- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cdl
senior tag
válasz sebgutkopf #150148 üzenetére
A zebrán sétálva van előbbségünk csak. A bringa úton nem tudom, ezért kérdezem, hogy ilyenkor mi a szitu? Amúgy látva a balesetet, egyértelmüen a bringás a hunyó szerintem. De kíváncsi lennék, a KRESZ mit mond itt.
-
samujózsi
tag
A bringaútra ugyanaz vonatkozik, mint az egyéb utakra, nem jelent automatikus elsőbbséget (legalábbis én így tudom). Viszont az adott kereszteződésben ott a tábla, külön jelölve a bringautat.
Sajnosnsem a streetview, sem a műhold nem elég friss.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Khelben
nagyúr
A főúttal párhuzamos bringaúton a bringásnak elsőbbsége van a mellékútról érkezővel szemben. Ugyanígy elsőbbsége van, ha az úttal párhuzamos bringaúton egyenesen megy, mellette meg az autó kanyarodik.
KRESZ 12.§. "Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni."
-
ZolkoW
őstag
válasz samujózsi #150149 üzenetére
Az azért kicsit furán hangzik, hogy "nem kell" balra figyelnie, mert saját sávja van. Persze jobbra is kellett volna figyelnie, de akkor mi van azzal, hogy bicikliúton mennyivel szabadna haladni? Azért remélem, nem csak annyit néznek, hogy kinek van elsőbbsége, ha szabályosan közlekedett volna..
Egyéb helyzetekben is eszembe szokott jutni, hogy például a szabályosan közlekedőnek elsőbbsége van a szabálytalannal szemben? Pl. egyirányú útra bemegy valaki rossz irányban, de kiparkolnak elé, mert nem számítanak rá abból az irányból... Vagy előznék, amint megengedi a tábla, de valaki már korábban úgy gondolta, hogy lesz*rja a záróvonalat, és épp mellettem van, mikor ez bekövetkezik..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
Azok a színek!! [link]
Kár, hogy az új aprólékról nincs cikk, az az ülésbe csúsztatható multiszerszám pedig érdekelne. Bár úgysem lesz olyan ülésem, legalább is az XC nem, de azért érdekes lenne.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
samujózsi
tag
-
Khelben
nagyúr
válasz ZolkoW #150154 üzenetére
Alapból az, hogy valaki szabálytalan, az nem írja felül a KRESZ-t. Ha látod (illetve láthatnád) az egyirányúban szembejövő autót, akkor nem mehetsz neki. Nem előzhetsz, ha valaki már megkezdte az előzésedet, akkor sem, ha szabálytalanul teszi ezt. A KRESZ alapja, hogy a balesetet mindenképp el kell kerülni, minden más utána jön. Akkor lehet hibás a balesetben a szabálytalankodó, ha a szabálysértése olyan mértékű, hogy a másik fél nem észlelhette időben. Példa:
- 90 helyett 130-cal érkező autó nyílegyenes, belátható úton -> az a hibás, aki kimegy elé.
- 250-nel érkező motoros beláthatatlan kanyarból -> nem lesz hibás, aki kimegy elé.Legszebb: főúton záróvonalon kamiont előző autós, te meg a mellékútról balra kanyarodnál. Azt látod, hogy kiférsz még a kamion előtt. És ott találod magad szemben a szabálytalannal. Ilyenkor is te leszel a hibás, mert nem győződtél meg róla, hogy a kamiont nem előzi senki. Hiába volt előzni tilos meg záróvonal, betonfal nem volt, tehát számítanod kell rá, hogy valaki ott lehet. Igazságtalan, de ez a rendőrségi gyakorlat.
De egy kerékpáros nem képes olyan szintű sebességtúllépésre, hogy ez a kérdés felmerüljön.
-
ZolkoW
őstag
válasz Khelben #150157 üzenetére
Ezt értem, és szerintem eszerint is szoktam közlekedni (remélem), de az utolsó mondattal nem értek egyet, pont a fenti videó miatt is. Azért az sem mindegy, hogy 20-szal megy, vagy 40-nel, mert épp számíthat, hogy időben feltűnjön az autósnak.
Inkább átfogalmazom: az alapelvet elfogadom, de talán máshol húznám meg a határt.
Meg a záróvonalas példádnál is a híradóban szerintem az fog szerepelni, hogy a szabálytalanul közlekedő autó frontálisan ütközött a szabályosan kikanyarodó járművel, nem?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=RelakS=-
veterán
válasz samujózsi #150149 üzenetére
Látszik az, csak jó irányból kell nézni. A bringaút felfestést azért pótolni kéne.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Khelben #150157 üzenetére
Bocsi, de az első példád sem teljesen igaz. Valóban, az elsőbbségadási kötelezettség elsődleges fontosságú, azaz valószínű, hogy hibás lesz a kikanyarodó, de mérlegelni fogják azt is, hogy a gyorshajtás mennyiben járult hozzá a balesethez, mennyiben kell megosztani a felelősséget a felek között. Lásd annak a súlyzós edzés iránt elkötelezett, szívbeteg, szimpatikus fiatalembernek az esetét, aki pár éve a Dózsa György úton egy picit odalépett a meglepetésnek szánt autónak, és elkaszálta az elébe kanyarodó másikat. A tárgyaláson sokat foglalkoztak/nak azzal, hogy pontosan mennyivel is ment, és hogy a sebességtúllépése elérte-e azt a határt, amikor a kanyarodó már nem számíthatott arra, hogy hirtelen megjelenik valaki.
A szóban forgó film meg szerintem a tipikus nagyarcú találkozik a figyelmetlennel esete, ahol egy minimális gondolkozással elkerülhető lett volna a baleset. Nyilván lehet úgy is élni, hogy ha nekem van elsőbbségem, akkor én mindig én nyerek, csak kérdés, hogy megéri-e. -
samujózsi
tag
válasz -=RelakS=- #150160 üzenetére
Nem az. Önálló kerékpárút a zebráig, onnan meg járdán megy, hivatalosan osztott, gyakorlatban elég jól elkülönül amennyire emlékszem a folytatásra (én a Dagály felé szoktam menni)
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz Wombath #150161 üzenetére
Nézd meg sokszor az ütközés előtti pillanatokat, lehetőleg nagy képernyőn, ne mobilon!
Nem tartom kizártnak, hogy bármennyire óvatosan közlekedek, ebbe én is belementem volna... ugyanis van egy pillanat (0:21 körül), ahol az autó megindul, majd fékez, ekkor már bőven a látóterében van a biciklis, aki joggal hiheti, hogy megadják neki az elsőbbséget, de az autó újra megindul, ezért ütköznek.
(egyébként ha lehet hinni a merretekerjek.hu távolság adatainak, akkor kb. 100m-t ment a srác 8mp alatt, az 36-42km/h körüli sebességet jelent; ugye itt tizedmásodpercek és méterek is számítanának)[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz samujózsi #150163 üzenetére
Szinte sosem nézem a PH-t mobilon, mert a szerkesztői nézet nem reszponzív, és nem szeretnék félrenyomni valami bolhaméretű gombot .
Elhiszem amit mondasz, csak azt tudom, hogy úgy érzem, sokkal jobban lelassítottam volna a kereszteződésbe behajtás előtt, mert az ördög nem alszik. Féltem a bringát , úgyhogy ilyenkor mindig igyekszem felvenni a szemkontaktust, hogy érezzem, miattam van a fékezés, nem a bal oldalról 50 helyett már 70-nel érkező Kamaz miatt -
6030D
Ármester
válasz samujózsi #150165 üzenetére
Nem az autót kell nézni ilyenkor, hanem a sofőr szemét. Ha nem néztek össze, akkor neked kell cselekedni, tök mindegy kinek van elsőbbsége. Lehet, hogy nagy a pofám, de én ebben az esetben vagy megálltam volna, vagy kis fékkel behúzom a Suzi mögé. Rengetegszer eszembe jut, hogy milyen fain clickbait videókat tudnék csinálni, ha kameráznék, és ahelyett, hogy kis fékkel, vagy előregondolkodás nélkül, stresszmentesen megoldom a problémát, kiabálnék, meg mutogatnék, és feltölteném a tecsőre.
Menjen mindenki terepezni, ott lehet hirtelen helyzeteket gyakorolni, és nem a fa lesz a hibás, hanem te. Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy ilyen reggeli hidegben, nem virsli gumival és tárcsa fékkel tuti, hogy megállt volna, mert ez a 10 méter féktáv, amin tépi a féket, meg jajjgat... De a fékekről nem szeretnék megint vitát nyitni, csak megjegyeztem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
samujózsi
tag
válasz -=RelakS=- #150168 üzenetére
Én inkább a tükröződésekre gondolok a szélvédőn.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #149920 üzenetére
Nem tudom hogy jött-e válasz, vagy kitárgyaltátok-e már a TL télen, mennyire jó dolog témát, de arra lennék kíváncsi, hogy ha a mélyen tisztelt bikediszkó, még csak most kegyeskedett postára adni a felnijeimet, kb 3 héttel a megrendelés után, és ugye mingyá itt a téli hőhullám, akkor van-e értelme még idén átalakítani? Keveset fogom hajtani, kint lesz a - fokokban, az a biztos, ha márciusig marad a belső, és majd a fagyok elmúltával taknyozom össze?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
samujózsi
tag
Lehet, hogy kérdeztem már: miért van az, hogy a legtöbb bringás ruha (legalábbis az olcsóbbak) sötét anyagból készül?
Keresek valami meleg kabátot, de ami kapható és megfizethető, az fekete vagy sötétkék. Holott bringán minél rikitóbb szín kéne, főleg ősszel, télen...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
sebgutkopf
őstag
válasz Khelben #150150 üzenetére
Ez teljesen reális forgatókönyv. A részemről inkább az azért látszik a sztoriból, hogy sajnos a bringás oldalon is vannak olyanok, akik tesznek azért, hogy ne szeressék egymást az autósok és a bringások. Hiába vannak kevesen, ez hagy mély nyomot és ezek alapján bedobozolnak minket is a bunkó bringás kategóriába.
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #150176 üzenetére
utólagos esőhuzatot lehet kapni citromsárgában, az sem rossz. Külön még nem vettem, de ami gyárilag volt a táskámon, az használható.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
X Factor
addikt
válasz sebgutkopf #150175 üzenetére
Pont azon filoztam ma, h. kollegatol kolcsonkerem a gopro-t, mert kulonben nem hiszem el ami tortent.
Budapeseten, soroksari uton porgetek befele. Buszsav, tavolban latom h. lampa pirosra volt, kollega megy at rajta, kocsi fordul ki, dudal.
Kesobb utolerem el is megyek mellette, kozepkoru csavo, sisakban, melegre feloltozve, egy felszereltebb vintage montin, sarvedo, lampak, minden ami kell, tehát szemre is egy rendszeresen bringaval kozlekedo egyed.
Kovetkezo lampa, piros, megallok, mellettem a taxi, hatulrol sut a nap latom magam mellett az arnyekat ahogy elegedetlenkedik. 20 centit arrebb rakom magam nemi ironiaval fuszerezve meg is jegyzem "h. tessek menj csak at a teli piroson, mikozben meg a keresztezo zebranak is piros van, vegulis nem 5 perce csaptak majdnem el..."
Erre csávó: tényleg abszolut hálásan, annyit tesz hozzá, hogy köszi, és teker át a piroson. Én igy nezek, csovalom a fejem, mellettem taxis ertetlenul nezz ram, én rá. Csávó meg mosolyogva továb halad. Meg is kérdeztem a taxist, h. tenyleg nem lehetett kihallania az ironiat, de ő is csak röhögött h. akadnak arcok az utakon.
Persze megint utolértem, ott abszolut nyugodtan meg is jegyeztem neki, h. ha annyire siet, akkor mondjuk nem 15-el kéne tekerni, hanem 30-al, és nem a piros lámpákat skippelni.
Szóval az egész olyan kafkai volt.Make things work
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz X Factor #150180 üzenetére
Sokszor én érzem magam hülyének, amikor a tök üres úton vagy kereszteződésben is megállok a pirosnál és a többiek meg úgy húznak el mellettem mintha nem is lenne ott lámpa.
Pl itt: [link] a Rákóczi hídnál van egy 1,5-2 perces piros a bringásoknak, közben autók alig-alig jönnek.
Oké, hogy itt tényleg veszélytelen az átkelés, de akkor sem megyek át a piroson.
Azért egy statisztikára kíváncsi lennék, hogy ha odaállnánk mondjuk a Margit hídhoz a 4-6 megállóhoz hány gyalogos-kerékpáros-autós menne át a piroson.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Somatom
veterán
válasz 6030D #150166 üzenetére
+1
Ragozhatjuk a paragrafusokat, de nekem a bringás, motoros, autós, tengeralattjárós és űrsiklós ösztönöm is ordítva tiltakozik a videó láttán. Mindegy, hogy kinek van elsőbbsége, így akkor kerekezünk bele egy ilyen szituba, ha szándékosan el akarjuk üttetni magunkat.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
samujózsi
tag
válasz -=RelakS=- #150179 üzenetére
A sötét ruha szerintem mindig bajos.
Egyébként decában most láttam rikító sárga kabátot 25000-ért, de valahogy az ár:érték arány... szóval nem tűnt jó vételnek.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #150155 üzenetére
Bazári,már nem is tudják merre újítsanak...aztán ki tudja azt ma megmondani,lehet végül divatot teremtenek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
RexpecT
addikt
Üdv!
Ma megérkezett a Magene heart rate monitorom.
Strava-val próbálom összelőni, és sehogy sem megy. Sima Free Strava accountom van.
Adott egy Android 9.0-s teló és egy iPhone legfrisebb IOS-el.
Az eszköz működik, mert látom a bluetooth eszközök között, de a leírásban is benne van, hogy appon belül kellene csatlakozni.
Kezdem ott, hogy IOS-en a szenzor menüpont teljesen hiányzik, Androidnál is hiányzott, de miután minden engedélyt megadtam neki már mutatja, de csak az Internal Sensor rész aktív, nem jelenik meg más, azaz nem tudok csatlakozni a monitorhoz.
Van valakinek ötlete?
Szerk:
Közben a Runkeeper Pro-val(ami már Adidas) simán össze tudtam lőni a cuccot IOS-en.
Viszont annak nincs netes felülete, csak a Stravanak, amivel meg nem megy a párosítás...[ Szerkesztve ]
-
-
zsocy
őstag
válasz Szakbarbár #150187 üzenetére
Vannak rajta hátul fényvisszaverő csíkok, bár tény hogy nem sok, és az alapszín fekete. A kezei mondjuk rikítanak rendesen hátrafelé is.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #150185 üzenetére
Nekem nagyon tetszenek ezek a fényezések, nem is kimondottan a színek, hanem hogy olyan mély a fényezés, mint az autóknál. Az Author Ronin volt ilyen, meg például ez az Orro Terra, ebből kering most az aprón egy kicsi vázú. Jó lenne, ha ebbe az irányba mozdulnának, aztán nem biztos, hogy élőben, meg 1 év használat után tetszene (inkább matt, selyemfény párti vagyok).
(#150187) Szakbarbár: nekem ennek a kabátnak az elődje van, (full feketében...) a háta az ilyen polár szerű, hogy kiengedje a párát, az eleje és az ujjai meg softshell. Vagy azért fekete, mert ugyanolyan színből nem lehetne megcsinálni azt az anyagot (ezért az árért), vagy például azért, hogy a hátadra felvert szutyok ne látszódjon. Szerintem túl aggódjátok ezt a színes felső cuccot, nappal látnak, szürkületben lámpa kell, amúgy meg úgyis a fényvisszaverő csíkokat veszik észre, azt meg oda raksz, ahova akarsz, lábra, karra, derékra.
RexpecT: rögzítsd Runnkeeperben és töltsd át Stravára. Ha be lehet állítani, hogy automatikusan szinkronizálja, akkor úgy, ha nem akkor így.
(#150190) jjeahh: ezt akartam is írni, hogy 3 hét állásban nem engedett le teljesen a kerék, a versenyre 2,0/2,0-ra fújtam, ott biztos valamit kinyomott magából, és 1 baron volt tegnap, 3 héttel később.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RexpecT
addikt
válasz 6030D #150193 üzenetére
Köszi.
Most írtam volna a supportnak, de az AI nagyon a toppon van, küldés előtt megmutatta, hogy miért nem megy: kivették az appból a funkciót.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #150193 üzenetére
Nem tudom, szerintem meg láthatóságból sosem elég
Mindig az az érzésem, hogy ilyen kis frinc-franc csíkoktól, meg apró színes elemektől, amik közelről lámpafénynél persze hogy jól látszanak, várják a megoldást, de a való életben ez nagyon sokszor kevés, mint ahogy a pici piros autókával is úgy godolja Gazsi bácsi, hogy minek a lámpa, még alig van szürkület, meg pont egy piros dobozt ne vennének észre? épp az eső is csak alig szemerkél... szóval ehhez képest a valóság az, hogy ha használna lámpát, akkor sokszáz méterről látná mindenki, hogy ott ő szemben közlekedik, nem pedig 50 méterről tűnne fel, hogy jön valami, ráadásul nem is arra, hanem erre. Tudom, már sokszor leírtam, de mindig az az érzésem, hogy egész máshogy ítélik meg ezt az emberek a valós közelekdési szituációban, mint a boltban fogdosva.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Esetleg ha valaki vasvázat akar csúnya rozsdásodós csövekből, pluszos gumikhoz, olcsón, akkor vasárnapig itt egy remek lehetőség: [link]
Én csábulok is, de tartom magam.
Valójában van, ami szintén acél, és jobban tetszene, de persze drágább is :/ Meg egyelőre nem sikerült megindokolnom magamnak sem, hogy legyen egy harmadik biciklim. Odáig már eljutottam, hogy ha lesz, akkor az acél legyen, mert az szép. És menjen bele legalább 2,8-as gumi..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ákkk
addikt
-
6030D
Ármester
Esetleg érdemes körülnézni a Force ruhák között, kicsivel Deca ár felett. Van Bp-i és vidéki boltban is.
[link]Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Ukrajnai háború
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen