- Motorola Edge 40 - jó bőr
- OnePlus Nord - északi sale
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- MIUI / HyperOS topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TomMusic
őstag
válasz korcsillio #81150 üzenetére
Szia,
Na én meg pont azt hallottam, hogy jó állapotúak.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
pc360
addikt
válasz korcsillio #81150 üzenetére
Telis tele van szar résszel, de nem olyanokkal, ami miatt ne lenne jó az országúti... Nem keletkeztek dombok és letörések, hogy montival kelljen indulni...
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
ivana
Ármester
válasz korcsillio #81150 üzenetére
Be lehet tolni, én voltam nyáron mondjuk az 3 napos volt nem egy. Szerintem nem nagy élmény, néhányszor már körbe mentem. Lapos és unalmas, túl sok az olyan hely ahol szédelegnek a gyalogosok az úton. Sokkal jobb betonos erdészeti utak vannak outizni
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Szerintem a Balaton-kör az egy kötelező tétel egy magyar bringásnak a bakancslistán, de utána mindenki azt mondja, hogy nem egy élmény. És így is van.
Az északi parton a fák gyökerei miatt össze van töredezve a bringaút, a déli parton meg szétunod magad a nyaralók között. Ehhez jön még a sok ténfergő ember, aki vagy soha nem bringázott, de a Balatonnál azt is kell, vagy a miért siessünk, 30 km-t kell megtennünk délután 4-ig, amúgy is veszélyes ez a sok gyökér (az úton meg a bringán is).
Szerintem nincs olyan ember, aki az egy napos túrán ne cseszné fel az agyát a többi bringáson.
Tavaly meg jöttek a BT hangszórós fejrázós yolo kölykök, na az már a csúcs volt. Az UB-n kísértem a futót, egy ilyen csapat meg elhúzott mellettünk úgy, hogy szemből majdnem nekimentek egy álló autónak, a futónak meg be kellett ugrani a bokorba. Szóltunk neki, hogy ésszel... 1 óra múlva vérző térddel kóláztak az út szélén ... délután is láttuk őket, tehát az átlagsebességük annyi volt, mint egy ultrafutónak...Szóval élmény a Balatoni kör. Hétköznap, borús időben kell menni, akkor nincs gond.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Én úgy gondolom, hogy nem rossz buli egy Balaton körbetekerés, haverokkal, csak nem szabad teljesítményorientáltan hozzáállni. Ez inkább a lazulásról, buliról szól. Akik valami nagyobb sport atrakcióként tekintenek rá, és egy nap alatt akarnak körbeszaladni rajta, pláne szép időben, a nyár közepén, azok ne csodálkozzanak, hogy lesznek ténfergő turisták, kényelmesen kerekező emberek. Mivel a többség nem siet sehova, nyilván nem fog mindenki félreugrani, mert valaki ironmant-t játszik és 35-40-el akar menni a 20-al közlekedők között. Az ilyen teljesítményekre vannak más útvonalak, illetve a Balaton-on sem "főműsoridőben" kell nekivágni az egynapos körnek.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dottore #81147 üzenetére
Én tesztelgettem több fékbetét, nagyon nem mindegy hogy mit használ az ember.
A gyári magura betét amivel elkezdtem használni ezt a féket, az elvileg egy fél fémes betét. Hidegen olyat fog hogy csak rángatja a bringát, FOX villámon olyat rántott mintha neki koccoltam volna egy falnak, viszont ha folyamatosan fékeztél, akkor meg egy 15% os lejtőn folyamatosan csökkent a fékerő, hiába húzod jobban a féket, nem ér semmit, 15 másodperc alatt félelmetesen elment a fékhatás.
Aztán próbáltam egy teljesen organikus betétet, azt igazából 1 colos slick hez használtam, ha hosszabb túrára mentem, ne húzzam satura. Aztán bent hagytam egy nagy terepezés alkalmával, egy durva eldobálós lejtőn szétégettem a betétet, semmi fékhatásom nem volt a végére, már nem tudtam hova kiülni a nyereg mögé hogy ne essek át az első keréken, feketére elszenesedett a betét, vissza kellett csiszolnom, tárcsa meglilult, és még haverjaimmal azon röhögtünk 5 percig hogy bringázás közben lehetett érezni az égettszagot, fékkaron pedig éreztél 1 centi nyúlósságot, ami folyamatosan elmúlt, nem is légtelenítettem le, pedig ez 3 éve volt legalább.
Aztán vettem egy amerikai utángyártott betétet, ami full szinter, DH -hoz ajánlotta a gyártó. Na ez tökéletes, hidegen nem ránt akkorát, jobban adagolható, és még nem sikerült teljesen elmegítenem, és nem is kopik. Jó kis esztergálós hangja az tud lenni, de engem az abszolút nem zavar. Ha megsütöm keményen, akkor pedig iszonyatos módon sikít, rettenetes hangok jönnek belőle, mindenki szétszalad ha jövök
Tehát nem mindegy hogy valami azért nem fog, mert egy szemét és elolvad, megég, és csak melegszik a végtelenségig, vagy fog, mert jobb a hűtűrő képessége, és keményen marja a tárcsát, és nem is melegíted fel annyira. Fékbetéten marha sok múlik.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #81156 üzenetére
Én a Hayes fékeken szerettem azt az esztergálós hangot. Nagyon jól fogtak azok a betétek. Trail és Ace fékekben is gyárilag olyan volt.
-
6030D
Ármester
válasz Strezi #81159 üzenetére
Outival lehet, hogy jó, de bármi mással nagyon lassú vagy oda. Feltartod az autókat, kerülgetnek, vagy nem mernek kerülni, akkor meg az lesz a gond.
Meg a Balaton-kör az a bringaútra vonatkozik, az megy a szép helyeken is, főleg, amiket felújítottak. A főút tényleg csak a teljesítményorientáltaknak van.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
Hogyan növeljük a rugóutat?
Level Ó B+Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #81161 üzenetére
Azta a betyár mindenit! Micsoda precíz, kivitelezést megelőző mérnöki munka lehet ez mögött!
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz -=RelakS=- #81161 üzenetére
GCN show-ban látni ilyen remekműveket
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #81161 üzenetére
Első fék már nem is kell rá...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #81157 üzenetére
Nejemén is Hayes volt,de valahogy zavart az a száraz,karistoló hangja a pofáknak.Az én Deore 615 fékem olyan puha,csendesen fog a műgyantás betétekkel.Ha durvulnék,biztos kevés volna és hamar elégetném,de így tökéletes.Ami a Balaton kört illeti,nejem minden évben gyötör,hogy menjünk körbe újra,meg újra,de őszintén unom már így 3.,vagy 4. után,már azt sem tudom hányszor voltam.A déli part az aztán tényleg egyhangú,inkább megyek fel s alá az északin Kehidakustány-sSümeg-Herend-Veszprém vonalig,sokkal változatosabb és szebb.
(#81161) -=RelakS=-...ez hívják dupla vállasnak?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
Kissé összetett kérdésem lenne.
Szóval van egy MTB (29ER, ~150k értékű, nyáron megyek vele árkon-bokron), ami már megérett egy kiadós karbantartásra. Olyannyira, hogy a hajtáslánc nagy része cserére szorul (a lánc biztosan, de állítólag nem árt vele együtt cserélni a fogaskoszorút is). Sőt, a szervízben ránézésre azt mondták, hogy ha tavaszig megyek vele, akkor ajánlatos lesz az első tányért is cserélni, ami viszont szegecselt ( ilyen van most rajta), szóval hajtókarral együtt kell egy új (hajtómű).
Nade a hátsó (hidraulikus) fék sem az igazi, már nem fogja meg a kereket olyan jól, sokáig kell húzni a féket, hogy megálljon a kerék, persze kis sebességnél még nagyjából működik is, csak ha gyorsan megyek, akkor már eléggé érezhető a "gyengesége".
A terv az, hogy tavasszal, tehát "szezon" előtt kap egy felújítást, addig darálom, úgyis csere lesz a fogaskoszorú is. Viszont a fékkel lehet nem kéne addig várni, bár ha helyzet van, meg tudok állni, de jobb szeretem, ha rögtön fog. Szóval szerintetek cseréljem a fékbetétet, vagy megvárjam a tavaszt? Egyébként ezzel a mostani állapotában csak a városban tekerek, terepre egyáltalán nem fogok menni, majd karbantartás után, illetve amikor jön a jóidő.
Ha cseréljek fékbetétet most, akkor milyen az ajánlott? 5k alatt van minőségi? Kell tudni a fék márkáját, vagy ugyanaz megy mindegyikbe?
Előre is köszönöm!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #81165 üzenetére
annak
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TomMusic #81166 üzenetére
A fékbetétek kopása elég egyértelmű, mint a fenti kép is mutatja. Kopott betét megeszi a tárcsákat is, így az is cserés lesz a felújításkor.
A gyenge fékhatás lehet attól is, hogy légteleníteni kéne a fékedet, illetve szennyeződés is lehet a tárcsán és betéten. Mivel nem igazán tartottad karban a bringád, így gyanítom a féktárcsákat sem tisztogattad, mondjuk alkohollal. A túlzott olajozása a láncnak is beszennyezheti a tárcsát.
Ha felújítod a bringát, vegyél egy láncnyúlásmérőt is, mert ha időben cserélsz láncot, elkerülheted a teljes hajtás cseréjét. Szar lánccal nem csak ajánlott a sor csere, hanem kötelező is, mivel másképp nem fogod tudni használni a bringát, mert amint rádobod az új láncot, össze vissza fog ugrálni a kopott fogaskeréksorodon.[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #81170 üzenetére
Én is ettől félek.
De mihelyst kiszedem, megnézem, mennyire kopott. Egyébként kb. 1300km van benne mióta nálam van (használtan vettem, de még szőrös volt a gyári gumi).ivana: de a hajtás tuti csereérett, mert ahogy tekerek, bizonyos sebességeknél érzem, hogy "ropog a lánc", vagy legalábbis kicsit daráló érzés. Ja és nem az olaj hiánya miatt.
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
6030D
Ármester
Szereztem egy görgőt, összeraktam, lenne pár kérdésem.
Ez valami noname cucc, így nem tudok utánanézni, hogy mi. Doboz szerint Rollentrainer PLU 0743Tehát, hajtás közben nem egyenletesen nyünnyögő hangot ad, hanem szakaszosan, mintha 8-as lenne benne (vagy a gumiban, de ott nem látni). Ez minden mágnesfékes (gondolom ez az) görgőnél ilyen, vagy ezzel van gáz?
Tehát nem úgy pörög fel, hogy vööööööö, hanem vöövöövöövöövöö.
Mi a megfelelő guminyomás hozzá? Sima utcai, esetleg alacsonyabb, vagy túlfújva?
Mennyire kell nekiszorítani a csavarral a guminak? Ha már tudja pörgetni az elég, vagy amennyire lehet, hogy legyen rendesen tapadás?
Pulzusmérő nélkül milyen edzésterv javasolt? Valami intervall jellegű?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
anorche1
őstag
Megjött a cyclestore.co.uk -tól a 25 fontos specialized topé sport nyergem, ingyenes szállítással. Az ebay carbon nyergemnek pontosan ilyen az alakja, csak az túl kemény, pedig kényelmes lenne. Ez viszont tökéletesnek tűnik (talán egy picit nehéz).
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
TomMusic
őstag
Na jó, a végén az lesz, amitől a legjobban félek. Lehet be kéne vinnem szervizbe, nem pedig találgatni.
Kérdés, hogy városban tavaszig lehet-e menni vele (az kb. még 500km).
Szerk.: egyébként ezeket néztem ki, már voltam az üzletükben, korrektnek tűnnek: Bikemen és Mesterbike. Van egyáltalán lényegi különbség a szervizek között?[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
ivana
Ármester
válasz TomMusic #81178 üzenetére
Szedd le a láncot kézzel, válts a kistányérra és onnan emeld le (lehet kelleni fog egy segítő) ekkor forgasd meg mennyire forog szépen, mondjuk azért 1300km-et bőséggel ki kellene bírnia egy monoblokknak.
A szervizek között három dolog dönt:
- értenek hozzá vagy sem
- át akarnak verni vagy sem
- kedvesek vagy bunkók -
dbala
tag
Ma megérkezett a Planet X-től rendelt CX-em. Sajnos nekem nem volt annyira bombabiztosan becsomagolva. A kerékszett, nem volt külön körbetekerve semmivel, ez ki is lyukasztotta szállítódobozt, de szerencsére nem lett baja.
Viszont valamelyik alkatrész (mind külön zacskóban volt) megkarcolhatta a vázat a láncvillánál meg a felnit is. Nem vészes, valószínűleg csak a felület sérült, de nem örülök neki egy új karbon váznál.
Írtam nekik egy levelet, kíváncsi vagyok lesz-e valami kompenzálás a dologért.Hétvégén még össze kell rakni, mert a szereld magad akcióban vettem
-
-
nagyúr
-
dbala
tag
válasz Napfénysüti #81183 üzenetére
Nagyon.
A kerék fűzve van, sor nincs rajta. A fékváltó össze van rakva a féknyereggel, de ezt meg szét kell szedni, mert belső kábelvezetésű. Na meg azért is, mert az angoloknál fel van cserélve a két oldal. Pedig úgy emlékszem, hogy direkt úgy kértem, hogy a jobbos legyen a hátsó, de persze, hogy a balosra rakták a hosszabb fékcsövet.
Kormánycsapágy, középcsapágy minden külön kis zacskóban. -
nagyúr
-
dbala
tag
válasz Napfénysüti #81185 üzenetére
XLS 1x11 Sram Apex. Már nincs ilyen a kínálatukban. Szerintem a készletkisöprést fogtam ki.
-
nagyúr
Jónak néz ki. Majd írd meg ha lesz tapasztalat hogy az 1*11 hogy vált be.
Végignézve a kínálatukat nekem ez eléggé bejön: Planet X EC-130E
Més que un club!
-
veterán
Beugrottam havernak kesztyűt venni a decathlonba és zoknit akartam magamnak, de ezt így megláttam 10-ért és megfelelő méretben, úgyhogy szépen kisétáltam vele a kasszához. Végre van egy rendes nadrágom?
Neten nem tudom, miért van más ár, de én 10k-t fizettem érteEverybody lies.
-
geotigris9
tag
Srácok HELP!
Kinek van valami ötlete régi "összegyógyult" alkatrészek megmozdítására? (Feltételezésem szerint már minimum 20 éve így lehet. A szerkezet már 30 + éves ami bizonyos.)
Már 2 napja fújogatom csavarlazítóval eredménytelenül, időnként kalapács is bepróbálkozik egyenlőre eredménytelenül.(Konkrétan egy vegyes-tüzelésű felső kazánajtó "kukucska" nyílásáról lenne szó. /Tudom - tudom nem bringáról van szó, de régi bringánál is lehet hasonló probléma bőven./ Nekiálltam kicserélni rajta az ajtók tömítését is frankon be lehet látni a tömítések mentén, hogy ég a tűz. Mondom megcsinálom, utóbb kapott egy kis extra szigetelést még, hogy ezzel is kicsit javuljon a hatásfoka. Már ilyen hol volt-hol nem rajta szigetelés ami alapból elég vékonyka üveggyapot volt. Már egyébként az ajtót sem volt egyszerű szétszedni mert az eggyik csavar feje sikeresen letört annyira be volt állva. Végül hegesztenem kellet rá, hogy már csavarlazítózás után ki tudjam tekerni végül. A lényeg ha már megcsinálom legyen már teljes-értékűen működő az ajtó is rajta teljesen.)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
ígyvanferi
addikt
Egy elektromos váltórendszer mivel tud többet, mint egy hagyományos? Gyorsabb, pontosabb?
Itt ez a - színétől eltekintve - igen szép gép, Di2-val szerelve, aminek az agydinamó adja a kakaót. Normál esetben akkumulátorról működik?
Valami ilyesmit szeretnék egyszer túrázáshoz, persze nem elektromos Di2 váltással, csak valami szerényebb kivitelben. -
TomMusic
őstag
Ilyen fékem van: Tektro Draco.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ígyvanferi #81194 üzenetére
Pontosabb. Igazából versenyzők profitálnak belőle. Ezzel tuti nem váltasz mellé, akkor sem ha már fáradt vagy, és nem kellő erővel nyomod a váltókart. Illetve az első váltó automatikusan beáll mindig úgy, hogy ne érjen bele a lánc amikor hátul váltogatsz.
Hobbi szinten szerintem nem sok értelme van. Igen, akkumulátorról szokott működni. -
geotigris9
tag
válasz geotigris9 #81193 üzenetére
Van itthon gázolaj ha abba beáztatnám az segíthetne-e ... bár most az idő az nem engedi meg több napig áztatni.
Azért most nem dudálgattak le úgy intenzíven az autósok a főútról, hogy miért nem megyek a a "bringa jégpálya" bicikliúton ... itt Vác környékén. Ki érti ezt! (Jó 40 Km és csak egy p. akart ledudálni. Persze nem akart megállni és megmutatni hogyan kell outival a jeges bringaúton tekerni .. )
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Because
őstag
szerintetek életképes ez a kerékpár így: [link]
koskormányos Neuzer Courier, infót se találtam róla -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pttypang #81192 üzenetére
...és nem úgy tűnik enyhülne továbbra sem!
(#81193) geotigris9...próbáld megmelegíteni és úgy mozdítani,csak vigyázz mert a csavarlazító elég gyúlékony lehet.A hőtágulás megmozdíthatja.
(#81194) ígyvanferi...szerintem legnagyobb előnye a pontos és könnyű váltás,hisz kiküszöböli a bovden nyúlását,összehúzódását,megcsúszását a szorítócsavarban,beragadását/akadozását,vagy a ház elmozdulását a váz-szemben,mely pontatlan váltáshoz és finom-állítgatás szükségességéhez vezet.Az,hogy mi lesz ha az úton lemerül,vagy megütöd a váltófület,esetleg gumicsere után nem pont oda kerül vissza a kerék,még elgondolni sem tudom.Lehet-e azt egyáltalán állítani kézzel?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz geotigris9 #81197 üzenetére
...aztán lehet,hogy elvetemedett a sok hőtől és már nem is fog megmozdulni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Robogó, kismotor
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Laptop csatorna inditasa 2023 vegen YouTube-on?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- 3D nyomtatás
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen