- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Új HMD modell bukant fel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ReFleXx
addikt
válasz ReFleXx #217041 üzenetére
ma volt alkalmam foglalkozni vele
megmertem a regi meg az ujonnan vasarolt csapagygolyot is, mind 1/8"-os volt
osszeraktam a racsnit, belulre 39 golyo ment kivulre meg 30-32 korul, nem emlekszem pontosan, de ahogy kiadta2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
addikt
válasz Hasaggymeg #217100 üzenetére
Vízes sínek is jussanak akkor eszedbe, nekem mindig halálfélelmem van azokon
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #217101 üzenetére
Valami 40 körülire emléxem én is a nagyobb íven...de az már 25 éve volt. ...mivel törtek a rugók még golyóstoll rugóból egyenesítettünk majd hajlítottunk újra rugót bele és cérnával leszorítva a kalapácsokat helyeztük vissza a racsni közepét, majd ha már bent volt kihúztuk a cérnát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
evo87
őstag
válasz MPowerPH #217068 üzenetére
Én abszolút megértem a hozzáértő ajánlásod, de összességében a "csak a csúcskategória elfogadható" jellegű hozzáállás szerintem akármilyen témában, legyen bringa, telefon, autó, videókártya olyan tekintetben sántít, hogy mondjuk hobbi vagy nem professzionális szintű felhasználásra a legdrágább felszereltség helyett a középkategória is bőven alkalmas lehet. Tévedek?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
jjeahh
nagyúr
válasz evo87 #217104 üzenetére
Ez egy aszfaltos-városi bringa, szerintem az Alivio erre pont tökéletes, Deore és fölötte inkább terepen "kötelező". Én tuti nem cserélném azt a váltót, max ha tönkrement, letörött, elhajlott, egy RD-M592-re.
Más: én csak most tudtam meg, hogy többféle váltófül van, mármint nem formára, hanem szabvány. Haverom tavaly lecserélte a 2x11 8000-es XT-t 1x11 5100-as Deore szettre és nem működött normálisan, beletelt egy kis időbe mire rájöttünk, nem wolf tooth kell neki, sem hosszabb B csavar, hanem egyszerűen az új Shimano váltók standard mountosak b-link nélkül, neki meg a régi 8000-es XT-je direct mount volt direct mount fülön. Szóval ha valaki régi bringán 1x-re váltana, érdemes erre figyelni, ha a bringán direct mount váltófül van és nem lehet kapni hozzá standard mount fület, akkor ha jól gondolom nem fognak az új 1x Shimano váltók működni. Elvileg ha jól értem úgy néz ki a dolog, hogy:
- standard mount váltó működik standard mount fülön. Régi váltókon b-link is van, újakon nincs
- direct mount fülön csak direct mount váltó működik és itt nincs b-link
- direct mount váltó működik standard mounton b-linkkel, vagy direct mounton b-link nélkül
A "vicces" az, hogy a váltók specifikációjában sehol nem ír erről semmit, általában az user manualban sem, ha nem tud erről az ember, megszívhatja[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #217036 üzenetére
A válasz az attól függ (mint mindig). Mennyire lesznek koszosak a bringák?
Ha a 2 bringa nyakig ragadós retek annyira, hogy a festék se látszik ki a sár alól, akkor 2 bringához a 7l se lesz elég. Viszont enyhébb esetben, amikor alapvetően poros és csak egy két kritikus helyen van némi sár, akkor elég a két bringára a 7l.Nem tudom élőben láttad-e a két méretet mekkora a különbség, az alapterület ugye ugyan akkora, kb 5-6 cm-el magasabb a nagyobb tartály. Meg persze kérdés kell-e és ha akkora sarazásra készülsz mekkora pót kanna, mert azt is el kell rakni és cipelni a kocsiba ki/be.
Szóval mint mindig minden attól függ milyen felhasználásra és helyzetre készülsz, neked kell tudnod. -
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #217076 üzenetére
Egyik bringás csapattársnak pár hete jött meg a vacsa új speci enduro-ja és most jutott oda, hogy tubeless, viszont egy ponton elakadtunk mégpedig a karbon felninél.
Vajon ezzel csak a speci szopatja rohadt drágán a vásárlóit, hogy a karbon felni beleseje nincs rendesen simára eldoglozva mint kívül, mert nem tapad rá fel rendesen a tubeless szalag, így nem zár. Speci Roval karbon felni, agyam eldobom, ekkora lehúzást! Nagyot csalódtam a speciben, mondjuk eddig se voltam nagy rajongójuk és nem is vettem tőlük semmit, de ez után biztosan nem is fogok. Ja árulnak aranyáron utólagosra gumigyűrűs dugókat a küllőanyák lyukjaira, pofám leszakadNeked mi a tapasztalatod amikor vetted a karbon kerékszetted? Milyen szalaggal adták, illetve milyen belül a felület eldolgozása?
Ez vajon ilyen speci szopatósdi, vagy minden karbon felni ilyen macerás?
(én előbbire gyanakodnék). -
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #217107 üzenetére
Vagy én vagyok hülye, vagy van itt egy kis kavar. Amennyire én tudom a direct mount az újabb cucc, a standard meg ugye a standard. Standard mount váltó csak standard mount fülre megy fel, direct mount váltó meg mindkettőre, csak ha standard fülre van szerelve akkor kell b-link, ha direct fülre akkor pedig nem.
#217108 sebgutkopf:
Standard mértékű sárról beszélünk. Kb mint ami jjeahh bringáján van itt, talán picit több, de nyilván nem az extrém esetnél várom el, hogy elég legyen. Szerintem a Plus lesz majd amúgy.[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #217111 üzenetére
Igen, én is ezt írtam, ami nagyon összezavart, hogy ha jól értem a Shimano váltók már NEM direct mountosak, hanem visszatértek a standard mounthoz, DE! b-link nélkül és elnevezték direct attach-nak . Ez így egy nagyon genya húzás volt részükről, mert a direct attach váltók nem működnek direct mounton, standard mounton igen, pedig a neve alapján mindenki azt gondolná, hogy direct mountosak .
Szal ha valaki a direct mountos bringáját 1x-esíteni akarja, mindenképp nézzen utánna, hogy van-e hozzá standard mount fül! . Egy haveroméhoz hasonló eset: [link]
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #217113 üzenetére
Naba... Viszont így átolvasva a hozzászólásod megint már értem mi volt a gond és tényleg nincs kavar.
Gyorsan megnéztem a képeim és valóban, az ott egy Deore XT M8100-SGS egy 144-es fülön, és sehol egy B-link...
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
J.C.G.
aktív tag
Ahogy látom mindenki nagyobbat szeretne, csak én váltanék kisebbre.
Van ez a [FC-M551] tipusú hajtókarom ami gyárilag 48-36-26T kiosztású tányérokkal van szerelve. Mivel én lejtőn lefelé 50 km/h felett már nem szoktam tekerni, és a lábaim is gyengék, no meg csak 11-32 sorom lesz hátul, ezért arra gondoltam, mászni is jobb lenne nekem a 44-32-24 T elöl. Kinéztem pár tányért hozzá. [1] [2] [3] Szerintetek ez így megfelelő lesz? 44T tányért valamiért nem lehet beszerezni. -
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #217110 üzenetére
Nekem gyonyoruen el volt dolgozva a felni belso resze is, pont ugy nezett ki, mint a kulso fele.
A szalag bele volt mar ragasztva, szelep is rogzitve. Passz, hogy milyen, valami vekony, konnyitettnek nezett ki, es csak kozepen, 1 soron volt ratekerve, mert atlatszott.
Gyarilag nem tekerte ra a Speci a tubeless szalagot?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
tepenzed
őstag
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy ehhez a kerékpárhoz kompatibilis csomagtartót találjak hátulra? [link]
Linket szívesen fogadok -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #217117 üzenetére
+1
#217116 MPowerPH...valami gyári OEM karbon kereke lehet a Specinek.
#217114 Gaben92...röviden így foglalja össze...If you have a standard mount rear derailleur, you can only use it with a standard mount hanger.
If you have a direct mount hanger on the frame, you can only use with a direct mount derailleur with the b-link removed.
If you have a direct mount rear derailleur, you can use it with a standard derailleur hanger (with b-link), or use it on a direct mount hanger (without b-link)...ezek a Japánok nagyon szeretik bonyolítani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #217116 üzenetére
Raktak rá egy saját márkás speci gumi szalagot, amire azt hinnéd, hogy sima felniszalag, de szerintük tubeless. Persze, hogy elmozdul és nem tömít.
Nagyon örülök, hogy nem nekem kell ezzel küszködnöm, egyúttal vérlázító a speci igénytelensége a karbon megmunkálásban ennyi pénzért (egy enduro expert azért nem egy olcsó történet). Közben szar látni a srácot, hogy keresi a megoldást és tiszta ideg miatta. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #217121 üzenetére
Pontosan. A Roval a speci belső OEM saját márkás terméke. Minél több a saját gyártású alkatrész annál többet keresnek a bringán, nem kell más hozzáértő alkatrész beszállítónak adnia a hasznoból és még a minőséggel, vagy itt épp a megmunkálási minőséggel is játszanak. Ez esetben egyenesen gusztustalan módon.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #217121 üzenetére
Ja, a gond ott kezdődik, hogy a Shimano nemrég direct mountra váltott, aztán a legújabb pl. 12 sebességes váltókkal és a 11 sebeséges 5100-assal visszatértek standard mountra, de b-link nélkül és szép csendben elnevezték direct attach-nak. Ha veszel egy direct attach mount 12 sebességes váltót, jogosan hiheted azt, hogy a Shimano váltók még mindíg direct mountosak, főleg így, hogy a direct attach nevében is ott a "direct", aztán itt kezdődik a sz*póroller, mert nem egyszerű kinyomozni, hogy a direct attach valójában régi standard mount csak b-link nélkül . Felteszed a modern 12 sebis vátót a modern direct mount füledre, nem fog normálisan működni, megszívtad, mert a direct attach az nem direct mount. Szvsz ez egy alap infó kéne legyen a váltók specifikációjában, de vért izzadva, zinternettet széthekkelve kell kinyomozni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #217123 üzenetére
Az OEM cuccokkal számítani kell ilyenre, én pl. még normális Cube OEM Alexrims-el nem találkoztam, de Fulcrummal sem. Ugyanakkor a Merida gyári cuccok állítólag nem rosszak. OEM~fillérbaxás.
#217124 jjeahh...így már nekem is kérdéses kell-e a b-link majd
erről, ahhoz, hogy jól működjön ez helyett.... valszeg nem és le kell majd vegyem, eddig úgy voltam vele, hogy felszerelem aztán mehet is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #217122 üzenetére
Valahogy csak meglehet mókolni, a karbonra is tesznek matricákat melyek rendesen odatapadnak...lehet macerásabb és bosszantó is, de nem gondolnám reménytelennek. ...bár én az egyik Alexrims felnimet nem tudtam soha tökéletesen tyúkbelesíteni, azon látható volt a gyönyörű kézimunka az illesztésnél [kép] .
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #217122 üzenetére
~1 hónap, aztán meglátjuk, hogy a kínaiak hogyan munkálják ezt meg. Végül arra jutottam, hogy először a gravelre veszek, azzal úgyis többet megyek. EliteWheels Marvel szettre esett a választásom, sajátmárkás aggyal (RD12 Ceramic).
A jól bevált Panaracer Gravelking SK 700x38C gumikat már beszereztem hozzá.
A 105-ös BR-RS505 szetthez fékbetétet sehol sem találok, így az is kínai lesz.
Sor sincs, abból két ZTTO típus között gondolkodom:
ZTTO Gravel Bike 11s 11-34, 108$
ZTTO Ultralight Road Bicycle 11s 11-34, 68$
Tömegben 1g van köztük, nem releváns, de a Shimanohoz képest 151g a nyereség. CS-HG700-11-et használok, azt nem kapni most sehol vagy ahol belátható időn belül lesz (pl.: Rosebikes), ott van egy masszív felárazás.Féktárcsából pedig ezek között megy az agyalás, mert a ZTTO csak 6 csavarosat csinál:
SHIMANO SLX SM-RT70
KCNC Razorhttps://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #217125 üzenetére
Ha jól gondolom a jelenlegi váltó direct attach (standard mount b-link nélkül) és standard mount fülön van. Az új váltó, amire cserélni akarjátok meg standard mount b-linkkel, szal úgy, ahogy van b-linkkel együtt működni fog, nem kell leszedni. Nem egyszerű az biztos, még most is összezavarodok én is . Szal elméletileg felszerelem aztán mehet is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #217123 üzenetére
Pedig a Roval karbon felnik azert nem is olcsok, es elvileg minosegben top-to kategoriat kepviselnek. Szoval most megleptel. En biztosan complain -elnek egy szepet, es kernek vagy cseret, vagy part refundot.
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz Toobee #217127 üzenetére
én a legolcsóbb shimano centerlockos féktárcsát vettem (Shimano SM-RT54), talán 3500 ft volt darabja.
11-36T about 235g
Steel:11-13-15-17-19t Alloy: 21-23-25-28-32-36t
ennek a fele alu fogaskerék, akkor megvan miért könnyebb. elég vicces, hogy ugyanez 10 sebességesből 48ezer -
őstag
Sziasztok,
Talán a héten kész lesz a hydrós tigara rendszerem, így a lejövő 2*10-s bovdenes fékváltókart megkapná az Asszony pajtás gépe.
neki most egy 3*10 -s ultegra 6600-s szettje van. Azt tudom, hogy első/hátsó váltót kell neki cserélni, mert más a bovden húzása a 4700-s tiagrának , de lehet e a 3*10-s hollowtech hajtókart 2*10 -r mókolni cserével, vagy abból is kéne új, és ha igen akkor jó e a 50/34-s Claris hajtókar ami ugye csak 8 sebességes rendszerhez van, mert nem igazán találtam elérhető tiagra hajtókart................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #217121 üzenetére
Ráadásul szerintem ez a két dolog eléggé redundáns.
If you have a direct mount hanger (...) use with a direct mount derailleur with the b-link removed
If you have a direct mount rear derailleur, you can use it with direct mount hanger (without b-link)
Nekem kicsit fura ez a "ha ilyened van akkor ilyennel használd" fajta kompatibilitási lista. Sokkal jobban tetszik a saját megfogalmazásom.#217124 jjeahh
Tippre azt mondanám, hogy pont amiatt lett direct attach a neve mert standard mount-ra megy de b-link nélkül, szóval valamilyen szinten ez egy "harmadik megoldás". Kicsit olyan mint ha a b-link be lenne építve egy direct mount váltóba és többé emiatt nem menne fel direct munt-ra. Amúgy nem mi vagyunk az elsők akik emiatt pingvineznek...#217130 Ringman
RT54 az már bőven burzsoá. RT10 a legolcsóbb centerlock.[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #217133 üzenetére
Ja, volt a standard, majd kitalálták a direct mountot és ezzel nem volt semmi probléma, mert a standard váltók is működtek rajta, ha leszedted a b-linket. De most a b-linket "beépítették" a váltókba, ezzel kinyírva a kompatibilitást a direct mount fülekkel és hogy megtévesszék az usereket, adtak neki egy fura nevet, álá direct attach . Így most akiknek őslelet bringája van, simán fejleszthetnek modern 1x váltóra, de akiknek előző generációs 2x11 szettjük van direct mount füllel, azoktól elvették ezt a lehetőséget. Kivéve ha a bringagyártó volt olyan jófej, hogy opcionálisan árul hozzá standard fület is. Úgy tűnik néha akadnak olyan új szabványok, amikbe mégsem jó egyből beleugrani, mert lehet, hogy 1-2 év múlva kinyírják
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #217135 üzenetére
Ha nagyon mélyre megyünk akkor egy hagyományos rendszer 3 részből áll: Fül, b-link és maga a váltó. A direct mount annyit csinált, hogy a b-link-et integrálta a fülbe. Az új x100-as váltók pedig ehelyett a váltóba integrálják a d-link-et.
Ha nem lett volna az a pár éves direct mount kitérő az új fülekkel, hanem rögtön olyan váltók jöttek volna mint a mostani x100 széria akkor arra azt mondom, hogy nice job, így egy kicsit szarul jött ki amiatt amit írtál. Kíváncsi lennék amúgy, hogy miért tértek át erre a megoldásra. Köze lehet vajon ahhoz, hogy a SRAM nem igazán harapott rá a dologra?
De amúgy ahogy írod, vigyázni kell az új standardokkal. Én is fáztam kicsit a QR Boost miatt, de onnantól, hogy a DT Swiss 180/240/350 agyak adapterezhetőek Boost 148-ról QR Boost-ra, pont nem érdekel. Az adapterezés lehetősége nélkül viszont sanszos, hogy nem vállaltam volna be.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
padzso
tag
A kis lánckerék mikor cserélendő? Az 50 fogas nagyból már a másodikat koptatom, másik, 34T, még a gyári. Cápafogasodás egyáltalán nincs rajta, hegymenetet szépen tudja.
Úgy érzem, újra itt a lánccsere ideje, Pedro CCII csont nélkül beesik már a .5%-ra, elől meg el lehet emelni úgy, hogy min. 2 fogközön átlátok. Mivel lusta voltam, valószínűleg nem írtam fel, mikor lett feltéve. Eddig KMC X9 volt kizárólag, most Sram PC951 fogja váltani. Mondjuk 100 kg össztömeg mozgatása, min. 28 km/h átlaggal, nem éppen láncbarát.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #217130 üzenetére
Én komoly különbséget éreztem az RT-54 és RT-64 között, mégpedig előbbi berezgett a durvább fékezésnél...főleg aszfalton érződött és eleinte azt hittem betét, vagy első teló hiba, de mikor úgy adódott, hogy lecserélhettem megszűnt a berezgés.
#217133 Gaben92...Sokkal jobban tetszik a saját megfogalmazásom...nekem is, fogalmazni tudni kell.
#217128 jjeahh...na majd meglátjuk, mielőtt nyáron hazautazunk megejtem a cserét, lesz Zasszonynak vasárnap, új gumik, váltó,lánc és sor is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #217141 üzenetére
szerencsére itt az alföldön nem kell sokat fékezni, max forgalom miatt.
ha nem megyek el másfelé, szerintem az életben nem kopik el a tárcsa.
(ahogy nézem a 2 féktárcsa + 2 gyantás fékbetét került összesen 11 ezer forintba tavaly év végén) -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #217124 üzenetére
Nekem ez elég szívásnak tűnik. Sram-nál tök egyszerű, minden váltójuk direct mount és ahogy egyre jobban terjednek az UDH váltófület használó vázak, így a váltófül pótlás se téma, nem kell extrát beszerezni a gyártótól bárhol van.
Most akkor shimi-nél mi van? Mivel kezd egyre általánosabbá válni az új vázaknál, minden gyártó szépen sorban áll át az UDH-ra. Itt a Shimano nem tud diktálni, ez a trend. Fel lehet valahogy tenni, egy 12-es shimi váltót az udh-ra vagy kell még rá kell előbb rakni valamit pluszba amit a shimi szállít vagy tőle megvehető? -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #217126 üzenetére
Közben megtalálta a kolléga a gyári megoldást a problémára. A gyártó szerint se ragad rá a felnire belül semmi, Besz@rás: [link] ez a megoldás és persze csak tőlük lehet ilyet venni.
Innentől azt mondom a speci a MTB világ apple-je. -
Gaben92
őstag
válasz sebgutkopf #217143 üzenetére
Semmi extra. UDH-ra felmegy bármelyik Shimano váltó. Az új "direct attach" váltó csak úgy magában, a régebbiekhez kell egy b-link de kb ennyi.
Pont emiatt írtam én is, hogy talán pont azért dobta a Shimano a direct mount-ot mert a SRAM nem harapott rá a dologra.
Trek Fuel EX 9.9. UDH és XTR váltó. (Nem mellesleg a vázba rejtett szerszámostáska valami hatalmas királyság. )
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #217127 üzenetére
Hát én a shimano tárcsát venném, igaz azzal a fejjel gondolkozom, hogy fékerőt is elvárok.
A KCNC-nek nincs érdemi felülete, így ugyan biztosan nagyon könnyű, cserébe a fékerő is "könnyű" lesz.
A fékhatás és hőelvezetés szempontjából a kivágás nélküli full teli tárcsak a leghatékonyabb. Ahol anyag és érintkezési felület csökken ott romlik a hőelvezetés és csökken a fékerő is. Itt jöhetnek akkor a jogos kérdések, hogy akkor minek vágják ki egyáltalán a tárcsákat.
Ennek is megvan az oka (ne a fékporral gyertek), de nem mindegy a kivágást designer vagy mérnök rakta rá.
Az egyik ok a súly csökkentése, hogy a tárcsa könnyebb legyen.
A második pedig bizonyítja, hogy nem véletlenek a gyártói tárcsa ajánlások az egyes fékekehez, mert a kivágás mennyiségével az elérhető fékerőt lehet finomhangolni az adott féktest/betét fékkar mint rendszert teljessé téve. Ne legyen fölöslegesen erős (akkor nem modulálható), se túl gyenge, milyen fékerő a cél.
A harmadik ok pedig a fékbetét sérült rétegeinek a borotva szerűen történő lemetszése és annak biztosítása, hogy mindig a lehető legtökéletesebb állapotban legyen a betét. Itt pedig azt érdemes lesni, hogy a tárcsa kivágásai olyanok legyenek, hogy a betét minden részén ez a hatás meg tudjon történni, ne maradjon ki sáv. A linkelt shimano tárcsánál nagyon jól meg lehet figyelni a pontos tervezést, hogy a kivágások pozíciója és mérete folyton változik és a belső és külső perem szélessége valamint formálya szintén, hogy a betét a szélektől középig mindenhol egyformán tudjon kopni.
Nekem a shimano tárcsa komolyabb és átgondoltabb mérnöki munkának tűnik. -
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #217143 üzenetére
Az Sram nem ugyanazt csinálja, mint a Shimano jelenleg a direct attach dologgal? Csak ők régebben elkezdték, a Shimano gondolom most kezdte követni őket. Nekem úgy tűnik, hogy az Sram váltók nem direct mountosak, hanem standardok, csak nem használnak b-linket (helló Shimano direct attach ). Az UDH meg nem standard mount? Szerintem most az új 1x mtb váltók mind standard mountosak b-link nélkül, Microshift, Sram, Shimano, mindegyik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz Hasaggymeg #217125 üzenetére
a Cube a kerekeinek a 99%-át saját maga fűzi. a brandingelt kerekeket is beleértve.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen