- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
Hirdetés
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz atok666 #53977 üzenetére
Oké, akkor előzni.
Én értem, hogy ez sok kerékpáros szemében egy különc kategória és úgy tekintenek az elektromos bicajokra mint a lócitromra, pláne Magyarországon, ahol az anyagiak miatt még kevésbé elterjedt, de ez egy nagyon innovatív technológia, ami komoly fejlődésen ment keresztül, és még komoly fejlesztések előtt áll. Itt az emberek azt sem tudják mi a különbség egy csúcs bosch rendszerű pedelc és gagyi kínai elektromos robogó között. Meg mindenféle motorkerékpárhoz hasonlítják, holott a működésük ég és föld, itt nincs gázkar, hanem ugyan úgy pedált kell tekerni. Rengeteg potenciál van ebben a szegmensben, ebike-on belül is megvannak azok a kategóriák amik a hagyományos kerékpárokon belül. Van amit az idősebb generációnak szánnak és vannak amiket a fiatalabb generációnak.
Idén volt szerencsém kilátogatni az Eurobike kiállításra, azt láttam, hogy szinte az összes komoly gyártó hatalmas ebike palettával jelent meg. Erre baromi nagy igény van a nálunk gazdagabb országokban. Amit maximálisan meg is tudok érteni. A mai középmotoros rendszerek nagyon kifinomultak és teljesítményükhöz képest kis súllyal is rendelkeznek. Maximum rásegítésen az átlagos emberi erő kb háromszorosát tudják hozzáadni a hajtáshoz és ezt is egész kellemes hatótávval, mindössze 7-8kg többletsúllyal. Az akuk gyors töltősek, amik 2-3 óra alatt feltölthetők. Szóval egy igen kiforrott rendszer ez. Ma már szinte nincs olyan kerékpár kategória ahol ne létezne elektromos rásegítéses rendszerrel szerelt változat.
Gondoljunk bele, hogy például a kerékpáros futároknak ez mennyire megkönnyítheti a munkáját, pláne az olyan bicajokkal amik komolyabb teher cipelésére lettek kitalálva. Ott vannak azok az emberek akik olyan munkakörben dolgoznak, hogy nem tehetik azt meg, hogy leizzadva érkeznek meg a munkába. Ott vannak az idősebb emberek, akiknek kopottabb az ízületük, gyengébb a szívük, de még is szeretnének fiatalabb társaságokkal együtt túrázni és egy kicsit mozogni is az erőnlétükhöz igazodva.
És ott a monti, mert városban még hagyján, de ha hosszabb hegyi túrára indulunk akkor nem tehetjük azt meg, hogy kizárólag az elektromos rendszerre hagyatkozva, maximum rásegítésen pörgetjük a pedált, minimális erőkifejtéssel, mert akkor a hatótávunk nagyon lerövidül és hamar vége lesz a túránknak. Itt már nekünk is bele kell adnunk mindent a saját erőnkből, de ott az a plusz, amivel már nem rendelkeznénk saját erőből. Ezt csak akkor lehet átérezni, ha valaki kipróbál egy komolyabb emontit hegyi körülmények között.
Én elég jóba vagyok az Alpinbike-os srácokkal, jó párszor voltam velük túrázni is. 40-50km-es túrákat, 1200-1500m szinteket nyomtam le normál montival, ami szerintem nem rossz, de szeretnék ennél jóval komolyabb túrákat is megcsinálni. Például szemezek a Cross Alps túrával már pár éve, de sajnos soha nem tudtam annyit edzeni kerékpárral, hogy ezt a túrát be tudjam vállalni. Felhívták a figyelmem rá, hogy egy átlagos bicajosnak kb 1 év felkészülés kell a cross alps-ra, ami heti legalább 3-4 hegyi tekerést jelent. 7 nap alatt kb 400km táv és 12000m szint, igen komoly terepen, nagyon változatos időjárás mellett, ez az Alpok átszelés. 1-2, talán 3 napot meg tudnék csinálni, de mind a 7-et kizárt. Az egy kínszenvedés lenne, nem élvezetes túra. A szívem is sz@rrá pörgetném. Na de az emontival? Pont azt a pluszt fogja hozzáadni ami nekem kell ehhez a túrához.
Ettől még kell rá készülni és el is fogok fáradni, de ott ahol meghalnék nyomok egy kis rásegítést, ez erről szól. Nem a lazsálásról.
Egyébként Svájcban már évekkel ezelőtt szerveztek olyan elektromos monti túrákat a hegyekben, ahol bizonyos pihenőpontokon az aksi csere is megoldott volt.
Amit én magam sem értek, az az elektromos országúti, mert bizony már ilyen is van. Gondolom erre is van igény, bár erre a kategóriára szerintem sincs túl sok szükség. Országútiba nekem sem kéne elektromos bringa, de az összes többi kategóriát üdvözlöm!
Akit érdekel kicsit komolyabban a téma az esetleg olvassa el ezt az irományt: [link]Frenky89: Ezt most negatívumként, vagy pozitívumként kell érteni? Én mindig segítő szándékkal írtam ide, nem azért, hogy "hero" legyek, vagy bárkit lenézzek, kioktassak. Csak szeretek bringázni már 92-óta, bringákkal foglalkozni, ez a munkám is, és ennyi.
runner 125: A bringa konkrét típusaez, maga a technológia innovatív, de ezt rengeteg egyéb gyártó is alkalmazza. Kiemelném a Haibike elektromos palettáját.
Hasaggymeg: Nálam mindegyik bringának előkelő helye van a lakásában, családtagnak számítanak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen