- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz BLUE TORNADO #165253 üzenetére
Egy 36-os villáskulcs kell hozzá, én ezzel szoktam [link].
(#165242) Kube A pezsgő 105 egy teljesen jó kő egyszerű szett. Milyen problémák vannak vele? Kb. minden megoldható, semmi spéci része nincs. Kónuszt kapni újonnan az agyba, a középcsapi cserélhető monoblokkra (de ha jó még nem kell), ha a fékváltó ment el akkor bármilyen shimano 7 vagy 8 sebi jó. Az agy kazettás. Szóval nagy gond nem lehet vele.
-
nmate91
tag
válasz cibus #165248 üzenetére
Szerintem amire már kicsit is normálisabb cuccokat raknak, ott alap a hidraulikus tárcsafék. Ha nem számít a fék, vedd az 500-as Riversideot. De a Kelly's teljesen elfogadható minőség, karbantartani kell mindegyik bringát.
Használtpiac most kong, nehéz kifogni bármit is. Télen majd spájzolni kell, amikor mindenki rakja ki az alig használt bringákat, mert kell a hely a sícuccnak[ Szerkesztve ]
-
Kube
senior tag
válasz zsocy #165254 üzenetére
Így van
91-92 körüli kis karbon gép alumuffokkal.
Szeretném teljesen rendbe rakni, de félek elég nagy költsége lesz a dolognak.
2x7 sebi, váltókarok a vázon, semmi extra.Hátsó agy, hátsó felni a lánc illetve a racsni is kuka.
Az egyik láncvillán van egy kis benyomódás, de nem tört vagy repedt. Kopogtatásra végig rendben vannak az karboncsövek.20-ért van párban első és hátsó agy 105 1056-os, ami rá való. Ez már tudna fogadni 8 sebis racsnit, de akkor cserélni kéne a váltót meg mindent is, ezért valószínűleg, csak egy 7-es racsni menne rá. Kinéztem magamnak ezt a Mavic Open Elite felnit, ebből kellene kettő + a küllők. Racsni 5-10 ezer meg a lánc is szerintem így tippre. 60-70 ezer Ft körül tartunk. Gumikat már vettem rá, 25 ott is elment + 10 volt a 105-ös hajtókar Így már 105 ezerbe van a bringa ha kiköltekezem a fentieket is. És még nem vettem pedált, nyerget, meg még ki tudja mi kell...
Ahogy ivana írja, jó lenne akkor már monoblokk, de abból is korhú kellene.
Van rajta egy hiper ritka campa hajtókar ami értékesebb mint maga a bringa (nem az eredetije természetesen), de már van helyette egy 105 1056 alig használt. Csak ezt sem értem, mert szerintem angol menetes a középrész, arra nem kell ráerőltetni a campa hajtót?
A pedál belerohadt, tehát fel kéne melegíteni, hogy ki tudjam szedni.Jó lenne darabokra szedni és mindent kicserélni ami olyan, megpucolni stb. Viszont semmi célszerszámom sincs, azt se tudom hol kezdjem. A középrészt és a kormánycsapágyat nem nézte még meg senki sem, így azt se tudom milyen állapotban lehetnek.
A csövekről is leszedném a fóliát meg a matricát, és jó lenne azt is átnézni, újra matricázni fóliázni.
Mindenki azt mondja hagyjam a fenébe, mert ennyiből meg kicsit még hozzárakok, már elég komoly karbonokat tudnék venni használtan. Szóval most tanácstalan vagyok. Kerékpárboltokba se merem bevinni, ki tudja mit csinálnak vele.
[ Szerkesztve ]
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
Kube
senior tag
Az lemaradt, hogy az első villa nem karbon, viszont fóliaréteg azon is van, meg a muffokon is immel-ámmal. Tök jó lenne azokat is megtisztítani, felpolírozni, az ütéseket eltüntetni.
Ami a költségek mellett az aggodalmam az a váz... csak imádkozom, hogy ne legyen máshol komolyabb baja. Már az a kis bemélyedés a láncvillán is ijesztő.
Csak elöl van meg az eredeti Wolber felni, de az mekkora királyság... még a színe is úristen. Kár, hogy már nem lehet kapni.[ Szerkesztve ]
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
ivana
Ármester
Ez már tudna fogadni 8 sebis racsnit, de akkor cserélni kéne a váltót meg mindent is, ezért valószínűleg, csak egy 7-es racsni menne rá.
Váltót biztosan nem kéne cserélni, az 100%, hogy jó. Esetleg váltókart, de amúgy még indexeltben is elviszi a 7 sebi a 8-as sort, de frikciósban tuti. De amúgy simán rakhatsz rá 7-es sort is (nem racsni, sor. Racsni nincs benne...).
A felni mehet bár kicsit túlzás. Küllőből sima sapimot elég, az olcsó (de csakis azt vagy DT-t a többi szemét). Jó drágán vetted az agyat, 15-ért szoktam látni ilyennel kereket. Egy pár agyat szerintem 5000 körül fel lehet hajtani pezsgő 105-ből, de annál nem sokkal többért tricolor 600 is van. Egy fullos acél bringa ilyen szettel kb. 50. Az egész szett 30-35 (kerekekkel).
Sorból csakis sunrace 7-8 sebesség esetén, az mondjuk 3500-4000Ft. [link] Ez a KMC lánc még sok is, bőven elég mindenre. Korhű sor lánc nincs.
Korhű monoblokk nincs, én beleraknék egy sima filléres sunrace-t, mert az bármilyen meglepő jó.
Csak ezt sem értem, mert szerintem angol menetes a középrész, arra nem kell ráerőltetni a campa hajtót?
Bonyolult kérdés, alapvetően a középrész menete nem befolyásolja a négyszög kialakítását. Viszont négyszögből van ISO, meg JIS. Ami a gyakorlatban problémát nem okoz, de a láncvonal elmászik miatta.A pedál belerohadt, tehát fel kéne melegíteni, hogy ki tudjam szedni.
Ne mert a hajtókar tuti alu, a pedál tengely meg acél. Az előbbi jobban tágul. Simán elrepedhet. Azt hiszem sósavval oldható ez a probléma, de elég nehezen. Az alu és az acél nagyon össze tud rohadni. Első körben ütni kell, a nagyobb erőkar parasztlogika és szokás szerint marhaság. Milyen hajtókar ez? Attól, h campa nem biztos, hogy érdemes vele foglalkozni. Bár általában a campa sokkal jobb négyszöges hajtásban (meg integráltban is ), szóval nem biztos, hogy érdemes 105-re cserélni.(#165260) Kube Ha előre megvan a felni oda ne vegyél, minek. Hátsót meg szerezz használtan 2-3 ezer egy jó féle régi outi felni. Ma már kutya nem fűz kereket outiba.
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
Próbálkozom most a meredekebb (-10% plusz) és technikás DH részekkel, de nem igazán megy. A probléma az, hogy ahhoz, hogy ne érezzem azt, hogy mindjárt átszállok a kormányon, eléggé hátra kell helyezni a súlypontot egy ilyen meredek lejtőn, mondjuk egy kisebb letörés (10-15 cm) esetén. De ezen az XC bringán, ha hátramegyek és a hátsó kerék/hátsó tengely vonalába rakom a hátsóm, akkor kb beesek a nyereg mögé, ami egyrészt az érzékeny részeket meg-meg megüti, másrészt nem tudom előrébb helyezni gyorsan a súlyom mert ahhoz fel kell emelkedni a nyereg fölé (amivel ismét magasra kerül a súlypont tehát megint jön a kormány felett átrepülés feeling. Tudom, a sebesség sok mindent megoldana, de nem merem engedni ott, ahol nem sikerült lemenni lassan-közepes tempóban illetve ahol nem mentem már párszor le.
Valamit nem csinálok jól, vagy dropper nyeregcső nélkül ez ilyen lesz mindig?„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cibus #165247 üzenetére
A 24 sebesség az parasztvakítás,3X8.nál jó esetben is ~17 sebesség a normálisan használható,a többi erősen keresztbeváltás,aról nem is beszélve,hogy több sebesség alig érezhetően különbözik egymástól.Ami a féket illeti az egyik legfontosabb alkatrésze minden gyorsan mozgó járműnek,mely az mellett,hogy életet menthet nagyban hozzájárul a kerékpározás élményéhez.Hacsak lehet tárcsa legyen.
itouchfan...meglehet nem vagyok a legilletékesebb lejtőzésben,de én simán beülök a nyereg mögé ha nagyon meredek...ha meg folyton olyan meredekeken csapatod,akkor nemcsak dropper kell,hanem valami más kerékpár is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kube
senior tag
válasz ivana #165262 üzenetére
Köszönöm a felvilágosítást!!!
Az agyakért még nem fizettem, neten néztem viszont csak párban vannak (első,hátsó). Az persze még hozzá jön, hogy teljesen újak.Ezzel a váltós témával gondban vagyok, és az sem volt sosem tiszta, hogy 7-8 sebességesként hirdették felváltva a 105 1055-1056 cuccokat.
Sort tudsz ajánlani 7 és 8 is?
A váltókar is jó lenne, de horror áron van (legalábbis a pezsgőhöz való). Azt is mondták, ha esek vele és jól odavágom, akkor akár kuka is lehet azonnal, ezért érdemes a vázast megtartani.
Igazából nem ismerem a felnimárkákat sem, sokat láttam Mavicot egy időben, ezért gondoltam biztosan jól lesz egy olyan.
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
ivana
Ármester
Ne külföldről vegyél ott ezek értekés veterán cuccok, ittohn meg filléres vackok. Facebookon írd be néhány csopiba, hogy pezsgő 105 kerékszettet keresel értelmes állapotban max. 20-25 adjál érte, de 15-ért is jöhet jelentkező. Így fűzetni sem kell. Ha amúgy első kereked van, szvsz elég hátsót venni. A felni fogyó eszköz nem gáz ha különböző.
Ha shimano középcsapi van benne annak a csészéire konkrétan rá van írva a menet típusa (amúgy a campára is). Egy hajtókar lehúzó kelleni fog igen.
Sunrace sort vegyél, egy féle van, ehhez vagy 11-28 vagy 12-24 legyen. A váltókar tér el 7 8 sebi között meg a sor, de a vázváltókar el szokta vinni a 8 sebi sort. Ha nem akkor átállítod frikciósba és akkor tuti.
Nem feltétlen kell fékváltó, ilyen régi főleg nem. A vázváltó rosszabb, de használható.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz ivana #165256 üzenetére
Háhhá Felejtős sima villáskulcs. Ha kicsit be van rohadva, akkor megint ugyan az a jelenet, hogy lecsúszik, és a kezem miatt olyan új útvonalat mutatok meg a szerszámnak, amilyet még sosem látott. Azért is kérdeztem. Vagy ezt lehet cserélni ugyan olyanra, mint a vele szemben lévő? Lehet, jobb lenne, ha az is csak sima kontrás lenne.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
cibus
aktív tag
válasz Sefter #165249 üzenetére
Mi lett a választott?
Én még jobban kezdő vagyok. Nem tudom mi a jó és mi a nem. Így nem tudom azt, H mi legyen az alap. Olyan váltó és első tag ami nem hullik szét, ami nem pár ezer forintos egy 140k bringában. De hogy az milyen..?! Passz.. ezért kérdezek sokat. Mi alá ne adjam? És afelett mi a következő két lépcső váltóban villában, hogy miket / milyeneket nézzek akkor? :) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #165268 üzenetére
Én nyergem is kábé 1-1,5cm-el lentebb van mint amit a pontos mérések ajánlanak,így érzem a legkényelmesebbnek és legbiztonságosabbnak.(lásd aláírásomban) Amúgy meg ugyanolyan magas,ugyanakkora átlépőmagasságú élsportolók is gyakran különböző nyeregmagassággal kerékpároznak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #165263 üzenetére
Sok az ilyen lejtő? Akkor oda nem xc való szerintem. Ha kevés és ritkán mész ilyenen, akkor ezért még nem kell trailt vagy droppert venni, inkább gyakorolgatni. Először lesétálsz 1-2 alkalommal, aztán lassan lejössz párszor, majd egyre gyorsabban, már amennyire a bringa engedi és próbáld elkerülni a rázós-csúszós részeket, szal válaszd meg jól a nyomvonalat, mert rengeteget számít. Ha túl alacsony a sebességed, az sem jó, mert bizonytalanná tesz és könnyebben felakadsz a nyeregben. Amúgy szerintem valszeg tényleg csak szoknod kell, a 10-15% még bőven vállalható xc-vel, sőt, a 20 is, az én gyenge kezdő szintemmel valahol itt kezd rizikós lenni a dolog: [link] [link] . De még ide sem vennék droppert, mert kényelem ide vagy oda nélküle is lejövök és kva nehéz egy alkatrész .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz jjeahh #165273 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Alapvetően nem Dh-zni szeretnék, ne értsétek félre, csak látom a helyi XC menőket is, hogy milyen időkkel mennek le ezeken az ösvényeken, néhányan dropperrel, néhányan gondolom dropper nélkül... csak azért megyek, hogy gyakoroljam, tanuljam a technikásabb lejtmeneteket is, de ezek a "nehezebb" pályák egyelőre még kívül esnek a komfort zónámon. Ha meredek az nem baj, csak ha köves, sziklás, az nem fekszik. Mindenesetre az sem segít, hogy a nyereg kb. akadályozza a szabad mozgást a bringa körül.
jjeahh: János-hegyen, Hárs-hegyen, HHH-n is van bőven DH vagy enduro pálya, de mondom, nem az a cél. Egyelőre maradok a kezdőbb pályáknál és gyakorlok. Ezeken a szűkebb, singletrack pályákon nem nagyon van lehetőség nyomot választani. Sokszor valószínűleg a tempóm is kevés, ahol már magabiztosabb vagyok ott sokkal "könnyebb" gyorsan átmenni, mint lassabban, mert a bringa megoldja (még az XC is).
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Kube
senior tag
válasz ivana #165267 üzenetére
Ismét köszi a hasznos infókat.
A két felni most is különböző, de az egyik teljesen szét van ütve, a másikból inkább csak komolyabb darabok hiányoznak, mint amiből lepattintottak darabokat 5 centiméterenként itt ott. Ezért is gondoltam rá, hogy akkor már mindkettőt cserélném. Egyébként nem sajnálnám új felnikre sem, ha azok egy életre szólnának.
11-28 12-24 ezek pontosan mit takarnak? Illetve miben más a kettő használat során?
A középrészt megnézem, hogy milyen menetes, biztosan ezen is akkor rajta lesz.Úgy látom inkább kéz a kézbe mennek el ezek a pezsgő alkatrészek, mert eladó nincs túl sok belőlük a csoportokban. Ezek szerint direktbe kell írni, ahogy te is mondtad.
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #165274 üzenetére
Szerintem ahol több xc-s lemegy, oda neked sem kell dropper, inkább csak gyakorlás. Felénk is vannak olyan beteg lejtők, ahol a komolyabb xc-sek simán lemennek és én nem merek, de úgy vagyok vele, hogy majd előbb-utóbb úgyis sikerül nekem is . Van egy haverom, aki egyetlen egy ilyen rövid lejtőért képes volt endurot venni és gyakorlatilag ő csak ott teker, egy 1-2 kilóméteres szakaszon feltolja, lejön, feltolja, lejön... Aztán neki ennyi a montizás, mert hosszakat tekerni azzal a bringával nem szeret
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #165274 üzenetére
Ha gyakorolsz,vagy elég hosszú a lejtő de te nem a KOM-ot kergeted,akkor szépen leengedheted előtte a nyerget,majd felfele,vagy hosszúban újra visszaemeled.A menet közben állítható nyeregcső egy extra amely változatos terepen átmenet nélkül,gyorsan használható,ugyanakkor drága és karbantartást igényel majd.
(#165276) jjeahh...ott pedig aztán van éppen elég lejtő ahhoz,hogy ne ugyanott ereszkedjen orrvérzésig.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz itouchfan #165274 üzenetére
Nekem is egy sima alap merev montim van, 100mm rugóút elől, viszont szeretem a helyi traileket amiből van jó pár, és egy-egy igen meredek, technikás illetve sok gyors döntött kanyaros, szóval jóféle singel trailek.
Én úgy szoktam, hogy feltekerek a hegyre, 3 bar körüli guminyomással és magas normális helyen lévő nyereggel. Amikor felértem és jön a lejtőzés, akkor nyerget leengedem amennyire csak lehet. Ez kb 10 másodperc, a két gumiból pedig kiengedek egy kis levegőt, kézzel tesztelve a nyomást (egy idő után belejön az ember, ha nem, akkor van kis kézipumpa nyomásmérővel), ez még max egy perc és mehet a menet.
Ez a plusz 1-2 perc amíg átállítod a bringát szerintem nem a világ vége, hegy-dombtetőn úgyis szusszan egyet az ember amikor felér és így nincs gond, hogy ne férsz el az ülés mögött, meg pattog a gumi a köves gyökeres részeken. Én ilyenkor még a hosszú ujjú kesztyűm is felhúzom, táskát magamra szorítom, bukót csekkolom.
Amikor vége a pályának, leértem és megyek haza, ülés vissza és go.Persze a dropper meg a fully király cucc, tervben is van, de amíg nincs addig abból kell főzni ami van. Ez meg ne vegye el az ember kedvét a dologtól.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #165278 üzenetére
+1 Inkább a változatos terepen jöhet ki az előnye,ahol a fel-le gyorsan és gyakran követik egymást.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #165279 üzenetére
Abszolút. De így, ha tudja az ember, hogy akkor most lefele fog menni X száz méter szintet folyamatosan, ott át lehet állítani kézzel is a bringát.
Tényleg nagy találmány a dropper szerintem, szuper jó cucc. -
Tibee86
veterán
Sziasztok!
Kis segítségre, illetve tanácsra lenne szükségem. Szeretnék venni egy biciklit, és mivel kb 20 éve volt utóljára, így nagyon nem vagyok képben azzal, milyet lenne érdemes. Leginkább hobbi célra, városban tekerészni (főleg bicikliútakon), esetenként kisebb túrákra (velencei tó, balaton, stb.)
Kinézetre a fitnessz gépek tetszenek nagyon, bár sok ismerős inkább cross-trekkinget javasol a teleszkóp miatt.
Sokat nézegettem már a neten, leginkább ami megfogott az a Kross inzai, vagy a Cube Hyde széria (vagy a sima, vagy a pro), talán a merida Speeder 100/200, bár az már túl sportosnak tűnik. Viszont azonkívül, hogy az alkatrészeik árát megnézem nagyon nem tudok hozzászólni, hogy melyiket lenne érdemes megvenni, melyik képvisel jobb minőséget.
Árban szeretnék 300 alatt maradni, viszont fontos lenne a megbízhatóság és a minőségi tartós alkatrészek.
Tudnátok tippet adni, hogy a felsoroltakból melyiket lenne érdemes megvenni, vagy ha van jobb szívesen meghallgatnám azt is.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Sefter
veterán
-
-
szuszinho
őstag
Urak, volna pár kérdésem
Hétvégén megyek Dekába. Van ott olyan lánc tisztító, illetve olaj, ami ajánlott? Vagy benzin, brigéciol inkább?
Mennyire elvetemült ötlet, ha a jelenlegi gumi mellé veszek vékonyabbat, ha kell belsőt is, a hosszabb, Balaton mondjuk, túrákra?
Milyen nyomás ajánlott terepre, műútra?Köszi!
-
6030D
Ármester
válasz itouchfan #165274 üzenetére
Na, nekem ez az egyik gyengeségem, a technikás, meredek lefelé (a másik meg az összes mászás ). Én ha eddig estem, akkor nem sebességgel, hanem ilyen lefelé léptetős helyeken gyök kettővel megakadt a kerék, én meg át a kormányon. Amióta felraktam 1 cm-rel kisebb stucnit és a kormányon tekertem előre felé (a markolat így kicsit feljebb áll), azóta jobban át tudom úgy helyezni a súlypontomat a nyereg mögé, hogy jó legyen.
A fóti Somlyón lévő köves lefelét tudom felhozni példának, ahol előtte nem tudtam/mertem lemenni, most meg igen. Egy nem olyan jó videót, és egy képet találtam róla, de szerintem azért látszanak benne a lépcsők, és hogy mennyire meredek. (Dropperes fullysok nem röhögnek! )
Szóval esetleg egy ilyet próbálj meg. De ez is egyén függő, mert ha valakinek a magasságához képest hosszabb a lába (szerintem én ilyen vagyok), akkor a magas nyereg mögé nehezebben ül be, mert nem éri el a kormányt. Jó a dropper, ha nem zavar a súlya, meg a szervizigénye (mert azért az kap sarat), illetve nekem pl. gond, mert 27,2 mm-es nyeregcsövem van, amihez rövid rugóutas dropperek vannak, illetve a becsúszó még vékonyabb, ami kérdés, hogy jó-e a 80 kg-hoz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
cibus
aktív tag
Szóval akkor van ez a linkelt Superior (köszi)
Ha a féket nem nézzük, akkor minden cucc jobb rajta mint a Decathlon riverside 900on és a kellysen?
Plusz azt írja 19"es vázméret. Az most mekkora is?
A riverside 900 amit próbáltam az teljesen kényelmes és pont jó méret volt. az L-es volt, sztem nagyobb is, mint a legnagyobb rockrider st520 (talán az is L). -
őstag
válasz cibus #165287 üzenetére
a hidraulikus tárcsafék sokkal jobb dolog, min a legjobb v-fék.
viszont a Riverside Microshift váltása egy kalap sz.r
ha ebből a háromból lehet választani, akkor egyértelműen a Kellys“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
nmate91
tag
válasz cibus #165287 üzenetére
Szerintem nem jobb az a váltó sem annyival pl. Nem olyan para az a Microshift, ha nem versenyezni akarsz.
Riverside 900-ba egy haverom városban 3000 km-t rakott, fékbetét csere, váltóállítás és monoblokk csere kellett neki egyedül. Nem nyugger stílusban tekert és esett is vele. Superiorokat nem ismerem, de keress rá a geometriára. -
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #165276 üzenetére
Nem tudom, múltkor mennyire részleteztem, két XC-s haverral voltunk bringázni úgy, hogy én a Vitussal tekertem. Ők eléggé erősek is, ismerik is a helyi terepet, szóval lefelé is- felfelé is sokkal gyorsabbak, én a lefeléken kihasználtam pedig a dropper adta kis előnyt, és azt kell mondjam, biztos, hogy ennél is lassabb lettem volna, ha nincs, mert nagyban növelte a biztonságérzetem, kanyarodni is jobb úgy egy fos köves lejtőn, hogy alacsonyabb a súlypontom. Jó, ők enélkül nyomták, de próbálom arra fogni, hogy ismerik is az összes utat . Ja, meg a Vértesben van az a (Strava szerint átlag 28%-os, tehát a legmeredekebb részén nem tudom, mennyi lehet, de ott konkrétan félek lejönni) brutál kék háromszöges lejtő, a legutóbbi próbálkozáskor -ez lefelé volt- békéltem meg a gondolattal, hogy talán fel kéne adni, hogy ott bármikor FELFELÉ kitekerjem, egyszerűen annyira meredek és köves. Lefelé is az lehet a technikája ezeknek, hogy nem megállni kell, hanem engedni, csak amikor az öklömnél nagyobb kövek vannak mindenhol kifordulva a földből, és lazán egymáson, akkor elég nehéz egy jó nyomvonalat találni . Kb 500 méter az egész, és a KOM az fél perc körül van, én 1:04-gyel vagyok az első tízben . A srácokkal történő "csapatáskor" is a laza köveseken féltem igazán, bár az egyeneseket tényleg megoldja a gép, de ha kanyarok is vannak, azért el lehetett volna szállni
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
flash-
veterán
válasz szuszinho #165285 üzenetére
Decathlonos lánctisztítóról tudok nyilatkozni mert próbáltam
konkrétan ezt
mindend úgy csináltam mint a használati utasításban de fogalmazzunk úgy nagyon nem jött be..fehér trutyi az egész, folyt őssze-vissza,csapta a vázra ahogy tekerted a láncot.. leszedni se volt könnyű róla, nem éreztem hogy tisztitott volna bármit..a lidl-ös viszont anno nagyon jó volt, nem tudom hol lehet hozzá venni utántöltőt(rózsaszínt).
viszont az olajját nem tenném fel(leglaábbis sok jót nem hallottam róla,arra nekem a TF2 jött be már 5 éve azt használom)keréknyomás:szerintem azt a tartományt kell betartani ami a kerékre van írva. súlyosabban a felső értéket fújd bele, könnyű súllyal meg szerintem nem fontos a maxot bele fújni főleg ha egy kis terep vagy könnyebb út vár rád.
Cibuus:
javasolják neked többen a hidraulikus tárcsaféket. nem tudom ők mijet használnak, lehet slx-et, de tény deore alatt felejtős. tudom, próbáltam(Shimano BR M395 volt 4 évig).hosszabb lejtőkön elgyengül, erős(átlagosnál meredekebb) lejtőn el is "száll" aztán jöhet a betét csere... illetve nem fog rendesen( haverom bringáján is ledöbbentünk amikor megvette a cube Hyde bringáját hogy síkon a Tektro olajos tárcsafék mennyire gyenge..ő 80 kilós neki se fogott)
egy vonatos szállítás után (ugye ott függölegesen van)az alap olajos shimano tárcsafék elgyengül, tekerni kell félórát mire visszajön a fékhatás. volt többször légtelenítve, szervizelve, hiába...
persze alföldre elég, de oda meg minek? ha esőbe nem tekersz akkor pláne nem értem.
Én nem tudom hogy egy v fék mennyivel gyengébb, mindenestre testbike-on elég jók a vélemények egy tizenezres v fékről. Szerintem próbáld ki és ha amit próbálsz neked megfelelő akkor végülis az a döntő. Én leírtam a saját tapasztalataimat több bringán keresztül, de lehet másnak más.(és az se mindegy hogy valaki 12 kilós 29er MTB-n hatalmas ballaonos kerekekkel fékezi a könnyebb montiját 65 kilósan, vagy vékony kerekű 15 kilós túrabringát 90 kilósan.szerintem.)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #165277 üzenetére
Vannak, de "sokat" kell tekerni értük felfele és azt nem szereti . Ez a lejtő meg kb 1km otthonról.
ZolkoW: ja nekem is hasznos lenne néha, de csak azért, mert nem vagyok elég profi . De mindenki fejlődik aki sokat teker, pl. én tavaly sok olyan helyen le mertem menni, ahol eddig nem és biztos idén is bővül a lista. Szal simán megeshet, hogy ahol most dropperről álmodozok meg rugóutakról, ott jövőben simán lemegyek a merev xc-vel és röhögni fogok magamon, hogy ettől féltem? Már többször volt ilyen eset.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
X2N
senior tag
Nem a sebességgel van baj, hanem rosszul csinálod. Ilyen meredek lejtőkön persze h próbálja az ember hátratenni a súlypontját, próbálva kikompenzálni az XC bringa geo-ját és csökkentve a kormányon átesős érzést. Csak ha jön a letörés ott már nagyon nem jó ha a súlypontod ennyire hátul van, mert miközben lemész a letörésen annyira gyorsan előre kerül hátulról a súlypont h átesel a kormányon. Ezért kell egy viszonylag stabil testhelyzetben lemenni a letöréseken bármennyire meredek is a lejtő, és nem kitolni magad alól a bringát, miközben lemész a letörésen, hanem kvázi beletolni az első kereket a "letörésbe". Így az első kerék gyorsabban ér le és irányítható marad a gép ha utána rögtön jön egy kanyar.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
őstag
válasz cibus #165292 üzenetére
nincs olyan, hogy "ugyanaz a méret" ahány gyártó, annyiféle méret
egyik 19"-ben hosszabb, másik magasabb, harmadik laposabb villaszöggel jön...
általában amúgy igen, egy 19" és egy L méret hasonló (de nem ugyan az)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #165286 üzenetére
Ismerem a helyet,egyszer megpróbáltam lejönni és az lett,hogy átestem a kormányon,lábra érkeztem (ilyen sem volt több sem előtte,sem utána) futottam-csúsztam lefele,majd utolért a bukdácsoló kerékpár és (szerencsére csak) a nyereggel hátba vágott. Azóta sem mentem oda,felfele esélytelen,lefele meg... Amúgy ott gyakrabban sétálnak is,korlát van 2 oldalt és már csak jönni kell valakinek felfele mikor te végre összegyűjtötted bátorságod és nekilendülsz lezúzni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
X2N
senior tag
Hétvégén valaki bringázni Bp környékére? János hegy, HHH, Árpád kilátó fele mennék, még nem döntöttem.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #165297 üzenetére
Fentről elég jól belátni, jön-e valaki, mire az aljába érek, akkor meg úgyis hallják, hogy jövök, és ugrálnak félre.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
Én egy Prédikálószék túrát raktam fel, de majd holnap derül ki, hogy mi lesz belőle. Oda nincs kedved jönni? Közben Komooton kicsit átrajzoltam a mapet, hogy ne legyen benne műút lefelé.
https://barbieripnk.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs