- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #264099 üzenetére
Én is az egész waxolásban ettől tartok. Ha teljesen olajmentes a lánc, akkor el tud kezdeni rozsdásodni. Bár gondolom ha a zsírtalanítást kibírja, akkor utána ha rögtön megkapja a waxot akkor csak nem jelenik meg az oxidáció.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
addikt
HELP!
A SunRace CSMS1-TAW 10 ugye kompatibilis a Shimano CS-HG500-10-zel?
Kicseréltem a SunRace-re a kazettát meg a láncot, mert már kopott volt. Olyan fura volt utána a tekerés, ilyen mikrorezgéseket éreztem a pedálon. Gondoltam, állítok a váltón. Természetesen sikerült teljesen elcsesznem, képtelen vagyok normálisan visszaállítani. Ráadásul az egész jóval hangosabb, az normális? Főleg a váltógörgőknél, de azokat nem cseréltem, mert talán 1500 km lehet bennük.
Mi a fenét csináljak?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #264099 üzenetére
Majd az idő megmondja. Itt írtak, hogy totális zsírtalanítás kell, hát azt kapott szerintem amúgy felesleges ennyire zsírtalanítani, hiszen a gyári videojukban sem zsírtalanítanak ennyire.
Az első csepegtetés kritikus, ez tény. Majd kiderül, hogy sikerül, de nyilván jól, hiszen a zsírtalanítás is totális lettNa megyek megcsinálom...
[ Szerkesztve ]
-
robee19
tag
válasz Dark Archon #264103 üzenetére
Én tegnap láncot cseréltem hg54ről hg54-re és ez is furcsa ropogós, hangosabb. 0,7-re volt nyúlva az előző (első lánc). Betudom annak, hogy azért itt még nincs nagyon helye oldalirányba hajlani a láncnak. Így a 2x10 sebességen az egyébként gond nélküli keresztbeváltás sem megy. Nem hajlik annyit a lánc :D
Hasaggymeg: mondanám, hogy egy kis Clin-t fújj alá, de mivel nem sík felület így visszarúgná magát kétoldalt.
[ Szerkesztve ]
-
Benézek, 75 új hozzászólás, mindjárt gondoltam, hogy megint
olajozunkvaxolunksquirtelünk.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Sleek
senior tag
Én az alábbi módszerrel tisztítom a láncokat. Akár új lánc , akár viaszolt.
Benzint bele egy flakonba abba a lánc. Megrázogatom majd benzin kicserél. Újra benzin megint megrázás. Addig ismétlem ameddig tiszta nem marad a benzin.
Végén kap egy féktisztítós takarítást ugyan úgy flakonban . Ezáltal pár pillanat múlva a lánc száraz is lesz, amint kiveszem a flakonból .[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Tin
veterán
Felraktam az első réteget, így felmelegített Smoove-al úgy folyik, mint a víz. Két legnagyobb fogaskeréken, hogy nyíljon ki a lánc, fentről egy csepp végig, majd alulról egy mindegyikre. A lemezek oldalán már látszik, hogy nyomja ki, szóval bejutott.
Most várok egy kicsit, hogy ledermedjen az első réteg, aztán a két legkisebb fogaskeréken a másik oldalra feszítve tolok még egy kört.Amúgy a kenetlen láncnak elég beteg hangja van
-
nagyúr
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #264102 üzenetére
Szerintetek mennyit megy el a gyári olaj a láncon? Most akartam előkészíteni a két új láncot de arra gondoltam ezen van gyári olaj, először azt le kellene futtatni ha már rátették.
Szerintetek hány km futna el vele? -
Sleek
senior tag
válasz Napfénysüti #264110 üzenetére
Azt ott meg az lenne a téma milyen mosószerrel kell a lepedőt tisztítani
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
-=RelakS=-
veterán
-
andrisbandi
őstag
Hummingbird Speaker
Bluetooth Mini Speaker Bone Conduction
https://youtu.be/N7LUIpWyKo4?t=56【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ReFleXx
addikt
válasz parandroid #264106 üzenetére
Ha kivul olyan rozsdas lett, milyen lehet belul a gorgoknel? Nyikorog meg szorul is elmosva
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #264109 üzenetére
Keresztben álló láncnál feszül, így kinyílik, és jobban bejut az anyag. Nem én találtam ki. Azt sem, hogy a 2 nagy lánckerék, aztán a két kicsi második körön.
-
Tin
veterán
válasz ReFleXx #264115 üzenetére
Ugyanilyen belül is, de már megkapta a kenést. Ez csak felületi.
Ha egy felületkezeletlen acélt teljesen zsírtalanítasz, majd pedig víz alá teszel, rozsdás lesz, ez már csak ilyen. Akinek nincs rajta rozsda, az vagy nem 100%-osan zsírtlanította, vagy nem tette víz alá, vagy pedig nem felületkezeletlen az acél. Látod, a nikkelezett részeken nálam sincs rozsda, ahogy ott sem, ahol egyből le tudtam törölni róla a vizet.
De amúgy a régi láncot, amit most elrakok pihenni, már beolajoztam. Így nem fog rozsdásodni. Amúgy 0.3 a nyúlása, és 1300 km van benne.
És szerintem fulton, inkább olajozd vagy waxold be az új láncot, ne járj a gyári kenéssel. Az egyrészt belülre van, a felülete meg csak a korrózió ellen van olajozva. Ezt már több helyen olvastam, talán itt is.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz -=RelakS=- #264113 üzenetére
Aztaq... szép. Még szép h akkor nem szedem le róla. Mivel kenhetik vajon ha 400 km is elmegy (pontosan mivel)?
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz fulton #264118 üzenetére
Ráadásul nehezített terepet kapott, mert a hajtásom kopott
Ahogy korábban írtam, azt vártam, hogy hipp-hopp hozzányúlik, mint a korábbi KMC láncom, de ez valahogy nem akar. Hogy a KMC-nél meg hogy "sikerült", azt már tudja az, aki egy DeLoreannal vissza tudna vinni, hogy megnézzem, mi történt akkor XDItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
andrisbandi
őstag
válasz -=RelakS=- #264120 üzenetére
Azt nem értem, ha annyira nyerő a gyári zsír a láncon, akkor miért nem hallani hogy zsírban főzi valaki a láncát és boldogan használja. Akkora titok lehet a recept?
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Mezga Aladár
veterán
válasz andrisbandi #264122 üzenetére
Gyerekkoromban a KSI szerelői pont ezt csinálták.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
tisn
addikt
válasz andrisbandi #264122 üzenetére
tul hosszu ideig jo lenne, olajozassal viszont havonta tudtok szereloset jatszani a bicoval
-
Ringman
nagyúr
ha már itt tartunk, vettem por kiszerelésű citromsavat, jövő hét végén vsz. eljátszok az ultrahangos tisztítóval.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz andrisbandi #264122 üzenetére
Talán mert a fantasztikus gyári cucc egyúttal fantasztikus kosz mágnes is, és az nem szerencsés.
A láncom külső része viszonylag tiszta, de a lapok belső oldalát nem törölgettem át zsíroldóval, rendesen gyűjti is a szemetet.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nagyúr
válasz parandroid #264106 üzenetére
ha megkérjük fultont, lesz purhab is.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
Nézzétek meg, kell ettől jobb váltás bicóra ez egy mezei deore. Teszi a dolgát. Néhe gondolkodik az tény de már kiismertem. Kíváncsi leszek a Di2 milyen lesz élőben.
36T első tányérral (ezzel megyek 99.9% ban).
Es a 48T vel, erezhetően peckesebb. (Láncfeszesség).
A váltók a 36T/11 re vannak optimalizálva az még szepen fusson. De a 48T vel is elerem a hátsó alsó 4-5 fokozatot még surlódás nélkül. ( de ez lényegtelen mert úgysincs használva)[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #264120 üzenetére
Így van, de én sem mondtam mást. Használd sokáig, hozzáragad az összes por, aztán jobban kopik a lánc. Gondolod, hogy a gyár a párezer forintos láncot minőségi láncolajban fürdeti meg?
-
Fifaisshit
őstag
Lassan itt a görgős szezon
MyWhoosh-t használ innen valaki ?
ránézésre meg tesztek alapján lehet Zwift-ről át kellene állni -
-=RelakS=-
veterán
Volna tá egy tippem, hogy a minőségi láncolaj milyen gyorsan folyna el a csomagolásból.
Így a jó, hogy még a new old stock lánc is olyan, mintha most jött volna a gyárból, a teflonos csodával meg majd megkínálja a júzerItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fulton
addikt
figy nem eszik ezt olyan forrón sztem, nem nyúlik csak úgy le a lánc 400km-en, semmi mászás.. nincsenek wattok...por sem számottevő aszfalton
Am viz nem éri a láncom. (csak mikor tisztítom) (nagy ritkán elkap némi eső)
Enyémben most van 1200 km tán. cserélem le a kövi láncra (3 lánc forgatva). Rámértem, de a 0.5 még sehol nincs.Más:
Ma voltam egy kirándulós/nyereg tesztelős 70-esen, hát ne tudjátok meg, néhány ember....:
...város, megyek a kerékpár úton, kanyarodik nem belátható egy kicsi sétáló híd alatt fut át, érkezem fékezés, 2 nő bringával és az egyik ott sz*ik a kerék pár út szélén! a szélén b* nem a közeli bozótba, az úton guggolt letolt nadrággal az aszfalton, agyam eldobom...Másik város, szintén kerékpár út, agyba dugós füles mindkét fülében (a "kedvenc"..) és megy a birka előttem, középen cikkázva mintha csak az övé lenne az út,....csengetek kiabálok semmi.
Na bevágtam mikor rés volt mellé magam, befékeztem és szépen mentem mellette miközben néztem rá (hogy "***). Legénykém úgy megijedt a közelségtől még az útról is leszaladt.[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #264103 üzenetére
Kompatibilis, adj neki kis időt és főleg állítsd be rendesen a váltót.
fulton...én 4-500-at szoktam elmenni, felhasználástól függően. Aszfalton, szárazban, törölgetéssel ahogy Jester is írja, többet elmenne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #264131 üzenetére
Jól mondod, ezt mondtam én is. Ez jó kenésre is, meg fedésre is. Rendeltem most pár láncot, van ami 2.5 éves gyártás. Ez a megfelelő dobozoláshoz, és azoknak, akik csak elindulnak a bringával. De kétlem, hogy ez lenne a megfelelő néhány próbakörön túl is. Amúgy én se olajoztam egyből, nem is értettem hozzá, 120 km után olajoztam meg, és azóta rendszeresen. Első olajozást után sokkal szebb hangja volt és finomabb volt a váltás. Szerintem a 400 km sok, de ti tudjátok. Ma pucoltam egy dobozos láncot, és szerintem ez a ragacs már 100 km-en is sok port felszed és bevisz.
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #264135 üzenetére
Koszonom.
lsebestyen:
Mikor legutóbb Pesten voltam és elvittem tcr-t... számítottam rá hogy lesz forgalom de az ami ott van .... nem is lehet normálisan biciklizni. Nem tudtam úgy a kerékpározásra figyelni kicsit átadni magam ahogy szerettem volna vagy gyalogos vagy másik kerékpáros vagy villanypózna vagy üvegcserép...[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz fulton #264132 üzenetére
Erről jut eszembe, mármint a füldugós bringásokról Szintén a bringaút közepén szerencsétlenkedett, én meg harmadjára szóltam neki, hogy "elnézést, bocsánat!". Akkor már hangosabban, de akkor már ott voltam a hátsójában. Birka megrémült, odébb ment. Megelőztem, majd nyugodtan mentem volna tovább.
Erre vérszemet kapott Rámkiabált, hogy "elnézést, bocsánat", majd elkezdett előzni, mellém ért. Persze nekem sem kellett több, meg szegénykém nem tudta, hogy kb. félgőzzel megyek, szóval én is visszaszóltam, váltottam, aztán elhúztam mellőle. Valamit még pampogott, de azt már nem értettem. Szóval, ja, nem kell ahhoz autósnak lenni, hogy s*ggfej legyen az ember.
Egyébként egy időben én is füldugóval mentem. Annyira jól sikerült, hogy mikor a csomagtartóról leesett a táskám az útra, meg sem hallottam. Az volt, amikor egy olyan kedves autós találta meg, aki ellopott mindent, a telefonomat meg elásta. Na, azóta nem fülesezek, és hátizsákra váltottam
Hasaggymeg, robee19: köszi!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Dark Archon #264139 üzenetére
Fülesre megoldás: csontrezgéses füles.
Amúgy fura, hogy szeretek zenével tekerni, de egyre-másra azt veszem észre, hogy oda sem figyelekBedugott füllel meg kocogó volt bringaúton, szerintem meg sem hallotta, hogy csöngetek neki.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #264132 üzenetére
Városban ezért szeretem a montit, simán ugyanúgy ki lehet használni az adottságait, mint terepen. Bringasávon tele van gyalogossal, előtted cikáznak? Leugratsz az útra, a fűbe, sárba, bozótba, árkon bokron keresztül. Lépcsőn fel, lépcsőn le, bunny hop, a legjobb része, hogy a város megtanít trackstandelni . Ehhez mondjuk nem kell monti sem. Trackstand-nek amúgy van egy olyan előnye is felénk, hogy az autósok ámuldoznak, feltartják a hüvelykujjukat, mosolyogva adják meg az elsőbbséget. Ha megállok és leteszem a lábam, csak egy k*rva biciklis vagyok, aki az ők szemszögükből csak zavaró tényező. Egy kis cirkuszi mutatvány és már nem zavarok, hanem szórakoztatok . A pottyantó nő meg talán jobb, mint a medve.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Azért kell törölni már elejétől fogva minden menet után...ha rögtön egy sáros, homokos menettel kezded már nem fog elmenni 2-300-nál többet, de aszfalton (amint Jester is írta) ennek akár 3x-osát is.
Guglit nézve erősen megoszlanak a vélemények utóbbi időben pedig hangsúlyosan és egyre inkább a gyári kenés teljes eltávolítása felé billen a mérleg...ugyanakkor én továbbra sem távolítom el, első sorban mert eddig nem tapasztaltam ennek csak előnyét (nem a zsírtalanítás macerájával kell kezdenem a lánccserét, biztos lehetek benne, hogy mindenhol van rendes kenés, láncom elfogadhatóan sokat fut minden további leszerelés, rotálás, zsírtalanítás, akármi nélkül, csak fújom és törlöm a végleges kukázásig, jó a hajtás/váltás teljesítmény) másod sorban meg irtózok a kenés teljes eltávolításától.#264139
Dark Archon...váltottam, aztán elhúztam mellőle...öreg hiba! Az ilyen mögé be kell állni nem túl közel és szépen halálra fárasztani majd az első emelkedőn adni meg a kegyelemdöfést és hagyni ott mint Szent Pál az oláhokat.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #264140 üzenetére
Én biciklizés közben inkább nem hallgatok zenét, az a legbiztonságosabb módszer. Elvileg a Jabra Elite 3-ban van átengedős mód (HearTrough), ami átengedi a hangokat, de inkább nem kell. Attól félnék, hogy kiesik a fülemből.
-
jjeahh
nagyúr
Ha már ez a téma: [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #264142 üzenetére
Tegnap be akartam linkelni, de nem találtam meg a cikket. A lényeg, hogy a gyári kenés azért van, mert a legtöbb laikus nem figyel oda a kenésre, így azért hogy minél tovább bírja a lánc, felviszik rá ezt a sűrű vackot. Ha az ember nem igénytelen, akkor azt ajánlják, hogy mossa ki az ember és kenje újra, rendes olajjal. Ha waxol az ember akkor meg úgyis eltűnik a zsírtalanítással. Szóval a tévhitekkel ellentétben, nem a legjobb cucc, ami rajta van.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #264144 üzenetére
Én vagyok a boomer és a legveszélyesebb a confused.
#264145
Fall-N...kábé 1000 cikk van erről, pl. ez is melyben a Shimano azt mondja nem biztos be tudod juttatni a kenőanyagot mindenhova ahol a gyári lánc még apróra részeire szedve már újan megkapta. Hogy az a gyári Shimi milyen kenőanyag nem tudom, így csakis saját tapasztalataimra tudok támaszkodni, melyeket korábban már leírtam. Igénytelenségről beszélni pedig talán akkor lenne ildomos ha közzé tennéd mennyit megy nálad egy lánc és kiderülne, hogy sokkal többet mint azoknál akik hozzád hasonlóan használják és tisztítják, de nem zsírtalanítással kezdik a lánccserét.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #264146 üzenetére
Egyik gyártó ezt mondja, másik azt mondja, zero friction más mond és mindenki mást hisz. Szvsz nálad a tisztaságmánia miatt tart olyan sokáig egy lánc, nálam meg a tisztaságmánia hiánya miatt nem . Bár a jelenlegi XT láncom nagyon tartósnak bizonyul, valszeg azért, mert sokáig csak forró waxolva használtam.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #264142 üzenetére
Nem kérdőjelezem meg, csak a saját tapasztalatom tudom mondani. Én is csak aszfalton mentem, száraz időben, és 120 km után először olajozva a láncot sokkal halkabb lett, és finomabb a váltás. Pedig nem volt koszos a gyári zsírral, olajjal koszosabb lett.
Sokan nem is olajoznak soha: megy.
Vagy csak törlik és újraolajoznak néha: megy.
Vagy akkurátusan pucol és olajoz 100 km-enként: megy.
Vagy csepegtetős wax csak úgy egy light pucolás után: megy.
Esetleg fémtiszta pucolás és utána full főzős wax: megy.Lánc fogyóeszköz, mindenki eldönti mit szeret.
Írtam már, én most amiatt próbálom ki a csöpis waxot, mert nem akarok olyan gyakran pucolni (macera) és olajozni (ez kevésbé zavar), plusz így talán nem lesz annyira retkes a lánc. Ha nem jön be, áttérek a töröl és újraolajozra, és lesz.rom.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen