- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Az otthoni irodákba költözne be az AOC 100 Hz-es monitora
ph A cég Type-C-s modellje Full HD-nél magasabb felbontást ígér, és a kontrasztja sem gyenge.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bicskás
tag
-
nagyúr
-
Jimmy66
senior tag
-
nagyúr
-
Jimmy66
senior tag
válasz Napfénysüti #53755 üzenetére
Igen 2008-óta.
-
concret_hp
addikt
van oylan bringás felső, ami elől vastagabb, mint hátul? lásd mai szeles idő
le kéne szoknom az új bringák nézegetéséről, mert pénzbe fog kerülni előbb-utóbb
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #48525824 #53739 üzenetére
Így érthető miért mész mint a veszedelem,hisz még fékezni sem tudsz! Minden esetre vigyázz a sebességedre őrangyalod nehogy lemaradjon valahol 2 békávés busz között!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Cathfaern
nagyúr
válasz concret_hp #53757 üzenetére
Bringásban még nem láttam, de pl. decathlonban láttam ilyet: [link]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz concret_hp #53760 üzenetére
Ennek csak az eleje softshell, a hátulja lélegzik Képeken nem feltétlen látszik, de élőben egyértelmű volt a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz concret_hp #53757 üzenetére
A decathlonos lathatosagi melleny eleje szelallo.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
krx21
nagyúr
válasz Pttypang #53751 üzenetére
Addig jópofa az ilyen videó, míg esetleg téged vagy szeretteidet nem éri közlekedési baleset, pláne azért mert a másik fél csupán csak "bravúros" stílusban közeledett...
Én ismerek egy európában igen népszerű motoros kaszkadőrt, olyan bemutatói vannak, hogy lemegy az ember hídba... És a legveszélyesebb kérdésre az volt a válasza: hogy motorozni a városba a legveszélyesebb...
Nem is motorozik, pedig ha valaki tudna vagánykodni, akkor az ő! Ettől bölcs egy ember és tud magán uralkodni, attól függetlenül, hogy a világ élvonalában van... Ugyanis az utakon nem csak saját magadért felelsz...
Úgyhogy te se tapsolj és bátorítsd, mert hidd el ezzel ártasz neki is... -
#48525824
törölt tag
imadom azokat a tapasztalt buszsoforoket, akik ugy eloznek meg, hogy a csuklos hatulja nekitol a padkanak. amugy a buszsoforok legtobbje jofej, foleg mivel mindig kiengedem/elengedem oket, ok is partnerek mas-mas szituacioban, de persze ott is megvan a gyokerfajta.
baleseti-kockazati szempontbol pedig azert ne hasonlitsuk ossze ugyanolyan sullyal a gepjarmuvet/motort meg a bringat.
[ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
válasz #48525824 #53768 üzenetére
Miért egy motorral lehet olyan dinamikusan közlekedni az autók között mint az autók... Sokkal kevésbe "idegen"... Egy bicikli mindig utban lesz egy autós szemszögből... Mint egy segédmotoros az autópályán lenne...
Egy biztos, én csodálom, hogy reggel 7 órakkor a csúcs forgalomba kerékpároznak egyesek a 3-4 sávos Szentendrei úton, ahol 80-90km órával is mennek az autók. Vagy említhetném az Árpád vagy a Petőfi hídat is...
Ha valaki ott nem érzi, hogy mennyire nem oda való a kerékpár, annak szerintem problémái vannak a veszély felismerésével. Nekem eszembe nem jutna... -
veterán
En is kulso szemlelo szamara veszelyesne kozlekedem pl a bukkben, ahol 50-el megyek ott, ahol mas 30-al. Ettol meg szamomra kontrollalt a helyzet es biztonsagos.
Nem igazan szeretnek vitat inditani ujra, de ez az en velemenyem, szerintem inkabb "felveszi a kozlekedes ritmusat", nem az ut szelenm szerencsetlenkedik, vagy a jardan. Talan meg pozitivabban is veszik, mint a felsoroltakat.Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az ahogyan egy ilyen 3 perces videó tematizálja a topikot már szinte társadalomkutatási,vagy pszichológiai esettanulmány.
(#53771) Oreyus...csatlakozok. Na és ha elüt egy védett zergét,vagy átmegy egy mormotán mely éppen vemhes?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz Bicskás #53771 üzenetére
Amennyit utazgattam mostanaban, ez a legaprobb problema a kozlekedesben.
Az, hogy random jatekbol rankhuzta a kormanyt egy kreten, vagy, hogy az indexet tiltja a vallasa az emberek 75%-anak, inkabb aggaszt, mint, hogy egy biciklis dinamikusan kozlekedik a fovarosi forgalomban, ahol szinten annyira betartjak a szabalyokat...
De irtam, hogy nem szeretnek vitat generalni, akarmit irtok, o igy fog kozlekedni ezutan is, teljesen felesleges ezen veszekedni.(#53772) Hasaggymeg
Mar annyira vartak valamilyen temat, amiben mindenki kifejtheti a velemenyet..Milyen kormanymeret ajanlott? Nemreg irta valaki, hogy kormanyt valt, nem talalom hirtelen, hogy mit valaszoltatok, mi alapjan vagassa le. Nekem is raferne egy nagyobb kormany, mert a btwin 340-esen a gyari kormany nem az igazi, nagyon keskeny.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pttypang #53773 üzenetére
Előbb írta hozzáértő Runner_fx kolléga a véleményét.
(#53774) Because...te csak hallgass mert már az előbb is vesztét kívántad!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
kacsyx
aktív tag
válasz Pttypang #53773 üzenetére
Bocs, hogy ezt írom, de még mindig sokak szerint elfogadható az az óvodás felfogás, hogy ha neki szabad akkor nekem is. Pedig épp ezért kotsogöznek le az útról szabályosan közlekedve is, mert sokan ebben az "ő is szabálytalan volt akkor én is lehetek" szellemben vezetnek (autót, motort, biciklit, csónakot, mindegy...). De talán annyi lehet a biztató, hogy még nem vagyunk Oroszország.
-
kacsyx
aktív tag
-
veterán
válasz kacsyx #53780 üzenetére
A dh-sokhoz hasonloan erre is azt mondom, hogy igen, szepen koveti a forgalom valtozasait, a kornyezetet. Az, hogy veszelyes-e masokra, nekem nem szamit, mert azon nem tudok valtoztatni, ha ezerszer leirjatok neki,hogy veszelyes, attol o meg valoszinuleg ugyanigy fog kozlekedni.
Everybody lies.
-
dudika10
veterán
válasz Pttypang #53782 üzenetére
Ne haragudj, de nem érted a ritmus szó jelentését.
Balatonról jössz hazafele az M7-esen. Mindenki szépen megy 130-cal.
Választhatsz, beállsz erre a tempóra és felveszed a forgalom ritmusát, vagy 100 és 170 között cikázol jobbra-balra szabálytalanul 130-as átlagos sebességgel.Ő legfeljebb a forgalom átlagsebességét veszi fel, de igazából még azt sem, azt is túllépi.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
architect26
aktív tag
válasz Pttypang #53786 üzenetére
Nem akarok hosszas vitaba keveredni, nem is fogok a most postolt kommentre erkezo valaszokra valaszolni. Eddig popcornt ettem es figyeltem az erveket ellenerveket, csaknem belefutottam ebbe a mondatodba:
"Az, hogy veszelyes-e masokra, nekem nem szamit, mert azon nem tudok valtoztatni"
Na pont ez a baj, hogy figyelni kell a kornyezetedben levo tartozkodokra, hogy amit csinalni fogsz, az veszelyes lehet e masokra, vagy sem. Epp ez a baj az alleycates fixisekkel, hogy csak is a "dinamikara", a fek nelkuli szaguldasra koncentralnak, es pont hogy telibeszrjak a mellettuk, korulottuk tartozkodokra. Egy kis felelossegtudat, de csak egy piciket...
u.i: ekezethianyert elore bocsi...Per aspera ad astra
-
#48525824
törölt tag
válasz architect26 #53787 üzenetére
eliketen se szarják telibe, hogy mi történik körülöttük, hány balesetről hallottál, ami futárversenyen történt? jó, néha felnyalják az aszfaltot vagy ilyesmi. én azért több balesetről hallok, amikor autós belezúgott a villamosmegállóba.
az autósokat meg ne zavarja, ha lecentizem őket, ha ők is így mennek el mellettem
bandus: egyik előző hszben írtam, hogy a taxis manőverére mit hozott volna ki a szabsért. előadó...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz architect26 #53787 üzenetére
én előszeretettel dudálom le az ilyen félőrülteket, egyszer hátha észbe kapnak... és még utána ő ment oda a taxishoz (bár lehet bocsánatot kérni, de nem feltételezem)...
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
#48525824
törölt tag
attól, hogy így bringázok figyelek másokra, hidd el, hogy jobban, mint aki a járdán/zebrán teker vagy mint aki a kerékpárúton azthiszi teljes biztonságban van és bekap egy jobbhorgot vagy a kerékpárútnak szóló macisajtot leszarja.
ezerszer jobban figyelek mindenre két dolog miatt. nem akarok balesetet okozni, mert oké, hogy van felelősségbiztosításom ami 3 milláig terjed, de francnak sincs kedve/ideje ezzel foglalkozni, a másik, hogy rohadtul nem fogok kórházban ébredni és minden esetben én huzom a rövidebbet.
az ilyen fajta kerékpározás nem egyenlő a felelőtlen közlekedéssel, csupán haladósabb, mint aki az út szélén a csatornafedeleket kerülgetve hússzal teper.
a szabálytalankodásokra meg annyit tudok mondani, hogy ésszerűség miatt nem fogok áthúzódni a szembesávba, ha tudok előzni ugyanabban a sávban és elférünk, így nem akadályozok senkit, ez ugyanaz, mint mikor a trafipaxok miatt nyígnak az autósok, hogy kinnmaradt a harmincas tábla, de jó az aszfalt ezért hatvannal pörgetem...
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Berakom ON-ba, mert igazából nem csak a mostani félig OFF kresz-es / vezetős témát érinti, hanem általában a biciklizést...
Az a legnagyobb probléma a biciklis közlekedéssel, hogy egyszerűen a kerékpár dinamikája más, mint a belsőégésű motorral rendelkező járműveké. Aki autók között közlekedik biciklivel, az folyamatosan tapasztalja ezt. Pl. Álló helyzetből gyorsabb elindulni a biciklivel, viszont pár sec után az autós le fogja gyorsulni (2-10, edzettségi szinttől függően. Nyilván akik meg kitekerik az 50-et, azokat le se fogja, erről lásd később). Hasonlóan, egy átlag körforgalmon biciklivel gyorsabban végig lehet menni, akár lassítás nélkül, míg autóval jellemzőbb a belépéshez lassít, lassan körbemegy, végén kigyorsít ciklus. Vagy hasonló probléma van egy szűk / egyik oldalt parkolóval rendelkező utcákkal, ahol egymás mellett nem fér el két autó, viszont biciklivel el lehet férni egy szembe jövő autó mellett (nem centizve). Saját tapasztalatomból hoztam ezeket a példákat, több körforgalom is átmegyek, rendszeresen kell fékeznem az előttem lévő autó miatt, miközben gond nélkül át tudnék menni utazósebességgel (teljesen szabályosan, elsőbbséget megadva, stb.). Illetve csomószor van, hogy én el tudnék menni a parkoló autó mellett, de az előttem lévő autó nem, ezért én is kénytelen vagyok megállni. Másik oldalról nyilvánvalóan mikor megyek egyenesen az utcán ~25-30-al, akkor akadályozom a mögöttem jövő autóst, aki kénytelen megelőzni, vagy akár lassítani ha jönnek szembe és nem fér el.
Ugye erre jött az ötlet, hogy akkor tereljük le a bicikliseket az utakról. Nekiálltak bicikliutakat építeni. Megoldotta a problémát? Igazából nem. Ugyanis a kerékpáros közlekedés a gyalogos közlekedés dinamikájától is eltér. Ez két problémát is okoz: egyrészt helyhiány miatt nagyon sokszor közös gyalog/kerékpár út lett kialakítva. Ez folyamatos konfliktus forrást jelent, illetve átlagos biciklisnek lassú az a tempó amit ezeken biztonságosan tartani lehet (részben a gyalogosok miatt, részben a gyakori kereszteződések miatt, ahol tipikusan a biciklisnek elsőbbséget kell adnia). Másrészt az autósokkal is új konfliktus forrás adódik: a bekanyarodó autóknak teljesen másképp / más szinten kell felmérni a terepet, ha biciklisek is jöhetnek szembe, nem csak gyalogosok. Ugye gyalogosoknál alapvetően igaz, hogy ha nem áll az út szélén, akkor nyugodtan be lehet kanyarodni, mert nem fog odaérni mire az autó elhalad. Biciklire ez már messze nem igaz. (tovább rontja a helyzetet, hogy van amikor egy keresztező bicikliútnál az autósnak van elsőbbsége, van hogy a biciklisnek. Ráadásul ezt nagyon sokszor csak a biciklisnek jelzik, és autóból nehéz eldönteni hogy mi a helyzet. Jó lenne ha a biciklis "zebra" felfestésében is látni lehetne ezt)
Szóval nem megoldás az se, hogy az összes biciklis menjen bicikliútra, mert az a többség számára olyan lenne, mint ha városokban egységesen bevezetnék autósoknak a 30km/h-s max sebességet.
A helyzetet tovább rontja, hogy a biciklisek se egységesek. Vannak a nagyon ráérős kerékpárosok, tipikusan az idősebb korosztály aki nem tud / nem akar gyorsabban tekerni, illetve a nagyon fiatalok akik kézben telefonnal, kormányt elengedve "krúzolnak". Ez a típus lényegében egy gyorsabban közlekedő gyalogos tempójával és dinamikájával (!) közlekedik. Nekik mondjuk ideálisak a gyalogos/kerékpárutak. Van az átlag biciklis, aki már kerékpáros dinamikával közledik és erőnléttől függően városban 15-25km/h-s átlagsebességet tud tartani. Nekik a kerékpárút egyszerűen lassú, túl sok akadályozó tényező van (saját példa: nem rég költöztem új lakásba, kétszer akkora távra a munkahelyemtől. Ennek ellenére 13 perc helyett 18 perc alatt érek be, mivel előző lakástól csak bicikliutakon tudtam közlekedni, most pedig olyan útvonalon megyek, ahol nagyrészt autókkal együtt haladok). Az utakon viszont sokszor akadályozzák az autósokat, de cserébe azok is őket. Aztán van a harmadik típus, jelzőt nem írok, de mindenki tudja mire gondolok Ők lényegében tudják tartani az autók átlagsebességét, viszont drasztikusan más dinamikával, és ebből jönnek elő az olyan konfliktusok, amik most a topicban is felmerültek.Szóval ez nagyon nem egyszerű probléma, és igazán megoldás sehol sincs rá ("fejlett nyugaton" az a megoldás, hogy az autók iszonyat türelmesek a biciklisekkel és/vagy lehetőség van anyagi és hely szempontjából is, hogy autóktól teljesen különvezetett bicikli utak legyenek. De lássuk be, egy tipikus magyar városban az utóbbira nem csak pénzszűke miatt nincs lehetőség). És bár szeretnék nagyon okos lenni, de erre én se tudok okosat mondani. De az tuti hogy az se megoldás, hogy a kerékpárosok minden szabályt átszegve tartják a tempójukat, és az se megoldás hogy az "összes biciklis takarodjon le az utakról, mert ők ott idegenek".
-
-
-
rii
nagyúr
sziasztok
az alábbi kerékpárt kellene sürgősen eladnom anyagi okok miatt
Leader 725 váz, 53 cm
Leader villa
japán nitto kormány
fehér csepel felni
acor (formula) iparis agyak
miche fékek
acor fékkarok
selle royal nyereg
260-ba volt nekem,gondolom 160 is szép ár lenne érte, pont most, ősszelhová lehetne bevinni, ha lehet egyáltalán.
illetve apro.bikemag-on, a boltha.testbike -on mennyiért hirdethetném?
előre is köszönöm!
ui.: a gép 40 km-t leszámítva nem volt használva, kint sosem votl, esőt sosem látott. 2 éve szobában van
(persze más gépeket hajtottam, idén csak kettőt tettem használhatatlanná .-( ... de ezt 2 utat leszámítva sohasem használtam, mivel túl sok pakkal jártam, így inkább utánfutóztam állandóan)piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
MPowerPH
félisten
Megjott az M770-es kazetta, eleg gyors volt, ahhoz kepest, hogy szombaton rendeltem.Bezzeg a Magura olives -ek meg mindig ne ertek ide, nem tudom befejezni a sajat bringamat. Viszont a masik kivalo lett. Meg a fekekkel kell ott is szenvednem, nem ertem miert erinti a betet a tarcsat.
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Arena Breakout: Infinite
- Milyen notebookot vegyek?
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Formula-1
- Family Link
- Mesterséges intelligencia topik
- Újra kiadták a Redmi Pad Prót
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest