- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- LG G4 - nehéz rajta fogást találni
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #261832 üzenetére
Nekem többnyire nagyobbak voltak, a régebbi országútim klasszikus 56-os váz volt, a gravel szintén 56-os, a mostani országútim 54-es, és igazából ez a megfelelő méret. Szóval kicsit nyújtózkodni kell a bringán, viszont ez jót tesz a derekamnak.
Ellenpélda: vagy 15 évig használtam egy 48-as Merida Speedert, ezzel sokat kellett variálni. Az eredeti stucni (100-as vagy 110-es lehetett) helyére egy 130-a, és az egyenes kormány helyére egy országúti, a nyereg kissé hátratolva, így kb. akkora volt a kormány-nyereg távolság, mint az 56-os országútimon. Ennyit a gyártói méretek egységességéről. Gyanítom, hogy 2004-ben a Merida nem az effektív nyeregcsőhosszt használta a méretmegjelölésnél.
Eredeti állapotában egyébként tényleg kicsi volt a bringa, nem tett jót a görnyedés, emiatt is kezdtem átalakításokba. -
válasz flash- #261849 üzenetére
Kaptál már választ, de azt hozzátenném, hogy nincs magyar közvetítés róla. Én is angolul néztem/nézem. A Dán kört adják magyarul helyette.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
X Factor
addikt
válasz Ringman #261817 üzenetére
Mondjuk en pont tubeless-kent megyek a zipp303s-el, conti 5000 s tr 30-as.
A hooklessel sincs semmi baj, csak ne fujd fel 5 bar fole.100kg-osan a 4.2 es 4.5 bar
merida scultura endurance 5000-nel valtottam erre a kerekszettre, es leirhatatlanul zsenialis az egész rendszer.
[ Szerkesztve ]
Make things work
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #261849 üzenetére
én csak már 4-ik hete kulcscsonttöréssel ,és azóta még mozdulatlan kézzel fekszem(azt hittem ebből hamar fel lehet gyógyulni de igy haladok, ebből karcsonyra se lesz semmi)
mihelyt tudod mozgatni, mozgasd! (abban a mozgástartományban, ameddig nem fáj)
asap menj gyógytornászhoz/rehab szakemberhez.én 4-5 héttel műtét után (10 napra műtöttek..., szóval kb újrakezdés) már bringán ültem. (nem tréneren)
-
flash-
veterán
válasz Ringman #261857 üzenetére
hat az komoly! nem is értem hogy akkor nekem miert lassabb a dolog ,nekem nem műtöttek pihentetést mondtak,azt nem hogy probaljam mozgatni, meg amit olvastam ott sok hetet irnak,igy en magamtól mem is merem így probalni.
andrisbandi:köszönöm a Linket! szuper ,en yt-n nem találtam bár angolul kerestem.
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #261859 üzenetére
én is úgy tudtam, hogy nem kell mozgatni, de még az első sztk-s gyógytornász is azt mondta, hogy meg ne lássa rajtam még egyszer a felkötést. előtte sem volt mindig rajtam - "magamtól", sőt műtét után meg előtt is muszáj voltam egerészni és gépelni (a csodás vállalkozói lét).
traumán nem is írtak beutalót gyógytornára? kérj, ha nem adnak v nincs hely/időpont, akkor magánba menj, mert minden mozgásmentes nap ront az ízületeken, be fognak állni még jobban.
nekem elmozdult vagy 2 cm-t a csont 2 része egymáson, kellett a műtét. a ten-szeg bent volt 9 hónapig, a kiálló része miatt végig húzódott a nyakam. viszont kivétel után már aznap (!) enyhült ez az érzés.
1 hónap után sem volt minden mozdulat fájdalommentes, sőt a mozgási tartomány is korlátozott volt (ill. még most is kattog a vállam).
szerk:
nyilván úgy kell mozgatni és terhelni, hogy ne fájjon, viszont ha teljesen beáll a gömbcsukó a válladban, azt problémás újraindítani.ja és gyógytornász még 1x, ő jobban fogja tudni, mint én.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Toobee #261845 üzenetére
A kerékszett a fotón még nem is végleges, ez lett helyette még ~2 éve, úgy tudom (1 kiló alatt a szett!): https://bikeonline.it/en/ruote-29/18164-extralite-carbocamber-3-extralite-hyper3-berd-polylight-spokes-carbon-mtb-wheels-995g-2000000000000.html#/457-rear_wheel_dish-standard/3379-bearings-abi_stainless/3381-opzioni_corpetto-sram_xd_drive_36_p_o_e/481-front_hub_standard-boost_15x110mm/483-rear_hub_standard-boost_12x148mm
Facebookon hirdetve is volt ez a szett a tavasszal, akkor elgondolkoztam rajta egy pillanatra, mert viszonylag jó áron volt használtan, de gyorsan elhessegettem a gondolatot.
Őrületes pénzeket ki lehet szórni ezekre a cuccokra, az már biztos.Nekem is 'akad' egy elég jó donor, de addig nem akarok költeni rá, míg legalább a 2-3 évvel ezelőtti versenysúlyomat el nem érem. (És egyelőre úgy tűnik, sajnos nem költök rá... )
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
-
andrisbandi
őstag
válasz Toobee #261867 üzenetére
The Lux World Cup is claimed to be the lightest in the world, with the frame weighing just 1,535 grams.
https://mbaction.com/canyon-lux-world-cup-cross-country-race-bike-review-world-cup-race-pedigree/
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
semmiho
tag
válasz Toobee #261867 üzenetére
~1900g taggal. Nem mértem, a féket bontanom kellett volna hozzá, de 1x majd lemérem.
forrás (cikk vége felé, sok más vázzal együtt): https://flowmountainbike.com/tests/best-xc-bikes-cross-country/
Annyi még, hogy a festett CFR vázat mérték Fox taggal, itt maga a váz is ~50-60 grammal "nehezebb" a festés miatt, mint az enyém.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #261842 üzenetére
Komoly. De lényeg lassan oke vagy.
Na itt megjött a castelli endu 3 gatya. Patentos nem mondom, jobban mint a tri short 2 őm. De pár perc es nem is érzed. Ebben meg se mozdul rajtam a betét. Szep letisztult cucc. Megtartom ajánlom neki jó legyen majd hosszú távon is.
185cm 96 86 cm derék/csípő XL vettem. Combom nem épp a vastagabb fajta. Szerintem fog ez valamennyit nyúlni mosástól[ Szerkesztve ]
-
csurgoi
aktív tag
válasz andrisbandi #261847 üzenetére
Köszönöm
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
andrisbandi
őstag
Jópofa történet.
Ricardo legutóbb aranyérmet nyert a para bringásversenyen, karok nélkül.
Az egyik szponzor hagyományosan minden nyertesnek, a paráknak is, minden évben f4sza karórákat ajándékoz.A woke-ok azonnal kikeltek magukból, miért nem adtak neki mást.
A csóka meg ellenkezőleg. Külön megköszönte, h nem kivételeznek vele, vágyott az ugyanolyan elismerésre.Még egy kis mémgyártásra is volt esze
Ricardo what time is it?
- There's champion time!
https://9gag.com/gag/awZGN74【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
lsebestyen
addikt
válasz andrisbandi #261873 üzenetére
Ez menő!
-
sepyi
aktív tag
válasz Ringman #261861 üzenetére
+1 a gyógytornára.
Saját tapasztalat. Mindenképp fel kell, kellett volna már vennie a kapcslatot egy gyógytornásszal.
Az a baj a töréseknél, hogy a szervezet felejt. A törés gyógyulása után újra kell tanulnia a működést. A gyógytorna nem engedi a szervezetnek a felejtést.Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
orbano
félisten
válasz Ringman #261861 üzenetére
Nekem térd artroszkópia utáni reggel jött a sebész kivenni a draincsövet, és a végén elmagyarázta, hogy most (a varratszedésig) 10 napon át pihentessem, semmi mozgatás.
Kiment, melegváltásban bejött a gyógytornász és 10 perc múlva már rá kellett állnom
A privát terapeutám is ilyen, a baleset napján már tornáztattuk (relefonon át segített), sürgősségire másnap mentem csak be vele... Ez a pihentetés dolog egy ilyen 140 évvel ezelőtti beidegződés, meg a sebészek/traumatológusok mániája.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
válasz orbano #261876 üzenetére
Dokik elmehetnek a picsába a hülyeségeikkel. Felvág 20 centi hosszan, 2-3 hétig úgy fáj a seb, hogy beszarok, ha megmozdul a lábam, varratszedés eleve 2 helyett 3 hét után volt, aztán a 8 hetes kontrollon közli, hogy ennek a térdnek már több, mint 90 fokban kéne hajolnia. Anyád. Kb 60 fokot tudtam akkor, a 90 fokhoz még 8 hét kellett. Kőkemény, napi szintű physio mellett. Érdekes, a physio-n a kijáró doki, aki a biztosítónak jelentett, ő tudta, hogy ez minimum 5 hónap a műtét után, mire rendesen el tudok kezdeni edzeni. Igaza is lett, kb most érzem úgy, hogy rendesen tudom terhelni, 24-én lesz 5 hónap a műtét óta. De a rendes mozgástartományomért még mindig dolgozni kell. Gyógytornászok, terapeuták is mind mondták, hogy ez teljesen normális, nem is értik, miért beszelnek a dokik faszságokat, de ezt mindenkivel eljátszák.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
Ezt nem is láttam, új Rose xc. A Count Solo-t is illene már frissíteni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz semmiho #261844 üzenetére
Ezeket hajtják is, vagy csak fotózkodni készülnek?
#261878jjeahh...valaki linkelte a róúz újításokat vagy 5-10 napja itt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Fejre álltak a bringámmal, szó szerint
Az úgy volt, hogy adtam egy bringát a havernak hogy menjünk kicsit terepezni, elkapta a hév és kilőtt az űrbe egy nem tervezett ugratónál, full story itt... megúszta egy enyhe karcolással a térdén.De a bringa azóta recsegő ropogó hangot ad ki mikor az első teló dolgozik / hajlik, feszül.
Pont egy nappal az eset előtt lett teljesen kitisztítva a fejcsapágy, miután recsegni kezdett megint szétszedtem hogy belenézzek nem-e tört el ott valami, minden épnek tűnt, majd 1 hét múlva újra szétszedtem és kitisztítottam az egészet, de nem múlik el ez a recsegés. Akkor is hallatszik ha enyhe terepen megyek.
Van bármi ötlet mi okozhatja, teljesen csendes volt a bringa az esés előtt?! Valaki azt mondta hogy üssem ki a vázból a perselyt, majd rakjam vissza, ezt még nem csináltam, mert nincs hozzá kulcsom.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #261883 üzenetére
Szerintem fújj kis nagyon híg kenősprayt (WD40(PTFE), TF2 stb.) a gyanítható részekhez (kormányszár rögzítések, kormánycsapágy házak, első kerék rögzítés) és figyeld beszivárgás után változik-e valahol a hang...persze egyenként, sorban, mindegyik után kellő időt várva kiderüljön melyik is a ludas. (tárcsákra, betétekre vigyázz!)
#261882fulton...könnyű kerékpárra ülve az az első benyomás, hogy könnyebben indul, kvázi emelkedik az eleje és zsizseg, serceg a hátsó gumi ha odalépsz neki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #261883 üzenetére
fork csu creak yt
A teló alu koronájában hallani a nyak és a szárak press fit-es zaját.
Minden márka nagyobb utas telója érintett idővel, soknál már újonan hallani kicsit, ami fokozódik.Biztos módszer a beazonosításra;
- fejre állított bicóból kivenni az első kereket, majd a teló szárait megpróbálni szét és össze feszíteni.
Az alu koronából levált (a normál működési elv részeként) mikro darabkák kemény oxiddá válnak, homokként recsegnek a pressfitezett becsúszókon és nyakon.Magyarban a Boostworx 16 ropi körül javítja. + az olajcsere szokásos ára, típusfüggő, kb az is ennyi.
(Pl postán elküldöd. Az is plusz pénz, kb 4e.)
A ki és benyomásnak lesz egy kis nyoma (festés sérülés; villanyak alja, szárak teteje), nem vészes.
A hangzavar megszűnik, és sokkal nehezebben jön elő újra elvileg, mert a keletkezett réseket feltöltik menetrögzítő szerű ragasztóval.Szerintem nagyon megéri a javítás.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #261884 üzenetére
Es a szabadonfutóra nem is emlékszem "meg se hallottam" de azthiszem ez így helyes, nem is arra kellett volna figyelni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #261881 üzenetére
Ez a Trek Supercaliber 2020-21-22-ben tudtommal számos magyar maraton résztvevője volt, a gazdája pedig többször volt vendég dobogón. A bicajt élőben először versenyen láttam, még 2021-ben a - az azóta sajnos megszűnt - Bakonyerdő Maratonon. Nagyon szép és átgondolt építés szerintem, de tény, mindennapi használatra félteném.
-
dom1n0
senior tag
Decathlonban emeles volt, nem kicsi. 990.000-rol 1.149.900-ra ment fel a sram rivalos bico
-
addikt
Hát, ez egy vicc... a Canyon már 2024 február - májust ír az Endurace 7-re október helyett. Kocsira nem vártam fél évet
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #261887 üzenetére
meg a sok inger, egyébként ha már tekerés élmény, érdekes benyomást tett rám, nem voltam hasra esve a bringától. Lehet a csoport készlet, de nem éreztem azt a "vaó" érzést, egyáltalán nem érződött hogy egy majd 1 millás bringa van alattam élményre. tiagra szettel futott.
Se a fékektől, az én felni fékem is van ilyen (szárazban)
Irányítás (érdekes) , reakció, stabilitás (itt hátránynak éreztem még), fekvő pozi(tetszett), a hajtás rendszere olyan volt amilyen. Úgy a vázban nem éreztem semmit, kb olyan feszes/rázós volt mint a csepel alattam. (annyi hogy ez egy bél nélküli külsővel ment, enyém meg beles pirelli).
Én is annak tudom be hogy ez nem egy magas felszereltségű kerékpár volt, és többet érdemelne. És jobb kerék/gumival. Van benne potenciál.[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #261897 üzenetére
kb 1300€ egy rival axs szett, ~800€ egy valamilyen névvel rendelkező (értsd nem noname) kínai open mold karbon vázszett (ican gravelt néztem vmelyik nap) és nincs kerékszetted (mondjuk az a dekásban sem volt egy nagy durranás), legyen az alu, az 400-450€, 2 külső +tubeless folyadék 100-150€, ha tpu-belsőt használsz, akkor minimálisan olcsóbb.
és még nincs kormányod, stucnid, bandázsod, nyerged - ez megint legyen mondjuk 250€,ez már majdnem 3000eur, úgy hogy vázra nincs normális garanciád. és még az egészet össze is kell raknod, szerszámok vannak-e vagy venni kell, stb.
---
alföldön nekem jó a 38T+ 11÷36 10 sebis kialakítás, bár van hogy 2 áttét közben jó lenne egy fokozat.
ez 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36
az apexes 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44, ez kb ugyanez, csak van még könnyebb fokozat.a 46T-t tudod kisebbre cserélni (vsz nagyobbra is), ha a lépcsőket csökkenteni akarod és nem akarsz nagyon gyorsan menni lefelé.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Női városi bringa (Sierra City)
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Moon X Power 2500 kerékpárlámpa
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest