Volkswagen ID.7 menetpróba

Most jutott el a Volkswagen oda, hogy az ID.7 mellé tényleg büszkén odaállhatnak, viszont az árazással még mindig lesz dolguk.

Haladás

Egyelőre egyféle motorral jön az ID.7, ami a hátsó kerekeket hajtja, később érkezik majd a kétmotoros, összkerekes kiadás. A 24 millió forintos alapár 286 lóerőt kínál, a 77 kWh-s akkupakk pedig papíron 621 kilométeres hatótávot ígér. Ígérni ugye bármit lehet, ez a 621 kilométer szerintem irreális, de az 500 kilométer általában megvan, nyugis vidéki utakon 90 km/h-s tempó mellett 16-17 kWh-t fogyasztott nálunk az ID.7, amivel megkarcolható a 600 kilométer, pályán viszont 120-130 km/h körül ez is elkér 21-23 kWh-nyi naftát 100 kilométeren, ami egyébként egy ekkora méretű és tömegű (2,2 tonna) autótól nem rossz érték, itt jön ki a kedvező légellenállási együttható hatása.


[+]

A rugózás kissé túl feszes az én ízlésemnek, rázósabb utakon felüt és sokszor kellemetlen, ha nem ennyire gatya az infrastruktúra, akkor viszont kisimul, de közben meglepően jó vele kanyarodni is. Nem akarja erőből lenyomni az összes konkurenst, a 6,5 másodperces 0-100-as sprint bőven elég bármire, a vége 180 km/h-nál van, amit elektronika szabályoz. Hátul viszont csak dobféket kapunk (gondolom az volt itt az elképzelés, hogy az elektromotor ellenállása amúgy is lassít), ami kissé spúr egy ilyen árfekvésű autónál, Zsolt nálam többet panaszkodott arra, hogy a fékezést szokni kell, mert sokáig nem lassul eléggé, aztán hirtelen vált át rekuperációs lassítás a konkrét fék működtetésébe. A hangszigetelés viszont elsőrangú, az ID.7 roppant csendes és nagyon masszív, semmi hangja nincs az autónak.


[+]

Van viszont csillióféle vezetéstámogatás izéke, amelyek egy része jól működik (adaptív tempomat és sávtartó), más része viszont irtó idegesítő. Ha tempomattal haladunk, akkor a rendszer alkalmas arra, hogy az út melletti táblákat értelmezve a megfelelő sebességre lassítson-gyorsítson, ráadásul a térképadatbázisból ezeket a korlátozásokat előre tudja, tehát normál esetben már a 70-es tábla előtt elkzed 90-ről lassulni, hogy mire a tábla vonalába érünk már a megengedett tempóval haladjunk. Ezt azonban maga a tábla felülbírálhatja természetesen, ami remek elképzelés, de amikor a veszprémi körgyűrű lehajtójánál meglátott egy 40-es táblát, akkor mindannyian kissé meglepődtünk, hogy elég vehemens fékezésbe kezdett magától a kocsi. Nem akartunk lehajtani.


[+]

Van parkolási asszisztens is, ami kiáll-beáll merőleges és párhuzamos helyek esetén is, plusz van opció arra is, hogy betanítsunk egy parkolási manőversorozatot, ha például a kertbe állunk be. Egyszer megcsináljuk mi, ezt jegyzi, aztán onnantól megcsinálja ő, ha a megfelelő startpozícióba navigáljuk a járművet. És megcsinálja úgy is, hogy nem ülünk benne, ehhez nyilván a mellékelt alkalmazás és a telefonos kapcsolat feltétel. Tölteni maximum 200 kW-tal lehet, 60%-os telítettségig összejön a 190 kW-os tempó is, onnantól lassul, ha AC-n akarjuk etetni, akkor 11 kW-os maximumra számíthatunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • VW ID.Buzz menetpróba

    Ez itt a Volkswagen jelenlegi legjobban sikerült formaterve, miközben szigorúan véve a maga kategóriájában nincs sok ellenfele.

  • Volkswagen ID.5 menetpróba

    Csapott tetős ID.4, vagy annál azért több? Ha nem is több, de sok szempontból jobb, ami kissé zárójelbe is teszi az ID.4-et.

  • Volkswagen ID.4 menetpróba

    Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

Hirdetés