- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Mobil flották
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rétisün
veterán
"- Ti is megadtátok a bankkártyátok adatait, nem volt visszaélés?"
milyen visszaélésre gondolsz? a bankkártya adatait persze meg kell adni, különben hogyan fizetsz vele?
mondjuk az én vásárlásra használt kártyámon/számlámon általában csak annyi pénz van, amennyit éppen elvásárolok, azzal (talán) nem nagyon tudnak visszaélni.
"- jóvá kell hagynom a terhelést, vagy "csak úgy" levonják az összeget?"
ez sztem a számlától/bankkártyától/banktól is függ, nálam nincs semmi megerősítés, levonják aztán annyi. igaz, ez kifejezettem webes vásárlásokra szóló virtuális bankkártya, hozzátartozó számlával.
"- a kupon kódot mikor/hol kell megadni?"
mielőtt véglegesítenéd a vásárlást, felajánlja a kupon beváltását. ha jól emlékszem, az oldal tetején a fekete részben, ahol pl. az adataidat is meg tudod változtatni.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
LordAxwell
senior tag
válasz Runner_fxr #67928 üzenetére
Szia!
Ilyen biciklis csapatos túrához lehet csatlakozni?
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
dokee78
félisten
Nem tudom,én a Nopeust venném,szerintem jobban néz ki.
Ez az én vélemyényem én sem vagyok szakértő,nekem egy Decathlonos Btwin RR340 van igazából elégedett vagyok,de mégis cserélgetek ezt-azt.Nem tudom hol vennéd meg,ahogy látom elég messze vagy a linkelt bolthoz.
Nopeust hozzád legközelebb Csorna és Sopronban találhatsz.Vázméret passzolom
Kalkulátor,bár a boltban is segítenek. -
fpeter07
veterán
Az első benyomásnak nem szabad hinni. Szerelem nem létezik első látásra, időt kell szánni rá, hogy kiépüljön. Az új montim olyan volt, mint egy vad fekete ló. Először el kellett érnem, hogy ne dobjon le magáról, legyűrni a félelmet majd beidomítani. Mintha farkasbóllett volna hűséges kutya.
szerk:(#67938) TayRol: Érdekes nyereg van rajta. Kényelmes az ilyen? Nyáron szeretném a speci rivat lecserélni, mert hosszú távon kényelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fpeter07 #67957 üzenetére
Egy író veszett el benned... Hasonlatoddal élve Schwinn Csepel pej paripám úgy ledobott 2013 telén,hogy 1 évig vasalt térddel toltam.Szerinted is fejbe kellene lövetnem?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LordAxwell #67954 üzenetére
Persze. Az alpinbike oldalán tudsz jelentkezni a túrákra.
-
dokee78
félisten
Strucni és kormány cserét merjem bevállalni amatőrként?
Vagy bízzam a boltra/szervizre?
Ekkor már garancia ugrik,mert nem a Decatlonban csinaltatnám? -
6030D
Ármester
válasz dokee78 #67965 üzenetére
Stucni (nem madár! ) csere az 4-6 csavar be-, ki hajtása, nem egy nagy dolog. A kormányról lepakolni mindent, majd az újra fel sem nagy valami, ha van hozzá érzéked.
A garit esélyes, hogy bukod, mert megbontottad a bringát. Max a vázgari marad, szerintem.Miért kell cserélni amúgy ezeket?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
LordAxwell
senior tag
válasz Runner_fxr #67964 üzenetére
Hú ez nagyon jó, Árpád kilátó jövő hét szombat, megyek!
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
rétisün
veterán
nekem virtuális mastercardom van, külön számlával (OTP) direkt az ilyen vásárlásokhoz. legutóbb múlt hét elején rendeltem vele rosebike-ról, hétfőn meg is jött, semmiféle +D secure nem volt, vagy csak észre se vettem
(#67968) dokee78: nem egy nagy ördöngősség, simán otthon elvégezhető a csere, de ha nincs nyomatékkulcsod, inkább bízd szakemberre (remélhetőleg neki van ) ugyanis ált. 5 Nm-rel szabad csak meghúzni a stucni csavarjait, majdnem mindig rá is írják a csavar mellé.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz dokee78 #67972 üzenetére
hosszútávon szerintem érdemes apránként összeszedegetni a a spéci szerszámokat bringaszereléshez, mint pl. a nyomatékkulcs, kazettaleszedő, láncnyúlásmérő, egy garnitúra normális imbuszkulcs. ha van egy kis érzéked a szereléshez (és azért a bringaszerelés nem egy agysebészet (nem a szervizeseket akarom leszólni )) akkor idővel megtérül, nem csak pénzben, hanem időben is.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
6030D
Ármester
válasz zoli03 #67971 üzenetére
Alu alkatrésznél szerintem nagyon elrontani nem tudod.
Mondjuk egy fórumon olvastam, hogy pl ha a kicsi imbuszkulcs (10-12 cm) végét két ujjal fogva húzod meg, akkor az nagyjából jó lesz. De én nem hiszem, hogy a szervizesek is nyomatékkal húzzák a stucnit, maximum ha olyan bringáról/alkatrészről van szó.rétisün: ez szerintem függ attól is, ki mennyit használja a bringát, illetve mekkora értékűt. Ha megveszed az alap dolgokat, akkor már az is 20e Ft körül mozog. És még nem tanulta meg az illető, mit, hogyan kell csinálni. Minél bonyolultabb egy bringa, annál több szerszám kell hozzá (egyértelmű), és úgy már gyorsan röpködnek a tízezresek.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dokee78 #67972 üzenetére
Szerintem sem kell túllihegni.Érzéssel meghúzod,majd 1-2 nap múlva újra megnézed nem-e laza és kész.Hacsak nem nulla a műszaki érzéked nem fogod sem elszakítani a menetet,sem lazán hagyni a csavart.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
krisz4b70
aktív tag
Üdv mielőtt megvenném rockrider520-at benéztem kerékpárüzletekbe is, hogy ott mi a választék.
Ezekről a kerékpárokról vélemény:
[link]
[link]
[link]
[link]Kicsit drágábbak mint a rockrider, de ha tartósabbak hajlandó vagyok kicsit többet fizetni, a malin kívűl még az árra jön 10% kedvezmény.
A Mali lenne a befutó szerintem csak abból már nem igazán van jó méret.Köszi előre is a segítséget!
-
zoli03
őstag
Pedig pont, hogy alumíniumnál kell jobban figyelni. Láttam már olyan stucnit, amiben meg volt szakítva a menet (persze meg lehet csinálni, az a stucni is jó lett). De mindenkinek a saját dolga, hogy mivel húzza meg, én nyomatékkulccsal húzom meg mindig.
Hasaggymeg: "Érzéssel meghúzod,majd 1-2 nap múlva újra megnézed nem-e laza és kész."
Ha te nyugodtan biciklizel kilazult stucnicsavarral, akkor igen bátor vagy, ilyet azért nem ajánlanék egy fórumon.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #67977 üzenetére
Bár kétlem,hogy rajtad kívűl lenne még valaki aki így értelmez,azért kérem ne bringázzon senki kilazult stucnival!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #67981 üzenetére
Honnan tudom, hogy laza-e a stucnim? Ha lábbal/kézzel nem tudom eltekerni, akkor később lehet bajom?
Ha veszek nyomatékkulcsot, azt mennyi időnként kell kalibráltatni, és hol, és mennyi pénzért?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
Régebben megkérdeztem hogy gond-e ha nem speckó canga olajat használok a láncra, hanem azt amiből sok van (láncfúrész lánc olaj, 2000ft 2lityó)
Azt mondták igen, elmentem a boltba megkérdeztem mit ajánl azt mondta van valami shimano száraz körülményekre ő ezt használja és remek, megvettem 2000ft 100ml.
Agyonmostam a láncot hogy a előző olaj még hírből se maradjon rajta, felpattintottam, aztán elkezdtem tekerni vele. Azóta már sokszor használtam de a helyzet az hogy nem érzem a különbséget.Az előző olajjal az volt a gond, hogy ha 20+km tekertem vele erdőben ahol sok a por, hazafelé már az aszfalton is csörgött. Na a mostani pont ugyan ezt csinálja, abszolút semmi különbség nincs, akár 30km aszfalton és ott is csörög már rendesen. 50 km mentem hétvégén, és zenét hallgatva két csendesebb szám átfedésénél már volt hogy hallottam
A másik dolog ami nem tiszta, hogy hiába törlöm le róla a felesleget, 4kmt tekertem szuper óvatosan a városban most reggel, és így nézett ki... Ez most akkor hogy van? A lánc direkt kiköpi az olajat ? Így nem is csoda hogy szívja magába a port... ha viszek magammal rongyot 2-3 áttörlés után már kezd hangos lenni. Nagyon tele van a hócipőm ezzel a hajtás mizériával.Más:
Találtam a sufniban egy váltót, ami már a modernebb felfogatással rendelkezik, és van 1 boltba járós biciklim amire nem szeretnék költeni, de felpattintanám rá. A gond viszont az hogy az a váz csak a régi váltót támogatja, nincs kis lyuk az új típusúhoz... lehet valamit tenni, vagy így jártam?Köszönöm
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
rétisün
veterán
ez is igaz, mert én pl. vagy 5 bringát raktam össze, meg variáltam az alkatrészeket, ahhoz már megérte beruházni szerszámokba, nem minden aprósággal futni a szervizbe. vagy pl. amikor a szombati tekerés után estefelé észrevettem, hogy lötyög a hajtókarban a pedál (és nem kilazulva volt!) igen csak jól jött, hogy van itthon szerszám, át tudom tenni a hajtóművet a másik bicajból.
de aki tényleg csak melóba, boltba jár bicajjal, hajt egy évben 500 km-t, annak tényleg fölösleges egy szerviznyi szerszámot összevenni....
(#67984) trialboj: talán ilyennel.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
kacsyx
aktív tag
Ha már láncos téma.
Arra gondoltam, hogy teszek egy patentszemet a láncra és akkor könnyen le tudnám szedni takarítani. 10-s a rendszer, ki is néztem hozzá a megfelelőt: Sram PowerLock
Viszont ezt írja a leírás: Ez a patentszem a kialakításából adódóan egyszer használható, természetesen szerszám nélkül.
Hogy is van akkor? A patentszem lényege nem az, hogy a láncbontás okozta esetleges gyengítés nélkül bármikor szét lehessen szedni a láncot, aztán összerakni? -
-=RelakS=-
veterán
válasz kacsyx #67986 üzenetére
Nem tudom, hogy nekem milyen patentjeim vannak (a márkák tekintetében KMC és SRAM, 9-es rendszer), de én szemrebbenés nélkül szedem szét és rakom össze őket többször is.
Egy tartalék szem nem árthat, hogy ha mégis megfáradna, és eltörne, legyen mit a helyébe rakni.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
kacsyx
aktív tag
válasz -=RelakS=- #67987 üzenetére
Akkor talán arra érthették a leírást, hogy a láncra szerelésnél lehet csak egyszer felhasználni a patentszemet.
Jött már szét tekerésnél, vagy volt velük bármilyen gondod? -
Cathfaern
nagyúr
válasz trialboj #67984 üzenetére
"A másik dolog ami nem tiszta, hogy hiába törlöm le róla a felesleget, 4kmt tekertem szuper óvatosan a városban most reggel, és így nézett ki... Ez most akkor hogy van? A lánc direkt kiköpi az olajat ?"
Tehát kezdésnek áttörlöd / letisztítod a láncot. Majd minden láncszemre cseppentesz egy apró cseppet. Ezt követően nekiállsz tekerni a pedált, közben végigváltod az összes fokozatot, mindegyiken pörög egy picit. Utána ronggyal / papírtörlővel ráfogsz a láncra, és így tekered a pedált egy darabig. Ezt követően még köpi a láncod az olajat? (képet munkahelyről nem tudom megnézni)
Hasonló kategóriás olajam van, de olyan 300-500 km után kell csak újrakenni száraz időben (ha elázok, akkor valamivel hamarabb, de akkor se rögtön). -
-=RelakS=-
veterán
válasz kacsyx #67988 üzenetére
Nekem sosem volt gondom velük, de nem tekerek túl sokat. Mondjuk azért a 117kg elég megterhelést jelenthet neki
Mástól olvastam, hogy többször elpattant, de itt olyat is láttunk, hogy a SRAM lánc egy rendes szeme tört kettéItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
Bike-Discounttól fog valaki rendelni mostanában? Budapest-Gödöllő viszonylatban érdekes
Kellene 10 euró értékben cucc, amit kifelejtettem a legutóbbi alkalommal, de büdös több, mint 7 euró postaköltséget fizetni érte[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
kacsyx
aktív tag
válasz -=RelakS=- #67990 üzenetére
Értem, köszi!
-
6030D
Ármester
válasz kacsyx #67988 üzenetére
Én is tettem már vissza, azóta vígan fut, hegyen völgyön.
Mivel gyakorlatilag úgy működik, hogy fém a fémen "húzod át", ezért az ugye kophat, ami függ attól, mennyire van "kenve", amikor bekapcsolod. Így biztos ami biztos alapon odaírják, hogy ne legyen gond, ha valaki perel, de azért újra használható.Az egyszerűbb használat szerintem abból adódik, hogy megfelelő fogóval összenyomod, szétszeded, aztán széthúzod, ha kész. A lánccsap kinyomásánál azért lehet küzdeni, ha nem teljesen nyomtad ki, vagy túlnyomtad, vagy nem indul meg és eltöröd a láncbontót.
Amúgy német oldalakon 1 € alatt lehet kapni őket, úgy azért cserélném én is minden leszedéskor, de az 1000 Ft-os szemekkel nem.
Akkor ehhez egy kérdés: ha van egy 0,5-ös lánc, amit levesz az illető takarításra, majd visszarakja egy új patentszemmel (ami nincs megnyúlva), akkor az okozhat bármi gondot? Vagy ha a sor/hajtás még jó, akkor nem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #67984 üzenetére
Azzal semmi baj,szép tiszta a lánc.Ami a hangját illeti,szerintem az is relatív.Van akit zavar,van aki azt a finom,olajozott kerregést meg sem hallja. El kell dönteni mit is akarsz valóban,hosszú életű hajtást vagy inkább síri csendet,mert a kettő nem mindig ugyanaz.Meggyőződésem,hogy a vastagabb olajok csendessé teszik a láncot,de mivel több homokot ejtenek fogságba csendbe eszik meg a hajtást.
(#67986) kacsyx...igen az lehet,egy láncra egyszer feltenni,aztán annyi.Nyitogatni meg ahányszor tetszik.
(#67982) 6030D ...aki már kiadott érte egy rakat pénzt természetes,hogy nélkülözhetetlennek kiálltja ki.Ha nem lennének annyira drágák én is vennék egyet,de immár 30 éve elvagyok nélküle és nem hullott szét sem a bringa alattam és menetet sem szakítottam meg mostanában...utoljára talán 1980 körül az ékes hajtókarom ékjén.De akkor még azt sem tudtam mi a nyomaték...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #67994 üzenetére
(#67989) Cathfaern : nem értem miért kellene végigváltsak, és összeolajozzam az összes tányért, 1 fokozatban hagyom, és végig visszafele pörgetem a láncot, a többi stim.
Nem tudom hogy te megnyitottad-e a képet, de elég távoli a tiszta láncról alkotott véleményünk, mindemellett elhiszem hogy te jobban értesz hozzá. Viszont a netes videókon mikor bemutatják hogyan is kell láncot tisztítani (a profibbak), kb olyan tiszta a koszos láncuk is mint nekem beolajozva és áttörölve.
Egy visszafogott csörgéssel én meglennék, viszont számomra ez azt mondja hogy nincs elég kenés és súrlódnak az alkatrészek, tévednék?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Normi™
őstag
Rendszeresen vásárolok tőlük,egyszer egy félreértésből adódóan 10ezret újból levontak,vissza is utalták amint jeleztem.Az égvilágon semmi gond nincs velük,abszolút német hozzáállással dolgoznak ami egy magyarnak sokszor szokatlan.Ezerszer vennék náluk valamit mint itthon egyszer.Ha meg egy külső adatlopás történik az történhet bárhol a világban nem országfüggő.A legnagyobb eséllyel a felhasználó gépén van malware,ha arra figyelsz akkor nincs gáz ilyesminél.Ha extra paranoidban tolod akkor szedj le egy virtuális billentyűzetet(mint a kaspersky billentyűzete) amivel beírod a jelszavaidat.
Egyébként: Rose Bikes Adatvédelem
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
kacsyx
aktív tag
Ha már Rose véleményezés van: rendeltem nemrég tőlük kulacsot ami nagyon büdös műanyag szagú volt, még kulacsok között is. Megírtam a termékhez korrektül, másnap felkeresett emailben magyar nyelven egy munkatársuk, felajánlotta, hogy visszakapom a kulacs árát ha szeretném. Másnap át is utalták a pénzt. Szóval abszolút korrektek, nem kell tőlük tartani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Call of Duty: Black Ops 6
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen