- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #36050 üzenetére
Az a baj ritka az aki ilyen cuccokkal kirakati bringás, és még karban is tartja. Én ismerek ilyeneket, de ők ha el is adnák a holmijaikat, akkor viszont meg is kérnék az árát..
Berágódott csészés XTR gyári kerékszettnek mondjuk nem örülnék Vagy ha fel van ütve, meg van repedve a felni.. az a baj ha menthetőek is ezek, akkor is már átestek akkora degradálódáson hogy messze lesznek egy új korától karbantartott, vigyázva használt alkatrészt élettartamától, minőségétől.
Parti Andris levetett XTR 26" os kerekeihez volt szerencsém, ahogy az a felni mindenféle irányba szitált, az szép volt. Mellesleg túl szorosra voltak állítva az agyak. Nem értem hogy az élsportolóink biciklijeit sem tudják olyan emberrel szervizeltetni aki ért is hozzá? Hiába az XTR csapágy ha szorulósra van beállítva. Értékes másodpercek múlhatnak rajta.[ Szerkesztve ]
-
Fr3eWar
őstag
Sziasztok!
Nem vagyok nagyon otthon a bringa témában, tavaly ellopták a 30K-s nagyon-nagyon belépőszintű 4-5éves hervises kerékpárom, általában városban munkába jártam vele, illetve hétvégenként erdős terepen kikapcsolódásból tekertünk.
Tervezgettem a vásárlást egy ideje, de úgy voltam vele, hogy idén már nem veszek majd jövőre, mivel akkor elköltözünk a panelból, és fogom tudni biztonságosan tárolni az értékes kerékpárt. (lakásban nem akartam így sincs hely, a bejárati ajtó előtt volt a falhoz láncolva, és onnan lopták el az előzőt (8. emelet)
A helyzet a következő:
Hétvégén összefutottam egy eladó Merida Matts TFS-900-al, patika állapotú, karc horzsolás sérülés mentes, a markolatok szivacs anyagúak és azok sem tűntek nyúzottnak. Fehér piros színű volt, rákeresve elvileg ez a 2013-mas típus. Ránézésre nem volt benne sok km. 130-at kértek volna érte. Elkértem a telefonszámát, és azóta gondolkozom rajta, hogy megéri-e?
Természetesen adásvételit íratnék vele anyja neve születésidátummal stb, mert ekkora értékül kerékpárnál már azért fosnék hogy nem-e valami lopott cumó.Mi a valós értéke egy ilyen patika állapotú kerékpárnak?
-
Kickass
őstag
Sziasztok!
Van esetleg valakinek ebike-al tapasztalata sárga kosaras termékeket mennyi idő alatt szállítanak ki?
Elvileg 3-5munkanap..
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fr3eWar #36052 üzenetére
Ennek a kerékpárnak az újkori ára 300 ezer körül volt, ha ebből indulunk ki, akkor a 130 reálisnak tűnik, sőt, nem is rossz. Viszont az, hogy ránézésre nem tűnik rossz állapotúnak, önmagában kevés, ha nem tudod mit kell nézni, akkor javaslom, hogy nézesd át szakemberrel és ha rábólint, akkor vedd meg.
Egyébként ez az? Matts TFS 900 -
Fr3eWar
őstag
válasz Runner_fxr #36056 üzenetére
Igen ez a típus.
Gumik, hajtókar, váltó stb. a markolat kivételével minden megegyezik a képen láthatóéval. A felnin sem volt kopás sérülés sehol. A gumin elég méretes volt még a mintázat. Úgy nézett ki a bringa mint amire összesen 2-3 alkalommal ültek volna fel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fr3eWar #36057 üzenetére
Viszont a 130 kicsit alacsony ár érte, ha valóban alig volt használva.
Láncnyúlásmérővel kéne megnézni a lánc állapotát. A teleszkóp becsúszóit mindenképp nézd meg alaposan, nincs e sérülés, vagy kopás, első féket behúzva nem kotyog e a villa. Egyik csapágy se lötyögjön. Ezeket így gyorsba meg tudod nézni, egy láncnyúlásmérő kb 1000 ft. amúgy sem árt ha van egy ilyened.
[ Szerkesztve ]
-
Robi BALBOA
őstag
válasz fpeter07 #36046 üzenetére
Köszi a segítséget.
Legalább már azt is tudom, hogy élettartam gari ide vagy oda simán el lehet törni.
Akkor használom ahogy van oszt vagy eltörik vagy nem.Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
fpeter07
veterán
válasz Robi BALBOA #36059 üzenetére
Bármikor! Azért vagyunk itt, hogy egymással megosszuk a tapasztalatainkat.
-
Tothgera30
Ármester
válasz belaazallat #36031 üzenetére
De van. Majd a kutyás topicba teszek még frisset.
#36033 szjoci: Veszett jó tárcsák ezek, majd tavasszal kipróbálom, de már felrakásnál érződött benne az "anyag".
#36035 FIREBLADE78: Ez egyedi építés. A villa olyan 150k lehetett, majd kimatekozom ha lesz egy kis időm rá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hoorus
őstag
Sziasztok!
Azt meg tudná válaszolni valaki, hogy egy Campagnolo mirage fékváltó kar együtt tud-e működni egy Shimano 105 váltóval? Továbbá 9-10 sebességes váltót lehet használni 8-as soron? (Shimano HG) Be lehet határolni hozzá?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
-
313313
addikt
válasz Hoorus #36064 üzenetére
Ha jól tudom Sramnak van váltókarja, ami Simano váltóhoz jó, de az Sram váltóhoz nem.
Nem hinném, hogy jó lenne gyártók váltóit/váltó karjait kevergetni, általában más "húzásmetódusok" van és vannak Shimanónál fordított rugóállású hátsó váltók is.
8/9-es rendszer az kompatibilis lehet egymással(kivéve az első átdobó, 9-es láncszélességgel nem fogsz normálisan 8-as lánchoz váltót beállítani). 10-es rendszer még vékonyabb, az ha jól tévedek 9-es cuccokkal se kompatibilis (lásd hátsó agy...) nem hogy 10-es váltó/hajtókar/etc 8-as rendszerrel.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Tothgera30 #36061 üzenetére
Én is akarok új villát,mert a gyári alkalmatlan egy városhoz is.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gyufaaa
veterán
Használ valaki vagy van valakinek tapasztalata az alábbi fékváltókarokkal?
3x9 sebességes Shimano Deore LX DualControl fékváltókar szett
Típus: KSTM580
Jó cucc lehet?
[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
válasz Gyufaaa #36070 üzenetére
Nem használok ilyet, de biztos nem rossz, Shimano LX, ebbe még volt anyag.
Viszont ehhez speciális váltó kell, fordított rugó állású (Low Normal rugó).HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
ígyvanferi
addikt
Használt már, próbált már valamelyőtök szíjhajtásos bringát? Erre a Trek Sohora most véletlen bukkantam, egészen meglepett, hogy ennyibe kerül, minimum a duplájára tippeltem volna egy ilyet. Persze fogalmam sincs az alkatrészek, meg úgy összességében a bicikli minőségéről.
Úgy kipróbálnék egy szíjhajtásost, szóval ha valakinek van ilyenje, és egy próbakörre ideadná, azt minimum egy öleléssel honorálnám. Meg pár sörrel.
Csak, hogy mégis milyen lehet úgy egyáltalán hajtani, milyen közeledni vele városban. -
Because
őstag
válasz ígyvanferi #36075 üzenetére
biztos jó a linked, mert ez láncos?
-
-
pengemetal
aktív tag
válasz Gyufaaa #36074 üzenetére
Nekem ilyen van a trekkingemen. Leszedtem az alsó bajuszt, nekem így kényelmesebb, csak a fékkarral váltok, le-fel kell mozgatni. Akár többet is vált. Nekem sima XT hátsó váltóval tökéletesen működik, nem kell hozzá speckó, fordított rugóállású váltó. Fékek Avid BB7. Egy hibáját tudom felróni, nehéz.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
313313
addikt
válasz Gyufaaa #36074 üzenetére
Nem nehezebb beszerezni, csak ha van egy 9-es rendszered és azt cserélnéd, akkor egy váltó kelleni fog még.
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ígyvanferi #36077 üzenetére
500 ezer körül van a szíjas kb.. elvileg nem èrezni hogy nehezebb tekerni, viszont hangtalan, nem lesz koszos, nem nyúlik el mint a l
ánc, csak a váltás a problèmás, mert agyváltóval már biztos èrzed a különbsèget, mondjuk azèrt egy rohloffal kipróbálnám..
Egyèbkènt a treken levő rendszer nem is a legkomolyabb, nèzd meg a center track nevű bordas hajtast, annak elvileg kisebb a surlodasból adódó vesztesège -
dkpisti
tag
válasz ---Lasali--- #35932 üzenetére
Ezt újonnan vették? bakker 2 esőt kapott ez valami vicc?? Nálam egy noname harcos 26"-os van semmi baja van vagy 6éves ,pedig járt földuton stb
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz ---Lasali--- #36080 üzenetére
"viszont hangtalan, nem lesz koszos, nem nyúlik el"
Minden tiszteletem a tiéd és azoké akik többet érteken a kerékpárokhoz, mint mi átlag tulajdonosok.
DE! ezt a marketing bullshit-et ugye te sem hiszed el?Nem fejteném ki ha nem muszáj, hogy miért marketing shit. Tisztellek annyira benneteket, hogy feltételezem tudjátok.
-
ígyvanferi
addikt
válasz ---Lasali--- #36080 üzenetére
Na igen, egy Rohloffos, bordásszíjas bringa... az adná. Majd egyszer. Kezdésnek egy Nexus is simán jó lenne. De egyelőre olvasgatok, tájékozódom, gyűjtök rá, közben meg hátha találok valakit, akinek ilyen gépe van.
(#36082) D.Orion: én nem tudom, nekem nyugodtan elmondhatod. Egyébként én csak azt olvasom mindenhol, hogy hangtalan, olyannal még nem találkoztam, aki azt írta volna, hogy sosem kell cserélni, vagy nem lesz koszos.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz ígyvanferi #36083 üzenetére
A por és a sár mindenre ráül. Annyi a különbség, hogy itt nincs kenőanyag a szíjon, mint a láncon. Így nehezebben tapad rá a kosz, de az idő nagy úr. Nyúlik minden amit terhelés ér, tehát ez is. A hangtalan pedig relatív, biztos, hogy halkabb, mint egy láncos hajtás. De egy high-end láncos hajtás is nagyon halk, pláne egysebiben vagy agyváltóban.
-
fi:zi'k
nagyúr
Gondoltam megosztom.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Cathfaern
nagyúr
válasz D.Orion #36084 üzenetére
Oké, hogy a por és a sár ráül, de lánccal ellentétben, ahol a koszolódással együtt romlik a hajtáshatékonyság, szíjnál nincs ilyen probléma. Plusz letisztítani is pár nagyságrenddel egyszerűbb, mint a láncot (igazából láncot sose tudod olyanra lepucolni, mint újkorában. Szíjjal ez nem probléma). Szóval persze nem taszítja a koszt, de a lánchoz képest viszonyítva gyakorlatilag nem koszolódik.
Láncnyúlás: ugye annyira értesz a biciklihez, szóval gondolom tisztában vagy azzal, hogy a láncnál nem maguk a láncszemek nyúlnak meg (tehát nem az anyag nyúlik), hanem a csapok kopnak el. Egy olyan lácnál, amire azt mondjuk, hogy már használhatatlanná nyúlt, az egyes szemek méretben akkor se növekednek meg egy miliméterrel sem.
Szíhajtásnál értelemszerűen nincsenek csapok, tehát nincs az a fajta drasztikus "nyúlási" probléma, mint láncnál. Persze a szíj is nyúlik. De nem évente elhasznál pár szíjat, hanem pár évente elhasználsz egy szíjat. Nem mindegy -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #36082 üzenetére
Tisztában vagyok vele hogy a fizikai a legnagyobb ellenség, és nem lehet legyőzni.
De a fémes surlódás kizárása, valamint hogy nem kell a nyílt rendszerbe kenőanyag, az baromi nagy előny. A center track megoldásnál még a bordák is tudnak tisztulni.
Szerintem inkább ott bukik meg eleve összehasonlítás szinten a borda VS lánc csata, hogy a lánccal ami a leghatékonyabb megoldás hajtás átvitelre, megoldható a váltás is, ami már a lánc esetében nem a leghatékonyabb, de egyszerűségét és költséghatékony megvalósítását tekintve jó, nem beszélve a súlyról.
A bordás szíjjal nem tudod megoldani a váltást, csak ha közbe iktatsz egy agyváltót. Az agyváltó pedig kevésbé hatékony, ha mentetek egy nexus agyváltóval szerelt biciklivel, szerintem azonnal meg lehet érezni hogy nem olyan közvetlen a hajtás, nem kellenek hozzá számítások és csodás mérőberendezések. A kardántengelyt pedig ne is vegyük ide, a 90 fokos tengely irány módosítások miatt a legrosszabb rendszer. Próbáltam ilyen biciklit is, nyomtad neki, de nem ment..
Ezekre megoldás lehet a gearboxos hajtás, bordás szíjjal. Csak itt meg az én kérdésem hogy a hajtáshoz beépített váltóval gyorsított bordás szíj vesztesége növekedni fog-e (?)
Amire rá akartam világítani végül, az pedig az, hogyha single speed ről van szó, ott egy buta láncos megoldás is nagyon költséghatékony akkor is ha nem cserélünk nyúlás szerint láncot, hanem elkoptatjuk azt a két lánckereket. Valamint az egysebis lánc tartósabb is mint egy váltós, attól is hogy szélesebb, attól is hogy nem megy keresztbe sose.Többiek már leírták a dolgokat.
Saját magamból kiindulva én rettenet utálom a lánc hajtás elkoszosodását, 3-4 terepezés elég ahhoz hogy utána nekem nagytakarítást kelljen csinálni, úgy hogy igazán sarat se nagy port nem kapott a hajtás, de moshatom ki az egészet. Azért mert érezhetően romlik a váltás teljesítmény, nehezebben és hangosabban fut a lánc, valamint a beleült kosz miatt hamarabb kopik az egész rendszer. És mellesleg hozzátenném hogy egy 9 es dura ace láncot ilyen karbantartás mellett képes vagyok lenyújtni 1000-1500 km alatt. De voltak vicces történeteim, amikor kinyújtottam egy sram 830 at vagy 2 szer annyira kerülő connex 808 at 700km alatt úgy, hogy valószínűleg már 500-600 km nél átlépte az általam használt tűréshatárt. Országútin ugyan 10 es rendszernél egy ultegra, dura ace lánc bír 3500km-t nálam. 9 es dura ace-el betonon elmentem 4000-4500 at maximum.
A bordás szíjnál nincs kenő anyag ami magába vonzaná a koszt, és nincs fémes érintkezés, kopás, ami szintén mocskolná a hajtást. És nem fog ezer kilométer alatt lenyúlni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #36087 üzenetére
Tehát ha mindent ütköztetünk, akkor végül szerintem mindig visszatérünk ahhoz ami VAN.
Ami eddig volt, veszünk egy X9 et vagy XT szettet, mossuk takarítjuk, ha tönkremegy eldobjuk, és veszünk egy másikat.
Ki lehet találni jobb megoldásokat, ki lehet találni tökéletes megoldást (?). De a jobb megoldások lehet nem lesznek minden esetben univerzálisak. A tökéletes megoldás pedig nem lesz általános, mert az tökéletes mindig túlságosan drágább, mint a megfelelő megoldás. (Egy jó bordás szíj egy jó gearbox al? 2 millió ft? annyiból elég sok XT szettet lehet venni.)(#36086) Cathfaern
Én ki tudom olyanra mosni mint újkorában, csak idő kérdése.
Az újrakenés viszont már nehezebb.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ---Lasali--- #36088 üzenetére
Minden megoldhato, legfeljebb pazarlo, nem hatekony.
Everybody lies.
-
veterán
7 sebis kazettas rendszerre ha cserelem a hatso valtot es a valtokart, tehetek 8 sebesseges rendszert?
Vagy van valami egyeb meretbeli kulonbseg is?
[nyilvan akkor majd lancot is cserelek mar]Everybody lies.
-
rétisün
veterán
-
rétisün
veterán
válasz Pttypang #36092 üzenetére
eszerint a 8-as kazetta szélesebb, mint a 7-es (mondjuk elég nyilvánvaló, ha a lánc ugyanaz a 6/7/8-as rendszerekhez, akkor a több lánckerék szélesebb fogaskoszorút ad) szóval nem biztos, hogy fel tudod tenni a mostani agyra. persze lehet, hogy most van valami távtartó, amit ki lehet hagyni, akkor jó lesz.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tothgera30
Ármester
válasz ígyvanferi #36083 üzenetére
Halkan jegyzem meg, hogy aki elvitte tőlem a Konát, a csúszópapucs miatt Rohloff agyas 29er-t építget. Ha küld képet, feldobom, nagyon komoly lesz .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Upo
addikt
válasz Tothgera30 #36094 üzenetére
Ez is olyasmi:
Telósban is van:
[ Szerkesztve ]
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
-=RelakS=-
veterán
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
lsebestyen
addikt
válasz -=RelakS=- #36096 üzenetére
Én ki tudom szedni úgy a hátsó kerekem h nem leszek olajos
-
Maximum1
őstag
válasz -=RelakS=- #36096 üzenetére
Micsoda ökörség, itt a tuti.
Sok helyen nem is ismerik, talán 2 boltban ajánlották eddig.
Sajnos 3 ezer felett van az ára, ennyiért inkább kiszedem a kereket, még így is hogy agyváltóm van. -
-=RelakS=-
veterán
válasz Maximum1 #36098 üzenetére
én inkább olyasmire gondoltam, hogy egy vékony kerék, ha aszfalton akarok menni, meg egy vastag kerék, ha direkt terepre megyek :]
Egyszerűbb lenne úgy cserélni, ahogy a videón van, illetve a kopó alkatrészek ugyanazok maradhatnának.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
lorcsi
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest