- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- iPhone topik
- Megérkezett az Apple iPhone 14-es szériája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #265649 üzenetére
Konzultáltál előtte fulton-al?! 🤨🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #265651 üzenetére
Arra tippeltem, ha a szemeddel nézed meg, láthatsz kék dolgot gyárilag.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #265652 üzenetére
Jah értem, valóban van kis kék festékszerű valami ezeken a csavarokon (pl. az xt fékkar fogáspont csavarján is), de az kétlem egyszerű Loctite menetrögzítő lenne ami felszakítasz aztán csak kicsavarod, az szerintem inkább valami amolyan menettömítő, hosszan felkenve a menetre mely végig és folyamatosan többször megnehezíti a csavar véletlenszerű elforgását.
Amúgy megkotyogósodott neked is a nagy rögzítőcsavarnál az NX- ben, vagy miért kellett felújítanod?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #265641 üzenetére
Kivárom a holnapi kedvezményt a choice cuccokra és valszeg megrendelem. Egy cipő árát lehet vele megspórolni és mivel még úgy-ahogy működik a régi téli cipőm is, merek kisérletezni. Remélem nem átverés, mert sehol máshol nem láttam ezt a modellt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #265653 üzenetére
Nem kellett, csak belémbeszélték itt, h biza az NX az szutyok
5e km, 4 év alatt soha nem volt bajom vele.Most szedtem szét először váltót. Eléggé kopottasnak látszott, mintha véletlenül sem raktak volna zsírt a mozgó részekhez. Saját ötletként ezt orvosoltam. A régi iskola szerinti tisztítás, vékony zsír, majd visszatörlés, csak egy filmréteg maradjon.
Nem sokat mentem még vele, de mivel nem vettem észre hibát elötte sem, így ugyan olyan jónak tűnik. De biztos jobb , mert NX helyett GX alátétet kapott!Több bicaj mellett párhuzamosan használtam, azok XT-k. Szintén hibátlanok montizva.
Egyedül a váltópapucsok vázbarögzítő csavara szívatott meg eddig minden bicón.
Nem tudtam rájönni miért lazulnak le. Új bicón is így jártam.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #265655 üzenetére
Volt itt még aki gond nélkül használt NX-et, szerintem biztos van a Deore/SLX szintjén. ...na meg sokan nem is kenik soha a váltót semmivel, és nem igazán észlelik romolna a váltási teljesítmény.🤔 Én mosás után törölni/fújni/törölni szoktam a csapokat...az ugyanakkor viszont elég kínos, hogy 2+ év után most műxik rendesen először ez a csapkodásgátló fék XT váltómon mert mivel újan is darabosan mozgott, majd első karbantartás után is én nagy okosan a Shimano freehub (nagyon vékony) grease-el kentem, azt hittem ez tulajdonképp ilyen...jól váltott, így lexartam, most meg végre rendes vastag zsírral kenve (tulajdonképp Runner által lehurrogott és azóta már Sram Butterrel helyettesített Manitou telózsírral ) mégis be kell lássam teljesen másképp, szépen, csendesen mozog, semmi darabosság működésében. Sőt, be is állítottam az egy videóban ajánlott 4Nm-re a feszítését a felső görgő fölött mérve. Vagyis tanulság minden clutchos váltós számára, oda rendes vastag zsír kell a megfelelő működéshez!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #265656 üzenetére
Vagyis az a tanulság, hogy meg kell nézni a gyári manuált.
A Shimano mérnökei annyira idegesítőek, képesek aprólékosan leírni a karbantartást/javítást.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #265657 üzenetére
Írja itt valahol mivel kell azt kenni? ...talán pont ők ajánlják a Freehub Greaset.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #265658 üzenetére
"Kenje meg a lemez tengelyét a megadott kenőanyaggal.
Lemez tengelyeKenőzsír felhordási területe
Kenőzsír száma: Prémium kenőzsír (Y04110000)"
Idegesítően aprólékosak.Ez csak egy példa, de tényleg nagyon hasznos.
Minden javítás előtt megnézem az adott leírásukat.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #265659 üzenetére
Aha, most már látom, csapágyzsír.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #265653 üzenetére
Nem tudom mennyire ismeritek, de Loctiteból is létezik kismillió erősségű menetrögzítő, nem mindegy mit ken rá az ember
Ma is letekertem a kis Hatvan-Jászfényszaru-Hatvan karikámat, bár nagyon fáradtak voltak a lábaim, nem is esett annyira jól most...
A bicó fasza, az ülés fasza, viszont úgy néz ki eggyel rövidebb stucni fog kelleni. -
Fall-N
veterán
Nem rossz az Alivio, nekem az Altussal sincs igazán gondom, csak a terhelés alatti váltást nem szereti, amit nem is szoktam csinálni. Ultegra az outi kategória, az Alivioval egy kategóriában inkább XT ami van. Szerintem a Deore is bőven elég, akár terepre is, bár nem sokkal drágább az XT sem. Egyedül a lánc és a sor ami drágább jóval.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #265649 üzenetére
Csak azt nem értem, hogy bírhat ilyen kevés időt egy NX váltó amikor a gagyi Tourney TY váltóm sem hullott szét 4 év alatt. Egyedül szerelés közben voltam figyelmetlen és elhajtottam a váltó kanalát. Akkor már cseréltem a mostani Altusra, amúgy is cserélni akartam a Tourneyt.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #265656 üzenetére
Igen az NX van párban a Deore-ral csak más a SRAM palettája a Shimanohoz képest, mert náluk már mind 1x12, a régebbi váltok amik 10, 11 sebességesek, meg persze amit még kapni. Egyedül X5 van 10s-ben, se X7 se X9 nem kapható már. Ezért is nehéz behatárolni, hogy az SX például milyen, mert nincs még (még nem is lesz) Shimano alternatíva. A Cues is más lesz a Linkglide miatt. A GX meg az SLX/XT-vel van egy szinten kábé.
-
orbano
félisten
12 sebis shimano MTB rendszer pepitában:
Váltó: Egy Deore-ban kapsz csillapított váltót (clutch), és hát 12 sebit. SLX XT é XTR csak súlycsökkentés, illetve XT és XTR esetében kívülről állítható a csillapítás mértéke (ezt néha után kell állítani), meg talán a kis kerekek golyóscsapágyon futnak, ebben nem vagyok 100%-ig biztos.
Váltókar: jobb minőség, XT-től kapsz dupla felfelé és 4-szeres lefelé váltást, ez alatt csak 1/3. Cserébe kicsit "keményebb" a váltókar. Amúgy a felfelé váltás mindkét irányba működik (tehát hüvelyk- és mutatóújjal is tudsz gyorsabb fokozatba váltani), illetve a váltókar lenyomásakor már instant vált, nem kell megvárni a visszanegedést. Ettől sokkal gyorsabbnak hat a váltás, nagyon kafa.
Kazetta: csak súlycsökkentést, és ezzel csökkentett élettartamot kapsz, Deore a legmegbízhatóbb full acélból, de a legnehezebb is. Terhelés alatt is tudsz váltani, mert a lánc egyszerre két tányérba is kapaszkodik hátul egy pillanatra.
Hajtómű: súlyban SLX a legjobb, lánckerékből XT alatt csak 34 fogat kapsz, XT 36-ig megy, XTR 38-ig. Eléggé marginálisak amúgy a különbségeg.
Fék: Servo Wave-t kapsz Deoretól, ami talán az XT-ben még jobb. Ezen felül SLX-től felfelé imbusz helyett kézi tekerentyűvel tudod a fékkart állítani, XT-től pedig van még valami állítási lehetőség, amit nem tom, hogy mi, de úgy tűnik senkit nem érdekel. Deore-ban nagy szívfájdalmam, hogy sasszeg biztosítja a betéteket, amit max 2-3x használhatsz, én pedig műszaki OCD-s vagyok, ha fékekről van szó, gyakran ellenőrzöm a betéteket, és idegesít az igénytelen műszaki megoldás.
Féktárcsa: Ahogy nézem a legnépszerűbb az SLX (RT66), XT-vel, XTR-rel komolyabb hűtést kapsz (IceTech/Freeza), cserébe csökkentett élettartalom és sérülékenységet (a tárcsa közepe alu, csak a kopófelület acél, szóval ha odavaered könnyen elgörbül, illetve szét tud válni a két réteg egymástól ha már elvékonyodott az acél réteg).
Lánc: na itt nem tudom mik a különbséget, mindenki XT-t vesz SLX minimális súlycsökkentés az üreges szegek miatt, cserébe belerakódik a kosz és gyengébb.1 szó mint száz: alapvetően funkciókban a Deore (M6100) bőségesen elég mindenre, efölött súlycsökkentést, kényelmi extrákat és nívósabb anyaghasználatot kapsz, sokszor az élmény/megbízhatóság rovására.
Népszerű min-max kombó:
Minden Deore, kivéve a hajtás, az SLX, illetve XT kazetta, így relatíve kis pénzből optimális súlycsökkentést kapsz, efölött meredeken nő az ára az extra fogyókúrának.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dom1n0 #265661 üzenetére
Igen, tényleg 1000 féle van, oldható, oldhatatlan, erősebb, gyengébb stb. rögzítésre, és a határoló csavarokra biztos nem tennék, azok aligha állítódnak el maguktól.
Fall-N...nagy Shimi előnynek érzem a feszesség állíthatóságát, ami ugye főleg a későbbi kopás, zsír hiány stb. miatti feszességváltozáskor fontos, meg az XT dupla leváltása, amit ha megszoksz bizony hiányzik...mondjuk addig nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
orbano
félisten
válasz Hasaggymeg #265668 üzenetére
Én még sosem próbáltam a dupla felváltást, de hiányzik talán az egyetlen olyan pont, ahol hiányérzetem van most a bringán. Lehet Rohloffra kéne váltanom
A vér nem válik VAZZE!™
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #265662 üzenetére
Valószínűleg elég a Deore is, de valójában az Alivioval sincs semmi gondom, működik ahogy kell. Terhelés alatt tényleg nem az igazi, de az ember megszokja a kikönnyítést meg a váltási pontot, így akár emelkedőn is fel tudok váltani nagyobb tányérra gond nélkül, bár legtöbbször úgyis látom, hogy mi kell, ha meg nem, akkor a többit meg megoldja az izom
Arra voltam kíváncsi, hogy használatban mit veszek észre a felső kategóriából, azt meg orbano kolléga tök jól leírta. -
andrisbandi
őstag
Nekem párhuzamosan szokott lenni alap és nagyon jó.
Most az egyiken NX 1x11 van, a karbon montin 1x12 XT.Van hogy egyből átülök egyikről a másikra. Igen, pár percig odab4asz mekkora a minőségi különbség. Utána nem foglalkozom vele, átálok. Eszembe sem jutna egy tökéletesen szuperálót, a feladatát szépen ellátót fejleszteni.
Akinél egy rendszer fut, ami amúgy bevált, nemsok értelme van sokkal drágábbra váltani.
Eseteg ha konkrét célja van, amihez jól jön.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
orbano
félisten
válasz andrisbandi #265671 üzenetére
Na ja, nekem is az egyik bicón egy 3x9-es Alivio van, és azzal sem volt sok gondom, biztos nem cserélném le egy ugyanilyen másikra, amíg el nem használódik. Az új bringán meg 1x12-t akartam, illetve szignifikáns súlycsökkentést (lement másfél kiló szélesebb gumikkal), szóval adta magát a dolog.
A vér nem válik VAZZE!™
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #265668 üzenetére
Persze. Én arra tudnék gondolni, hogy régebbi váltónál láttam énis, hogy gyakorlatilag annyira puhán járt a B csavar, hogy kb mozgott a menetben.
Ha esetleg ilyen, annak nem árthat egy csöpp rögzítő _szerintem_. -
Tin
veterán
válasz orbano #265665 üzenetére
Köszönöm a részletes választ.
A mostani Cube Hyde-omon 3x9-es Alivio szett van, és igazából kell is. A nagyobb mászások kivételével ugyan nem használom a legkisebb (26) tányért, de oda nekem még az nagyon kell. Síkon vagy kisebb emelkedőkön a középső (36) tányéron megyek, 15-ös hátsóval (+-2). 30 felett szoktam felrakni a 48-as első tányérra, de azon csak 11-13-15-17-es hátsókat használom.
Ha most kellene következő bicajt vennem, A Cube Nulane SLX-et néztem ki, azon 2x11-es Ultegra váltó van, de az 50x34T, illetve 11-32. Az 50/11 tetszik, mert ezen is szoktam 48/11-en menni nagyobb lejtőn, így ott még van egy kis tartalék, de a másik oldalhoz, a 34/32-höz viszont még kevés vagyok, arra rá kell gyúrnom.
A mostaniban azt szeretem, hogy az én felhasználásomhoz ez a 3 tányéros megoldás tökéletes, és a 36-os tárcsán gyakorlatilag az átlagos használatot (10-35 km/h) meg tudom oldani, míg azért a két tányérosnál a tizenpárral poroszkálás nem annyira megy a nagy tányéron, a kis tányérnak meg vége van 30-nál. De mondom, ez csak teoretikus dolog, egyrészt mert bőven van hová fejlődnöm még, másrészt meg ki tudja, hogy 1-2 év múlva milyen bringa lesz a kínálatban. De geoban a Hyde bejön, ezért is kerestem ahhoz hasonlót, és asszem maradnék az egyenes kormánynál, nekem ez bejött.
Fékben a mostani alap MT200 bejön, de lehetne picit jobban adagolható és finomabb, meg azért foghatna valamivel jobban. Elég ez is, de szeretem, ha van tartalék. Írják páran a fejreállást, hát 40-50 között a lejtőről lezúgva én nem dobom magam hanyatt a lassulástól, bár tény, hogy a kerekeket meg tudja blokkolni ez is. Gondolom az RS405-ös Tiagra féknél azért ne számítsak extrém feljebb lépésre. Bár mondjuk városba azért annyira nem is kell. Aztán lehet, hogy amire majd eljutok a vásárlásig, a végén egy országúti lesz
A váltós tapasztalatokat meg nagyon köszi, most már kb. képben vagyok, hogy a sebesség-megbízhatóság-állíthatóság és a kényelem az, ami számomra észrevehető, a súlycsökkenés a 100 kilóm miatt annyira nem (jó, valamennyire biztos igen)
-
Tin
veterán
válasz andrisbandi #265671 üzenetére
Nekem valószínűleg szimplán szerencsém volt azzal, hogy ezt az Alivioval szerelték, mivel totál hülye voltam a biciklikhez, és még van is hova fejlődni. De ezt egyszer beállítottam az elején, azóta jó, 10 fokban és 35 fokban is. Nem állítódott el, vált rendesen, működik. De azért érzem, hogy ennél még azért lehet feljebb menni minőségben Az ok, amiért "jót" fogok venni, hogy nem fogom elspórolni, mert minek, hiszen használom.
-
jjeahh
nagyúr
És rendeltem kínából téli cipőt $47-ért postával együtt . Kíváncsi vagyok jó lesz-e.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
36-os tárcsán én (újra)kezdőként mentem, hátul 17-19-21-23 fogaskerekeken jellemzően, most ugyanez 48-as első tárcsán van, középsőt szinte nem is használom. Anno a 36-ost annyira elkoptattam, hogy ki kellett cserélnem.
jjeahh: majd feltétlenül írd meg
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
orbano
félisten
Én sem a menet közbeni hatása miatt csökkentettem a súlyt, csak nem szeretem cipelni a bringát (gyakran mászok vele hegyen és lépcsőházban is). Ezelőtt egy Cube Nature-m volt, az vagy 16 kiló, ehhez képest a Giant Toughroad-om most nettó 10,5, ami pillekönnyű. Cserébe persze 10T/36T a max, ami viszont nekem elég, országúton nem tervezek sokat menni. Az 51T/36T pedig hegymenetben eddig elég volt, mindenhol bírtam vele tartani a tempót, bár 1-2 helyen nyomtam volna még a váltót tovább
A Shimano M6100 fék organikus betéttel, elöl 180-as RT66-is tárcsával nagyon finoman adagolható, itt határozottan érezni a feljebblépést az olcsóbbakhoz képest, és volt kb. 120 euró az egész. Előző fékkel normafáról fáradt karral jöttem le, ezzel meg semmi, ráadásul egy ujjas. Persze ez MTB, országutihoz nem konyítok.
Plusz a fékkar bilincsére csavarozható a váltókar, amit imádok, nagyon patikán néz ki így a kormány[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
Ringman
nagyúr
tekertem ma 2x15 km-t a 165 mm-es hajtókarral, nem volt furcsa (nyerget kb 5-6 mm-rel toltam feljebb), viszont az átlag (!) pf 91 lett; amikor kényelmesen és jó tempóban mentem egyenesen, akkor meg 100 körüli tűnt jónak.
ennyiből még nem vonnék le tanulságot (előtte meg kikapcsolt gps-sel mentem városon belül, az mindegy is), de ez kb 5-6 pf-fel több, mint a 170-essel.
-
zsola32
őstag
a 11-32 sort ki kell cserélni egy 11 sebességes 11-34re, minden szempontból jobban használható kazettát kapsz. szinte végig 2 fogas az ugrás, a tetejét meg csak mászáshoz használja az ember. én pergetek ahol lehet (98-100-as fordulaton) nekem ebből a szempontból is jó az említett sor. nagytányéron figyelembe véve a keresztbe váltást, a 3. fogaskeréktől pont kettesével csökken az áttétel... (elöl 50-34et hajtok)
3 kerékszettet használok vegyesen, kettőn 11/34 a sor, a 11/32-t nem szeretem valamiért.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #265677 üzenetére
Meglesz írva! Jön egy enyhe-télre való kesztyű is és agyalok még egy Kenda Karma 2-őn, meg amióta itt linkelték a legjobb waxokat, a flowerpower wax sem hagy nyugodni. Nem drágább a Squirtnál, elvileg sokkal jobb és külön érdekesség, hogy napraforgóból készül.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #265677 üzenetére
Jól mondod, tökéletes kezdő tárcsa a 36-os, csak lassacskán ki fogom nőni. Most még nem gond, de az elején síkon a 36/20-al mentem és a 36/17-et kóstolgattam amikor bírtam, most meg a 36/15-el megyek, és a 36/11 is belefér néha, ha jó passzban vagyok. Amire régen azt hittem emelkedő, azon most felmegyek a 36/17-el, akkor meg meg akartam halni a 36/23-al is, néha vissza kellett raknom eggyel nagyobbra. És tudom, hogy ezen az olvasók egy része elmosolyodik, szóval bőven van még hová fejlődnöm.
Nekem annyi a "nehezítés", hogy 55-622-es gumival megyek, 3.3 baron. Ennél keményebb már pattogós, alatta meg túl puha. De a geo miatt sem "fekszem", nagydarab is vagyok, ami persze nem gond, hiszen a nehezítés is növeli az edzettséget, csak így nehéz összehasonlítani magam mással. Például tegnap előregurulok a lámpánál, profin beöltözött feleakkora súlyú országútis csajszi mellé, és úgy otthagytam elindulásnál a kisebb emelkedőn, hogy én is meglepődtem. Persze lehet hogy csak én vagyok naiv, ha azt hiszem, hogy a drága bicajon profin beöltözött valaki az edzett is.
Szóval nem tudom, hol van a vége ennyi befektetett munkának, majd kiderül. Addig nem is akarok új bicajt, amíg nem érzem úgy, hogy elértem azt a szintet, amit már fenn tudok tartani. De ahhoz szerintem még kell a jövő év is.
-
Tin
veterán
válasz orbano #265678 üzenetére
Én ritkán cipelem (mélygarázsból feltolom aztán go), de az enyém 13 kiló alatt van pucéran. A fék tippet köszi, ha eljutok odáig, akkor valószínűleg inkább abból is feljebbire lövök, legyen akkor már az is top
(nekem az MTB nem jön bem gyerekkoromban sem BMX-eztem, én aszfalton szeretek csapatni)
#265680 zsola32: köszi a tippet, ha egyszer eljutok odáig, majd újra megkérdezem itt az aktuális trendnek megfelelőt, meg akkor már jobban is fogom érezni, hogy mire is van szükségem.
-
Tin
veterán
válasz Ringman #265681 üzenetére
Van az 60 is, múltkor pont 56-al tekertem lefelé, és még volt benne, érzésre nem voltam 90 pf felett. De már nem akartam tovább tekerni. Ballonos a gumim, ez igazából inkább 29-es, mint 28-as. Abban viszont egyetértünk, hogy nem ezen múlik, voltaképp elég a 48/11 is.
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #265684 üzenetére
eddig nem érzem hátrányát, így marad a bringán
lehet vissza2x-esítem, csak nem érzem magamban most az erőt, hogy a bowdenvezetőt visszajátsszam és váltót állítgassak, na meg akkor lehet hosszabb lánc is kell? 38T+11-36sor a jelenlegi felállás, az új meg 50/34 lenne elől, hátul maradna a sor.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz orbano #265678 üzenetére
"Plusz a fékkar bilincsére csavarozható a váltókar, amit imádok, nagyon patikán néz ki így a kormány "
Lefényképeznéd egyszer olyan szögből, ahonnan látszik az, ahogy rácsavaroztad? Sehogy sem jöttem rá, hogy az SLX ( M7100 ) fékkarra hogyan tudnám ráapplikálni az XT ( M8000 ) váltókart Az az igazság, hogy simán elvesztem a sok i spec szabvány között, aztán fel is adtam . Így tettem fel végül, a piros nyíl a váltókar bilincse, a kék a fékkaré, a sárga meg az a kis támasztó pöcök a fékkar végén: -
orbano
félisten
válasz chubby2o6 #265688 üzenetére
I-SPEC-es a váltókarod? Ha nem akkor sehogy, ha igen, lecsavarozod róla a bilincset, a fékkar bilicsébe beteszed azt az ezüst anyát amit mellékeltek, azzal felrögzíted, majd ebbe az anyába csaverozod be a váltókart. Mindjárt lövök fotót is, úgyis pont az állványon van a bicó.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz chubby2o6 #265688 üzenetére
Na bocs a tripla posztért, folyton lejrát a szerkesztési idő. Itt van videón, talán itt jobban látszik, hogy miről makogok. Ha nincs ilyened, lehet kapni külön, a neve i-spec ev integration bolt. A gyári mondjuk nem éppen olcsó.
[link][ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
chubby2o6
senior tag
válasz orbano #265691 üzenetére
Köszi a fotókat meg a videót Ilyen [link] váltókarom van, és azt hiszem, erről nem is lehet leszedni a bilincset, csak a fokozatkijelzőt. ( Úgy emlékszem, a bilincs egybe van öntve a váltókar testével. Nem is kaptam hozzá olyan bizbazt, csak egy fedelet a fokozatkijelző helyére.) Ez elvileg I-Spec II, a fékkar meg I-Spec EV [link] .
Nézegettem anno adaptereket, de nem tudtam eldönteni, melyik is kéne nekem. Igazából nem sok jelentősége van, némi szopcsi után sikerült felraknom, csak a fokozatkijelzőt buktam, de azt akkor is buktam volna, ha sikerül a fékkarra csavaroznom. Köszi a segítséget, de asszem elengedem ezt a dolgot . -
mauimagic
aktív tag
Azokat kérdezem, akik montiznak és graveleznek is:
A nyereg-markolat távolság milyen egy gravelen egy montihoz képest?A montim fullosan be van lőve, ilyen kényelmes bringám még nem volt, ott a nyereg közepe és a markolat között 72cm.
A gravelen szenvedek, fáj a nyakam, mint az állat, nyereg és fékek (hoods) között kb 80cm.
A vicc, hogy van egy 30 éves acél országútim, azon szintén 80cm és sokkal jobb, pedig a kormány is 8-10cm-el lejjebb van.
A gravelen ugye ballonosabb gumik vannak, meg karbon villa, nem igazán értem. A másik különbség a 46cm széles kormány, az országútin 44 van.
Reach és a többi méret kb a nekem ajánlott méretű gravel bringákéval egyezik, ami azért furcsa, mert ez egy decás XL-es váz (GRVL520), amihez néztem az meg egy L-es Canyon Grizl.
A kormányt már az "egekbe" emeltem, szinte egy magasságba van a nyergemmel, a montin lejjebb van sokkal.
-
Jester01
veterán
válasz Mezga Aladár #265684 üzenetére
A rövidebb erőkar a nyomatékot befolyásolja. Teljesítményhez ezt fel kell szorozni a fordulattal ami meg éppenséggel több. Elvileg kiegyenlítődik.
Jester
-
Mezga Aladár
veterán
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #265693 üzenetére
A gravelen szenvedek, fáj a nyakam, mint az állat, nyereg és fékek (hoods) között kb 80cm.
A vicc, hogy van egy 30 éves acél országútim, azon szintén 80cm és sokkal jobb, pedig a kormány is 8-10cm-el lejjebb van.
saját tapasztalat alapján a magasság+távolság kombinációban van egy v több pozíció, ami kényelmes, vagy rakd lejjebb a kormányt vagy húzd közelebb. simán lehet, hogy a túl magas kormány a baj.én 38 cm széles kormányt használok, sokkal jobb a gyári 42 cm helyett (de nekem ez passzol kb a vállcsont-szélességemhez)
-
addikt
válasz mauimagic #265693 üzenetére
"A gravelen szenvedek, fáj a nyakam, mint az állat, nyereg és fékek (hoods) között kb 80cm."
Igen, ezek azok a dolgok, amiktől én is fosok, most, hogy megrendeltem az új bringát. Mindegy, miket próbálgattam eddig, meg mindegy, mennyit ülök rajta majd a szobában. Ha éles tesztben beindul a nyak- és/vagy hátfájás, jöhet az akár hónapokig tartó kísérletezgetés, mi lehet a rossz. Akkor már nem fogom tudni visszavinni, és lesz egy félmilliós gépem, amire nem szívesen ülök fel, és az egyetlen mentsváram a bikefitting.
Én viszont azt is észrevettem, hogy a nyakfájdalomnak nem feltétlenül van köze a kormányhoz. Lehet, hogy a nyeregmagasság vagy pozíció nem jó. De még a nyereg szélessége is kihathat az ember más testrészére. Én azt próbálnám meg, hogy a montis nyerget átrakom a gravelre, ugyanolyan magasságban.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Eredeti játékok OFF topik
- DIGI kábel TV
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Gaming notebook topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest