Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #221800 üzenetére
Nálam is olyan használt alkatrészek vannak elfekvőben, hogy darabja többet ér annál az egész kerékpárnál mégis szinte szégyellném felajánlani itt valakinek mert...ööö...kopottak, megették kenyerük javát, ahogy Erdélyben mondani szokás. Én azt mondom, hogy nem lehetsz annyira szegény ilyennel kelljen járj, főleg akkor nem ha mondjuk 10e forintos nyerget akarsz rá vásárolni, úgy inkább még 10et hozzá és kapsz valami értelmesebbet valakinél elfekvőben, mint pl.tied. Itt Dunakeszin a lakótelep pincéiben jobbak vannak kipakolva elvitelre, ebek harmadjára.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-szabi-
őstag
válasz parandroid #221785 üzenetére
Ezt úgy kaptam mikor unokatesómnak már nem kellett.
A mindkét külsőt cseréltem, mikor szétszedtem kiderült a belsőt is cserélni kell így azt is cseréltem. Utólag a topikban kiderült nem menetirányra tettem fel, ezt orvosoltam.
Amennyire lehetett beállítottam a hátsó váltót, de még most sem pontosan középvonalra vált.
Az első váltót nem tudom működésre bírni, de az nekem így megfelel még sose hiányzott.
Fékekről már volt szó.
A nyerget is cseréltem mert a gyári használhatatlan volt, akkor nem vettem másikat hanem amit találtam itthon, ez utóbbi mulasztásom szeretném pótolni, de most elbizonytalanodtam.
Mindezek ellenére évek óta télen-nyáron gyűröm-tekerem, sajnálatomra nem olyan rendszeresen mint szeretném.
Tervben van a csere ezért is jöttem a topikba csak nincs összhangban a mit szeretnék és mennyit szánok rá.
Viszont minden tanácsot szívesen fogadok és köszönöm a segítő szándékot.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #221800 üzenetére
Tudom, én ezt már annó végigjártam. Első biciklim egy ipari hulladék volt, de több keret sem volt rá. Egy Lofty Cruiser volt. Fél év után mindent ki kellett cserélni rajta. A hátsó agy egy kínai hulladék volt, nem szabványos mérettel, a középrész valami ezer éves USA BMX szabvány volt, kónusz - golyós. Két havonta ette a csészéket, annyira bili anyagból volt. Később kapott ipari csapágyat, úgy bírta. A váz festése lejött, elkezdett rozsdás lenni. Később át kelett festeni. A kerekek szimpla falú vackok voltak. Később vettem Remerx kerékszettet, a gyári Kenda külső helyett CST-t és használható egysebis lett. Persze attól még dögnehéz és lassú. Alig vártam az ennél egy kicsit jobb olasz acél vázas MTB-t. Az is egy vacak volt, de kicseréltem rajta pár dologot. Akkor született a fiam, így a keret akkor is másra kellett. Idén lett építve egy modernebb városi bicikli, az már egész jó alap, de lehetne fejleszteni rajta.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #221801 üzenetére
Több ismerősöm nyúz olyan bringát, amire azt mondanám, hogy életveszélyes és legtöbbjük nem azért, mert nem telik jobbra, méregdrága mobilokkal, felső kategóriás autóval szaladgálnak. Nemrég egy ismerős megkért, hogy nézzek rá a bringájára, minden rendben van-e vele. Mondom mindkét gumi kuka, kilátszik a belső, a lánc, fogaskoszorú cserés, rág a kerékagy, a hátsó kerékben nyolcas van. Erre a válasza az volt, hogy oké, pumpáljam fel a gumikat és majd vesz elemet a lámpába . Pedig 3 komoly autója van és most vett házat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz andrisbandi #221795 üzenetére
közel sem. Horst Leitner forog a sírjában, pedig még meg sem halt szegény....
amit a kolléga küldött képet, az egy egyforgáspontos, URT rendszerű bringa.
ez meg egy 4 forgáspontos FSR
a kettő nem lehetne távolabb egymástól a rendszer alapjait tekintve
ha valamire, akkor az alu Trek Y3-ra alapul, ami ugye a karbon Y33 utódja“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
stickermajom
addikt
válasz stickermajom #221794 üzenetére
* reggel 182 cm magas vagyok, szóval az M-essel csak délután mehetek majd tekerni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #221813 üzenetére
Az rosszabb mint a terep, szétrázza az agyad is mert nem egyenletesen hanem össze-vissza gödrös, egy mélyebb éles szélűt váratlanul telibe találsz és még a felnit is szétvered.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #221804 üzenetére
Az már kissé igénytelenség is, nem vagyok és sem techbuzi, sem autó rajongó de tévém, telefonom, hifim, vagy autóm nincs éppen olyan rommá hajtva, lelakva, széthasználva, hogy azt már szégyelljem. ...bár Toobee biztos másképp vélekedne gumiimról.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
-
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #221782 üzenetére
A 80 cm átlépő magasság miatt ajánl neked M-es vázat a Canyon. Vagy tényleg ilyen rövidek a lábaid a magasságodhoz képest, vagy rosszul mértél. Ezt csekkold, de addig amíg nem lesznek hosszabbak a lábaid nem fog neked a rendszer nagyobb vázat ajánlani. Ha tényleg ezek az arányaid, akkor alternatív megoldás egy olyan típust kinézni akár más gyártótól, akinek a vázai alacsonyabbak, és felfelé tudsz méretezni hosszban, ami magasságodhoz jobban illeszkedik reach-ben.
De először mindenképpen mérj újra lábat. -
sebgutkopf
őstag
válasz twinkiecz #221756 üzenetére
Távdiagnózis lenéz, így két tippem van:
- elment a láncvonalad, talán lelazult a középcsapágy és valamiért kijjebb van az első lánctányérod pár mm-el mint kéne.
- megkopott a lánctányér és a narrow wide rendszer már nem veszi fel és tartja stabilan a láncot. Ha meg ne adj isten nem narrow wide a lánctányér, akkor egyértelmű az oka. -
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #221810 üzenetére
Azért ezt nem mondanám. Alföldön is szarok az utak, a földes út meg gödrös. Ott is komfortosabb a teló.
Másrészt meg a modernebb vázak már mind teleszkópra vannak tervezve. Hiába akarnál merev villát betenni, a bicikli eleje nagyon lejjebb kerülne és a fejcsőszög is változna. Próbáltam elsőre én is, hogy majd veszek karbon villát helyette, nem találni nagyon manapság. A merev acél vagy alu beépítési magassága meg kevés. Simán kell a 485 mm vagy több egy modernebb vázhoz. Régi montiknál persze mindegy, meg nem is érdemes oda komolyabb telót venni. De ott is kicsit javít, ha megemelkedik az eleje (vízszintes felsőcsöves vázak).
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #221820 üzenetére
Regi, osmontira gondoltam. Azok nem teleszkopra lettek tervezve.
Egyebkent karbon villa meg mindig egy jarhato ut az ujakra. Volt is itt linkelve egy, outi sulyban, karbon villaval. Ilyen helyre nem hasznalnek mast.
Van olyan spec nyeregcso, ami karbon, de rugozik. Azt meg bele, es lesz komfort is.
Egyebkent meg gravel, az pont ilyen helyekre valo.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #221818 üzenetére
Ez valid módszer mérésre: [link] ?
-
őstag
válasz stickermajom #221824 üzenetére
ez egy tökéletes módszer a mérésre
#221821Fall-N
valóban zsákutca volt, nem véletlen, hogy nem jutott túl a kétezres évek közepén az URT rendszer (kivéve persze a kínai sz.rokat)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
andrisbandi
őstag
válasz stickermajom #221824 üzenetére
181cm/80cm-re
- Azt tippeltem ez durván el lett mérve... de már nem hiszemElég komoly a szórás...
(180 cm) tall person’s inseam height is typically (78-83 cm)Average Inseam Length/Height
https://bikecommuterhero.com/average-inseam-length-height/【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
stickermajom
addikt
válasz andrisbandi #221827 üzenetére
Könyv helyett feleségem kezét használtam, de ennyit csak nem csal.
Este megmérem könyvvel is, de nyomkodva a Canyon oldalát 182/90-ig M-est ír, mint “Our suggestion”. Ennyit csak nem mértem el.
-
szuszinho
őstag
Zasszony idén megkapta a bringáját, párszor volt már vele fagyizni
Szombaton meg lenyomtuk a 140 km-es "nagy" Balaton-kört (nem a teljest). 20,4-es átlag lett, bár a komp csak tízzel megy, így az lehúzta
Mikor egyedül kerülök, egy kis nyeregtáskában pótbelső, szerszám, most 10 literes nyeregtáska, plusz nagy váztáska...
De jól éreztük magunkat, én jó pár sört, fröccsöt legurítottam, Ő a végén már várta azért a befutót -
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
Ha valaki épp keres SPD pedált, alzán akciós az 520-as: [link]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
addikt
-
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #221828 üzenetére
Nem neveztél meg típust, de az ajánlás alapján ez valami outi lehet, ott nagyon más a méretezés és annak alapja mint mondjuk a montiknál. Így nyernek értelmet outi-nál az S és XS vázméretek, meg ugye felelé is van hova menni, elég nagy spektrumot le kell fedni.
-
stickermajom
addikt
-
szkink
aktív tag
Sziasztok.Scott speedster 15- öt használ itt valaki 2020 évjárat?Van egy eladó ami megtetszett,de nem tudom még éri-e az árát,2*11 full 105, 450ezer,linket nem tudok dobni,milyen széles kereket tud fogadni?
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #221835 üzenetére
Canyonnál nagyon el van mozdítva a vázméretezés jelölése a megszokottól, más márkákhoz képest sokszor akadok olyan kérdésbe, hogy biztos jó-e, amit ajánlanak. Grailből például nekem XS-t ír, ami még 650B-s, ezért én el is engedtem azt, pedig rohadtul tetszik.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
nagyúr
válasz stickermajom #221828 üzenetére
Mod: közben láttam a típust.
Tobee: nekem az Ultimatere tök jól eltalálta az S-es méretet (173 cm).
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Talala
senior tag
Nem profi cuccok, viszont aprópénzért jó lehet.
Alza [Force Econ] pumpa5 190 Fthelyett 590 Ft
Alza [Lezyne Caddy Black / Fekete M] nyeregtáska6 790 Fthelyett 1 290 Ft
Elárazás gyanús, de nekem már jött számla róla, hátha...
Elég sok elárazottnak tűnő cuccot lehetett látni pár napja, érdemes lehet átfutni a kerékpáros dolgokat.ui.: direkt nem a BB topikba tettem
-
andrisbandi
őstag
Zajos csapágy
- Magától lelazult a láncvillás csapágyazás csavarja.
Onnan vettem észre, h csúnya középcsapágy hangja lett, főleg kiállva.
De az jó... ez volt a gond.Csapágy szerszám nélkül eddig sikerült széthúzni, megtisztogatni. De nem segített érdemben. A bringaszervízünk nem tud időpontot adni.... lehet veszek szerszámot...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Perillustris
senior tag
válasz Gaben92 #221579 üzenetére
"bevallottan szemrebbenés nélkül betolom az autó elejét a piroson átsuhanni akaró biciklis elé "ha elrepül majd megtanulja" alapon"
Hát, ez elég gáz. Nyilván ezen az alapon semmi probléma a szabálytalanul parkoló autók oldalát végigkarcoló gyalogossal sem. Majd megtanulja alapon...
Perillustris
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #221842 üzenetére
Az ott lyukas? Ha nem én talán hagynám, a minimális esetleges rést is eltömíti majd a tej, amúgy elég jónak tűnik a szalag. 26mm-es felnire legalább 1-1mm-el, de inkább 2-2-vel szélesebbet vennék. Nekem a 21-esre úgy felment a 27mm-es szalag mint a sicc.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz Perillustris #221847 üzenetére
Járdára parkoló autó aki elveszi a gyalogosok helyét: Kulccsal végig húzás nem Ok. Keresztül gyalogolni a motorháztetőn, szélvédőn, rendben van.
Bicikli útra parkoló autó: Szerszámkészlettel meghúzás nem Ok. Bunny hop a motorháztetőre, onnan a tetőre majd hátul le, teljesen rendben van.
Villamossínre rálógó autó villamossal való odébb tolása szintén rendben van.
Ne legyél ott ahol nincs keresnivalód. Legyen az egy “nem parkoló” ahova mégis leparkolsz, vagy az út közepe mikor piros neked a lámpa. Mindegy, hogy autó, bicikli, motor… Aki meg tuskó az viselje a következményeit…
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
kenguru99
aktív tag
válasz Perillustris #221847 üzenetére
Konkrét balesetben felelősségre lesz vonva a fórumtárs. Mivel mindenki köteles úgy résztvenni a forgalomban, hogy mindent megtegyen a balesetek elkerüléséért. Ha mondjuk maradandóan sérül a kerékpáros akkor az nagyon sokba fog kerülni a leckéztetőnek. Függetlenül attól, hogy pirosozott -e a bringás vagy sem. Ami egy igazi köcsögség.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Linux - haladóknak
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Xbox Series X|S
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Asustor NAS
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs