- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabike
őstag
válasz imyourfriend #28599 üzenetére
Egy 105-ös is ugyanazt csinálja, mint egy Ultegra, csak kicsit nehezebb, más hátránya nem nagyon van. Egy jól beállított és összehangolt rendszer is ugyanazt tudja a középkategóriában, mint a hi-tech változata. Sőt, sokszor az ultra könnyű alkatrészek miatt a tartósság és a megbízhatóság kisebb a felső kategóriában. Láttam én már hajladozni DuraAce féket...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
-
tatabike
őstag
Én ezt is elhiszem, csak néha már kezd a dolog olyan formát ölteni, mint amikor egy autót azért húznak le a tesztelők, mert kopogós a műszerfal teteje... Nekem mindegy, ki mire szórja el a pénzét, én három bringát építettem és tartok fent annyiból, mint más egyet, de soha nem ér utol vele, ez a lényeg...
Jah, bemondták a rádióban, hogy kirúgták a BKV-tól a videós srácot elsodró buszsofőrt...
Az viszont rohadtul nem tetszett, hogy Vitézy "Gyökér" Dávid anyuka kedvence azt nyilatkozta, hogy elfogadhatatlan, hogy a buszsofőr nem állt meg, még akkor is, ha egy biciklist ütött el...
Én nem tudom, mit képzelnek ezek, a kerékpáros nem ugyanolyan ember, mint aki 2 tonnás acéldobozban közlekedik? Ebből is látszik, hogy a kerékpárost nem hogy egyenrangú partnernek, de még embernek sem tekintik, hanem egy olyan valakinek, akit nyugodtan el lehet ütni, mert úgyis rá lehet bizonyítani, hogy Ő volt a hunyó...[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Zola007
veterán
válasz #48525824 #28653 üzenetére
de ő meg a kocsiját félti...hidd el nem a te testi épséged érdekelte.
Tegnap voltunk szemtanúja tesómmal egy majdnem-gázolásnak itt Debrecenben ebben a kereszteződésben
Balról jött át egy nő bringával a zebrán. Neki zöld volt és nincs is itt még kirakva ilyen "tolni kötelező" tábla. Szerintem egyszerre engedi rá a jobb oldali Békessy utcáról a jobbra kanyarodó sávot (fehér Ford Fiesta) és onnan jött egy kék kombival egy csaj elég jó sebességgel.
Befordult jobbra, a bringás ott tartott éppen ahol a képen középen a fehér kombi van és megállt ugyan vészfékezéssel, de az első kerekét elfordított a kocsi orra. Szerencsére a bringás középkorú nőnek nem lett semmi baja, nem is esett el, de nem sokon múlott. Megnéztem, hogy nincs semmi baja és lassan továbbindult.
Az autós meg állt le oldalra, de akkor se az, hogy most kiugrok és megkérdezem, hogy nem lett-e baja annak, akit majdnem elütöttem, hanem csak félrehúzódott megnézni a kocsi orrát, hogy lett-e rajta sérülés.Szóval ennyi arról, mennyire érdekli az embereket, hogy megdöglünk-e az úton vagy sem.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
belaazallat
addikt
válasz belaazallat #28648 üzenetére
Szia!
Látszik, hogy olvastál a bringákkal kapcsolatban, de mintha lenne egy kis fogalom zavar. pl: "hogy a trekking az az országúti továbbfejlesztése," Nem az oszágúti tovább fejlesztése, hanem átmenet közte és az MTB között. Treckking egy merev farú MTB, 28-as kerékkel, amin vékonyabb gumi van, teleszkópja kisebb rugóúttal rendelkezik. Mondjuk már ez se nagyon állja meg a helyet, a 29-er 27-er világában.
Vissza kérdeznék, úgy olvastam tekersz aszfalton is és föld úton is( arra most ne térjünk ki, milyen minőségű), ezek milyen százalékban oszlanak meg?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
#48525824
törölt tag
válasz Zola007 #28656 üzenetére
Attól függetlenül, hogy mindig úttesten bicózok, ez a tolva kötelező tábla megtévesztő, mivel nem kötelező tolni, csupán ajánlott (szituációfüggő).
Amúgy amikor engem ütött el egy autós és felkenődtem a motorházra majd az aszfaltra, akkor ő volt az utolsó aki kiszállt a kocsiból, addigra már jó 4-5 ember ott volt, köztük orvos is, meg már a mentőket is értesítették, úgyhogy ott nagy pacsi mindenkinek. Persze amikor elestem és lefejeltem egy betonfalat, akkor 5 méterre tőlem mentek el a gyalogosok, felém néztek, de senki nem jött oda, lehet zavarta őket a vér.
A mostani BKV-s eset kapcsán pedig a srácot "ismertem", nála nehezzen találnék szabálykövetőbb bringást és látod mégis ő került bajba. A másik meg, hogy 2 év alatt eddig 3-4 olyan eset volt amikor békávés köcsögösködött, ami azért eléggé elfogadható arány, de pl. a volánbuszosok nocomment.
-
imyourfriend
őstag
válasz tatabike #28652 üzenetére
Jó kérdés, Ultegrát még nem próbáltam és egyenlőre nem is szeretnék. Súlyra 7.9kg-t ír pedál meg kulacstartó meg miegyebek nélkül ami szerintem elég könnyű, egyszerűen az élvezet ami 105-ös alatt nincs meg szerintem na az felbecsülhetetlen. Tényleg furcsa ez az agyonkönnyítés, mintha muszáj lenne de közben mégsem az mivel van élet Dura-Ace alatt is.
-
-
#48525824
törölt tag
válasz imyourfriend #28659 üzenetére
így fixisként bocsi, hogy belepofázok a súlyba, de amúgy 1-2 kilót és eléggé meg lehet érezni, legalábbis most én is "súlycsökkentő" projektben vagyok, ami azért jóval könnyebb móka egy fixinél, most sikerült másfél kilót lefaragni és jóval könnyebb a gépet taposni, mint eddig és straván is könnyebb jobb szegmenseredményeket elérni.
Bár ma majdnem fullon jöttem reggel a soroksárin, mellettem meg karbongéppel úgy otthagyott a csávó, mint a szart, már elnézést.
Olcsi: én felfordítóm a bringát, aztán a hátsó lánckeréknél szépen egyesével csepegtetem a szemeket, miközben pörgetem a hajtókart kézzel, utána áttekerem és megtörlöm a láncot. Bár ez nem spray, hanem csöpögtetős olaj.
[ Szerkesztve ]
-
gyulank
addikt
válasz belaazallat #28657 üzenetére
Mert nem csak itt olvastam. Én is visszakérdezek, újra, tegyük fel, hogy csak aszfalton megyek, akkor melyik fajta hány % veszteség a legjobbhoz képest? Persze megfelelő gumikkal, mert mindhez van mindenféle...
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
imyourfriend
őstag
válasz #48525824 #28661 üzenetére
Én gépem 11,5 kiló volt az acél vázas. Ez most felszerelve 8,75kg kulaccsal együtt. Még jó hogy megérezni, csak a legkönnyebb ktm gép 6,5kg környékén van de az már millió felett mert Dura-Ace-val van szerelve. Az ultegra Di-2 ~7kg és az is 1 millió környékét éri majdhogynem újan. Csökkenteném én a súlyt viszont az sok dollárba kerülne, nemrég néztem egy Thomson nyeregcső+ carbon nyereg 100k használtan. Ennélfogva inkább magamból faragom le a súlyt, az relatíve olcsóbb.
-
tatabike
őstag
válasz imyourfriend #28663 üzenetére
Magadból lefaragni nemhogy olcsóbb, hanem nyereség. Nem eszel és megmarad a lóvé...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
bigdady
nagyúr
Hátsó koszorú ropog szerintem kosztól. Azt hogyan kéne tisztitani? Nem is lehet szétszedni ha jól látom (shimano)
-
TayRol
veterán
Voltam bringás boltban markolatokat nézni, az eladó srác valami Trek által gyártott terméket, és KTM markolatokat mutogatott, egyaránt 6e ftert. Jók ezek?
-
rétisün
veterán
de jó, hogy nem mentem el bringázni most szakadt le az ég, úgy jártam volna mint szerdán
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
tatabike
őstag
válasz TayRol #28667 üzenetére
Jónak biztosan jók, de kérdés, hogy Neked jók-e? Csak Te tudhatod, hogy melyik kényelmes, melyik biztonságos a számodra. Hordasz-e kesztyűt, vagy csupasz kézzel bringázol...
Én a kesztyű nélkül és vastag habszivacs markolat híve vagyok. Olyan markolatot használok, mint amilyen bevonat a szobai edzőgépeken szokott lenni ilyen hosszú, vastag szivacsos cső formájában, a külső réteg meg valami kopásálló cucc. Szereztem belőle jó pár félméteres darabot, egy leselejtezett kondigépről, így egy ideig el vagyok látva, ha nagyon kopik, vagy megsérül.Valami ilyesmi az enyém is, mint amilyet ez a néni markolászik. Mármint a markolat ilyesmi...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz TayRol #28670 üzenetére
Ez elég komoly kis cuccnak tűnik, és bilincses, ami plusz előny. Egy kicsit a markolat is olyan, mint a nyereg, nem mindegyik jó bárkinek, az lenne tuti, ha ki tudnád próbálni, hogy a saját vasadon hogyan érzed. Mert lehet, hogy az üzletben kézbe véve nagyon szuper, meg minden, csak aztán meg nehogy a bringán kényelmetlen legyen. És azt se felejtsd el, hogy az ilyen fajta markolatokat csak egyféleképpen tudod fogni, míg egy hagyományos markolaton több fogáspont is van.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
glacious
addikt
-
belaazallat
addikt
válasz gyulank #28662 üzenetére
Ezt így százalékosan nem tudom. Nagyon sok az ismeretlen változó:
- a bringák súlykülönbsége, nehezebb bringát nehezebb megindítani, outin speciálisan könnyített alkatrészek vannak, vékonyabb, kisebb felületű gumi van rajtuk,
- gumik gördülési ellenállása, minél vastagabb a gumi annál nagyobb a surlódás okozta fékező hatás.
- hajtás áttételezés: Verseny bringán 50/34-es a legelterjedtebb hajtómű, treckinngnél 48/38, montinál 42/32, igy ugyanazt a pedálfordulatot és ugyan akkora hátsósor fokozatot feltételezve egy treckingel nem tudsz akkora sebességet elérni, mint egy verseny bringával.Meg kell érteni, nincs olyan bringa, ami mindenhez jó.Lehet használni egy montit is csak aszfalton való tekerésre, de nem arra való, fölösleges energiapocsékolás, de ha valakit ez nem zavar tegye nyugodtan. Valamilyen szinten kompromisszumot kell kötni a felhasználás terén.
Én pl rossz minőségű aszfalton tekerek a legtöbbet, eztért(és a súlyom miatt) nem veszek verseny bringát, mert a legvastagabb outi gumi(28-as) 9báron baromira pattog, megérzel minden út hibát, inkább lejjebb adok a sebességből, kényelem miatt vettem 35 széles gumit. Vagy ellen példa, mivel most már csak aszfalton tekerek, nincs szükségem egy teleszkópra a treckingemen, vázzal együtt cserélem egy merev villás vázra, így össz súlyban könnyebb lesz majd a bicóm.
Szerk:
(#28668) rétisün
Elküldhetnéd ide! Mikor jársz a Balaton felé?[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #28679 üzenetére
Gondolom a fékpofáknál is van egy határ, hogy ne lehessen túlságosan messze a fékezőfelület a féktesttől, mert akkor már nem lenne biztonságos. Valószínűleg a vázad inkább tárcsához lenne jó, nem?
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28680 üzenetére
Kizárt, ezek a vázak amikről szó van, hírből sem ismerik a tárcsát.
Ellenben gyárilag V-fékesek.V-féknél egy kaptafára készülnek a pillangók, vagy itt is vannak méretek? Gondolok itt arra, h milyen széles helyet hagynak párhuzamos helyzetben a két csukló közt. Minél szélesebb, annál jobban össze lehetne húzni ütközés nélkül.
MÁS: (nem működnek a gombok szerkesztési ablakban??)
Mi van akkor, ha elől a 160-as XT tárcsámban kilazultak a szegecsek és kotyog a tárcsa a centerlock adapteren?
Ez javítható, vagy kuka? Nyilván nem az a kategória, hogy ráverek kalapáccsal és jobban összezömül...[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #28678 üzenetére
hidd el, el is küldeném, ha tudnám
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
#48525824
törölt tag
válasz imyourfriend #28663 üzenetére
En ha most lecserelem majd a vazat, 7,5 kilonal tartok majd, most 9,2 korul van csepel royal kurvanehez kalyhacsovekbol van megcsinalva
-
sanzi89
addikt
válasz TayRol #28667 üzenetére
Nekem egy Bikefun Ergo 2Tone Lock-On markolatom van, amit 7k-ért vettem, de felírat nélkül megveheted eBay-ről 3k-ért is: http://www.ebay.com.au/itm/2PC-Cycling-MTB-Bike-Bicycle-Lock-On-Handlebar-Cover-Handle-Grip-Bar-End-Black-/141008014678?pt=AU_Sport_Cycling_Parts&hash=item20d4bb8d56&_uhb=1#shId
Linkelés nem megy. Másnál se jó?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
gyulank
addikt
válasz belaazallat #28678 üzenetére
De pont ezért szerintem úgy lehetne legcélszerűbben megválasztani, hogy melyik való erre, ha lehetne tudni, hogy a kerékpár típusok azonos terepen hol vannak egymáshoz képest. Szóval, ha aszfalthoz nézzük, akkor feltételezzük, hogy mindegyikre a rátehető legvékonyabb, legsimább gumi kerül, ha erdőn nézzük akkor meg a legvastagabb, legragyásabb. Mivel emelkedőn, és lejtőn, és bukkanókon kell menni, ez így simán megfelel mind aszfaltnak, mind erdőnek, vagy rétnek, sokat számít a súly is, a csillapítás is, a legkisebb, és a legnagyobb áttétel az út függvényében, mert ugye ugyanakkora áttétel nagyobb keréken nagyobb út, vagyis nagyobb erőkifejtést jelent. Érdekel mind az országúti, mind amiket te írtál, a túrázó országúti, meg minden, és ha végül a befektetett erő/haladás és kényelem függvényében eldöntöm, mennyi sebességveszteséget áldoznék a kényelem oltárán. Az is fontos lenne, hogy strapabíró legyen. Bár ez gondolom, nem csak típusfüggő, de feltételezem, egy nagyobb kerék csapágyai többet bírnak, mert kevesebbet forognak ugyanannyi úton. Fontos, hogy ne kapjon defektet, vagy minél kevesebb eséllyel. Most épp 3. belsőm lyukadt ki valószínűleg a lyukas külsőm miatt, aztán ki is néztem másik külsőt, de darabja 11e körül van, aztán mivel elég fárasztó tud vele lenni a közlekedés, meg hát jó lenne hamarabb megtenni az utat, és nem vagyok eleresztve, először inkább tudni akarnám, milyen bicikli lenne nekem a legjobb, és az mennyivel jobb ennél az MTB-nél, merev villás, teleszkópmentes 3*6 sebességes, csak mert írtál olyat, hogy a trekkingnél kevesebb a rugóút. Aztán meg eldönteném, hogy ehhez vegyek dolgokat, vagy vegyek egy használt biciklit. Ja igen, a hosszú, meredek lejtőkre milyen fék lenne célszerű? Ahol pillanatok alatt nagyon begyorsul, és kanyaros, meg hosszú a lejtő? Mert ez a canti fék szerintem sipsz-supsz elkopik. Mondjuk nem tudom milyen a többi fék, biztonságosabbnak érzem, ha kedvem szerint lassíthatok, mintha hirtelen megáll a kerék. De persze ilyenkor minden kopna. De most akkor lejtőn, elindulnék, begyorsulnék, megállnék, és így araszolgatnék, az se volna jó.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
Teasüti
nagyúr
Ha már tárcsákat nézegetek, akkor: milyen betétet javasoltok XC-re 75 kg-hoz? Alapvetően kerülöm a nedves körülményeket, de viszont szeretek lejtőzni, durvulni is. Eddig a leghosszabb lejtőzés 10 perc volt kb, de ott szinte folyamatos fékhasználat van. Szóval ha tárcsát kellene vennem, akkor előre 180-as Ice Tech-es RT-81-et raknék, hátul meg marad a 160-as RT77 amíg tönkre nem megy az is. És a kérdés, hogy fémes (M06), vagy organikus (M07Ti) betétet vegyek-e. Még jók a betétek, de ha már megint rendelnék németből, akkor legyen mihez nyúlni - ebike-on amúgy is piros/sárga kosaras.
Illetve szokták-e, vagy van-e értelme vegyesen használni? Hátul fémes, elől resin, vagy fordítva.
Köszi!ui: alapkérdés még mindig, a fellazult szegecs a fáktárcsán javítható, vagy kuka?
ui2: jah igen, kell célszerszám a centerlock-hoz?
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz gyulank #28689 üzenetére
Mivel igen csak terepbiciklizésről írsz, így egy MTB-t javasolnék, ha meg van a magasságod hozzá(190cm fölött), akkor egy 29-ert, ha nincs, 27-er, vagy 650B. Aszfaltos tekeréshez meg lehet használni egy vékonyabb külsővel, max cserélgeted.
"Az is fontos lenne, hogy strapabíró legyen." minőségi, strapabíró alkatrészek elég drágák.
"Most épp 3. belsőm lyukadt ki valószínűleg a lyukas külsőm miatt, aztán ki is néztem másik külsőt, de darabja 11e körül van"
A minőség pénzbe kerül, sajnos! Nem véletlenül kerül annyiba. Itt is kompromisszumot kell kötni. Kevláros hajtogatható monti külső nem biztos, hogy kell neked, lehet elég lesz egy drótperemes, az lehet, hogy "csak" fele annyiba kerül.
"Ja igen, a hosszú, meredek lejtőkre milyen fék lenne célszerű? Ahol pillanatok alatt nagyon begyorsul, és kanyaros, meg hosszú a lejtő? Mert ez a canti fék szerintem sipsz-supsz elkopik."
Ha lejtőzni akarsz és gyakran, akkor tárcsa fék. Minőségi V-fék is jó, de ahhoz ész és technikai tudás is kell, tudni kell magad, bringa tudásának határát és eszerint közlekedni, de inkább tárcsát ajánlanék.
Ha megmondod mennyi a keret, amit bringára fordítanál, tudunk ajánlani, hogy mit és hol keress.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
gergo5991
őstag
Hogy én is megemlítsem az úton való közelekedést, itt ahol élek Szlovákiában, különösen figyelnek az autósok a biciklisekre, vagy inkább csak a nagyobb része. Ha biciklivel úton közlekedek, és előzne le egy autó, akkor általában át szokott menni a szembejövő sávba, persze ha teheti, de ha nem, akkor én szoktam ilyenkor lelassulni és még jobban lemenni az út szélére. Volt, hogy egy keskenyebb utszakaszon a szembejövő autók megálltak, meg a mögöttünk lévők is, és megvárták, mig mi a biciklisek átmegyünk ezen s keskenyebb pár tíz méteres szakaszon, szóval itt tényleg elmondható hogy figyelnek erre. Persze volt pár eset, hogy az autó kerekeitől fél centire álltam meg, a bicikli hátulja meg már a nyakamban volt, de ez csak a jó reflexnek mondható, meg hát a szokásos filmbeli jelenet megtörtént velem, hogy vadi új biciklivel tartok haza, kigurul egy utcárol elém egy autó, én meg behúzom a féket, és szó szerint a motorháztetőn landolok. Persze itt is segítőkész volt az ember, segített felállni, kérdezte kell-e mentő stb.
Igazán megvalva, néha ha előznek engem, és ha a mögöttem lévő autós átmegy a szembe sávba, elkap a félelem, nemhogy miattam történni fog ott egy baleset, hogy hirtelen kanyarból szembejön egy másik autós.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #28663 üzenetére
Néztem egy videót ahol pont ezt tesztelték, kicsit többet számított hogy az egyik srác könnyebb volt mint az mikor aláraktak egy full belépő országúti helyett egy 7 kiló körüli csúcsbringát.
-
gyulank
addikt
válasz belaazallat #28693 üzenetére
De én nem a keretem alapján akarok dönteni, hanem tudni akarom ezeket, aztán mérlegelni vagy gyűjtögetni.
Persze, írtam is, hogy nem csak típusfüggő, de a sorba nyilván azonos minőségű különböző típusúakat gondoltam összehasonlítani. Az árat meg azért írtam, hogy nem mindegy, hogy ehhez veszek jó külsőt 20-ért, vagy veszek egy célnak megfelelőbb típusú használt biciklit. Amúgy 178 vagyok, és ~50kg de ez nem mérvadó, mert időnként használni kéne szállításra, meg én is hízhatok.ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
Teasüti
nagyúr
válasz gyulank #28689 üzenetére
Ha kicsit is reálos beállítottságú vagy némi műszaki érzékkel, akkor könnyen beláthatod, hogy ez butaság. Olyan sok a változó amit vizsgálni lehet, hogy már a kérdés is rossz, miszerint melyik mennyiben jobb.
F1 vs WRC vs hobby terepjáró vs városi egyterű vs 4x4 off road esete autós analógiával élve.
Hasonlítsd össze őket labor körülmények közt!egy nagyobb kerék csapágyai többet bírnak, mert kevesebbet forognak ugyanannyi úton.
Itt azért felhorkantottam amolyan Sheldon stílusban (Big Bang Theory).Fontos, hogy ne kapjon defektet, vagy minél kevesebb eséllyel.
És ennek mennyi köze van a bicikli típusának kiválasztásához?csak mert írtál olyat, hogy a trekkingnél kevesebb a rugóút.
Úgy tartják, hogy 28"-os keréknél a 80-as rugóút épp olyan élményt nyújt, mint 26"-os keréknél a 100-as (montis vélemény). Gondolom ez ráhúzható a trekking esetére is, így az a 63 mm-es villa talán elegendő kis igénybevételű használathoz. Ellenben megsúgom, cimbi cross trekking-gel és a 63 mm-ével jön velem a hegyre XC-zni és lejtőzni és soha egy rossz szava nem volt a rugóútra, bár való igaz, hogy ő talán kicsit szerényebben ereszkedik le, rendszerint megvárom ha leértem. De a lényeg, hogy terepen se törpül el hirtelen, ha amúgy egy jó villáról van szó. Más kérdés, h én a 80-100-at is kihasználom városban, sőt most az új villám 150-et mozog max és egy egyszerű XC-vel kihasználom ezt is - bár direkt olyan a beállítás most, hogy minél többet és aktívabban mozogjon.Ja igen, a hosszú, meredek lejtőkre milyen fék lenne célszerű?
A V-fék alá nem érdemes adni. Viszont ha nem sportolsz, akkor a tárcsa nem létszükséglet, inkább csak luxus.
Egy jó V-fék ugyanúgy megállít bárhol (szárazon). De ez leginkább csak a fékpofa függvénye.Nálam régen téma volt a fékezés fizikája, a mai napig érdekelne hogy tudnám leszimulálni melyik esetben kúszik fel kevésbé a hőmérő: a folyamatos gyenge fékhatásnál, vagy a szakaszos intenzív fékezésnél azonos lejtőn, azonos mozgási energiát abszorbeálva.
Aztán úgy vagyok vele, hogy ha kell, akkor húzom. Szakaszosan fékezni sztem nem célszerű. Pillanatokra felengedni nem látom értelmét, pár tizedmásodpercnél tovább meg nem pihentethetem, mert egy másodperc és már megint túl gyorsan megyek. Meg úgy vettem észre bírják ezek, nem kell félteni őket. 10 perc intenzív használat után is még ugyanolyan jó a fékhatás, nem gyulladt ki és nem degradálódott semmilyen értelemben. És én nem átlag használatról beszélek, hanem sportszerűről, ahol nem ritkán 50-ről kell megállni, meg olyan lejtőkön kordában tartani a gépet, ahol 1-2 km alatt ereszkedek 300-400 m szintet.
(#28693) belaazallat
Az elejéből kimaradtam - néha telóról követem csak a topikot -, alapvetően montizni akar?[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz #48525824 #28684 üzenetére
Meghiszem azt, nekem azért elkél rá a váltó ezen a vidéken. Nameg carbon vázból fixit építeni hát nem tudom, biztos van olyan elvetemült aki megcsinálja de értelmetlenségnek tartom. Ma 1 óra trx után felpakoltam rá 2 kulacsot mondom elmegyek 30km-t legyen mit inni, erre visszatértem és a telefonon behalt az endo, meg 1 csepp vizet nem ittam.. mondhatom csóváltam a fejemet hogy 2 kulacs vizet elvittem aztán haza is cipeltem. Csepel vázak azok nagyon nehezek, nekem egy puch force XII váz volt az acélvázasom, vagyis megvan még csak most pihen pár napot.
(#28696) HollyBoni: Igyekszem, de van egy minimum súlyhatár ami alá képtelenség lemenni, nálam ez ilyen 79kg körül van. (azt nem szeretném elérni hogy csörömpöljenek a bordáim ) szó mi szó egy belépő alu országúti és egy csúcs kategóriás 7 kiló körüli között szerintem nincs olyan eget rengető különbség mintha acélról és belépő országútiról beszélnénk.
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #28699 üzenetére
Van könnyű acél országúti. Nekem az országútim 10,3 kiló, a váz jó minőségű Colombus csöves (és 30 éves), viszont alkatrészek full alapok. Belépő mostani alu országútik 8,5-9,5 kiló körül vannak, nem?
Persze én is mentem 7 kilós Specialized-al, lehet érezni a különbséget, de nem azt éreztem hogy könnyebb lenne tekerni. Amit viszont NAGYON érzel egy acél országúti és egy akármilyen belépő alu között az a merevség.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen