járós autónak használni, mert annak tökéletes és elég, még akkor is, ha fűteni v hűteni kell meg fúj a szél stb. Teljesen még nem kiváltható akár egy benzines akár egy Diesel kocsi, de az idő haladtával és a fejlesztésekkel eljöhet ez az idő, de még nagyon messze vagyunk szerintem tőle. Az lesz majdf még a kérdés, ha átbillen a mérleg nyelve, az áram mint meghajtó anyag hova fog kilőni árban, mert már most is látszik, hogy bizony szépen nő felfelé a töltési ár. Nyilván, ha otthol tudsz tölteni az okés, de ezt a városi, paneles lakosok nem tudják majd megoldani.Nem tervezek amcsiba menni, nincs rá időm. , hál istennek vidéki papíros paraszt vagyok, és viszonylag tiszta levegőt lélegzem.
-
Qtya123
őstag
"Az, hogy az európai szabályozási környezet arra ösztönzött mindenkit 20 évig, hogy dízelautót vegyen, ha kell neki ha nem, az egy kapitális baklövés volt."
15 évvel ezelőtt is ugyanezt ugattam, hogy ez egyszerűen nonszensz. Meg, hogy nem való városba, rövid utakra a dízel. Akkoriban persze legtöbben legyintettek ezekre a hangokra. Az az időszak volt kb a mánia csúcsa szerintem. Boldog-boldogtalan azt vett városba is, meg emlékszem özönlöttek be az országba a 2010-es években a 320D BMW-k.
Aztán szépen megégették magukat vele az emberek, mert egyrészt egy rakás levedlett autót hoztak be, aminek a hibái már itthon jöttek ki, másrészt ugye elkezdték ölni őket a városban araszolós 15-20 perces távok. Kollégám anno 1.5 km-re járt a munkahelyére dízellel és vergődött, hogy örökké DPF problémája van. 1.5 km... Semmilyen autót nem indítanék be ilyen munkába járási távra.Mára már változott a kép, kissé háttérbe szorult ez a városban dízellel mászkálás, de a behurcolt retkek a mai napig itt rohangálnak kiherélt részecskeszűrővel.
Az megint egy más kérdés, hogy a modern benzinesek szintén részecskeszűrővel szereltek, mert a veszélyes PM 2.5 részecskeszám jelentősen megnőtt a kipufogógázban a szigorodó emissziós normák miatti fejlesztések által. Gondolom, mikor ezek lesznek 15 évesek, szintén kiflexelt, kiütött, DPF szűrő nélkül folytatják útjukat....[ Szerkesztve ]
-
forumpista
aktív tag
Ebbol is latszik hogy a kreten eus vezetoknek abba kene hagyni a mindent is szabalyozni akarunk baromsagot. Foleg hogy full fogalmatlan hulyek probaljak kitalalni hogy mi lenne a jo…
Eddig dizellel akartuk megvaltani a vilagot, most hogy bebizonyosodott hogy mekkora baromsag, mar itt az ujabb kretenseg, hogy minnel nehezebb egy auto annal jobban megengedett a karosanyag kibocsatas…Es ahelyett hogy kicsi konnyu autokat gyartanank, majd jol megmentjuk a vilagot a 2-3 meg kitudja meg hany tonnas jovobeni
tankokkalautokkal… -
cucka
addikt
szaladgálni vagy kismotoros benzinesek a városba lett volna a megoldás, csak ugye vki megborította az egészet.
A szabályozói környezet borította meg.
Egyrészt a mesterségesen magasan tartott üzemanyagárak.
A szándék, hogy a dízel ára ne szálljon el.
A szándék, hogy támogassák a dízel technológiában élen járó európai gyártókat.
A mérési módszerek, amikről mindenki tudta, hogy életszerűtlenek.
A kibocsátási normák, amelyek eltérőek a dízelmotoros autókra.A cél az lett volna, hogy a kontinens üzemanyagfogyasztásának mérséklése lett volna. Ez látványos kudarc. Úgyhogy jó európai döntéshozókhoz híven azt a tanulságot vonták le, hogy ami eddig nem működött, azt még jobban, még erőteljesebben kell csinálni.
(Ne feledd, a jelenleg agyonszabályozott co2 kibocsátás az lényegében ugyanazt jelenti, mint a fogyasztás.)
[ Szerkesztve ]
-
CriticalHit
őstag
A 2024-es pályázati feltételek:
"A személyautóknál a 40 kWh alatti bruttó kapacitású akkumulátorú elektromos autókra 2,8 millió, a 41 és 59 kWh közöttiekre 3,6 millió, a 60 kWh-nál nagyobbakra a maximális 4 millió forint támogatás kapható. A 40 kWh alatti bruttó tárolóképességű akkumulátorú autók ára nem haladhatja meg a nettó 11,5 millió forintot, a 41 és 59 kWh közöttieké a 14 millió, a 60 kWh-s és annál nagyobbaké a 20 millió forintot. Mivel személyautóknál a legtöbb helyen a bruttó árat tüntetik fel, az árplafonok bruttója körülbelül 14,6, 17,8 és 25,4 millió forint. Azért csak körülbelül, mert az autókat terhelő egyéb közterhek ezt kismértékben eltéríthetik. Pályázni 2024. február 5-én 10 órától 2025. március 31-én 10 óráig lehet, és a teljes lebonyolítást legkésőbb 2026. április 30-ig le kell zárni. Ez azt jelenti, hogy eddig az időpontig a pályázat keretében beszerzett tisztán elektromos új gépjármű forgalmi engedélyének a végső kedvezményezett nevére, illetve tulajdonába kell kerülnie."
[link]Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
consono
nagyúr
válasz CriticalHit #161 üzenetére
"magánszemélyek NEM, kizárólag vállalkozások indulhatnak rajta"
"In God we trust. All others must bring data"
-
Nekem erről két kérdés jut eszembe:
- A modern részecskeszűrős azért kevesebb károsanyagot pöfékel ki, alacsonyabb fogyasztás mellett, mint a hasonló teljesítményű, részecskeszűrő nélküli, régebbi motor, vagy sem?
- Miért lehetnek a herélt dízelek ma Magyarországon forgalomban? -
Ha már a napelemes - kertesházas tábor nagy része átállna, akkor sokat javulhatna a városok levegője. Akinek meg szükséges a belsőégésű, az maradhatna annál; ha kevesebb van, kevésbé zavaróak. Csak ehhez további EV árcsökkenés kéne. Akinek most 10-15 éves autó áll a ház előtt, nem reális egy 24 milliós EV.
-
Csak érted, jön mindenki a "kretén EU-s vezetőkkel", de a nagyobb gond nem ott van, hanem itt...
Mondjuk a városi dízelt én sem értem, mármint ha jól emlékszem amikor ez divat volt, azért akkor sem voltak annyira olcsóak és volt bőven benzines alternatíva... az egyik kollégám is vett egy új dízel Puntot, nem is értettem miért. De tény, hogy nem fogyasztott sokat, és mire baja lehetett volna, addigra már ő rég eladta...
-
Paxker315
addikt
-
Qtya123
őstag
Ott is van, meg itt is.
Egyébként az a durva, hogy nem csak az árérzékeny emberek üttetnek ki mindent is. Van orvos és régiós vezető ismerős is, akik kiüttették a szűrőt.
Nem anyagi okokból, hanem azzal jöttek hogy hát gyorsabb ezt így elintézni. Odamegy, szűrő ki, computerből ki, GO. Hiba örökre letudva.
Nincs alkatrész rendelgetés, várakozás, stb... Elég szomorú. -
kcsa
veterán
Sajnos van egy olyan olvasata is a történetnek, amit én hallottam a saját autómról: Adblue rendszer 100k +-20k km környékén el szokott halálozni, javítás (ami csere) 3-400khuf, és ez újra maximum az eredeti futásteljesítményt fogja tudni maximum. Bár valószínűleg kifizetném a javítást, de tökre megértem akit ez felháborít és leszarja, a koromokádó 1.9tdi-khez képest így is hegyilevegő...
-
Ezeket kéne szúrópróbaszerűen ellenőrizni és ha kiderül, akkor ott helyben lefoglalni az adott járművet és a legutolsó érvényes műszakihoz képest megtett km arányosan kiszabni egy hatalmas bírságot. Még akkor is, ha a gyakorlatban keveseket kapnának el így, a visszatartó ereje talán segítene a problémán.
kcsa: hát igen, csak illene széles körben tudomásul venni, hogy az autónak nem csak bekerülési, hanem fenntartási költsége is van...
-
bteebi
veterán
"Ha már a napelemes - kertesházas tábor nagy része átállna, akkor sokat javulhatna a városok levegője."
Vegyük mondjuk a székesfővárost. Valószínűleg 1-200 ezer embernél több nem házban él (és végképp nem napelemesben), hanem lakásban, nagyrészt panelben. Mivel az utóbbiakból van mondjuk 10-15-ször annyi, mint az előbbiekből, ezért a változás marginális lesz. Annyiban mondjuk torzít a kép, hogy a belvárosban - és nyilván lakásban - lakók többsége a tömegközlekedést használja (bár ismerek erre is ellenpéldát), szóval az autós városi közlekedésben relatíve alulreprezentáltak.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Egyébként kíváncsi leszek, hogy 5-10 év múlva ennek az ID7-nek hogyan alakul majd a használtpiaci ára, a hasonló korú dízel vagy benzines Passathoz képest.
-
Bog
HÁZIGAZDA
A budapesti lakosság 12%-a él családi házban, tehát a tipped jó volt. A statisztika viszont nem számolja a 2-6 lakásos ingatlanokat, ahol van kert, beálló és lehet napelem is.
Az agglomerációban viszont 78% a családi házak aránya. Itt 800 ezer ember lakik, vagyis jó félmilliós az a bázis, ahol opció a napelem és az otthoni töltés. Az ingázók száma nem ilyen magas (250-300 ezer között), a mérések szerint ennyi autó lépi át a városhatárt minden reggel. Vagyis iszonyú sok.
Egyrészt ha ez mind elektromos lenne, akkor igen, az egy elég érezhető hatást generálna a légszennyezettségre, de ennek ellenére nem gondolom, hogy ez kell legyen a végső cél. A végső cél az kéne legyen, hogy ezeknek a júzereknek a zömét kulturált, pontos és megfizethető kötöttpályás kapcsolatra ültetjük fel, de ezen a ponton vállig ér bilibe a kezem.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bdanyy
addikt
Amikor felmerült, hogy a DPF-fel van gond a kocsin, első körben az érdeklődésnél az összes tisztítással, cserével foglalkozó hely azt mondta, szedjük ki, úgysem nézi senki... Illetve a szerelő is, hogy vagy a gyári új menjen bele (mindennel együtt 7 számjegy körül), vagy szerinte is inkább legyen kiütve. Aztán végül szerencsére nem azzal volt a gond, de ez kicsit időzített bomba a 12 éves kocsin az értékéhez képest (a nagynyomású és befecskendező csere is az volt, ha valaki azt gondolná még, hogy a tdi örök és csak az elektromos GTK ennyi idősen alacsony futás mellett )
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Qtya123
őstag
Amúgy azzal is baj van, hogy sokszor az emberek egyáltalán nem néznek utána az adott autónak. Egy ruhát, cipőt háromszor felpróbálnak, de egy autó esetén nem olvasnak utána, hogy mik a típushibák, mire kell figyelni, mennyire megbízható úgy általában, milyen árban mozognak hozzá a kopó alkatrészek, stb...
Nyilván egy 0 km-es autó esetén nem tudsz ennek utána nézni, ha friss modell, de ami használt/több éve a piacon van, azokról rengeteg infó van. Mindegyikre kell költeni, de nem mindegy milyen gyakran és mennyit. Ebben pedig hatalmas különbség tud lenni, akár márkán belül is.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz CriticalHit #178 üzenetére
1. Pörgetni az elektromos autó piacot. A kereslet meredeken zuhan, nem tudják eladni az autókat a kereskedők.
2. Környezetvédelmi látszatintézkedés.
3. A céges autók sokat futnak, nagyobb az impaktja a támogatásnak.
4. Az új autó értékesítések jelentős része amúgy is céges, főleg ilyen értékű autóknál. Szóval így elkerülik a bélyeget, hogy a gazdagokat támogatják abban, hogy 25 milliós autót vegyenek, miközben aki eddig 25 millióért vett autót, az többnyire amúgy is cégre vette, szóval semmi se változott érdemben. -
Csigavair
tag
válasz CriticalHit #178 üzenetére
Teljesen mindegy, szerintem a magánszemélyek bő 80 százaléka még a 4 milliós támogatással sem engedhetné meg magának az használható EV-ket. Ilyen leafeket meg springeket hagyjuk...
-
-
bteebi
veterán
"Itt 800 ezer ember lakik, vagyis jó félmilliós az a bázis, ahol opció a napelem és az otthoni töltés."
Jól mondod, opció. Nagyon drága opció. Azért a családi házak nem kis része kicsi és korszerűtlen. De még a nagyobb, jobb állapotú házban lakó családok szerintem bő 3/4-énél se az a kérdés, hogy futja-e majd a ~20 millás EV otthoni töltésére (mondjuk még 3-5 millióért), mert nem, hanem hogy lesz-e pénzük 2-3 éven belül szigetelésre.
"Egyrészt ha ez mind elektromos lenne, akkor igen, az egy elég érezhető hatást generálna a légszennyezettségre"
Az már valóban, de ilyen arány semmilyen relatíve sűrűn lakott területen nem lesz. Nem lehetne elektronokkal lekövetni.
"A végső cél az kéne legyen, hogy ezeknek a júzereknek a zömét kulturált, pontos és megfizethető kötöttpályás kapcsolatra ültetjük fel"
Erről van szó. De ilyen se lesz, sok tényező miatt.
#179: Utánanézhetsz, de attól még nem leszel se szerelő, se a modell szakértője. A cipős példa meg nagyon félrevisz. Az egy alapvetően kis értékű szar, amit eleve könnyen hazavághatsz, de ha nem, akkor is ~1-4 éven belül FIXEN lecseréled, mert tönkremegy. Azért egy autót nem. A cipőhöz eleve nem is kell értened, nem kell tudnod, hogy cianoakriláttal vagy mondjuk epoxigyantával ragasztották, hány rétegű, milyen erős cérnával varrták (if applicable), és hogy mekkora volt a VOC tartalma a használt festéknek. Tetszik? Igen. Van méretben? Igen. Kényelmes? Igen. Olcsó? Nem, de jó eséllyel akkor is megveszed.
Egy autót "felpróbálni" azért jóval macerásabb. Nem lesz a belvárosi plazában 30 méteren belül 8 üzlet, ahol fel tudod próbálni azt az 5-6 fajta modellt a megfelelő színű, megfelelő évjáratú, felszereltségű, futásteljesítményű modellt, amit szeretnél. Ami ráadásul egy cipőnél több 100-szor drágább, és még attól is alsó hangon egy bő nagyságrenddel komplexebb, a tulajának meg majdnem fixen érdeke, hogy legalább minimálisan megvezessen téged.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Mr.Csizmás
félisten
Erről van szó. De ilyen se lesz, sok tényező miatt.
pl. a tömegközlekedésszakma dínósága miatt. hiába van flirt, kiss, felújított pálya, a vasút vízfeje ugyanazokat a dogmákat köhögi és kezeli hasonló dilettáns módon a zavarhelyzeteket, mint 20-30 éve a rozsdaboglya régi vonatoknál"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
-
Qtya123
őstag
De miért kellene szerelőnek, vagy a modell szakértőjének lenni?
Ha mondjuk mindenhol azt olvasod, hogy bizonyos típusú automata váltók hajlamosak, hogy hamar tönkre menjenek, vagy épp bizonyos motorok problémásabbak és költségesebbek (pl prince motor, powershift váltó, stb), mint egy másik, akkor az már egy jó szűrő. Nem megoldás mindenre, de néhány erős lyukra futás ellen jó.A cipőt meg arra hoztam példának, hogy az emberek sokszor több energiát szánnak egy filléres valami kiválasztására,l (cipő, telefon, stb) mint egy olyan dologéra, ami sokkal költségesebb és sokkal több buktató van benne.
Ott sokszor annyi a "követelmény" hogy milyen legyen a formája, újabbnak nézzen ki, mint a szomszédé és egy bizonyos km felett ne mutasson a számláló. És ennyi a kritérium. Utána meg megy a vakarózás, ha belenyúlt egy rosszabb konstrukcióba.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Mr.Csizmás #185 üzenetére
Láthatóan neked sem ismeretlen a téma, de a 2-es vasútvonalon közlekedőként tudnék mesélni a mindennapos apró bosszantó hülyeségekről. Értem én hogy a vasút félkatonai szervezet, ehhez méltó szabályokkal, de ezzel csak kéne néha kezdeni valamit, ha láthatóan nem működnek jól...
-
bteebi
veterán
Akkor igen... csak azzal a problémával szembesülnének, amivel én is nagyjából. Nálunk majd némi szerencsével lesz a mostani pályázat keretein belül 6 kWp napelem és 10 kWh (LFP) akkumulátor. Vegyük azt, hogy lesz elektromos autóm (még nincs), amivel én napi kb. 50 km-t ingáznék (ami most kb. 2500 Ft-omba fáj naponta, bár most már inkább többe). Az az elég optimista 16 kWh/100km-rel számolva 8 kWh/nap - még bele is férnék a házi akkukapacitásba. Csakhogy... akkor a házi akkut naponta szinte teljesen lemeríteném (a töltési veszteség DC-n lenne vagy 3-5%), egyúttal az autót is naponta kellene töltenem. Ez szuboptimális lenne mindkét akkupakk élettartamára nézve. Még akkor is, ha az LFP nemhogy nem degradálódik, hanem egyenesen nő is a kapacitása a töltés hatására. Kétnaponta viszont nem igazán tudnám tölteni az autót (este érek haza, akkor már max. nyáron süt a nap, télen kevésbé), mert annyit meg nem bírna el az akku.
Alternatívaként ott van az, aki akár napi 100-200 km-t is megy, mondjuk egy akár 30 kW-ot is fogyasztó Model X-szel. Neki napi szinten 30-60 kWh-nyi elektron kellene. Az már nagyon nem kevés; 60 kWh-val egy szerényebb háztartás akár 2 hétig is ellébecolhat. Egy 10 kWp-s napelem még talán ki is termelné az energiaigény nagy részét, de 5-6 kWp már macerásan. Ha meg hibrid rendszered van otthon akkumulátorral, akkor tovább nehezedik a helyzet. Ha pedig nincs, és egyszerre ér haza és kezd tölteni mondjuk 200 ilyen Model X, akkor az nem kismértékű, és akár elég sok óráig tartó (11 kWh-val akár 6, kevesebbel még hosszabb) állandó terhelést ad a hálózatnak.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Saját, bár egyelőre fiktív példa. Szükségünk lenne 7 személyes autóra, mondjuk egy S-Maxra, mert azt amúgy meglepően sokan dicsérik. Amin én alapvetően értetlenkedek, de biztos igazuk van, csak még nem tudom. Hiába szeretnék továbbra is szívómotort, ugye olyan eleve nincs - persze ez már persze gyakorlatilag majdnem minden gyártó majdnem minden modelljénél így van. Emésszük meg.
Elsősorban erősebb motorral szereltet, és lehetőleg benzineset szeretnék. (Bónuszként lehetőleg nem a 3 évvel ezelőtti új áráért egy 100 ezer km-es 5 éveset. Persze ilyen konkrétan nincs, szóval ezt (is) elengedem.) Az egy dolog, hogy az EcoBoost motorok eleve szarok, de erősebb benzinesből kb. 0 a választék. Létezik belőle kézi váltós is, de többnyire PowerShiftesek szoktak lenni. Szóval akkor milyet vegyek? Megkockáztassam? Ha szerencsém van, megúsztam, ha nem, akkor meg hülye-e vagyok, ha egyébként márkaszervizbe hordták, és amúgy szerelő is megnézte előtte?
#191: Ezen én is gondolkoztam, csak amennyire láttam, baromi drága az akkupakk hozzá (10 kWh kb. 1 millió? talán soha nem hozná vissza az árát nálam). Meg azt se tudom, hogy lehet-e "csak úgy" bővíteni, nem jár-e valamilyen szerződésmódosítással, urambocsá' a támogatás elvesztésével. Annak idején azon is agyaltam, hogy a ~6 kWp-t bővítem majd a duplájára, de azt sajnos szabályosan nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
kcsa
veterán
Megtérülésről nem volt szó Nekem személy szerint az a meglátásom, hogy számolni csak a tegnapi árakkal tudunk előre, de ami biztos hogy olcsóbb semmi nem lesz, az energia pláne. Amiért ezt írtam az az, hogy ha a 10kwh akkupakkot félsz hogy gyorsan megölöd a sok ciklussal, akkor ceteris paribus 20kwh pakkal potenciálisan dupla élettartamot is elérhetsz.
-
nagyúr
Az utolsó S-Max hibrid motorral elvileg nem rosz.
És hát igen, az egyterű kategória kb. kuka.
Ha meg dízel S-Max, ott a utolsó 190LE-s elvileg Tiptronic a PowerShit helyett. (Monarpeter tudja a motorkódot is.)A mi EB-s S-Max-unk egyelőre jól van, jellemzően hosszabb utakra használjuk, 46k km van még csak benne és már 4.5 éves.
Pont akkor vettük meg, amikor még nem volt hibrid belőle, várni meg nem várhattunk, mert kifutottunk volna a kedvezméyes támogatott időből...
Mintha láttam volna 7 személyes EV-t régebben....
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
CriticalHit
őstag
Valóban igaz, hogy így " semmi se változott érdemben". Pedig az állami támogatás már magánszemély számára is elérhetővé tehetné a Renault 5, az Alfa Milano/Junior vagy az MG4-el az elektromos autózást. Rosszul emlékszem, hogy volt magánszemélyek részére is állami támogatás?
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
Gynt
junior tag
Az általad fent leírtak alapján a kiindulópont rossz. Legyen inkább így:
"Szükségünk lenne 7 személyes autóra, mondjuk egyS-Maxra, - (ide írj inkább valami mást, bármit) - mert azt amúgy meglepően sokan dicsérik."Így már biztos fogsz találni valamit, ami megfelel annak, hogy benzines, erős, kéziváltós.
-
Vesa
veterán
"Még mindig elég szörnyűnek tűnik ez az érintőgombos / érintéképernyős kezelőfelület..aki használja, mennyire kap agybajt tőle? Megszokható?"
Nagyban függ attól, hogyan van implementálva. Ha ezer almenün keresztül kell eljutni egy funkcióig, az biztosan nem jó. Ha viszont jó a GUI, akkor az ég világon semmi hátrányt nem jelent. A kocsimban gyakorlatilag nincsenek gombok, kivéve az elakadásjelzőt és még 1-2 fontos gombot. Ellenben van egy kiváló hangvezérlés, hozzá sem kell nyúlni menet közben a képernyőhöz, és még gombokat sem kell tekergetni. Csak közlöm szóban az autóval, hogy mit szeretnék, és megcsinálja. Ezzel együtt azt gondolom, ha már gombokat akar valaki, akkor azt úgy kéne megcsinálni mint a BMW iDrive, ami a mechanikus szegmens valaha volt létező legjobb vezérlési rendszere (volt, mert a Neue Klasse érkezésével ezt is kivégzi a BMW). Nem okolható érte, mert helyette egy igen kiváló hangvezérlés lesz az autókban -már jelenleg is van-, ami még sokkal biztonságosabb a tekerőgomboknál is.
"Ez a funkció egyébként kikapcsolható permanensen?"
Típustól függ. Legtöbbször igen. Ami biztosan kikapcsolható, az az adaptív tempomattal történő összekapcsolás, ugyanis csak akkor lassít automatikusan, ha ez aktiválva van. De ez nem kötelező, a vezető állítja be ahogy akarja. Egyéb esetben csak villog a tábla ikon a műszerfalon vagy a HUD-on.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Csak nem mindegy, hogy az az extra milyen minőségű. Amíg a BYD Atto-ban a sávtartó konkrétan használhatatlan, mert autópályán a leállósáv és a külső sáv vonalán visz, addig a német prémiumban úgy tartja a sávban az autót mint a kisangyal. Vagy pl. amíg a Volvo HUD egy pár pixeles, gyakorlatilag testreszabhatatlan légypiszok a szélvédőn, addig egy BMW-ben ez maximálisan testreszabható és kiválóan használható. Nem elég az, hogy valami "benne van". Azt is nézni kell, hogyan és milyen minőségben működik. Ugyanakkor pl. a Skoda ENYAQ-ban már 2021-bem is elérhető volt az Augmented Reality a HUD-on, ami elég menő és nagyon jól működik. Ilyet túl sok HUD még nem tud, pl. a Mercedes és a VW egyes típusai, meg még pár autó tudja csak.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest