- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #215749 üzenetére
Szerintem nem ott tömít, így talán amolyan adapter szorítóanyával mely szűkíti a lyukat, mehet. ...de nem biztos...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #215751 üzenetére
Kiindulva abból, hogy mit tud művelni a dolog belsővel én inkább nem próbálkoznék a tubelessel.
-
laracroft
aktív tag
Sziasztok
Valahol olvastam, hogy az Elevate app-ben meg lehet nézni tekerések max sebességét.
Én ezt nem találom, csak átlagsebességet leltem.
Valaki esetleg tudja, hogyan tudom elővarázsolni?
köszi -
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #215749 üzenetére
Nekem a Mavic kerekeim gyárilag autószelep-presta adapterrel jöttek és gond nélkül működnek évek óta tubelessel. Az adapter a felni külső falán van, a tubeless meg belül kell tömítsen.
Gaben92: a Hargitán túl nálunk is ez volt, de már elolvadt, minket nagyjából "megvédett" a Hargita. 1000m fölött nagy hó van
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
-
Kaci84
őstag
Speeder 300 mellett nézegetem a Fastroad SL1-et hisz csak 20-al drágább és elvileg 105 van rajt. Valaki írta hogy nem azzal van szerelve, talán az egy korábbi évjárat volt mert a bolt oldala szerint ez a 2022 verzió és ez a felszereltsége. A Speeder festése egy picit jobban tettszik de akkor a Giant megérheti a +20e Ft-ot ami a feléra? Spec a bolt szerint:
ANYAGAluELSŐ AGYAlloy, 28hELSŐ FÉKTektro HD-R280, Giant MPH rotors [F]160mm, [R]140mmELSŐ VÁLTÓShimano 105ÉVJÁRAT2022FÉKKARTektro HD-R280FOGASKOSZORÚShimano CS-HG700, 11x34HAJTÓMŰFSA Omega, 34/50 XS:170mm, S:170mm, M:170mm, M/L:175mm, L:175mm, XL:175mmHÁTSÓ AGYAlloy, 28hHÁTSÓ FÉKTektro HD-R280, Giant MPH rotors [F]160mm, [R]140mmHÁTSÓ VÁLTÓShimano 105KERÉKMÉRET622KORMÁNYGiant Connect, flat XS:58cm, S:58cm, M:58cm, M/L:62cm, L:62cm, XL:62cmKORMÁNYBEFOGÓGiant Contact, 8-degree XS:80mm, S:90mm, M:100mm, M/L:100mm, L:110mm, XL:110mmKÖZÉPCSAPÁGYFSA MegaExo, threadedLÁNCKMC X11 with Missing LinkMARKOLATGiant Connect ErgoNEMFérfiNYEREGGiant ApproachNYEREGCSŐGiant D-Fuse, alloy, 350mmPEDÁLOKplatform pedalVÁLTÓKAROKShimano 105, 2x11VÁZALUXX SL-Grade AluminumVILLAAdvanced-Grade Composite, alloy OverDrive steerer
-
-
addikt
válasz jano_77 #215745 üzenetére
Én meg egy másikon azt, hogy lehet, de ésszel Sosem próbáltam amúgy, nekem felesleges, nem dagonyázok. De egyébként versenyek után sem mosnak mással.
Én leszámoltam az olaj alapú kenőanyagokkal. Vagyis még folyamatban van a tesztelés, mert a zöld Muc-Offot használom 2 hete, ami viasz alapú, de azért fekete lesz ez is. Persze nem esküszöm meg, hogy 100%-ban sikerült zsírtalanítanom a teljes hajtásláncot. Egyébként a Decathlonos olaj is biztos megfelelő a célra, de mint írtam, nekem rohadtul elegem volt az olajos-sáros-nedves dzsuvából.
Minden más tisztítóeszköz ugyanaz a Decathlonban is, csak olcsóbban, szóval érdemes ott vásárolni. Nekem is van jó pár. Tisztítószerből is felesleges a márkás. Zsíroldóból viszont a Motorex Degreaser nekem nagyon bevált, mást használva rosszabb eredményt kaptam.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
Mai kirándulás a Fóti Somlyóra.
40 km-es kör erdőben, pár tolós dombbal.Harmadszorra gyakoroltan a bunny-t.
Fenti nyeregcsővel is megy már.... lendületből, kis akadályokon (27.5" fully).
Ezt nagyon megérte kipróbálni... könnyű, hasznos trükk.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #215751 üzenetére
Te olyan lassú vagy, hogy ma is KOM-od lett
andrisbandi: tyű mennyi hegy
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz Toobee #215715 üzenetére
Mennyire volt ma sár a hegyen?
Illetve gravellel melyik a jobban, könnyebben járható, az Edvi vagy az Irhás árok?
Az edvivel lefelé azért meggyűlt a bajom a köves részeken, jó rázós volt, az Irhás árok jobb egy fokkal? A térkép alapján jóval rövidebb a terepes rész, szóval talán jobb lehet„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
andrisbandi
őstag
válasz ::Trunks:: #215767 üzenetére
Van érzéked a fotózáshoz, frankó lett
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Toobee
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #215764 üzenetére
Úgy voltam vele visszaveszek kicsit mert elején van és kedvem sincs...aztán mégis megynomtam, majd megszenvedtem később mert lábamban éreztem a hajtást. ...nem a kör elején kell komozni, hanem a végén. Amúgy köves a vége ezért ourisok nem mennek arra ezért lehettem a leggyorsabb.
#215767::Trunks::...el kell vigyem bringámat fotóztatni hozzád, tőlem max csak ennyi telik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
abéla
senior tag
válasz Hasaggymeg #215740 üzenetére
BringaBuild (lelkes (újra)kezdőként):
vettem jó alapnak, 1.5 éve egy decathlonos RR st530-at 150-ért, majd ezeket cseréltem:
mosso merevvilla 30e, fejcsapágyXLC+spacer:15e,
cube markolat:15e, Shi pedál (akkor) 15e, normális(abb) nyereg 10e, Shimi lánc 10e,
gumik (Scwable külsők+ Conti belsők+felniszalag) akkor 25e,crankset: (nna itt kicsit megszaladt ) berendeltem egy Shimano grx810 cranck-settet (akkor) 70-ért (elég lett volna 40e-ért egy rx600), majd ehhez, hogy be tudjam tuszkolni a mtb vázba, kellett kettő, eltérő középcsapágy, asszimetrikus elrendezésben, ez akkor össz 15e volt (de van egy pót BB-em ), szóval ez szumm: 85e
Na ez eddig: 205e
A szerszámkészlet akkor 25e (+kis nyomatékkulcs 10e) kérdéses, hogy ezt hozzádjuk-e, nyilván meg kellene venni alapkarbantartáshoz is sok mindent, kb 10-15e értékben, így ez legyen +25e.Többi maradt (váz/kormány/kerék-set/váltó/fék/f.koszorú):
ez így summa 380.Nyilván az is hozzájárult e folyamathoz, hogy akkor gyak. nem volt alternatíva (2020.nyara), nem lehetett normális áron, jó bicót venni.
Ma már talán ezt venném ennyiért: ez a Trek vagy ezek a Cannondale -ek.
Bár hozzáteszem, azért ezekben is, a drága kategóriák kicsit budget szinten mozognak: a Quick4 váltó/fék pl RR 530 szint, Q3 szintén középszint, cranck-settek bengák, Trek cranksetje base, többi közép/jó.
És ahogy nézegetem ezt az (ár)kategóriát, mindenhol ez van.
De, hogy szebbek, az tuti. (főleg ez a Trek )Persze mostanra a bicóm nagyon egyben van, jó élmény hajtani
(ok, felsőkat. cangával nincs összehasonlítási alapom ...de addig jó, amíg nem érzem milyen is az ).
Ja és én élveztem ezt a bütykölősdit, hogy alakíthattam, csinálhattam.No, ezek fényében kezdjetek el építkezni!
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz abéla #215772 üzenetére
Az a baj, hogy homokra építetted várad, már az alap gyenge...kell egy jó váz, aztán onnan lehet indulni. Aztán az sem lehet, hogy a hajtómű annyi legyen mint a teljes kerékpárod 50%-a.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsola32
őstag
sziasztok, Merida Speeder 100 hajtást (3x8 speed) fel lehet fejleszteni legalább 3x9(10) sebességre, és kb. deore szintre?
Váltók, váltókarok, hátsó sor, (lánc) bizti új lenne, a hátsó kerékagy nem tudom mit tud fogadni, a kerékhez nem szeretnék hozzányúlni, illetve a Shimano TY301 48-38-28T első tányérokat sem szeretném első körben cserélni.
köszi
a 3 tányér elől mindenképpen maradna, ez fontos[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #215773 üzenetére
Specialized Chisel
+1Amikor tervezgettem a bringa vásárlást, és esetleg hardtail is szóba került, hamar eljutottam a Chiselhez.
Lehetett kérni gyáriátütősmerev villával. Ez is jó plusz választáskor.Ami meggyőző még, h használtan elkapkodják.
Borsos az új ár egy vékony vázas bringáért, de ha nem sérül meg, nagyon jól tartja az árát.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsola32 #215774 üzenetére
Igen...én a 10-est javaslom, úgy látom a kilences valamiért ritkább, kevésbé van hozzá alkatrész. Aztán lehet tévedek.
#215776
andrisbandi...nekem merev sosem kellene, tegnap lefele a (brutálisan köves) Kevélyről még telóval is majd kirázta a lelkem (már a becsatoláson is muszáj volt apránként erősítsek mert kiállva, lefelé többször kicsatolt egyik lábam ), nem is igazán értem ezt a terepezni merev villával hájpot, tiszta mazochizmusnak érzem. ...aztán meg kinek a pap, kinek a lánya.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsola32
őstag
válasz Hasaggymeg #215777 üzenetére
Köszi a segítséget...
Az első tányérok maradhatnak, ha meglépem a fejlesztést? -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #215702 üzenetére
Nyalogatjuk itt körbe minden irányból az XC bringát. Gravel, downcountry, xc kerekű koskormány stb... csak azért, hogy át lehessen csábítani még több roadie-t az mtb világába.
A vége meg úgy is az, hogy az XC az egy baromi jól és sokoldalúan használható, könnyű , hatékonyan tekerhető bringa, amivel szinte bárhova lehet menni az épp feltett gumitól függően.
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #215777 üzenetére
En mar a hatso tag nelkuli konstrukciokat is nehezen ertem... Folfele, sziklas terepen jo egy 100 -at mozgo tag hatra, mert vegig tapadni fog a kerek. Lefele meg max. egy pro jon le gyorsan hatso rugozas nelkul.
Ezek meg full lockolhatoak, szoval aszfalton, sima gravelen is tudsz vele csapatni. Azert ahogy nezem, Te aszfalton is sokat tekersz, oda tenyleg kell a hajtasi hatekonysag.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #215777 üzenetére
Fully mellé pluszba terveztem merev bicót 1-2 szezonra.
Sok sebből vérzett a terv Mármint az összes terv, mert volt több is【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz sebgutkopf #215779 üzenetére
Másfél év után árulom az xc-met. Szerencsére viszonylag olcsón vettem, most meg drágák, talán nem bukok rajta sokat. Az országúti biztosan marad, meg mellette a cross-trekking. Legfeljebb utóbbi kap a teljesen aszfaltos helyett egy minimálisan terepes (inkább graveles) gumit.
Az a gyanúm, hogy hozzám hasonlóan lesznek azért, akiknek a bicikli vagy állóképességi sporteszköz (ahol a terhelés kiszámíthatósága miatt az országúti, vagy a tt az ideális), vagy közlekedési eszköz marad (az meg ugye per definicio úton történik). Emellett szeretek kirándulni is vele, viszont egy percre meg sem fordul a fejemben, hogy letérjek az útról, meg rossz időben, sárban sem mennék ki, szóval minek cipeljem a sok telót, meg a vastag, bütykös gumikat?
Személy szerint szívesen elnézegetem ezeket a hegytetős, meg erdei képeket, amiket feltesztek, de abszolúte semmiféle ingerem nincs rá, hogy ezért én járatlan utakon, tökig sárban, vagy sziklás-köves hegyoldalakban biciklizzek.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy két xc-nk van, a nejem Orbeája marad (méretben is okés nekem is), ha esetleg kedvem szottyan mégis valami fenti perverzióra, arra jó lesz. Ő meg amúgy sem használta ki sose, eleve borzasztó bizonytalan bármilyen kétkerekűn, szóval neki a nagyon lájtos kirándulások, meg a munkába járás marad, ezekhez meg megint a cross trekking a nyerő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #215773 üzenetére
Menő a Chisel, de drága. én elégedett lennék arról az oldalról a Sonder Dial vázzal is
parandroid & sebgutkopf: szerintem mindkettőtöknek igaza van, ha valaki csak aszfalton vagy enyhe terepen teker, egy crosstrekking vagy gravel viszonylag univerzális lehet. Ha meg az ember terepezne is rendesen, de azért aszfaltozni is kéne néha, akkor xc-nél nincs univerzálisabb. Meg persze számít, hogy az a terep, amin tekerne az ember, milyen terep, ha döngölt földút és nincsenek 20%+ emelkedők, akkor szinte fölösleges xc. De ha valaki a Fogarasi havasok lábánál lakik, oda crosstrekking, gravel, sőt, xc is nevetséges, minimum egy trailra lehet azt mondani, hogy univerzális. Felénk, a Hargita, Gyimesek, Csíki havasok lábánál az xc-downcountry az a vonal, amivel mindenhol el lehet menni, kivéve a DH nyomvonalakat.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jano_77
nagyúr
válasz ::Trunks:: #215767 üzenetére
Áruld el pls, hogy mi tartja a bringát, mert se középen, se hátul nem látok rajta kitámasztót? Vagy annyira jó szögből fotóztál, hogy amiatt nem látszódik?
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
ZolkoW
őstag
válasz abéla #215772 üzenetére
Én is azt érzem, amit HM mond, hogy érzésre, meg a saját preferenciáim alapján kábé feleannyit költöttem volna pluszban, mint te, de akkor már egy kicsit (vagy nagyon) jobb vázra. Pl. nálam is nagyon kilóg a hajtóműved, én 30e körül eddig mindig megoldottam, gumit és láncot is brutál drágán vettél a német árakhoz képest amit megszoktam, de persze, nem kell mindent úgy csinálni, mint én. Csak ezt az építést meg nagyon ló túloldalának érzem, ha arra nézzük példának, hogy drága az építés.
Ja! miért kellett aszimmetrikus csapágy?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #215783 üzenetére
Latod, ez is emberfuggo. En lelonem magam, ha orszaguton kellene tekernem. Sot, magatol az aszfalt tekeres is teljesen idegen, mindig probalom minimalizalni. Nem latok nagy elmenyt abban, hogy orszaguton, vagy orszagut melett bicajuton, autok kozott izzadjak, es teljesitmeny orientaltan tekerjek, de meg a sightseeing is elkepzelhetetlen a hangzavarban, az autok kipufogogazat szivva.
Cserebe van erdo, lassan minden zold, csond van, jo a levego nincsenek 'allatok', es a tekeres sem egyhangu, mert vagy technikas emelkedot maszol, vagy lefele veretsz, vagy fuzod a kanyarokat egy szuk osvenyen, ami se nem lejt, se nem emelkedik, de nem egyenes, es van dinamikaja. Nem nagyon szoktam unatkozni...
Ha meg csak tekereszel, akkor meg elvezed az erdo 'zajait.' Itt max. a turistak vagy egy aggressziv ebike -os tud felbosszantani, esetleg az, hogy a megtervezett utvonal zsakutcaba fut, es vissza kell menned.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
::Trunks::
senior tag
válasz jano_77 #215785 üzenetére
Kitámasztó az baszna be ha lenne rajta Belenyomtam a kerekeit a sárba és a másik oldalt van egy ág ami támasztja, persze úgy fotózva, hogy ne látszon.
Többieknek köszi a dicséretet
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
ZolkoW
őstag
válasz parkr #215765 üzenetére
ja, akartam rá válaszolni, a jobb oldali van nekem is, ügyes, meg minden, csak egyszer félig elnyaltam a torx nyalását, mert valszeg eggyel kisebb kulcsot használtam benne... lehetne combosabb méret, ha már ilyen puha anyag. Ha még azt is megírom, hogy a peremét érdemes bezsírozni felül, hiszen ez tekeréskor súrlódik a stucnin/hézagolón, akkor asszem, erősen túltárgyaltam ezt a kupakot.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
::Trunks::
senior tag
válasz andrisbandi #215768 üzenetére
Párat még bedobok hátha érdekel valakit.
A Specializedet és a Bianchit már eladtam, most a TREK-et és a Specialized országútit használom (bár annak a mérete nem a legjobb nekem :/ )
A Speci MTB es a Speci outi-t is újrafényeztem 👌
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
arcitec
addikt
válasz ::Trunks:: #215793 üzenetére
Mivel készíted a fotókat, mert szerintem mondhatni túl jó lehet az a gép.
Azonban ez pl közelebb áll(hat) ahhoz amit a szem a valóságban lát(hat) : [link] mint ez: [link]
De az tény, hogy nagyon jó képek, le a kalappal...[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
-
andrisbandi
őstag
válasz ::Trunks:: #215793 üzenetére
Állati jók!
Bizniszelned kellene ezzel, az eladó gépeket így fényképezve nagy előnyhöz juttatná
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz arcitec #215794 üzenetére
Szerintem ez mobil csak picit odafigyel és van rajta egy kis utómunka. Elég ha néhány alapszabályt megtanulsz és sokkal jobbak lesznek a képeid, az utómunka meg szigorúan ízlés kérdése. Pl. ha az alapvető harmadolós kompozíciós szabályt követed (2 perc alatt utánna lehet olvasni és a legtöbb kamera appban be lehet állítani, hogy mindíg mutassa a harmadoló rácsot fotózás közben), egy keveset próbálsz megmutatni a tájból, kilátásból is és minimálisan feltolod a kontraszt csúszkát, már látványosabbak lesznek a fotóid, mint a többségnek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #215771 üzenetére
Nekem már kicsit túlzás, de próbálok igazodni a trendekhez . Következőben esetleg ha a fák mögé be lehet menni a tó széléhez és úgy fotózni, hogy ne takarják ki a tavat meg a tájat, abból a képből többet lehetne kihozni. Sokszor csak ennyin múlik, néhány lépés előre, oldalra, amíg kiesnek a képből a zavaró-fölösleges elemek és csak azt mutatod meg, amit érdemes. Szerintem alapszinten a fotózást bárki könnyedén meg tudja tanulni, nem kell "szem" hozzá.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest