- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #153785 üzenetére
Ma az M0-n kocsikáztam fel-alá, vicces volt, hogy valahol vakító napsütés, majd északon megint köd, majd vissza a napsütésbe, mindezt kb délben.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bringasisti #153789 üzenetére
Legyen ugyanannyi külső és belső lap a két mért pont között, és akkor legalább az nem szól bele a mérésedbe. A görgő kopás még mindig meg fogja növelni a mért hosszot a valódihoz képest.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bringasisti
őstag
válasz -=RelakS=- #153803 üzenetére
Én még nem láttam közelről ilyen kalibert, de ha stancolt akkor semmit nem ér, ha köszörűlt akkor arany árban lehet, ha valaki megméri egy új lánc értékét és utána kopás közben figyeli a méretet egy ilyen 0.01 pontosságú mérés esetén a két eszköz nincs se árban se pontosságban köszönő viszonyban egymással. Eredeti végzettségem szerszámkészítő
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #153802 üzenetére
Sejthető volt,hogy a köd fölött derült az ég,de mi sajnos alatta voltunk.
jjeahh...én ilyenkor istentelenül káromkodok,csak úgy tudom elkerülni az idegösszeroppanást.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #153805 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #153799 üzenetére
Csinálj egy ilyet [link], működik, mint az álom.
(#153755) ZolkoW: A 27.5+ és a 29 átmérője papíron azonos, így ezen nem kell izgulni. A külső széllessége már egészen más kérdés. Röviden, nekem a 2.8 egyszerűen nem vált be, mivel képtelen voltam megtalálni az arany középutat a nyomásban. A 2.6 viszont működik, megkaptam amit a pluszos külsőtől vártam azon kórságok nélkül amiktől szenvedtem a 2.8-on.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
jjeahh
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #153808 üzenetére
Ott nem divat a felhő?
(#153809) jjeahh...továbbra is a több bár nyomásra pumpált palackra szerelt lövedékszerű szelepet találom aggályosnak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153810 üzenetére
Szerintem jövőben veszek egy Schwalbe Booster-t, nem tökölök. Igen kissé drága, de azért nem olyan horror, egy jobb gumi többe kerül.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Zsohi #153807 üzenetére
Hát ezaz, hogy papíron is -úgy emlékszem, majd utána számolok- a 3 colosé lenne ugyanakkora, mint egy 29x2.25, a kisebbek értelemszerűen kisebb átmérővel is bírnak.
De érdekelnek az ilyen irányú tapasztalataid, mástól is olvastam már, hogy a "valódi" plusz már túl sok.(#153810) Hasaggymeg : Ha kiszámolod, hogy a nyomás az erő/felület, akkor kijön, hogy akkorka felületet nem valami nagy erő nyom kifele, most ha a gugli hathatós segítéségvel (rég volt, na) kiszámolom, hogy 10 bar esetén 1 négyzetcentit 100N, azaz kb. 10 kiló nyom, akkor...na igen, 10 bárra ne fújjátok fel de 4-5 bar , azaz 4-5 kiló négyzetcentinként még szerintem nem lőné ki akkora erővel, hogy bajt okozzon, de ez csak hangos gondolkodás a részemről, védőszemüveget használjatok
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #153799 üzenetére
Azt kifelejtettem, hogy a belsővel nem tudtam begurulni a kompresszorig, mert kiderült, hogy 2 helyen lyukas a zsír új belső
ZolkoW: én inkább attól félek, hogy elrobban vagy ellövi magát és infarktust kapok, már "öreg" vagyok ahhoz, hogy szándékosan keressem a bajt .
Ami a gumikat illeti, én úgy érzem, hogy:
2.10: túl keskeny terepre, instabil, csúszik, nem tetszik
2.25: arany középút, egy könnyebb kerékkel egy könnyű 2.25 gumi súly/használhatóság fronton számomra verhetetlen, xc-re ez tűnik az igazinak, de köves vagy sáros lejtőn azért néha vágyok egy öblösebbre
2.35: xc-re picit már overkill, de még használható, csak általában kissé nehezek a gumik, trailra gondolom ez az arany középút. Ha egy kis plusz öblösség kell és hajlandó benyelni érte az ember pár grammot, akkor okés
2.6: anno nagyon vágytam egy pluszos bringára, de a 2.6-ot kipróbálva már nem is tudom... én tuti nem használom ki és cserébe már túlságosan tanknak érzem, overkill. Igaz emit én próbáltam, az 29x2.6" Minion volt
2.8: nem próbáltam, de ha a 2.6 is túl durung nekem, akkor...
Na és ami vicces, hogy mindezek ellenére még mindíg kíváncsi lennék egy fatbike-raHa már öblös gumik, Hassagymeg, el is felejtettem, mik a tapasztalatok a 2.2-vel, bevált végül?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Z_A_P
addikt
Sziasztok!
Megjott az ebay-es $5-os sebesseg merom.
Ugye meg kell adni a kerek keruletet mm-ben, nezem a gumi a feliratot, hat..... Tudna valaki dekodolni, hogy akkor itt mi mit jelent?
Ez van rairva: 40-622 (700x380 - 28x 1 5/8 x 1 1/2)OK
-
jjeahh
nagyúr
válasz Z_A_P #153814 üzenetére
Egyenes aszfalton told a bringát addig, amíg a szelep alul lesz. Itt húzol egy csíkot az aszfaltra krétával vagy valamivel, majd tolod a bringát előre, míg a kerék egy teljes fordulatot nem tesz és a szelep újra alul lesz. Itt megint rajzolsz egy vonalat az aszfaltra és a két vonal közötti távolságot leméred.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #153812 üzenetére
Nem is annyira a dugóból a szelep kiszakadásától félnék,hanem az egész dugó lerepülésétől,szelepestől,mindenestől...de mindegy is,3-4-5 barokkal operálni ilyen buherált,nem erre kialakított tákolmánnyal szerintem balesetveszélyt hordoz magában...csakúgy mint maga a kerékpározás is,ugyebár...
(#153813) jjeahh...igen,bevált.Már így ez sem tűnik vastagnak,ugyanakkor puhán,aszfalton a hangja érezhetően megnövekedett.Amúgy eddig sem igazán agumi volt a szűk keresztmetszet,lefele nem szoktam duhajkodni,így amit igazán plusznak érzek az a tapadás mászásoknál és a kényelem.Főleg ha az első gumi nyomása éppen jó (~1,8 körül,mert ha ráfújok lesz kettő,majd szépen ereszkedik 1,6-ig amíg újra ráfújok ),gyönyörűen kiegészítik egymást a telóval és felfele nem csak szépen "átmásznak" akár 10-15 cm-es akadályokon,hanem lefele is faxán csillapítanak lépcsőfoknyi letöréseket is.Érdekes hangja is van a néha határeseten lágy első guminak ahogy veszi az akadályokat,kifejezetten pufog,mintha tompa tárggyal ütögetnéd.
(#153814) Z_A_P...vannak táblázatok a neten a kerületekről,de legpontosabb megmérni. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #153817 üzenetére
A külső gumi dobozán meg szokták adni felfújva milyen kerületre lehet számítani, akár az is használható a táblázat helyett, bár nem próbáltam.
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #153813 üzenetére
Kapcsolódva: Valami idegen fórumon olvastam, hogy a fatbike-osok szerint a hóban azért a valódi fat az igazi (4..5"), a 3" még nem tudja azt. Nekem is nagy mókának tűnik, de elriaszt, hogy az már annyira speciális minden szempontból, vagy legalábbis ami a Q-faktorokat, meg eszement papucstávolságokat illeti
Amúgy vasárnap megint javítottam egy lejtőzős időmön, a merevvillámmal - Ezért is választottam kicsit durungabb külsőt előre, meg ott el is fér (2,35). Hátul a 2,25-nél ducibbat csak száraz időben mernék feltenni. Kifejezetten sárba meg inkább 2,0 körülit szoktak, legalábbis az előtt a korszak előtt, amikor egy átlag monti is 2,4-es gummákkal érkezik a boltból
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
flash-
veterán
canyon endurance al 6.0 milyen minőségű vázból van?tudni lehet hogy double v. triple buttered? vagy ezen a szinten mindegyik legalább double buttered? esetleg hydrofoam?
Nekem tetszik, de ahogy nézem facebookon, inkább mindenki más márkát mond ebben a kategóriában( williert meg meridát nyomják) valahogy ezekre az alu canyonra húzzák a szájukat a "szakik"
ahhoz képest road cc és társai legjobbak között emlitik (ENdurance al 7-et szokták inkább tesztelni de gonodlom váz ua.)súlyra én jobbat még nem láttam ilyen árért.. ez mennyire mutatja a technologiát? vagy ami tul könnyü" az már pont hogy nem annyira megbízható? vagypedig azért könnyü mert modernebb hegesztéssel készült stb. tehát modernebb váz?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
samujózsi
tag
válasz gabro0 #153818 üzenetére
Néha a gumin is rajta van.
Csak ezeknél nagyon nem mindegy, hogy mennyire vannaknfelfújva és milyen súly van rajtuk. Igaz, csak pár (pár tized?) százalék az eltérés, de sok kicsi sokra megy alapon elég nagy eltérések jöhetnek ki. Nem mondom, 8 baron az "analóg" óra és a GPS alig tér el 60-80km-en, legalábbis a megtett távot illetően. A sebesség más téma.
De montin elég komoly különbségek voltak ha a gyári adatra hagyatkoztam.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ZolkoW
őstag
megvan a mindentmegmondó táblázat, mondjuk ez gondolom telheletlen adat, de nekem jó volt a fölösleges agykattogtatásra, km órát beállítani én is akkor szoktam ilyenből, ha lusta vagyok, ha nem vagyok lusta, ráülök, és úgy próbálom bejelölgetni az egy fordulatot a betonon. [link]
Viszont az kijön belőle, hogy elméletben a 27,5x 2,6" és 3" között 1 cm van a tengely magasságában, és a nagyobbik tényleg a 29x2,25-tel egyezik (a 650b-hez lejjebb kell görgetni, a 27" alatt a 630mm-t érti)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gabro0 #153818 üzenetére
Tapasztalatom szerint az mindig több mint a valós,vagyis ha azt írod be többet és gyorsabban bringázol. ...ami annak tud6ó be,hogy sosem mész kő kemény gumikkal,pár mm belapulás pedig máris számottevő kerületkisebbedéssel jár.Én pl.a Conti saját táblázatából a 2.0-ás guminak használom a kerületét 2.2-es gumiimnál és a dzsípíeszes mérések szerint tökéletes. (2,2 Continental Race King ~2bar körül 80+ kg alatt 2264mm)
(#153820) flash-...buttered? You've just made my day! A simple,double,triple,de már van multi butted is,azt jelenti,hogy egy csőhosszon hányféle falvastagságot alkalmaznak.Ahogy társunk képén is látszik,ott vastagítják,erősítik a vázat ahol tulajdonképp szükség van rá a fokozott terhelés miatt,máshol vékony és egyben könnyűvé hengerelik (?),így lesz grammbuzulás belőle.
(#153825) bringasisti...én próbáltam,de nemes fa parkettánkba nem tudtam beütni a szeget.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #153826 üzenetére
Fúró, tipli, csavar...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bringasisti
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Úgy érzem fogunk még látni itt "pihenő" kengurus képeket fórumtársunk jóvoltából.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Massmurderer
őstag
[link] Ezt ki csinálná meg ilyen tempóval?
-
őstag
válasz flash- #153820 üzenetére
nem illő nyelvtan náciskodni, de emellett nehéz elmenni: a szó amit keresel, a "double butted" azaz duplán húzott falvastagságú cső. a buttered az vajazott.
nem beszélve a hydroform-ról, mert a hydrofoam az szivacs lenne, ugye.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Z_A_P
addikt
válasz bringasisti #153825 üzenetére
Koszi tobbieknek is.
Az a baj a tolassal, hogy tuti nem tuegyenesen tolod a bicklit, igy nem lesz pontos a meres.
Fogtam a tablazatot, illetve lemertem a kerek atmerojet szorozva PI-vel, a ketto atlagat (mert volt 2cm elteres) allitottam beOK
-
jjeahh
nagyúr
Valakinek robbant le már gumi magas nyomáson a felniről, vagy csak én vagyok olyan besz*ri, hogy frissen tyúkbelesített gumikat sosem merek 3 bar fölé pumpálni?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cdl
senior tag
válasz Z_A_P #153833 üzenetére
Én térkövön szoktam mérni, így kiküszöbölöm a kanyargást. Előtte felfújom a gumikat, egy csepp mustár vagy majonéz a gumira.
Ráülök, gurulok egy kerékfordulatot. A két földön hagyott folt közepét veszem, és kész.
Amúgy sikerült vennem 2 25-ös Conti GP 400SII gumit a Testbike aprójáról.
Megvannak a tartalékok. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #153834 üzenetére
Hú,én ezt csináltam vagy egy hónapig de csak arra volt jó,hogy megtudjam mennyire pontatlanul vannak lehelyezve a kilométerkövek,táblák.Siralmas,nem is gondolnád!
cdl...hogy szoktad,elől a mustár,hátul a majonéz,vagy fordítva?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153838 üzenetére
Elnézést ha bugyuta a kérdés, de az összes bringa computert igy kell üzembe helyezni? Mármint méricskéléssel?
"csak a zene van"
-
őstag
válasz dgyuri0123 #153839 üzenetére
vannak standard méretek megadva a használati útmutatóban, azokat is meg lehet adni beállításkor (az összeg mm-ben) de akkor csak körülbelüli lesz a mért érték.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
dbala
tag
Van valakinek tapasztalata átütőtengelyes bringával görgőn? Van egy tacx görgőm amit szeretnék újra használni, de már csak átütőtengelyes bringáim vannak. Egy Giant TCX-el szeretném használni, azt tudom, hogy 12mm a tengely, de a menetemelkedésről nem találtam semmi infót. A tacx tengelyeit nézem, de abból is van vagy 6 fajta. Jelenleg ott tartok, hogy nem tudom milyen tengely kellene hozzá. Van valakinek tapasztalata a tacx gyári tengelyeivel? Esetleg infó, hogy ehhez a bringához melyik tengely kellene?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dgyuri0123 #153841 üzenetére
Ha először van jó a táblázat,aztán ha kezdesz teljesítménycentrikus lenni majd úgy is megméred pontosan...amúgy meg majdnem szőrszálhasogatás a különbség az adott és a mért között,még teljesítmény szempontjából sem számottevő...csak hát mi itt folyton buzulunk,gramm,geo,mérések,pulzusok,csapásszámok,stb-stb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153843 üzenetére
Igen, először lesz comp. Rég volt, hogy teljesítménycentrikus voltam.. kb 70-es évek. Ma (közel 60 évesen) egész mások a szempontjaim. De a bringa szeretete azért megvan. Bár ki tudja...
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #153809 üzenetére
4 bár nyomáson figyel a palack a boltok polcain, így nem gondolnám egy laza 5 bárt ne bírna el vígan.
(#153812) ZolkoW: Nekem a 2.8-as Nobby Nic-cel a gondom az volt, hogy ha keményebbre fújtam akkor nagyon pattogott, lejjebb véve a nyomásból elvesztette a tartását és összerogyott a gyorsabb döntött kanyarokban, felütnöm is sikerült a felnit nem egy alkalommal. Nagyon specifikus körülmények között, mint a tükörsima letaposott portól mentes eredi ösvényeken, 2 bárra pumpálva mese a cucc, de hány ilyen útvonalat ismersz? Köves, gyökeres, kráterekkel teletűzdelt útvonalakon 1.3 báron nagyon is jól tapadt, de mivl papírvékonyságú az oldalfala egyszer elég elnézni egy sziklát és fel is ütötted a felnidet, persze vehetsz bele szivacsot, de az drága és plusz súly. Na és a fő gond az, hogy én képtelen voltam megtalálni az ideális nyomást a 2 és 1.3 bár között, sose volt az az érzésem, hogy ez most jó volna. A 2.6-os Continental X-King-get belőttem 1.7 bárra és boldogság van, stabil és a pattogásra se mutat olyan hajlandóságot, mint a Nobby. Azonban nem kizárt, hogy a jövőben még egy mérettel lejjebb ugrom és adok egy esélyt a 2.5-ös Maxxis külsőknek is.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Fall-N
veterán
válasz dgyuri0123 #153841 üzenetére
Ha GPS alapú órát veszel akkor nem kell mérni semmit.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #153810 üzenetére
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #153847 üzenetére
Mindenki tudja,hogy az a Duna,a Visegrádi Hegység és ott balra Kisoroszi,a szigetcsúcs!...ezek magyar felhők.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs