- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Fotók, videók mobillal
- Netfone
- Mobil flották
Hirdetés
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #297700 üzenetére
Most igazoltál.
A benzinesnek nő a hatékonysága nagyobb terheléssel, ami nagyobb sebességnél van.
Az elektromosnak pedig nő a fordulat, amivel csökken a hatékonyság.
Magához képest a benzines hatékonyabb lesz, az elektromos pedig kevésbé.
Ezért mennek lassabban elektromos autóval. -
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #297701 üzenetére
Ugyanazt az ábrát nézzük? A villany marad, a benzines hangyányit javul, de még mindig 2x%-ról beszélünk. Te azt állítottad, hogy a belsőégésű hatékonyabb nagyobb tempónál. Nem magához képest, hanem a villanyhoz képest. Nem, a 20 még mindig nem több, mint a 80. Azért mennek lassabban, mert töredéke a “tank” a belsőégésűhöz képest, ennek semmi köze a hatékonysághoz.
Engedjük el, nekem már fogalmam nincs mi mellett érvelsz.
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
Mai szerzemény
2016, 1.5, 62e km.
-
Gergőke88
addikt
válasz szőröscica #297709 üzenetére
Igen skyactive
Bandus: hivatalosan ceramic metallic.
radi: Koszi. -
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #297702 üzenetére
Mindvégig saját magukhoz képest volt a hasonlítás. Fogyasztási arányok és sebesség.
Arányaiban nincs akkora fogyasztásbeli növekedés egy belsőégéső motornál megfelelő áttétellel, ami egy elektromosnál a sebesség növelésével.
Tehát előbbinél javul a hatékonyság, utóbbinál csökken.Úgy látom hogyha nem egy általános ábrát nézünk, akkor nagyobb a különbség.
Szerintem ezt nem csak az motor hatékonysága adja hanem ennyire ingadozó az akkuból kinyerhető energia.
Ilyen alacsony sebesség növelésre 90-120km/h, meglehetősen sok az akár 50% fogyasztás növekedés, de 30% is.
Ennyi növekedés egy 40 éves benzin motornak nincs fordulat növeléssel azonos fokozatban sem.Nem véletlen szoktak lassabban menni az elektromos autókkal 90 és 130 között jelentős a különbség, még nagyobb sebességről nem is beszélve.
-
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #297718 üzenetére
Idézlek: Sebesség növelésével biztosan kevésbé hatékony mint egy belsőégésű motor.
Ebben sehol nem látom a “mindvégig magukhoz hasonlítást”. Az az “alacsony” sebességkülönbség mozgási energiában egy 1.76-os szorzó. És csak magamat tudom ismételni: arányosan teljesen logikus, hogy nem fogsz látni ekkora különbséget, mert az elhasznált energia kis része lesz hasznosítva. Az egyszerűség kedvéért tegyük fel, hogy nem változik a hatékonyság szimplán csak duplázódik az energiaszükséglet a mozgáshoz (x az elhasznált energia): belsőégésű 0.2x * 2 + 0.8x = 1.2x, villany: 0.8y * 2 + 0.2y = 1.8y. Vagy másik példa: adott egy áru, 20 forintba kerül. Első esetben 100-assal tudok csak fizetni (belsőégésű), másikban 20-assal (villany), visszajáró nincs. 38 forintra emelkedik az ár, 100-as esetében változatlan a fizetett összeg, 20-asnál duplázódik. Melyik a hatékonyabb?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ArthurShelby #297724 üzenetére
Megint csak a csajokkal foglalkoztál...
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
-
-
nagyúr
válasz kisza25 #297729 üzenetére
Imádnám újra az akkori Fiat Pandámat
De még lehet a Punto II-t is.
A Civic már határeset, ma meg láttam egy femilit, akik a kertészetben egy hasonló kombi Focusba próbáltak X nagyméretű növényt bepasszírozni úgy hogy gyerek is volt velük. Mosolyogtam, mert örültem, hogy már nem abban a "szarban" kell ülnöm.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
norbert1998
veterán
Na megjött a koksz oldó spray is. Ma befújkáltunk - büdös, ne szagizzátok
Szépen követtük a leírást, íme a before-after:
Szerintem ez elég komoly eredmény. Egyszerkétszer eljátszva ezt vele még lehet, hogy teljesen tiszta lenne, ellenben szükség szerintem nem lenne rá.
Unokatesóm 1.6 T-GDI-jében így nézett ki kb a dugattyú tetej, a spray-t el is vitte magával, megvárja, hogy az én autóm betojik-e tőle vagy nem És majd utána belefújja az övébe.
-
nagyúr
válasz norbert1998 #297735 üzenetére
Beszarás ezt lehet én is kipróbálom
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Micsurin
nagyúr
Van újra BC a 4S2-ök meg marha csöndesek az Astra alatt, most tűnik fel a Civic mennyre zajos volt.
BP - Nyíregy - Kassa - BP(?) - 5,2 pedig közepesen nehéz volt a lábam.
DPF gyönyörűen kikormolva, állatkert pipa, kedvenc bureszezönk pipa, nyíregyi tag meg mint kezdtem vére visszaírta a BC-t, hogy működjön.Kassai állatkert meg még mindig putri a nyíregyihez képest.
Holnap tervek szerint kis túrázás aztán irány is haza, remélhetőleg hasonlóan szép idő lesz.Amit viszont nem értek miért, hogy 6.-ban ha teljesen felengedem a gázt majd akármilyen finoman engedem rá újra mintha nagyon enyhén de rántva indulna neki. Keresgélve neten ez ilyen fogadd el téma mert a váltó hézagolása okozza de akkor is nyeh...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
ArthurShelby
addikt
válasz focvis #297727 üzenetére
Nem csak velük
Egyébként volt egy térd (meniscus) műtétem is (nem szabad sportolni, csak a baj lesz belőle ), és így sok minden feltorlódott.Frissítettem a rendszámtáblatartókat (szép vékony keretes lett, mint radi8tornak), de pl hátul maradtak a régi csavarok (az eredeti rozsdás, viszont vastagabb és tompa a vége, és csak ez volt jó a lyukba...)
Volt hogy mosógépet szállítottam magamnak (útba esett, így a zafi tourerral mentem, odafele rámentem a fogyira, euro5 2.0cdti), volt hogy igyekeztem jól fogyasztani, de aztán nem bírtam tovább, volt, hogy helyből nem mentem rá a fogyira (vásárlás miatt megállás városban 2szer+pálya, itt utolértem egy audi a8 d5-t, elkezdte megmutatni, én élveztem hogy túrják nekem az utat, majd kb 70 km múlva feladta (vagy a fogyija, vagy a szemetelő eső miatt). Most már lassan ígérem tényleg rámegyek a fogyiraKis bölcsesség: hiába van kamerád és szenzorod, néha csak a szerencse, megérzés és hátra nézés kell, hogy ne rombold le a kocsi tetejét [kép]
A bömbi volt lamdaszonda cserén (2db, bosch darabja 55ezer), plusz apróságok (160k összvissz), de rájöttem, egy szimpla köszönés is a szerelőnek 40k (cserébe ez a szerelő tényleg jó: ért hozzá és minőségi munkát végez). És még nem volt idén olajcserén, plusz végeláthatatlan további teendők.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Chosen
addikt
Sziasztok!
Fedélzeti rendszer (Apple CarPlay, Android Auto, stb) tesztek hol a legjobbak szerintetek? Szívesen olvasnék/néznék részletesebb összehasonlítást ezekről.
-
nagyúr
válasz Chosen #297739 üzenetére
Minek kell Carplay és Android auto test? Ugyanaz minden autóban
Max hogy wireless vagy kábeles...
Mire gondolsz konkrétan, mert ez a kérdés kb. olyan, hogy a kerék egy audin és egy bmw-n is kerek formájú? IgenMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #297735 üzenetére
Patika lett. En inkabb meg sem nezem a sajatom.
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #297735 üzenetére
Szép az eredmény, de a koksz hogy távozik onnan? Feloldja aztán kijön a "katalizátoron át"?
⭐ Stella
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ArthurShelby #297738 üzenetére
Csavart csereld bemesz egy barkacsboltba es mintadarab alapjan adnak belevalot.
#nincsbennetarcsi
-
norbert1998
veterán
válasz radi8tor #297745 üzenetére
Ezt Rob kollégától kéne megkérdezni
Amúgy egy jelentős részét a gyertya helyén köpi ki, azt le is kell fogni ronggyal vagy vastag szalvetaval és úgy tekerni egyet a kulcson. Utána pedig ki kell járatni, közepes fordulaton, negyed órát. Valamennyi bejut az olajban - mondjuk az amúgy is a koksztól fekete néhány ezer km után mindenkinek. Illetve egy részét elégeti gondolom.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs