- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
Hirdetés
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Solad
őstag
Az év eső tekerése pozitívabb volt mint vártam, egész téli henyélés és +5 Kb után 29-es átlagot sikerült tekerni a szokásos 45 kilométeres körömön.
Szervizdíjhoz: Nem hiszem hogy 4700 sok lenne. Magamnak tuti nem tudom olyan minőségben megcsinálni, vagy ha igen, akkor hosszú anyázások sorával. Inkább kifizetem érte.
Hál'istennek nekem van ismerős szerviz és nagyon jó árakat kapok érte, tavaly nagygenerál, hajtómű-sor- és lánccsere, centrírozás 30K-ban megállt úgy hogy ez tartalmazta a Dura ace láncot a (talán) Tiagra sort és a bovdeneket.[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
szjoci
őstag
válasz redingitell #38500 üzenetére
Most fizettem 2000-et egy hátsó kerék centrírért és váltófül egyengetésért. Az agyat is újrazsírozta, valamint a váltót is beállította. Utóbbi kettőt nem kértem, de szerintem nincs is benne a (szerintem korrekt) árban. Szintén vidék, reggel vittem, délben hoztam.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
Én pont most néztem vissza a Strava-m, és tavaly február 23-án ültem bringára először, ~ 4 hónap kihagyás. De márc 9-én már 33-as átlagot mentem, ott ahol most örülök ha meg van a 30, pedig idén azért mentem már párszor és a tavalyi évem elég jóra sikerült... Szóval nincs mese edzeni kell!
-
Solad
őstag
válasz lsebestyen #38503 üzenetére
Igazából csak egyszer lenne időm/energiám/kedvem egy télen csak heti kétszer felülni a görgőre, hogy na a béka segge alól kezdjem a tavaszt. Annyira jó lenne
Mondjuk most nem panaszkodom, ezen a körön 31,4 körül van a legjobb átlagom, tehát nem olyan nagy az elmaradás. No meg ugye iszonyatosan gyenge vagyok emelkedőn, a platformpedál és a 93 kg 172-es magasság mellé megteszi a hatását És itt északkeleten nem igazán van olyan hely ahol nincs 10 kilométeren belül szerpentin vagy legalább egy tisztességesebb emelkedőNo girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Solad
őstag
válasz lsebestyen #38505 üzenetére
Jó azért van némi csalás a dologban, az út felén együtt mentem egy crossos sráccal, a váltott vezetés dobott 1-1.5-et az átlagon azon a szakaszon
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
D.Orion
veterán
válasz belaazallat #38489 üzenetére
Szerintem ez itt nem képhiba. Az első keréken is látszódik a fék előtt valami kopás, de ott nincs megrogyva talán.
-
belaazallat
addikt
válasz D.Orion #38507 üzenetére
Értem, ezeket figyelembe véve tényleg nem jó vétel. Igaz volt a több szem többet lát!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
troland26
őstag
-
zoli03
őstag
válasz LonGleY #38498 üzenetére
Lehet, hogy drága, de milyen szakember dolgozik ennél olcsóbban? Akármilyen ház körüli javításnál szerintem jobban lehúznak, de már az is csoda, ha normális szakembert találsz. Szóval szerintem nem lehúzás, amilyen áron a bicikliszerelők szerelnek, ha a többi szakmához hasonlítod.
Ha meg nem tetszik a javítás ára, otthon is megcsinálhatod (én is ezt teszem).
-
Cathfaern
nagyúr
Mikor lesz vajon ilyen nálunk is? [link]
-
veterán
Van itt gyenge, cserelendo alkatresz a lancon kivul:Modell: CM2026
Váz: Caad8, Optimized 6061 Alloy, SAVE,BB30
Villa: Cannondale Ultra, Carbon Blades, 1,1/8"
Méretek: 51cm, 54cm, 56cm, 58cm, 61cm
Hajtókar: Fsa Omega BB30,
Lánc: Shimano Tiagra 4600
Középcsapágy: FSA BB30
Váltókarok: Shimano Tiagra 4600
Fogaskeréksor: Shimano Tiagra 12-28, 10speed
Első váltó: Shimano Tiagra 4600
Hátsó váltó: Shimano Tiagra 4600
Felnik: Maddux RS 3.0, 32 hole
Agyak: Formula, RB-51 front, RB-52 rear
Küllők: Stainles steel, 15g Black
Gumik: Schwalbe Lugano, 700x25c
Pedál: -
Fékek: Cannondale C4, dual pivot, cartridge pad
Fékkarok: Shimano Tiagra 4600
Kormány: Cannondale C4 Compact
Stucni: Cannondale C4 31.8,6deg
Kormánycsapágy: Tange Seiki Integrated, 25mm top cap
Markolat: Cannondale Bar tape gel, 2,5mm
Nyereg: Cannondale Stage Ergo
Nyeregcső: Cannondale C4, 6061 alloy 27,2mmx300mm
Súly: 9,25kg"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
FIREBLADE78
addikt
Sehol nem találom,de a kashima bevonat az valami csúszást elősegítő dolog?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Cathfaern
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #38516 üzenetére
Is, meg tartósságot is javítja. Állításuk szerint: "Buttery-smooth, Genuine Kashima Coat's distinctive gold color is backed by its high performance attributes — properties that provide an exceptionally smooth feel and extreme durability." (megjegyzem: [link])
-
raczger
őstag
Tanácsot kérnék néhányotoktól, akiknek van hosszabb távú tapasztalatuk 26" és 29" montival.
Jelenlegi bringám már 7 éve van meg ([link]), egy ideje érik mellé egy edző bringa, plusz erre is rá kellene költeni (csak a szokásos felújítás), viszont jobban átgondolva, csak minimálisan lenne több pénz, hogyha a jelenlegit nevezném ki a téli edzőbringának és vennék egy új/alig használt bringát. (A plafon 300k lenne.)
Jelenleg két dilemmám van, első az, hogy alu váz vs karbon váz, illetve 26 vs 29. Sajnos rendes tapasztalatom se 29-es, se karbon vázas bringáról sincs (próbáltam már, de egy edzést se nyomtam le végig ilyennel, így nem túl releváns ez a tapasztalat).
Ma fel is raktak, egy elsőre jónak tűnőt ([link]), csak ez ugye 26-os, viszont úgy vagyok vele, hogy szívesen kipróbálnék most 29-eset, legtöbb bringás ismerős, akik váltottak, azt mondják, hogy érdemes volt 29-re váltani.Igazából a megadott keretből, csak nagyon akciós új bringa vagy használt férne bele, a megfelelő felszereltséggel (xt felszereltség, értelmes 100mm-es teló, igazából minden szinten továbblépés legyen a jelenlegivel szemben). Ti mit vennétek a helyemben?
Évi ~5k km-t tekerek, főleg hegyen, terepen, néha versenyekre is járok, de csak hobbi szinten.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz LonGleY #38520 üzenetére
Pont 180 vagyok, de nem ez a része a kérdés. (Egyébként nálam alacsonyabb csapattársam is váltott és abszolút meg van elégedve.) Azt mondják, hogy könnyebben átgördül az akadályokon a 29er kereke, meg sok mást is... Igazából egyértelműen azt nem tudom, hogy hatékonyabb-e összességében? A hangsúly nálam most ezen van.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
chris-v
senior tag
válasz raczger #38521 üzenetére
Nekem 29-es van. Sokkal könnyebb tekerni terepen és gyorsabban betonon.
Kicsit magasan van a súlypont, ez necces esetekben érezhető és nehezebben is lehet megfogni. Igazából csak meg kell szokni.
Én nem bánom, hogy nem kisebbet vettem, élvezetesebb. Érzetre olyan mintha egy verseny cangával mennél terepen, csak nem kell félteni úgy.[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
Narakh
senior tag
Furcsa, hogy az új gép mennyivel fürgébbnek, könnyebben gyorsíthatónak érződik (Cube Aim --> Kross Level A3). Arra is gondoltam, hogy talán a computert állítottam át rosszul, de érzésre tényleg hamarabb kihajtom a fokozatokat, és a kényelmes 20 km/h-s kezdő utazósebességet is mintha gyorsabban érném el.
Létezik, hogy az 1.75-ös Land Cruiser köpeny suhanósabb ennyivel az 1.9-esnél? Vagy az áttétel csalhat ennyit (42-32-22x11-30 vs. 44-32-22x11-32)? Főleg nagy tányéron, hátul a négy kisebb fogaskeréken tekerek.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
LonGleY
veterán
válasz Narakh #38525 üzenetére
A köpeny rohadt sokat számít. Én Schwalbe Hurricane-nel 30-as átlagokat megyek montival, de ha sima terepkülső kerül rá, akkor jó, ha a 24-et elérem, és szenvedés az egész - pedig ugyanúgy 2.0-ról van szó.
Nyilván az áttétel is számít, én pl. nagytányérnak montin 48-ast használok. Mondjuk a 20-at púzással is ki lehet tekerni, annyihoz meghajtás se kell... Ott még nem jön elő a nagyobb tányér előnye.
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz venember83 #38528 üzenetére
Én még csak pár napja, de kezdek megőrülni, nem nagyon tudok dönteni Vannak jó árban karbon 26-osok, 29-est nem nagyon találok.
Igen, ezt is láttam, de amit én linkeltem szerintem az jobb árban van. (Plusz nekem jobban is tetszik.)
(#38524) cescenet: Hevítsd (melegítsd) fel a külső részt, hogy kitáguljon a menet, ez általában működik.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
chris-v
senior tag
válasz raczger #38523 üzenetére
Felfelé is könyebb, szerintem. Szűkebb tereppel sincs gond, de a kicsit magasabb súlypont miatt nekem egy fokkal nehezebben manőverezhetőnek tűnik. Normál tempó mellett nem probléma, de hírtelen fordulatok nehezebben kivitelezhetőek.
Más:
Cipő kérdésemre senkinek sincs 1-2 jó tippje?[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
fjudors
aktív tag
na, a Hervisben megjelent az idei kollekció...
ha beindulnak a 40-50%-os "akciók" akkor a Focusok jó áron lesznek...a 29R most is a másholi ár alján van, ha ebből engednek 40-60e-t, akkor BB lehet -
LonGleY
veterán
válasz chris-v #38483 üzenetére
Én egyet tudok javasolni, de nem olcsó. Nekem ilyenem van 47-esben és überfasza (Time ATAC MX vagy DH4 pedállal meg főleg - ez utóbbit mintha hozzá találták volna ki, a stoplik éss megtámaszkodnak a kereten): Sidi Dominator
[ Szerkesztve ]
-
csaabz
őstag
válasz raczger #38529 üzenetére
Azért nem találsz 29er-t használtan, mert ez most az eszement hype. Azért adják el sokan a komoly felszereltségű, könnyű, 26-os kerekű kerékpárjukat, hogy egy nehezebb, kevésbé agilis bringát vegyenek.
Ráadásul hülyén is néz ki.
Általánosságban elmondható, hogy könnyebb bringával jobban jársz, legyen szó bármilyen felhasználásról. Jelenleg ugyanolyan áron (leginkább használtan) 26-osból sokkal jobb felszereltséget + karbon vázat kapsz.https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/
-
venember83
nagyúr
válasz raczger #38529 üzenetére
Igen, elég ronda színkombináció, de van olyan, akinek bejön.
Ami még meggondolandó szerintem: [link]. Drágább, de új, és a kerekeken kívül pedig idővel sem nagyon kell mást fejleszteni.
Nézegetem a román piacot is, de leginkább lelakott példányoktól akarnak megszabadulni az emberek, azokért meg vicc kétszázötven-háromszázezret adni.
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz lsebestyen #38503 üzenetére
Én meg szégyenszemre nem is ültem bringán jó ideje, fogalmam sincs, mire lennék képes, teljesen átadtam magamat a futásnak.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
raczger
őstag
válasz venember83 #38536 üzenetére
Bejövős, csak ennyit már nem szeretnék rászánni. Meg amit veszek, azon fejleszteni nem szeretnék, csak karbantartani (az is bőven elég zsetont visz el, főleg egy saras verseny után).
Szétnézek német/angol oldalakon is, hátha ott van valami komolyabb leárazás, örülnék ha sikerülne kifognom egy jó vételt.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
fpeter07
veterán
válasz raczger #38519 üzenetére
A 26 és 29 két különböző típus. Az előbbinél a gödröket az alkaroddal kell kimozognod, utóbbi átmegy mindenen. Ha versenyzel aktívan, akkor 29 érdemes venni. (nem kell annyira az útra figyelni) Egyébként meg mindegy. Ha a rambo stílus jön be, akkor ajánlott a 29, szelíd montizásra meg a 26 jobb. Én ezt tapasztaltam.
-
Frenky89
őstag
Computer-t milyet érdemes venni 10eFt környékén? Túl sok funkciót nem várok el tőle, vagy ha igen, akkor legyen olyan, amit valamilyen USB-s cuccal számítógépre lehet kötni. Pedálfordulatszám max. opcióként kell. Vezeték nélkülit pedig csak akkor vállalnám be, ha semmi nem zavarja be.
Sigma Data Center az összes kütyüvel ugyan azt tudja, vagy a computer típusától függően van benne korlátozás?
-
raczger
őstag
válasz fpeter07 #38540 üzenetére
Azért ez kicsit túlzó, hogy a 29 mindenen átmegy, nyilván a nagyobb kerék miatt kevesebb gödröt érzel meg, de azért csodát az sem tesz. Lefelé amúgy nem szokott problémám lenni, haladósan megyek, de nem ütöm szét a bringát sem (konkrétan egyszer volt még csak felütéses defektem lejtmenetben).
Ha lesz értelmes áron 29, akkor valószínűleg az lesz, ha nem, akkor marad a 26, jelenleg ez a tervem, de igyekszek kölcsönkérni ismerősi körben 29-est, csak terepen egy ideig még nem fogom tudni kipróbálni (hó+sár van még itt).www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LonGleY #38498 üzenetére
Ha tényleg lenne rálátásod egy kerékpárbolt működésére, akkor nem akadnál fent az ilyen árakon.
És mint már fentebb említették, aki sokkalja a szolgáltatás árát az nyugodtan bevásárolhat szerelő állványt, szerszám készletet és csinálhatja maga is. Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden kerékpárboltosnak igaza van mindenben, mert sok kókler is van, de vannak korrektek és nem egy könnyű biznisz ez, hiába gondolnak egyesek mást. Illetve meg lehet próbálni nyitni egy szervizt/üzletet, aztán utána érdemes árakról beszélgetni.(#38519) raczger: Szia! Hosszabb távú tapasztalatom nincsen 29"-el, de azért használtam már többféle 29"-es modellt is, hosszabb távú 26"-al van és 27,5"-el.
Nekem az a véleményem, hogy semmiképp se magasság szempontjából kell megközelíteni a kérdést, hanem inkább felhasználási terület szempontjából. Azért a nagyon alacsony növésűeknek tényleg nem annyira ideális a 29"-es monti, de elmondható, hogy a nagy többségnek jó, kb 175 centitől.
A lényeg, hogy a nagyobb kerék jobban tartja a tempót, ezáltal hatékonyabb lehet nagyobb távok leküzdésében mint a kisebb kerék, valóban jobban átgördül az akadályokon is, bár ez erősen teleszkóp függvénye is. Viszont kanyarodni soha nem fog olyan könnyen és fürgén mint a kisebb kerék (26" és 27,5")
Tehát csapatósabb bringának jobb a "kiskerék", de itt a személyes véleményem az, hogy merev vázas mtb-ban gondolkodva mindenképp a 29" a nyerő. Azért, mert merev vázas mtb-al soha a büdös életben nem tudsz úgy csapatni lefelé, technikásabb ösvényen, hogy számítson a kisebb kerék fürgébb irányíthatósága. Többet profitálsz a 29"-es kerék jobb gördüléséből, mint a kisebb kerék jobb irányíthatóságából. A jobb irányíthatóság akkor jön szóba, amikor már érdemes elgondolkodni kisebb keréken is (26" és 27,5"), ha össztelósban gondolkozol 140mm-től. Itt már tényleg kevésbé hatékony a 29", mert zavaró lehet a lomhább kanyarodása. Ami ez alatt van rugóútban, akár merev akár fully, ott szerintem a 29" a nyerő.
Egyébként az is árnyalja a képet, hogy 29"-es gépek között sem mindegy melyik gyártót választod, mert vannak sportosabb geometriával rendelkező 29"-ek és "parasztbiciklisebb" 29"-ek is.Karbon/aluváz kérdéshez annyit tudok hozzászólni, hogy ha 300k a keret akkor értelemszerűen az új kilőve, mert 300-ért nincs új, karbonvázas 29". Sőt, sokszor a 400-500 ezer körüli gépeknél is silány minőségű karbon vázakat láthatunk, mert nem tiszta karbon, hanem jócskán van benne üvegszál is, ami nem tesz jót a súlynak és merevségnek. Használtan már kifoghatsz talán, de én 300k körül inkább az alut javasolnám. Kevésbé sérülékeny, ebben az árkategóriában már minőségit is kapsz. Persze 300 körül már ha szerencséd van kifoghatsz egy jobb minőségű karbon-t is, de itt oda kell figyelni, mert ezeket a bringákat gyakran versenyzésre használják.
[ Szerkesztve ]
-
brownus
veterán
üdv!
srácok! ez megér ennyit? single speed, csepel bringa a pirosat venném, 80k
az 57es méret, a 175cm-hez pont jó is lenne
-
vandeminek
tag
Üdv!
Rigida X-Star 19 28"-os felnik vannak a kerékpáromon. Annyi infót találtam róla, hogy a belső szélessége 19 mm, a külső pedig 24,1 mm. Azt szeretném tudni, hogy milyen méretű külső felnik jók hozzá. Most Schwalbe Marathon Plus HS404 622/37 van rajtuk. Szélességben mi az ami rámegy még? -
Tothgera30
Ármester
válasz raczger #38519 üzenetére
Tehát, hogy tisztán láss:
300k-ból leginkább használt bringát kapni, komolyabb felszereltséggel. Ha karbon vázas 29er lenne a szíved választottja, akkor még legalább 100-150k-t hozzá kell pakolnod. Ennyiért vagy 26-os karbon vázast, vagy 27.5-ös 29-es alu vázat kapsz. Először próbáld ki mindet, azután dönts. Nekem volt több 29er-em, 26-osom (27.5-es még nem, de folyamatban van), és jelenleg is utóbbit "használom", versenyekre leginkább 27.5-öst mondanék, de ha csak ritkábban jársz ki, akkor a 29er pont megfelelő lesz. Esetleg nézzd meg a Cube LTD palettát, egész jó áron ki lehet fogni őket, és nagyon komoly "kis" gépek.
Egyik kollégám 26-os párti, ő rendszeresen versenyzik, pl. őt nehéz lenne 29er-re rábeszélni. Tehát ez nem kerékmérettől függ, hanem versenystílustól és edzettségtől.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs