- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- MIUI / HyperOS topik
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #217249 üzenetére
Ha valamelyik gyártó fejleszti tovább az alut is, lásd Chisel, Allez Sprint, Pole, XTC SLR, akkor bizony alu vázra is lehet/érdemes high end bringát építeni, mert ezek a vázak az olcsó karbonokat tuti verik kb. mindenben. Múltkor néztem, hogy a "belépő" karbon xc vázak gyakran 1500g fölött vannak, gyakorlatilag egy dolgot nyersz velük: nincs heggesztési varrat és letisztultabb, cserébe kevésbé környezetbarát. Nekem az acél is tetszene amúgy, ha nem lenne annyira nehéz
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #217251 üzenetére
Azért kiváncsi lennék hogy egy azonos vázméret mellett, mennyit nyom acél az alu és a karbon váz vajon
A kerékpárboltban megemeltem egy mint kiderült karbon kerékpárt, olyan erővel készültem rá hogy majdnem átdobtam a fejem felett hát abban nem volt semmi, mint egy model papir kerékpár[ Szerkesztve ]
-
válasz jjeahh #217251 üzenetére
A környezetbarátságot hagyjuk (lásd korábban *), súlyban meg nagyon el kell rontani ahhoz a karbont, hogy nehezebb legyen maga a váz, mint ugyanaz aluból. Az olyan tulajdonságokról meg ne is beszéljünk, mint a rázkódáselnyelés, miközben a megfelelő irányban kellően merev tud maradni. Egy teljesen más anyag, megfelelő technológiával, és szakértelemmel olyan szinten tervezhető, és kvázi "programozható", amilyen az alu sosem lesz.
* Nem azt mondom, hogy a karbon környezetbarát, de hogy nem rosszabb ebből a szempontból, mint az alu, az biztos.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
válasz Hasaggymeg #217225 üzenetére
az agy beázás, a szabadonfutó probléma és a felni illesztési probléma egyike sem vezethető vissza arra, hogy a Cube magának fűzi a kerekeket, vagy készen veszi mástól
a 2014-es Alexrims kerekek lazulása talán, de azt nem tudom, hogy akkor is maguknak fűztek-e már“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bardi
aktív tag
válasz Dark Archon #217246 üzenetére
Azért a karbont ne hívjuk műanyagnak, a gyártástechnológiának kb semmi köze egymáshoz. Azon kívül, hogy elégeted, más újrahasznosítása nem nagyon van, tudtommal nem nagyon van rá semmi technológiai még, amivel a karbon szálakat ki lehetne nyerni. Klasszikus műanyagok egy részét fel lehet újra használni, de abból sose lesz bicikli váz.
Az alumínium meg az egyik legszélesebb körben újrahasznosított anyag, az energiaigénye az így gyártott alkatrészeknek kb 5%-a az új akiből gyártott alkatrészeknek.
Arról nem is beszélve, hogy mennyivel egyszerűbb alu vázat gyártani, kevesebb az élőmunka igény, kevesebb hibalehetőség.'92 Honda VFR 750
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #217241 üzenetére
Minden verseny estéjén kötelező az alábbi oldal megnyitása. Neked nem mondták? Temposport
Csabi eredménye is bőven elég, nem?Az örömhír, hogy első 10-ben lettünk volna a korcsoportban! Ha még ketten megyünk, akkor lettünk volna 9-en... Na jó, azért remélem egy 4:05-10 körül tudtam volna menni, de az is sok most.
Szatmáry Andris 21,5 km/h @96 km/2640m 10 cm sárban....Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #217255 üzenetére
Tudom, ezek inkább a fillérbaxásra vezethetők vissza ami ugyancsak az OEM cuccok egyik gyakori jellemzője.
#217251 jjeahh...tudtommal a karbon legnagyobb előnye hogy nem egy homogén izotróp anyag mint a fémek, melyekből egy csövet csak a geometriai formálással (élek, törések, hajlítások stb.) és húzással (változó vastagságú csőfallal) tudnak különböző keménységűre, rugalmasságúra merevségűre stb. építeni. Kerbonnál csak úgy helyezik a szálirányt amikor rétegenként építik a vázat, hogy pont ott rugózzon, vagy éppen legyen kőmerev ahol az tényleg szükséges, így egy ugyanolyan falvastagságú karboncső erre rugózik, arra meg merev mint állat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #217254 üzenetére
Ha érdekel, nézz utánna a Chisel, Allez, Allez Sprint, XCT SLR vázaknak. Ezek modern továbbfejlesztett aluk, tesztek szerint jobbak a belépő karbonnál, pedig olcsóbbak. Elég komoly fejlesztés van bennük, egyáltalán nem arról szólnak, hogy ki van spórolva az anyag belőlük, továbbgondolták a hydroforming technikától a heggesztésig mindent. Az eredmény egy merev verseny váz, ami 1400g-ot nyom a mérlegen. Természetesen nem olyan könnyűek, mint egy csúcs karbon váz, azok általában 750-1000g körül vannak, de ezeket a vázakat csak a nagyon drága csúcskategóriás bringák kapják meg, a középkategória és alatta más karbont kap, amik rendszerint 1300-1600g körüliek. Szal a belépő karbon vázak helyett valós alternatíva egy olcsóbb modern alu, súlyban kb. semmi különbség nem lesz. A belépő karbon elvileg olcsóbb gyengébb karbonból készül, ezért a vázat vastagabbra kell gyártani, szal nehezebb lesz, mint a felső kategóriás. Pl. T800 vs T1000.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bekecs76
tag
Srácok!
Akinek ilyen van, hogy CUBE Acid, Attention, Aim, Analog, Access, és kábé 174cm magas 80-as lábhosszal, melyik méretet preferálja? A kalkulátor nekem M-est számol, de, ha beírok egy centivel nagyobb értékeket, már az L-est is oda teszi. Szóval pont határon vagyok. Nem túl kicsi az M-es?? Amúgy nem kívánok én semmiféle mutatványos trükköket produkálni a terepen, csak egyszerűen jólesően kerékpározni. Semmi vadulás. Ki, hogy érzi hasonló mérettel? -
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #217260 üzenetére
gravel/cx-nél így találomra:
winspace G2 1280$+áfa 1080g+villa
hasonló árú ritchey acél 1350€: 1950g+villa
egypálcás 360€ (!!!) noname alu gravel 1500g+villa (ennél lehet nehezebb a nuroadom is, csak nem szedtem szét még a bowdenezést, hogy lemérjem), a dekás rc500/rc520 váza 1750g.szóval acélból ~800-1000 gramm a karbon előnye (outinál nyilván kevesebb).
drága alu vázak nem annyira jellemzőek gravelből.[ Szerkesztve ]
-
válasz jjeahh #217260 üzenetére
Nyilván mindenféle anyagból lehet valódi mesterművet készíteni, de a belépő szint jellemzően nem erről szól. Amivel megdolgoztak, benne van a tervezés, az aprólékos, gondos kivitelezés, az drága lesz. A karbonnak meg a súly csak az egyik előnye, van egy rakás másik tulajdonsága is, ami miatt egyszerűen jobb belőle biciklit készíteni, mint aluból. Cserébe bizonyos sérüléstípusokra érzékenyebb. Az ára mellett ez nagyjából az egyetlen hátránya. Az ár meg csak addig kérdés, amíg el nem terjed a technológia, onnét kezdve az alunak kb esélye nem lesz, csak az veszi majd, aki kuriózumként direkt azt akar - amíg még lehet kapni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bardi
aktív tag
válasz parandroid #217263 üzenetére
Milyen technológiai terjedésre gondolsz?
Amíg nincsen automatizálva a gyártási folyamat, nem igazán lesz olcsóbb, márpedig azt az autógyártók se hozták még össze, pedig picit komolyabb R&D-vel rendelkeznek. Persze, robot vágja a szövetet, de a formákba a rétegeket még többnyire kézzel pakolják. Az Atherton bringák azok, amik a karbongyártás ezen részét nagyon jól kiküszöbölik, mert csak csöveket használnak, de az meg a 3D nyomtatás miatt drága.'92 Honda VFR 750
-
-
MPowerPH
félisten
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #217266 üzenetére
De félreértetek, itt fejlett modern aluról van szó vs belépő karbon, mert ezek vannak kb egy árszinten. Ja nem, ezek sem, mert a fapados karbon is drágább a csúcs legmodernebb alunál . Szal válasszuk külön a belépő karbont a csúcs karbontól mert nem ugyanaz, nem lehet azt mondani, hogy az összes karbon jobb, mint bármelyik alu, mert ez így elvileg nem igaz. Nyilván a felső kategóriás karbon jobb/könnyebb, mint bármelyik alu, de az alsó polcos karbonoknak nem sok előnye van egy jobb aluhoz képest. Szóval én azt próbáltam elmagyarázni, hogy az alunak van még létjogosultsága az olcsóbb karbonok árszintjén, sőt! Sokan mondják itt is, hogy a belépő karbonok nem hozzák azt sem súlyban, sem csillapításban, amit a felső kategória, csak a gyártók általában ezt "elfelejtik" megemlíteni. Akkor meg már miért ne venne az ember csúcstechnikás alut olcsóbban? Pl. ez a gép kb azonos súlyú és felszereltségű ezzel, ha jól rémlik az alu váza sem sokkal nehezebb, mégis olcsóbb. Hogy a karbonok igazi előnyeit is élvezze az ember, ahhoz legalább ezt kéne megvenni, mert csak ez kapta meg az Epic HT sorozatból a könnyű és merev Fact 12m vázat, a többi nem. Van pár gyártó, akik nem titkolják a súlyadatokat sem, pl. a Canyonnál nyílt titok, hogy az olcsóbb Canyon Exceed CF 1312g, az SLX 1015g és csak a CFR kapta meg a merev, könnyű 835g-os vázat. De persze lehet tévedek. Kíváncsi lennék egy M5 aluminum Chiselt és egy Fact 11m vázas olcsóbb Epic HT-t meghajtva éreznék-e különbséget, kár, hogy nincs összehasonlító teszt . Szerintem aki egyik bringát kinézte magának, tuti elgondolkozott a másikon is. Ez valszeg az Allez Sprint-re is érvényes.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #217267 üzenetére
Persze, van a kinai karbon, az lehet, hogy ez a kategoria. Azt viszont nem talalod meg az 'olcsobb' bringakon sem.
A nevesebb bicaj gyartoknal nincs olyan, hogy hitvany karbon. Van a kicsit dragabb HM carbon, ami konnyebb, es van az UM carbon, ami olcsobb. Pont ugyan annyira terhelheto mindegyik.... Ezek most nagyon mennek, de ezeken kivul is van par, gyartoja valogatja.
Mindegyik jobb lesz, mint barmelyik alu. Aluminiumnak nem a sulya a problemas. Otvozhetik akarhogy, a karbon pozitiv tulajdonsagait nem tudja produkalni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #217267 üzenetére
Btw, ezt ugy tudod kiprobalni, hogy felulsz egy karbon bringara. Erezni fogod a kulonbseget. Nem a suly a lenyeg. Csupan annyi, hogy az alu nem kepes azt nyujtani, mint egy karbon, meg akkor sem, ha ugyan olyan a tomege.
Ez egy jo leiras, mert en pont a ket top -ot irtam le.
Es ezek csak a basic -ek, Scott -nal is van tobb lepcso, HMF, HMX, HMX-SL.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
őstag
Nem bírtam várni, nekiálltam hydrós féváltókarok cseréjének...
Jó kis pepecselős munka, lefotózni mindent... bandázs le, fékkar helyének jelölése, minden bovden ki, új fékkar fel, első váltó beköt..működik örül... hátsónál észreveszem, hogy a vázban a bovden vékony műanyag csőben megy, szóval első váltó kiköt, kifűz, műanyag rá, újból beköt, még mindig működik... örül megint, hátsót már nem bassza el, és akkor végre nekiálltam az első féknek, jó lett szerintem, bár lehet egy picit hosszú lett a cső, de nem akartam kicentizni.... itt elfáradtam, többi holnap, aztán mehet a szervizbe feltöltésre...nem űrtechnika, de elsőre pepecselős... majd megírom mit mondott a szerviz a munkámról...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Nutra
tag
válasz truefx #217219 üzenetére
Napfénysüti
Csatlakozva az előttem szólókhoz, én is csak maximálisan tudom ajánlani a Variát. Már korábban írtam első benyomásokat, most kb 600 km után (országúti, trekking vegyesen) is azt mondom, hogy jó beruházás volt. Nagyon megbízható, sokszor csak megerősítésképpen nézek hátra, de már tudom, pl. hogy lesz helyem egy balkanyarra, sávváltásra vagy csak nagyobb kerülésre. Egyértelműen érzem, hogy sokkal jobban tisztelnek az autósok (nagy többsége). Sokszor inkább lassítanak, minthogy cinkesen elmenjenek mellettem, nagyobb ívben, indexelve kerülnek. Cserébe, ha én már látom, hogy elmehetnek, húzódok, intek - sokszor kaptam már köszönést is . Nekem is Wahooval megy együtt, ott a hang teljesen hallható és érthető. Az árat egyszer kell kiköhögni, de minden alkalommal jó érzés, hogy van. Dekás ár volt akkor is a legjobb. -
válasz RexpecT #217271 üzenetére
Race 740 NX/GX Eagle
Váz: Full karbon, 1150 g M-es méretben (bruttú súly, csavarok nélkül)
Súly
S: 11,5 kg
M: 11,6 kg
L: 11,7 kg
XL: 11,8 kg
Súly pedál nélkül, gumiköpennyelMTB kerékpár XC 500 29" EAGLE 1x12
Váz: Különböző vastagságú alumínium 6061 és 6013. 1500 g az S-es méret.
Súly: 11,5 kg M-es méretben pedál nélkül Tubeless Ready változatbanMondjuk én a teljes súly adatot kb akkor hiszem el, ha én mérem, nem tudom, melyiket milyen felszerelésekkel mérlegelték. Az egyiknél írják, a másiknál nem. A vázról viszont ott az adat, az elvileg pontos, és aszerint bizony van 350g a karbon javára. A többletsúly meg adódhat
fékekből(nope, az ugyanaz), teleszkópból, a kerékből, vagy a mérés módszertanából.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
RexpecT
addikt
válasz parandroid #217273 üzenetére
Jogos
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #217273 üzenetére
Es ugye tovabbra sem a suly a legfontosabb kulonbseg.
Don't Tread On Me
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #217264 üzenetére
Ezért van benne potenciál és lehet érdekes a Kellys kb 1 hónapja bemutatott új vázának, amely "thermo plastic hybrid steel carbon composite" mint felhasznált anyag és azon túl hogy erős és könnyű mint a karbon a lényeg: robotokkal gyártják, vége a kézimunkának.
Viszont mivel egyelőre csak ők készítenek ilyen anyagból vázat nincs verseny és nincs okuk a karbonnál olcsóbban adni, belefér a K+F árának és az első gépsorok kényelmes rövidebb idő alatti megtérülése, mire a piac oda jut, hogy esetleg versenyhelyzet akaluljon ki. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #217267 üzenetére
A fact 12m és 11m másra van optimalizálva erőhatások tekintetében és nem biztos, hogy felsőbb rendűnek tekinthető egyik a másiktól
Házon belül az Enduro S-works (ami 5+ milla) 11m karbonból van, így az egészen biztos, hogy abba a zúzó gépbe nem raknak "gyenge" anyagot mint egy CC gépbe. Sőt mivel HT gépet mutattál ezért inkább azt valószínűsíteném, hogy a 12m az egy könnyebb, rugalmasabb jobban csillapító konstrukció, amitől a HT Epic elviselhetőbb lesz, míg a csónak felfüggesztéses mini downhill gépnek is nevezett enduron az erős és merevebb erősebb felépítés lehet a cél.
Szóval ha a két vázat összehasonlítanád a valószínű, hogy a 12m-e epic-et könnyebbnek és kényelmesebbnek (kevésbé ráz) éreznéd, töréstesztre meg úgyse XC bringát visz az ember.Egy alu és karbon gépet oda vissza tesztelgetve érezni lehet a különbséget. Még azt se mondanám, hogy jobb ez vagy az, egyszerűen más a kettő. Máshol van a súlypont, ezért máshogy dönthető a két váz, mindkettő merev lehet, de máshogy adják elő, nehéz megfogalmazni hobbistaként.
-
andrisbandi
őstag
Jobban SZENNYEZ az ELEKTROMOS AUTÓ, mint a dízel vagy a benzines? Youtube Andras Horvath
- Az e promoter összehasonlítja (a régi) belsőégésű technikát, a mai legmodernebb mennydörgőssel. >>> 50.000 km után "hozza vissza" a gyártási többlet Co2 lábnyomát.... egy városi szaladgálós...Érdemes megnézni, sok az érdekes adat.
... Oké a karbon jobb. Muszájból én is azt vettem, nem volt alu verzió. (HPC 140) Mugliként fölösleges úri huncutságnak tartom. Nem is annyira az árát, inkább, h félti az ember, és sokkal nehezebb lesz eladni.
= Óvatosabban kell vele bringázni, eladáskor nagyobbat bukok?
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #217278 üzenetére
Lehet igazad van és Specinél másképp van, kitudja milyen karbont használnak. A népszerű általános Torayból elvileg a drágább T1000-nek a legjobb a szakítószilárdsága az olcsóbb T800, T700, T300-al szemben (meg mittoménmik vannak még) és mivel a drágább felső kategóriás karbon sokkal erősebb, ezért sokkal vékonyabbra lehet gyártani a vázak falvastagságát, ezért lesznek könnyebbek. Az enduro vázakat lehet azért gyártják alsóbb polcos karbonból, mert oda vastagabb váz kell, egy T1000 szerű vékony karbon váz hamarabb törne (?), endurón azért sokkal nagyobb terhelést kap a váz és többet esnek az userek, szal nem lehet papírvékony vázra építeni. Gyors guglizás: [link] [link] .
Alu és karbon között biztos van különbség, de amíg a vita tárgyát képező egyedi Chisel vagy Allez gépeket egyikünk sem próbálta, addig nem derül ki. Talán Hasaggymeg ült már régebbi Chiselen, de ő emlékeim szerint a karbon váza és a régi aluja között sem vett észre különbséget. Én biztos megéreznék minden apróságot, a 7005-ös alu vázam is teljesen másnak tűnik, mint a haverok átlagos alu bringáiFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz andrisbandi #217279 üzenetére
Ha ugyan ezt a [Gajdán Mikitől] hallom(ovasom) (mármint okfejtést) inkább hiteles számomra, mint ahogy az másképp is fest, nem leragadva az 1+1-nél.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #217280 üzenetére
Vakteszten meglehet Nino sem tudná megkülönböztetni őket és úgy járna mint a híres Coca-Pepsi vakteszten mikor is nyitott szemmel mindenkinek az előbbi, míg csukottal, csakis ízlelőbimbókra hagyatkozva legtöbbnek az utóbbi volt jobb. Olyan, hogy te érzed a számokat az aluban csak a Mátrix filmekben van, valóságban aligha.
Amit a régi alu és új karbon kockám között súlyon, vagyis meginduláson kívüli különbségként érzek az az utóbbi rugalmassága az előbbi merevségével szemben, ugyanakkor szinte biztos ezt is a vékony (27,2mm) akár 5-10 mm-t is rugózó nyeregcsőnek tulajdonítok amit leginkább úgy írnék le, hogy kissé olyan érzésem van mintha volna valami csekély középrugózásom, vagy puha lenne a hátsó kerekem."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #217279 üzenetére
+Andrisbandi...ez is olyan megosztó már mint a vallások, ugyanakkor a képlet nagyon egyszerű, legalábbis ma még az...amíg az elektromos áram előállításában a megújuló energiaforrások aránya nem nő bizonyos szint fölé addig ez van...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #217282 üzenetére
Ezekből melyik a [Cube-od utóda]? Az a szín a legjobb ami neked van.
Van választéka a Cube-nak rendesen. -
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #217283 üzenetére
Még az egyiket fixen csak a bolygó kizsigerelésével lehet előállítani, addig a másikat akár otthon is megtermelheted. Gondolom a felső képet te sem veszed komolyan?! Az a gázolaj, mire tankolható állapotba kerül a benzinkutakra, szerinted milyen mértékben taszít a kipusztulás felé minket?
https://barbieripnk.hu/
-
őstag
válasz jjeahh #217260 üzenetére
a belépő karbonban nem a "karbon" a vastagabb, hanem egyszerűen több műgyantát használnak a ragasztáshoz.
ugye a technológia attól válik drágává, hogy belülről hogyan tudod kifelé préselni a vázat, mert kintről befelé elég egy 20T prés.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
félisten
válasz Hasaggymeg #217283 üzenetére
Mert iszonyat üzleti érdekek nyomják a propagandát a köztudatba, hogy lassítsák az átállást.
Teljesen nyilvánvaló bárkinek aki minimális energiát fordít a kérdésre, hogy talán Németországot kivéve, mindenhol sokkal kisebb az elektromos autók környezeti terhelése.
De még ott is ki lehet hozni közel nullára némi egyéni felelősségvállalással."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #217284 üzenetére
Ez...más (jobb? ) kerékszettel, 400 grammal könnyebben és 160e forinttal drágábban. Azt az első váltónak meghagyott lyukon lévő fekete dugót nagyon elcseszték a Cube felirat cé betűjében. 😨...lehetne színre festett.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mondtam, hogy vallás! ...energetikában dolgozok, így van némi rálátásom és nem éppen fekete-fehér, jó-rossz itt sem a helyzet, bármennyire erőltetik ezt a sötétzöldek. Uff én beszéltem...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz Hasaggymeg #217290 üzenetére
Azt most hirtelen nem is értem mit keres ott egy lyuk
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
válasz Hasaggymeg #217293 üzenetére
De ott, az alsócső oldalán középen? Elég idióta helynek tűnik kábelvezetés meg esztétika szempontjából is. Van valahol egy kép ahol ez be van kötve?
Szerk: megvan, tényleg elég hülyén néz ki.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
dudi6
senior tag
Milyen külföldi webshopoktól szoktatok rendelni?
bike-discount.de -t néztem, ezen kívül honnan érdemes kerékpáros alkatrészeket rendelni.
Cipőket, ruhákat, lánc, sor, stucni stb.
Ezt szeretném megvenni. -
Lacerta
aktív tag
válasz Toobee #217285 üzenetére
Azért azt megnézném, hogy egy néhány 10kWh-s villanyautó akkut mennyi idő alatt töltesz fel napelemről...
És itt felhívnám a figyelmet arra a nem elhanyagolható tényezőre, hogy a fejlett országokban élők ( =azok, akiknek szükségük van az autóra, és telik is rá ) többnyire társasházakban laknak.Hja, igen. És köztudott, hogy a kobalt, meg a lítium a fán terem, és nem fejlődő országokban bányásszák gyerekmunkások borzalmasan környezetromboló külszíni fejtéseken.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #217280 üzenetére
Valójában nem ismerjük, hogy milyen anyaghasználatot (általad említett T1000 - T300 skálán), esetleg milyen vegyes használatot jelentenek ezek a saját jelölések mint a specinál az 11m és 12m. Annyira viszont biztosan van profi a cég, hogy tudatosan alkalmazzák, ahogy a többi gyártó is.
Azt a saját bringám okán mondjuk tudom, hogy a Santa Cruz transzparens módon jelöli a karbon szintjét. Van a C és van a CC szint. Nyilván a CC a magasabb szint viszont úgy készítik a vázaikat, hogy a CC váz azonos erősségű mint a C (tehát a C se gyengébb) viszont a jobb anyag lehetővé teszi, hogy még könnyebb legyen a váz azonos szilárdság mellett. Ezért akármelyiket is veszi valaki nem kell félni, hogy összecsuklik alatta a gép, ellenben a pénztárcához mérten lehet súlyt választani. -
addikt
válasz dudi6 #217295 üzenetére
bike24.com
bikeinn.com
https://www.rosebikes.hu/Cipőn gondolkozom én is, de kész ráfizetés külföldről rendelni, ha nem jó a méret. Márpedig az 50-50. Szóval az lesz szerintem, hogy inkább megveszem itthon +5 ezerért, mint szívjak a külföldre küldözgetéssel.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #217298 üzenetére
Bike24 és rose esetében ingyenes a visszakuldes
-
Gaben92
őstag
válasz Lacerta #217296 üzenetére
"És itt felhívnám a figyelmet arra a nem elhanyagolható tényezőre, hogy a fejlett országokban élők ( =azok, akiknek szükségük van az autóra, és telik is rá ) többnyire társasházakban laknak."
Eközben nálunk (fejlett országban) a társasház teremgarázsában.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- DIGI internet
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Fogyjunk le!
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen