- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Yettel topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
válasz szimpláncsak #262100 üzenetére
Panelben azért a láncról eltávolítani a gyári kenést sem olyan egyszerű
Fogsz egy kiürült zárható műanyag edényt, vagy befőttes üveget, beledobod a láncot, ráöntesz Brigéciolt, oszt felrázod. 1/2-1 óra múlva újra felrázod, utána vízzel alaposan elmosod, megszárítod, mehet a wax.
Leírni hosszabb, mint megcsinálni, nem koszol.
Fogkefézgetés, simogatás teljesen felesleges, nem laboratóriumi edényeket mosunk el, hogy nem maradhat egyetlen gyári kenőanyag molekula sem...
Én ezután soha nem mosom a láncot, csak wax, a felesleget max vízzel lecsapatom, ha épp bringa mosás van.
Szerintem 6-7 éve így csinálom, működik. -
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #262100 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, hogy olajjal 5km után már fekete a hajtás, egy kis por és kezd is el darálni . Halálom, amikor random hozzáérek és mindenemen lántányér nyomok vannak, nem tetszik az érzés, hogy a fémlapocskák között örlődnek a porszemek, gyűlölök láncot, hajtást takarítani is. De a waxnak is vannak hátrányai, idővel az is feketedik, hosszú távon nagyon fel tud halmozódni a gyurma a tányérok között és kenés után száradnia kell, szóval jobb tekerés után kenni a láncot, mint előtte. Most nem esett szó a forró waxolásról, ami szerintem tényleg mindent visz, fémtiszta a hajtás, a láncot szabadon fogdoshatod, a kezeden nem marad nyoma és tovább bírja, mint a csepegtetős módszerekkel. Sőt! Én sokszor bringamosás után is tovább használom újrawaxolás nélkül, mert a víz sem mossa le. Az is előny, hogy rákényszerít több lánc forgatására, ami megnöveli a hajtás élettartamát. Hátrány, hogy időnként, ha elfogytak a waxolt láncaid, neki kell állni főzni... de az egész folyamat sokkal kevesebb időt igényel és tisztább munka, mint az olajsaras hajtás takarítása.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
avl
aktív tag
válasz 6030D #262087 üzenetére
nem ellentmondasnak, hanem kiegeszitesnek ehhez: "A többi edzéselméletesnek. Idő van (perc), meg intenzitás (pulzus vagy watt). Nincs más. Semmilyen edzéstervezésben."
ebböl adodik, hogy vannak, akik erösek, de (szigoruan fogalmazva) "nem tudnak biciklizni" (nyilvan az abban is profikhoz kepest)
ez alatt a helyezkedest mezönyben, kanyarvetelt, kerekparkezelest ertem
orszaguti mezönyben ezek igen fontosak, nem keves watt sporolhato vele -
szuszinho
őstag
A főzős wax tovább bírja az olajnál. Szerintem
-
válasz jjeahh #262102 üzenetére
“az egész folyamat sokkal kevesebb időt igényel és tisztább munka, mint az olajsaras hajtás takarítása.”
Annál gyorsabb, mint hogy átfújom tisztítóspray-vel, letörlöm, ráfújom a kenő spray-t, kicsitáthajtom állványon, meg 2x végigváltok, a fölösleget letörlöm, és kész? Mert mondjuk ez épphogy 3 perc, ennél az is tovább tart, mire kihozom az állványt, a ládikát a cuccokkal, meg a kisszéket, hogy ne ülve kelljen csinálni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
trialboj
őstag
válasz lsebestyen #261933 üzenetére
Lehet zwiften letolt teljesítményt úgy beállítani hogy számítson valós strava szegmensnek?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
Ringman
nagyúr
válasz stickermajom #262105 üzenetére
-
zsocy
őstag
válasz parandroid #262107 üzenetére
Olajsaras hajtást írt, az az amikor úgy kell lekaparni a ganyét a hátsó görgőkről egy kis bottal, és hasonló mókák. Na annál szerintem is gyorsabb a waxolás
Eleve jó állapotú és alapvetően tiszta bicón lehet ilyen gyors a tisztítás , újrakenés, mint amilyen a tiéd is lehet, de amiket én láttam azok nem ilyenek voltak. -
-=RelakS=-
veterán
válasz jjeahh #262093 üzenetére
Ugyan nem egy nap alatt, de 200km-t tekertem újra csepegtetés nélkül. Jó, a végére csörgött a lánc, de baja nem lett.
Szóval ja, ha ilyen 280km-es túrára megy valaki, és az több nap, akkor este egy vékony réteg felmegy, reggel lehet is hajtani.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dom1n0
senior tag
válasz parandroid #262109 üzenetére
Megy az valós helyszíneken, tegnap előtt londonban tekertem
A kenésre visszatérve, én mucoffot használtam mostanában, de nem vagyok elégedett vele, most egy spéci ptfe-t kentem az új láncra, de ráállok majd a soudal dry waxra amit zoliwrc is írt visszább. -
szimpláncsak
tag
válasz mauimagic #262101 üzenetére
Nem is a lánccal van a bajom, hanem a hajtás többi elemével, minimum egy hátsósor cserével egybe kéne kötni
jjeahh: Ezért írtam, hogy montin megéri, országútin én nem érzem annyira szükségesnek, esőben meg csöpögtetős waxxal sem lennék előrébb. Nah akkor az országútin is recseg a lánc olyankor wd40-el szoktam kimosni, durva ami ki tud jönni belőle Főzést meg a feleségem nem tolerálnà szerintem, itt a 42m2-en
[ Szerkesztve ]
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #262107 üzenetére
Annál azért lassabb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
semmiho
tag
Alapvetően ki nem állhatom, ha bent kell tekernem. Emellett voltak évek, hogy egész télen bent görgőztem szinte és mikor az edzéstervet is (talán túlságosan is) komolyan vettem, 1-1 esős nyári napon szintén a görgő mellett tettem le a voksot.
Zwiftet és többit viszont soha nem próbáltam még, mindig filmeket nézek görgőzés közben, fejhallgatóval. Filmnézéssel kombinálva, számomra viszonylag elviselhető.
Még FTP-tesztet is toltam anno görgőn (jó, az 5p MAX-ba belerokkantam volna).
...vagy ilyet, gyk. 2x20 perc FTP-n, stb. -
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #262104 üzenetére
Én azt hittem erő/állóképesség fejlesztésről beszélünk.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Mezga Aladár
veterán
válasz 6030D #262120 üzenetére
Miért ahhoz nem kell a kerékpàrkezelést megtanulni?
Mert akkor menjünk vissza a tornatermi edzésekhez.
Az is az erőt és az állóképességet fejleszti.
A beltéri bringázás a covid alatt ugrott nagyot.
Szerintem kezeljük a helyén.
Jó dolog tud lenni de az igazi kültéri bringázást nem helyettesíti.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Ringman
nagyúr
sram axs-hoz kell saját hajtókar/lánctányér, vagy 1x-hez jó bármelyik 10-11 sebességes narrow-wide tányér is?
-
deva
tag
Sziasztok, kb két éve kötöttem ki egy Giant FastRoad SL 2 mellett többek között a topic ajánlására, és eddig tök jól bevált, tökre meg vagyok elégedve vele, de elkezdett megérni a gondolat, hogy ideje egy új gépnek.
Ami nehezíti a dolgot, hogy van egy kis agybajom, és olyan gravel bicót szeretnék, ami agyváltóval és belt driveal szerelt. Az utóbbi kettő igazából hihetetlenül leszűkíti a lehetőségeket. Találtam is egy jelöltet, de ahogy látom, idehaza a szállítás gyakorlatilag esélytelen: [Priority Apollo Gravel].
Szerezni kellene hozzá útvonaltól függően keskenyebb gumit, és igazából tökéletes lenne. A kérdés az, hogy ilyesmi bringát itthon lehet értelmesen beszerezni? Röviden:
- gravel
- agyváltó (Shimano Alfine 11, Rohloff nekem túlzás lenne)
- belt driveAmennyiben letennék az agyváltó + belt driveról, sokkal egyszerűbb lenne a kérdés, de na, agybaj.
Köszi!
It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.
-
avl
aktív tag
válasz lsebestyen #262117 üzenetére
csak hülyeskedes …de igaz: “igy az tuti nem olyan terhelés ám mintha kint ment volna”
és igaz is: nem olyan, hanem más; egyik aspektusból ilyenebb (P = f(t) pontossaga), masikbol olyanabb
-
Ringman
nagyúr
egy acélvázat viszonylag egyszerűen lehet utólag is szíjhajtással kompatibilissé tenni, Mo-n is foglalkozik pár műhely ezzel - a szíjhajtáshoz szükséges nagyobb merevség miatt vsz. túrabicikli irányból lehet elindulni (vastagabb csövek)
vagy ott van a gates helyett ott a veer, de nem tudom az mennyire beszerezhető.ugyan nem alfinével, de itt van pár modell, lehet a gyártók ezzel is szerelik a modelljeiket: [link]
meg leszel lőve a drop bar shifterrel is, ha jó a bar-end, akkor vsz. több lehetőséged lesz. vagy alfinéből van di2, akkor ahhoz tudsz shimano fvk-t párosítani.
gates oldalán is van márkakereső: [link]
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #262102 üzenetére
Ti hol tartotok már, főzitek a láncot? omg Rengeteg bringás kontentet dobál az összes platform, de még csak nem is hallottam ezekről a technikákról. Vasárnap a húsleves mellett rotyog az xtr lánc is? Csak mert olyan olcsó már akár egy slx is, hogy tényleg brutál sokat kell tekerjen az akinek megéri órákat maszatolni, hogy megspóroljon 1 lánccserét év végére.
Én a sima általatok reklámozott squirt waxot tolom, nekem nem dzsuvás tőle a vádlim Mondjuk szerintem hamar csörögni kezd, de kb 2 percet szoktam takarítás/újra kenésre áldozni."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
andrisbandi
őstag
SYB Bikes
keresőItt ajánlották őket, Angliából vadásznak le vasakat. Egy próbát lehet megérne, mit tudnak ajánlani. Külföldről már csak a hazahozatal is nagy segítség. Pl újnál ottani áfára veheted, és valószínűleg profi szállítást inténzek hozzánk.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
dom1n0
senior tag
válasz semmiho #262119 üzenetére
Mivel görgőzöl (görgőztök)? Ha DD görgővel, pl zwifthub, wahoo, stb, ott ugye folyamatosan a terepnek megfelelően változik a terhelés, másodpercenként kb, emiatt tényleg nehéz megunni szerintem.
A classic egyenletes terheléses görgőt pillanat alatt meglehet, azt adom. -
Fall-N
veterán
válasz arcitec #262095 üzenetére
Testbikeon olvastam, hogy nagyobb túra vagy BUBA visszaúton már valakinek csörög a lánc, így tényleg célszerű valahol beiktatni egy újra waxolást.
andrisbandi: Nekem is tetszene az olajmentes "élet", mert sajnos gyakran kéne kimosni a fekete szutykot a hajtásról (ami időszerű lesz nemsokára), meg ha hozzáér az ember a lánchoz, rögtön fekete lesz a keze. Nehezítés, hogy én is lakásban lakok, így a mosás is macerásabb sokkal. Lehet nem érdekel majd és tényleg csinálok egy zsírtalanítást és áttérek majd a waxra. Maximum úgy időzítek, hogy előtte nap este folytatom rá, másnap meg letörlöm a felesleget. A tiszta hajtás miatt megérné.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #262129 üzenetére
Régi Elite Turbo Muin az egyik görgőm, ez semmit nem tud, csak halk. Hátsó kereket kivéve felteszem rá a bicajt, van egy fix terhelése - ha könnyebb fokozatba váltasz, könnyű tekerni, ha nehezebbe, akkor nagyobb ellenállást fejt ki, értelemszerűen. Valamiféle olajban forog egy ellenállás, ha jól rémlik. Egy hátránya, hogy csak 130mm/135mm gyorszáras vázat fogad.
Még 2018-ban vettem egy 2. görgőt, az egy Elite Kura, tud 12x142 és 12x148-at is, sőt, ez már Wattot is mér, de az ellenállása ennek is fix. Zwift és többi nem képes vezérelni ezt sem. -
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #262102 üzenetére
A lánctányérok közti szutyok ellen a legjobb az egytányéros hajtás. Csak félrehúzza az ember a láncot és féktisztítós ronggyal le lehet törölni. A legjobban azt utáltam a több tányéros hajtóműnél hogy nehezen lehett tisztítani, főleg meg az első váltó is ott van "akadálynak".
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #262127 üzenetére
Két módja van a viaszolásnak:
Főzés:
Megolvasztod a viaszt, belerakod a tiszta láncot, főzöd még egy ideig, hogy a lánc is forró legyen, és mindenhova eljusson a viasz, majd kiveszed, lehűtöd, voila, kész a kenésed egy ... mennyire is? 500-1000km-re?
Csepegtetés:
Vannak viaszok vizes emulziós keverékben, esetleg még viaszon kívül más kenőanyaggal is. Ezt csak felcsepegteted a láncra, és pár óra múlva mehetsz is. Cserébe 100-200km-nél nem bír többet, és könnyebben lehozza a víz.
Ez utóbbinak az is az előnye, hogy nem kell tisztogatni a láncot. Csepegtetés előtt kicsit átkeféled (vagy ha saras, azt azért csak lemosod róla ), aztán már mehet is fel az új adag, míg olajnál nem árt kimosni a poros dzsuvát mielőtt újra olajozod a láncot, különben jó kis csiszoló paszta lesz a görgők között.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Fall-N
veterán
Egyébként a Shimano Cues váltóval mi a helyzet? Bemutatták már hivatalosan? AliExpress és BikeInn-en is kapható már, igaz nem a összes változat (U6000-et láttam).
-
robee19
tag
Én nem tudom mit csinálok rosszul. Este olajoztam a láncot WD40 dry lube-al. 1 csepp\szem. Reggel letörölgettem a felesleget. Most mentem egy alig 20km-t poros murvás úton (mondjuk valóban nagyon poros, van ahol 10cm por) és hazafelé már kezdett megjönni a lánc hangja. Ez a por miatt van, vagy túl törölgetem reggel?
-
Gabesz87
veterán
Vennék egy nyomatékkulcsot is, tudnátok valami univerzálisat ajánlani, ami kb. a bicaj minden lényeges csavarjához jó lesz? Nem akarom napi szintem darabokra szedni a bringát, csak az alap dolgokra kellene, szóval nem 100e-es árkategórai érdekel nyilván. Próbáltam visszakeresni ki milyet használ, miket ajánlottatok itt, ezek alapján amiket néztem:
BGS KRAFTMANN 1/4" NYOMATÉKKULCS 2 - 24 NM - 10e Ft
PRO Torque Wrench 2-15Nm - 25e Ft
BBB TorqueSet Deluxe nyomatékkulcs BTL-173, 2-24 Nm - 32.700Ft
vagy amit még hirtelen találtam:
SPYRAL TECHNIK NYOMATÉKKULCS 2-24 NM, IMBUSZ FEJEKKEL - 25eHa az 1. is megfelel, ár alapján nekem szimpi!
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262140 üzenetére
sebesség+kanyar
Jártam homokban hasonlóan szerencsétlenül, nagyobb sebességnél kanyarogva van egy szög, amikor pont ráhordja az első kerék a lánckerékre a homokot.Lánclevétel nélkül nem jöttem rá hogyan lehetne kitisztítani a görgőkből, anno nem patentos volt, így végül nem foglalkoztam vele. Kb 10-20 perc alatt ledarálódott, utána megint csöndes lett.
Meg persze ha eszembe jutott, próbáltam elkerülni, és lassabban kanyarogtam.Ma már nem látni felénk, de kiskoromban állandóan farolgattunk. Az is rendesen koszol.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
robee19
tag
válasz andrisbandi #262143 üzenetére
A farolgatásról ezelőtt 30 évvel kb leszoktam :) Én is a porra gondolnék, érik a waxra átállás nálam is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dom1n0 #262142 üzenetére
A kerékpárnál ugye inkább a túlhúzás veszélye indokolja a nyomatékkulcsot, én nagyot nem vettem, 25 Nm fölött (pedál, sor és tárcsarögzítés) csak egy állat húzza túl.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #262145 üzenetére
A nagyobb nyomatekkulcsnak nagyobb a hossza is (erokar), es ezert is tudsz vele joval nagyobb erot kifejteni.
25Nm amit ilyen kulcsokkal egy atlagos ferfi ki tud fejteni, folotte kell a nagyobb kulcs.
Kulhoni forumokban erdemes utanaolvasni ha jobban erdekel a dolog, engem meggyozott[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #262127 üzenetére
Már én is csak akkor főzöm, ha hosszú kört tekerek, mert sokkal tovább bírja. Most a diy Squirt wax-ra vagyok rákapva, itthon fillérekért megcsinálom magamnak . A főzés amúgy nem olyan nagy dolog, ha van 3-4 láncod, egyszerre mind beledobod, aztán hosszú ideig le van tudva, csak cserélgetni kell, ha már kéri a kenést. Ennek az öregnek sok videója van a témában.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #262148 üzenetére
Én felolvasztom és összeöntöm, eddig nem volt gond, remélem ezután sem lesz . Azért arra vigyázok, hogy ne legyen nagyon forró. Próbáltam reszelve, de nálam úgy nem oldja a foltbenzin a viaszt. Mivel a foltbenzin hideg és abból kell bele több, amikor összeöntöd, az egész cucc max langyos lesz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cekkk
veterán
Sziasztok!
Nagyon láma vagyok a dologban, ezért szeretném megkérdezni, hogy országútiban van különbség a női és a férfi vázaknál? Feleségemnek szeretnék venni egy használt gépet és én ugyanolyannak látom a vázakat. Ez lehetséges vagy nagyon rossz a szemem ehhez? Nem a régi 15 éves modellekre gondolok, hanem a pár évesekre. Használt női országútit hol érdemes keresgélni?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen