- Netfone
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Huawei Watch 3 Pro - óraátállítás
Hirdetés
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
batagy
őstag
Sziasztok!
Elnézést kérek , mert ezen a téren tájékozatlan vagyok.
Tudom van első hozzászólás is, de kissé sok nekem az infó elsőre. De valami iránymutatás hasznos lenne.Városi használatra szeretnék majd venni egy 26"-os kerekű biciklit. Hozzátok képest biztosan "hobbi" használat lesz, nekem azonban inkább terápia, mert valamit mozognom kellene. 1991-ben sajnos abbahagytam a biciklizést (Csepel Camping-gel) és nagyon elhanyagoltam magam. Később talán munkába járnék vele.
Felszereltségben olyanra gondoltam, mint a Schwinn Csepel Spring N7. Fontos számomra az agyváltó (7 sebességes).
De ugyanakkor olvastam már korábban is hogy a Schwinn nem nagyon ajánlott. A kérdésem az, hogy akkor viszont milyen mást lehetne ajánlani, ami kb ugyanolyan felszereltségű, de jó minőségű.Kösz
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #17736 üzenetére
[link]
Rajtad pont nem segített volna, de másnak még jól jöhet: RunKeeper, Strava, Endomondo (jelenleg nem megy), Garmin Connect, SportTracks (!= Sports Tracker), Ride With GPS és TrainingPeaks közötti szinkronizálást tesz lehetővé ez az oldal, valamint GPX/TCX formátumban Dropboxra is fel tud tölteni. Forrás itt, ha valaki egy saját telepítést szeretné futtatni.[link]
Ez egy egyszerűbb szolgáltatás, Garmin Connectről tud RunKeeperre és Stravára feltölteni.Runner_fxr: Single speed-nek egyedül városi használatban látom az értelmét, ahol nincsenek túl nagy emelkedők. hegyi kerékpárnál egy rossz vicc, tökmindegy milyen erős vagy, az energiád akkor is elpocsékolja, fölöslegesen szenvedsz vele. Ez maximum divat, semmi több.
Divatnak lehet, hogy divat, de rossz viccnek nevezni egy ilyen típusú sportteljesítményt nem illene. Ez nem város, ahol bárki felpattanhat egy SS bringára, itt fizikum és technikai tudás is kell. Nem a hatékonyságra mennek rá, hanem a nyers erőre, és ha nem élveznék az energiapocsékolást, akkor nem így montiznának. De mégis így teszik.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Runner_fxr
Ármester
Én nem szóltam le a sportteljesítményt, de ettől még nem látom értelmét a single speed-nek a hegyekben. Inkább amolyan divat dolognak látom ezt. Tény, hogy érdekes látványt nyújt egy single speed xc monti és az is igaz, hogy egy csomó meghibásodó alkatrész, meg ugye súly is lekerül róla. Ezeket lehet előnynek mondani, meg belemagyarázni mindent, de amikor ott egy bazi nagy emelkedő amin fel kell mászni, akkor csak jobb, váltani az optimális fokozatba és feltekerni, mint szenvedni egy nem oda illő áttétellel, de persze mindenki olyan bringát épít magának amilyet csak szeretne, engem ez nem zavar.
-
-=RelakS=-
veterán
Elhasznált alkatrészekkel (pl hátsó sor) mit szoktatok csinálni? Legközelebbi kuka, és jónapot?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #17756 üzenetére
Vasba leköll adni!
Viccen kívül, ezeket átveszik mint fémhulladék és adnak érte jópénzt, mondjuk egy darabért nem, de jó sokért igen, ha nem tudsz vele mit kezdeni add be egy szervizbe, én átvenném. Egyrészt nem szennyezed vele a környezetet hogy a vegyeshulladékban köt ki, másrészt újra lesz hasznosítva, harmadrészt pénzt adnak érte.
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
Valaki nem tudja véletlen, hogy a 11-32-es kazettás fogsoron meddig szedhetőek le egyenként a lánckerekek?
11-16? (CS-M770 - Shimano XT)[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #17758 üzenetére
Runner_fxr: azt nem mondom, hogy értem őket, hogy miért teszik, de az elszántságukat és erejüket csodálom.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rootkiller
őstag
válasz ludsimon #17749 üzenetére
Nem a menetes aggyal van gond, gondoljuk csak végig hány Tour de France-t nyertek menetes aggyal amíg ki lett találva hogy akkor rakjuk a szabadonfutót az agyba és megszületett a kazettás rögzítés. A városi biciklim hátsó kerekét például egy öreg menetes Maillard típusú francia agyból fűztem ami tökéletesen használható állapotban van.
A probléma azzal van hogy leszorult a legalsó szegmensbe a menetes technológia...
Artengo TR 990 Pro
-
Zola007
veterán
válasz -=RelakS=- #17756 üzenetére
Vagy rakd fel ingyen valamelyik bringás hirdetési oldalra, lehet, hogy valakinek boltba járósra még jó lesz.
Én az Így jártam anyátokkal sorozatból nyúlt szlogennel a "Bermuda-háromszögbe" szoktam lerakni ilyesmit. Ez a lakótelepi Coop ABC mögötti szelektív papírgyűjtő teteje.
Ide kirakom ami nem kell, de hulladékként kidobni még sajnálom és 1 órán belül garantáltan hűlt helyeMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
lolka1980
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy ilyen kerékpárt 7-es váltóval.
A hagyományos 3x7-es rendszerek kiváltásához elegendő áttételi viszonyt kínál?
Ha túl kevésnek érzem a legnagyobb fokozatot akkor lehet hajtott fogaskereket cserélni kisebbre illetve ellenkező esetben nagyobbra?
Ha nem lehet akkor maradnák a hagyományos váltóknál akkor viszont kérdezném megéri-e ez a változat az árát?[ Szerkesztve ]
-
-
rootkiller
őstag
Úgy jártam hogy állítani akartam az első fékpofán. Lazítanám ki az egyik oldalon, erre elfordult benne...tiszta rosszul vagyok, előző tulaj valószínűleg jól megtépte...
Artengo TR 990 Pro
-
Goblin12
őstag
Valaki foglalkozott már olyannal közületek, hogy biciklire index lámpa?
-
Szakbarbár
aktív tag
Fortuna ma megint a kegyeibe fogadott. Bringázás után fél órával kaptam itthon álló helyzetben defektet Ez már a második ilyen alkalom, hogy itthon enged le a kerék.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
rootkiller
őstag
válasz rootkiller #17764 üzenetére
Azt már nem is említem hogy a 10s sram patentszem nem jött szét pedig láncot is akartam pucolni. A sor megvolt, egész szép lett. A lánc fordítva van a biciklin, elvileg kifelé kéne nézni az ultegra feliratnak, nem tudom mennyit jelent ez...
Artengo TR 990 Pro
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz belaazallat #17767 üzenetére
Szerintem ez nem irányjelző, csak egy egyszerű hátsólámpa. Ahhoz kellene egy irányjelző kapcsoló is a kormányra.
Ezt találtam, ennek van irányjelző funkciója is: [link][ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Goblin12
őstag
válasz belaazallat #17767 üzenetére
Köszi, akkor neki állok tervezni, és csinálni egyet.
-
ST05
őstag
vicc.... keró ér 80 at, 320k az a 3 betűt fizeted meg !
150 környékén nem egy fox tagos XC gép van az aprókon, 200-250 ért már karbont kapsz, XT, XTr és mindenféle finomsággal....
mondjuk nézd meg ezt a KTM-et szerintem gyönyörű, vagy a többi 300-400k árú gépet...
De mondok másik példát, én 160 ért (kevesebb mint feléért vettem fox-os Orbea-t komolyabb felszereltséggel, persze nem ujonnan, de nem ér többszáz ezret, hogy az első karcokat te ejthesd meg rajta
de gondolom részedről is költői volt a kérdés, hogy nem ér az a BMW annyit....
( a váza ugy néz ki karbon, de semmi más értékeset nem látok rajta,,, )[ Szerkesztve ]
-
kpal
veterán
-
belaazallat
addikt
Felszereltségtől függ. Ha a váz carbon, valamint márkás, minőségi alkatrészek vannak rajta, akkor talán.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
D.Orion
veterán
válasz belaazallat #17775 üzenetére
Tuti alumínium a váz, Ilyen éles szögeket és ilyen kicsi középrészt carbon-ból nem igen lehet kihozni.
-
kpal
veterán
válasz belaazallat #17775 üzenetére
Nem volt kiírva mivel van így fotókról annyi jött le hogy márkás alkatrészek vannak . Csak megfordulta fejembe egy ilyen bicó.
-
Runner_fxr
Ármester
Az összes ilyen autó márka neve alatt futó kerékpárt el kell felejteni. Az igazat megvallva én még szépet, jót ezek közül nem is láttam. Az hagyján, hogy kb 3-4 szer annyi pénzt kérnek el érte, mint amit az alkatrészei indokolnának, nem is jók. Én nem vitatom, hogy egy Bmw, Mercedes vagy Porsche kiváló autókat tud készíteni, de kerékpár váz tervezéshez nem sok közük van, ez meg is látszik a kerékpárjaikon.
-
Valkűr
őstag
válasz Runner_fxr #17779 üzenetére
NA ez nem egészen igy van, mert vázkészítő cégek készítik a vázakat nekik is, egy koncepciós terv alapján amit megbeszélnek a gyártók egymással. Nem maga az Autógyártó csinálja ezeket sem, csak a márkenevük van rajta. Legalábbis én erről igy informálódtam.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Valkűr #17780 üzenetére
Ez úgy van, hogy vannak a gagyibb kerékpár gyártók, akik simán kiválasztanak egy taiwani katalógusból vázakat, majd legyártatják és csak felmatricázzák, meg vannak az igényesebb kerékpárgyártók, akik veszik a fáradtságot és saját vázakat terveznek, amiket szintén taiwan-on gyártanak le, de az nagyon nem mindegy, hogy a vázat egy precíz német kerékpárgyártó tervezte vagy a taiwaniak. Az autógyártók pedig valószínű szintén maguk próbálják megtervezi a kerékpárvázaikat, amik még bizakodásra adnának okot, de a végeredmény láthatjuk, hogy milyen. Szóval mindenki maradjon a kaptafánál, autógyártó ne akarjon kerékpárgyártó is lenne.
[ Szerkesztve ]
-
kpal
veterán
válasz Runner_fxr #17779 üzenetére
Ebbe az árba igazt megvallva jobban húza a szívem a egy Trek,Kona után .
-
Runner_fxr
Ármester
Természetesen mindenki arra költi a pénzét amire akarja, de a fentebb linkelt bmw kerékpárért 400 ezer olyan szinten pofátlan ár, hogy az nem mindennapi. Azt a színvonalat, új kerékpárban, max 150 ezerért megkapod. Ha valaki ennek ellenére kifizet érte még 250-et a bmw logo miatt, hát tegye, csak ne nagyon hangoztassa kerékpárosok között, hogy mennyiért vette, mert mindenki körberöhögi.
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz Valkűr #17780 üzenetére
És ez pontosan így is van, jól informálódtál. Igen régen járok BMW-vel, és szeretem is, ennek ellenére nem venném meg a bringájukat, mert hiába minőségi mind, de jelentősen túlárazott. Itt nyilván nem a hi-tec-et kell megfizetni, hanem a márkaspecifikusságot. Nyilván nem BMW fejlesztés, mint ahogy ez látszik az összetevőkön is. Általában Crank vagy DT kerekekkel, Shimano vagy Sram szettekkel nyomják őket, a vázakat is rendelik, nincs ezeken semmi BMW a dekoron kívül. Mint ahogy egy BMW-s esernyő sem véd jobban az esőtől, mint bármelyik másik, így a bringa sem kiemelkedő az adott kategóriából, de nyilván a felhasznált alkatrészek minőségét képviseli. Nem véletlenül a BMW Lifestyle sorozat alatt futnak, a többi kiegészítővel együtt, tehát ehhez BMW-s mérnököknek nem sok köze van, inkább a marketingosztálynak.. Az meg, hogy ingyen osztogatnák autók mellé, az urban legend, még kint sem, még akkor sem, ha drága modellt vesz valaki. Az ajándékok redukálódnak téli kerékszett, ingyen szőnyeggarnitúra, ingyen választható plusz extra szintre, de nem közel fél millás biciklit jelentenek, bár van nekik jóval drágább is, közel a millához. Ezzel együtt előfordulhat, hogy az adott dealernek be van ragadva pár modell és ha azok közül választ valaki, odaad bármit a saját terhére, csak vigyék az autót. De ez bőven nem általános. Használtan esetleg megéri megvenni őket annak aki totál fanatik BMW hívő, mert néha van aki eladja csak mert foglalja a helyet és nem aranyáron adja. Ilyenkor a vevő kb. ugyanazt kapja, mintha venne mondjuk egy Merida-t, vagy mittudomén, bármit a kategóriában. Itt mindenképpen nagyon komoly árképző tényező a logo, én annak ellenére, hogy BMW fan vagyok, egy vasat nem dobnék ki pluszban rá, azon a pénzen inkább egy rakás jó cuccot vennék.
[ Szerkesztve ]
-
kpal
veterán
válasz Runner_fxr #17784 üzenetére
Tudom irreálisan sok. jelenlegi bicóm UMF az is felszereltségbe ott van ahol ez a BMW ,csak 6 éves már
-
-
Gizmo94
veterán
válasz Runner_fxr #17789 üzenetére
Ez nem újkeletű dolog, hogy cipőt a cipőboltból. Vagy az is megveszi, akinek nem számít, csak legyen a kedvenc márkájából még egy bármi is a háznál. .Nyilván nem éri meg a pénzt, csak annak, akinek van bőven felesleges pénze és nem számít mire költi el, ráadásul teljesen elhivatott BMW fanatikus. Ismerek ilyeneket.. Én nem jutottam el erre a szintre (sajnos) , de egyébként sem vennék autógyártótól bciklit. Nálam kiválóan megfér egymás mellett a BMW és az öreg Gepida. Nem köpködik egymást, jól elvannak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gizmo94 #17790 üzenetére
Az megint más kategória, akinek fali dísznek kell, vagy tényleg annyi pénze van, hogy nem számít és márka sznobságból megveszi. Bár aki szeret kerékpározni és ért is hozzá, annak tökmindegy mennyi a pénze, nem lehet alternatíva egy Bmw kerékpár. A Bmw-t egyébként én is kedvelem mint autómárkát.
-
Doki16
addikt
Használja valaki rajtam kívül még a Runkeeper alkalmazást?
Nálam az utóbbi pár napban teljesen behalt.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Tomi_Sci
őstag
Adott egy Mavic szegecselt duplafalú felni, amiben a szegecsek kezdik megadni magukat. Úgy látszik Franciországban nem tartották jó ötletnek, hogy valamilyen felületkezelést adjanak nekik, ezért néhány szépen átkorrodált. A szegecsek felső fele így néz ki, az alsó (ami látszik kívülről) csak ezt tartja a helyén. Utóbbi elpattan, és kiesik a felniből. A bentmaradó rész még tartja a küllőanyát, de pár darabnál már az is elrohadt. Mivel a felni maga nagyon jó állapotban van, hajszálrepedéseknek és egyéb mellékhatásoknak nyoma sincs, arra gondoltam, hogy kiszedem a szegecseket és M4-es alátétekkel helyettesítem. Tehát gyakorlatilag úgy oldanám meg mint egy szegecseletlen felninél. Ötletek?
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #17794 üzenetére
Például: ne vacakolj az M4-es alátéttel, mert ezzel/azzal sokkal jobb lenne Összedobtam egy leegyszerűsített modellt, íme. Esztergáltatni elég sokáig tartana, meg jó nehéz lenne Lényegében ezzel az átalakítással a teherviselés a külsű falról a belsőre kerül. Működhet?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #17795 üzenetére
Amennyi pénzért ilyeneket legyártanának, annyi pénzből veszel egy garnitúra felnit, sőt nem is egyet, többet.
Egyébként ha már precíz rajzot akarsz csinálni, akkor már a felni rádiuszát is bele kellett volna számolni, hogy teljes felületen találkozzon a felnivel ez a betét darab.
Szerintem ilyeneken ne is gondolkozz, rakd össze az alátétekkel aztán kész, ha elreped, kuka.
Némelyik duplán szegecselt felni szegecselése egyébként nem is adja át a belső falnak a húzó erőt, csak dísz, könnyebb befűzni a kereket.
Meg egyébként a belső falat a legtöbb felninél annyira lekönnyítik, hogy egy idő után szépen összerepednek az anyáknak fúrt furatok. Szóval nem biztos hogy jó ötlet a belső falat még tovább terhelni.[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #17796 üzenetére
Van rádiuszos is, de amikor megmutattam lakatos ismerősömnek, konkrétan elküldött.. Ezt azért így rajzoltam, mert az anyagvastagsából be tudom reszelni az ívet. De ez a terv akkor született amikor még kettőt kellett volna cserélni, de most már inkább kifúrom mindet.
Akkor alátétezek, aztán figyelem a hajszálrepedéseket. Egyébként az első kerék tökéletesen funkcionál, még egyszer sem centríroztam Mondjuk radiál.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #17797 üzenetére
Ezt csak cnc-zni lehetne szépre, de míg lesz program, míg megcsinálja a gép, szerintem lesz 60 ezer a vége, ha még a program meg is van, meg fusiba dolgozik az illető a géppel, akkor is lesz legalább tippelek 20 ezerre.
3 keresztre jobb fűzni, rugalmasabb a kerék, de hajtás irányba mégis hatékony.
Viszont sima alátétből lehetne olyat gyártani, ami kicsit nagyobb, és felveszi a furat az anya fejének rádiuszát, és akkor nem fog az anyából durva szögbe kifordulni a küllő, hanem befordul az anya irányba. Ha már nagyon tuningolni akarsz, csak egy ötlet..
Meg a alátétet a felni rádiuszával megegyező sablonba megnyomni préssel. Szerintem egy ilyen módszerrel meggyártott alátét még jobb is lehet, mint a gyári dupla szegecs.[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #17798 üzenetére
Kiváló ötlet Ilyenekre gondoltam..
Az M4-es alátétnél nagyobbat nem tudok berakni a külső fal lyukán (9,5mm) Arra gondoltam még, hogy a 3Ft-os alátétekből epoxyval összergasztok párat, hogy legyen valami vastagsága, aztán esetleg mehet a tetejére egy ferde süllyesztés.A fűzésen nem igazán tudok variálni, egyenes és ritkított küllős kerekek, olyan küllőhosszokkal, hogy húhaa.. Németországból rendeltem aranyáron néhány pótküllőt, remélem nem lesz rájuk szükség, mert egyrészt feketék (nekem ezüst), másrészt változó vastagságúak.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs