Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #76894 üzenetére
úgy érted, jó lenne, ugye?
vagy ahogy a viccben volt: 'igény vóna' rá'
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ivana
Ármester
válasz Willie #76895 üzenetére
Az a külső piros, nem barna, de sajnos nem kapni újonnan, elvileg falcosban létezik, de azt se kapni itthon.
Igen erre gondoltam...
Ék nem tudom milyen kell sose cseréltem elvileg kellene, de ki fogom vágni a francba az egész ékes hajtást középcsapival és veszek aliról 15-ért prowheel solid integrált hajtást, mert az ékest nem az én erőmhöz tervezték...
Ezekben a bringákban jó:
- váz (de csak a 28-as túra váz)
- kormány hajlítás
- kemény rugós nyereg (de ez szétesik)
- kerékméret
- kontrás agy
Rossz:
- rudas fék
- első agy
- a dinamós világítás folyamatos kiégése (jó tudom gyorsan megyek )
- gagyi lánc
- szemétre való hajlongó ékes hajtás[ Szerkesztve ]
-
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #76896 üzenetére
Mennyit szánsz rá?
-
Strezi
őstag
válasz joysefke #76903 üzenetére
Ebben a cikkben benne van minden részlettel: http://chainslapmag.com/2016/05/landed-shimano-xt-11-46-cassette/
De röviden: 11-46: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46
Kelleni fog a 29-es kerékhez. Sajnos a öreg bringám szépen folyamatosan adja meg magát, így pl. a mai tekerésen már az is csak 1x9 volt Barátkoztam a középtárcsás mászásokkal terepen, 32 - 32-vel még nem tudtam felmenni mindenhol (igaz már fáradtan)
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Willie
őstag
Aha, akkor fekete lesz, annyi baj legyen.
Engem is bosszant az ékes hajtás...tegnap majdnem ott maradtam... Az úttest közepén kigyorsítás közben eltört az ék, baromi nagyot taknyoltam, mivel nem tudtam hogyan fékezni. Az volt a szerencsém, hogy pont egy buszmegálló mellett tört el így valahogy odasikerült borulnom...
Erről a hajtásról mit kell tudni? Mennyire kompatibilis a Csepel Túrákkal?
A másik ami bosszant, hogy a lánc feszessége nem egyenletes, mivel a lánckerék el van görbülve? Van olyan pont ahol a lánc baromi laza és van olyan pont ahol nagyon feszes...
A Szilajnak a váza megegyezik a Túráéval, viszont a kormány tényleg sokkal kényelmetlenebb.
Nekem a rugós nyereg még egyben van.
A rudas fék tényleg nem sokat ér.
Az első agy miért rossz?
A dinamóval nekem nincs bajom.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #76908 üzenetére
Ennyiért külföldről kapnál egy Rock Shox 30 Silver TK-t, de azért nem adnék ennyit. Sokkal inkább egy levegős Suntour Raidon.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Willie #76907 üzenetére
Simán lehet 8-as a tányérban (magyarban a hajtáson lánc tányér van, a hátsó az lánc kerék, de újabban inkább cog), az gáz, de azt érezned kell hajtás közben is (lüktet).
Igen sajnos ezek az ékes hajtások elég alja dolgok, nem azért mert kopnak, a merevség a gáz.
A rugós nyereg még nekem is egyben van, de nem fogja sokáig bírni szerintem a napi min. 15km-et ha így folytatom.
A rudas fék miatt egyszer majdnem sikerült kicsúsznom egy kocsi elé, esőben csúszott a pirosra festett bringa út az Örsön, hogy rohadna ketté aki kitalálta ezt a piros festést esőben korcsolya pálya.
Első aggyal nem lenne bajom, de amióta az 50 kilós hugom kitörte a golyópályát a sajátjából azóta félek
A dinamót alapjáraton szeretem, de most mindig kiég az izzó ( jó mondjuk a bringához képest gyorsan megyek, simán ott hagyok bénább outisokat Mit szólnának ha outival lennék )A hajtás amiről beszéltem az a prowheel solid (ilyenem van négyszögesben és szeretem, jó cucc) ami a legolcsóbb értelmes egysebi hajtás integrált verziója, ami tekintve, hogy 15kHuf elég csábító mivel lassan a sima solid is 10k felett van itthon és ez integrált középcsapi jár hozzá. [link]
A csepel szabvány angol menetes mindennel kompatibilis szinte, legalábbis ami szóba jöhet azzal tuti -
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #76908 üzenetére
Nem akarom ismételni magam, de inkább kezdj el foglalkozni a témával, olvasgass, járj utána.
Vettél egy bringát, aztán cserélted egy kicsit jobbra, aztán most már arra is költenél. Ott fogsz járni, hogy többe lesz, mintha az egész pénzből vettél volna egy jobbat a boltban, ami megfelel az igényednek. Ha jobb lesz a teló, utána jön, hogy kevés a fék...
Használd, rájössz, hogy mi kell, add el, és vegyél egy olyan felszereltségűt, ami kell neked, használtan. Legyen elég tanulópénznek az, amit bukni fogsz a használtként eladáson. Szerintem!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #76909 üzenetére
Rá ne beszéld már egy régi szériás megbízhatatlan Raidonra... nem véletlen a Raidonok pozícionálás meg ára. Nem a minőség szinonimái. Messze van a Rock Shox belépő kategóriás telói minőségétől is. Az a használt Reba SL, amint linkeltek neki feljebb, mérföldekkel jobb teló még használtan is mint ez az SR.
Ráadásul amit linkeltél neki, még csak nem is a levegős hanem a spirálrugós kivitel. Nem véletlen a nagy 2500g-os tömeg.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
Én is így kezdtem, és azzal szerintem semmi gond nincs, ha részegységenként cserélgeti le a dolgokat, és mindet érzi külön, hogy mennyit dob az addigi menet-élményen. Főleg, ha amúgy a váz mérete rendben van, és egyébként nem kellene új gép. Az, hogy miként jön ki jobb áron, függ attól, hogy mennyi mindent akar még rajta cserélni. Egyébként a telón és a fékeken kívül nagyon sokminden nem lehet, amíg nincs valamivel mechanikai probléma. Ez a kettő az, ami rengeteget dob egy átlag gépen.
Az utánaolvasgatás persze alapvető, de ha így, egységenként veszi meg a dolgokat, akkor inkább tanul többet, mintha megint ott állna egy full új gép előtt.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
6030D
Ármester
Hát pont te vagy az egyik, aki mindig azt mondja, hogy a használt bringa megéri, az új meg bukta.
Na most erről beszélünk. Mivel eleve durvulásra keresett bringát, ezért a teljesség igénye nélkül, a merev bringánál maradva: villa, fék, hajtás, tapered fcs., átütős tengely, aztán lehet könnyíteni. Félre értés ne essen, nem a bringát szólom le, csak próbálom megóvni a felesleges költekezéstől.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
pc360
addikt
Most szerintem nem utaltam semmi olyanra, ami újat jelentene. Hogy az alkatrészeket hogyan szerzi be, az más kérdés lesz. De amúgy sem mondanám, hogy bukta az új vásárlása, csak van az az árkategória, ahol nem éri meg egyáltalán.
IMIIKE1998: Igen, az ilyen kicsit is alapabb gépeknél ez a szokásos, a teló ér benne kb. a legkevesebbet. Sokat fog dobni a lecserélése.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #76918 üzenetére
Csinálj rajta egy kenés cserét. Nem nagy összeg és Crytec-nek bevált. Jobb lett valamivel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Willie
őstag
Nekem bizony nyolcas van benne. Úgyhogy egyre jobban elgondolkodtattál az átalakításon, el tudod újra küldeni a linket légy szíves? 404-et dob rá.
Tényleg szerencséd volt akkor, óvatosan!
Hát ilyet se hallottam még, bár nekem egyébként a középcsapágy tört el tavaly ősszel, Te ilyenről hallottál már?
Nem lehet, hogy azért ég ki mert nem megfelelő teljesítményű izzó van benne?
Nagyon kíváncsivá tettél, kérem a helyes linket!
-
szebe
őstag
válasz IMIIKE1998 #76918 üzenetére
A múltkor még a belsőt se akartad javítani, nehogy ugorjon a gari, most meg villát akarsz cserélni. Hogyisvanez?
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Willie #76907 üzenetére
Az ékes hajtás az egy botrányos hitvány egy dolog. Már rég négyszögessel szerelték a háború környékén is a Weiss Manfréd bringákat, csak a csepel visszahozta... Rengeteget javítunk, és elegünk szokott lenni belőle, mikor különféle módszerekkel kell kipréselni, meg kifúrni az éket hogy szétszedd, mert lehetetlen kiütni, úgy belegyógyul 30-40 év alatt. Munkahelyi baleseteink 90% -a csepel miatt történik.
Ha a középcsapágy is rossz már, akkor kell bele rakni egy egyszerű négyszöges hajtóművet, egy olcsó sunrace monoblokkal, aztán kész.
Egyébként ezeket az egytányéros acél hajtóműveket ki lehet "centrírozni" ha nagyon muszáj, egy kalapács kell hozzá meg némi "szép" érzék. Mútlkor egy NSU hajtómű tányérjában volt fél centi, levittem 2 mm alá pár ütéssel...
Egyébként lehet excenteres is, azzal már nem tudsz mit kezdeni.[ Szerkesztve ]
-
válasz IMIIKE1998 #76908 üzenetére
Ilyen drága fő alkatrészeket (teló) nem hiszem, hogy megérné csak úgy cserélgetni a bicóban, ha újonnan kell bolti bruttó áron megvenni. Ha értesz a használthoz, bújod a hirdetéseket stb akkor a képlet rendben lehet, de én tuti nem mennék be a boltba, hogy "jó napot kérek 50E forintért egy telót, mert a régit meguntam". Onnantól kezdve, hogy berakod a gépedbe az nem 50E-vel többet fog érni, hanem jóval kevesebbel -ha egyáltalán- növekszik az értéke...
A bicajgyártók/"matricázóüzemek" mivel nagy tételben vásárolnak nagy kedvezményt kapnak az alkatrészgyártoktól az alkatrészekre -a telóra is-, jóval olcsóbban jutnak hozzá mint te a debreceni kisboltban. A vége az, hogy ha neked kell nulláról kisker bruttó áron beszerzett alkatrészekből bicajt öszeraknod, akkor sokkal drágábbra jönnél ki, mintha vennél valamilyen nem eleve túlárazott, új, márkás, készre szerelt bicajt...
Ebből azt akarom kihozni, hogy (saját pénzen) főelemeket cserélni csak akkor érdemes, ha a kérdéses alkatrészt sikeresen leamortizáltad nullára. Egyébként jobban jársz, ha eleve olyan felszereltséggel veszel bicajt, hogy örömödet leld benne, ha pedig úgy érzed, hogy egy csomó ponton gyenge a bicaj akkor egyben érdemes cserélni...
Ránézve a bicajra, amíg az a (jól látom???) műanyag pedál nem esik le a használattól (tehát bírja a strapát), addig nem hiszem, hogy a teló lenne a szűk keresztmetszet, inkább az ember aki hajtja a gépet Nálam az a pedál már csak attól leszakadna, hogy ránézek. (ha rosszul láttam és fémpedálod van, akkor visszavonom az állítást).
Rendes, kemény használat mellett is lesz bőven elég alkatrész, ami majd megadja és le _kell_ cserélned, én majd inkább ezekre költenék, nem arra amire igazából nem muszáj...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz joysefke #76925 üzenetére
Ha rendesen nyomod neki a fémpedál (mármint az a fémpedál amit új bringákkal szoktak adni) sem bírja sokkal tovább mint a műanyag.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Strezi
őstag
válasz joysefke #76925 üzenetére
Ebben sok igazság van!
Az sajnálatos, hogy az olcsó telók többet rontanak mint javítanak a bringán igazából, de kötelező lett.Én a harmadik garis, szeéttört után inkább vettem saját pénzen fémkeretes pedált az első, egyben vett bringámra
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #76914 üzenetére
Mert az. Van a Raidonból acelrugós. Azért is kerül ennyibe, azért is 2,5kg, azért is az a megnevezése a telónak ami, és nincs a nevében az air sem az x2. Az hogy milyen képet tett ki a kereskedő a webshopba, egy dolog, de ez nem a levegős Raidon. Sosem a képet kell nézni, hanem a leírást.
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz Tothgera30 #76930 üzenetére
A leglassabb áttételt néztem. A 22:28 pont annyi mint a 32:46 lesz 29es keréken, mindkettő 180-as karral.
Még emlékszem hogy az utolsó mátra maratonomon evvel igen küzdelmes volt a sípálya, de felértem egyben. Így is optimista vagyok evvel az áttétellelAmi pedig a kiosztåst illeti, majd kiderül milyen a gyakorlatban. Elég sokat tekertem triatlonosokkal és mezőnyben is orszågúton, így eleve nem szokatlan ha põrgetni kell vagy ritmust våltani. Meglåtom de nayon vårom mår hogy råülhessek az új gépre!
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz -=RelakS=- #76931 üzenetére
Mert gyenge vagy hozzá, ennyi én is, odáig mostanában nem is váltok fel
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #76932 üzenetére
A Mátra maraton miatt tegyük hozzá hogy azóta folyamatosan átrajzolják az amatőr XC pályák nyomvonalát, pölö Tarcal XC. Ahol 24/26 - 36-al küzdöttek (2x10-es rendszer), ott már szerintem a 32 - 46-od is kevéske lesz. Viszont alacsony fokozatban nem lesz tartalékod, hanem nagyjából 2-3 tányér között variálhatsz, óriási ugrásokkal, amitől jobban elfáradsz. Maratonra mindenképp 2x10/ 2x11-es rendszer ajánlott.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Atke
senior tag
Akinek van PINKBIKE-os regisztrációja, és hajlandósága egy kis segítségre, az írjon egy pü-t legyen kedves.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #76931 üzenetére
11-13, az ~20 %, azt jelenti hogy 120-as pedálfordulatról visszaesel 90-100 közé. Ilyenkor lejtőzöl, pont jó.
Ilyenek ezek az új nagy sorok. De nem is tudod nagyon szétosztani máshogy, ha kiszámolod. 11-től kell elmenned 32-42-ig, 10-11 lépéssel. Ha alul nem kettesével lépsz, akkor fent marad sok. Nekem ugye most a buherált sorban van 13-17 ugrás is ott is csak előre kell gondolkodni, hogy érdemes-e váltani, vagy sem.joysefke: Én ilyen pedállal nyomtam fél évig a bringát, még megvan, csak kopik az éle meg a bütykök, mert mindenhova odaér, akkora. Ha jó anyagból fröccsöntik, hosszú életű is lehet. Balatonon egy kanyarban leért egy aszfaltbuckához, gyakorlatilag a pedálon támaszkodva estem át fél méterrel arrébb, de nem repedt el. Plastic is fantastic!
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
18% a 11T-13T, cserébe a 13T-15T már csak 15%.
Amúgy nem nagy rakétatechnika, a 11 felett minden lánckerék 1 foggal kevesebb, problem solved
Viszont a megbeszéltek alapján kicsit jobban meg kell majd néznem, mi folyik itt, mert fura, hogy a matek nem hozza ugyanazt, mint amit érzek
Lehet, ki kéne próbálnom egy 10 vagy 11 sebességes masinát, hogy ez az áttétel váltás milyen érzés?[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
TayRol
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz joysefke #76925 üzenetére
Azért nem teljesen értek ezzel egyet. A Suntour XCT nagyon hitvány egy darab. Ha hosszú távon gondolkozik, miért ne érné meg venni abba a bringába valami értelmesebb telót? Ráadásul a teló az egyik leginkább meghatározó tényező egy montinál, már ami a használhatóságot illeti. Ez a fejlesztés markánsan érzékelhető. Nyilván eladásnál nem kapod vissza az árát, de ez szerintem mindennel így van. Ha veszel kompletten 1 milláért egy bringát, azt sem fogja neked senki sem kifizetni érte használtan, hanem jó esetben a felét, akár 1 év használat után.
Egy használt teló meg rengeteg buktatóval jár, pláne ha nem tudod előtte egy bringában megnyomkodni, kotyogást ellenőrizni, mondjuk bele nem látsz egyik esetben sem. Én inkább az új vagy új bringából bontott telókat ajánlanám.
Az is igaz, hogy 50K-ért nem nagyon lesz értelmes alternatíva ha boltból veszi, mert az inkább 70-80 tól indul, de aprón lehet találni újonnan, jobb áron.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Willie #76921 üzenetére
Ez az jó kicsit overkill, de olcsóbb használható nincs, a normális négyszöges csapival is van ennyi. Most amúgy is dobfékes, agydinamós túrát akarok építeni
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
TayRol
veterán
válasz Hasaggymeg #76945 üzenetére
Nekem fél 6-kor, de csak most tértem magamhoz.
-
J.Pinkman
tag
Használ valaki ilyen cuccot a pedálon? Hosszabb (50-80 km) túrákon lehet valami előnye?
-
6030D
Ármester
-
kiki22
senior tag
Sziasztok!150-170 között milyen férfi mtb kerékpárban érdemes gondolkodni ?Hetvegente lenne használva 20-30 km .
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Linux - haladóknak
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Xbox Series X|S
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Asustor NAS
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen