- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Mezga Aladár #244448 üzenetére
Kalkulátorba számoltam, több helyen is 104 szem jött ki nekem.
Megnézzek/mérjek még valamit hogy egyértelműbb legyen? -
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #244448 üzenetére
egyetértek, bár ez már az én szememnek is majdnem rövid, ha szépen vált a legnagyobbra, akkor hagynám.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #244442 üzenetére
Erre ugyanaz a válasz mint arra, hogy melyiket vegyem, ezt, ezt, vagy ezt...durva terep és gyors, akár ugratókkal tele lejtőzés (melyek vagy közel vannak, vagy odaszállítod a kerékpárt autóval), aszfalton a terepig ott meg lejössz leginkább ott ahol előtte fel is tudtál tekerni saját erőből, vagy leginkább aszfalt, murva döngölt földút, és enyhe terep max 10%-os emelkedőkig. Te tudod mire szeretnéd használni, egy azonban biztos, összteleszkópost egy komoly kerékpáros sem vásárol csak a kényelemért.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Friczy
senior tag
válasz szimpláncsak #244374 üzenetére
Ugye a nagykönyv szerint sarokkal lépve a pedálra alsó holtponton majdnem nyújtott térd. Aztán tényleges tekeréskor a pedállal a lábfej van kapcsolatban, ami nyilván lejjebb tud menni, mint a sarok, természetes, hogy a láb az alsó holtponton sincs a teljes nyújtás közelében sem.
Valóban, ha úgy érzed a bringán, hogy alsó állásban nyújtózkodnod kell, akkor lejjebb kell vinni a nyerget. Szintén picit lejjebb kell állítani, ha valaki pörgősebben hajt. Általában viszont én inkább azt szoktam látni, hogy a nyereg a hétköznapi bringásoknál túl alacsonyan van. -
Friczy
senior tag
válasz stickermajom #244423 üzenetére
Utaztattam már repülőn bringát. Első alkalommal csak egy irányba kellett (hazafelé már a biciklivel jöttem), ahhoz elkértem egy bringás kartondobozt a boltból, a kerekeket és a pedált levettem, kormányt le a stucniról (bowedenek persze maradtak) és a bringa mellé, ahogy kényelmesen befért (valami szigetelőszalaggal rögzítettem), kerekek mentek a bringa mellé, némi ronggyal kitömve, hogy ne mozogjon. A dobozt persze le kellett ragasztani, de egyébként rendben megérkezett a célállomásra.
Egy másik alkalommal tudtam, hogy vissza is kell jönni repülővel, erre az alkalomra beszereztem egy kerékpárszállító táskát [link] Ez rendesen megvédte a bringát, nem volt semmi problémám a szállítással. -
Ixion77
őstag
válasz Hasaggymeg #244453 üzenetére
Köszi! Az autókból könnyű, egyértelműen a harmadik. Legcsendesebb, legkényelmesebb, legkevesebbet fogyaszt. Raszputyicában pedig úgysem tervezem használni. Bringában viszont pont nem az legterepesebb ígérkezik a legkényelmesebbnek.
"vagy leginkább aszfalt, murva döngölt földút, és enyhe terep max 10%-os emelkedőkig"
Ez. Plusz kavicsos utak (makadám) és babakocsival járható túrautak.Abból, hogy az utolsó mondatod tökéletesen ellentmondott #244450 andrisbandi utolsó mondatának, kezdem úgy érezni hogy nincs egyértelmű megoldás arra hogy melyiket érdemes választani.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
válasz gulupeti #244456 üzenetére
Ha ezt felküldöd 8 bárral, akkor nem fog kijönni ott a belső? Addig fogja feszíteni azt a lyukat, míg ki nem jön, és deffekt.
Mutatom, mi lesz a végeredmény: [kép]
Szerintem...„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz Mezga Aladár #244455 üzenetére
A talajjal bezárt szög inkább 100-105 fok a 90 helyett, szóval akkor rövid. Talán +1 szem is elég, így ránézésből.
[ Szerkesztve ]
-
gulupeti
senior tag
Nem tudom, hogy ki fog-e jönni, azért is kérdezem, de akkor van rá esély, hogy igen. Most körömmel megpiszkáltam picit és alatta látni a másik réteget, szomorú. Szóval ez akkor csere. Lidlös pumpám van, de a mutató elromlott rajta, így nem tudom, hogy hány barra fújom, csak érzésből szoktam.
Valami ajánlás esetleg országúti gumira? Gatorskinek vannak rajta, de nem tudom, hogy akarok-e most ennyit költeni új gumikra. Egy db árán kapni más gyártótól majdnem 2 db-ot.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #244459 üzenetére
Na de mindegyiket saját terepére képzeld kényelmi szempontból, az össztelós nem lesz kényelmes a simább utakon mert egyrészt cipeled a + súlyt ami a robusztus felépítést és nagy rugóutakat jelenti, másrészt nem olyan jó hajtani sem aszfalton...vagyis az első autó lesz a legkényelmesebb durva terepen, míg az utolsó a legkényelmesebb az aszfalton...és fordítva, az utolsóból kirepülsz az ablakon terepen, első autó meg majd pattog és kerepel a nagy gumikkal a sima aszfalton.
más...Shimi is mocorog. [link] ...ez lesz az legújabb szabvány mely miatt mind kukázhatjuk bringáinkat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hasaggymeg #244465 üzenetére
...olyan mintha háborút hirdettek volna a váltótartó fül ellen, pedig én azért tudnék ennél inkább fejlesztésre szoruló berendezéseket a kerékpáron mint pl. a hidraulikus fékek érzékenysége a szennyeződésre és tárcsaegyenletlenségre, vagy éppen a lánc kenésének mizériája...de inkább mondja meg ezt az aki durván használja terepen kerékpárját, tényleg akkora gond ez a váltóelállítódás, vagy terhelés alatt váltás? ...vagy csak muszáj mindig valamit fejleszteni, és most pont nem maradni le attól amit a másik éppen kitalált?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #244466 üzenetére
"de inkább mondja meg ezt az aki durván használja terepen kerékpárját, tényleg akkora gond ez a váltóelállítódás, vagy terhelés alatt váltás?"
Igen. Kár, hogy az új Sram méregdrága, remélem egyszer elterjed az a megoldás, hogy felrakod és működik, nincsenek határoló csavarok, nincs B csavar, nem kell tökölni.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zanik
addikt
Hopp, egy Guinness rekord!
3 francia srác (Maxime Brugère, Florent Arnaud, Franck Delorme and Nicolas Meunier) 6 nap alatt 1025km-t tettek meg, hogy megcsinálják ezt a Strava Art-ot.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #244467 üzenetére
Pedig a B csavar hasznos találmány mert nemcsak hogy ráállíthatod különböző nagyságú legfelső lánckerékre a soron a vezető görgőt + finomhangolhatsz is kicsit ha már kopottabb a láncod, sorod, de annak köszönhetően tudsz mondjuk még az ajánlottnál is nagyobb legfelső lánckereket kezelni ugyanazzal a váltóval...ha már szóba jött, kíváncsi is vagyok hogyan lesz megoldva az, hogy ugyanaz a váltó sikeresen kezeljen különböző méretű felső lánckerekeket úgy, hogy a vezetőgörgő ugyanott marad, vagyis különböző sorokon váltózó lesz a távolsága a pakolandó lánckerekektől.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sleek
senior tag
válasz gulupeti #244463 üzenetére
Nem vészes ez a vágás. Ha biztosra akarsz menni akkor belülre teszel egy foltot. Amúgy én az ilyent megszoktam nyomni tip top ragasztóval a vágásnál . Hagyom megszáradni.
Azt go tovább . x idönként megnézem és ha kell újra nyomok rá ragasztót.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Tyson5
tag
Fékfolyadékok közt van különbség? Biciklis boltokban/webshopokban 4000ft körül van 1dl dot4-es, míg autós boltban 2000ft alatt van fél liter. Ami a kocsiba jó, az nem jó a biciklibe?
-
Tyson5
tag
válasz Mezga Aladár #244475 üzenetére
Igen, dot4-et ír elő. Csak nem.értem miért kerül a sram dot4 100ml 4 ezerbe, míg egy autóba való fél liter 2 ezer.
-
Sleek
senior tag
válasz gulupeti #244477 üzenetére
Nekem több vágás is van az egyik gumin. Oldal falon is meg a futó felületen is. Ha minden vágás után eldobnám a gumit akkor rámenne a gatyám Persze ezek csak felületi vágások . Észre veszed úgy is ha nagy vágás van, mert akkor hamar felnin mész
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Zanik
addikt
Nem tudtam milyen kategóriába jön a Speci új vázgeo szabadalma, végül Sirrus lett belőle: [link]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
bardi
aktív tag
válasz Ixion77 #244459 üzenetére
Ha a kényelem az első számú, akkor fully, amint nem tükörsima az aszfalt.
Én néha megyek azzal munkába a merev helyett, és mintha egy repülő szőnyegen mennék ahhoz képest. És mivel a merev bringám az egy ősmonti, kifejezetten szar hátsó aggyal, így még jobban is gurul a fully a traktorkerék ellenére is Ez persze egy értelmes új bringánál már nem így lesz.'92 Honda VFR 750
-
ZavaBalazs
őstag
bocsi, még egy autós hurcolós kérdés: akkor már asszonynak is veszek egyet, viszont neki egy 18 kilós trekking monstrumja van, ezekre a thule freeride-okra meg 15-17 kilós limitet írnak elő. close enough, a 17 kilósba berakhatom, vagy kereshetek valami masszívabb tartót neki? (tudom, új biciklit )
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
trialboj
őstag
válasz Dark Archon #244336 üzenetére
Erről a Smoov-ról még nem hallottam, én 2 féle waxot próbáltam az egyik a squirt volt, és tény hogy tiszta marad tőle a lánc, de irtó hamar csörögni kezd. Főleg száraz időben a portól gondolom, 35km után már viszonylag zavaró tud lenni. Ezért néha mucoff cermaic green-t is használok, július augusztusban főleg, mikor nagy szárazság van.
Én inkább cserélek sűrűbben láncot minthogy nyekeregjen a bringa a hazaúton, vagy hogy nonstop szopjak a teljes hajtómű áztatással(max 3x egy évben szoktam). Régebben játszottam ezt, hogy minden tekerés után letörölgettem meg újra kentem ahol kellett, nekem nem éri meg az extra fáradtságot.
De a tippet köszi, még van 1 bontatlan squirt waxom, de akkor ezt elajándékozom, és kipróbálom ezt az újat
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Alany egy cube nuroad pro fe 2021
Ez a sor, különösen az első nagy tányér szerintetek mennyire van elkopva? Állnék át squirt-re, takarítás alatt van minden. Lánc még nincs megnyúlva BBB láncnyúlásmérővel nézve, meg van egy zsír új láncom is a rendszerhez. Jó lenne ha ezt a 2 láncot meg az idénre tervezett kb 5-6 ezer km-t kibírná a hajtás többi része is. Téli szezonban meg úgyis elgondolkodnék a komolyabb átépítésre vagy biciklicserére. Hidrós fékek, mellé új fvk, akkor meg már 1x rendszer, sokak szerint a gyári cube kerekek sem a legjobbak, bár nem vagyok sebesség meg súlymániás
Kis tányér
[kép]
[kép]
[kép]
Hátsó sor
[kép]
[kép]
Nagy tányér
[kép]
[kép]
[kép]
[kép] -
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #244485 üzenetére
Még dupla km-től sem szabadna hangosodnia, semmilyen waxxal.
Vagy keveset raktál, vagy elötte nem lett fémtisztára mosva a hajtás.
Esetleg úgy jártál mint én a Sunrace alap 11-es lánccal. Félár alatt volt az XT-nek, azt nem lehetett kapni, így lett ez ... kb 400 km után brutál hangos lett, és 0.6-ra nyúlt.
Le is szereltem mindent, már megvolt az új XT+ Connex. 2x11-ről 1x11-re barkácsoltam át... gyakorlatilag ki sem tudtam próbálni rendesen, lecsapott rá egy vevő.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
mauimagic
aktív tag
Sziasztok!
Aliexpress-ről rendelt valaki Elitewheels kerékszettet? Vám jön rá még külön, vagy az ár, amit látok, az már a vége? -
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #244448 üzenetére
Az pont a 3 tányéros elavult hajtásnál volt szempont, mivel a nagy tányér miatt hosszabb láncot kellett felvenni a váltó kanalának. Ott ha nem vált soha ketszetbe az ember akkor fölösleges a két nagyhoz szabni, én is rövidebbre szabtam magamnak a láncot.
Itt a képen látszik, hogy a legkisebb fogaskeréken nem a 90°-on áll a váltó kanala, így a rúgót folyamatosan feszíti fölöslegesen. Emiatt írják elő a függőleges pozíciót. A legnagyobbon meg igaz, hogy nem teljesen van kifeszítve a kanál, de nem is cél. Ha túl hosszú a lánc akkor a legkisebben visszahajlik a váltókanál, na az is fölösleges.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #244442 üzenetére
Pl egy Orbea Alma M50 is belefér ebbe a keretbe.
Használható Fully egy ezressel drágábban kezdődik (EUR).Én most két hétre visszaültem hardtailre 6 év fully után, egy álom. Igazából 3 óránál hosszabb bringázásoknál éreztem csak a hátsó tag hiányát, sokkal gyorsabb volt a bringa.
Mindenképp karbon vázasat nézz szerintem.
De arra amit leírtál, a gravel is jó. -
addikt
válasz trialboj #244485 üzenetére
200-250 km-t bír a Smoove, és még utána is csak azért kenem, mert bűntudatom van, de hangja még mindig nincs
Muc-Off Dry Creamicot használtam én is, meg van is még. Az is bírná, csak a legkisebb eső kimossa, és akkor bizony csörög a lánc.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #244470 üzenetére
Majd sajnos az lesz, hogy be lesz erősen határolva, hogy például csak 11-50-es kazettát lehet használni. A váltótartó füllel az a bajuk, hogy sok gagyi vázon már a gyárból ahogy kijön nem egyenes, ez meg a pontos váltást haza is vágja. A
másik, hogy 500 fajta alakú van, semmi szabvány nincs rá. Ebből a szempontból jogos, mert ha pótolni kell és nem valamelyik népszerű nagy márka modelljére kell akkor szívás találni.Ha értelmes módon cserélhető lesz a direct mount akkor lesz előnye, a váz gyártók meg spórolhatnak ezen is. Valószínűleg ha meg lehet oldani az élelmes gyártók csinálnak majd ehhez is adaptert.
-
Zanik
addikt
Fontos, hogy legyen a bicajon csengő: [link] !!!
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
26-os gumikat nézegetek, elsősorban Rosebike-on, az miért van, hogy nagyon sok külsőre alsó hangon 4, de van hogy 8 hetet is várni kell, mert nincs ilyen méretben? Még itt is gyártási problémák vannak vagy miért van ez?
Rendeltem február közepén egy Conti Double Fightert, arra pl. április 14-et ír beérkezésnek, de néztem Schwalbe, más Conti gumikat is, ott is ilyenek vannak.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #244484 üzenetére
Én is Hasaggymeg véleményét osztom. Ha nem lesz durva terep, akkor fölösleges a fully. Azonos áron inkább egy olyan karbonvázas XC-t vennék, ami kényelemre van hangolva. Ahogy írod, te fogod karbantartani. A forgáspontok és csapágyak hiánya a vázban nagy előny és nincs ami nyikorogjon.
Gravelt azért nem ajánljuk, mert az annak való, aki csak túrázgat gyenge terepen és kell a koskormány. Manapság inkább a trekkingek szerepét veszi át, főleg bikepacking és túrabicikli terén. Persze ez lehet lenni egy gravellel, nekem is van amelyik tetszik, de nem vennék magamnak. Az szerintem hülyeség, hogy terepen és aszfalton outiként egyszerre megállja a helyét.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Fogyjunk le!
- E-roller topik
- Windows 11
- Diablo IV
- Dragon Age: Origins
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest