- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Itt inkább egyoldalú használat lesz,én is dobtam már úgy ki sort,hogy 2-3 fokozatot leszámítva szinte új volt.Kell más sebességkombinációkat keresni,vagy változatosabb terepre menni,hogy egyenletesebb kopást produkálj.Amúgy meg mindig lesznek favorizált,ezért gyorsabban kopó fokozatok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Szokásos rövid tekerés a közelben (már megint nem bírja a térdem ):
A tüskéktől amúgy mennyire kell tartani szerintetek? Mert kb állandóan ráhajtok néhány tüskés ágra, bokorra... szerencsére eddig nem sikerült defektet kapnom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
Na ez a mai nap tekerés szempontjából rosszabb nem is lehetett volna.
Késve indultunk, közben derült ki hogy mindenki siet vissza mert valami nagy film megy a moziban, erre 7km után defektet kap az egyikünk Volt belső de csau autószelepes, neki meg prestas kellett volna.
Nálam mindenféle volt, rendes foltozószettet kivéve, szóval először próbáltunk egy szigetelőszalagos körbetekerés. Bukás.Fel sem tudtunk fújni.
Aztán szigetelőszalaggal csak félig foltozni kb, hátha odafeszíti a gumi falának... Bukás
Utoljára még megpróbáltuk gyors kötözővel a lyuk két végén elkötni a gumit. Na ez működött kb 7 percig, aztán a rázós földes úton már 3-3 etapok voltak, végül 2 percet is alig bírt.
A vicces az hogy mindenkinek "új" a bringája, ezért még senkinek sincs prestas pót belsője, de rendes autószelepesből 3 bringát el tudnék látni.
Pl egy decathlonos foltozószett mennyire hatékony megoldás kint a terepen? Pl meddig kell a folton állni hogy megszáradjon a ragasztó?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ivana
Ármester
válasz Pttypang #88856 üzenetére
Tapasztalataim szerint amihez külön van a genya és olyan régi fajta ezerszer jobb mint ezek az új gagyik.
(#88857) jjeahh: Nyáron túrázgattunk arra gyalog voltak elég para helyzetek. Mondjuk vicces volt egy kunyhóban laktunk 10-en pestiek ahol a legközelebbi forrás volt 3km-re, jó mondjuk mindenki cserkész így már megszokottak a hasonló helyszínek. Felmentünk gyalog a Hargitára, köd volt és egy idő után szakadt az eső,
meg megkergettek minket a juhász kutyák, de végül feljutottunk a Mádéfalvi hargitára -
Kickass
őstag
SPD-s zakó number 2
vki irt is ilyet miután az elsőt közzé tettem, bal SPD kiold, jobbra eldől
természetesen 20km-t lementem hiba nélkül, de az esést a város egyik legforgalmasabb kereszteződésben sikerült abszolválnilehet holnap már fent leszek youtube-n
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #88852 üzenetére
Nagyon szép kép az első, király lehet ott tekerni. Én ennél sokkal kisebb huplikra felmászva is úgy örülök hogy messze látok
Amúgy a tüskés rész elég necces. Mi már vagy 20 alkalommal átgázoltunk egy szétgallyazott útvonalon, és csak ma kapott valaki defektet, óriási tüske állt bele. Ha olyan helyeken jársz ahol nincs takarítva az ösvény, és keresztül kasul kell harcold magad mindene, akkor ajánlott felkészülni megfelelő szelepes belsővel
Amúgy a pásztor kutyák ellen van valami taktika? Tavaly egy emelkedőn találtak toltam felfele, 1 perc sem kellet és már körbevettek. Elég nagy mákom volt hogy megébredt a pásztor és füttyentett nekik. De ha ő nincs ott, és elkezdtek visszafele menekülni a dombról lefele, meddig követnek? Ők Elméletileg csak a területüket védik, nem jönnek több 100 métert utánam, v tévednék?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
zack
nagyúr
válasz Hasaggymeg #88851 üzenetére
Nem volt új amikor vettem, tehát a szokások, mivel a sor 4000km-t kibír, inkább az első tulaját érinti. Valószínű a lánchoz kopott. Én 600km-t tettem bele (késő ősszel vettem), kétlem, hogy ennyi idő alatt ki lehet nyírni a sort.
Új sorral lesz az igazi. Nem tétel, és remélhetőleg sokáig bírni fogja. Aztán a hajtás/ első váltó is XT lesz jövőre, és akarok egy könnyebb kerékszettet is.Itt azért gondolkodóba estem...Újonnan 500 EUR Easton
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #88861 üzenetére
Az a gond, hogy én nem csak ösvényeken meg földúton megyek, hanem rendszeresen letévedek róluk . Belsőt veszek, csak még nem jutottam odáig
Pásztor kutyák: sajnos nagyon sokáig is követhetnek és nekem sincs semmi normális taktikám ellenük . Bors-paprika spray szerintem alap, ha sokat jársz ilyen helyeken, ha észrevesznek én úgy gondolom, hogy jobb leszállni a drótszamárról, mert egyrészt valamiért nagyon idegesítik őket a guruló tárgyak, másrészt ha elvonják a figyelmed vagy megijesztenek nagyot eshetsz... tapasztalatom szerint ha nagyon támadnak egy próbát megér ha párszor lehajolsz, mintha egy követ akarnál felvenni a földről, mert 70%-uk ilyenkor megijed és elfut, vagy legalább pár pillanatig abbahagyja az utánnad loholást, így van időd elmenekülni. Van nekem egy ilyen ultrahangos izém is, de sajnos ez is csak akkor műkszik, ha egész közel jönnek, gondolom távolról nem hallják.
Persze ezeket laikusként írom, nem vagyok sem idomár, sem kutyaszakértő vagy valami, ha van itt olyan majd kijavítFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ShiTmano
aktív tag
Má' megint. Biciklis vs. autó. Mostanában rájár a rúd a világsztárokra. Kritikus állapotban
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #88864 üzenetére
A leg királyabb, mikor letérsz az ösvényről, és olyan helyeket fedezel fel, amiről senki nem tud kb (legalább is az ismeretségi körödben). Én is nagyon szeretek kalandozni az erdőben, és az sem zavar hogy ilyenkor 10/7 próbálkozás valami zsákutcába vezet ahonnan tolhatom vissza, mert ott már mászni nem lehet a nagy gaztól.
Amúgy csak ajánlani tudom a MAPS.ME alkalmazást, offline is működik csak gps kell neki, és olyan ösvényekről is tud, ahol évek óta nem járt senki. (Tavaly Egerben a Bükk szélén kolbászolva, olyan ösvényeken vitt végig, ahol biztos vagyok benne hogy évek óta nem jártak, mert nekem kellett átküzdenem magam az óriás dzsungelen, de a lényeg hogy létezett az ösvény, és oda vezetett ahova mutatta).
Amúgy csak az amatőr túrázók használják visszafele ugyan azt az utat, ezzel az appal még bátornak sem kell lenni, és biztos találsz alternatívát, hogy érdekes legyen a haza vezető út is.Ez a kutyariasztó mellesleg semmire nem jó, nekem is volt, 2 kutyám is van 1 rendes meg egy macskatestű, de kb észre sem vették mikor nyomkodtam. Lehet ez más márka, de ha nem került kemény pénzbe (enyém ~1500FT) akkor szinte biztos hogy nem segít főleg a bajban.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-=RelakS=-
veterán
Ma esedékes lánccsere volt.
Nagy boldogoan átmosom a láncot benzinben, aztán ahogy a következő láncot kezdeném Squirtbe áztatni, megakadt a szemem egy soron: No further de-greasing required.
WTF?
Nézem a bringamosó lötty dobozát: Do not de-wax your chain after applying Squirt Long Lasting Dry Lube, jsut brush off occasionally...
Franc?
Most nézem interneten is: Never degrease again, just use a dry brush once in a while. Even when you wash the bike, don't degrease the chain.... 3,14csába Akkor ezentúl csak pár kör egy száraz láncmosóban, aztán mehet fel a másik lánc
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
hegyimorc
senior tag
válasz trialboj #88866 üzenetére
"olyan ösvényekről is tud, ahol évek óta nem járt senki. "
Openstreetmapst használ. Oda az rajzol aki arra járt. (ahol senki sem járt, arról honnan tudhatna? )
[ Szerkesztve ]
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #88867 üzenetére
Én konkrétan áttörlöm ronggyal és utána olajozok, nem szoktam szinte soha lemosni semmivel a láncot.
-
veterán
Nyilván, én is olyat hordok magammal meg használok, kínából rendeltem is százas pakk foltot hozzá, csak a ragasztó fogy el lassan a kis dobozbol, amit még korábban vettem.
De ha nem akarsz ragaszgatni, úgyis kidobod otthon a belsőt, akkor alkalminak jó az előkészített is.Everybody lies.
-
bunddog
tag
válasz -=RelakS=- #88867 üzenetére
Milyen ez a dry lube? Mennyire gyűjti a koszt?
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bunddog #88872 üzenetére
Nem nagyon.
Pont ez a lényeg, hogy a cucc nem nedves tapintásra, így nehezen ragad bele retek, ami meg mégis, az lepereg. Talán kicsit gyakrabban kell utánacsepegtetni, mint az olajat, de most 100km után sem volt hangja a láncnak. 4-6 óra tekerésenként ajánlják amúgy a kenést.Na és a fogaskoszorú és a hajtómű sem áll a nedves olajos retekben egy tekerés után, csak az a száraz trutyi gyűlik össze rajta, amit pár hozzászólással ezelőtt is lehet látni a képemen kb a majdnem száraz sárhoz lehetne hasonlítani az állagát.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
zack
nagyúr
válasz -=RelakS=- #88873 üzenetére
Szerintem az olajat nem jól használjátok, vagy nem megfelelőt.
Rohloff olaj kb 3-400km bír száraz időben. Nincs olaj sár, és nincs hangja a láncnak.
Belül minden csapra 1 csepp, átforgatni 5-10 percig, majd állni hagyni. Én minimum 1 éjszakát pihentetem.
Másnap egy ronggyal kívül letörlöm a felesleget, ami átfolyt belülről.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
6030D
Ármester
Ez átütős agy, a tiéd meg gyorszáras szerintem. Adapter is kelleni fog hozzá.
Gondolom a kis fogaskerekek koptak el a sorodon (ha keveselted a nagytányért elöl), XT-ből lehet kapni külön fogaskereket a kicsikből, egyenként. Nekem is ilyen paraszt megoldás van jelenleg a Sram soron. A fent említett medzag beakadás okozta, meg persze a figyelmetlenség.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
Asszem a Dry Lube van itthon
Én is végig szoktam pötyögtetni, pár áttekerés után letörlöm a felesleget. Szép is a lánc az első tekerésig, utána meg olyan, mintha frissen olajoztam volnaItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
zack
nagyúr
A lánc még új, hosszútávon nem nyerek vele, csak bukok, ha csak 1 fogaskereket cserélek. Ha új lesz a sor, együtt fognak kopni, és szerintem ez kihatással lesz az élettartamra is.
Kerék vásárlási szándékom nem komoly. De apránként, ami éppen kell, abból jobbat veszek, mint ami rajta van. Hajtás előbb-utóbb úgyis cserés lesz, első váltó nem, de az nem tétel (SLX-ről XT-re). Kerékszett az egy kényelmi extra, ha éppen nem azért cserés, mert sérült.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
ShiTmano
aktív tag
Kérdés: A Sram centerline teljesen kompatibilis a sima 6csavarossal?
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
-=RelakS=-
veterán
közel 20 éve egyszer olajoztam használt (!) motorolajjal.
Akkor még úgy voltam vele, hogy he? Olajozni a láncot? Aki megmondta, a meg úgy volt vele, hogy "jó lesz ez"
Hát adtam a láncnak
Le persze nem töröltem
Szépen nézett ki a sárga szélű abroncs utánaItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
inifini
tag
Ez is elég megmagyarázhatatlan baleset:
[link] -
-=RelakS=-
veterán
válasz inifini #88883 üzenetére
1: A balesethez mondjuk köze nincs, de miért ment a bringás a kanyarodósávban? (a Seat (?) akkor is kivasalja, ha a bringás bekanyarodik)
2: Gyökér marhája mire várt, miután elment az utolsó autó?
3: Gyökér marhája hova tette a szemét, hogy nem látta a bringást?
4: A gyökér nem lehet, hogy telefonált? Sajnos a felvételekből nem tudom kivenni, de akkor vannak ilyen hülye reakciók.A minap amúgy én is úgy ordítottam rá egy nőre, mert én macisajttal védett úton mentem, az autók elmentek, a csaj meg már kezdte is nyomni a gázt a jobbról jövő úton. Olyat ordítottam, hogy még jó, hogy ijedtében nem a gázt kezdte el taposni, hanem a féket
poncso6
Milyen szabályosan közlekedő autós elé? A balra beforduló autó nem adott elsőbbséget a szemből egyenesen továbbhaladó bringának. Egyértelműen az autós a hibás.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
poncso6
tag
válasz -=RelakS=- #88885 üzenetére
Mármint, arra a bringásra gondolsz aki kanyarodó sávot kiegyenesítette a záróvonalon keresztül?
-
inifini
tag
válasz -=RelakS=- #88885 üzenetére
Számomra is az a legnagyobb talány, hogy mire várt az autós...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz poncso6 #88886 üzenetére
Igen.
Amire amúgy megjegyeztem, hogy ha a bringás nem egyenesíti ki a sávot, hanem befordul, az autó akkor is elcsapja.
Márpedig ha balra kanyarodsz, nem csak a szemből egyenesen továbbhaladónak adsz elsőbbséget, de az esetlegesen szemből jobbra bekanyarodó járműnek is.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
poncso6
tag
válasz -=RelakS=- #88888 üzenetére
Én is tudok írni egy csomó mi lett volna, ha-t Videón az látszik, hogy a bringás szabálytalanul a kocsi elé hajt. Egyébként ha a kanyarodó sávban kanyarodik és jobbra tart valószínűleg nem ütköznek. De félreértés, ne essék nem mondom, hogy a kocsis nem gyökér, de a bringás is benne volt a buliban.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz poncso6 #88884 üzenetére
Először is remélem megúszta viszonylag szerencsésen a bringás.
De miért nem ment szabályosan a bringás?
Akkor nem ment volna szabályosan, ha a kanyarodó sáv jobb szélén haladt volna és akart volna tovább menni egyenesen. (De ebben az esetben sem gázolhatta volna el szabályosan, mert akkor is elsőbbséget kellet volna adnia neki.)
Itt a továbbhaladó sáv jobb szélén haladt a bringás, nyilván nem pont a vonal bal oldalán ha nem kicsit lehúzódva a jobb szélénél.Az autós úgy gázolta el mintha a bringás ott sem lett volna. Simán megállná helyét ez egy szándékos gázolásnak. Semmi kitérés vagy fékezés nem látható a videóban... (Lehet ez is kártyán nyerte a jogsiját.)
És jól láthatóan semmi, de semmi nem gátolta a gépjármű mezezőt abban, hogy észlelje a kerékpárost jó távolról ráadásul.
A kerékpáros próbált kitérni, de teljesen esélytelen volt neki. .... Ahogy megnézem többször egyre jobban az a feltételezésem, hogy szándékosan ütötte el. / Oroszoknál lehetett ez szerintem. /
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Zsohi
őstag
válasz inifini #88883 üzenetére
Hát ez az... Gondolom a telefonját bújta és mikor egy pillanatra kibújt belőle, valószínűleg csak távolabbra vettet egy pillantást. Amúgy én pontosan az ilyen esetek miatt nem közlekedem az úttesten, ha nem muszáj...
(#88890) geotigris9 Az utolsó kameraállás képéből jól látszik, hogy próbálkozott valamivel, de esélytelen volt már akkor elkerülni a dolgot.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
poncso6
tag
válasz geotigris9 #88890 üzenetére
Ezt komolyan magyarázni kell, hogy miért nem szabályos? Nem a bringás a kanyarodó sáv bal szélén haladt, majd a záróvonalon és az elzárt területen ment át. Egyébként ott a videón a tábla is.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz Kickass #88859 üzenetére
Aszfalton/betonon a legszarabb esni vele, mert itt van a legnagyobb esély megzúzni valamit. (Erdő sziklás terep még lehet hasonló eredményű.)
Volt ilyen esésem forgalom, lámpa ... és kis-híján tönkre tettem teljesen az SPD cipőmet még anno, teljesen megzúzta az aszfalt a csatt részt. (Persze lehetne új csatot szerválni hozzá, ha nagyon akarnék, de persze nem éri meg egyáltalán. Lényeg még így is jól működik pedig elég totálkáros lett szegény.)(#88892) poncso6 Mondjad már TE ott hol haladtál volna a bringával pontosan?
Ne hogy már nekem megmagyarázd, hogy szabályosan ütötte el a bringást, mert az nem közlekedett szabályosan!
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
poncso6
tag
válasz geotigris9 #88893 üzenetére
Nem a kanyarodósávban elhiheted.
-
poncso6
tag
válasz geotigris9 #88895 üzenetére
Nem, de ismerem a kresz-t.Egyébként nem tudom minek kell személyeskedésre terelni a témát.
[ Szerkesztve ]
-
poncso6
tag
válasz geotigris9 #88897 üzenetére
Alapvető kresz szabályokkal nem vagy tisztában, úgyhogy mindenképp maradj a személyeskedésnél.
-
geotigris9
tag
válasz poncso6 #88898 üzenetére
Te úgy járnál bringával ilyen útszakaszon, hogy a KRESZ minden betűjét betartod akkor nagy eséllyel már nem írogatnál itt fórumon azt borítékolom.- És ezt nem személyeskedésképpen írom ez csak egy tény-megállapítás. (Persze az más kérdés aki KRESZ-t írja annak meghagynám menyen aktívan mindenhol ahol lehet minden szokványos közlekedési eszközzel vagy egy hónapig. És akkor lehet kicsit át lenne fogalmazva egy két dolog benne.)
Idézlek: "Szabályosan közlekedő kocsi elé hajtott a biciklis. Mondjuk el lehetett volna kerülni a balesetet az tény. Nem is igazán értem, hogy sikerült összehozni, valószínűleg nem figyelte azt a sávot."
És az általad olvasott KRESZ szerint ez így van ez szabályos?
Idézzed már aszt a részt ahol jelen közlekedési szituációban a személy-gépjárműnek elsőbbsége van balra-kanyarodásnál? Mert nagyon kíváncsi vagyok már ..És igen ellehet volna kerülni balesetet pl. az az autós nem szál autóba.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
poncso6
tag
válasz geotigris9 #88899 üzenetére
Az egyenes haladóval és a jobbra kanyarodóval szemben, nincs elsőbbsége. Az egyenesen haladó sáv üres, a biciklis meg kanyarodás helyett keresztül vág a záróvonalon. Ahol az ütközés történt még szabályos volt az autós. Ha a szabályosan egyenesen haladó vagy kanyarodó kerékpárost üti el egyértelműen ő lenne a hibás.
Nem én írtam a kresz-t ne rajtam kérd számon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Ukrajnai háború
- TCL LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- SUSE Linux
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen