Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #263244 üzenetére
Ha ráesel és szakad . Ha nem esel, valszeg az is bírni fog legalább 2 évet.
#263245 fulton: Én amúgy az itt ajánlott Pattex cipőragasztóval (nálunk Moment a neve) megragasztottam nemrég az ON cipőt, azóta nincs gond vele. Tuti azért jött le a talpa, mert kiraktam kánikulában a napra száradni, sajnos ezt a Pattex sem bírja. De többé ilyent nem csinálok, tanultam a hibámból. Megszoktam, hogy a vulkanizált talpak igénytelenek, ritkán veszek ragasztott talpú cipőt
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz lanszelot #263249 üzenetére
ne tudják ellopni az ülést
.
Legegyszerűbb egy kobra kiegészítőként, gondolom zár amúgy is van a géphez.
https://www.abus.com/Cobra
Átfűzni az ülés és a pálcái között, a vázon átbújtatni, majd lakatolni.
Nekem a hosszúval még a drága platform pedálokat is rá lehetett zárni.
.
.
Keep Your Bike Seat Locked and Safe
https://biketoeverything.com/2018/01/01/bike-seat-lock/
.
.
Ötleteléshez;
Lyuk van a karon.
https://www.amazon.com/Clamp-Abrasion-Seatpost-Folding-black/dp/B09NMG78LZ?th=1
.
.
A kart csavarra cserélni.
https://www.amazon.co.uk/Yosoo-Health-Gear-Titanium
.
.
Csavarosnál a hatlapfejű nyílást ki lehet tölteni egy érdekes adapterrel.
How does Hexlox work?
https://www.youtube.com/watch?v=I6eOPxdiKAs[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-=RelakS=-
veterán
válasz lanszelot #263249 üzenetére
Miért nem veszel kulcsos quick release-t?
Jó, gondolom az ötlapos kulcsa bármelyiknek jó bármelyikhez, de ha erre nem készül a tolvaj, akkor nem tudja csak úgy lepattintani. A már meglévő bilincsben kicseréled a tengelyt, azt kész. A kerekekhez is jó, ha nem átütősek.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lanszelot #263249 üzenetére
Egyáltalán életszerű ez a nyereglopás? Valakinek innen lopták már el, vagy tud biztos forrásból olyant akinek ellopták?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
semmiho
tag
válasz fulton #263214 üzenetére
Rendszeresen edző sportolóknál, különösen akik tudatosan, megfelelő étrend és alvásmennyiség mellett készülnek fel a 40-es nyugalmi teljesen normális.
(Munkaalkalmasságin 42-43 körüli értékeket mérnek nekem, pedig akkor még izgulok is.)
Akit érdekel a téma bővebben: http://www.edzo.info.hu/index.php/118-hrv -
semmiho
tag
válasz dom1n0 #263258 üzenetére
Á igen, közben visszaolvastam, már látom. Fura... Mondjuk a kovid óta több sportoló ismerős is visszatérő fáradtsággal, gyakori náthával és mindenféle fura tünetekkel küzd. Van ismerősöm, aki elit szinten ment és egy felsőlégúti fertőzést, amit korábban 1-2 nap alatt kirúgott magából, hetek óta nem bír.
(Én megúsztam a 2020-22-ót, soha nem voltam kovidos, pedig folyton tesztelnem is kellett a gyakori küldöldi utazások előtt, sőt, pár hónapig melóba jövet is. Igaz, 2003 óta beteg se voltam. Csak a fölös kilókból cuppant fel 2-3...) (-:[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #263256 üzenetére
Angliai használatra vette úgy rémlik.
Zsúfolt helyen több a vicces ember is, oktató jelleggel kiszúrhatnak az emberrel.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
lanszelot
addikt
válasz andrisbandi #263253 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkinek
Igen, itt nagyon szeretik a bicikliket, ha más nem akkor össze törik, mert vicces.
De a biztosítás miatt is kell rögzíteni. Amúgy nem fizet.
A hatszög kulcsos már elég[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz semmiho #263259 üzenetére
hm covid. Én is voltam, hu engem nagyon ledöntött. Nem is emlékszem mikor voltam beteg utoljára előtte. 3-4 napig voltam padlón, emlékszem mikor felkeltem az ágyból a pulzusom egekben, de ez lehetett a sok fekvéstől is. Egyébként utána én nem tapasztaltam semmit, vissza állt minden ahogy előtte volt. Oltást nem vettem fel.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #263256 üzenetére
Feleségemmel egyszer előfordult. Feltehetőleg diákcsíny volt (általános iskolában tanított), mert később - miután már vettem új nyerget és nyeregcsövet - előkerült.
Mindenesetre általában értelmetlen a gyorszáras nyeregcső, amikor nekem még sok évvel ezelőtt a trekkingen az volt, nem tudtam olyan erősen meghúzni, hogy szép lassacskán ne süllyedjen le. Ha meg mégis, akkor nem tudtam kinyitni rendesen. És az sem életszerű, hogy a nyergen olyan sűrűn kelljen magasságot állítani, hogy gyorszár kelljen hozzá. -
vlevi
nagyúr
válasz Friczy #263264 üzenetére
" nyergen olyan sűrűn kelljen magasságot állítani"
Én azért használom. És nekem, 100+ kilóval, szerenécsre nem szokott lesüllyedni.
Mivel céges autó, ezért a vonóhorog, tetőcsomagtartó nem jöhet szóba, csak a csomagtartó. oda pedig úgy fér be a bicaj, ha kiveszem az első kereket és a nyerget. -
Grave_444
nagyúr
válasz robee19 #263251 üzenetére
Köszi.
Az előző tulaj szerint nem ártana olajozni a láncot.
Mivel érdemes, egyáltalán nekiálljak vagy vigyem el szervizbe és nézessem át a biztonság kedvéért az egészet? Nem tudom mennyibe kerülhet, ha 10k körül megvan nekem annyi biztonságot megér. Amit tudok azért ma átnézek, meghúzok stb. -
lanszelot
addikt
válasz mrobes #263213 üzenetére
Ha 50 éves vagy nem 180-as a terhelt pulzusod.
Azt nagyon elmérték.
50 évesen a maximális pulzusod 170 körüli.
220-50 = 170.
Maximális pulzust nagyon nehéz megközelíteni. Csőlátás, ájulás attól függ milyen közel kerülsz hozzá. De ott nagyon rövid ideig tudsz maradni, mett a tested úgyis leállít, vagy így vagy úgy.
40-es nyugalmi pulzus ha nagyon rég óta nagyon nagy terhelésű edzéseket tolsz. Pl élsportolók.
Amúgy rosszul mérték, vagy félre olvastad.
Ezek a digitális vérnyomasmérők semmit se érnek. Még a dokié se.
Nyakadnál tapintsd ki a pulzusod, indíts stoppert, és 1 percig számold mennyit üt a szíved, csak ez pontos, semmi más. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz semmiho #263259 üzenetére
Újra sok a kovidos, Erdélytől Kaliforniáig (mindenhol vannak rokonok) mindenhol, és egyszerre.
#263264
Friczy...+1, olyannal mely felérjen egy rendes kulcsossal még nem találkoztam.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Friczy #263264 üzenetére
Minden nap összecsukós bicajhoz kérdezte. Kis kerekű kemping szerűség, Ecosmo talán.
Többen elégedetlenkedtek már itt a gyorszáras nyeregcsőbilinccsel. Lehet nekem mákom volt, két olcsó fajtát próbáltam, két montin, ebike.hu-ról. Teljesen ellátták a feladatukat, nem is recsegtek. Dropper helyett voltak. Órás lejtőzés elött leengedtem, alacsonyabb súlyponttal fiatalosabban lehet száguldozni.
- Az "elégtelen szorítás" sima csavarosnál is említve volt itt.
Oka a nyeregcső (túl)zsírzása.
A régi iskola szerint fémet fémmel zsírfilmmel jobb összeszorítani. Enyhén beken, majd szinte teljesen letöröl. Ezzel a módszerrel nálam mindíg okés volt. Biztos olyan is akad, akinél még ennyi zsírral is csúszós maradt, ez a tehnika nem működött. Szárazon a mikro mozgásoktól könnyebben recseghet a nyeregcső.Azóta van a karbonvázhoz kitalált karbonzsír, ami üvegporral dúsított. Így kisebb erő kell a meghúzáshoz, úgy is stabil marad. Hátránya; a karbonon kívüli anyagoknál karcolhat, pl aluról az adonizálást.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
semmiho
tag
válasz lanszelot #263267 üzenetére
"50 évesen a maximális pulzusod 170 körüli."
Ezt a 220 - életkort felejtsd el. Van 45 éves ismerősöm, lépcsős teljesítmény-diagnosztikán 212 volt a max. pulzusa. És olyan is, akinek a maximum 145 (!!) volt ~45 évesen. Mindenkinél más. Sőt, még csak az sem igaz, hogy 10 év alatt 10 ütéssel csökken...
-
Mezga Aladár
veterán
válasz lsebestyen #263269 üzenetére
56 évesen 172 ütés volt az idei max pulzusszámom. Bringán mérve.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
válasz lanszelot #263267 üzenetére
Ez nagyon egyénfüggő, de ahogy a nyugalmi pulzus, úgy a max pulzus is edzettség függvénye is. Perpill minden vagyok, csak edzett nem, de 180-ig 45 évesen minden gond nélkül elmegyek (nyilván durván terhelve). Szóval a max így is fölötte van. Pontosan sose mértem, de pulzuszónáimat korábban úgy lőttem be, hogy legyen 185, nagy tévedés nincs benne. Azóta eltelt egy-két év, sérülések, kevesebb edzés, de nagy változást nem érzek, még mindig mernék ezzel számolni. A nyugalmi pulzusom amúgy 50-60 között van, az alvós-nagyon pihenős akár 50 alá is benéz.
Hasaggymeg: Párom vonatra járós, ütött-kopott, filléres bicajáról vitték el egyszer. Akkor valami 4-5 bicajt lefosztottak körülötte. De azon szakítottak el váltóbovdent is (beleakadhatott valami, amit rángattak), meg zárták is le poénból a gyári kerékzárral (le is szedtem róla utána). Gyorszáras nyeregcső nekünk akkor volt érdekes, amikor gyerekek, meg párom is szaladgált ugyanazzal a biciklivel, és nyilván nem egyforma magasak voltak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
válasz Grave_444 #263241 üzenetére
az agydinamós gyári lámpa az az Allroad felszereltség része, amihez tartozott még sárvédő és kitámasztó is a standard bringákhoz képest.
a képen egyébként egy 2019-es Cube Aim Allroad látható“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Friczy
senior tag
válasz lanszelot #263267 üzenetére
Ezek az ökölszabályok eléggé félrevezetőek tudnak lenni. A 220-életkor elég elterjedt számolás, nekem mindig magasabb jött ki, amikor használtam pulzusmérőt. A napokban pl. egy laza tekerésnél kíváncsiságból használtam a pulzusadatot, 142 max. pulzust hozott ki, a képlet szerint a max pulzusom lehetne 156 (64 év), ahhoz képest a 142 már elég komoly terhelés lenne. A nyugalmi pulzusom egyébként 50 körül van.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #263264 üzenetére
Elvileg a dropper elődje volt, azaz le lehetett engedni az ülést csapatás előtt, de szerintem nem életszerű. Most meg hogy van már mindenféle dropper értelmetlen.
Cserélni én is emiatt cseréltem pont, szép lassan lecsúszott a nyeregcső, de gyárilag a vázhoz ez járt. XLC nyeregcső-bilincs lett helyette.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz fulton #263262 üzenetére
Testvéremet is megviselte, még 2020-ban kapta el az Alfa variánst. Viszont olyan immunitása lett tőle, hogy 1.5 évre rá több antitestje volt még oltás nélkül, mintha frissen vett volna fel oltást. (Natural Immunity rulez - személyre szabott, egyedi, hatékony. Trademark! )
Egyébként a PubMed-en követem az ezzel kapcsolatos tanulmányokat, többség peer review-n is átment; mind kovid, mint ahogy oltás témában - utóbbiak sajnos nagyon scary-ek (pl. Myocarditis vagy agykárosodás, boncolással, szövettannal megerősítve)... Rengeteg DOI-számot mentettem el. Például: [link] [link] [link] [link] (még van úgy 30 db peer review-zott tanulmányom ezeken kívül - mainstreamben csodálom, hogy nem jelennek meg ezek, pedig lehetne velük "rettegtetni", klikkekre vadászni...)Covid után a sport mennyire ment egyébként, úgy értem, mennyi idő volt, míg visszajött a formád?
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
Annyira súlykolva érzem itt ezt a max pulzust, mintha valami pozitív dolgot jelentene.
Rá is gugliztam.6 Facts About Max Heart Rate That Are Actually Fiction
https://www.bicycling.com/training/a20043987/5-max-heart-rate-training-myths-busted/Ha az egyik pilótának 200, a másiknak 190... az pont nem jelent semmit.
Egyéni és környezet függő is.Ha annyira villantani szertne valaki, akkor az időtartamot mellé téve már lehet következtetni a saját fittségére.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
tisn
addikt
válasz andrisbandi #263283 üzenetére
az a pozitiv, ha nem jarsz a kozeleben sem
-
fulton
addikt
válasz semmiho #263282 üzenetére
Ez..jó kérdés. Közvetlen azutáni nap/napokban hogy a lázam lentebb ment, szépen lassan megszűnt még elég gyenge voltam.
Aztán talán 3-4 napja voltam jobban és akkor, egy laza 25 km mentem elsőre kis bájolgó pulzussal. Emlékeim szerint nem éreztem úgy/olyan kirívó gyengeséget semmit, biztos amit biztos finoman kezdtem el.
Rá 1 hétre már toltam a 70km eket.
Az biztos hogy más "cucc" volt mint egy mezei infulenza. Engem még mióta az eszem tudom, így /ilyen infulenza/ nem döntött le korábban.[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz andrisbandi #263283 üzenetére
Pedig fontos. Azok a bringások akik nagyobb teljesítményt tudnak leadni azoknak mindig magas a maximális pulzusa.
Szerintem egyébként a laktátküszöb fontosabb.
Alatta kimész a világból felette ott a vörös zóna ami igen hamar kiüt.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz semmiho #263282 üzenetére
Nincsenek esetleg képek is a korbonctanáról? ...viccet félretéve egy ilyen szöveggel az átlag magyar még anyanyelvén is szövegértési problémákba ütközne, nemhogy angolul, továbbá ez így uncsi lenne, jobban fogy a sajtóban a Nincsiskovid, meg a Oltasdmagadmindenhéten kétbites kommunikálás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #263287 üzenetére
Nem is me a tóthgabiválik
Olyan jó idő van, egyszer így reggel kéne elindulni egy útra, van egy varázsa ennek a korai óráknak. Jó idő is van.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #263283 üzenetére
Önmagában semmitmondó, de nelkülözhetetlen, ha be akarod lőni a regeneráló, alapozó pulzusodat, vagy sweet spotot, amik céltudatos tervezett edzéshez elengedhetetlenek. Nekem inkább azért jó, mert rengeteget segít a tartalékolásban, sőt, pulzus kontrollal gyorsabb is vagyok ugyanazon a körön, mint ha csak simán fosnyélen nyomnám.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
robee19
tag
válasz Grave_444 #263266 üzenetére
Szerintem ha van, vagy veszel egy láncnyúlás mérőt, akkor te magad is át tudod nézni. Esetleg a láncot brigéciol d3-al , vagy benzinnel mosd tisztára mielőtt újrakened. Kenőanyagra mindenki másra esküszik, bármelyik megteszi, csak ha elkezd hangja lenni a láncnak, vagy megázol a bringával, folyamatosan kend újra!
-
válasz andrisbandi #263283 üzenetére
Egyrészt tökmindegy, mennyi, az a lényeg, hogy nagyjából tudd, mert a pulzuszónákhoz viszont fontos.
Másrészt viszont egy szűk tartományon belül valóban fejleszthető (olyan 5-10 ütést jelenthet full edzetlen, és beedzett állapotban, szóval nem nagy szám).
dom1no: Ami tekerés közben ‘max’ pulzus, annak semmi köze a HRmax-odhoz. Utóbbi tutira jóval magasabb érték, speciális körülmények között előhozható csak, és utána úgysem vagy jó semmire. Ha mégis, akkor az nem max volt.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #263291 üzenetére
Én ha tekerés közben kihajtom magam 'max'-ig, utána nem vagyok jó semmire . De ehhez meredek emelkedő kell nekem, síkon, vagy enyhe emelkedőn nem megy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
avl
aktív tag
válasz Mezga Aladár #263286 üzenetére
endurance-hoz meg még fontos a laktát- és aerob küszöb különbsege (forrás: The Uphill Athlete, ajánlom mindenkinek)
ADS was first described to the author Scott Johnston in 1985 by the coiner of the term, Dr. Phil MaffetoneAEROBIC DEFICIENCY SYNDROME (ADS)
When you exceed the capacity of the aerobic system’s production of ATP, you will be forced to rely upon the anaerobic system to make up the deficit. As you now know, that reliance will be self-limiting and you will have to slow down sooner or later. Athletes who overuse high-intensity training methods will usually have a low AeT because their aerobic metabolism has become detrained while the anaerobic metabolic pathway has become very powerful. We call this condition Aerobic Deficiency Syndrome (ADS). It is reflected in a slow (often shockingly slow) AeT pace. These athletes will be dismayed that despite all their hard training, they still can barely get above a jog or even a walk before exceeding their AeT. These athletes typically respond with disbelief: How can they possibly be getting any training benefit from such a slow (perhaps even walking) pace? This low aerobic capacity has only one cure: a high volume of low- to moderate-intensity training.Zone 3 training is most effective when the athlete has sufficient basic aerobic capacity; when the vacuum cleaner is big and powerful. How much capacity is sufficient? When you’ve raised your AeT to be within 10 percent (elite athletes can have a Z3 spread of 6–7 percent or only 10 beats) of your LT as measured by either heart rate or pace. With more than a 10 percent spread between thresholds, an athlete still has aerobic deficiency and needs to build more aerobic base. Those who have less than a 10 percent spread between thresholds will need to reduce or even drop Z2 training, substituting Z3 workouts.
-
orbano
félisten
Van egy hátsó kerekem, microspline, shimano M8100 10-51T kazival.
Ha lenne egy másik kerekem, HG, sunrace 11-36 (Sunrace CSRZ800) sorral, akkor ezeket tudnám gond nélkül váltogatni vagy a H/L határok máshol lennének a váltón?Tök jó lenne megtartani a régi kereket rohangálósnak, városba jobb.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz fulton #263297 üzenetére
Ha az 51T-t támogatja, akkor gondolom rá tud váltani egy 36 vagy 34T-s hátsó fogaskerékre is.
B csavar állítás nélkül mi lenne amúgy?H/L eltolás nem fordulhat elő? Vagy egy HG-s 12s és egy Microspline 12s sor ugyanazt a láncvonalat produkálja?
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
fulton
addikt
válasz orbano #263298 üzenetére
Nincs tapasztalatom, de végig gondolva szerintem a váltó H és L csavarhoz nem kellene nyúlni., Gondolom átütő tengelyes.
Ha nem állítod a B csavart akkor váltási pontatlanság lehet. De pl 36ra állított B csavarhoz felteszed az 51T sort, akkor fel sem fog váltani B csavar állítás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz orbano #263296 üzenetére
Esetleg, ha szerencséd van
Tavalyi drágább monti, komoly gyári kerékszettel
Newmen Evolution SL A.30Cserélve még nullkilométeresen egy drágább épített I9 hydrára. Tékéletesen illeszkedett, semmit nem kellett hangolni a váltón. (A fék nem került szóba, mert más rendszerűek voltak, CL vs 6bolt.)
Most tervezem eladni a Cube stereo bicajt, keresgettem kerékszettet (nem találtam), végül a használtban cseréltettem agyat. Típusra ugyan az (a küllők is passzoltak teljesen), csak olcsó kínai.
Ránézésre, és a műhely szerint is 100%-ban egyezett az agy helyzete a régihez.
Beszerelve szintén jól nézett ki, a túlméretes külsővel, alig van sárférőhely. És teljesen a régivel azonosnak tűnt a két láncvillás pici hely.Mégis fönt túldobta a váltó a küllőkbe, a legkisebbre meg nem ment le (beállítva a váltót persze tökéletes lett újra). A féknyerget szintén odébb kellett állítani kb pár milit, csak úgy lehetett frankóra beállítani a féket, (új pofákkal).
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen