- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabesz87
veterán
válasz Hasaggymeg #246677 üzenetére
Köszi. Bennem van kicsit a drágább biztosan jobb feltételezés, de valahogy belül én is azt érzem, hogy nem éri meg a plusz felárat az a kevés eltérés. Bújom egyfolytában a boltokat, használt bicókat, de ha találok is 200 alatt számomra jónak tűnőt, akkor arra azt mondjátok "hulladék", ezt ne! Így akkor maradok a dekásnál, és az 500-asnál. Amúgy is inkább újat vennék lehetőleg.
Egyébként a későbbiekben, ha cserélni kell alkatrészeket, erre is lehet tenni márkásabb (Shimano, Shram) cuccokat? Váltó, fék, hajtómű stb. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Ja, te ilyen vagy, mi, nem iyen.
#246701Gabesz87...tudtommal többnyire szabványos cuccok, de nem rossz kerékpár az, én csak a hidraulikus féket hiányolom, de ahogy látom az már csak a 9xx Riverside-okon vannak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz Khelben #246689 üzenetére
Ugyan már, engem ott is fel akart küldeni egy autós a kerékpárútra a Kerepesi úton, ahol nincs Mondtam neki, hogy nincs, azt mondta, hogy van. Sajnos nem értem rá, pedig szívesen fogadtam volna vele egy láda sörben Szóval Pista bá feje nem érdekel, sajnos ez az autós jóval fiatalabb volt, az ő fejét mondjuk a valósággal meg lehetett volna tömni
-
Friczy
senior tag
válasz RexpecT #246695 üzenetére
Amilyen minőségű kerékpárutak vannak, a többségén nehéz 30-cal menni. Van azért kivétel (kedvencem a Dunakeszi, na ott lehetne, ha egyedül mennék, de többnyire a párommal, így ez kissé korlátozza a sebességet
Gyalog- és kerékpárúton egyébként jogos a 20, amikor ott csámborognak rajta, persze nem kell teljesen komolyan venni, a lényeg, hogy figyelni kell.
-
Sefter
veterán
sziasztok!
Ilyen elven működő bringa szállítót használ valaki?
[link]
Mennyire stabil/megbízható ez?
Vonóhorgom nincs..Psn ID: sefter_hun
-
ZavaBalazs
őstag
válasz 6030D #246697 üzenetére
ja, én is átszoktam nemrég. alapvetően ódzkodom a forgalomtól, de felülírta, hogy ráuntam a gödi gokartpályára
más. valakinek van tapasztalata ezzel a sisakkal? a szellőzés miatt aggódom kicsit, hogy nyáron ez mire elég. szemüveges vagyok, ez egy jobb megoldás lenne, mint a dioptriás utcai napszemüveg, hátsó zsebben csere szemüveggel
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
6030D
Ármester
válasz ZavaBalazs #246706 üzenetére
[link]
A Casco Speedsterre többen mondták, hogy tényleg nem párásodik alatta és jól is szellőzik, a deca meg általában jól szokott másolni , szóval szerintem jó lehet.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ixion77
őstag
"Pont ezt kezdtem el írni én is. Visegrádról kifele (Esztergom fele) olyan a bringaút, hogy fully kell oda, nem országúti."
Az utak széle szintén gyakran ilyen.
A fő probléma szerintem az, hogy a KRESZ merev szabályai nem tudják figyelembe venni a gyakorlatiasságot. Járdahasználat esetében pl. azt, hogy ha A-ből B-be kell mennem, és a vékony hepehupás és pocsolyás úton szinte egymást követik mindkét irányba az 50-70-nel száguldó teherautók, a járdán meg szinte senki sincs, akkor én bizony a járdán megyek, akár belém köt a rendőr akár nem. A 13 vagy akár 15 éves gyereket szintén nem fogom beküldeni a forgalomba.
Zebránál ugyanez. A belvárosban, 50 járókelő közt nyilván nem fogok a nyeregben ülve átszlalomozni. A falu szélén viszont, ahol egyetlen járókelő sincs, és autó sem jön, nem fogok leszállni és áttolni a bringát.
Ha a rendőr kiugrik a bokorból "a szabály az szabály" felkiáltással, akkor így jártam. De nem fogom úgy érezni hogy igaza volt. A KRESZ célja a balesetmegelőzés, nem az hogy programozott robotot csináljon az emberből.
A hétvégén mutatta valaki a Nagyvárad téri kereszteződést. Én ott simán felmegyek a járdára és gyalogosnak tekintem magam. Nyilvánvalóan a lámparendszert volt valaki lusta kellően átgondolni és helyesen beállítani (vagy műszaki akadálya volt). Nem fogom magamat érezni hibásnak emiatt.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
gordonfreemN
addikt
Sziasztok!
Hogyan tudom kideríteni, hogy ez az adapter jó lehet az én bringámra? Van bármi amit meg tudok mérni ehhez? Elég bajos, hogy a link cím egyébként 203 és 180 méretet említ tárcsaméretnek, esetemben előre 180 hátra 160-as tárcsa menne. Egy ilyen 2900ft-os csomagban vajon az első és hátsó is megtalálható?
26"-os kerék[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz gordonfreemN #246709 üzenetére
Természetesen IS -> PM átalakító kell a féknyereghez, az tiszta, a kérdés a méret és a szett, nem ismerem ezeket a kompatibilitásokat, mi mivel megy össze szabványosan.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
őstag
válasz gordonfreemN #246710 üzenetére
nézd meg azt, hogy miről adapterezel mire, a Shimano például egy IS-PM adapternél azt jelöli, hogy IS féknyeregről alakít PM villára/vázra - a Shimano ugyanis féknyergeket gyárt csak, így a kiindulás (itt "IS") az, amit ő gyárt, erről adapterezel.
a linkeden is egy IS-PM adapter van, de az például IS vázról/villáról adapterez PM féknyeregre, a Shimano ezt a saját adaptereinél pont fordítva jelzi.jellemzően kétféle adapter van, 20mm-t emelő és 40mm-t emelő, illetve ezekből első és hátsó (van még 10mm-t emelő is, PM villáról IS-re féknyeregre alakítás esetén 170-es féktárcsához, de az ritka, mint a fehér holló)
ha megvan a féknyereg, amit adaptereznél, és a vázadon is olyan a felfogatás (IS) mint a villádon, akkor lehet tovább segíteni
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Zanik #246674 üzenetére
+1
Ettől függetlenül úgyis mindenki úgy megy ahogy akar. Én személy szerint hupililát h*nyok az egyirányú utcában (ahol nincs engedélyezve a kerékpáros) szembejövő foodpanda futároktól, az árkon- bokron keresztül össze vissza tekergő wolt futároktól, az amatőr most ülök először bubi biciklin, hátra sem nézek megyek össze vissza a Margit szigeten meg a buszsávban (ahol nincs engedélyezve a kerékpár) bubistól, a csoportokban életveszélyesen lime rollerező túrítáktól, a bicaujúton hírtelen melleted 50-el elsuhanó predátor maszkos, védőruhás erőrolleresektől, a Dögös Robit hallgató rozsdahalom tranzitoktól, a 4000-es motorral szerelt fehér BMW-ék től akik lámpától lámpáig padlógázon mennek, a hangtalan, hirtelen melletted elsuhanó zöldrendszámos elektromos csodáktól és a kényelmes autósoktól akik a glamour napok vége után veszik a fáradtságot, hogy felkocsikázzanak a HHH-re és leszorítanak az útról, mintha ott se lennék...
[ Szerkesztve ]
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZavaBalazs #246706 üzenetére
Dunakeszi melyik részre gondolsz, mert itt van 2 bő km a kettes úttól a Sparig, aztán vége a vigéckedésnek, jönnek a gyalogbringás gyerekek, kutya és/vagy feleségsétáltatók, futók (pl. néha én is ) és minden egyéb akadály amit csak elképzelsz. A kettes mellett Bp. irányába az a ~4km-en meg szintén sok kereszteződés, kapualj, stb. tarkítja, vagyis nem az a könyöklős időfutamtekerésnek kedvező terep. Olyan itt legközelebb talán Tóthfalu vége Kisoroszi eleje között van, persze közúton, bringaúton meg a híres (hírhedt? ) BUBA egyes szakaszai.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz gordonfreemN #246713 üzenetére
ha a két féknyereg egyforma (tehát mindkettő első vagy mindkettő hátsó nyereg, ez jelölve van rajtuk) akkor más adapterek kellenek
ha két eltérő féknyerged van (egy első, egy hátsó) akkor az az egyszerűbb, mert a következő adapterek kellenek:
180-ra Shimano-ból egy SMMAF180PSxx kell előre és egy SMMAR160PSxx hátra (ahol xx értelem szerűen a verziók, A meg 2 meg a fene tudja mi van még, de érdemben ezek már téged nem befolyásolnak)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Sefter #246705 üzenetére
Szia!
Én használtam régebben. Teljesen jó, és stabil. A tévhitekkel ellentétben, ha jól szereli fel az ember a hozzá adott műanyag védőkkel, akkor a kocsi festése sem sérül.
Egyetlen aprócska problémája, hogy takarhatja a rendszámot. Külön lehet asszem kapni hozzá rendszámtáblatartót, amivel persze sokat nem érsz sötétben, ha nincs csatlakozó sem a kocsin.
Kicsit macerás felszerelni, és a csomagtartó sem nyitogatható utána, de, ha nincs vonóhorog, és a tetőre sem akarsz súlyemelő lenni, nincs más opció.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
werszomjas
őstag
válasz Sefter #246705 üzenetére
Én használtam. Ilyen decathlonost.
Stabilnak stabil, de hamar eladtam.Akkor jó, ha kevésbé sajnálod az autód.
- Hiába rajta van a szivacs, ha kicsit is koszos az autó vagy bejut alá a kosz, akkor bizony szépen dörzsöli, karcolja, mivel akárhogy rögzíted a tartót, menet közben azért mozogni fog minimálisan
- A hátsó ajtókat az autókon szerintem nem arra méretezték, hogy pl 2 bringa esetén 25-30kg húzza lefelé + menetszél + rázkódás
- Ha fel van rakva, a hátsó ajtó nem nyitható
- Hiába rögzíted jól a bringát, nem tudod minden részét rögzíteni és menet közben mocorogni fognak, nekem a pedál ért hozzá picit az autóhoz, és össze is karcolta, pedig mikor felraktam, még nem ért hozzá. (Ez több bringa esetén probléma, mikor pont az erőkar miatt próbálod közelebb rakni a kasznihoz)
- Nekem a rendszámot nem takarta, de a hátsó lámpákat igenÉn ezeket tapasztaltam.
Hosszú távon én nem ajánlom.[ Szerkesztve ]
üdv
-
gordonfreemN
addikt
válasz gordonfreemN #246716 üzenetére
52mm a vázon és a villán lévő lyuktáv közép.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
addikt
válasz Sefter #246705 üzenetére
Jut eszembe, most, hogy megnéztem a videót: semmiképp nem ajánlott a lökhárítóra támasztani, az végképp nem arra lett méretezve, hogy az egészet megtartsa a bringákkal. Nekem lenyomta a lököst, érdemes ott távolságot tartani.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Hasaggymeg #246714 üzenetére
én semelyikre, Friczy beszélt dunakesziről. de amúgy a váci úttól a strandig (20, gyökérzet által felgyűrt métert leszámítva ) nagyon szeretek menni, múltkor egy enyhébb hátszél be is fújt azon a szegmensen a top10-be. a körforgalom utáni szántóföldnél meg mindig megnyomom, ha bírja a lábam, gondolom arra a részre gondolt a kolléga is.
a gödi főút nem álom, de azért sokkal jobb, mint kanyarogni a susnyásban.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Zanik
addikt
válasz Angie™ #246712 üzenetére
Nézd, én se szeretem a notóriusan szabálytalanul közlekedő bringásokat vagy azokat akik ész nélkül, tényleg minden más közlekedőre (gyalogos, autós) fittyet hányva öntörvényűen közlekednek. De azt is utálom, amikor olyanokért baszogatnak közlekedőket, amivel senkit nem veszélyeztetnek, és senkinek nem ártanak.
Néhány évente mindig bekerül a hírekbe egy-egy kisebb német vagy svéd település, amelyik helyben eltörli a KRESZ-t, és aztán még sincs baleset, mert a közlekedők jobban figyelnek egymásra.
És pont ez a baj, hogy hiába van KRESZ, ha az emberek hozzáállása nem az egymásra való figyelésen, az előzékenységen és a praktikumon van, akkor előbb jön a szabályok kicsi és ártalmatlan, majd pedig a nagy és ártalmas áthágása. De büntessünk persze mindenkit, mert abból majd biztos tanul (LOL)!
Az egész rosszul van kitalálva. A városok tervezésével és az emberek fejével van gond, és ezt semmilyen szabály nem hozza helyre.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
mauimagic
aktív tag
Monoblokkal és kormánycsapággyal szerintem ráérsz akkor foglalkozni, ha gond van vele, de a Samox látatlanban valami alap szintű alkatrész.
2x10-hez ha hozzányúlsz, szintén messzire vezető történet lesz, kezdve pl a láncvonallal.
2x10-es rendszernél mondjuk 26x42 a legkönnyebb fokozatod, gear ratio 0.62, a leggyorsabb meg 36x11-ben 3.27
1x10-nel mondjuk 28x42-ben 0.67 ez 10%-al nehezebb
A vége meg 28x11 ben 2.54 kb 30%-al lassabb, mint a mostaniÉn biztos nem nyúlnék hozzá, mert ha normálisan akarod megcsinálni, akkor új sor, jó eséllyel új hátsó váltó és hajtókar is kell.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zanik #246722 üzenetére
Van egy elmélet mely szerint ha egy szabályt a nagy többség nem tart be akkor a szabállyal van baj...ezen el kellene gondolkodni minden törvényhozónak.
#246723Kro...miért akarod cserélni a csapágyakat? Ha nincs baj velük ne bántsd őket, akár többet is tarthatnak mint egy új, zárt csapágy. Az egytányérosítást illetően a 30/32:11-42 kiosztásba mugli szinten bőven elég, vagyis ha aszfalton nyomod, gyorsan akkor 32-11 éppen elég lesz kihajtani, ha meg dimbes-dombos helyen lax és pörgetsz akkor is elmegy a 30-42 a legmeredekebb aszfalton is, felhasználófüggő. Terepen, vagy aszfalton, de sokkal keményebben nyomva már lehet kevés valamelyik vége, de ezt neked kell tudni hisz pontosan modellezhető.
(Látom más is válaszolt erre)[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...maga az átszerelés egytányérosra, kiindulási állapottól függően picit bonyolultabb lehet, de van itt már néhány fórumtárs aki túl van rajta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
Ha már a KRESZ megy itthon is kellene ilyet napi szinten tapasztalom személyesen hogy a vissza pillantót le bírom verni Jó példa Ausztriából: a helyi KRESZ szerint 1,5 méter távolsággal kell előzni a bringásokat
-
nagyúr
válasz Friczy #246681 üzenetére
te értettél félre, mert szerintem tilos. a kerékpárost mint járművel közlekedőt szabályozza a kresz, és járművek számára általában nem engedélyezett a gyalogos-átkelőhely használata, és a kerékpárosnak ez alól nem ad az 54. § felmentést. nem elsőbbség kérdése, az egyszerűen rossz magyarázat, hiába elterjedt. pont azért nem használhatod, amiért lovas kocsival, meg bömössel sem.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
arcitec
addikt
válasz velizare #246728 üzenetére
Még mindig ez téma? Na a baj ezzel az, hogy a "SZERINTEM" kezdetű gondolatok
(és elnézést) már eleve nem hitelesek. Attól függetlenül, hogy NEKED van igazad. Legalábbis e szerint: [link] Azonban ez az [link] oldal nem tudom miféle, de akkor az effélék bizony eléggé károsak, mert nem a szabálykövetésre buzdít.
Jómagan is van, hogy nem szállok le, de ott akkor nem is jön autó,- vagy eleve int, hogy menjek- egyébként pláne meg ha a forgalom olyan akkor nyilván le kell szállni, és akkor már a kresz szerint (elvileg) az is szabálytalan, ha a zöld lámpánál sem szállunk le. Mint ahogy én sem. Itt talán a gyalogosok okán, bár okosan lassan a szélen lehet haladni.
Mint ahogy az első link (mármint a KESZ-ben foglaltak szerint) sem részletezi a gyalogátkelőhelyen áthaladást, úgy ezért a bringások okán nem ártana ezt megtenni(jogalkotónak), mert ki-ki a mag módján értelmezi.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz arcitec #246730 üzenetére
a Kerékpárosklub a fejvédő használat ELLEN* van, mert szerintük az biztonságérzetet ad az autósnak (wtf?!) azzal az érvrendszerrel, hogy szerintük a fejvédőt viselő kerékpáros az autót vezetők szerint nagyobb biztonságban van, mint a fejvédőt nem viselő, és ezért kisebb oldalszélességgel kerülik és/vagy más módon korlátozzák az elsőbbségét/biztonságát. tehát ők megmondják, hogy mások mit gondolnak rólam, mint kerékpárosról, vagy én mit gondolok, mint autóvezető...
hát a nagy f.szt!
ezek után azt is nehezemre esik elhinni, amit kérdeznek
*nem a kötelező fejvédő használat ellen vannak, hanem még a fejvédő népszerűsítése ellen is!“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Speedy007 #246727 üzenetére
Ez meg a másik..
1. Van az ostoba. Az az a vezető, akinek fogalma sincs, hogy milyen méretekkel rendelkezik az autója, parkolni se nagyon tud-mer, nagyon rosszul ismeri fel a távolságokat és a mélységeket. Nem is értem, hogy kap az ilyen jogosítványt. Ezek többsége elnézést szokott kérni..
2. Van a mobiltelefonozó, figyelmetlen, navigációt néző vagy utitárssal szimplán beszélgető fajta. Ezek is ártalmatlannak tűnnek, de ugyanúgy meg tudnak ölni. Jó esetben ezek is elnézést tudnak kérni.
3. Nagyon sokan csak sietnek. Ebből van a legtöbb. Látja hogy ott vagy, látja, hogy alig fér el, de Ő siet. Neki menni kell. Nehogy már le kelljen lassítani, vagy megállni 3 másodpercre. Áhh, minek azt. Jön szembe is egy autó, Ó beférek én még, nyomjuk meg...
Sok TAXI-s ebbe a kategóriába esik és sokan a negyedikbe. Lepukkadt suzukival a foodpanda futár, "takarodj már előlem az útból, én pizzá viszek ezt várják, és amúgy is miért nem a kerékpárúton biciklizel?"4. A negyedik a legrosszabb és legveszélyesebb. A látom hogy ott megy, jól leckéztessük meg, hogy elmenjen a kedve a biciklizéstől. Az út az enyém, menj már takarodj már előlem! És leszorít, nem érdekli, ha bajod esik, ha összetöri az autót, ha összetöri a bicajodat. Neki darab-darab. Ezeknek a fejében hatalmas nagy baj van, ezeket ki kellene venni a közlekedésből mert közveszélyesek. Amikor Dózsa György úton, 120-130-al elmegy melletted 5 centire, a pirosnál pedig megmondja hogy ne biciklizzek az úton és takarodjak előle.
A vezetőjük ilyen gy..kér, a kontrá-ban régen elmesélte, hogy Ő azért tartja biztonságosnak a sisak nélküli közlekedést, mert Őt még tizen x éve soha nem ütötték el. Vicc..
[ Szerkesztve ]
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
Zanik
addikt
válasz velizare #246728 üzenetére
Sajnos ez így szimpla belemagyarázás.
Nincs kerékpár-gyalogátkelőhely kapcsolatban semmilyen kitétel a KRESZ-ben. A leszállva áttolást szimplán abból vezetik le a rendőrök, hogy csak gyalogosként lehet ott elsőbbséged, ezért kéne leszállnod kerékpárról, hogy gyalogossá válj, és elsőbbséged legyen az átkeléshez. Viszont ezzel a logikával a BMW-vel is odamehetek a zebrához, és kiszállva belőle gyalogossá válva áttolhatnám, hisz az is csak egy jármű mint a kerékpár.És pont ez a baja a KRESZ-nek, hogy egy csomó ilyen jogilag pontatlan kitétel van benne. Vegyük akkor a 54.§ (2) pontját, idézem "ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan".
Ki mondja meg mikor alkalmatlan az úttest kerékpáros közlekedésre? A rendőr? A jegyző? A polgármester? Az igazságügyi szakértő? Milyen értelemben alkalmatlan? Túl forgalmas? Túl kátyús? Nem folyik el megfelelően róla az esővíz?Ezekkel a jogi hiányosságokkal amúgy a jogalkalmazók is tisztában vannak, hidd el, első kézből tudom hogy szerintük sem elég pontos a KRESZ.
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
bardi
aktív tag
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Aki ilyen lánctisztítót használ, tudna ajánlani bele cuccot, ami viszonylag könnyen beszerezhető és hatásos?
[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Ringman
nagyúr
válasz bardi #246736 üzenetére
4. § (1) Járművet az vezethet, aki
a) * a jármű vezetésére jogszabályban meghatározott, érvényes vezetői engedéllyel vagy az engedély-nyilvántartásba bejegyzett érvényes vezetési jogosultsággal rendelkezik,
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van, továbbá
c) a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt nem áll, és szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.
(2) A jármű vezetését az üzemben tartó nem engedheti meg, illetőleg a vezető nem engedheti át olyan személynek, aki az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek nem felel meg.
(3) * Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott engedélyt, ha azt külföldi hatóság állította ki, a vezetőnek vezetés közben magánál kell tartania.
(4) * Az (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel fennállása esetén a kerékpárosra nem kell alkalmazni az (1) bekezdés c) pontjában a járművezető szervezetében szeszesital fogyasztásából származó alkohol jelenlétére vonatkozó korlátozást.ez eléggé gumiszabály, de azért ki szokott derülni a durvább állapot.
-
Speedy007
őstag
válasz Ringman #246734 üzenetére
Na igen a covid óta tudjuk hogy minden le másolunk és át veszünk a sógoréktól .
Ma is mentem a 15km-re lévő kerékpár szervízbe egy-két apróságért munka után kb. fél busz talán egy busz távolságra voltam a busz megálló öböltől hirtelen kivágódik a busz mögülem be vág elém "finom" satu és be a megállóba én meg hirtelen azt sem tudtam hogy hová menjek. -
Team Jumbo-Visma TDF 2023 meze: [link]
Remeg a kezem, hogy ne rendeljek. De komolyan. Csak a fene tudja, hogy melyik méret lenne jó...[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Kro
tag
válasz mauimagic #246724 üzenetére
Köszi a választ, értem már. Sokkal szűkebb lesz a tartomány, ha a hátsó 10-es részt nem cserélem ehhez való kiosztásúra, de gondolom akkor már jobb 1*12re váltani inkább.
Nah akkor maradok a 2*10-nél, gányolni nem szeretnék. És a csapágyakat is hajtom amíg nem lesznek bajosak. -
válasz cattus #246744 üzenetére
Bilibe lóg. Ha nem lenne rajta szponzor, akkor egy sima sárga-fekete mez lenne, és nem csapatmez. Ez attól csapatmez, mert ott a szponzor rajta.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Csepel női kerékpár
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen