- Milyen okostelefont vegyek?
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az váltóbeállítás lesz, olyan nincs, hogy már középen beleér...legalábbis ha kompatibilis, azért nem kell 1x-esre váltani. Ami a váltást illeti ha ezt a 11-esen kihajtod az már 80 csapásszámmal is 40 km/h fölött van, amit hosszan tartani csak Frúm tuGGYa.
Melorin...ha már kidobós utána akkor ilyennel kell megfogni.
arcitec...tudja az a szervizes egyáltalán mit jelent a duplán (triplán stb. ) húzott egy cső?!
MajorLion...pedál belseje nem lehet? Ha helyezgeted talpad rajta, esetleg csak egyiket, vagy másikat terheled kiderülhet melyik pedál az....még az is fontos terheléssel kattog, vagy úgy is ha csak ráállsz, de a hajtást nem terheled.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #196301 üzenetére
múltkor írtam, hogy mindent próbáltam nyekergetni, aztán váltótartó fül volt :P
..ahogy más is írta korábban. szóval kábé minden lehet. pedig már lánc nélkül is tapostam, mégsem volt egyértelmű. (még az spd cipő is tud nyikorogni)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
arcitec
addikt
válasz csurgoi #196303 üzenetére
De az nem inkább defekt javító, mint pumpa? Trekkingre jómagam megfelelő gumit, abba + még defektjavító lötyit és no defekt el lehet felejteni. Nekem évek óta "dísznek" van feltűzve a vázra hasonló, mint amiket a topik gazda linkelt. Még a gyári Schwalbe cruiser-el sem volt defektem védő lötyivel soha, nem most a 6-os dualguard gumival. Pedig volt, hogy rengeteg tüskét szedtem ki belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196301 üzenetére
Az váltóbeállítás lesz, olyan nincs, hogy már középen beleér
Nincs olyan széles a váltó, hogy a nagy tányért több mint 3 hátsó fogaskerékkel használni tudjam. Ha hátul a legkisebb fogaskereket használva nem ér bele elől a váltó a láncba, akkor három fogaskerékkel feljebb fog. Mit lehet ezzel kezdeni?
De amúgy mondom, frissen hozom a szervizből[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
jjeahh
nagyúr
Mai élmények: 3km, 2 medve, 1 róka .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha az első váltó 3x10-es (vagy 9,8,7,6) mint a sorod ami fent van most akkor talán a legszélső 1-2be beleérhet a teljesen keresztbe váltásnál, de a többinél nem. Ha mégis, és minden mindennel kompatibilis, akkor vagy rossz a láncvonal (de nagyon), vagy nem a helyén van az első váltó (igen magasan van rögzítve, esetleg a terelő nem párhuzamos az első tányérokkal), Nekem XT RD-M 785/SLX FD-M 671 váltóim voltak, de jól beállítva 3/1, vagy éppen 1/10-en sem ért bele a lánc a terelőbe.
jjeahh...nézem, de sem medvés kép máról, sem dagonyázós Jutkás kép a tegnapról. ...csak gomba, meg gomba és...gomba.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #196307 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Sleek
senior tag
Srácok meleg időben ki használ thermo kulacsot? Tapasztalat ? Ilyen melegben hamar megbuggyan az iso cucc a sima kulacsban. Kinek mi vált be?
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Major Lion
senior tag
válasz Hasaggymeg #196301 üzenetére
Kösz megpróbálom. Eddigi tapasztalat az hogy ha sima az út és nem terhelem akkor nem kattog, amint ráz az út vagy terhelem elkezdi.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #196310 üzenetére
Mi ez, voltál a Jupiteren is?
MajorLion...elő kéne hozni állva, leszállva is, úgy közelíteni rá a hang forrására.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196307 üzenetére
Ez egy puruttya 3x8 (acera+alivio), minden gyári.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Akkor is túlzás, hogy a közepétől már beleér. ...ugyanakkor persze a túlzott keresztbe váltásnak sincs értelme, hisz ott már a másik első fokozatban is megvannak ugyanazok, vagy szinte ugyanazok az áttételek...továbbá ahogy azt már mondtam, montival, átlagos edzettséggel már a 40 fogas körüli első tányér a 11-es hátsóval is bőven elég a folyamatos síkon való tekeréshez.
Szerk: nem volt esetleg hajtóműcsapágy/tengely cserélve? Ha 4szögtengelyes könnyen meglehet, hogy rosszul megválasztott hossza miatt odalett a láncvonal és azért ér bele a lánc a váltóterelőbe.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196317 üzenetére
Nem az a bajom, hogy nincs megfelelő áttétel, hanem hogy idegesítő a két váltóval zsonglőrködni minden lámpánál és szeretnék valamit, amivel ezt csak a hátsóval meg tudom oldani. Felőlem lehet ez 2x8-9-10 is, ha azok is tudják, amire szükségem van. Sosem használtam még olyat, sajnos nincs ilyen tapasztalatom.
Azért gondoltam 1x10-re (meg mert pont feljött az aprón egy teljesen jónak kinéző hibrid bicikli 200k körül egy ilyen setuppal), mert ott fel sem merülhet, hogy van használhatatlan kombó
A 40x11 nekem biztosan kevés, mert már most is elég sokszor megyek 48x13ban (asszem 13 jön a 11 után a 8ason), ami hosszabb, és remélem, később nem rosszabb lesz a kondim (a következő, asszem 48x15 már annyira csapkodós, hogy lassulok). Lehet, hogy pont a lényeget nem írtam az elején, de nem közlekedésre használom a kerékpárt, próbálok vele sietniSzerk: de, volt hajtómű csere. Kicserélték, de amikor elindultam vele, észrevettem, hogy beleér az első váltó a láncba. Visszamentem. Srác nem tudott mit kezdeni a helyzettel, azt mondta, nem megy eléggé ki a váltó (pedig elmondása szerint lemérte az eredeti tengelyt), úgyhogy betett egy rövidebb tengelyt (5mm-rel asszem).
Kifejezetten azért vittem egekig magasztalt szervizbe a biciklit, hogy biztosan jó legyen...[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
balintbaba
tag
válasz Sleek #196311 üzenetére
Én két Elite Ice Fly "thermo" kulaccsal megyek, 30 fokos melegben, nagy haszna nincs. Több órás tekeréseknél én amúgy is megállok közkutaknál, mivel ilyen melegben locsolni is szoktam magam, úgy meg elég gyorsan fogy. Megoldás lehet, hogy indulásnál csak vizet viszel magaddal, 1 óra után, mikor már amúgy is kell az iso, akkor bekevered egy kútnál. Ha terepen tekersz, ahol nincs kút, akkor a már említett fagyasztós módszer működhet.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #196307 üzenetére
Én egy kicsit csaltam a 2x10-es 4100-as szettel. Felszereltem elméletileg jó volt az első váltó szöge de mégis kicsi-kicsi karcolt egy bizonyos ponton. +1-2 fokkal elforgattam az első váltót jobbra azóta van 20 sebességem.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Milyen csapásszámmal érzed kevésnek a 48/15-öt? Ha 75 alatti akkor ne is mondd, ha meg 80 fölötti akkor... te vagy az Froome?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
Itt én több dolgot furcsállok. Először azt írod, hogy nem szeretnél a lámpáknál az első váltóval szórakozni, után pedig azt, hogy sportolásra használod a kerékpárt. Hogy kell ezt elképzelni, városban, lámpák között szoktál tempót menni? Vagy ameddig kiérsz a városból nehéz 3-4 lámpánál elöl is váltani párat? Szerintem a hatékony váltást is meg kell tanulni, vagy be kell szerezni egy synchro shift váltót.
A másik, hogy a tekeréseid hány százalékában szoktál 48-13-ban tekerni? Azért kérdezem, mert ez így első ránézésre elég durva áttételnek tűnik. Ha síkon ezt tartósan tudod tartani, akkor minden elismerésem, ez itt már bőven a 300+ watt kategória.
-
Beri
addikt
válasz balintbaba #196323 üzenetére
Városban végig bicikliút, minden lámpánál megállok, stb. Kényelmes elinduláshoz kívánja a malac testem a 48x15-nél rövidebb áttételt (de az már beleér elől), viszont lámpák közt a 38x13nál (ami még a középsőn kényelmes a láncnak) kéne hosszabb, tehát minden lámpánál bűvészkednem kell mind a két váltóval.
48x13-at nyilván nem tudok sokáig kitartani, de HIIT-nek elég. Tudom, hogy arra országúti való, de olyan helyre, ahol ilyesmit lehet csinálni, el is kell gurulni, árkon-bokron, lámpákon, kátyúkon át...
Igazából csak egy lusta pöcs vagyok, aki megkívánt valami felsőbb kategóriás cuccot, naeladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196322 üzenetére
Amúgy gyorsan kiszoroztam, 48/15 26os keréken 80-as pedállal csak 30.72 km/h. Az annyira azért nem sok, nem? Nem hiszem, hogy bárki ne tudna kilómétereket tekerni annyival minden probléma nélkül.
[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #196254 üzenetére
A folyadék vízszerű vagy sűrűbb? Ideális esetben a főzőtejszínhez hasonlít. Elég nehezen tudom elhinni, hogy azt az apró rést nem tömíti.
Az évek alatt megjártam a "poklot" a tubeless kerekekkel és kitanultam minden csínját-bínját a dolognak aminek köszönhetően megy minden, mint a karikacsapás. Hátha segít:
-A felniszalagot a szeleppel ellentétes oldalon szoktam elkezdeni, átfedés nincsen, így a folyadék nem tud befolyni a szalag alá. Figyelve még arra, hogy "ráncok" ne legyenek.
-Az ajánlottnál jóval keskenyebb szalagot használok, lényeg a küllőlyukak legyenek befedve. Úgy vettem észre jobb ha nincsen semmi a felni és a külső között.
-A folyadékot szigorúan fejjel lefele töltöm be a kerékbe, miután alaposan felráztam a flakont.
-A kereket az ajánlott maximális nyomásra fújom fel, majd a kereket döntögetve eljuttatom az anyagot mindenhova a kerék belsejében. Az olyan pontokra külön kitérve ahol gyanítom a szivárgást majd egy kicsit hagyom állni az anyagot a résen....és még néhány dolog:
Sok szalagot kipróbáltam már és végül a Kapton szalagnál maradtam, olcsó és nagyon könnyű, jól bírja a nyomást.
Az abroncs belsejéről ne kapard le a rászáradt anyagot, az tömíti a külsőt és a következő alkalomra kevesebb anyag is elegendő lesz.https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én 29“x2.2 XC-vel egyszer biztos nem tudok.
Zsohi... A Stan's tej pont olyan mint a főzőtejszín. A kérdéses réshez mintha nem jutna el, ne kérdezd, hogy ez hogyan lehet. Ha jól emlékszem a szalagozást a szelep mellett egyik oldalon kezdtem, másik oldalán végeztem ~10cm átfedéssel,és lehet volt 1-2 ráncszerű, inkább kisebb hullám a 21-es felnire ragasztott 27-es szalagon,mely így pont felment a belső vállakra. A tejet agyonráztam, a keletkezett hab miatt még picit kevesebbet is sikerült betölteni mint kellett volna,amit fecskendővel juttattam be a szelepen. Forgattam, ráztam, fektettem, próbáltam kádban, forgattam, ráztam, fektettem...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Minek a lycra? Így jobban szellőzik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Egy hét után (kicsit több, 9-10 nap) levágták a gipszemet, olyan meztelennek, és törékenynek érzem a kezem, hogy valami hihetetlen. Ilyenkor átértékeli az ember, hogy mennyit ér az egészség. A karom még mindig fáj, úgy könyöktől csuklóig végig, forgatni nem tudom, meg hajlítani is csak módjával (azért kaptak az izmok is rendesen ezek szerint), a doki (ortopéd orvos) azt mondta, hogy nyugodtan csináljak vele, ami jól esik, de terhelni még 5 hétig tilos. Azt javasolta, hogy éjszakára tegyem vissza a gipszet, hogy ne feküdjek rá véletlenül. Ja, újraröntgeneztek, azt mondta, jól néz ki, nem mozdult el semmi, minden a helyén van, faszán megúsztam. Phuh.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
polonic
félisten
válasz arcitec #196331 üzenetére
Nem cseréltem még. A marathon mondialból egyszerúen nincsen, ami kéne. Azaz az evolutionból a 6-os defektvédelemmel.
Néztem már ezt a gumit is, köszi. Viszont ezzel is az a gond, mint a mostanival, hogy nehéz. Pont a mondial az, ami 760 gramm.
Ahogy felkerült a mostani is, nagyobb lett rúgozatlan tömeg és jobban ráz a bicaj.Continentalnak találtam még olyan gumiját, ami 800 gramm. De az brutál drága. És nem is tudom, hogy milyen a Schwalbe-hez képest.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #196329 üzenetére
Van ott egy hozzászólás mely úgy szól Thank God the're wearing knee protectors...ami összefoglalja első gondolatomat is, mert meztelenül esni egyet nem lehet leányálom. Másik gondolatom meg, hogy hacsak nem lenne nagyon hideg, valamit kezdeni kellene a "batyuval", mert arra vagy ráülnél, vagy becsípnéd, esetleg kiesne a kivágott nyereg lyukán és leszakítanád egy hajtű kanyarban🤭....harmadik gondolat pedig, hogy volt ott néhány hölgy akiért talán még ebben a második gondolatban megfogalmazottakat is érdemes lenne bevállalni. 😎 ...mindenképp hátul mennék, nem merek gyorsan ereszkedni.
#196332f4lcon...+1, én is gondoltam erre, ugyanakkor most 3x8/ 26" montiról beszélünk, tehát így látatlanban is szerintem inkább a csapásszám alacsony mintsem a 48/15 rövid.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #196336 üzenetére
bevallom arról lemaradtam, hogy 26"-os.
így elméleti a lehetőség (ha rámegy egyáltalán), 26-oson inkább semmit sem kellene fejleszteni.[ Szerkesztve ]
-
Nekem a haladós aszfaltos trekkingemen CS-M5100 Deore van, elöl 32T hajtással. Ez normálisan pörgetve (80-90 közötti pf) olyan 35-36 kmph körül fogy el, ami alapvetően használható országúton - 37-es, viszonylag slick gumim van, kerék természetesen 28-as.
Egyelőre marad ez, de ha jövő tavasszal beadom szervízbe (fékekre, meg a teleszkópra úgyis rá kell nézetni), akkor előre megy egy nagyobb fogaskerék. 40-es talán? Kicsit zavaró, hogy egy kisebb lejtőn is elfogy, no meg szerencsére kondiból bírnék ennél többet is. Mászni max 5-8%-on mászok vele, ahhoz meg elég a nagyja hátul. Semmi olyan helyre nem járok vele, amit az országútin az 50-28-cal ne tudnék kimászni.
De ez ugye megintcsak 28-as...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #196334 üzenetére
Ismerem a "rosszabb most mint mikor feltették gipszet" érzést, négyszer volt eltörve a kezem (2-2) és egyszer a térdem, de hiába forrt meg a csont, a mozdulatlanság és az izmok sorvadása miatt olyan mikor leveszed a gipszet mintha akkor tört volna el...fáj, gyenge, nehezen mozog. Kitartás, most már gyors lesz a javulás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz polonic #196335 üzenetére
Azt a pár dekát megérzed? Ne már. Akkor nekem szerencsém van mert 6 bar nyomáson használom a GT-t és teljesen szuperül meg vagyok vele elégedve. Pedig elvileg a szélesebbnek még jobbnak is kellene lennie komfort szempontból.
Vízben viszek magammal többet is. Bár az is igaz, hogy 622-37 méretben 765g.[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
Múltkor a tubeless belsőből olyan hang jött, mintha egy idegen tárgy lenne a belsőben, mondjuk egy anya. Heti 2× szoktam tekerni, szóval elvileg nem a lötyi állt össze.
Azóta megszűnt, szóval nem vágom mi lehetett. -
Beri
addikt
válasz f4lcon #196332 üzenetére
Találtam 1x10-11-et kész hibrid bringát, 42T első tányérral, pl: [link], csak azt a konkrét modellt nem igazán kapni sehol. 11x42 28" az szinte pontosan annyi, mint a 48x13 26-oson, tehát ezt annyira nem is kéne moddolni (bár ha 42T felmegy, gondolom felmenne oda nagyobb is). Gondoltam, mások is csinálnak ilyet. Vagy ez ennyire ritka lenne?
Országútin is van 1x11-12 bőven, sőt, vannak, akik szerint az a jövő.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz parandroid #196338 üzenetére
Kb ugyanolyanok a felhasználási feltételeink ezek szerint. Én is keskeny gumikon megyek (1.35), full slick, alig mászok emelkedőt, stb., csak hát nekem minden rövidebb a 26" miatt. Nem igazán érné meg nekiállni ezt a biciklit moddolni 1x10-11-re, inkább vennék valamit, amin már eleve nekem való hajtás van, hogy max az első tányért kelljen cserélni (meg egy láncot). Igazából vennék én 2x9-10-11-et is, ha tudnám, hogy lámpától elinduláshoz nem kell lejönnöm a nagy tányérról és nem fogom a váltókanálon húzni a láncot állandóan. Most is az van, hogy kicsit lejjebb van tekerve az első váltó, hogy a rövidebb fokozatok jók legyenek a nagy tányéron, mert a 48x11-et úgyis nagyon ritkán váltom be, ami a leghosszabb jelenleg.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196336 üzenetére
Mekkora az a csapásszám, ami már soknak számít? 100?
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Hobbikerékpárosok nagy részének 90 fölött már bőven kényelmetlen. Elvileg 90-et mondanak optimálisnak, de azért azt a tartományt be kell edzeni, hogy tényleg használni tudd. Másrészt valamilyen szinten egyéni adottság kérdése is, van némi szórás abban, hogy kinek pontosan mennyi az ideális.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
gabro0
őstag
Van rá kalkulátor.
-
venember83
nagyúr
válasz parandroid #196334 üzenetére
Vigyázz rá mindenképpen, elég sérülékeny még egy ideig, ismerősi körben is vannak gipszlevétel utáni rémtörténetek, igaz, nem német SZTK-s kezelés után.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest