Megjelenés
Bizonyos dr. Tamás Zsolt (a legendás) hozta el az autót a Porsche Hungáriától és úgy alakult, hogy együtt ugrottunk le vidékre egy kis sütögetésre, szóval rögtön belecsavartunk jó 400 kilométert a gépbe. Szerinte az ID.7 nem igazán szép, nekem teljesen más a véleményem, szerintem ez az autó jól hozza az Arteon kecsességét és nyúlánkságát, jók az arányai, letisztultak a formái, ez itt a Volkswagen elektromos modellpalettájának jelenlegi csúcsa visszafogott, de elegáns köntösben. Erre a techie-decens küllemre még az ezüstszürke fényezés is ráerősít.
Elölről a lökhárítón levő légbeömlők kicsit a BYD Sealt juttatják az ember eszébe (vagy fordítva), a szenzorok (kettő oldalt, egy méretesebb radar középen, plusz a kamera a rendszám felett) direkt láthatók, hogy sugallják a Volkswagen ID.7 vélelmezett technológiai fölényét, a karosszériába simuló első lámpákhoz tartozó LED menetfény most nem öleli körbe a lámpatestet, csak a tetején fut végig, hogy aztán folytatódjon a lámpákat összekötő csíkban, aminek a közepén ott trónol az embléma.
Oldalvást nézve nagyon elegáns a kissé hullámzó övvonal, az alsó küszöb középtájon való megtörése és felfelé folytatása ad egy kis dinamizmust, a tetővonal pedig szép ívben ér el egészen a hátsó lámpákig. Az utaskabint előretolták kissé, a motorháztető nem olyan hatalmas, mint mondjuk pont az i5-nél, viszont itt sincs frunk, vagyis első csomagtér. Nincs igazán forradalom a hátulról nézve sem, szépek a középen összefutó lámpák, de ilyesmi is láttunk már számtalan alkalommal. A hátsó csomagtér mindenesetre kellően mélyről indulva tárul fel a hátsó szélvédővel együtt nyíló ajtó elektromos működtetésével, hogy 532 liternyi cuccot el tudjon nyelni. Bár teljesen síkba nem hajthatók előre az ülések, de az 1586 literes kapacitás bőséges.
Az ID.7 alaktényezője 0,23-as, ami igen jó értéknek számít és a fogyasztási adatoknál látjuk is majd előnyét. Mindezt úgy érték el, hogy dacára a kecses sziluettnek az autó meglehetősen magas, a hajtás a hátsó kerekeket mozgatja, ami miatt a a fordulókör csak 10,9 méter, vagyis annak ellenére, hogy a teljes hossz 4 centi híján 5 méteres egész jól lehet vele navigálni. Kár, hogy a hátsó kamera képe a benti 15 inches kijelzőn pixeles, viszont van külön spricni hozzá, ha esetleg a kosz miatt még kevésbé látnánk benne a lényeget.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!