- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz parandroid #188700 üzenetére
hová mentél ilyen messzire?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #188687 üzenetére
Azt kell mondjam láncmérőn múlik, én ezt mindig 1-ig engedtem és akkor azonnal cseréltem a láncot (0,75-nél beszereztem) , így elvitt a tízes sor 2 láncot.
Sleek...38e nagyon sok ahhoz, hogy szégyenlősködj, vidd vissza és kérd a pénzt.
IMIKE...az nagyon gáz...és nem mellékesen életveszélyes. Cserélj gyors-zárakat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188706 üzenetére
érdemes az alábbi youtube-videóba legalább belepörgetni, sok múlik a gyorszár típusán is, hogy mennyire lehet előfeszíteni:
QR tension measured. How much load for a quick-release?! Wheel pull-out force predicted....
ja és síkosítani/zsírozni semmi esetre sem kellene.
-
MC Pite
veterán
válasz Mezga Aladár #188591 üzenetére
Ugyanilyenem van más logóval, fél-egy óra után hideg/jéghideg benne az innivaló. Illetve magas, és kevés fér bele. Ahol nem volt, ott béleltem utólagosan. A mupak elég rideg anyagból van.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
itouchfan
senior tag
Valaki meg tudná mondani, hogy az alábbi bringán [link] látható hátsó váltó (Shimano 105 R5700 vagy R5701) pontosan milyen maximum fogszámot tud kezelni? Különböző webshopok teljesen mást írnak, tudom, hogy van extra rövid kanalas de ezen nem hiszem hogy az van, hanem a normál, GS verzió, amelyikre valahol 30, valahol 32, és megint másol 34 fogat írnak.
Melyik lehet az igazság?„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Szakbarbár
aktív tag
Ma kipróbáltam az új bringautat Budapest-Dunakeszi között. Egyelőre még nincs átadva de már végig lehet menni és minőségi kifogást nem találtam( egyelőre).
Viszont rájöttem, hogy a gyalogosok és a babakocsizók gáz halmazállapotúak mert kitöltik a rendelkezésre álló teret. Ha 1 m széles az út akkor azt, ha 3 m akkor 5-en mennek egymás mellett.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
itouchfan
senior tag
válasz Szakbarbár #188710 üzenetére
Ez a baj a szentendrei bringa úttal is...kb mindenre jó volt hétvégén csak bringázni nem.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #188706 üzenetére
bringasisti, Hasaggymeg:
1×12(sram) rendszeren mi a helyzet, ott hol érdemes cserélni?
ParkTool videóban 0.5%-ot írnak, de azt is jó lenne tudni, hogy nagyjából mennyi megtett km után kell a fogaskeréksort és a lánctányért cserélni. Itt elég meghökkentő számok is vannak. -
Somatom
veterán
-
-
itouchfan
senior tag
válasz Szakbarbár #188714 üzenetére
Igen, egyetértek. Szombaton a pünkösdfürdői gáton volt is egy baleset, elütöttek bringával egy kisgyereket, aki szintén bringázott, gondolom kacsázott... nem nézett ki jól se a helyszín, se a baleset nyomai a földön (nem volt sisak a gyereken...)
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
ivana
Ármester
válasz itouchfan #188709 üzenetére
Alapvetően 3 méret van shimanoból SS, GS, meg SGS. Az előbbi a normál outi váltó 52-39 klasszik hajtáshoz. A GS van kompakthoz, az SGS meg az egyre inkább eltűnő triple-hez.
Ezen a leírás alapján a CX hajtással simán lehet SS is (mert nem szükséges nagyobb kapacitás). Az 30-nál többet nem fog vinni. A GS 32-ig ok, nagyobhoz valószínűleg kell egy hosszabb B csavar. A kapacitás tuti elég a CX hajtással.
Arra érdemes figyelni, hogy a montis 11 sebi sorra kelleni fog egy spacer, mert az outis szélesebb.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz itouchfan #188715 üzenetére
Az ilyenek után nem csodálkoznék ha kiraknának a kerékpárútra egy kerékpárral behajtani tilos táblát.
De szerencsétlen gyereket sajnálom, nem ő tehet róla, valahol meg kell tanulnia bringázni.
Gyerek, babakocsi, kutya mellett a lehető legtávolabb kellene elhaladni ha lehet.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
DDaniel
tag
válasz Hasaggymeg #188647 üzenetére
Én sem teljesen értem az árkülönbséget, én arra tippeltem, hogy a könnyebb váz miatt drágább.
A dilemmám oka a cross-trekking felé ez a súlykülönbség, a sportosság, meg az esetleges többoldalúság (azt írják, ha több mint a felében nem aszfalton akarsz menni, akkor ez jobb - bár gondolom inkább csak jobb minőségű földutakról van szó). -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #188712 üzenetére
Ez nálam is mostanában fog kiderülni, mert nincs az az isten, hogy én 0,5%-nál (vagyis a Decathlonos mérő 0,5°%-ánál, ami nálam így ~1000km/14e m szint/3 hónap után) cseréljem a láncot, így kockára teszem a Deore 6100 sort legalább 0,75%-ig (az a következő rovás) mielőtt cserélnék láncot és kipróbálnám elviszi-e a sor azt is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
válasz Szakbarbár #188718 üzenetére
De mi az a "legtávolabb" egy három méter széles aszfaltcsíkon? Egy izgága kutya szinte reakcióidőn belül tesz meg három métert.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #188715 üzenetére
Jelentem a TRP hybrid fék jól teljesít, jobb a korábbi Shimano BR-R317-nél,amit szintén nem tartok rossz féknek. Blokkolni lehet nejem bringájának kerekeit vele, kevesebb erő kell a fékezéshez mint a korábbi, tiszta mechanikusnál. Ajánlom mindenkinek aki kicsit több mint egy 105-ös 11 sebességes teljes hidraulikus szett harmadáért és az átszerelésnek töredékéért (beállítással együtt 0,5-1 óra) szeretne egy majdnem hidraulikus féket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #188706 üzenetére
+PeterkeT:
Köszi, azóta úgy raktam rá, hogy alig tudom rányomni, így jónak tűnik. Ezek szerint én nem húztam rá eléggé.
-
nagyúr
válasz Szakbarbár #188718 üzenetére
szívás az ilyen, mert muszáj megbíznod a gyerekben, hogy betartja, amit pofázol neki. örökké nem futhatsz utána a vázba szorított partvisnyéllel. ha szerencséd van, így lesz, ha nem, akkor meg abban bízol, hogy neki lesz szerencséje, amikor helyzet van. az enyém sajnos csak és kizárólag a saját kárán hajlandó tanulni, bár a múltkor láttuk mi is, mi van, amikor a gyalogos beugrik a biciklis elé, azóta kicsit szófogadóbb.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #188662 üzenetére
Ma végre mentem egy normálisabb karikát, viszonylag jó időben, jó minőségű, de durvább, terepkörülmények között és határozottan vitatkoznék a két lejtő közötti pihenéssel, mondjuk nem mindegy mennyit megyünk fölfelé, hol és milyen intenzitással. Lehet velem van a baj, de szarrá égett a combom, pulzusom érzése többször is volt 160-170 környékén, pedig mint tudjuk a "szakértők" szerint az eMTB nem is kerékpár.
Én köszönöm szépen, de épp eléggé elfáradtam.Hátha valakit érdekel, gondoltam írok pár sort az "új" gépről, Shimano EP8-ról, mixelt kerékméretről (elöl 29", hátul 27,5"plusz), karbon vázról, 1X12 XT-ről, új SLX 7120 fékekről stb.
Közvetlenül az előző Merida montimhoz tudom hasonlítani, az még ugye külső akkus volt, teljesen alu vázzal, előző generációs Shimano E8000-es pedelec rendszerrel, 27,5+ elöl-hátul, M-es méretben. Szóval eléggé más.Kezdjük a mérettel, az új gépet inkább L-es méretben rendeltem. Mindig M-es montikat hajtottam, valahogy ezt éreztem jónak, meg a gyártói ajánlások is inkább efelé tereltek.
Igényelt némi megszokást, az első kb 10km-en óvatosabb voltam a terepen, de aztán ugyan úgy mentem mint a kisebbel, sőt szerintem durvábban, abszolút tökéletes ez a méret a 178 centimhez, túrázni is kényelmesebb és a durvább terepen is nagyobb magabiztosságot ad, hogy távolabb és magasabban van a kormány. Persze ez erősen testalkat és geo függő, ebből a modellből nekem úgy tűnik az L-es az ideális, egyáltalán nem bántam meg, de ez nyilván nem szent írás mindenkinek.A mixelt kerékméret szerintem hatalmas ötlet, pedig amikor először láttam, kételkedtem benne, nálam eddig a 27,5+ volt a kedvenc, amit továbbra sem tartom rossznak, de az egyértelmű, hogy egy 29" x 2.5 elöl sokkal pontosabb mint egy 27,5" x 2.8. Nem olyan nyúlós, tapadás is rendben van, igaz ehhez kell egy ilyen kiváló külső Mint a Maxxis Assegai. Kanyarokba pontosabban beteszem és úgy vágtam át a nagyobb köveken, gyökereken, hogy azon magam is meglepődtem. Hátul egy 27.5" x 2.6-os Minion DHRII van, nem éreztem szükségességét még szélesebbnek, jól tapad, könnyen befordul a bringa segge, ha kiülök a nyereg mögé, nehezebben dörzsöli meg a seggem a hátsó kerék, több helyem van.
Tökéletes az összhang. Bár azt hozzáteszem, kellően alacsony nyomáson a 27,5" x 2.8 azért durván tud tapadni, kezdőknek, esetleg egy merev seggű Trail bringába talán még mindig ez a jobb választás.Maga a bringa irányítása úgy összességében parádés, lejjebb került a súlypont, a vázba integrált akkuval, a kisebb motor miatt több a hely alul, kicsit laposabb a fejcsőszög 65.5 fok és továbbra is elég rövid a segge, kategóriájában mondhatni igen rövidnek számít. Ahhoz képest, hogy egy nehéz ebike, abszolút feledteti velem a súlyt, mert annyira játékos, jól fordul és jól eltalált a súlypont. Az első háromszög kellően hosszú a 460-as Reach-el. Nem azt mondom, hogy nem érzem meg ha pl egy 6 kilóval könnyebb Enduro-ra ráülök, nyilván az kicsit könnyedebb, de itt amit lehet kihoztak ebből a kategóriából. Rendkívül szórakoztató, kezes bringa. Klasszissal jobban irányítható mint az előző generációs eOne-sixty, pedig az is egy szuper bringa!
Fantasztikus a váz mozgása, a karbon váz is érezhető plusz ad a komfortba és merevségbe is egyaránt. Nem tudok belekötni. Mai szemmel nézve nem extrém geo, de talán pont ez a jó benne, hogy nincsen eltúlozva, de azért kellően modern geometria és ez eredményez egy kb minden szituációban kiszámítható, ügyes és biztonságos bringát. Rengeteg bringát kipróbáltam már a kategórián belül és a nagy átlag sokkal nehézkesebben viselkedik, holott súlyban ez sem könnyebb. Kis érdekesség, a túrám elején véletlenül lockolva hagytam a Fox tagot, nyilván ez nem egy teljes lezárás, de azért felkeményíti. Így verettem lefelé egy elég durva trailen, ráadásul nem is igazán ismertem, éreztem, hogy kicsit pattogós a segge, de először nem tűnt fel, hogy zárva van. Még így is durván jól ment lefelé a gép.Az új 8100-as XT váltórendszer felnőtt a feladathoz, simán hozza egy felsőbb kategóriás 12-es Sram váltás minőségét. Itt is voltak kételyeim, de jól vizsgázott, határozott, pontos, terhelés alatt is jól működik, egyelőre biztosan marad a bringán.
Egy negatívuma sajnos megmaradt, ez a kuplung kar a hátsó váltón továbbra sem a kedvencem. Ha bekapcsolom tényleg szuperül feszíti a láncot, de azért ezt megérezni a váltáson is, és szerintem tekerés közben ad a rendszernek egy extra terhelést. Már-már túlzottan feszesen tartja a láncot, én így érzem, ez a Sram GX és társainál jobban megvan oldva, ott nem kell kapcsolgatni semmit, mindig kellően jól feszít, a váltás érzete sem ennyire kemény és nem érezni ezt a pattanásig feszült érzést a hajtáson mint az XT esetében. Összességében azért nem rossz az XT, ezzel együtt lehet élni, amúgy egy kiváló váltó rendszer.Az új SLX 7120-as fékek brutálisan jól fognak, igaz ezek a pár száz méteres ereszkedések nem igazán érik el a határait, de az biztos, hogy nagyon rendben van ez a cucc. Nem gondolnám, hogy ennél több kellhet a nagy átlagnak. Persze azért az XTR MT900-as hűtött féktárcsáit meg fogja kapni, mert ezek az RT66-ok szeretnek könnyen megégni.
A végére hagytam az EP8-at, mert itt az nem sok mindenkit érdekel. Azért erről is írnék pár sort. Most azért adtam neki rendesen, leginkább azt rótták fel neki, hogy zörög benne valami. Ez a szabadon futója. Néha hallani, közepesen durva terepeken, de igazán durva terepen már nem tűnik fel, tompa lánc csapkodásnak tűnik, egyáltalán nem olyan zavaró. Ennyi áldozatot nekem megér, hogy ilyen apróra meg tudták csinálni. E8000-hez viszonyítva leginkább a beállításaiban tér el, sokkal jobban testre szabható a rásegítés, itt tényleg be tudd úgy állítani az eco fokozatot, hogy csak annyit segítsen ami elveszi a plusz súlyt és érzetre egy kb 15-16kilós analóg Enduro lesz. Ezzel nagyon meg tudod növelni a hatótávot és nincs az, hogy kikapcsolva már túl nehéz, de eco-ban meg kicsit többet segít mint kéne. Ez a túra elején fontos amikor még fittek vagyunk. Illetve a hangja síkon és fölfelé szinte alig hallható, talán a legcsendesebb a piacon. Lehetne még róla sokat írni, de tulajdonképpen majdnem ugyan azt tudnám leírni róla mint az E8000-ről. Kicsit persze erősebb, de nagyjából azt tudja.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #188725 üzenetére
Durva ez a bringa. Grat. hozzá!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
gabro0
őstag
válasz Runner_fxr #188725 üzenetére
Elektromos váltáson gondolkodtál? Akkor a milyen kemény meg milyen pontos részeket is el lehetne hagyni, csak megnyomod és vált
-
itouchfan
senior tag
válasz ivana #188716 üzenetére
+Jester01: köszönöm szépen. Már értek mindent.
Hasaggymeg: neked is köszi a tapasztalatot, beszámolót, még lehet, hogy hasznát fogjuk venni itt jó páran.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #188720 üzenetére
Üdv az 1x világában. Sor, meg láncból 2 db legyen otthon
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #188730 üzenetére
Ne idegesíts!
Runner... én, mivel folyton bekapcsolva használom, nem tapasztaltam, hogy nehezebben váltana a láncfeszítés miatt... ugyanakkor nem ismerem a Sram váltást. Minden esetre tényleg nagyon feszíti a láncot, ujjnyira a láncvillától sem engedi nekicsapódni a legszarabb terepen, néha mikor lenézek úgy rezeg mint egy túlfeszített húr. Amúgy a Shimi szerint itt is csak akkor kell kikapcsolni ha ki akarod venni a kereket, máskot folyamatosan bekapcsolva kell használni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Runner_fxr #188725 üzenetére
Egyedül annyit tudok hozzászólni, hogy a 7120 nekem is tetszik, kivétlesen még gyantás betéttel is - azért ha elkopik, fémeset veszek ebbe is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #188731 üzenetére
Nekem is lenyúlt 0,5-ig 1300 km alatt az SLX a Remedyn. Nem viccelek. Tartsál otthon 1 db sort, meg 2 db láncot, a mostani helyzetben indokolt, mikor alig lehet bármihez is hozzájutni.
https://barbieripnk.hu/
-
Ringman
nagyúr
a decathlon hogy kezeli azt, hogy rendelek náluk egy (drágább) nyerget, kipróbálom, nem válik be és visszaviszem kicsit kopott nyeregpálcával, hogy nem vált be?
-
xy.zsolt
őstag
-
jjeahh
nagyúr
Ha esetleg valakinek kell polarizált szemüveg bringázni, viszonylag jó lencsével: pár Kingseven nagyon le van árazva. A 769-esek sportosabbak.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz xy.zsolt #188735 üzenetére
köszi, én is valami ilyesmire gondoltam.
van a decában brooks c15 carved, azt lehet kipróbálom. (a grammok nem annyira számítanak, így is ~6 kilóval vagyok beljebb a holland rollerfékes trekkinghez képest)
nekem az biciklizések ~fele biztosan földúton/murván vagy legalacsonyabb rendű utakon lesz, oda nem tudom a kemény carbon mennyire lenne jó megoldás.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #188733 üzenetére
XT lánc úton van már, de sort még nem döntöttem el milyent vegyek, elég-e a 10-45 SLX, ami nem mellesleg 80 grammal könnyebb is (és csak 3e forinttal drágább), vagy kell az 51-es végű.(csak microspline játszik) ...csak lesz később is és 0,5% lenyúlás ide, vagy oda, erősen kétlem kelleni fog az idén új sor.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #188725 üzenetére
Jol néz ki, a súly amúgy tényleg nem zavaró annyira? Én YouTube-on mindig azt látom, hogy ez az egy igazi hátránya van az analóggal szemben.
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #188720 üzenetére
Akkor majd az idő eldönti
Hétvégén lemostam a láncot, meg felapplikáltam a waxot, ma pedál csere, aztán már csak tubelessesíteni kellene a rendszert.
Most nézem a GYIK-et, ez mennyire valid?
A kormány-nyereg távolsága:
Támaszd a nyeregorrhoz a könyöködet és vízszintes alkar esetén az ujjaid éppen el kell érik a kormányt.[ Szerkesztve ]
-
PELLE
tag
ROADBIKE.hu & BME Cycling / Péterfia Kata: Helyes testtartás vs. kerékpározás?
[link] -
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #188743 üzenetére
Ha ránézek, már fáj a térdem. Mi van gyors kötözővel rögzítve a felsőcsőre?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #188725 üzenetére
Köszönjük a beszámolót!
Sok örömteli km-t vele! -
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Diablo IV
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dragon Age: Origins
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- 3D nyomtatás
- Okos Otthon / Smart Home
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs