- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- LG G4 - nehéz rajta fogást találni
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
Hirdetés
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #215245 üzenetére
De jó nektek, itt erdőben még hó van.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Kaci84
őstag
válasz parandroid #215249 üzenetére
Értem és elhiszem. Viazont néha úgy érzem, hogy a komolyabb felhasználók hajlamosak túlzásba esni, mert nagyon "vájt lábuak".
Egy váltó upgrade sokba kerülne? Azért 180-tól 300-ig elég nagy távolság van.
Fejhallgatónál a 60e Ft-os, Házomozinál a 160e Ft-os, telefonnál a 100e Ft-os, gamer PC-nél a 200e Ft-os, fényképezőnél a 200e Ft-os amit a pro felhasználok leírnak, hogy még a Mamájuknak se vennék stb.
Értem mit mondasz, jól jártál az áremelkedéssel, de épp ez az, az árak csak nem nőnek az égig, sajnos a java áremelkedésből kimaradtam. Ha válság lesz inkább stagnál az ár, de akár csökkenhet is.
Ezért ha már drága jó lenne ami éppen kicsit le van akciózva vagy nincs nagyon elszálva az ára, ezért szeretném kis segítséggel átlátni, hogy pl. a 300e Ft-os XY1-hez képest az XY2-es sokkal jobb egész más minőség, vagy épphogy csak egy jelentéktelen alkatrészből van rajta jobb amit úgyse használnék ki. Ezért is tettem fel 5-6 modellt 200-400-ig.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Kaci84 #215256 üzenetére
Én most megnéztem az összeset....
Szerintem a Merida Speeder 200-al járnál talán a legjobban...
Sora 9 sebességes, hidrós fékek, jól is néz ki...
ugyan nem átütő tengelyes, de a Cube ami az, az sokkal drágább.... és csak 8 sebességes...
meg talám még a Giant Fastroad SL3 is jó lenne, de az is csak 2*8 sebességes
A többi ilyen acera /alivio váltós, azokat hanyagolnám...[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #215255 üzenetére
Jönnek az esős napok ott is és helyrejön . Itt meg ismét lehavaz
andrisbandi: én novemberben szeretem, 0 és 15 fok között van, lent köd, fent napsütés, szebb a táj és hegyen van egy pici hó meg pont annyi sár, hogy kimaxolja a fun faktort . Kár, hogy olyankor már tényleg nem akad társaság, akivel tekerhetnék . Nyáron is nehéz kicsalni az embereket montizni, de ősszel már szinte lehetetlen, a többség sajnos a száraz, meleg időt szereti... legalábbis elvileg, tavaly nyáron a nyári arcokat amikor hívtam tekerni, azt kérdezték, hogy: ilyen melegben mászni?!
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Padree
senior tag
Sziasztok!
Teleszkóp villa vásárlás ( bocs, hogy ide, de nem ismerek más szakfórumot )
Van egy 10+ éves 26"os csepel ranger fully össztelós bicajom. A fiam kinőtte (186cm) nekem még éppen megfelel méretben. Hobbi/casual szinten földútra, erdőbe járok ki vele, kicsit meghajtom, fatörzseket ugrálok, hepehupázok - ami az alföldön adódik...
Cserélném a gyári teleszkópot - a régi békebeli Logan teló végponton nyiszog, meg kicsit lötyög, meg "meredekebb" helyzetekben halálfélelmem van miatta ( pl. gátoldalon lefelé öklömnyi kövek között... ) .
Nem tudom mi menne bele. Eléggé utánaolvastam, ami jónak tűnik : hagyományos, menetes, 22,2mm belső ámérőjű, 26colos V-fékes kell legyen.
A villanyak és a menet hosszával vagyok gondban. A homlokcső hossza csapágytól csapágyig 130mm, azon vannak az állítócsavarok, pár gyűrű. Együtt 165mm, afölött már csak a kormányszár van.
Az üzletekben olyat látok, hogy 175/55 vagy 185/55 nyak/menet.
Ezeket néztem ki ( erre van keret, bicajt nem cserélnék )
[XCM]
[M3030]
Az XCM komolyabbnak tűnik, 30mm becsúszószárral, csak ott még kevesebb menet jut a 130mm alá - vagy ez nem gond? A lényeg, hogy a homlokcső 130mm-től legyen menetem?
Levágni gondolom tudnak a bringaszervízben a végéből is úgy, hogy ne szúrják el a menetet?"I don't give a penny - FCK twenty twenty..."
-
válasz Kaci84 #215256 üzenetére
Upgrade akkor érdemes csak, ha amúgy is cserés lenne. Alkatrész árak is az egekben vannak, ugyanaz igaz rá, mint a komplett bringára. Egy rendes váltó/hajtás/lánc, és kifizetted a bicaj árának felét még egyszer + munka(díj).
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Kaci84
őstag
válasz vallas #215257 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Értem. Mivel lehetnek készlet és méret gondok is azért nézek még. Pl. most nézem Speeder 200-ból elvileg csak L van. Aztán ki tudja a boltos emailben más készletet írt a 100-ra is.
Még ez ami tettszik Specialized Sirrus 3.0 380-ért és ebből elvileg van M-es raktáron. Vagy még a Giant Fastroad SL2. 360e Ft.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Kaci84 #215256 üzenetére
Az is baj, hogy azt tök nehéz leírni, hogy miben jobb egyik lánc a másiknál, ami ráadásul részben szubjektív dolog, egy olyannak, aki nem használt láncot. Mármint gondolom hasnzáltál már, de éérted.. másoknak máshol van a határ, ami fölött épp jó vagy ami alatt épp nem jó.
Olyan ritkán van, hogy egy biciklire úgy válogatják össze az alkatrészeket, hogy nagyon kilógjon valami. Kivétel talán, amikor egy jól hangzó (mondjuk XT) hátsó váltóval szerelik a gépet, aztán minden más hulladék. De ez ritka, inkább az a jellemző, hogy alapszintű vázhoz alap alkatrészeket kapsz, középkategóriáshoz középkategóriásokat, némi laza átfedéssel és szabadsággal, egyik gyártónál a teleszkóp jobb, a másiknál a hajtás..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Because
őstag
-
Alg
veterán
válasz Ringman #215263 üzenetére
150 belőle a Speci matrica felár
Ráadásul nem is full Sora, a váltókar Microshift...Az a Giant tényleg jó - lenne, ha lehetne kapni valahol
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
őstag
válasz Kaci84 #215261 üzenetére
És mondjuk ez 200-ért [link] ugyan ez is csak 2x8
vagy ez 280-ért ez már sorás 2x9-s [link] és ezekből most van m, és l-s méret is, bár nem tudom mekkora kéne milyen magas vagy...aztán ha már kevés a drótos tárcsafék, akkor lehet cserélni hydrósra.. meg cserélni a váltást 1x10/11-re...
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Damateo
aktív tag
Üdv!
Feleségemnek kellene egy városi cirkáló.
Elég alacsony 152cm. Alacsony vázat keresünk hogy könnyű legyen a le és felszállás.
+ masszív csomagtartó kell a gyerekülés miatt
Amiket néztünk:
1. [link]
2. [link] itt nem találtunk váz mértet
Jelenleg egy Elops 300 van neki. Ennek a rendbehozatalán is gondolkodunk ha nincs más. -
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Alkalmankénti kirándulásra szeretnék biciklit, szerintem csak aszfaltos útra. A kérdésem, mivel járnék szerintetek jobban? Eddigi melós biciklim egy cross trekking genesis felújításával (kb 120k-ból kijönne sztem acera-alivio alkatrészekből) vagy egy másik használt, de újabb biciklivel? A genesis vázzal nincs problémám, csak látszik már rajta az idő múlása meg a karbantartás hiánya. Ami a felújítás felé hajt, hogy ott új alkatrészek lennének, pár évig nem kellene nagyon hozzányúlni
-
Kaci84
őstag
válasz vallas #215269 üzenetére
Értem, köszi. Mondjuk ez a 2x8 ez elöl 2 fogasdkerék hátul meg 8? A falunkba a dombon lakunk lehet nem ártana ha lenne elöl 3.
280-ért amit linkeltél a Triban ez van olyan jó mint 280-ért a Merida Speeder 100? Vagy nem sokkal messzebb 320-ért a Speeder 200? (Persze ha van készleten és méretben)
Alg, Ringman: Ha van ötletetek jó vételre szívesen várom
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #215275 üzenetére
Es milyen igaz.... Soha nem hittem volna. Megszallott 3 elso tanyeros voltam.
Don't Tread On Me
-
válasz MPowerPH #215276 üzenetére
Azért ehhez kellett finomodnia a technikának. 20 éve nem hiszem, hogy ment volna egy ilyen váltó összerakása, aminek ekkora átfogása van hátul. Gagyibb vackoknál még a 3x7 sem tolerálja a keresztbe váltást.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #215276 üzenetére
Én is, nem hittem első váltásának nagy ugrásai kompenzálhatóak, de már a 8100 XT is négyet vált fel és kettőt le egyszerre.
parandroid... ez is igaz, kell a 11-12 sebesség és a 10-es lánckerék a kompromisszummentes 1x váltáshoz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
Amit vettem új bicót azt xt 1x12-vel adták (tartottam tőle, de szerencsére nagyon jó). A vékonyítottság miatt mindenre érzékenyebb lesz, és drágább.
Ha lehetett volna rendelni, gx 1x11-el vettem volna, mert a rombolómon nagyon bevált.A régi fully-n xt 2x11 volt. Ezt mondják a legterhelhetőbb redszernek. A keresztbe váltáson kívül tényleg mindent bír. Viszonylag olcsó és jó.
Egyszerűbbet akartam, át lett alakítva xt 1x11-re. (új hajtómű lánckerékkel+nagyobb sor)
Valahogy ez sokkal természetesebben használható.
Főleg dropperrel gépészkedve, így egyszerűbb.Hiába bírja elvileg jobban a strapát (olcsóbb karbantarás), nem mentem volna vissza kétszeresre.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZolkoW
őstag
válasz Because #215266 üzenetére
jaja...de ha egyszer a szebb pohárból finomabb! :) egyébként biztos is, hogy szívesebben választok olyan cuccot (akár láncot, akár italt vagy mást), aminek ízlésesebb a csomagolása, főleg ha nem ismerem egyiket sem.
mondjuk ők megkóstolhatták, az nem pont ugyanez :)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
attiati
veterán
mi a különbség a 42-622 és 42-635 külsők között?
-
Ringman
nagyúr
válasz attiati #215281 üzenetére
az, hogy a második nem jó a felnidre, az valami nagyon retro brit méret.
[ Szerkesztve ]
-
válasz andrisbandi #215279 üzenetére
Persze, mert a 2-3x rendszer nem lineáris. Mármint elöl azonos lánckeréken hagyva az, de akkor meg legalább olyan finom szerkezet kell, mint az 1x rendszerhez, különben szélső fokozatok már darálnak. Egy 3x8-10 esetében komoly tapasztalat kell ahhoz, hogy tudd, mikor kell elöl is váltani, főleg terepen, mert nem egyértelmű, hogy ha hátul valamilyen irányban elfogy, akkor az elsőn váltás után melyik a hasonló áttétel. Én 2x10-en is úgy váltok kvázi lineáris terhelést megtartva, hogy ha elöl váltani kell, akkor hátul azonnal két fokozat az ellentétes irányba. De aszfalton ezt egyszerűbb kivitelezni, mint terepen. Hosszútávon amúgy szerintem országútira is jönnek az 1x rendszerek, fitnesseken már látom is őket: most néztem, az új canyon roadlite-ok már 1x-esek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #215285 üzenetére
Nekem évtizedekig 3x váltásom volt (7,8 és 10) és az egyenletes, fokozatos váltáshoz valóban egyet elől egyik irányba+egyet hátul az ellenkezőbe kellett váltani ahhoz, hogy ne legyen túl nagy az ugrás...hirtelen mászás, vagy éppen ereszkedésnél terepen, esetleg visszafordítós hajtűkanyarnál jó volt elől ejteni, vagy éppen felpöccinteni egyet ami 1,5-2,5 fokozatot is jelenthetett a hátsó sor kiosztása szerint, ugyanakkor ezek voltak azok a ritka alkalmak is mikor chainsuck (láncszopatás ) keserítette meg életemet. Most az 1x12-vel arra kell vigyáznom ne toljam túl, mert a 4 fokozat egyszerre amennyit váltani tud egyetlen mozdulattal sok, ritkán kell annyi.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
Már pedig az elöl 3x váltóval is egyértelmű. Mi ezzel a probléma? (Igaz trekking-ről beszélek)
A középső elsőn átlagban, ha nagyon gyorsra sikerül a sebesség(és még-még nem elég) akkor elöl a legnagyobbra, ha meg nagyon mászni kell, a legkisebbre. A lényeg az egyenes vonalhoz közelítsen a lánc vonala. Adja magát nem ördöngösség. Van aki meg elől mindig a nagyon megy (gondolom nem megy dombra), Ő nem foglalkozik vele, legfeljebb többször cserél láncot. CX és gravell társainál lehet más a pálya...[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #215286 üzenetére
Én csak attól félek, hogy ha 3x9-en 2500km-t bír nálam egy lánc, akkor 1x-en mennyit fog? Ráadásul drágábbak a láncok.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz evo87 #215233 üzenetére
Ha belesúrol a fék nálam sok esetben egy kerék ki-be rakás megoldotta a gondot, nézd meg mennyire fut egyenesen a kerék, illetve amikor behelyezed de nem húzod rá a gyorszárat és mérsékelt erővel oldalról ráütsz a kerékre hogy valamennyit mozduljon oldalirányba, akkor is csinálja e? nézd meg hogy fut a kerék? nálam trekkingen ez a helyzet tárcsafékessel, be kell kicsit ütögetni a kereket és ha pontosan jól áll akkor nem ér bele, de ha belenézel a fékbe egyébként látod hogy hogy áll a betét, ha úgysem akkor a betéten kell állítani. meg kicsit talán itt is össze kell kopnia bár ebben nem vagyok biztos
ha néha ugrik a lánc akkor az lehet bovdenfeszesség is, bovdenfeszesség állító csavarral ezt szépen be tudod állítani illetve itt elég szájbarágosan elmondják a váltó beállítását ebből még én is megtanultam
annak az ergon markolatnak pedig van kormányszarv nélküli változata is,én nekem amig volt kormányszarv nem igazán tudtam rájönni a lényegére, rátámaszkodni nem tudsz, fogni simán meg nem egyáltalán nem kényelmes mert addig derékból kell teljesen tartani magad amig fogod, sikon 1-2 percig kis pozicióváltás miatt még értem de egyébként meg totál felesleges
ha nem voltam edzett sima kormányfogástól is minden bajom volt, ha pedig sokat tekerek akkor az ember teste sokkal megengedőbb,[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #215289 üzenetére
& Zoliwrc: szerintem ha odajutok, hogy én is bringát cseréljet, 90% az esélye, hogy nem Sram szett lesz rajta, hanem Shimano 1x12 és olvasottak alapján csak az Sram ilyen tartós, abból is a felső kategória, a 12 sebességes belépő-középkategóriás Shimano messze nem. Lehet nálam nem futna 1000km-t egy lánc és a legalja Deore-re ha tényleg így van, 2500 kilóméterenként 5-6x annyit kéne költeni, 3x9-re 10 euro egy alap lánc. És akkor s sorról, lánctányérról nem is szóltam... Egyedül az nyugtat meg, hogy egy új bringát úgyis csak terepen használnék majd, így lassabban kopik, aszfaltozni meghagynám a jelenlegit, vagy lecserélném valami virsli gumisra. Kár, hogy olcsó vázakat nem igazán lehet kapni, mert akkor lehet inkább építenék szép lassan egy montit, amire valszeg 1x11-et tennék, mert ha jól rémlik olcsóbb a fenntartása, kevésbé kényes a beállításra és nagyobb a lánc választék is. Terepen meg szerintem bőven elég a Zolkow féle áttétel (28T + 42T). De vázat nagyon nem lehet kapni, legalábbis olyant nem, ami olcsó, tapered, boost és a geo sem elcseszett. Kínai vázak között mondjuk nem néztem szét, de amit láttam, az EU raktáron nincs és a geo sosem az igazi .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #215288 üzenetére
Már a 3. bringámon van 1x12 (GX) hajtás. Ennek ellenére semmit se tudok még mondani a lánc tartósságáról, mert még nem cseréltem egyiken se és persze az analóg gépek használati szokásaim miatt talán ez érthető is, bár amikor tekerem, akkor azokkal is szinte csak emelkedő, viszont analógon nem mérem a km-eket. Az első géppel 2 szezont mentem mielőtt eladtam még nem esett bele sehova a mérő.
Ettől érdekesebb lesz az ebike, az biztosan elindít az 1x12 lánc és sorkopás megtapasztalásának az útján. Maga a sor és lánc ugyanaz az ebike és analóg gépemen is, viszont értelem szerűen az ebike-al sokkal többet megyek és ami lényeges többet tekerek sok szinttel, miközben a lánc olyan nyomatékokat kap, amiket saját magam nem tudnék leadni. Ráadásul valószínű durvábban is váltok vele.
Eddig 2,5 hónap alatt mentem 566km-t, viszont ehhez társul 17000m szint, őszintén szólva fogalmam sincs mennyit várhatok el a lánctól és később a sortól, majd mesélek. -
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #215295 üzenetére
500-1200 km közötti cseréket olvasok. Valószínűleg ebike-osok között sokkal több a polgári tekerő, 50-60-as pf-tal, gondolom ez is sokat számít.
https://barbieripnk.hu/
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #215292 üzenetére
https://dartmoor-bikes.com/products/bikes?riding_style=Trail
Ezt a márkát néztem ki, amikor tervezgettem... kisebb vázakat is csinálnak.
A német webshopokban is kaphatóak, olykor akciósan.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
bugizozi
őstag
Sziasztok!
Létezik olyan km óra, amiben be lehet állítani 14-es kerékméretet? Amiket én néztem ott 16-os a legkisebb.
Egy ilyen Decathlon-os biciklire szeretném rátenni: [link]
Gumi mérete: 14 x 1.75 (47-254)Köszönöm a segítséget!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
6030D
Ármester
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mászós topik - falmászás, via ferrata, sziklamászás, hegymászás
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Ukrajnai háború
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Dragon Age: Origins
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen