- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android szakmai topik
- Yettel topik
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz arcitec #262947 üzenetére
Az b4szna csak be igazán, ha egy idealizált állapotra lenne optimalizálva a fékhatás.
Ki van az matekolva életszerűre, és a gyakorlat is azt mutatja amit Tin mond.
Kell a fékpor a tökéletes fékhatáshoz.Lehet nálad azért nem észrevehető a tiszta és a befékezett közötti különbség, mert nem intenzíven használod. Amivel semmi gond.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jeni
félisten
Erről mi a véleményetek?
[link]176cm magasságomra
első látásra jónak tűnik,hogy tárcsa fékes,gondolom mechanikus és nem hidraulikus.
mivel van 50 ezres Alza bónuszom,ez megérős lehet.
tudom nem Trek,nem Genesys,nem Cross,nem Scott,stb...
nem lesz mindennap használva.ez vastagabb kerekű jobb is lenne,de aszfalton kevésbé jó,ellenben alu vázas ami könnyebb is.
Forever 26" fekete/narancsszín
OLPRAN Apollo 29" fekete/sárga Hidraulikus fékes,alu vázas
[link]
OLPRAN - Profesional 29" fekete/zöld
-
andrisbandi
őstag
válasz marel09 #262949 üzenetére
Esetleg előre utána kellene járni, mi van ha sérülten érkezik.
- EU-s boltból úgy volt pár éve, ha nem veszed át sérülés miatt, automatikusan visszakapod a teljes árat. Gondolom a szállító ad erről hivatalos doksit.
- Ha sikerül a szállítónak átvetetnie a vevővel, az már az övé. Garanciális ügyként lehet reklamálni. Általában segítőkészek, mini sérüléseknél konpenzációt fizetnek, pl levert festék. Esetleg küldenek csere kisalkatrészt, a rossz visszaküldésétől eltekintenek.Át kell előre gondolni mit nyelne be esetleg az ember.
Jó ötlet egy telefonnal videózó kolléga átvételkor, kicsomagolós videó szintén hasznos lehet.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
marel09
csendes tag
válasz andrisbandi #262955 üzenetére
Köszönöm a tippeket, ha egyáltalán valaha ideér, akkor kellő körültekintéssel fogom átvenni, és videózva fogom kibontani.
-
arcitec
addikt
válasz andrisbandi #262951 üzenetére
Továbbra sem értek egyet vele. Nézzük az autók esetét, ott többet mennek vízben stb.
és fékezgetni kell, hogy legyen fékhatás?
Ezt még soha a büdös életben nem halottam.. Azt, hogy ha új még össze kell kopni, de megfelelő fékhatásnak akkor is kell lennie.[ Szerkesztve ]
-
robee19
tag
válasz Mezga Aladár #262958 üzenetére
Ezért mondtam , hogy biztos bringafüggő is. Nekem elöl Conti super race, hátul gp II volt. Alu bringa karbon villa
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Mezga Aladár #262959 üzenetére
Aha és ha esik az eső, folyamatosan fékezget mi? Na nem ár....
-
Tin
veterán
válasz arcitec #262947 üzenetére
Rakj rá egy szűz fékbetétet egy szűz féktárcsára, és nézd meg, mennyire tudod elcsúsztatni. Majd ugyanezt egy összekopottal. A betét anyaga ráég a féktárcsa felületére, és az a ráégett betétanyag és a betét adja a valódi fékhatást. Amit egy erősebb rongyos és alkoholos ráfogással letörölsz róla.
Autót ne hozd ide, más a szitu, mert ott a betét sokkal keményebb anyag, ami fizikailag is sokkal gyorsabban kezd el belemarni az acélba, az apró barázdák közül, amit csinál, meg sokkal nehezebb kitörölni a beleégett betétmaradványt.
Az én tárcsám tükörsimán érkezett, és most sincs igazán megkopva 1200 km után. Idővel persze belemar a betét a féktárcsa anyagába is, és akkor már nehezebb ráfogással is letörölni a beleégett betétmaradványt, de az elején nem volt nagy ügy. Persze, ha szétkapom, és megcsiszolom a tárcsát smirglivel, akkor ugyanezt érem el, de minek, ha egyszer így is jó? Majd idővel jobban összekopik, és egyre kevesebb anyagot lehet leszedni törölgetéssel.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #262947 üzenetére
Érdemes időnként (kábé havi egyszer) letörölni a tárcsákat, DE ahogy írták előttem, nem ez az ideális állapot! Az új gyári tárcsa és betének is idő kell mire összecsiszolódnak, nem beleég (!) hanem a betét szemcséi dörzsölődnek bele a tárcsa anyagába. Ameddig ez nem történik meg, szinte nincs is fékerő, ezt mindenki tapasztalta már.
Ez a havi egy tisztítás is arra jó, hogyha esetleg zsíros, olajos szennyeződés éri a tárcsát, akkor azt leszedjük. Ilyenkor persze fekete kosz jön le nagyrészt, nem feltétlenül olaj. A beleégés azért nem igaz, mert ha megég a tárcsa az nagyon nem jó, ilyenkor is rossz lesz a fékhatás. Másodrészt ha organikus a betét, akkor üveges felületűre ég a hőhatás során, ami mint tudjuk nem jó, mert érdes felülettel lehet fékezni, egyszerű fizika. Ilyenkor felcsiszolás után vagy jó lesz vagy kuka, de nem jó előjel, ha a betét megég, inkább érdemes cserélni jobb fajtára.
A tisztítást én papírtörlővel szoktam és nem nyomom rá, mert felesleges. De ez a havi egyszeri tisztítás sem "szabály" nálam valamikor kimarad.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nem ég bele. Beledörzsölődnek szemcsék a tárcsába. Ha ég a betét már régen rossz. Felkeményedik és fényes felületű lesz. V-féknél is előfordul rossz minőségű betéteknél, ilyenkor szintén nem fog a fék.
Az autós példa meg sántít. KRESZ vizsgán is van olyan kérdés, hogy mit kell csinálni, ha víz kerül az autó fékrendszerébe/fékrendszerére? Lejtős úton nagyokat fékezni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #262964 üzenetére
Az üvesre felégés más szitu, jó, hogy felhoztad, mert így csak még jobban össze lehet zavarni mindenkit
MIndegy, hogy hívjuk, nem az acél és a betét anyaga adja a fékhatást, hanem az acélba "égett" (dörzsölődött, midegy hogy nevezzük) betétanyag és a betét anyaga.
Az üvegesre felégés más tészta, az akkor jön elő, ha valaki túlhevíti a tárcsát a folyamatos fékezéssel, és mivel nem tud hűlni egyik oldal sem, a betét egy tükörsima réteget hoz létre a tárcsa felületén és a saját felületén is, ami ráadásul annyira kemény, hogy utána tényleg fizikailag kell eltávolítani (csiszolás vagy kuka).
Autónál sok ilyen hülyét látni, aki perceken át vasalja a féket a lejtőn, aztán csodálkozik utána. Pont ezért jobb a nagy fékezés rövidebb ideig, kienged és hagyja hűlni, majd újra nagyobb fék, ha kell. Én szakaszosan szoktam fékezni nagy sebességről pont ezért. És mondjuk egy lejtő alján sem árt, ha az ember az izzó tárcsákra nem tapossa rá a betétet (áll behúzott fékkel), mert akkor meg vagy ott azon a ponton üvegesedik fel a tárcsa, vagy rosszabb esetben megvetemedik a tárcsa az egyenlőtlen hőmérséklet miatt, majd hullámos lesz, és fékezéskor "üt".
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #262940 üzenetére
nem tudom annak számítok-e, de 32c.
a modern gumiknál nincs értelme vékonyabbal menni, ha nem versenyzel (akár mászásban, ahol a grammoknak is szerepe van) és az utolsó ezrelékek is számítanak.
ja és 68-69 kg vagyok, szóval nem a súly miatt van széles gumi a bringán
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #262925 üzenetére
gyanítom, hogy az Ergonok többsége pl. ezt csinálja és a következő modellek is ilyenek lesznek
Egy saját Ergon SM Sport nyergeken (2db) végzett nem reprezentatív felmérésem ezt az állítást 100%-ban cáfolja
Ellenben mióta a zsírúj karbon kínai van fennt, engem is utolért a kattogás átka -
nagyúr
-
Grave_444
nagyúr
válasz kenguru99 #262960 üzenetére
Nem mindenki olyan fanatikus, hogy autó árban nézelődik. Sokan örülnének egy ilyennek is.
Nagyon az én kérdéseimmel se foglalkozott senki...Párom 100-ért most vett 27,5" Genesis Solutiont, újonnan 700 euro volt nem rég. Gondolom nektek ez is szar. Érdekes módon neki meg teljesen megfelel.
Ahogy látom ez egy olyan közösség, amibe nem szeretnék tartozni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Grave_444 #262974 üzenetére
100e Ft körül aki biciklit ajánl neked, az nem a barátod. Ha megerősítést kérsz, kérdezd azt, aki az ilyen szarkoat rád akarja sózni, ő nagyon barátságos lesz. Csodák nincsenek, egy rendes váltó, meg egy fék nem jön ki ennyiből, teleszkópos villáról, vagy normális váltóról ne is beszéljünk. Ennyiért szopórollert veszel újan, nem biciklit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #262976 üzenetére
Ennyiért szopórollert veszel újan, nem biciklit.
Azért ezzel vitatkoznék. Tele van a Testbike '80-as évekbeli országútikal, amikből simán ki lehet fogni jó állapotút ennyiért, 105-ös szettel.
Az alsócsövön lévő váltókarok megtanítanak bringát kezelni, a 40/28-as legkönnyebb fokozat meg az állóképesség növelés legjobb barátja.
Mondjuk használható Máuntinbájkot valamivel nehezebb ennyiért vadászni[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
AAntii
őstag
válasz mauimagic #262977 üzenetére
A kolléga új kerékpárról írt, és abban lehet valami.
Nehéz dió ez egyébként is, ha nem túl jót veszel, akkor kisebb eséllyel ragad magával az egész bringázás, mint sport, vagy hobby, ha pedig mégsem jön be, akkor több pénzed áll benne (mondjuk eladni még el lehet akkor is, ha rájössz, hogy nem a te világod).Az újan 200 ezres belépő szintű országútik között és a náluk fél fokkal komolyabb 4-500 ezres biciklik között mekkora ugrást tapasztaltatok, ha esetleg van közületek olyan személy, aki nem egyből pinarello dogmával a lába között bújt elő az anyaméhből. Vagy a kisebb ugrások helyett érdemesebb tovább gyűjtögetni?
De jó lenne, ha olyan lenne a magyar mediánbér, hogy egy jó kerékpár vásárlását nem kellene megelőznie sok esetben hónapokig tartó spórolásnak. Akkor lehet Grave sem a 100 ezres szopórolleren gondolkodna.
"Az amatőrnek ihlet, a profinak előleg kell."
-
válasz mauimagic #262977 üzenetére
Újról volt szó, ‘boltbú’. Használtan persze, az más kérdés.
Aantii: Nézd meg, mibe kerül egy komplett tiagra váltás, vagy egy alap hidrós tárcsa. Rokon most kezd biciklizni, vett egy triban 120-at. Tetszik neki, csak szar a 2x8-as microshit, kőnehezek a kerekek, drótosak a gumik, meg bovdenes a tárcsafék. Most nézegeti, hogy mit érdemes venni rá, kb ha a fentieket lecseréli, már 1,5x annyiban van neki a bringa árával együtt, mintha rögtön jót vett volna. És marad egy rekesznyi eladhatatlan szar alkatrész a nyakán.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
robee19
tag
válasz Grave_444 #262974 üzenetére
Helyben boltbajárósnak (ahogy itt hívják) jó lesz. Abban viszont igazad van, hogy ez itt egy sport célú közösség, ahol ezeket a bringákat nem tekintik megbízhatónak. Valójában senki nem téved. Rengeteg embert ismerek, aki helyén kezelve a dolgokat ilyenekkel szaladgál a faluban. És ezzel senki nem akart téged megbántani.
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #262980 üzenetére
Szarkazmusnak szántam, ha ennyiért egy lassan 40 éves használt bringát adnak, akkor nem nehéz belátni, hogy az új milyen lehet...
A Triban 120 (gravel) nekem is megfordult a fejemben, mert szeretném kipróbálni a murvás hypeot, de valahogy pofátlannak érzem, hogy össztelós XC árban adnak egy "tanyabájkot" hasonló felszereltséggel
Egy használt Triban meg vállalható árban van, az eladó bukja helyetted a komoly értékvesztést, ha meg nagyon bejön a dolog, eladod és veszel valami jobbat/mást.[ Szerkesztve ]
-
Grave_444
nagyúr
válasz parandroid #262976 üzenetére
Használt biciklikről beszéltem 100e Ft körül.
Ahogy írtam páromé ~250k volt újonnan, barátom, aki a Cross Fusion 2017-et adná ennyiért szintén 250k felett vette 6 évvel ezelőtt. Nem gondolnám ezeket olyan rossznak, vannak sokkal gagyibbak is napi használatban... Nyilván az árához mérten nem számítok csodára, de azért közel sem olyan rosszak szvsz. (A crosst 4x30km-re használtam már, hibátlan. Országúti talpig díszruhába beöltözött emberekkel tartom a tempót.)robee19
Persze ez világos, mindenkinek van egy hobbija vagy egy olyan dolog, amiben a józan ész határain túlmegy és élvezi, ezzel nincs is semmi gond. Én valószínűleg a heti 1-2x való éjjeli multiplayer kockulásommal merítem ki ennek a fogalmát. Ettől függetlenül, aki amatőr szinten egy gagyibb pc-vel belecsapna még nem venném el az életkedvét is.Én sem megbántani szeretnék senkit, de én nem az a kategória vagyok, mint itt a többség, mert olyan szinten nem érdekel a dolog. Tekerek vele szigorúan vidéken bicikliúton, esetleg kis erdei túra, aztán elrakom a tárolóba és kész. Páromnak van más sport miatt profi okosóra, ami mindent monitoroz, engem az sem érdekel, a kilómétert és az átlagtempót tudom csak. Autós forgalomba csak amíg kiérek a városból szoktam menni, esetleg városon belül akkor, ha nem csak nyomvonal van, hanem rendes bringaút.
Szóval nem közletekési céllal ülök fel, arra ott az autó, nem BP-n élek.Mivel érdekelt hozzáértő véleménye rákérdeztem pár típusra.
Gondolom jeni sem napi munkábajárás miatt kérdezte.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz mauimagic #262983 üzenetére
Most sok jó használt bicaj van fent. Ez is kb fél áron van az eredeti árához képest és képek alapján elég patika, meg az eladó is korrekt. Ha van nála beszámítás, lehet a következő bringám tőle lesz Anno én is használtan vettem volna csak "sajnos" szép kártyához voltam kötve.
-
őstag
válasz dom1n0 #262986 üzenetére
Szerintem nem érezni....
csak a Giant gyári gumija volt 32 mm-s és akartam egy könnyebb gumit így 30 mm-s vittoria corsa next tlr lett amit nagyon szeretek...
Én ha belefér a bicóba a 28-s akkor az alá már nem mennék bár mekkora súlyú a rider...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
robee19
tag
válasz Grave_444 #262985 üzenetére
Világos. És a választ, ha kicsit nyersen is, de megkapta. Sport célra az általa linkelt kerékpár nem való.
Sztori: gyerekkori barátom és horgásztársam, 2 hónapja küldözgette nekem az efféle bringákat, hogy csak a gyerekkel fagyizni járni szeretné megvenni. Nem tudtam róla lebeszélni, pedig linkeltem neki számtalan használt kerékpárt ugyan abban az árban. Kiadott 80.000 ft-ot érte, megjött a bringa, elvitte összeszereltetni 10.000-ért, mert mondtam, hogy ezt én nem vállalom. Megkérdeztem tőle egy hét múlva, hogy milyen, annyit mondott: "hát, legalább jól néz ki" . Tárcsafék van rajta, ami szinte használhatatlan. Rugós villa, ami nem igazán mozog, és váltó, amit inkább nem használ, mert olyan pontos.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Mezga Aladár #262937 üzenetére
Bocsi, rosszul fogalmaztam a múltkor. Nyilván nem. 75-be tekertem bele, az csak a végsebesség lett, de ahogyan te is írod, 65-be simán bele lehet tekerni 50/11-el. Itthon meg kevés hely van, amire ez ne lenne elég
-
chubby2o6
senior tag
Ezeket szerintem is engedd el. Ha csak ennyit tudsz rászánni, és muszáj bringát venned, akkor se ezekből válassz. Ezeken MINDEN alkatrész a legalja szint, és ezt most minden bántás nélkül írom. A teló nehéz, mint a sár, cserébe nem mozog semmit, a fékek úgy szarok, ahogy vannak, a 3x7 sebesség akár elég is lehetne, ha a váltók úgy működnének, ahogy ezek soha nem fognak. Nem fogod szeretni se a bringát, se a bringázást.
A méretezésüket meg inkább hagyjuk. Ahol egy 19"-os vázra azt írják, hogy 150-180 cm-hez ajánlott, arra már nem nagyon tudok mit mondani. -
arcitec
addikt
válasz Fall-N #262964 üzenetére
Hááát elég meggyőzően állítjátok, volt Tektro fékes gépem az az első km-től az utolsó 3-4ezerig nem volt túl jó soha. A mostani újonnan is u.u fog mint most, ha kicsit jobban ráhúzok, a hátsó már szinte blokkol is. De mint írtam is nem úgy fogott egy időben ahogy kellett volna, a jelzett anyaggal megtisztítottam és az első pillanattól tökéletesen fékezett.
De mindegy is, annyit mindenesetre állíthatok, hogy az a Mucc-off azért a célra megéri a pénzét.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #262966 üzenetére
"KRESZ vizsgán is van olyan kérdés, hogy mit kell csinálni, ha víz kerül az autó fékrendszerébe/fékrendszerére" (Mondjuk ha a fékrendszerbe víz kerül, akkor az már nagy gáz... folyadék csere, mert a sok fékezéstől felforr és nem lesz fék ..)
Ezt azért megnézném konkrétan a KRESZ-ben, pláne ha nincs lejtő...[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz XenHai #262950 üzenetére
Egy Régi alu Trek 1,5 Alpha.
De a korábbi bringán is egy outi kerékszett volt, egy belépő Shimano R500, az is elbírt.
Ém montival kezdtem, 26x2.0 gumival, majd trekking, 622x1.35 5,5 báron, majd 622x 28-as gumi, de mint kiderült a 25-ös gumi jobb számomra. 7,5 báron megfelelően kemény nem ütöm fel. Merev, kemény, de ez nem a kényelemről szól. Valamit fel kell áldozni a sebesség oltárán.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
jeni
félisten
válasz chubby2o6 #262993 üzenetére
értem,de nekem egy 500e.-Ft keretű bringa nem életcél,mert ha évente 5x venném elő akkor meg akár 200ezres is megfelelne.
aztán gondoltam a nyert kupon bónuszt beváltanám az Alzában.
most hétvégén megyünk Fertő tó körüli túrára és inkább a kölcsönzés lesz a legjobb megoldás.[ Szerkesztve ]
-
Senki nem beszélt 500e-s bringáról. Asszonynak most vettünk egy 97e Ft-os, használt trekkinget, az rendes karbantartással, odafigyelve még 10 évig minimum bicikli lesz, pláne azzal a boltba járós, kis kirándulásos, kis átmozgatós sportolásos felhasználással, amivel használva lesz. Még akkor is így lenne, ha ezt történetesen nem évente max 2x2-3 hétig használná…
De ezek mindig egyedi dealek, nézz körül, keress valakit, aki használt bringákat vesz olcsón nyugaton, aztán újítgatja fel, és itt eladja őket. Rengetegen foglalkoznak ezzel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jeni
félisten
válasz parandroid #262998 üzenetére
APRÓN látok ilyet
KTM Life Pro Special Edition 28 Trekking kerékpár -
Új hozzászólás Aktív témák
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Gaming notebook topik
- Politika
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Autós topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen