- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz Zanik #244497 üzenetére
Sztem ez is kevés lett volna a minap nekem
Adott egy kerékpárút 1-1 sáv. Ebben az 1-1 sávban 2 db ember haladt előttem az 1-1 sáv közepén (mé ne). Közeledtem lassítottam, csengettem többször jól hallhatóan semmi, fékeztem kiabáltam hogy érkezek, semmi, bevágtam közéjük majdnem állóra fékezve, megjegyeztem, hogy "jó lenne ha húzódnátok hogy mások is elférjenek". Miután elhaladtam utánam kiabál: máskor csengess baz*g , erre már csak egy szolid kab*e jelzés ment.
érdekes, aztán 2 kerékpáros bőven meghallotta mikor csengettem és már húzódtak is...
A kedvenc még a vóókment hallgató nullakezező kerékpárút középen menő kerékpáros... annak aztán jelezhetsz. idióták.. -
varsam
őstag
válasz Fall-N #244501 üzenetére
Az utakról és pláne terepről jövő rezgéseket a teleszkóp!! és az alacsonyabb nyomású gumi fogja elnyelni, nem a karbon! Szerintem hagyjuk ezt a marhaságot itt a topikban, sokszor olvasni ezt, de úgy félrevisz egy kezdő, hozzá nem értő embert mint a fene. Felül egy merev karbon bringára és azt hiszi hogy az majd kisimít mindent. Max ausztriában a tükörsima aszfalton, de talán még ott sincs különbség. Sokkal többet számít, hogy pl 2.2 vagy 1.8 bar van egy 2.25-ös xc gumiban.
Ami fullynál hátrány az a többlet súly, karbantartás költsége illetve a némi hajtásveszteség, cserébe sokkal megbocsátóbb minden út/terep egyenetlenségnél. Ezt kell mérlegelni.
Sima túrára amúgy egy merevvázas xc monti kell, egy normális levegős első telóval szerintem. -
byronk
csendes tag
Sziasztok! Bocs, ha off. Kérdésem az lenne mennyire hulladék ez? Nem mindennapos használatra. Megér ez egyáltalan ennyit? Vagy ha még vallalható is lenne, kicsi lenne nekem? (187 cm vagyok) Előre is köszi a választ. https://www.banggood.com/Sefzone-MD300-26inch-21-Gear-Mountain-Bike-Aluminum-Alloy-16KG-MTB-Dual-Disc-Brakes-Bicycle-for-Road-City-Riding-Cycling-p-1973579.html?cur_warehouse=CZ&utm_source=emarsys&utm_medium=mail_23spring20_email&utm_campaign=newsletteremarsys&utm_content=leander&sc_src=email_5703929&sc_eh=756d9e7f4260d9aa1&sc_llid=5469021&sc_lid=294991654&ID=6287837&p=2J020114918982022020&custlinkid=2893009&cur_warehouse=CZ&ID=6287837
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kuntics #244486 üzenetére
Karbantartva (pucolva,kenve) simán elmegy még annyit.
byronk...ezt ne. ...ennél már csak az rosszabb amelyiket a fickó tolja a nő mellett azokkal a bazári kerekekkel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #244499 üzenetére
Anno egy alu Hardtailről (GT Zaskar) azért váltottam össztelósra, mert hosszabb bringázások után teljesen kivolt a derekam.
Most visszaülve egy karbon HT-re el sem hittem,hogy ennyit számít a váz anyaga.
Milla feletti (karbon) össztelósról ültem át és nagyon elgondolkodtam, hogy eladom, és lecserélem HT-re, úgyhogy szerintem van viszonyítási alapom. -
Massmurderer
őstag
Hali.Nem tud valaki olyan helyet az országba ahol lehet kapni lánctányér csavart,acélból,és mind a 2 fele imbuszos,és hosszabb verzát.
-
válasz gulupeti #244492 üzenetére
Nézd, nekem nagy tapasztalatom nincs.
De én egy olyan külsőt rögtön cserélnék. Most is kérdésesek a külsőim, úgy tekertem hétvégén. Igaz Strava (mert én nem emlékszem, hogy annyira engedtem volna a bringát) szerint így is volt egy ereszkedésem, ahol 72km/h-val jöttem. Az még a mostani nem új külsőimmel is para nekem.
Tegnap jöttek meg az új külsők, ma kerülnek fel elvileg. És ezek "csak" kopottak. A múltkori hátsó defektem után is elgondolkodtam, hogy ha ez lefelébe durran el, az elég durva lett volna.
A tied meg szét van konkrétan nyílva.Szóval te kérdeztél, mi meg leírtuk, hogy mit gondolunk. Én csak a személyes véleményemet tudom leírni. A döntés viszont a tiéd.
Egyébként meg szerintem ha felfújod, és mész vele, egy kő úgy is hamar választ fog adni rá, hogy cserélned kellett volna e.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
6030D
Ármester
válasz szuszinho #244502 üzenetére
A legjobb, ha ki se szeded, max letöröd. Az tömít, meg körülötte a megszáradt tej. Tekerés közben, ha akarja, lassan kidolgozza magából, és nyom mindig kis tejet a helyére. Vágni viszont kell belőle, hogy ne bökje meg a szalagot.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
avl
aktív tag
válasz Ixion77 #244484 üzenetére
szerintem ez preferencia kerdese (is)
kinek mi mennyire fontos - akár ugyanolyan felhasználás mellett is
persze van olyan felhasznalas is, amelyik eseten meg minimum tulnyomo többsegü, vagy akar kizarolagos lesz a választás
lasd autovalasztas, ételválasztás, ...
én sem fullyt választanék - de ez inkabb egyéni preferencia miatti; kb.: nem kell elkényeztetni magunkat
-
byronk
csendes tag
Köszi. Sejtettem.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz byronk #244518 üzenetére
Ennyiért újan aligha kapsz valamit amit kerékpárnak is lehet nevezni, de ha mégis ennyit szánsz rá, akkor is Decathlon, Hervis stb. ahova vissza is viheted ha kiesik alólad.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz mauimagic #244509 üzenetére
Mindig mondom, hogy a rendes karbon mellett semmi nem rug labdaba... Nem csak azert jo, mert konnyu. Ha nem is a legjobb minosegu a karbonszovet, alat Torai, akkor vastagabb vazanyaggal, keves tobbletsullyal de joval olcsobban ugyan ugy hozza a tobbi aldasos tulajdonsagat az anyagnak.
A kinait ne vegyuk ide, azok az atlagnal vastagabbak.Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz mauimagic #244509 üzenetére
Ha tippelnem kellene, akkor a GT 26 " volt, a karbon HT meg 29". Nem feltétlen a vázanyagtól nem fog fájni a derék, hanem a pozíciótól, ahogy ülsz. Én amikor feküdtem 1 hétig a sérv miatt, utána felemeltem a bringa kormányát kb 2 centit, úgy kezdtem bringázni. Aztán ahogy erősödött a derekam, úgy ment vissza a kormány. Deréknál a karbon a rezgéselnyelésben segíthet sokat, például ha hosszan mászol felfelé rázós terepen.
Ezt csak azért írom, hogy mielőtt veszel egy HT-t, mindenképp nézd össze a méreteit a mostani bringával, ami kényelmes.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZavaBalazs
őstag
válasz ZavaBalazs #244482 üzenetére
erre valaki?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
6030D
Ármester
válasz ZavaBalazs #244522 üzenetére
Én azt mondanám, hogy elbírja, mert van azért ebben tűrés, meg ha fúj a szél, akkor is más a terhelés... De ne azért essen le, mert egy fórumon azt írták, jó. Hívd fel a Thule forgalmazót, mit mond.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Nordik
őstag
A napokba beruházok egy Riverside 500as kerékpárra, alkalmankenti használatra, kirándulásokra lesz használva.
Mit vegyek rá első körbe kiegészítőként? Mi az ami fontos lehet?
Kitamaszto, sárvédő nem gondolom kellene csak plusz súly.
Lámpa kötelező? Esetleg defekt javító spray? Egy kicsi felcsatolható taska?
-
Ringman
nagyúr
válasz Nordik #244525 üzenetére
első + hátsó lámpát mindenképp, én csengőt is rakok a biciklire.
ha kirándulni mentek, akkor a kulacs + kulacstartó az hasznos, minipumpa, tartalék belső + gumileszedő is javasolt.sárga dekás az jó. a minipumpa-tartókonzol általában a kulacstartó alá helyezhető, a gumi+gumileszedő az elfér egy kis nyeregtáskában. egy normális multitool is elfér ezek mellé. -
Nutra
tag
válasz 6030D #244523 üzenetére
ZavaBalazs +1
Freerideba nem szoktam ilyen nehezet tenni (de nem a súlyhatár miatt). Párom ebike-ja a Fastrideban szokott utazni, az is hasonlóan picit túllép a terhelhetőségen. Én kiveszem az ülés/nyeregcsövet (így csak kicsit lépem túl a megadottat) és persze semmi sportos vezetés ilyenkor.
Freeride-dal sem aggódnám túl, kb ugyanezt tenném és persze ez a bringa nézzen mindenképp menetirányba. A döntés persze a tiéd, ez csak a saját hozzáállásom. -
Friczy
senior tag
-
Ringman
nagyúr
válasz Friczy #244528 üzenetére
a kell a rugózás szerintem a hiten merev acélváz és az 5 barra fújt kemény (esetleg még defektálló, hogy merevebb legyen) túragumi rázóssága miatti berögződés, tessék kipróbálni egy 2,5 barra fújt 40-45 mm-es sűrű szövésű vékonyabb gumit karbon villával - ill. a régi felnifékes könnyű acélvillák is csillapítottak (esetleg még dobjuk fel egy karbon nyeregcsővel, de ez nem belépőszint már)
+ a "gravel" ott tart lassan kis túlzással, mint az mtb, van 1000 féle geometria, progresszív/túra/racing/stb
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz varsam #244505 üzenetére
Max ausztriában a tükörsima aszfalton, talán még ott sincs különbség.
Van különbség, nem is kevés. De nem úgy, ahogy azok várják, hogy teleszkóp helyett karbon, és minden OK. Nem. A kátyúkat, padkát, felmart úttestet bizony megérzed minden merev rendszeren. Amit a karbon tud segíteni az a szinte minden útfelületen meglévő kis egyenetlenségek, ezeket mikrorezgésként érzed (vagy nem érzed, csak a hatását) a biciklin. Anno volt egy első teleszkópos trekkingem (minimális rugóúttal, acélvázzal), később vettem egy full alu Merida Speedert. Amikor ezen tekertem hosszabb távon, hajlamos volt megfájdulni a csuklóm. (nyilván a 6-7 bar guminyomás is számít) Aztán az első villát lecseréltem karbonra, minden más maradt. A csuklófájdalom megszűnt. Tehát ne mondd, hogy nem számít semmit a karbon, mert számít. De másként, mint egy teleszkóp. És lehet, hogy ezt a különbséget nem érzed meg 2-3 bar nyomásnál, nagy nyomáson viszont igen.
-
andrisbandi
őstag
válasz Friczy #244528 üzenetére
Én úgy értettem a kérdezőt a legkényelmesebb bicót keresi, messze a komoly bringástól. Nem jött le a hajtáshatékonyság, sportérték tekerésenként...
Amit mondasz, a teljesen merev bicó vs telós, ez sokkal hitelesebb mint a (fórum elfogadott mantrája),
az elől telós mesés, de ha hátul tagos is, az már csak speciális esetekben hasznos...Nyilván nem kell szaladni mindenkinek összetelósért, de az meg a másik véglet, h kipróbálás helyett inkább vesz valaki egy félmerevet, fórumajánlások alapján.
Mi a baj a teljesen merevvel?
Ha a kényelem miatt kell az első teló, akkor a kényelem miatt a hátsó miért probléma?
Drágább, kicsit nehezebb, nyekereghet... oké. De akinek ez nem szempont, és nem szeretne sportteljesítményt, csak jókat tekerni? Nem az lenne a célszerű, ha kipróbálna egy fullyt?【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ixion77
őstag
válasz Friczy #244528 üzenetére
Köszi! Össze már nem zavarsz, mert #244444 Toobee nagyon találó hozzászólása meggyőzött hogy ejtsem a gravel vonalat. Az nagyon jó lehet amikor az ember maga megy kilométereket falni, de családdal tötymörgésre nem való. Meg hozzá vagyok szokva hogy nyugodtan átvághatok bármin (ha bírom erővel), a gravel viszont olyan törékenynek tűnik, hogy mindig félteném.
Alu fully vs karbon hardtrail pályán gondolkodok jelenleg. Esetleg SUV, ha úgy döntök hogy az élmény helyett a praktikum legyen az elsődleges.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
őstag
válasz Friczy #244531 üzenetére
"Amikor ezen tekertem hosszabb távon, hajlamos volt megfájdulni a csuklóm. (nyilván a 6-7 bar guminyomás is számít) Aztán az első villát lecseréltem karbonra, minden más maradt. A csuklófájdalom megszűnt."
De jó hogy ezt leírtad! Pontosan ez az én problémám is, hogy egy óra után a csuklóm már annyira fáj hogy inkább elengedett kormánnyal megyek amikor lehet. Eddig azt gondoltam, hogy azért mert a bringa mérete/geometriája/beállítása nem megfelelő és talán túl sok teher van a kezemen, de ezek szerint inkább az első teleszkóp hiánya a ludas.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
őstag
válasz andrisbandi #244532 üzenetére
"Nem az lenne a célszerű, ha kipróbálna egy fullyt?"
Dehogynem. Tudtok ajánlani olyan boltot Budapesten, ahol ezt meg lehet ejteni? Mert az pont semmit nem ér hogy egy Hervis-szerű boltban gurulok 5 métert tükörsima talajon, más boltokat meg nem ismerek.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Mezga Aladár
veterán
válasz ZavaBalazs #244522 üzenetére
Itt meg tudod nézni az adott modellterhelhetőségét.
Azt nézem 18 és 20 kg között van a legtöbb modellnél.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz 6030D #244523 üzenetére
még ha random fórumozónak nem is, rokonnak elhiszem, max ha leesik, Kata leveri rajtad.
Nutra: köszi, de a kerékkivevőset már elvetettem, belegondoltam, hogy nem nagyon tudom elcsomagolni telerakott csomagtartóval. viszont a nyereg nem rossz ötlet
Mézga Aladár: köszi, sajnos a 18-20 kilósak kereten felüliek.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
addikt
válasz ZavaBalazs #244539 üzenetére
Ennyit nem érdemes ezen rugózni, nyilván túl vannak méretezve. Ha 17 kg névleges teherbírásnál 17,5 vagy 18 kilós bringát teszel rá, semmi baja nem lesz. De, ha ennyire aggódsz, kiveszed a nyerget csövestől, esetleg még a sárvédőket leoperálod, és kész.
Azért van így meghatározva, hogy vedd meg a 18+ kilósat is még drágábban. Egy 20+ kilós e-bike-ot is szállítottam már normál (vonóhorgos) tartóval, ami nem arra lett kitalálva. Persze az aksit kivettem, az 3 kg.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
6030D
Ármester
válasz ZavaBalazs #244539 üzenetére
Basszus, kicsi a világ... Mindjárt hívom is, hogy egy 10 kilós karbon bringával nem lenne ilyen gondotok.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
MPowerPH
félisten
válasz Ixion77 #244535 üzenetére
Fully akkor szivas, ha hasznalod... Arra, amire valo, es ridegtartod, sokat mosod.
En mindennapos hasznalatra nem szivnek fullyval.
Nekem egy recseges vegett vegig kellett most nezni a kozepcsapagyon kivul a vaz csapagyait is. Ez hardtail -nel nincs, ott azert leszukul a kor, es joval kisebb a karbantartas igenye is.Apropo, hardtail... Az uj Exceed CFR gyonyoru lett.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Nutra
tag
válasz 6030D #244538 üzenetére
6030D, ZavaBalazs benéztem a netes kisképről,
FastrideUpride van nekem.
A menetirányt kormánnyal elöl gondolom, főleg a Freeridenál, hogy egy esetleges nagyobb fékezésnél ne a tartóból kifelé húzza a lendület.
Az e-bike / Upride kombónál egy gurtnival hozzáfogom a vázhoz az elsőkereket* a rázkódás ellen (de akkor sem volt gáz, ha elmaradt). Az alap, hogy az aksi nem a bringában utazik.
* szerk. vagy a vázat a tetőtartóhoz Eh, legközelebb megnézem, hogyis van ez[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Közvélemény kutatást tartanék
Eladtam pár nem használt cuccomat és szeretném az országúti bringa fékjèt valami jobbra cserélni a mostani trp spyre-c-hez képest. Tiagra 4700-as széria van rajta ( első, hátsó váltó, hajtókar, fékvàltókarok)
Két lehetőségem van az egyik a aTRP HY/RD, ami azért elég irreálisan drága külföldi webshopokban, kb. 80.000ft lenne(ebay-ről kicsit olcsóbb) , viszont fékvàltókart nem kéne cserélni. Vagy vegyem a bringához jobban passzoló tiagra 4720/25 hidraulikus fékszettet, ami most rosebikes-on 259euro, viszont 11 hetet ír szállításra, vagy másik webshopban van 300-èrt rögtön készletről. Én úgy gondolnám, hogy későbbi eladás miatt, jobban járnèk, ha a tiagra szettet választanám, meg talán a régi 4700-as fékkarokat+ trp spyre-c szetett is könnyebben el lehetne adni, mint külön a spyre-c féktesteket. -
MPowerPH
félisten
válasz stickermajom #244544 üzenetére
Most nalam sincs baj. A csoka lelkiismeretesen kipucolta az osszes csapagyat a vazban(cserelni nem kell oket, mert nem lognak), a kozepcsapagyat, valtotartot leoldotta, cserelte. Osszes csavart atnezte.
Azt mondta, a kormanynal laza volt a csavar, az is okozhatta a recsegest, mert a vaz nagyon jol tovabbitja a zajokat, rezgeseket, es ritmusos tekeresnel ez gyakori.Btw, mosas utan nekem is elmult, aztan visszajott. Szal lehet nem is a kozepcsapagy a ludas.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
őstag
válasz szimpláncsak #244545 üzenetére
Én pont ezt csináltam, lecseréltem a bovdenes 4700-s tiagrát olajosra...
ég és föld a különbség az olajos javára....vedd meg..vedd meg...vedd meg...
Én az Asszonyéra tettem a leeső szettet,de tuti el tudod adni is, és akkor olcsóbban kijössz................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #244545 üzenetére
a rosenál van amit 9 hétre írtak, aztán hirtelen lett 3 nap múlva, szóval nem biztos hogy várni kell.
a régi 4700-as fékkarokat+ trp spyre-c szetett is könnyebben el lehetne adni, mint külön a spyre-c féktesteket.
nézni kell még egy outi vázszettet, amit felnifékkel tudsz használni -
szimpláncsak
tag
válasz vallas #244547 üzenetére
Köszi. Ez a legnagyobb hátránya a montin lévő, januárban vett mt500/501 fèkemnek, hogy azóta jóval gyengébbnek érzem ezt a bowdeneset .
Ringman:
Igazából ebben reménykedem,mert az egyik boltjukban készleten van .
Így is van 2 bicaj a lakásban, szerintem váló ok lenne egy 3.
Új hozzászólás Aktív témák
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- SSD kibeszélő
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- xDefiant
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs