- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #264494 üzenetére
nem tudom, eddig egységes volt, volt már hogy küldtem vissza több nyerget egyszer.
Gondoltam megosztom számoljatok vele netalántán. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz belaazallat #264478 üzenetére
Azt is még én tettem oda, de időközben eltűnt, az oldalon valami webshop műxik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
2024 Trek Supercaliber Review. Erről jut eszembe, MPowerPH hová tűnt? Stravan sem láttam egy ideje.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz mauimagic #264489 üzenetére
nálam elöl 38 (volt 40 és 36 is, meg is tartottam őket, de ez vált be legjobban), hátul 10-42. Nem megyek fel mindenhol, ahol szeretnék, de lehet hogy olyankor csak az útvonalválasztás a baj..
#264491 fulton : nem kéne meglepődnöm, hogy a visszaküldés az első szempontjaid között szerepel
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
GRVL...nem az van skacok, hogy olyan helyen akartok vele nyomulni ahova az már nem való? Nem hiszem a montis 32/51-hez kellene hasonlítani hajtását mert ez kicsit olyan mintha én arról panaszkodnék, hogy a XC-mmel nem tudok aszfaltos lejtőn a hetvenbe belepörgetni. ...mert ugye nem is kell, ahogy kvázi egy leginkább országútira hajazó atommerev kerékpárral sem kell 15+%-os terepen mászni/lejtőzni. 🤔
#2645076030D...már csak fehér olaj kellene belé ami ki-kilövell egyik másik ugratásnál?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #264508 üzenetére
A gravel érzésbe beletartozik hogy emelkedőkön mosolyogva feltolod, jobb kondiban lévők akár a hátukra is vehetik..
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #264508 üzenetére
Há'de most az a mindenes kerékpár! 5 éve a 27,5+ merev volt, előtte meg a 120-at mozgó fully.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #264509 üzenetére
Én hülye!
#2645106030D...Toobee óta tudjuk, hogy nincs lehetetlen a grevölnek sem, inkább kerék szakadjon mint lejtő maradjon lejtőzetlen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #264512 üzenetére
Erről ez jut eszembe. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #264508 üzenetére
az van, hogy a gravelre outi első tányérokat raktak, aztán mindenki most kezd el váltani az eredeti álláspontról, mert átlagembernek az sok, megy a diy és aftermarket megoldási ötletbörze a használható áttétek eléréséhez - általában a sor növelésével: [link]
nem csoda, hogy a shimano is mozdult és az 1:1 arány fölé lőtte be végre a max áttétet 1x-nél is és 2x-nél is lehet jobbat kihozni (gyári ajánlásnál), mint a 30:36.
szerintem russnak (path less pedaled) igaza van, a gravel jellegű biciklizést nem sportnak, hanem túrázásnak felfogók túlnyomó részének túl nehezek az áttétek, főleg ha megpakolod a bringát.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #264508 üzenetére
Hát nemtom...itt vannak ugye a pilisbike útvonalak, meg egy csomó szórt erdészeti út a környéken, semmi technikás, viszont tele ilyesmi emelkedőkkel.
Ahogy látom ennél a flanelinges, szakállolajos, kávésznob szakágnál erre az az opció, hogy 1x hajtás 40-es tányérral, hátul meg monti sor...
Lefelé meg gondolom flow, csill, meg életérzés, ahelyett, hogy 60-al veretném Dobogókőről, vagy Pilisszántóról, ha már félig országúti a drágám...Lehet a helyi bringabótos arcnak volt igaza (egyébként komoly montis), aki szerint tök hülyeség ez itthonra
Mindegy, van még egy hete bizonyítania Horváthba', utána megy a levesbe. -
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #264514 üzenetére
az van, hogy a gravelre outi első tányérokat raktak, aztán mindenki most kezd el váltani az eredeti álláspontról, mert átlagembernek az sok, megy a diy és aftermarket megoldási ötletbörze a használható áttétek eléréséhez - általában a sor növelésével
Kínából már többfajta "groupset" kínál erre megoldást, gombokért. -
arcitec
addikt
Tessék kérem, ha tartós is lesz és jó is, akkor valóban ez lehet a jövő: [link]
A hátsó váltó kiiktatása és pláne még a lánc kiiktatása is, lehet ilyet vennék...[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #264507 üzenetére
Egy fokkal már nekem is szimpibb az új Supercaliber, mint a régi, mert jobb lett a geo és kevésbé egyedi a hátsó tag, így valszeg egyszerűbben szervizelhető. De nekem ami az egyszerű, könnyű és hatékony fullyt illeti, ránézésre még mindíg az arc8 evolve fs tetszik a legjobban. Azon a tag teljesen szabványos, a hátsó háromszög és csapágyazás, "forgáspontok" elég okosan vannak megoldva. Én már csak egy olyan tagot kívánok, amit házilag is lehet fullosan, egyszerűen szervizelni és akkor már csak a magasabb ár és picivel nagyobb súly maradna, mint negatívum. Az arc8-al amúgy szerintem az a gond, hogy túlságosan előreszaladt a geóval meg mindennel és ami ennyire meghaladja a korát, az ritkán lesz sikeres . 2022-ben kijöttek egy olyan xc-vel, aminek kb. enduro geoja van, innovatív felfüggesztése és még a neve is exotikus... ezt max Scott vagy Speci logóval kajálták volna be az emberek, de azzal sem biztos.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Rat.Sand #264518 üzenetére
Szerintem 10 nap és 3-5 km a boltba sem sok, forogjon a kerék és gumik bírják...gondolom nem valahol a hegy aljában lax, a bolt a tetőn van és oda PB palackot cserélni jársz naponta, vagy gyorsforgalmin kell megtenni az 5 km-t, mert akkor nem szóltam.
#264522mauimagic...nézd meg a promóképeket és döntsd el kinek készül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz mauimagic #264522 üzenetére
Én sokkal szívesebben látnék egy olyan rendszert, ahol a csapágyazás értelmesen van megoldva, gondolok itt arra, hogy nem kell külön motor felújító műhelybe küldeni a motorokat. Jelenleg annyira macerás egy teljes motorfelújítás, hogy még a komolyabb kerékpárszervizek sem mernek hozzá nyúlni. A Shimano annyira kompakt, hogy a legtöbb esetben még az erre szakosodott műhelyek sem tudják kicserélni a csapágyakat a motor károsodása nélkül. Nem "eldobhatóra" kéne tervezni a motorokat. Mivel a gyártók azzal számolnak, hogy az emberek pár évente cseréljenek komplett bringát, így ezt a kérdést úgy kb le is sz@rják. Old meg ahogy tudod, ők maximum új motort adnak, vagyis vehetsz 300-500k-ért ha már nincs gari. Na most ezt még egybe építeni egy gearbox-al is. Jól hangzik, de ki fogja majd karbantartani? És persze mennyiért? Szerintem amíg nincs megoldva a csapágycsere, de úgy, hogy erre teljeskörű gyártói támogatás van, mind célszerszámok, mind alkatrészek szintjén, addig ez az építsük egybe a motort a váltóval egy újabb szop@s. Azzal egyetértek, hogy lehet ez a jövő ebike szinten, de ahhoz előbb meg kell oldani egy-két problémát, nem tovább bonyolítani a helyzetet. Vagy akkor csináljanak olyan egységet ami garantál egy hosszú élettartamot karbantartás mentesen, mondjuk 50 ezer km/5év. Akkor azt mondom ok, de így, hogy van 2 év garid.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz fulton #264491 üzenetére
Én nem tudom, miről beszélsz amúgy, GLS-nél 16eFt-nél kezdődik egy cipősdoboz méretű csomag küldése Spanyolországba. Ehhez képest a Királyi Posta 7200-ért ingyen van.
Kicsit már tényleg fárasztóak ezek a konkrét adatok nélküli ferdítések.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
avl
aktív tag
válasz dom1n0 #264493 üzenetére
en követem
meglepett, hogy ITT-n csak ennyit kapott ...azt felejtettem ki, hogy korabbi ITT-ken nyilvan nem igazan nyomta, hanem laza(bb)ra vette, ezert volt azokon nagyobb idövesztése, most meg nyomtaszerintem is jol all, akár Ö is nyerhet (korabban nem gondoltam)
Jumbonak es UAE-nek a 3-3 GC-ben jol alloval játszmákra van lehetösége, Remco nem tud mindenkire menni (pl. szökik Almeida es Vinge vagy Kuss es Soler, stb. rengeteg kombinacio
...aztan persze bárki el is fogyhat
-
őstag
válasz Runner_fxr #264524 üzenetére
ahogy az autózásban, itt is azzal küzdenek a mérnökök hogy:
- az élettartam az első tulajdonos 3-4 évét jelenti-e vagy többet
- és mi a fontosabb, az, hogy az első tulajdonosnak minden jobb legyen (könnyebb, erősebb, gyorsabb, stb) vagy az, hogy túléljen 20 évet, szerelhető legyen, stbstb.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
flash-
veterán
válasz robee19 #264481 üzenetére
melyik Tiagrával? én a 2x9-es sora 3550-es ekkel látok általában 200 körül olyan gépeket amik gondozásmentesnek tünnek/nem olyan öregek (2015 vagy újabbak)
az átlag, persze van fel-le is kivétel, cannondale pl kivétel nélkül túlárazott, már már márkás karbon árban megy, mégis csak alu, egy nem túl régi hídrofoam alu és egy ilyen között már nem hiszem hogy sok különbség van.
illetve nagyon sokan dicsérik a hibrid bringákat (karbon villa és támvilla) "állitólag" ott már nagyon kicsi érzésre a különbség a karbon és e között, de én ilyet hirdetve nem igazán találok, csak néha vagy régebbieket (2010 vagy korábbiakat amik már elavultak külsőre teljesen..) vagy "lhearcoltakat" valahogy már ez a hibridesítés nem divat? 2015 körüli évjáratból már vagy alu karbon villával vagy full karbon ahogy nézegettem
de figyelni kell, 2018-as Allez, Allez Sport és Allez Elite -eket nem szabad megvenni, gyártási hiba miatt ott volt egy villa visszahivás.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Friczy
senior tag
válasz Ringman #264464 üzenetére
Tényleg egyénfüggő, na meg ki mit szokott meg. Én 175 vagyok, és a Nuroad 56-os, a nyereg kicsit előrébb van tolva, és ennyi, teljesen jó. Hasonlóképpen 56-os volt a régi országútim, ott annyi csalás volt benne, hogy 80-as, illetve később 90-es volt a stucni.
A mostani országútim 54-es, és ez tökéletes.
Ebben benne van az is, hogy amikor először ültem felnőtt biciklin 14 éves koromban, akkor én nagyon pici voltam, épp hogy lábujjhegyen meg tudtam állni a felsőcső felett, szóval hozzászoktam, hogy a bringa nagyobb, mint a megfelelő méret. -
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #264506 üzenetére
Én sem lepődök meg, én nekem még soha nem kellett visszaküldeni semmit, mert úgy nem veszek meg semmit, hogy nem megalapozott a vásárlásom. Úgyhogy engem (garanciális bajon kívűl) abszolút nem érdekelne. Nem is értem, hogy lehet úgy vásárolni, hogy nem biztos az ember, hogy beválik. Markolattal szívtam csak, hogy próbálgatni kellett, hogy melyik válik be, de azt nem is lehet használat után csak úgy visszaküldeni.
Markolat terén, sajnos a KTM szilikon nem vált be. ESI-re sokat kéne várni, így vettem egy Cube RACE bilincses markolatot, ami két komponensű gumi, az ismerős boltos ajánlotta és teljesen bevált. Valamennyire ez is csillapít, de nem szilikon. Egyelőre ez marad, nagy előnye, hogy szereléshez könnyű levenni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #264527 üzenetére
Az a gond, hogy sok esetben azt sem tudják megoldani, hogy az első tulajdonos 3-4 éve vidám legyen. Senki sem azt várja, hogy 20 évet túléljen, de egy ilyen drága alkatrésznél a 2 év garancia kicsit kevés. Vagy hosszabb garanciális idő, vagy jobb szerelhetőség/gyártói támogatás kellene szerintem.
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #264516 üzenetére
Oda jut ilyenkor a gravel, hogy addig cserélhügetik a dolgokat, hogy egy koskormányos, merevvilás monti lesz belőle. A koskormány meg nem (komoly) terepre való, illetve el lehet vele lenni, de lejtőzni már nem a legjobb. Minek akkor meg megerőszakolni ezt az egész divat gravel vonalat?
-
őstag
válasz Runner_fxr #264532 üzenetére
gondolom tudod, hogy 250 ezer kisker ár felett mindenre 3 év 'garancia' van Magyarországon (jótállás+szavatosság)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Rat.Sand #264529 üzenetére
...ja, hogy zasszonynak kell, miért nem ezzel kezdeted?! Jó az neki! Viccet félretéve azért menj egy kört vele mielőtt elengeded a boltba, nehogy nyakát szegje te meg a társkeresőn köss ki, a szebbik nem néha elég ügyetlen tud lenni az ilyenekben.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Friczy #264530 üzenetére
core izomzatomat edzeni fogom jövő héttől, kíváncsi vagyok, hogy stucnihosszban lesz-e előrelépés, az 56-os nuroadnál most 70-es stucni van most fent, a 80-ast egyértelműen soknak érzem és ez a kormány (szerintem a gyári kormány reache kisebb volt, de arra nincs ráírva)
180 cm-hez 86 az átlépőm, szóval a törzs rövidebb.
-
balintbaba
tag
válasz Fall-N #264533 üzenetére
Szerintem ez azért van, mert úgy marketingelte minden gyártó, kerékpáros szaGértő a gravel műfajt, hogy ez az egyetlen kerékpár, amire szükséged van - jó országúti helyett, de fully-ként is használhatod. Közben meg egy dologra igazán alkalmas, sík föld vagy kavicsos utakon való tekerésekre.
-
Ringman
nagyúr
válasz 6030D #264540 üzenetére
hogy jobban előredőlve kevésbé lesz megterhelő tekerni, most a hát/nyak eléggé be tud állni, így kényelmesebb a rövidebb stucni.
de lehet hogy ezen nem változtat a plusz izom, majd kiderül.
akkor mondjuk lehet már most bringát venni, nem kell kivárni!
---
amúgy ez viszonylag rövid váz, bár a stucni meg hosszú, s-eshez is 100 mm.
ez szerintetek milyen geo? [link] -
flash-
veterán
válasz Friczy #264530 üzenetére
egyénfüggő meg beállítás.
én (178cm, 83cm belső láb) 100-as stucnival az M (54) speci allezt a középhez képest hátrahúzott nyereggel használom,de ugye tudod a kormányt is dönteni(forgatni a stucniban), ha döntöm kicsit akkor már ugrik minden más setup kell
az biztos hogy a 80as stucnihoz képest(előszor azzal használtam) jobb a 100as, jobb az irányíthatósága a kerékpárnak, stabilabban tudom kanyarban is kezelni.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
6030D
Ármester
válasz Ringman #264541 üzenetére
Mindenképpen jó a nyújtás, sajnos én is nagyon ellazsálom. Amikor először mutatták az SMR hengert, nem hittem el, amit művelt velem. Alapból előre hajolva kb a csuklóm a térdkalácsomig ment. Aztán 1-1 percet hengereztem a lábam, és 15 centivel lejjebb tudtam hajolni. Jó cucc.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #264539 üzenetére
az hogy mekkora emelkedővel képes megbirkózni, az elsősorban áttét kérdése, szerintem az emberek 80+ %-át nem érdekli, hogy lejtőn mennyit tud beletekerni pluszban, de lehet hogy ezt csak az alföldi szűklátókörűségem mondatja velem.
előre kb 42/26 kellene (gyárilag nincs ilyen, aftermarketben meg sokszor elég drága, ha nem négyszögtengelyest akarsz, hátra meg 11-36 - 11-40 kellene, aztán elmenne sok helyen a bringa erdei utakon/doubletracken
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz 6030D #264543 üzenetére
Nekem lábra kéne valami, mert már ott tartok, hogy vagy egy hétig nem kellene tekernem, és akkor _talán_ rendbejönne a lábam. Egyre lassulok, meg egyre jobban is fájnak másnap az izmaim. (lehet, egy jó görcsoldó masszázs is frankó lenne) Elvileg ugye a combot is lehetne/kellene nyújtani.
Aztán lehet, hogy szétmentek a csapágyak, vagy valami, csak nem tűnik fel, nem tudom, nem zajos a bringaItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #264545 üzenetére
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
haiduo82
aktív tag
[kép] [kép] Sziasztok!
Na végre megvan a bicaj. Nagyon gyorsak voltak a Rose-nál, 8 nap alatt ideért. Maga bringa nagyon tetszik, ma elmentem egy tesztkörre, igaz terepre nem vittem, de a Bükknek bemutattam. Egyelőre nagyon szokatlan az országútimhoz képest (még szép ), de hát azért vettem, hogy ismerkedjek a hegyi kerékpározással is (igaz a bicajozás nekem kiegészítő egyelőre a futás/terepfutás mellett).
Köszönöm szépen mégegyszer a tanácsokat, amiket kaptam.
U.i.: a kulacs, kulacstartó, taposó csak ideiglenes, már úton vannak, amiket kinéztem.[ Szerkesztve ]
"Együtt vagyunk senkik"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz haiduo82 #264547 üzenetére
Gratulálok hozzá, oda ilyen kell! ...a nyereg mintha nem lenne rendesen kihúzva, remélem nem nagy neked a bringa.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Friczy #264536 üzenetére
a gyártói garancia itthon az "önként vállalt garancia" fogalmába tartozik akkor, ha az több, mint 3 év (1 év szavatosság + 2 év jótállás) és mint ilyen, bármiféle feltételhez köthető + a hivatal (Kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi Főosztálya) által nem kikényszeríthető.
így lehet élettartam váz garanciát adni Trek bringákra, aztán amikor a tulaj 15 év múlva jelentkezik a törött aluvázzal, akkor azt mondani neki, hogy szorri, de olyan alkatrészt használtál benne, ami nem volt a gyártó által jóváhagyva (mondjuk féket vagy villát cseréltél, de akár nyeregcső is lehet) és már integethetsz is az élettartam garinak
és a gyártó által vállalt garanciák jellemzően inkább marketing fogások, lásd Kia/Hyundai - Magyarországon a Kia 7 év vagy 150.000 km garancia, ugyan ezek a Kiák az Egyesült Királyságban már csak 100.000 mérföldig (136.000 km) vannak garantálva, de az Egyesült Államokban meg 5 év 60.000 mérföld. (és az ugyan erre a technikára épülő Hyundai-ok meg 5 év km korlátozás nélkül...)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
haiduo82
aktív tag
válasz Hasaggymeg #264548 üzenetére
Köszönöm , igaz, tényleg nincs rendesen beállítva, majd még emelek rajta . Egyelőre nem tűnik nagynak, kényelmesen elérek mindent.
"Együtt vagyunk senkik"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen