- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaaT
veterán
válasz gyulank #48650 üzenetére
"lehet, másik biciklit kell vennem"
Ha valami ősrégi menetes 1"-os bringáról van szó akkor érdemes lehet másikat venni. Ha az anyagi keret szűkös akkor meg csak használtat.
"akkor meg már nem csak a villa lenne telós, ha az jobb."
Nem tudjuk a keretet, de az össztelós bringák használtan sem olcsók. Persze vannak praktikák hogy a hátulja komfortosabb legyen a gépnek.
Azért linkeltem azt a telót hogy lásd, kicsi pénzért is lehet használható telót kapni ami többet nyújt mint egy merev villa.
Give them hell Ukraine!
-
gyulank
addikt
Hogy lehet ezt szétszedni, hogy ne kelljen másik bicikli? Mondtam, hogy beletört a csavar.
Én még most sem tudom a kérdésemre a választ, mert az, hogy 3000 Ft egy telós villa, nem jelenti azt, hogy jobb, mint a merev, és nem jelenti azt, hogy az össztelós jobb, nem jelenti, hogy rosszabb, meg nem mond semmit a csomagtartóról, és a sárvédőről. Én nem az árát kérdeztem, és nem újról beszéltem.ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gyulank #48648 üzenetére
Ha csak a kátyús utakra kell és nem vagy 100+kg-os hanem 60-80kg közötti, akkor teljesen jó egy alap suntour villa is. Ilyen felhasználás mellett évekig működhet és valóban nagyobb komfortot fog adni mint a merev. A gondok akkor kezdődnek ha erdőbe viszed komolyabb terepre, bár egy ideig azt is bírja, de ott hamar el fog halálozni. Komolyabb terepre értelemszerűen komolyabb teleszkóp is szükséges. Tovább ragozni nincs értelme ezt a kérdést.
Az alkatrészeket felhasználási terület alapján kell kiválasztani, az, hogy mi jobb elég szubjektív, kérdés, hogy milyen felhasználásra? Ami jó durva terepre az nem lesz jó aszfaltra és fordítva.[ Szerkesztve ]
-
-
gyulank
addikt
válasz Runner_fxr #48654 üzenetére
Ez nem ragozás, egyszerűen nem válasz a kérdésre. Az erdő nem olyan kátyús, mint az aszfalt. Nekem úgy jön le, hogy hiába írom, milyen rossz az út, mindenki úgy értelmezi, hogy pár km-enként van egy kátyú.
Másrészt nekem nem mindegy, hogy az első teleszkópos, meg az összteleszkópos egyformán csillapít-e. Mert nem szeretem, ha kirázza az agyam, vagy akármim. Plusz még mindig nem tudom, hogy azután milyen a merevhez képest, mikor már "tönkrement". Hogy akkor rosszabb, ugyanolyan, nem sokkal jobb, és az összteleszkópos milyenebb a merev villáshoz képest, és az első teleszkópos milyen a merevhez képest, és mondom, főleg akkor érdekel, mikor már öreg, nem az, hogy újkorában jobb-e, mert abban biztos vagyok.[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gyulank #48656 üzenetére
Ha teszkós össztelósra gondolsz 20 ezeré, akkor azt kell mondjam, hogy az a legrosszabb választás amit csak vehetsz, annál még egy csepel kemping is minőségibb. Még mindig nem írtad le, hogy mennyi az az összeg amit kerékpár vételre szántál. Előbb azt írd le. Minőségi össztelós monti értelemszerűen kényelmesebb lesz mint a merev, vagy a csak első telós, ehhez azért nem kell nagy képzelőerő.
össztelós monti használtan is kb 200 ezer ft-tól kezdődik, tehát ha legalább 200-at rászánsz akkor van értelme össztelósban gondolkodni. Csak a kátyús utakra viszont teljesen megfelelő lesz egy első telós cross trekking vagy monti. Össztelósat csak erdőbe, komolyabb terepen lehet kihasználni. -
gyulank
addikt
Én leírtam, lefényképeztem. Mit nem lehet azon érteni, hogy az imbusz fejű csavar beletört, és a cső alján maradt részét nem tudom kivarázsolni, kicsavarni? Nem tudom, mit jelent a tartósság, mert pont az érdekel, hogy azután milyen, miután lejárt.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Runner_fxr #48657 üzenetére
Mindegy, hogy mennyiért, mert nem olyat kérdeztem, amire a válaszhoz kell árat mondanom.
Engem az érdekel, hogy ha veszek egy használt biciklit, akkor annak már valószínűleg olyan/ok a teleszkópja/i, ami már nem olyan, mint újkorában, és én sem tervezem a cserét, se a karbantartást, ezért nem az érdekel, hogy ha veszek egy újat, az amíg új, jó-e, hanem, hogy mikor már nem új, hanem baja van, akkor milyen a merevhez képest. Teszkósnál meg mindegy, hogy teleszkópos-e. Bár használtból se tudom meg, hogy tescos-e.ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
TaaT
veterán
válasz gyulank #48658 üzenetére
Régen volt már 1"-os menetes bringám így nem voltam biztos benne hogy miről van szó. Most már értem így a 3. kép után. Megoldással viszont nem tudok szolgálni mert velem még ilyen nem történt.
Gyerekkoromban 2féle telóm volt, valami noname meg egy zoom. Mind2ben elfáradt a rugó egy idő után és összeültek. A noname nem volt szétszedhető, a Zoom-al meg nem foglalkoztam, vettem másikat.
De gyakori hiba még az olcsóbb telóknál hogy egy idő után beállnak, nem ülnek össze csak átmennek merev villába, nem mozognak semmit. Vagy elkezdenek kotyogni, előre hátra mozog a becsúszó a lábban.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
gyulank
addikt
válasz Runner_fxr #48659 üzenetére
Mondom, hogy a csavar vége beletört, nem kicsavartam, benne maradt a vége a menetbe... Vagy a menet nem rögzít semmit, csak a csavar fejének kéne?
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gyulank #48660 üzenetére
Tehát ha jól értelmezem, valami olcsó használt teleszkópos bringát akarsz venni, amire egy buznyákot nem akarsz költeni csak hajtani amíg szét nem esik? Mivel használtról beszélsz, f@sz se tudja neked megmondani, hogy az milyen állapotban van, így a várható élettartama sem megbecsülhető. A kérdésed értelmetlen, ez a legnagyobb baj, erre nem lehet egyértelműen válaszolni se. Minden bringát karban kell tartani, különben idő előtt tönkremegy. De ha te csak hajtani akarod, karbantartás nélkül, akkor a lehető legolcsóbbat vedd amiért nem kár.
Értem, hogy a csavar vége beletört, de ettől még ki lehet szedni a villát. Előbb a kormányszárat kell kivenni, aztán lecsavarod az anyát a villanyakról. A villanyakból meg kikalapálod a beletört darabot ha nem jön ki. Bár ha nem kell a villa akkor tökmindegy.
[ Szerkesztve ]
-
gyulank
addikt
válasz Runner_fxr #48663 üzenetére
Nem tudom. Nekem meg nem mozdul, és már mentem vele így vagy 10 km-t. Reggel próbáltam kalapáccsal is. Nem lehet, hogy van menet a kormányszárban is, és a villában is, és a csavar, ahogy bele van hajtva összefogja a kettőt?
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
TaaT
veterán
válasz Runner_fxr #48663 üzenetére
"de ettől még ki lehet szedni a villát. Előbb a kormányszárat kell kivenni"
Nem magába a kormányszár rögzítőbe tört bele csavar? Mert úgy nem lehet kivenni a vellát szerintem.
Give them hell Ukraine!
-
gyulank
addikt
Attól függ. Ha csak a villában volt a menet, akkor a csavar feje húzta a cső tetejéhez. Ha mindkettőben van menet, akkor pedig amíg bele van csavarva, a menetek is összefogják. De lehet, tényleg csak bele van rohadva egyik cső a másikba, csak gyengusz vagyok.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
nagyúr
-
vendingo
veterán
Mostanában a Cube ltd mellett elkezdtem hajtani a cross bringámat is, hogy ne mindig csak terepezzek.
Az a gáz, hogy a montival gyorsabban haladok aszfalton, mint a crossal. A másik gond, hogy az alivio acera altus felszereltség egy kalap fos, össze vissza működik, teljesen kiszámíthatatlan, megbízhatatlan. A legfőbb gond, hogy 14kg felett van a súlya, ráadásul a hayes fék szintén nincs a helyzet magaslatán.Arra gondoltam, hogy vennék egy aszfaltszaggatót, de nem országútit, mert azon megfájdul a derekam.
3 kiszemelt bringa:SL Road Race 1000€
SL Road Pro 700€
SL Road600€Kérdések:
-A claris nagyon legalja cucc? Nincs kedvem pár éven belül lecserélni, mert megadta magát.
-Sora sokkal jobb?
-A sima SL Road bringán gyárilag valami V fék van. A helyére lehetne pattintani valami normálisabb féket, pl.: sora, 105?
-Átlag felhasználásra (nem versenyszintű) melyik lenne a legideálisabb hosszútávon?
Nem elsődleges bringa lenne, de azért sokat hajtanám.A Pro és a Race tetszik igazán, de nem feltétlenül venném a drágábbat, ha a sora is jó cucc.
Montinál más volt a helyzet, arra kell mindig mindenből a legjobb, hogy bírja a gyűrődést, de aszfalton nem lépnek fel akkora behatások, hogy drágábbat kelljen venni. (gondolom én)Anno volt 105-ös outim (1 napig), annak a működése egy álom volt, kérdés, hogy a sora megközelíti-e azt a szintet.
Előre is köszi
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Runner_fxr
Ármester
A kép alapján úgy látom, hogy a hosszú csavar tört el, ami a diót nekifeszíti a villanyaknak. Ahhoz, hogy a menetes villa kijöjjön előbb a kormányszárat kell kivenni. A csavar beletört, ami a kormányszárat beleszorítja a villanyakba, innentől már csak akkor nem tud kijönni a kormányszár ha bele van rohadva, ami a képeket elnézve nem is csoda. Merő rozsda az egész. A kormányszárat kell valahogy kiszedni, utána már csak az anyát lecsavarod a villanyakról és ki is jön a villa. Én felülről megkalapálnám a kormányszárat, ha megindul lefelé akkor már valószínű ki is lehet húzni, persze egy kis olaj nem árt neki, mert ahogy elnézem ez kenőanyagot utoljára csak a gyárban látott. Az meg nem tegnap volt.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Első teleszkópos bringára érdemes venni teleszkópos nyeregcsövet? Jobban elnyeli a rossz utak okozta rázkódást, vagy inkább dobálni fog? Nem egy nagy beruházás ezért kérdezem, ilyen 3-5k-ért van már.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gyulank #48673 üzenetére
A kormányszár van belerohadva a villanyakba, hiába ütnéd ki azt a darabot ami beletört, annak ehhez már semmi köze. Bár azt megpróbálhatod, hogy beledugsz egy vékonyabb rudat a villanyakba és megpróbálod lefelé megütni azt a darabot ami beletört, lehet akkor megindul. Berohadt alkatrészek bontása elég macerás tud lenni, nem véletlenül szerepel némely kerékpár szerviz árlistáján, hogy berohadt alkatrészek bontása 7000ft-tól...
kalapálni kell a kormányszárat felülről, oldalról, esetleg alulról, hátha megindul valamerre, és közben adj neki olajat is.syler123: A rugós nyeregcső filléres darab, hamar ki tud kopni, ami abban nyilvánul meg, hogy tekerés közben jobbra balra tekeredik a nyereg. Montira teljesen felesleges, trekkingen van létjogosultsága, kicsit kényelmesebb, papásabb lesz vele a közlekedés. Monti felhasználás mellett hamar széthullik, régebben gyártott a rock shox minőségi rugós nyeregcsövet, de zsákutca volt, fel is hagytak vele.
Ja amúgy csillapítást ne várj, ez csak egy sima rugó ami himbálózik fel le.[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz Runner_fxr #48675 üzenetére
Köszi, akkor hanyagolom
-
bunddog
tag
http://www.k2-bike.hu/shop/kerekparos-termekek/kerekparok/mtb/ktm-ultra-flite-27-tit-mtb-kerekpar-15
Erről mit gondoltok? 200e a hervisben
Ui.: Bocsi a szétesett linkért mobil verzio egy fos
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
Story:
Régi lánc elszakadt, elestem de a térdvédő fogott mindent.
Régi lánc nagy része szétszóródott meg sem próbáltam megkeresni.
Ebből kifolyólag tippem sincs milyen hosszú volt.Új lánc:
2 szemet már kivettem, most már úgy hogy elöl-hátul a legnagyobbon van a lánc, nem tudom összezárni, mégis lóg.
Ti milyen praktikával szoktatok még dolgozni? - Fontos fullyról van szó, bár most nem tudom hogy ezeknél a speckó forgáspontoknál van -e még jelentősége pontosabban változik -e a hossz - ezen üzenet írásakor nem tudom magam elé képzelni. -
deicide
veterán
No, megvolt a Délibáb terepfesztivál. Jelesre vizsgázott az öreg technika (Kelly's Quartz 2008). A tavaly isárhoz képest most traktornyomos, gazos, száraz terep volt. Ez is szar volt, csak máshogy.
Rázott, kicsit pattogott is a 3 bar-os gumikon, árnyék sem volt csak 22-28 fok és por. Ennek ellenére 8. lettem a ~160 fős mezőnyből 1:27:02-es idővel a 42km-en (28.2-es átlag). Utána kis pihenés, aztán jöhetett a félmaraton futás, ott 9. lettem 1:28 körüli idővel, ami azt jelentette, hogy az összetettet több mint 3 perc előnnyel nyertem.
Egy tökéletes nap volt.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz atok666 #48681 üzenetére
Thx!
fpeter07: Mondjuk sík volt, de az út az borzasztó, kb 10km volt, amikor nem akarta a kezemből kirázni a kormányt a sok gödör, traktornyom. Talán egy 29er gép jobban átment volna ezeken, nem tudom. Mondjuk a 28.2-es átlagért cserébe pulzusáldozattal fizettem, másfél órán keresztül 160-as pulzus közelében tekerni, azt nem nagyon ajánlom.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz lsebestyen #48684 üzenetére
& Syd69
Kösz srácok. Azért egy vérhólyagot is kaptam jutalmul az egyebek mellé, de bánja a fene.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
zolee1988
tag
Sziasztok!
Eddig csak read-only voltam itt, sajnos már 2-3 éve nem tekerek rendesen
Viszont szeretnék ezen változtatni, elővettem szeretett bringám (Merida Matts 20-MD), és bizony érződik rajta a 2 év állás. Fedett helyen tartottam, de megtapadt a kosz a láncon, fogaskoszorún.
Szétszedném, megtisztogatnám, ebben kérném a segítségetek.
Szerencsére a vásárlás helyén (Fehérvár, Nyerges-Bognár Pepibá) a nagyobb túrák előtt (megmásztam vele a Monte Zoncolan-t, volt egy Esztergom => Krakkó) mindig átnézettem, így nincs leharcolva.
A terv lényegében csak annyi, hogy lemosom a láncot, meg szétszedem a csapágyakat.
Addig tiszta, hogy benzinben átmosom. De a lit2-ep tipusú kenőzsír megfelelő a kerekek csapágyába?
Fékek, váltók pontosak, 8-as nincs a kerekekben
Egyelőre nem tervezek sokat tekerni, havi 100-200km, sajnos nagyon nincs szabadidőm
Esetleg valami egyéb tanács, hogy mire figyeljek oda? -
ivana
Ármester
Felesleges kiszedni maradhat, a több felni szalag ártani nem árt.
(#48690) zolee1988 Golyók szeretnek szétgurulni azokra figyelj, zsírnak bármilyen értelmes fajta jó, csak ne valami olcsó nagyon gagyi legyen mert azt legközelebb pucolhatod sokáig. Monot is nézd meg egybe van-e még.
-
vendingo
veterán
válasz vendingo #48669 üzenetére
Erre valaki? Sajna nekem ez idegen terep.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Sterilzona
senior tag
sziasztok!
Bicajt kéne vennem, amik voltak elhasználódtak. 140 kghoz
Decathlonosak ajánlottak ahogy nézem. Ez alatt van normális, az ilyen gazdaságos, tuti olcsóakat leszámítva ?
Nincsenek nagy igényeim, nem is nagyon értek hozzá. Lényeg, hogy elbírja a 140 kilómat. Tehát, mondjuk vegyük alapnak, egy decathlonos rockridert. Mit kell rajta kicserélnem, hogy azért bírja hosszabb távon is a túlterhelést ? Gondolok itt mondjuk felnire és tengelyre. Tapasztalataim szerint általában ezek sínylették meg, hogy én ültem rajtuk
Köszönöm a segítséget -
Acef
addikt
Köszönöm
Nem írtam ...
Szerintem a dupla szalag miatt van, hogy a szelep körüli vastagabb gumi "perem" nem ül bele a felnibe, ez pedig nem engedi helyére a külsőt.
Látszik, hogy fentebb van a külső, a szelepnél nem "ül bele" a felnibe.Köszi a választ, tehát kivehetem a keskenyebbet, nem indokolt a dupla szalag.
[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz vendingo #48693 üzenetére
Nem gondolom hogy jobban mefajdulna a derekad egy jo meretu es jol bealitott orszaguti gepen mint ezeken. Raadasul a valladnak, karodnak es kezednek jelentos konnyebbseg a fogas varialhatosaga a koskormanyon.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
vendingo
veterán
Egyszer mentem országútival 30 kilométert, de alig vártam, hogy leszálljak róla.
~193 centi vagyok, 62-es váz volt. Annyira kellett rajta nyújtózkodnom, hogy kibírhatatlan volt.
A másik gondom a kőkemény virsliken való pattogás.Lehetséges, hogy nagy volt nekem a váz, azért volt kényelmetlen? Most van egy 23" crossom és 21" montim, mind a kettő nagyon kényelmes.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
A legnagyobb gond a görnyedős testtartás volt az alacsony kormánypozíció miatt.
Szerintem maradok a fitnesz gépeknél, nem szeretnék újból kísérletezni országútival, mert új bringába gondolkodok. Fitnesznél tuti 100%, hogy nem lennének kényelmi gondok.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Háztartási gépek
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Linux kezdőknek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- World of Tanks - MMO
- Melyik tápegységet vegyem?
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Focus Raven Rookie 24-es gyermek kerékpár
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest