Volkswagen ID.7 menetpróba

Most jutott el a Volkswagen oda, hogy az ID.7 mellé tényleg büszkén odaállhatnak, viszont az árazással még mindig lesz dolguk.

Belül

A helykínálatra nem lehet panasz, elöl is bőven van hely, de hátul lesz igazán nagyvonalú a térérzet, amiben nagy szerepe van a sík padlónak, de a lábtér is hatalmas. Akárcsak elöl, itt is van két Type-C csatlakozó (45W), plusz a hátsó traktushoz külön állítható a klíma hőmérséklete is, középről pedig pohártartós könyöklő hajtható le, a fejtér elég tágas, magasabb utasok sem súrolják a plafont.


[+]

De elöl lett jó az ID.7 igazán, pedig nincs nagy megfejtés az elrendezésben. Sőt, bizonyos dolgoktól továbbra sem tud megszabadulni a Volkswagen. Továbbra is filléreskedésnek tűnik, hogy a hátsó ablakok lehúzásához nincs külön gomb, hanem ugyanazt a kettőt nyomkodjuk, mint az elsőkhöz, csak előbb átváltunk a “rear” megnyomásával. Az sem lesz öröm, hogy most is minden érintős, de legalább már haptikus, vagyis van egy enyhe rezgéses visszaigazolás arról, hogy sikeres volt a tapicskolás. Még mindig nem kerültek vissza klímagombok sehová, mindent a kijelzőről kell intézni, én az érintős lámpakapcsolót sem kedveltem meg.


[+]

Ám ez a modern belső mégiscsak valahogy minőségi hatást kelt. A vezető előtti minimálkijelző végre nem úgy néz ki, mint egy szovjet monitor, hanem szépen integrálták az autó teljes hosszában végigfutó csíkokba, kis mérete ellenére a legfontosabb információk mind ráférnek, ha pedig ez nem lenne elég, akkor egy fektetett tájolású, 15 inches óriáskijelzőt kapunk középen, aminek az alja kis polcot formáz: itt lehet babrálni a hőmérsékletet és a hangerőt egy érintős felületen. Persze tele vagyunk dekoratív hangulatfényekkel a műszerfal teljes szélességében és az ajtók felső részén is, amit össze-vissza állíthatunk.


[+]

A középkonzol aljában itt is van két Type-C és egy indukciós telefontöltő is akad, a menetválasztó kezelőszerv pedig most is a kormány jobb oldalán van. Forgatni előre-hátra lehet a D/B és R állásokba, P-be az oldalsó gomb megnyomásával rakjuk. Ez az ID is úgy indul el, hogy a júzer beül, erre már feléled a rendszer, rálép a fékre és valamelyik irányba elforgatja a kart, aztán már megyünk is, nem kell külön gombbal indítani az autót. A megállás ugyanez a séma: P-be be, fékről le, aztán már szállhatunk is ki. Apropó: kiszállás. Valamiért többször sem sikerült jól becsuknom az ajtót, az általam elvártnál határozottabb mozdulatra van szükség.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • VW ID.Buzz menetpróba

    Ez itt a Volkswagen jelenlegi legjobban sikerült formaterve, miközben szigorúan véve a maga kategóriájában nincs sok ellenfele.

  • Volkswagen ID.5 menetpróba

    Csapott tetős ID.4, vagy annál azért több? Ha nem is több, de sok szempontból jobb, ami kissé zárójelbe is teszi az ID.4-et.

  • Volkswagen ID.4 menetpróba

    Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

Hirdetés