- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ggeleven
őstag
válasz Jester01 #162247 üzenetére
Nem tudom mire gondolsz, de én pl ezzel tetetek hozzá adatokat. Érdekes utólag visszanézni. https://klimat.app/
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #162244 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
NomAd_82
aktív tag
válasz ivana #162248 üzenetére
Köszi a választ mindenkinek.
Akkor az alapvető beállításokkal kezdem. Lehet amatőr a dolog részemről de mivel több évig pihent a bringa és szinte új állapotban van, nem is állítottam rajta semmit akkor sem. A gumit is érzésre fújom, akkor lehet a nyomás is elégtelen benne. LOL -
INTELligent
senior tag
válasz NomAd_82 #162255 üzenetére
Ha már nyomás, jjeahh dobta be a napokban ide, én hasznát vettem, lehet neked is segít: pressure guide.
ggeleven: ez tetszik, csatoltam is hozzá a strava-t.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
jjeahh
nagyúr
válasz NomAd_82 #162245 üzenetére
Anno kölcsön 26-os régi montival 25km körön majd' megdöglöttem és a hátsóm 1 hétig fájt utána. Aztán vettem újabb normálisabb 29-est és hirtelen 150km-t is le tudtam tekerni, sőt, ha nincs túl sok mászás benne, 200km-t is simán elképzelhetőnek tartom. Szal én azt mondom, hogy egyrészt mtb és mtb között óriási is lehet a különbség még akkor is, hogy mindkét mtb azonos alkategória (ebben az esetben xc), másrészt meg rengeteget számít, hogy mennyire hajtod szét magad (pulzus), 130-150bpm-en ki lehet tekerni a világból, ugyanakkor 160 fölött simán lehet, hogy 20km után megdöglesz. Nagyon számít a guminyomás is, hogy iszol-e eleget, pótolod-e az elégetett kalóriát stb. és nem, nem csak versenyzők kell minderre odafigyeljenek, mert mindannyian emberből vagyunk, egy kezdő is ugyanúgy eléhezhet. Az edzettség is sokat hozzátesz a dologhoz, ha rendszeresen tekersz hosszabbat, idővel megszokod, jobban bírod. Személy szerint én nem szeretem a crosstrekkingeket, mert túlárazott lebutított diétás mtb-nek tartom, de sok mindent el lehet azzal is művelni ha elég bátor vagy, a haverinám ezt pl. anno Kellys Phanatic 70-el nyomta le viszonylag nehéz terepen... mondjuk én nem vállaltam volna be, olyan gumikal terepen halálfélelmem van .
Zsohi: ízlés kérdése minden, de én hagynám ahogy van, ha minden más alkatrész fekete és letisztult lesz rajta, szerintem szép kis különc bringa lesz . Első blikkre ijesztőek ezek a színek, de hozzá lehet szokni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #162250 üzenetére
Már többször írtam itt, én a nyereg szögére vagyok legérzékenyebb, de azért az előre-hátra mozgás is sokat számít. Eközben a stucni hosszán már 30mm-t növeltem, és kevésbé érzem :)
A nyeregszög tenyleg durva, legutóbb (van az az elöl-hátul csavaros billegős beállítású rögzítés, elég elterjedt, a legjobb benne hogy fokozatmentes) tekertem a hátsó csavaron kb fél fordulatot, ez kb. szemmel nem látható hátrébb billenést eredményezett. mentem vele pártíz km-t, majd visszaállítottam inkább . Eszembe is jutott, ha a bolt előtt lelakatolt bringához odalopódzna valaki egy imbusszal,hogy elállítsa, lehet hogy nagyobb bosszúságot okozna, mintha lelopja valamimet .
(ez csak aszfaltra érvényes, montival, hegyen sosem egy pózban ülök végig)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zsocy
őstag
válasz manager2220 #162249 üzenetére
Ezek a fali tartók kb egyformák, ha aggódsz hogy megsértik a bringát tegyél rá valami plusz párnázást, de nem szokott gond lenni ha fel és lerakásnál vigyázol.
Vízszintesre pl ez a Peruzzo jó lehet, vagy dupla áron a Thule, függőlegesnek pedig ez a BBB vagy ez a behajtható Topeak. Egyikről sem fog leesni a bringa.
Nagyon sok mód van, lehet egy egyszerű garázskampó is jó töredék árért. -
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Mi most a legjobb ár/érték aranyú nyereg? 100 kghoz, nagy fenékhez. Szeretném ha jól is nézne ki, meg valami sportosabb lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #162261 üzenetére
Nekem ilyen "rémálmaim" a váltóval és a féktárcsával vannak.Szerencsére a hozzáértők nem tesznek ilyen szentségtörést a muglik meg nem igazán tudják milyen galibát okozhatnának a határolócsavarok és a finom-állítók össze-vissza tekerésével,a tárcsákra juttatott olajról nem is beszélve.
metrion...az összefoglaló idevágó része megvolt? Csak mert a nyereg kiválasztása egy meglehetősen hálátlan procedúra,tanácsot adni benne pedig a legnehezebb. Válaszd ki a kellő szélességet (mérd le),aztán párnázottságot (minél többet tekersz,annál kevésbé párnázott és keskenyebb orrú ajánlott),utána döntsd el kivágott legyen-e vagy sem,aztán húzd meg az árát illetően a lélektani határt,majd nézz körül a kínálatban és máris töredékére szűkül a kör.
(#162265) zsocy...IMIKE-nek is ilyen van. Amúgy tényleg jó,már eltörtem egyet és újra ugyanolyant vásároltam,de nem amolyan városnéző,3napigkerülömaBalatont nyereg,inkább intenzív kerékpározásra ajánlom. Széles csípőm (ülőcsont távolság 135mm) miatt valahol 150 mm fölött keresgéltem,ami egyből tizedére csökkentette a kínálatot,de ez nekem telitalálat volt.Előtte Selle Italia Qbick volt,azt is szerettem,bár az nem kivágott és picit párnázottabb..
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz metrion #162263 üzenetére
Nincs ilyen, minden fenék egyedi, minden igény más.
Kezdésnek mérd meg az ülőcsont távolságod, az alapján lehet esetleg keresni, bár alapvetően a sportos nyergek keskenyek is.
A bbb vanguardot pl páran használják itt, köztük a topikgazda is, szóval az csak jó lehet -
6030D
Ármester
Aki nevezett a Superior MTB Challenge-re, az nézzen a mailt.
Röviden: a meghirdetett sorozat nem lesz, de lesz helyette zárt körű "XCO" sorozat vagy átvihető jövőre a nevezés. Linket neten nem találtam hozzá.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
itouchfan
senior tag
válasz 6030D #162267 üzenetére
Szerintem korrekt. Még csak most olvasgatom, de a "zárt pályás XCO" részleteit az emailhez csatolt dokumentumokban írják le, nem?
Nekem az nem tiszta, hogyha átviszem a nevezésem 2021-re a 4 maratonra, attól függetlenül benevezhetek az XCO-kra?
Igen, 8000 Ft/futam.
Mondjuk a kb 3 km pályán egy 30 km futam még oké, de egy 60 km, 3 órás körözgetés azért durva[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #162267 üzenetére
Mondjuk nekem ez a "zárt" verseny elég furcsa. Valósznűleg én ezt kihagyom, egy 3km-es pályán körözgetni nekem eléggé furcsának tűnik.
Abban reménykedem, hogy legalább a Crosskovácsit megtartják, az fasza lenne.De én már elengedtem az egész szezont a fenébe. Az mondjuk frankó lenne, ha lehetne 1-2 ilyen csoportos tekerst szererzni, ha már versenyek nincsenek idén.
-
flash-
veterán
válasz zsocy #162178 üzenetére
A helyi szerelő aki egyébként szervizel egy sikeres versencsapatnak is, óvva int a campától, azt mondja maceárásabb a szervizelése (nyilván ez az ő tapasztalata)egyébként sem vagyok olasz fan semmiben sem és tourt se nézek nekem a kerékpár élmény mellet aboszolút sport és ennyi ..
"flash...az szerintem éppen,hogy pörgetős.":
nagy a szakadék ahogy nézem. a hétvégi koca bringások ,heti 1-3x tekerők 60-70 es pedálfordulattal tekernek, akik pedig a környékemen sportolnak(versenyeznek akár amatör akár magasabb szinten) 90 alá ahogy nézem csak emelkedőn mennek..
hát próbálom a keringésem javítani mert egyenlőre 80-85 ös pedálfordulatnál magasabb a pulzusom mintha ugyanazt a sebességet 70es-65 ös fordulattal hoznám..ezt vajon hogy lehet fejleszteni? mármint hogy magasabb" fordulaton csökkenjen a pulzus..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
zsocy
őstag
válasz flash- #162270 üzenetére
Ironikusan írtam hogy szebb és jobb a campa, nagyjából egyforma szinten van az összes igazából. Ez csak olyan hitvita, mint pl a német vagy japán autók, xbox vagy PlayStation...
Azt viszont nem ironikusan írom hogy nem nehezebb szervizelni, max a helyi szerelő nem ért hozzá, ezért mondta ezt. -
6030D
Ármester
válasz itouchfan #162268 üzenetére
+Csokicsibesz: ja, valszeg én is át rakom jövőre. 1-2 futamra elmennék, de 8000-ért nem körözök ugyanott, akkor már elmegyek 24 órázni. Amúgy júni elején ha lehet, akkor nem emberek közé megyek versenyezni, hanem elviszem a gyerkőcöt a nagyszüleihez, hogy lássák 4 hónap után. Már ha mehetek a megyén kívülre büntetés nélkül.
flash-: hát próbálom a keringésem javítani mert egyenlőre 80-85 ös pedálfordulatnál magasabb a pulzusom mintha ugyanazt a sebességet 70es-65 ös fordulattal hoznám..ezt vajon hogy lehet fejleszteni? mármint hogy magasabb" fordulaton csökkenjen a pulzus..
Lehet, csak el kell fogadni, hogy közben eleinte nem úgy halad a bringa. Kisebb áttétel, pörgetés, lassabb sebesség, alacsonyabb pulzus.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz flash- #162270 üzenetére
Ezt a helyi bringaboltban is mondták egyszer, de nem tudom mi az alapja. Annyi, hogy campa specifikus bowdenek kellenek, mert picit kisebb (itt amúgy a campa a régebbi szabvány). Campa fék nem használható shimano fékváltóval, mert nagyobb a húzása a campa fékváltónak, plusz a féken van a kioldó. Fordítva működik. Nyilván campa kerékhez campa sor kell, meg campa kazetta leszedő, de ez szintén nem okoz gondot, amúgy szerelni ugyan úgy kell.
Egyedül a powertorque hajtás szívás, nekem pl. olyan van. Na azt szétszedni borzalmas. Cserébe az ultratorque-hoz csak egy imbusz kell De a powertorque is ezerszer tartósabb, mint a HT2. Szerencsétlen HT2 nem a legjobban tömített csapágy.
-
jjeahh
nagyúr
Ha nem lenne tilalom, úgy kitekernék most ide
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cdl
senior tag
válasz flash- #162270 üzenetére
Idő és gyakorlás. A pörgetést először az agyadnak kell megtanítani. Amikor nagy volt a lelkesedésem, olvasgattam róla. Ez egyén függő. Vannak pro versenyzők is, akik nehezen fejlesztik ezt a dolgot.
Tavaly szinte mindig elszállt a pulzusom pörgetés közben. Aztán most tavaszra kezd beérni a dolog. Egyre többet tudok menni 90 fölött is. Persze itt az alföldön könnyű alapozni
Mást sem csinálok egész évben.Más. Valaki váltott már alu nyeregcsőről karbonra?
Lenne egy ajánlat karbon nyeregcső+nyereg kombóra az aprón.
Ugyanolyan nyergem lenne mind a két bringán, ez jó lenne.
A karbon nyeregcsövön mit nyer az ember?
Gyakorlati vélemény érdekelne.
Elméletileg biztos jobb a rezgéscsillapítása, de gyakorlatilag?
Mivel használok folyamatosan alu és karbon bringát is, Én nem tapasztalok írdatlan nagy különbséget közöttük.
Persze kevesebb rezgés jön át, de elég pici a különbség a 2 bringám között érzésre.
Nem tudom kicserélni a csövet, más az átmérő.
Súlyban 7-10 dkg lenne a nyereség, az nem érdekel. -
xy.zsolt
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Na ez egyszerű mint a faék,1 tökéletesen forgó zárt ipari csapágy,meg egy síkcsapágy,ami maga a pedál test meg a tengely felületkezelt része,mert mást (igus csapágyat,vagy mit) én ott nem láttam. Most forog mint a veszedelem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Runner_fxr #162254 üzenetére
ki a Fox guru kolléga, ha nem titok? Köszi
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
xy.zsolt
őstag
válasz flash- #162270 üzenetére
Egy hónapja letoltam 30km-t konstans 100as CADon. A bringa beállításait teszteltem nem magamat, de azt kell mondjam nem fáradtam el jobban mint 90es csapásszámnál. És a átlagom is 32 km/h lett.....Könnyebb áttéten tekertem, kezdésnek én is ezt ajánlom.....és nem biztos, hogy sokkal lassabb leszel mint a megszokott. [link]
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #162280 üzenetére
Miért jobb amúgy a nagyobb pedálfordulat alacsonyabb áttételen? Erőnlétet biztosan fejleszt, de azon kívül (ok, ez is elég érv; lehet én is fogok majd ilyenre rámenni - utazósebességen én szeretem, ha érzem a vasat magam alatt = ha nem olyan könnyű tekerni).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
marel09
csendes tag
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #162254 üzenetére
Utánanéztem ennek a kuplungolajnak, mert sose hallottam róla. A kuplungtárcsák váltóolajban úsznak, a hidraulikus kuplung meg fékolajjal működik.
Szóval még mindig nem tiszta melyikre gondolt a kolléga, de megelőlegezem neki a váltóolajat mert arra láttam utalásokat máshol is.
Mondjuk abból azért van többfelé viszkozitás, de gondolom nem oszt-szoroz túl sokat. -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #162277 üzenetére
Ezt nem hiszem el, ennyire tisztán tartani csak görgőn lehet a pedált. Vagy talán még azon sem, mert ugy-e a házban is porosodik
INTELligent: ezek szerint még nem ment tönkre a térded
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #162281 üzenetére
Sok tanulmány született a témában és tényleg én is leginkább a csapásszámból veszem észere,hogy valaki mugli-e (vagy e-bikeos ),de ha nem tanulod,nem olvasol róla csak mész sokat és teljesítménycentrikusan,akkor egy idő után automatán olyan csapásszámmal mész ami neked megfelelő,legkevésbé megterhelő...és ez különbözik,nem egyforma minden kerékpárosnál.Arról is van tanulmány,hogy könnyen át lehet esni a ló túloldalára ezzel a pörgéssel,vagyis egy bizonyos csapásszám után,lábtól,egyéntől és még ki tudja mitől függően,már elkezdesz arra is energiát használni,hogy mozgasd lábaidat,ami már nem hatékony,ugyebár.
Mérőm nincs de így ha néha rászámolok akkor mindig 80 és 90 között pörgetek síkon,szélcsendben,pihenten 90,néha 100-hoz közel is,fáradtan inkább a 80-hoz közelebb,hegyen viszont lassabban nyomom,visszaesek 60-70 közé,ha nagyon meredek akkor még 60 alá is.Ha ezen csak úgy,"erőből" változtatok,azonnal romlik a teljesítményem.jjeahh...van ott piszok a karmok üreges közepében,sőt egyik másik lát6ólag már kapott is kis követ,sziklát,aszfaltot. Amúgy meg a Stamp3 öntisztító!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sefter #162288 üzenetére
Cube jobb mert bár fékje gyengébb (MT200 vs.MT400),de ott a Paragon teló mely a trekkingeknél kábé a csúcs,és a váltó/hajtómű is magasabb szintű...na meg félkiló cukorral könnyebb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #162287 üzenetére
Egyénfüggő, enyémet elcsesztem ezzel az izomból tekeréssel és a haveromé is elkezdett kattogni. Mondtam is neki, hogy ideje megtanulja a pörgetést, amíg még nem késő, így mostanában kezdett kb. 60-as csapással tekerni, az nála már pörgetős...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
lugosi
MODERÁTOR
Hogy megy ez ha az ember neten rendel biciklit? A speedbike.hu és mmbike.hu oldalakat nézegettem. Mennyire van összerakva a bicikli, vagy mennyire legózós?
-
zsocy
őstag
válasz lugosi #162292 üzenetére
Attól függ hogy kéred, ha beüzemeléssel akkor elvileg össze van rakva, váltók, fékek beállítva. A kormány el van fordítva, ülés (és talán a kerék) nincs berakva, a többi része menetkész. Egyébként gondolom úgy jön ahogy a gyárból kiengedték, be kell valahol üzemelni (nullrevízió). Ez amúgy a garanciához is feltétel.
-
cdl
senior tag
válasz INTELligent #162281 üzenetére
A keringésed terheled inkább, nem az izmaidat, izületeidet.
Állóképességed fog nőni szerintem.
Az Én térdeim igencsak viseletesek, ha izomból tekerek, elkezdenek fájni.
Viszont most már, hogy belejöttem, a heti 350-400 km gond nélkül megvan így.
Nem fáj semmi. 50 fölött már vigyázni kellxy.zsolt. Írhattad volna, hogy semmi különbség. Így kicsit közelebb kerültem még egy kis pénzköltéshez
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #162289 üzenetére
Hasaggymeg, jjeahh, cdl: köszönöm, lehet keresek majd valami tanulményt esti mesének .
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
ggeleven
őstag
válasz lugosi #162296 üzenetére
Ha van készleten, akkor csak apróságot (ülésmagasság pl) kell állítani és kész is. Speedbike-nél van virtuális séta, ott láthatod is, hogy hogyan tárolják. Mondjuk most nagy a hajtás náluk is, nem tudom hogy áll a készlet. A gari miatt amúgy is kell, hogy szerviz állítsa össze a bicót.
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
xy.zsolt
őstag
Miattam ne költs pénzt Ha veszel akkor olyat vegyél amiről már ránézésre is érződik, hogy jobban nyeli el a rezgést.....mint pl az enyém. Az enyém egy hosszabb hátranyúlású verzió, plusz a képenlátható kialakítás + a karabon eredménye szerintem az, hogy érződik különbség.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Kedves sztrávások,a Rose-tól ez a fickó írta,hogy zsírozzam meg a pedált. Valami pro volt anno.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen