Volkswagen ID.7 menetpróba

Most jutott el a Volkswagen oda, hogy az ID.7 mellé tényleg büszkén odaállhatnak, viszont az árazással még mindig lesz dolguk.

Megjelenés

Bizonyos dr. Tamás Zsolt (a legendás) hozta el az autót a Porsche Hungáriától és úgy alakult, hogy együtt ugrottunk le vidékre egy kis sütögetésre, szóval rögtön belecsavartunk jó 400 kilométert a gépbe. Szerinte az ID.7 nem igazán szép, nekem teljesen más a véleményem, szerintem ez az autó jól hozza az Arteon kecsességét és nyúlánkságát, jók az arányai, letisztultak a formái, ez itt a Volkswagen elektromos modellpalettájának jelenlegi csúcsa visszafogott, de elegáns köntösben. Erre a techie-decens küllemre még az ezüstszürke fényezés is ráerősít.


[+]

Elölről a lökhárítón levő légbeömlők kicsit a BYD Sealt juttatják az ember eszébe (vagy fordítva), a szenzorok (kettő oldalt, egy méretesebb radar középen, plusz a kamera a rendszám felett) direkt láthatók, hogy sugallják a Volkswagen ID.7 vélelmezett technológiai fölényét, a karosszériába simuló első lámpákhoz tartozó LED menetfény most nem öleli körbe a lámpatestet, csak a tetején fut végig, hogy aztán folytatódjon a lámpákat összekötő csíkban, aminek a közepén ott trónol az embléma.


[+]

Oldalvást nézve nagyon elegáns a kissé hullámzó övvonal, az alsó küszöb középtájon való megtörése és felfelé folytatása ad egy kis dinamizmust, a tetővonal pedig szép ívben ér el egészen a hátsó lámpákig. Az utaskabint előretolták kissé, a motorháztető nem olyan hatalmas, mint mondjuk pont az i5-nél, viszont itt sincs frunk, vagyis első csomagtér. Nincs igazán forradalom a hátulról nézve sem, szépek a középen összefutó lámpák, de ilyesmi is láttunk már számtalan alkalommal. A hátsó csomagtér mindenesetre kellően mélyről indulva tárul fel a hátsó szélvédővel együtt nyíló ajtó elektromos működtetésével, hogy 532 liternyi cuccot el tudjon nyelni. Bár teljesen síkba nem hajthatók előre az ülések, de az 1586 literes kapacitás bőséges.


[+]

Az ID.7 alaktényezője 0,23-as, ami igen jó értéknek számít és a fogyasztási adatoknál látjuk is majd előnyét. Mindezt úgy érték el, hogy dacára a kecses sziluettnek az autó meglehetősen magas, a hajtás a hátsó kerekeket mozgatja, ami miatt a a fordulókör csak 10,9 méter, vagyis annak ellenére, hogy a teljes hossz 4 centi híján 5 méteres egész jól lehet vele navigálni. Kár, hogy a hátsó kamera képe a benti 15 inches kijelzőn pixeles, viszont van külön spricni hozzá, ha esetleg a kosz miatt még kevésbé látnánk benne a lényeget.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • VW ID.Buzz menetpróba

    Ez itt a Volkswagen jelenlegi legjobban sikerült formaterve, miközben szigorúan véve a maga kategóriájában nincs sok ellenfele.

  • Volkswagen ID.5 menetpróba

    Csapott tetős ID.4, vagy annál azért több? Ha nem is több, de sok szempontból jobb, ami kissé zárójelbe is teszi az ID.4-et.

  • Volkswagen ID.4 menetpróba

    Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

Hirdetés