- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Május végéig befut a Magic OS 8.0 a Honor 90-re és Magic V2-re
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vakegérke: NyalóVilág: tizenegy, nem babra megy - VV11 - Való Világ 11
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabike
őstag
-
rétisün
veterán
válasz Doki16 #32783 üzenetére
ha tudod a bicaj pontos típusát, a fényezés alapján (feltéve ha gyári) sok-sok oldalt/képet átbogarászva talán meg lehet találni az évjáratot, az alapján meg már ki lehet deríteni, abban az évben milyen villával készült az adott bicaj.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sanzi89
addikt
Csak egy gyors infó. eBay-es vezeték nélküli órát ha néztek ilyet semmiféleképpen ne vegyetek!
Egy selejt szar az egész. 2000km-t használtam összesen, többször fagyott teljesen az óra, ha kicsit pontatlan volt a mágnes már nem érzékelt semmit, vagy hirtelen 99,9-el mentem. A legnagyobb hibája azonban a két gombja! Nem hittem el, míg szét nem szedtem, ragasztva vannak! Mikor magától kiesett az egyik gombja, akkor szétszedtem az órát és megragasztottam. Használtam pár hetet, amire a másik gombja esett ki, de ezt már nem tudtam megragasztani - pár hajszálnyi helyem volt a műveletre, beragasztottam az egész gombot -. Most a földön van széttaposva a cucc, és visszarakom a több évet használt szintén kínai filléres vezetékes órát, annak semmi baja.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
zoli03
őstag
Korábban volt szó, hogy a 26" egyre inkább kiszorul, itt van két bekezdés a Bikemag cikkéből a 2014-es Eurobike-ról:
"A 27,5 colos kerékméret igazából a legáltalánosabb trend jelenleg, de a fat bike-ok jellegükből adódóan egyszerűen jobban szemet szúrtak. Mellette még egyelőre tartja magát a 29-es is. Nagyon sok gyártó állt le egész egyszerűen a 26-os kerékméretű bringák gyártásával, némelyek egyik évről a másikra. Egyeseknél a 29-es lett pl. XC vonalon az egyeduralkodó, mint az ismertebbek közül például a Rocky Mountain vagy a Specialized esetén, és vannak cégek ahol a 29-es és a 27,5-es egyenrangú félként hasonló arányban jelenik meg a palettában sokszor minden egyes modellt mindkét verzióban kínálva (pl. Scott vagy Cube esetén). És nem csak XC vonalon hódít a 27,5, rengeteg all-mountain, enduro, sőt több downhill gépet is láttunk ezzel a kerékmérettel. A képen a rengeteg Eurobike Award díjat is begyűjtött német Silverback 140-et mozgó 27-es trail bringája.
A 26-os kerékméret már-már egy újabb gyerekkerékpár méretté kezd átértékelődni. Ezt szemléletesen mutatja a német Bulls gyerekkerékpárok között kiállított 26-os bringája."
-
fpeter07
veterán
válasz zoli03 #32806 üzenetére
Nem véletlenül. Kellett egy új iránya, amerre a kerékpárfejlesztés haladhat. Gondolom észrevették a mérnökök/más dolgozók, hogy sokkal több kerékpárt is értékesíthetnének. A közönség meg kapott rajta, hiszen egész más stílust képviselnek ezek az új bringák. (a feles méretről nem tudok mit mondani, de annyira nem is hoz lázba) A 26 vs 29 esetén nagyon jól leírták egy angol fórumon, hogy mi is valójában a különbség köztük: előbbi esetén a legkönnyebb útvonalat keresi az ember, 29er-nél gyakorlatilag mindegy, úgyis átmegy mindenen.
-
D.Orion
veterán
válasz zoli03 #32806 üzenetére
Szerény hozzá nem értő véleményem:
Teljesen kezdő, tapasztalatlan bringás esetében a 29"-es MTB egy dimbes-dombos, kanyargós természetjárás során csak a hátrányait fogja megmutatni. Ha nincs meg se az erőnlét se a tudás a normál sebességű (~20km/h) haladáshoz, akkor könnyebben idegessé, labilissá válhat a gép, mint a 26"-os kerékméret esetében.Még egyszer leszögezném, hogy ez az én véleményem amely minden szakmai tudást nélkülöz. Pusztán csak megérzés és némi fizika.
Érdekes számomra az is, hogy vannak olyan gyártók akik (mint a cikk is írja) mind a két kerékmérettel árulják ugyanazt a típust. DE, míg 27,5"-nél van 21"-os váz is, addig 29er-nél max 19"-es váz érhető el. Miért? Nagyobb keréknél hosszabb a felső cső?
-
zoli03
őstag
válasz D.Orion #32808 üzenetére
Én nem foglalok állást, mivel csak 26"-ost próbáltam még. Csak azért linkeltem be, mert korább volt róla szó, hogy még sok idő, mire kikopnak a 26"-os bringák, de már most van 1-2 gyártó, akinél nem is lehet kapni. Itt én a komolyabb, élvezetes használatra is alkalmas MTB-kre gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
-
tatabike
őstag
-
nagyúr
Pusztán kíváncsiságból: BMC kerékpárokat forgalmaznak itthon valahol?
Més que un club!
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #32807 üzenetére
A 26 vs 29 esetén nagyon jól leírták egy angol fórumon, hogy mi is valójában a különbség köztük: előbbi esetén a legkönnyebb útvonalat keresi az ember, 29er-nél gyakorlatilag mindegy, úgyis átmegy mindenen.
26 is átmegy mindenen kellő lendülettel. 29er előtt is átment mindenen. DH-ban sem véletlenül tartja még magát a 26".
Csak maradj nyeregben, ha kicsi a rugóút és merev a váz!
Amúgy komolyan, tényleg ez a két zoll átmérőkülönbség fogja eldönteni, hogy a következő vízátfolyáson zakózok, vagy átgördülök? Biztos jobb a 29, na de azért biztos nem ég és föld a különbség. Gondolom csak arról van szó, hogy 29-essel kicsivel több esélyem van lejönni egy darabban.MÁS:
Arra jöttem rá így pár év után, hogy lehet ki kéne próbálnom egy vékonyabb nyerget, mint az átlag 150-160 mm szélesek, mivel ha sportosan megyek és izomból hajtom magam ami a csövön kifér, akkor az addig 10-20 km-ig kényelmes nyergem 1 km után elkezd kényelmetlen lenni. Az alsócombomat nyomja a nyereg oldala a hátsó felem alatt közvetlenül. Szóval vagy kellene egy bré formájú (tudjátok, két karika meg egy egyenes ), hogy legyen egy kivágás ott, ahol a mostani dörzsöli a combom, vagy kell egy olyan vékony, ami még éppen átéri az ülőgumóim, de nem ér hozzá a combomhoz.
Jól gondolom?
Csak az a bajom, hogy létezik a sport nyergek közül olyan, ami nem deszka, hanem olyan párnázott, mint egy túra nyereg?[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Napfénysüti #32816 üzenetére
BMC oldalán nem találtam hivatalos hazai forgalmazót.
-
nagyúr
válasz D.Orion #32819 üzenetére
Google-ban kerestem de én se leltem. Amúgy azért vicces dolog mert olvastam talán egy 2012-es tesztet ahol írták hogy végre itthon is elkezdték forgalmazni a BMC-ket, mondom meglesem mégis mennyiért mennek. Erre azon az oldalon már nem találtam a megvehető kerékpárok között ezt a márkát. Ennyire nem vették volna?
Més que un club!
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #32818 üzenetére
A 26 is átmegy mindenen, az rendben. Csak nem mindegy, hogy egy vízmosásnál, vagy nagy köveknék úgy pattogsz-e át, mint egy kavics a vízfelületen, vagy irányítani is tudod a bringát. A dh elég speciális szakág, elég ha az ember megnéz egy világkupa futamot; a második célba ért versenyző után rájön, hogy ezek nem normálisak. Lényegtelen milyen kerékmérettel mennek a határon.
Az a két col méretbeli különbség nem tűnik soknak, de ha hozzávesszük a váz geometriáját, akkor tényleg annyi a hasonlóság a két különböző kerékméretű bringa között, hogy mindkettőnek két kereke van.Más: XCE helyett visszatér jövőre a 4x világkupákra? Vagy nem lesz helyette semmi? Sajnálom, hogy kivették, a 4x sokkal látványosabb volt, és nem kevésbé veszélyesebb.
-
Gyufaaa
veterán
-
tatabike
őstag
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #32820 üzenetére
itt mintha régebben lettek volna bmc bringák, de most nem látok egyet se
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
-
pengemetal
aktív tag
Adott egy ilyen pedalfordulatmérő ,ma reggel a Garmin nem ismerte fel, gondoltam lemerült az elem. Kicseréltem akkor sem...van valakinek tapasztalata ezzel a cuccal? Lehet a nagy esőzések tettek be neki, akkor megy vissza gariba, 1 hónapos sincs!
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
ludsimon
veterán
válasz pengemetal #32827 üzenetére
Settings>"Your bike name" (a bringádba menj bele)>ott lehet kikapcsolni vagy bekapcsolni az ant+ eszközöket. Ha ez megvan, utána ha huzogatod a mágnest előtte azonnal észlelnie kell, ha így se, menj az eszköz keresésre, és akkor biztosan megtalálja.
Melyik Garmin gps? Pontosabban is tudnék segíteni ha tudnám.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #32829 üzenetére
Elemcsere után valószínűleg újra kell őket párosítani a ludsimon által leírt eszközkereséssel. Legalábbis nálam így volt. Nem árt, ha keresés közben megmozgatod kissé a kereket, hogy biztosan adjon jelet.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
válasz pengemetal #32829 üzenetére
Érdekes.
Azt tudom, hogy a Garmin eszközök alvó módba mennek, ha nem használják egy idő után, direkt azért, hogy ne kelljen elemet cserélni állandóan.
Az viszon, hogy egyik napról a másikra elveszíti nem tudom megmondani miért van.
Ha össze lett párosítva az ant+ Dechatlonos eszközzel a Garmin onnantól kezdve minden bekapcsoláskor automatikusan fel kellene ismernie amikor megmozgatod a kerekedet (1-2 fordulat általában mire felébred a Garmin GSC-10)Ha semmi nem válik be, akkor érdemes inkább visszavinni a Dechatlonban és levásárolni az árát, pár országúti belsőt venni (ott azt mondják az nagyon jó!) és ebayről berendelni a GSC-10-et. Nem szeretem az ilyen kábeles külön megoldásokat, mint ez a Dechatlonos is. Még több opció, hogy beázhat, elromolhat, kontaktos lehet a kábelek végénél. Drága, de a minőséget meg kell fizetni, ez mindennél így van.
Szerk.:
Még egy fura kérdés.
Milyen távolságra van a mágnes a szenzortól? 1-2 cm-nél távolabb ne nagyon legyen.[ Szerkesztve ]
undefined
-
pengemetal
aktív tag
válasz ludsimon #32832 üzenetére
Na még délután elszórakozom vele. GSC-10 volt hozzá alapból, az az országútira került. 2. bicajra is egy idő után akartam egyet, decathlonos megoldás tűnt a legolcsóbb, leggyorsabb megoldásnak.
Szerk.:
Távolság kb. 1 cm, de nem változott tegnap du. óta.[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
ludsimon
veterán
-
D.Orion
veterán
Videó szabadtéri, kijelölt pályás versenyről, leginkább fixi/egysebi használóknak.
Inkább ezt kéne csinálni, mint az ön és közveszélyes Alleycat-et. -
nagyúr
Nem gyenge a srác: Vittorio Brumotti
Més que un club!
-
anorche1
őstag
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Because
őstag
válasz LonGleY #32838 üzenetére
parkoló autó mellett egy ajtónyitásnyi hely kihagyására illek odafigyelni...
álló autó takarásából kilépő gyalogosra illik figyelni...
ahogy a bicós száguldozott ezeknél egyikre se tudott volna reagálni máshogy mint taknyolás, tapasztalat ide vagy oda...na de semmi vitakeltés! remélem voltatok kint tekerni végre kisütött a nap
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Because #32840 üzenetére
A tapasztalatot pont így értem, hogy az ilyen helyzetek kerülése. Nincs semmi vita.
Ahogy nézem a videót, nekem itt egész biztosan a reakcióm az lett volna, hogy pont a rendőrautó előtt bekacsázok a gyorsuló bmw mögé, szépen a sáv közepére, tartva vele a tempót. Aztán felőlem úgy kanyarogott volna, ahogy akar.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
LonGleY
veterán
válasz fpeter07 #32845 üzenetére
Amúgy akarok valami index rendszert. Néha jól esne, és az autósoknak is több infót jelentene. A karommal továbbra sem fogok kalimpálni. Tudtok valami jó kis táskára erősíthető wireless kombót? Tudom, kaphatók ilyen ledekkel integrált táska is, de most független megoldás érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz ludsimon #32848 üzenetére
Követési távolság? Az autós sem tartja, mikor ugyanazon a sávon belül elmegy melletted (de még az oldaltávolságot sem, ami viszont valóban gond). Akkor miért a bringásnak kéne, amikor ugyanez volt a cél (mármint hogy ugyanabban a sávban elhúzzon mellette)? Ugyanaz, mint a robogóknál, amikor 2 sáv közt húz előre egy pirosnál. Ott sem értelmezhető a követési távolság.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs