- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- 5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Már nem emlékszem a skoda futóműre, csak arra, hogy az akkor gyári 165-ös gumikon orrtolós volt, hamar kapott szélesebb kerekeket, még télre is.
A skodából annyi maradt meg, hogy a hátam szétszakadt benne 20 km után, így a megtett 60 ekm ezen része bevésődött. Seatban is ezért cseréltem az ülést, mert ebben alap volt, a sportban egész jók a székek. Nekem a kia/hyundai alap ülések is nagyon kényelmesek. Az insigniában kicsit állítgatni kell, de jó.
Amúgy nekem kell az oldaltartás, hogy ne fájjon a hátam, ha túl nagy az ülés pl. Carens, vagy niro már nem olyan kényelmesEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
pècsimunkás
addikt
válasz cappa72 #297631 üzenetére
1992 márciusa óta van jogsim.
2017 február 22.-e óta van nèmet rendszámu autóm.
Magyar rendszámmal sosem büntettek meg, nèmettel eddig 6x!
3x Nèmetorszagban, 2x Ausztriában, 1x Magyarországon.
A magyar az jó sztori volt.
Elmentem 2 hèt szabira, mire vissza èrtem Nèmetorszagba, már várt a levèl, a 30 ezres csekkel.
Nagyon gyorsak voltak...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
veterán
válasz pècsimunkás #297653 üzenetére
engem is itt ert “tobb” attrocitas (nehany elfelejtett parkolast nem szamitva) otthon egy kerekbilincs meg a kia-val, ez talan 11k volt. itt egy elvontatas kb 450 eur ertekben, meg egy 50 euros gyorshajtas van eddig a szamlamon 57 km/h az 50 helyett.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz radi8tor #297655 üzenetére
Nekem sincs sok a rovasomon de nyilvan a toredeket mentem mint te. Ezekre emlekszem:
Gyorsahajtas (Kormival) 20k helyszink (130 helyett 149).
Vt egy parkolasi vmi 6-7k (azt beneztem, azt hittem csak 6-ig fizetos a Bakats ter).
Meg anno a Polus parkoloban csuszkalasert 10k.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
Az ilyen hírekből látszik igazán mi van a budapesti dugók csökkenő tendenciája mögött: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/03/07/benzin-es-gazolaj-fogyasztas-2023-ban-kozolte-az-adatokat-a-magyar-asvanyolaj-szovetseg
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ja és jövő héttől ismét le lesz zárva minden hétvégén a pesti alsó rakpart.
⭐ Stella
-
válasz bandus #297657 üzenetére
Nekem itthon összesen egy 2001- es és egy 2022- es gyorshajtás
Egy autópálya használat matrica nélkül, mikor a gyerek született 2016- ban és aznap még érvényes volt, de éjjel lejárt a matrica mikor hazafele mentem.
Kint Ausztriában rengetegszer villant, mert sokkal kisebb a tolerancia, de akkor még nem küldték haza a büntetéseket, nem tudom fejből, de 5+ villanást láttam[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
válasz radi8tor #297664 üzenetére
Van egy trafi hazafele Wagrain és Liezen között.
Azon a szakaszon sima országút van, meg autóút, de az egységesen 100km/h, van egy lakott részen kívüli 80- as szakasz, mert van ott valami nagy lekerített rész.
A trafi olyan színű dobozban van, mint a kerítés, de még az anyaga is azonos, visszapillantóban már látni, mert hátulról nyitott.
Autóút, majd 80 és utána autóút. A 80- as szakaszon van a trafi, abba minimum 3x belementem
Autópályán meg az alagutak bejáratánál van hátulról, olyanba is mentem bele. Meg volt ahol kint álltak, de már későn vettem észre St Johan,meg Bischofshofen között többször is[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Petyyyyy #297667 üzenetére
Félreértettél. Én arra próbáltam utalni, hogy a városvezetés szerint kisebb a dugó, nincs érezhető negatív hatása az intézkedéseknek (cangasáv).
Ugyanakkor látható, hogy kevesebb üzemanyag fogyott tehát a dugónak nincs köze a változásokhoz. Ha csak nem abban, amit te is mondtál, hogy már nem szívesen mész a városba kocsival.KSH kamu lenne? Kiderül hamarosan, kezd felpörögni a kampány.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
kaszaking
tag
Sziasztok!
Használ valaki skyfol HP ultra/HP Pro vagy Skyfol NT Ceramic autó üveg fóliát?
Mi a tapasztalat vele? -
Snoop-y
veterán
válasz bandus #297657 üzenetére
Magyarorszagon:
Par 3-5K-s mit talalunk eppen az auton illetve zarovonal atlepes (ez a 90-es evek eleje)
Gyorshajtas 50-es 70-es tablak benezese
40K a szeremi uton este 0 forgalom mellett mentem 80-al 60-as tablanal
3x 30K Buda buszsavos kanyarodos varazslatokert
Anglia bukosisak szerintuk nem volt megfelelo
Svajc 2 gyorshajtas (30-->31, 40--->41) 1 menetfeny hianya (3x40 frank osszesen) 1x 40 frank biztositas valtas nem volt megfeleloen dokumentalva.
Ausztria 100 EUR 100-as tablanal 120-al[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
-
Ott van a cikkben, hogy 2022- ben volt ársapka
Bandus: az a hegy pont olyan, hogy mindkét irányban le lehet síelni
Pedig St Johan fele van egy frankó 9km-es kanyargós út
Nem jó a hó?🤔
Flachauban dolgoztam 2 szezont, Wagrainban 11- et, St Johanban egyet[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Reggie0
félisten
válasz bandus #297682 üzenetére
Magasan sem biztos, hogy jo lesz. Ha eleg erosen sut a nap, nincs szel es megolvad napkozben, akkor hiaba van altalaban fagypont alatt a homerseklet, rossz lesz a ho minosege. A fekete palyakrol nem is beszelve, amit sok helyen eleve nem szokas ratrakolni.
[ Szerkesztve ]
-
=WiNTeR=
senior tag
Tankolást milyen appba szoktátok vezetni?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #297142 üzenetére
Kicsit késő válasz, de akár 50%.
Az hogy elveszik ~10% töltésnél [link] , majd annak még 25%-a hidegben közel sem 90%-os hatékonyság. 90% hatékonysága valóban lehet a hajtásláncnak, ha az energiaforrást, az akkut nem vesszük bele, a megfelelő hőmérsékleten nézzük, stb..., de ez nem életszerű, mert úgy nem tudod használni.
A példából kiindulva a fűtéssel elmehet a töltés után még 50%.Drasztikusan nő a fogyasztás egy belsőégésű motorhoz képest a sebességet növelve.
90 és 120km/h között akár +50% fogyasztás növekedés lehet.
I3s-nél ebben az esetben +41.7%-os fogyasztás növekedés volt, de van aminek csak +30-40% között, vagy aminek 25%. Végig lehet mazsolázni: [link]
Egy jól áttételezett benzinesnél vagy dízelnél koránt sincs ekkora.
Sebesség növelésével biztosan kevésbé hatékony mint egy belsőégésű motor.Nagyon kedvezően írsz az elektromos oldalnak és a belsőégésűnek pedig hátrányosan.
80% veszteség csak a motornak marhaság.
Egy jobb dízel motor hatékonysága 40-45% lehet, benzines 30-35%.
Elméletben még több, de az elektromos autó 90%-os hajtáslánc hatékonysága is csak elméleti.
Viszont hidegben nincs jelentős változás(üzemi hőmérsékleten), és fűtésnél nincs különbség. -
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #297688 üzenetére
Anélkül, hogy újraindítanánk ezt a kitárgyalt szálat:
A példából kiindulva a fűtéssel elmehet a töltés után még 50%.
Nem látom mi köze van az utastérfűtésnek a hajtáslánc hatékonyságához. Értem, azt a rengeteg elfűtött veszteséget tudjuk hasznosítani télen, de ez egy egyoldalú hasonlítás. Nézzünk akkor több hidegindítást/rövidtávot dízellel.
Nagyon kedvezően írsz az elektromos oldalnak és a belsőégésűnek pedig hátrányosan.
Mert látom/tapasztalom a technológia előnyeit. Egy hatékonyabb, kényelmesebb, egyszerűbb és tisztább technológia, mely a userek nagy részének jobb eltekintve a sokszor tárgyalt jelenlegi hátrányaitól. Értem én, hogy fun a belsőégésű, én is azt választottam, de ne próbáljuk már megmagyarázni, hogy hatékonyabb, amikor számtalan tanulmány igazolja az ellenkezőjét.
Sebesség növelésével biztosan kevésbé hatékony mint egy belsőégésű motor.
Tehát állításod szerint a sebesség növelésével 35% alá csökken a hatékonysága a villanymotornak. Mit csinál a Model S padlógázon azzal a 500+kW veszteséggel, mindenféle komolyabb hűtés nélkül?
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #297690 üzenetére
A te állításod 90%-os hatékonyság volt, hidegben nem kell fűteni akkor is elmegy 20% simán, szóval ez nem igaz. De már töltésnél megbukik.
Az akku degradáció úgy jön a hatékonysághoz, hogy az akku felveszi az energiát, de nem tudja tárolni és hővé alakul töltéskor. Magyarul csökken a hatékonyság.Miért hamis az állítás?
Ha fogyaszt egy benzines 90km/h-nál 7 litert, nem fog 120km/h-nál 9.8 liter fogyasztani.
Ha jó az áttételezés biztos nincs 40%-os fogyasztás különbség.[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #297692 üzenetére
Leírtam miért hamis az állítás, diagramot is linkeltem hozzá.
Sebesség növelésével biztosan kevésbé hatékony mint egy belsőégésű motor.
Tehát növelvén a fordulatszámot a belsőégésű motor hatékonysága alá csökken a villanymotor hatékonysága. Ezt jelenti a kevésbé hatékony állítás. A fenti diagram alapján 82 > 39.8, ergo nem.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #297696 üzenetére
Hatékonyság= mozgásra fordított(=hasznos) energia / elfogyasztott energia. Mégis miből szeretnéd kiszámolni, hogy mennyi volt a hasznos energia ezen az útvonalon az egyes autótípusokra?
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #297697 üzenetére
Model S Raven
90Km/h: 144 Wh/km
120km/h: 196 Wh/km
Ez 36%-os fogyasztás növekedés.Egy benzines autónál 90km/h-nál 5. sebességi fokozatban és 120km/h-nál 6. sebességi fokozatban azonos fordulaton nem lesz akkora fogyasztásbeli különbség.
8l/100km fogyasztásból nem lesz 10.88 l/100km fogyasztás.Szóval mi történik a hatékonysággal?
-
brumi1024
veterán
válasz Hachiko95 #297699 üzenetére
Semmi. Korábbi ábrák alapján egy ideális belsőégésű 20% környéki hatékonyságon lesz (lehet pár százalékot javul) ha csak tartja a sebességet viszonylag alacsony fordulaton, a villany kb a 82-es sávban. Az egyik oldalon a teljes fogyasztás 20%-a növekedik az emelt sebességnek megfelelően, a másikon a 82%-a.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- Tudományos Pandémia Klub
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Windows 11
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen