Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
ReFleXx
addikt
[link] 272km/h (169mph) on a Bicycle - New Guinness World Record
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #222502 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #222489 üzenetére
Én nem így gondolom, de akkor nem értünk egyet, legyen ilyen is . Szerintem a low end nem azért low end, mert kínai, hanem azért mert nem t1000, hanem mondjuk t700, vagy még olcsóbb-gyegébb karbonból készül. Mert ugy-e többféle karbon van, nem egyforma mind, abból is van több szint, több kategória, a toray-ból asszem a t300 a legfapadosabb, legolcsóbb, a t1000 a legmasszívabb, könnyű vázakhoz ideálisabb. Ha megfigyeled, a normálisabb kínai vázak specifikációjában is írja, milyen karbon az alapanyag.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
Gaben92
őstag
válasz -Faceless- #222504 üzenetére
Maxxis csak páromnál van és ő elég kezdő még ahhoz, hogy véleményt mondjon. Nálam Bontrager XR-3 van és eddig meg vagyok vele elégedve. Sárba nem való és porban sodródik de nekem ezek annyira nem relevánsak. Szárazon viszont jók. Annak ellenére, hogy egész gyors XC gumi, oldalt kapott egy teljesen más mintát, hogy fektetve is tapadjon. Szerintem jjeahh-nek bejönne.
De, hogy őszinte legyek én most kezdtem újra és nincs tapasztalatom semmi mással az elmúlt 10 évből. Viszont elég sokan használnak itt Maxxis-t (Bontit már nem annyira szerintem) szóval ha leírod mi kellene tuti kapsz segítséget.
Én szerintem ha ez lefut megveszem legközelebbre is az XR-3 Team Issue-t, vagy esetleg előre egy XR-4-et.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #222507 üzenetére
+MPowerPH...az baj az, hogy ez átlagember számára megfoghatatlan, vagyis a mérlegen és néhány balesetes váztörésen kívül mérhetetlen a vázak közötti különbség, így mindenki azt érez amit akar(itt mindig az jut eszembe, hogy 2,35"gumi/1,7barnyomás/100mm rugóút mellet is agyonrázva mennyire nevetségesnek érzem a karbonvilla kiegyenesíti az utat féle megnyilvánulásokat), ráadásul a tesztek zöme anyagilag érdekelt indíttatásból születik.
Bár készülnek minden újítás térnyerésekor a szokásos "még ne temessük" cikkek, az alunak is tulajdonképp befellegzett, hisz csak gondoljunk bele, hogy már a lánckerekeken, láncon és a gumikon kívül lassan mindent legyártanak karbonból, mely tulajdonképp a high-end szinonímája lett...hol lesz itt még helye az alunak?! A fő előny pedig továbbra sem a súly, hanem az anizotrópia amit a karbon jelent és amit egy izotróp fémnél a legfantáziadúsabb marketingnevű hegesztési technikával sem lehet elérni. Persze ott a piaci niche a karbontól félők (nem rég még én is az voltam ), a maradik, a nosztalgiázók, a régi vágásúak, a sötét zöldek (bár állítólag az alu újrahasznosítása ellenére is szennyezőbb bányászása miatt ) stb. részére akiknek mindig lesz titán, alu, acél meg még ki tudja milyen váz.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ad4m1337
aktív tag
Sziasztok!
Milyen olcsóbb bicikli computert ajánlanátok 10k Ft körül/alatt? Igazából csak azt szeretném mérni, hogy mennyi km -t tekertem meg talán az aktuális sebességet. Decathlonos megteszi vagy Aliexpressen van valami csoda?
köszi a válaszokat! -
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222431 üzenetére
hé a kormányszarv nem ciki! városban (nagyfalu) minden szembejövő montisnak ilyenje van. legalább van mibe beleakadni.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Ghostface
senior tag
Sziasztok!
Járt valaki mostanában Budapest-Velence útvonalon? Hogy lehet most arra tekerni, csak főúton? Látom építik a biciklisutat Budapest-Balaton között, és Etyekig készen van, de után Etyek-Velence között van valami? Találtam valami cikket, hogy állítólag abból is már csak 1,5km hiányzik, de rá lehet menni, vagy még le van zárva?Előre is köszi, ha valaki tud érdemi infókat erről az útszakaszról!
PSN: Nifty_Ghostface
-
flash-
veterán
válasz Fall-N #222497 üzenetére
igen, Ant+-on műkodik, pont azért elvárnám hogy amint nem forog a kerék azonnal álljon le, de nem teszi,
de egyébként érdekelne hogy méred le pontosan? ha ráülsz a bringára már akkor deformálódik a köpeny nem is kicsit, nameg az útviszonyok és hőhatás miatt is utóbbi miatt fel bart vagy többet is valtotik a nyomás, már mindjárt más lesz a kerülete.."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #222514 üzenetére
Van aki olyannal versenyzik...vicc nélkül!
#222516
Fall-N...Shimanot ne ajáld, az tényleg xar...legalábbis 8-9 éve mikor próbáltam még nagyon az volt.jjeahh...most néztem meg, szinte minden eddigi betétem, de legalábbis zöme Shimano B03S volt, tegnap is olyan tettem be hátul a meglevő első mellé. 🤭
#222517
flash-...bő 6-8 éve én is belehülyültem a pontos mérésbe, aztán azt találtam a legpontosabbnak ha fél lábbal a lent levő pedálon állva, ránehezedve a kerékpárral a lábam között, szokásos nyomású gumikkal kvázi elrollerezek néhány kerékforgást meglehetősen egyenesen egy burkolt (viakolor) felületen és megjelölöm mondjuk 2-4 kerékfordulatnyi távolságomat.(pl. szeleppel a földön indulsz és érkezel). Ennél pontosabb mérés nem létezik, aztán ezzel később arra is rájöttem, hogy kis hazánkban a kilométerkövek is össze-vissza vannak lerakva, helyenként akár 100-150m-es eltéréssel is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222399 üzenetére
Profi leírás! Köszönjük! Nagyon hasznos
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ad4m1337 #222519 üzenetére
Nem vennék Decathlonosat, vagyis igen de ezt, ha mégsem akarod átugrani a köztes lépcsőt akkor ezt.
#222520
sebgutkopf...remélem megtalálom még egy hónap múlva is mikor éppen idetéved valaki azzal, hogy mindenhol jól vált a váltója csak valahol középen nem. tettem bele egy titkos kódot keresőszónak, fotókollázs, azt nem gyakran használja itt senki.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #222511 üzenetére
“itt mindig az jut eszembe, hogy 2,35"gumi/1,7bar nyomás/100mm rugóút mellet is agyonrázva mennyire nevetségesnek érzem a karbonvilla kiegyenesíti az utat féle megnyilvánulásokat”
Tegnap ironman frankfurt volt, az utcánkban tépett felfelé a mezőny a macskakövön, ha 100 bidont/gatorade palackot nem szedtünk össze, akkor egyet sem. Két garmint láttam leesni, az egyikért megállt a user, a másikat én adtam le a szervezői standnál. 34 km-nél állítottam le, kb ennyi volt benne az átlag is, nem tudom, kié volt (tömegben jöttek, pattogott ott le minden), a kijelző kicsit megsínylette az esést. Remélem, hogy az órája is mért közben, szar lehet végigmenni egy ironmanen, hogy nincs róla adatod a végén. Rutinosabbak előre beállították a tartókat a macskakőhöz, jöttek is tesztelni.
Az alu előállításáról meg volt szó korábban, annál nagyobb környezeti terhelése a világon semminek nem nagyon van. Mondjuk a fémipar alapból durva kibocsátó, szóval nem az acél lesz a megoldás.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #222522 üzenetére
Annyit tennék hozzá, hogy az alu első előállítása nagy energiaigényű, az újrahasznosított alunál ez már jóval kedvezőbb.
A karbon meg semennyire sem újrahasznosítható jelenleg.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #222522 üzenetére
Akkor az amolyan Paris-Roubaix ájronmen volt? A nagyon xar mikor kiráz az út a tempóból, marha fárasztó!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222521 üzenetére
Elmentettem azt a hsz-edet könyvjelzőnek a bringás könyvjelző mappámba, ha kell megtaláljam, ne akkor keljen keresnem.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222511 üzenetére
A váz anyaghasználat nagyon sokrétű dolog, úgy látom ebben talán a többség egyetért.
A karbonnál ott vannak a jjeahh által említett anyag minőségű osztályok, viszont az igazi tudomány és mérnöki munka csak ez után kezdődik: a szövet iránya és anna kombinációi az egymásra épülő rétegekben, falvastagság és persze a forma folyamatos változatossága. Ezek az utóbbi faktorok azok amik miatt lehet a kínai karbon akár t300 vagy t1000, a beletett pontos mérnöki munkát csak a drága vázak hordozzák magukban. Ebből meg adódik is, hogy egy igazán komoly váz az 4000€ és annak max a crash replacement-es kedvezménnyel lehet 2000€ környékén hozzájutni az eredeti tulajnak.
Mindezen felül behozok egy zavaró információt is a képbe, amivel jó magam is nehezen jutok dűlőre. Adott az, hogy a jó karbon vázakat nagyon jól kitalálják és sokoldalú, pontosan tervezhető erősségre, torzióra, regzés csillapításra, aki ment már karbon vázzal egy alu után azt tudja és már érezte a különbséget.
Ehhez képest a karbon technológiájára nagyon büszke Specialized a nagy versenyre szánt és a gyári csapat által is használt Demo DH versenygéket aluból készíti. A versenyzők ízlése szerint a karbon verzió túl merev volt (pedig ez pont megoldható lenne), így bizonyos frekvenciák csillapításában az általuk tervezett alu forma valamiért jobb nekik. A súly annyira nem érdekes, mert a picit nagyobb rugózott tömeg a lefelében még több stabilitást is tud nyújtani, igaz akár lehet kevésbé agilis (ráfoghatjuk), de a cél a lényeg a stabilitás némi növelése volt a cél a nagy sebességű modorn world cup pályákon. Ha jobb fordulékonyság kell egy szűkebb pályán, akkor hátra beraknak egy 27,5-ös kereket a 29 helyett és mennek mullet felállással.
Cserébe demo-kat freeride ugrálós felhasználásra nem nagyon látni.Hogy ebből mi a tanulság? Talán annyit tudok levonni hogy a cél pontos meghatározásával lehet talán a megfelelő vázat összerakni, amire több anyag is alkalmas lehet, a varázslat pedig a mérnökök kezébe van és egy jó váz viszont anyagtól függetlenül drága lesz.
szerk... UI: még annyit hozzáfűznék, hogy ez nem azt jelenti, hogy mindenki csak drága vázat és bringát vegyen. A drága váz annak való, aki tudja hogy, miért és mire van szüksége, tisztában van azzal, hogy milyen többletet vár el a drágább váztól, ebből adódóan egy tapasztalt bringás.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz Hasaggymeg #222521 üzenetére
Jó anyag lett. Az összefoglalóba nem teszed be? Tudom hogy senki sem olvassa, de mégis lehetne oda küldeni mindenkit aki kérdezi.
-
addikt
válasz flash- #222517 üzenetére
Tour de France-ra készülsz vagy miért érdekel ennyire a pontos kerékkerület? Bőven jó, ami az általános táblázatokban van. Ehhez képest a nyomásváltozás miatti differencia elenyésző, hibahatáron belüli. Meg aztán úgysem tudod mm-re pontosan megmérni.
ad4m1337: BikeFun Sense10. Egyszerű, mint a faék, jól működik.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
balintbaba
tag
Valaki ismeri vagy próbálta a Schwalbénak ezt a külsőjét?
Tudom, nem egy prémium gumi, de 25 euróért jónak néz ki. Korábban GP5000-es Conti volt, de két év és 5000+ km után a hátsó gumin konkrétan 5 centis futófelület csak úgy levált.
-
G@ben
addikt
Milyen 26-os külső gumi ajánlott, ami olcsó, valamennyire defektvédett és 1,9 körüli szélességű? A felhasználás 99% aszfalt, 1% könnyű földút.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
ReFleXx
addikt
válasz Hasaggymeg #222521 üzenetére
vagy mehetett volna bele a #hatsovaltobealkitas #mierrnemvaltjolkozepen
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #222517 üzenetére
Pár mm eltérés, de akár cm sem nagy ügy, a GPS-nél így is pontosabb. Az tud egy túra alatt akár 5-700 métert is tévedni. Attól függetlenül ha kicsit lelapul a kerék a kerülete nem változik. Csak nem kör alakú lesz a kerék hanem enyhén ovális.
De ahogy írtam szigszalag körbe, levágni amikor összeér, majd megmérni.
G@ben: Schwalbe Marathon, CST Salvo, Continental városi gumijai.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Dark Archon #222528 üzenetére
"Tour de France-ra készülsz vagy miért érdekel ennyire a pontos kerékkerület? Bőven jó, ami az általános táblázatokban van. Ehhez képest a nyomásváltozás miatti differencia elenyésző, hibahatáron belüli. Meg aztán úgysem tudod mm-re pontosan megmérni."
az ide Tour ról lemaradtam, majd max jövőre
kicsit mérésmániás vagyok tudom,egyik heppem a pontos mérés(pedig mérnök nem vagyok,mondjuk villanyszerelő végzettségem van amit meg pont nem használok)
úgy vagyok vele,hogy egy mérés akkor mérés ha pontos, a táblázatok meg csak egy megközelítő,hisz már ha felrakod a felnire attól is függ a köpeny szélessége is (és kerülete) hogy milyen felnire rakod, szóval lesz eltérés, a köpeny dobozán is van egy szám, mégis más mint ami a standard táblázatokban.akkor ennyi erővel már bőven elég a gps, egyébként az órák elve csak a sebességmérésre használják az spd szenzort,távolságra szerintem nem,és nekem nagyon ritkán volt sebességbeli probléma,úgyhogy én már elengedtem az spd szenzort,persze attól még lehet jó másnak,nem is célom tovább ezen okoskodni,csak megmagyarázom magamnak hogy miért nem használom , én leszedtem,majd télen görgőzésre jó hogy nőjjön a straván a megtett km szám is ne csak az idő
max terepre erdőbe de oda meg megint nem érdekel mennyivel megyek,mert erdőbe élményért megyekFall-N
"Pár mm eltérés, de akár cm sem nagy ügy, a GPS-nél így is pontosabb. Az tud egy túra alatt akár 5-700 métert is tévedni. Attól függetlenül ha kicsit lelapul a kerék a kerülete nem változik. Csak nem kör alakú lesz a kerék hanem enyhén ovális."
Fizikus sem vagyok,de ha terheled elvileg akkor azon a részen ami érintkezik a talajjal ott mindig benyomódik jobban a kerék kvázi mivel körbeforog ezért gyakorlatilag kisebb lesz a mért kerület " elvileg szerintem, de most már kipróbálom délután segítséggel, lemérem 10x és leátlagolom[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #222522 üzenetére
telefonról nem keresgettem ki, az újrahasznosított alu karbonlábnyoma kevesebb, mint tizede az "sima" előállításnak: [link]
-
RexpecT
addikt
Eddig három Sram quick linket raktam össze, illetve egy KMC-t, könnyen ment mindegyik.
A Shimano 601-es lánchoz adott quick link viszont az istenért sem akar összemenni. Kézzel esélytelen, de ha a 71-kg-al ráállok a pedálra, még úgysem ugrik össze, kb. fél állásban van(szépen párhuzamosan áll a két "oldal" egymással).
Ugráljak a hajtókaron?[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #222533 üzenetére
Ezt már egyszer FB csoportban is irták, hülyeség. Időt könnyen méri a computer, mellé ott a pontos(abb) távolság. Mert az SPD szenzor, nem a sebességet méri, hanem a távolság és az idő alapján számolja ki. A giroszenzor érzékeli a kerékagy fordulatszámát, és mi meg megadatuk a kerék külső kerületét. Egy fordulat ugyanannyi megtett táv, mint a kerék kerülete. Így igenis pontosabb a távolság, amit mér. Sebességet semmi sem tud közvetlenül mérni. Mindig az idő alatt megett táv alapján lehet kiszámolni. Még az autók órája sem működik más elven. Ott a tengely fordulatszáma alapján mér.
A kerület meg úgy tud változni, hogy nyúlik kis mértékben a levegő miatt. Attól, hogy belapul, nem megy össze.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Ringman #222534 üzenetére
Az újrahasznosított bárminek legalább ilyen nagyságrenddel kisebb a karbonlábnyoma, de ezekkel az újrahasznosítási statisztikákkal én mindig gondban vagyok. Kicsit olyan hiszem is, meg nem is szitu, pedig tényleg szeretnék hinni benne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
truefx
aktív tag
válasz Ghostface #222515 üzenetére
Pont tegnap tekertem arra, legalábbis Etyek és Kajászó között. Etyeken még az első 30 méter nincs leaszfaltozva, de oútival is simán átgurultam rajta. A Tordas-Kajászó szakasz sincs átadva hivatalosan talán, de készen van az is, csak a vízelvezető árkot csinálják. Elvileg Kajászó és Velence között is készen van, de arra nem néztem el most.
-
félisten
25x700C reflektív csíkkal ellátott gumit, lehetőleg valami defektvédelemmel "jó" áron tud valaki?
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
fulton
addikt
válasz vallas #222537 üzenetére
Nem arra gondolok azt tudom hogy a szabadonfutó hangja hanem azon belül ha füleltek van egy ilyen golyó szerű koppanás hang fordulatonként. De csak akkor ha szabadonfutón forog a kerék.
-------
Más dolog nektek nem szokott olyan lenni hogy mikor lemossák a kerékpárt bemegy a viz a stucnihoz:D es menet közben ilyen reccsenő hangot hallat döccenön, vagy az ülés elkezd olykor olykor reccsenni egyet ha rámentek mondjuk egy bukkanó De tud zavarni -
andrisbandi
őstag
válasz parandroid #222539 üzenetére
Nincs előrébb vele a delokvens, ha belgondol. Hamar egy olyan spirálba lehet kerülni, h "Tiltsák be az embert!" vagy inkább az emberiséget
Minden modernek hazudott dolgot nagyrészt "rossz" forrású energia segítségével állítanak elő.
- Pl egy hagyományos napelem 6 év alatt nullázza ki a befektetett karbonlábnyomát, a csúcsmodellek 2 év.
- Elektromos autó; majd 100e km (modernebben töltve 50e kb). Amit városi kistávos szaladgálásra kellene használni...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsocy #222527 üzenetére
Egyrészt nagyon sok videó van a neten erről, ha minden javítást betennénk az összefoglalóba szétfeszítené kereteit, másrészt ezt a megoldást nem biztos minden szaki díjazná, sokan csakis a "levesszük a váltót és rátesszük a jó drága váltófülbeállító szerszámot a fülre" megoldás hívei...nem is mertem volna ajánlani ha nem így csinálnám már évek óta gyorsan és jó eredményekkel.
#222538
RexpecT...a Shimano bontható láncszemet még akkor is nehéz zárni/nyitni ha mindent jól csinálsz. ...kíváncsi leszek menni fog-e ezzel levenni, vagy ki kell nyomjak egy szemet ahhoz, hogy majd kukázzam a régi láncot. Bepattintani az biztos, hogy nem tudtam csak ráállva a hajtókarra, 2 kézzel tépve sem pattant össze azzal a fogóval."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #222547 üzenetére
Nekem egy BBB-s patentszem fogóm van, azzal hiába próbáltam összenyomni erőből, nem sikerült. Sramot sokkal egyszerűbb összenyomni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen