- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A41 - a matek nem stimmel, a méret igen
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
Na én meg ezzel vagyok nagyon óvatos, és valahol nem is így látom, szerintem alig fogok gyorsulni vele.. sajnos.. bizony...szóval.. inkább a más élmény, érzés lesz amit nyújt mint sem a gyorsulás.. (utóbbiban inkább csak "reménykedem" mint sem tudnám).(minimálistól eltekintve)
#266798Tin:
Nem értem ezt a kérdést, hát mit csinálnék vele, megoldom[ Szerkesztve ]
-
-
GejzaR
tag
válasz Dark Archon #266780 üzenetére
Igazából nekem is ilyen az arány, éppen csak az a lényeg, ha pl. betévedek egy erdős részre, akkor ne vágódjak hasra egyből, szóval óvatosan azért tudjak haladni. Aztán a betonon meg lehet nyomni
Az RC 520 endurance-nak számít? Az ára mindenképp jobban tetszik -
semmiho
tag
válasz dom1n0 #266792 üzenetére
Távra hasonlót mentem 3-4 éve, vagy akár még kevesebbet is, csak idén sokat mentem síkon. Időben (és szintben) viszont többet mentem anno. Egyébként időt és intenzitást nézünk alapvetően, csak km-t írni könnyebben értelmezhető.
A GA1 sem tesz csodát, de az biztos, hogy sokkal fontosabb, mint sokan gondolnák. Még a sprinterek és a pályabringások számára sem véletlenül fontos része az edzéstervüknek. De mélyebben erről egy hozzáértő tudna érdemben nyilatkozni. -
Tin
veterán
válasz fulton #266812 üzenetére
De arra vágysz amit nem engedhetsz meg magadnak, ezért a maximumot akarod kihozni abból, amit még épp megengedhetsz, de még az is fáj, tehát 2 dolog biztos: full maximalistán állsz hozzá, és teljesen kritikus leszel vele szemben.
Ugye tudod, hogy ha a vásárlás előkészületével töltött idődben mondjuk fusiztál volna (mindegy mit), akkor abból a pénzből már rég lehetne egy kompromisszum-mentes 2 millás bicajod? Ha még a sokezer km-es tekerésből némi időt is hozzácsaptál volna a fusihoz, akkor meg akár kettő is?
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #266756 üzenetére
Ami a bonyolultságot illeti, érdemes megszámolni, hány alkatrészből áll egy láncváltó rendszer, és hányból egy gearbox. Meglepő lesz az eredmény, előre szólok.
Szerelni meg nem kell a gearboxot, zárt, olajfürdőben fut minden. Autóban milyen gyakran kell a váltóhoz piszkálni? Na ugye. Ez meg még sokkal egyszerűbb kivitel is.Az, hogy mennyivel jobb, meg attól függ, kinek mik a prioritásai. Ha kiszámolod, hogy egy Pinion minimum 100.000km tervezhető élettartama alatt hány hajtást fogyasztasz el, akkor nem biztos hogy a láncváltó nyerő. Ha a wattokat számolgatod, meg a grammokat, akkor igen.
Ne felejtsük el azt sem, hogy gearboxot 1-2 kis cég gyárt, láncváltót meg sokan, nagyok. Ahogy mondtam, ha valamelyik nagy gyártó beszállna a bizniszbe, vagy a kínaiak elkezdenék OEM-ben sz*rni kifelé, mindjárt sokkal olcsóbb lenne.
Az Ebike pont nem jó példa, mert korábban pont ugyanazért rakták kerékagyba a motort, merthogy ne kelljen hozzá külön vázat tervezni.
Most már, hogy van piac, ez nem szempont, sőt, a visszatáplálást is eldobták inkább, csak hogy középről lehessen hajtani. -
dom1n0
senior tag
Sikerült végeznem a Cervélo R3 bringám rendberakásával is, rákerült a kínai integrált kormány, Vision Team 30 felni, és Conti Gp5000 gumi, illetve cserélve lett a régi 6700 váltó egy 5700-re, + egy új láncot és sort is kapott. (Új 6700-est nem találtam sajnos.)
Ma mentem vele egy barátkozós gyors kört itt Aszódon, és be kell valljam kezesebb, és érzésre hajtani is jobb mint a Cube bicót. Gyenge láncszem a felnifék, az a tárcsa után elég gyengus...
Szerintem itt a kerék szett + a gp5000 gumi lesz a ludas a hajtás különbségben, nem gondoltam volna hogy a gyári Cube felni ennyire c kategóriás, a cseréje ezek után még erősebben a fejemben vanÍme egy kép a bicóról:
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
amire vágyok azt veszem. De ami olyan lenne hogy már rajta a kerék is, az már pszichésen sok nekem, ezt a határt oda igazítottam hogy beleférjen a "minimum" amire vágyok . Ezért írom, hogy inkább megveszem azt a "minimumot" magamnak, és később majd felruházom még egy jó kerékkel külön.
2 dolog biztos: Kritikus/alapos vásárlás előtt vagyok, utána élvezni szeretném.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #266800 üzenetére
Ezeket a "hálósokat" én is "tesztelgetem" a boltban pl. mikor nyári cipőt vásárolok, de alig van olyan melyen képes lennék átfújni erőből a levegőt, vagyis szerintem amelyik kicsit is vízálló az a levegőt is csak tessék-lássék engedi át, azt is leginkább papíron a marketingszövegben...legalábbis én ezt tapasztaltam... Én lábam is izzadós, nem szeretem/bírom a meleg cipőket csak télen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #266820 üzenetére
"amelyik kicsit is vízálló az a levegőt is csak tessék-lássék engedi át"
Pontosan így van, ezért a nyári cipőim egy kis víztől azonnal beáznak . Ugyanakkor ez egyáltalán nem zavaró, mert baromira gyorsan száradnak, főleg nyáron, amikor használom. Tavaszra-őszre van átlagos kevésbé szellőző cipőm, olyankor a nyári már kevés, fázik benne a lábam .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sepyi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #266771 üzenetére
Anno 1974-ben a nyári diákmunkás fizetésemből vettem egy Fecske bringát(fiatal szovjet mérnökök tervezték)ahhoz adtak ilyet.
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
fulton
addikt
Egyébként ha már sebesség, mostanában szoktam új pózt próbálgatni a csepelen, nevezetesen ráfekszek a kormányra és ráfogok a szarvra elől sajna nem kényelmes amit országútin kényelmesebben lehet...itt nem valami komfortos, közel is van a kormány hozzá.(könyöklő szóba sem jöhet sem itt sem más bringán),
max pulzus tartomány 170 felett kellett hozzá...de 41 es átlag 4 km-re. Szél is kedvező volt. Utána persze megpihentem 130 pulzusban. Eszméletlen jó érzés ilyen tempóval haladni, nekem nagyon "adrenalin". Hát az valami frenetikus lenne ha tudnék egy ilyen 36-38 as tempót a mostani 32-33 helyett normál körülmények közt. (tempó, nem kör átlag)[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz 6030D #266775 üzenetére
Ezek mind beférnek a mez zsebeibe. (Karmelegítő, szélmellény,minipumpa, tömlő a saját dobozában+benne a leszedő, telefon).
De ha megnézed a közös ismerősünket (Laci) felső váztáska, meg mindenféle fölösleges pluszsúllyal jár, lövésem sincs miket hordhat benne.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
én a következőkben NEM hiszek:
-hogy ez a szöszöléses hozzáálás csak úgy kikapcsolható lenne
-hogy a 2 millás (írhatunk nagyobb számot is, mindegy) bringa helyből kompromisszummentes lenne
-pláne úgy, hogy előzetesen nem tapasztalatokra épít, hanem fórumozásos, méricskélős infókra.
Kurvajól hangzik a "fulton bemegy a boltba, kicsengeti a lét, és örül élete végéig", de elég valószínűtlen, nem? Éppezért sokkal életszerűbb nekem, hogy fulton vesz végre valamit, ami 1 vagy 2 fokkal közelebb van az álomgéphez, hajtja 2 évig, és az már ad tapasztalatot. Hogy a következő, vagy az azt következő bringája ténylegolyanolyanabb legyen.
Aki bringát épít, az hányszor mondja, hogy na, most készen van? Na ugye.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #266830 üzenetére
Te most logikusan gondolkozol, Ő pedig nem.
Ha logikusan gondolkozna és megfogadná, amit mondanak neki már rég vett volna valamit.
Mondjuk valahol az is szomorú, hogy felnőtt emberek akiknek láthatóan van egzisztenciális hátterük mennyire le tudnak ragadni pár százezer forinton. Ha 1,5 millád van bringára és nem rengeti meg a költségvetésedet, akkor azt a bringát ami 1,7 millába kerül szintén meg tudod venni. Nem fog történni az égvilágon semmi. Max annyi, hogy nem baszol el 2 éven belül még fél millát kerékre, agyra meg stb.-re.(Azt csak nagyon zárójelben jegyzem meg, hogy 200.000,- jó magyar fizetőeszköz az 500 EUR.)
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Zoliwrc #266829 üzenetére
Közben rájöttem, hogy szerintem ez nem sima szélmellény, hanem valami vízállóbb, vastagabb... összegyűrve akkora, mint egy 0,5-ös sörösdoboz, tehát a középső zsebet megtölti. Egyik zsebben volt a telefon és a karmelegítő, másik zsebben a pumpa, multitool, meg egy csoki. A belsőt meg a leszedőt nem is vittem. Biztos bele lehet mindent tömni, csak puttonynak sem akarok kinézni. Nem mellesleg ha már fenn van a bringán, nem kell összepakolni.
Laci a Cs. Laci? Őt csak montizni láttam élőben, ott nem volt váztáskája.fulton: gondolom a szarvat fogva sem tudnál fékezni, így próbáld meg, hogy a stucni mellett fogod a kormányt, vagy kicsit kijjebb, és lemész majdnem vízszintesig, könyök behúz... elég jó aero pozíció egyenes kormányra, csak fékezni ne kelljen. Szóval csak ésszel.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zsocy
őstag
Srácok, csak azt nem veszitek figyelembe hogy fulton a büdös életben nem fog semmilyen bringát venni. Elégedett a csepellel, meggyőzte magát hogy az egy jó bringa, és kész is van. Boldogan tekeri, sokkal többet is mint sokan itt közülünk.
Az meg hogy a 2 millásokat nézi, hát nézni én is azokat szeretem. Nézni ingyen van -
fulton
addikt
válasz 6030D #266834 üzenetére
Köszi a tippet, 60-70% ban úgy tolom. Középen fogva, kicsit beledőlve (leereszkedve amig még komfortos). De ez nagyobb teret ad nagy tempónál, azért itt rendesen vízszintben vagyok szinte, csak nem kényelmes és nem tartható, na meg a pulzust sem, és a lábam sem bírja. Szerintem ide hogy egyedül ilyen tempót menjek, min. aero gép kéne, normális könyöklővel pozival, és talán sisak ruha is...am nehezen tudom elképzelni. És ott is mondjuk egy 150+ os pulzus hozzá. És még akkor is kérdéses bennem hogy meglenne e a 40
#266832Csokicsibesz: Ó hát én nem, én csak össze vissza szórakozok a vakvilágba, néha néha tekerek pár métert, unalmamba meg bringákat keresgélek aztán megmagyarázom magamnak miért is jobb a csepel és miért lenne jobb kiadni kevesebb pezetát mint sokat
#2668396030D: Pontosan, én 1 et szántam rá, de 1.5 amit kinéztem és rádumáltam magam. Innentől fáj kiadni 2.2
[ Szerkesztve ]
-
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #266832 üzenetére
De szépen megmagyaráztad magadnak miért kellett CF6 helyett a CF7. Amúgy sajnos így van. Mint ahogy általában az is, hogy ha valaki 1,5M-ról álmodozik, akkor az 1,7M azért nem opció, mert igazából 1-1,2M-ért akart venni, csak hát... mindig kicsit feljebb tornázzuk az álmokat.
dom1n0: [link]
fulton: van egy haverom, aki a villavállakat fogja montin, de az már az elmebeteg kategória, nem is javaslom.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #266838 üzenetére
Egyáltalán nem, de ha az lenne sem zavarna, hisz csak fulton tusol tekerés előtt, mi utána szoktunk nem? . Az egyetlen hátránya ezeknek a cipőknek, hogy azonnal beáznak, de nyáron én ezt sem érzem hátránynak. Meg persze hűvös időbe ezek nem valók, télen nincs az a kamásli, ami elég lenne.
Zoliwrc: írtad már, de aki nem igényli különösebben az extrán jól szellőző cipőket, annak minden jól szellőzik, amin van pár lyuk, erre már rájöttem. Haverok is olyan Shimanokat ajánlottak, amikbe én megdöglenék, de nekük azok jól szellőznek... Erre a Rebelre is írják tesztben, hogy nem a legjobban szellőző fajta, valszeg nekem sem lenne elég, de a Razer már lehet tetszene, a NW azt szánta az igazi kánikula cipőnek . Szal nem kételkedek abban, hogy neked és millió másik felhasználónak a Rebel és bármelyik hasonló cipő nyáron is tökéletes, de nekem nem lenne az, az ilyen cipőkben feldagad a lábujjam, hólyagzik, fáj, szenvedek. Ez van, túlérzékeny vagyok rá. A NW Razerre amúgy majdnem lecsaptam, de ronda volt varangy színe volt, ezért vettem inkább a Giro-t.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #266832 üzenetére
Én inkább gyakorlatiast mondanék. Pedig nekem aztán nem kell megmagyarázni, miért jó hónapokat elbajlódni egy témán a fórumokban, neten lógva, mielőtt vásárolnék valamit. Vagy semmit. Csak máshol vannak a határaink, pl. ha én már ennyit témáztam valamiről, addigra már rég nem bírom ki, hogy a Csepelt tekerjem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #266839 üzenetére
Jó választás volt a CF7 és nem is lett világvége Megengedhetem magamnak, élvezem, család se hal éhen.
Meg nincs benne, hogy cseréljünk kereket, meg milyen a teló stb. stb.
Ez így egy teljesen kerek csomag, nem kell semmit cserélni a kopó alkatrészeken kívül, én boldog vagyok velefulton: nagy megfejtések nincsenek a világban. Nincsen tökéletes vétel. Sőt olyan is lesz, hogy megveszel valamit jó áron, aztán más lesz olcsóbban. Ez ilyen.
De nem csak kerékpárral hanem autóval, lakással, részvénnyel mindennel.Ha mindig 2 héttel előre nézel, akkor soha nem fog összeállni a nagyobb kép. Lehet kicsivel több "pezetát" költesz el cserébe jobban érzed magadat, el tudsz menni tekerni, feltöltődsz stb. Ezáltal többet és/vagy jobb minőségben tudsz dolgozni, tehát nőnek a bevételeid. Vagy nem tartogatod bringára a pénzedet, hanem befekteted és nem infálódik hanem hasznot hajt neked, ahelyett, hogy a párnacihában pihenne.
De tudom ez már ilyen libsi elképzelés -
-
Tin
veterán
válasz fulton #266828 üzenetére
De én egy percig sem kételkedem benne, hogy NEKED valóban jó lenne egy jó kis országúti, hiszen sokat mész, szereted, ez a hobbid, megérdemled 45 évesen, hiszen idővel valamivel ellensúlyoznod kell a merevedési problémákat. Ez mind rendben is van. Csak a tökéletesség keresése az, amit nem értek.
Vegyünk pl. engem: egy 55-ös gumis "fitnesz" bike, nincs aero öltözet, taposópedál, és van még hova edződnöm. Nagyjából síkon tudok menni 25-30 között, aztán nincs tovább. Ha széttaposom a pedált, akkor se nagyon. Ha én váltanék (bicaj + gumi, ruha, pedál), vsz instant +5 km ugrás a sebességben csak ezek miatt, de én például még biztosan várok ezzel 1 évet, mert edzeni ezzel is lehet, és amerre járok, ott eleve nem mennek ennyivel sem az emberek. De nálad meg érthető lenne amennyit mész, mégis tervezel és tervezel vásárlás helyett. Miért nem elég egy 2000€-s Canyon köztes lépésnek?
-
dom1n0
senior tag
válasz Csokicsibesz #266845 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy megmondták most az Ákosbike-nál is, hogy az új biciklik amik jönnek majd, megint 10-15%-al drágulnak.
Ergo amit most megtudtál volna venni mondjuk 800k-ért, könnyen lehet 900k lesz, ez mondjuk egy 1.5-ös bicónál még durvább értelemszerűen.
Én ezért (is) vettem meg a Cube biciklit, és ha jövőre mégis hegyekben áll a suska, vagy rájövök hogy mégis akarom mindenképpen a elektromos váltót, stb, akkor ezt eladom bukok valamennyit és megveszem azt, de addig is használtam, volt értelme.
Mondjuk mióta egyre többet dolgozok, család van, és kevés idő jut a hobbikra, egyre jobban megbecsülöm azt az 1-2 órát amit rá tudok áldozni, és nem megy a többi rovására, azt az időt szeretném minél nagyob fun faktorral eltölteni, aminek az is a része, hogy egy megfelelő eszközzel teszem.
Én egyébként prioritást úgy szoktam felállítani magamnak, hogy heti szinten mennyi időt töltök azzal a dologgal, ezért pl. a munkára használt gépemből nem sajnálom a pénzt, 3-5 évente megveszem a fullost belőle, elég sokat megyek kocsival, ott is a tetejét vettem ezért, de pl. locsolótömlőből nem veszem meg a gardenát feltétlenül, mert nem biztos hogy lenne értelme -
Tin
veterán
válasz ZolkoW #266830 üzenetére
Szerintem több gondja lesz a drága karbonnal, mert amire pénze van, azok is "szarok", vagyis átlagosak, és ha belenyúl valami kevésbé jól sikerült darabba, akkor átkozni fogja magát. Aztán a mentalitás miatt folytatódik az egész: jobb gumi kell, jobb felni, más stucni, más ülés. és igy tovább.
Talán neki nehezebb, de én inkább választanék egy "jó" méretet valami alu középkategóriás országútiból, és hozzászoknék ahhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen