Honor Magic6 Pro - kör közepén számok

Megnövelt felbontás, egyedi szenzor, finomabb formavilág, csúcskategóriás körítés.

Kamera: fotók


[+]

A Magic6 Pro f/1,4 - 2 között változtatható rekeszértékű, 50 megapixeles, OIS-szel stabilizált főkamerája mellett egy 180 megapixeles, optikailag stabilizált periszkópos lencsével szerelt zoomkamera (2,5x optikai zoom, 100x digitális) és egy 50 megapixeles, autofókuszos ultraszéles látószögű egység dolgozik a hátlapon és egy 50 megapixeles, autofókuszos és elektronikusan stabilizált kamera az előlapon. A kameraszoftver ismerős lehet, a felület nem változott az elmúlt években jelentősen: jobbra-balra lapozgatva találjuk a különböző funkciókat, felül elhelyezve pedig gyorskapcsolók vannak. Van opcionálisan RAW rögzítés, ezt a Pro módban találjuk meg a felső sávba rejtett ikonon.

További képek a kameraszoftverről a galériára kattintvaTovábbi képek a kameraszoftverről a galériára kattintvaTovábbi képek a kameraszoftverről a galériára kattintva További képek a kameraszoftverről a galériára kattintva (forrás: Mobilaréna) [+]

Opció mindhárom kamerával a teljes felbontásban való rögzítés, illetve vannak olyan extrák, mint a színsémák, az AI alapú fotózás, szuper makró mód, de természetesen adott az éjszakai mód is. Egyedi a sport- és mozgásrögzítő mód, ehhez a főkamerában található OmniVision szenzor használatát ajánlja a Honor, ez egyedi fejlesztés. Egyébként működik a többi kamerával is ez a mód, tapasztalataink szerint nappali környezetben jobb képeket szül természetesen, este azért előfordul elmosódás. Jöjjön két példa gyorsan, aztán rátérhetünk a főkamerára:

Mozgásérzékelős képrögzítés

A széles látószögű főkameránk felbontása 50 megapixeles, a szenzor mérete 1/1,3”, a gyújtótáv pedig 23 mm ekvivalens. A blende állítható f/1,4 és f/2 között, ez azért annyira nem látványos, mint a Huawei P60 Pro f/4-es apertúrája, valószínűleg ezért is van, hogy a telefon manuálisan csak a Pro módban engedi állítani, a rekeszérték nevű funkcióval csak szoftveresen trükközik a háttér elkenésével. Ha a fényviszonyok alapján úgy ítéli meg, hogy szükséges a szélesebbre nyitott blende, akkor az automatika változtatja a rekeszértéket, viszont nincs köztes érték sem, csak f/1,4 vagy f/2. A kamerának segítséget nyújt lézeres autofókusz, így adott a gyors mozgáskövető AF, illetve megvan az optikai képstabilizálás is, így akár a hosszabb záridővel lőtt képek sem mosódnak el.

50 MP főkamera (f/1,4 - f/2, 23 mm, 1/1,3”, lézeres PDAF, OIS)

12,5 MP főkamera

Már teljes felbontásban is remeknek mondható a Magic6 Pro főkamerájának a teljesítménye, pontos a dinamika, határozottak a színek és a kontrasztok, jó az expozíció és gyors, pontos a fókusz. A részletesség is kimagasló, de ha belenagyítva megnézzük például a fák ágait, találhatunk helyenként egy-két helyen képhibát: az ég és az ágak körvonalának találkozásánál némi kromatikus aberráció feltűnik és lilás körvonalat kapnak a sötét színek.

12,5 megapixelben is brillírozik a főkamera, viszont megmaradt az a szokása, hogy az automatika levág a teljes látótérből (27 mm vs. 24 mm), esti környezetben pedig hajlamos túlvilágosításra. A dinamika remek, a textúrakiemelés és a zajszűrés helyenként túlbuzgó, de pillanatok alatt készülnek el a képek, és legyen szó esti vagy nappali képről, remek lesz a végeredmény.

12,5 MP főkamera, éjszakai mód

Kvázi felesleges az esti mód használata, amikor automata módban is remek képeket készít a telefon a főkamerával, de azért itt van pár példa. Talán a Postapalota épületéről készült esti felvételen ütközik ki legjobban az ablakoknál, ami visszatérő probléma: az esti mód túlexponál, a fényforrások és környezetük kiégnek, így pedig csökken a részletesség. Teljesen sötét környezetben persze van értelme a hosszú expós éjszakai módnak, de más esetben véleményünk szerint érdemesebb az automatikára hagyatkozni.

Színsémák: Természetes, Friss, Autentikus

Három lehetőséget ad a Honor arra, amit az Apple iPhone fotografikus stílusnak, a Xiaomi telefonok Leica stílusnak neveznek, ezekre fentebb láthatók a példák. A gyári beállítás a Friss, ezekkel készültek képeink, de van opció arra, hogy a képek színkezelésének stílusát megváltoztassuk rögzítés előtt, ha természetesebb színeket, esetleg erősebb kontrasztot szeretnénk. Arra készüljünk azért fel, hogy a Honor általi elnevezések köszönőviszonyban sincsenek azzal, amit a képen látunk.

50 MP ultraszéles kamera (f/2, 13 mm, 1/2,88”, 122 fokos látószög, AF)

12,5 MP ultraszéles kamera

Akár 50, akár 12,5 megapixelen rögzítsünk, nem leszünk elájulva az ultraszéles kamerától. A nagy felbontás használata itt teljesen felesleges, a részletesség gyenge és a rajzolat is rosszabb, mint az automatika által megalkotott fotókon. Utóbbiakat az elfogadható kategória tetejére sorolnánk: a látószög széles, mellette tágas a dinamikaátfogás, remek a színkezelés és jók a kontrasztok. Viszont lágy a rajzolat és gyenge a részletesség, ami az esti fotókon már akkor is kiütközik, ha csak a telefonon nagyítunk bele egy kicsit. Főleg a fotók szélein romlik rohamosan a lencserajzolat este. Az éjszakai mód manuális bekapcsolásával és annak agresszív zajszűrésével némileg javíthatunk a dolgon, de csodát ez sem művel, és inkább csak a fotók közepén javít látványosabban.

12,5 MP ultraszéles kamera, éjszakai mód

Mivel van autofókusz az ultraszéles modulban, így használható közeli témák fotózásához is. A makró mód automatikusan aktiválódik, ha nagyon közel érzékel valamit a telefon a szenzorhoz, de bekapcsolható kézzel is, külön mód van rá a szoftverben. A telefon ilyenkor felajánlja azt a lehetőséget is, hogy a főkamerával vagy a teleobjektívvel fotózzunk, véleményünk szerint a legjobb eredményt 4-5 centiméteren belüli témáról az ultraszéles kamerával érhetjük el, ebben van változás a tavalyi modellhez képest.

12,5 MP ultraszéles kamera, makró

És van változás a teleobjektívben is. A Honor az 50 megapixeles és 3,5x nagyítást lehetővé tevő egységet lecserélte egy 180 megapixeles, 2,5x optikai nagyítást és 5x veszteségmentes digitális nagyítást nyújtó periszkópos egységre. Adott itt is az optikai stabilizálás, az autofókusz, van esti mód és akár 100x nagyításig is elmehetünk, erre mutatunk is gyorsan három példát napsütésben, felhős időben és este, első kép a főkamerával, második a 100x nagyítás mindegyik sorban.

100x nagyítás

Talán mondani sem kell, hogy a százszoros nagyítás csak a specifikációk között mutat jól, gyakorlati haszna vajmi kevés van, lévén az elkészült képek minősége inkább hasonlít zsírkrétarajzra vagy vízfestményre, mint fotóra.

180 MP teleobjektív, 2,5x optikai nagyítás (f/2,6, 1/1,49”, 68 mm, PDAF, OIS)

12,5 MP teleobjektív, 2,5 optikai nagyítás

Bár opció a teljes felbontással történő rögzítés, itt sem érdemes használni, mert nem szállít annyival több valódi részletet, mint amekkora a tízszeres fájlméret. Illetve ennél a kameránál vettük észre, hogy a telefon néha gondolkodik, mire elmenti a képet, kell neki két-három másodperc. Ráadásul a képek rendszeresen homályosodnak a széleken, így érdemesebb 12,5 megapixelben fotóznunk.

12,5 MP teleobjektív, 2,5 optikai nagyítás, éjszakai mód

Egyből jobb az eredmény, ha az automatikára hagyatkozunk, legyen szó nappali vagy esti képekről. A részletesség mellett remek textúrákkal, dinamikával és kontrasztokkal dolgozik a telefon. Opció itt is az éjszakai mód használata, az ultraszéles kameránál írt túlexponálás viszont ezekre a fotókra is jellemző.

12,5 MP teleobjektív, 5x hibrid nagyítás

12,5 MP teleobjektív, 5x hibrid nagyítás, éjszakai mód

A vonalélesség marginálisan gyengül, ha az 5x nagyítást használjuk, viszont nappal és este is még bőven használható és értékelhető marad a minőség. Itt is opció az éjszakai mód használata, remek színkezelés, korrekt részletesség, jó dinamika és expozíció, bátran használható az 5x nagyítás.

Előlapi kamera (50 MP, f/2, 1/2,93”, 22 mm, ToF, AF, EIS)

Alapból 12,5 megapixelen rögzít az előlap hosszúkás kapszulájában található 50 megapixeles egység, de a szoftver lehetőséget ad arra is, hogy a teljes felbontást használjuk (szobában készült kép háttérelmosás nélkül). A részletesség és a dinamika jó, az autofókusz gyors, színei rendben vannak. Nappal. Este viszont gyengécske 12,5 megapixelen is, a rajzolat lágy, sok a képzaj és elmosódnak a részletek. Van lehetőség portré módban mindenféle szépítésre (szobában készült kép háttérelmosással), amik leműtik az ember arcáról a valóságot. Az pedig külön poén, hogy a magyar nyelvű szoftverben a Tone kifejezést sikerült Hangra lefordítani. Ami jó, csak épp nem kontextusában. De legalább már nem kedves mesterként hivatkozik a felhasználóra a telefon, mint tette a Honor 70 tavalyelőtt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Honor

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés