Volkswagen ID.7 menetpróba

Most jutott el a Volkswagen oda, hogy az ID.7 mellé tényleg büszkén odaállhatnak, viszont az árazással még mindig lesz dolguk.

Fedélzeti rendszer

Ezen a 15 inches érintőkijelzőn már nagyon nem az a rendszer fut, mint az ID.3-ban volt annak megjelenésekor. Szerencsére, mert az egy összegányolt szörnyűség volt. Sokat fejlődött a Volkswagen, egy ekkora méretű kijelzőn pedig elfér fixen alul a klímakezelés és az ülésfűtés piktogramja, felül pedig a vezetéstámogatási felület hozható be egy gombnyomással. Az egész rendszer kifejezetten kielégítő sebességgel működik, adott a vezeték nélküli Android Auto és CarPlay is.

[+]

De. Vannak azért még mindig fura részek. A klímát elvileg intelligens automatika is kezelheti, egész ügyes, de ha ettől eltérnénk, akkor teljes képernyőre kirakja a műszerfal rajzát és minden egyes légbefúvót tapicskolással lehet paraméterezni, ami tutira több időt és útra-nem-figyelést eredményez, mintha megkapnánk a jól megszokott tekerőket azok fizikai valójában. A főmenü ikonos elrendezésű, pár dolog nem működik még (például az IDA, ami az ID Assistant hangvezérlés és magyarul nem tud), a shopban sem tudtam bóklászni, de amúgy egészen jól el lehet igazodni a felületen.

[+]

Ha beletúrunk a menü bugyraiba, akkor fogunk találni érdekességeket, például be lehet kapcsolni a V2X-et, ami nálunk egyelőre tökmindegy, de a németeknél már pont működik. Ez a járműkommunikációs megoldás arra jó, hogy az autók az út szélén levő infrastruktúrával és egymással is beszélgessenek, például szól a rendszer, ha mentő jön hátulról és félre kell állni, de egy másik V2X-képes autótól megkaphatjuk azt az infót is, hogy előttünk torlódás/baleset történt és fel tud rá készülni mind a sofőr, mind az autó maga. Erről itt írtunk hosszabban.

[+]

A 24 milliós árhoz hozzá lehet csapni extrákat, az ergonomikus, motorikusan állítható ülésekért 2 milliót kérnek, ugyanennyibe a fáj az adaptív lengéscsillapítás panorámatetővel és LED-mátrix fényszórókkal. Ezzel már megütjük a BMW i5 szintjét és jócskán túlhaladjuk a BYD Seal 18 milliós árát, vagyis nem lehet azt mondani, hogy az ID.7 egy kimondottan olcsó autó lenne, pláne egy benzines Passathoz képest (ami 16 millióról startol), ám ezúttal nem tudjuk azt mondani, hogy az ID.7 ne sikerült volna jól. Benne vannak azok a trükkök, amit az ID.3-ban lehetett szeretni (egyszerű elindulás-megállás, play/pause emblémás pedálok, V2X…), meg egy sor kreténség is megmaradt (érintőgombok), de itt a beltér minősége, a fedélzeti rendszer összeszedettsége, az autó általános csendessége és helykínálata, valamint kedvező fogyasztása is pozitívumok sorát gyarapítja. Az egész ID.7 egyfajta visszafogottan tálalt prémium józanságot próbál sugallni, miközben van benne elég erő, tud meglepően játékosan is viselkedni, jól belátható és manőverezhető, a külső pedig nyilván most is ízlés dolga, de a Volkswagen nem kockáztatott faramuci formákkal, ami valószínűleg tetszeni fog a márka kedvelőinek, ezzel a hatótávval pedig nincs kizárva, hogy az Arteont erre cserélik majd le a nyugdíjas német szívsebészek. A világ többi részén viszont a Volkswagennek nem csak a BMW-vel, hanem a Teslával és a kínai márkákkal (BYD, Nio) is versenyeznie kell, de egyelőre úgy néz ki, hogy árban nem tud.

Bog

Előzmények

  • VW ID.Buzz menetpróba

    Ez itt a Volkswagen jelenlegi legjobban sikerült formaterve, miközben szigorúan véve a maga kategóriájában nincs sok ellenfele.

  • Volkswagen ID.5 menetpróba

    Csapott tetős ID.4, vagy annál azért több? Ha nem is több, de sok szempontból jobb, ami kissé zárójelbe is teszi az ID.4-et.

  • Volkswagen ID.4 menetpróba

    Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

Hirdetés