- Mobil flották
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz szuszinho #246949 üzenetére
A színt nem is néztem. Most szürke van benne, fekete lesz, na bumm.. Minősége legyen rendben, az a fontos.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #246923 üzenetére
általában ebben a 250e kategóriában Rock Shox Rebával(vagy Fox telóval) átütővel,stb inkább 27.5-eseket látok,
29erek ennyiért max suntour telóval vagy esetleg néha rock shox rugós telóval mennek ahogy nézegetem
gondolom azért mert kelendőbb a 29er így aki 27.5 árul az kényetelen lejjebb vinni de én terepen tényleg casual rider vagyok lehet hogy oda meg tényleg mindegy[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz Friczy #246952 üzenetére
Ó köszi! Ez nagyon hasznos link.
Megzavart, hogy "angol" menet, azt hittem az a nem jó nekem. Angolok mindenben szeretnek különcködni.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #246947 üzenetére
középcsapágyban átlagembernek vsz. mindegy, a tiagra nem jó, mert az szélesebb.
talán a dura aceben a tömítés más, de lehet maga a csapágy típusa is.
ha valaki a legdrágábbat akarja venni, akkor ott a hambini race bb, azt kell venni
-
válasz Ringman #246955 üzenetére
Tegnap láttam kerámia csapágyasat is,annak volt aztán ára. Bár nem néztem meg rendesen, hogy az is Hollowtech II rendszerű volt e. Lehet, hogy nem is lett volna jó nekem.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #246950 üzenetére
Terhelve kell mérni, vagyis kicsit megfeszítve, hisz úgy derül ki mennyire is nyúlt meg...én 11s-ig minden láncomat 1.0-ig, 12s-est meg 0,75-ig hagyom ezen, úgy megy egy sor 2 láncot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #246957 üzenetére
Jah. Ezért ugorhat nekem a lánc terhelve. A 12t amit 90% ban használok, kicserélem 1800ft nem tétel..(kopottnak látszik is) es így a sor elmegy még egy láncot nálam is. A többi fog okés.
Azon gondolkodtam még, lehet két láncot fogok használni és kb 2000 km enként cserélgetem -
6030D
Ármester
válasz flash- #246953 üzenetére
3 évet mentem 27,5"-lal és 4,5 éve "megyek" 29"-lal. Túrázós használatra szerintem mindegy, főleg, ha trekkinggel is mész terepen, akkor azt a minimális különbséget megoldod. A 29 könnyebben fog átmenni az egyenetlenségeken az átmérőkülönbség miatt. Azt vedd, amiből jobbat találsz. Eladni viszont egyszerűbb lesz később a 29-et, ha cserélnél. Méretspecifikus alkatrész is nagyobb választékban van hozzá.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
avl
aktív tag
válasz Fifaisshit #246937 üzenetére
valami mozog valamin vagy hozzaer ami eddig nem ...vagy adja meg magat a cipö anyaga
csavarokat huzogatnam, nezegetnem mi mozog, aminek nem kellene
-
Alg
veterán
válasz zsamiatt #246943 üzenetére
Pont most nézegettem én is, mérettábla és tapasztalatok alapján is szélesebbek mint a többi cipő (nekem középtalpnál kell hely, hülye alakú a lábam és a keskeny bringás cipők nyomnak) - viszont nekem Bike24-en sikerült lőni egy utolsó darabot féláron, oda vissza lehet küldeni Jön mellé egy DMT is összehasonlításnak. (Lake CX238 és DMT KR3)
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Ringman
nagyúr
válasz zsamiatt #246943 üzenetére
lake-nél is van többféle forma:
a méretezési táblázatuk érdekes, de elég aprólékosan le van írva.a bont is elég széles amúgy (van széles méret is), ott is figyelni kell a méretezési táblázatra, mert a mm-ben megadott mérethez nem a hagyományos európai méretezés tartozik: [link]
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #246941 üzenetére
basszus neked tényleg kicsi lábad van, ha max 248 mm a talphosszad.
de ugyanúgy lake-ben az mx 218/219 ~5 mm-el szélesebb, mint az mx 176
-
Sefter
veterán
Sziasztok!
Dunaharaszti-Szigetszentmiklós-Csepel vonzáskörzetben tudtok ajánlani jó szervízt?
köszi!Psn ID: sefter_hun
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #246959 üzenetére
Az, hogy síkon tekersz leginkább árnyalhatja kissé a helyzetet mert meglehet kevés fogszámon oszlik meg a megtett km-ek oroszlánrésze és akkor bár a sor még szinte új, néhány kerék miatt mégis kukáznod kell.
#246961avl...én ha keményebben mászok ér ez a cipő gumi talpa ehhez a pedálhoz itt-ott és nyikorog.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Fifaisshit #246937 üzenetére
milyen cipő/pedál?
patentnél (nekem legalábbis, SPD és Eggbeater esetén is) gyakran előjön, hogy a cipő talpa és a fém között keretkezik a nyöszörgés, kenőspray megoldja. Ha nem onnan jön, akkor is kenés..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
addikt
válasz Ringman #246965 üzenetére
247 mm vastag zokniban Ahhoz képest meg extra széles / magas rüszt. MX218 elfogyott, MX219 meg €229. Mindegy, rendeltem Bike24-ről NW Origin Plus 2 Wide-ot 40,5-öst és 41-est. A 41-es biztos jó, azt próbáltam itthon, csak kicsit hosszú. Ha jó a 40,5-es, akkor az marad, ha nem, akkor az megy vissza, és egy életre befejeztem a cipővásárlást.
zsamiatt: nem eléggé
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
akos727
senior tag
Sziasztok! Adott egy Kona Scrap 2006-ból. Minden létező dolog a fékbetéteken kívül gyári rajta. A olajos tácsafékek (Hayes Sole) vannak rajta, nyomáspontjuk rendben, tökéletesen felkeményednek, de fékerő elöl 0, hátul minimális. Kérdésem az volna, hogy van-e értelme belekezdeni a felújításába, olajcsere, stb.. vagy a tömítések, stb mind olyan öregek, hogy felesleges, és jobban megéri venni egy újat és csak feldobni rá? Előre is köszi!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #246968 üzenetére
Nálam a PD520-as pedálok olyanok, hogy wattmérőnek is beillenének ha valami optikai módszerrel ki lehetne olvasni a felületi kopás mértékéből a lábanként belenyomott wattot. ...majd lefotózom ahogy egyértelműen látszik melyik lábammal nyomok nagyobbat, ergo melyiknél hajlik jobban meg a keményített talp és éri el már a stopli körüli gumi talp a pedáltestet, itt-ott kopásnyomokat hagyva rajta.
Majd küldöm a paramétereket (talp keménységi fok az adott felületre mérve, vetemedési együttható, pedál felületi keménység, cipőtalp gumiösszetétel és dörzsölési együttható, és láb oldalmozgási tényező az adott kerékpáros lábfejmozgatási szokásaival) mely szerint kérlek írj egy mm2 pedál kopásfelület = Σ Watt képletet...viszonylag egyszerű lesz a dolgunk, mert mindig ugyanazzal a cipővel nyomom és majd csak a végeredményt kell elosszam a megtett kilométerrel.#246971f4lcon...bekoptatásról jut eszembe, hogy tegnapelőtt cseréltem hátsó tárcsát és miután elindulva vele 5 fékezéssel odébb alig éreztem gyengébbnek mint a régit (egy ujjal és 80 kilóval a nyeregbe tehénkedve azonnal megcsúszik a hátsó kerék az érdes aszfalton) arra gondoltam ezért (is) szeretem én a Shimano váltás, hajtás és féket. ...nem azt mondom, hogy nincs jobb, feszesebb, szebb, és főleg drágább, de felszereled és ha mindent gondosan csináltál pár perc után hozza azt amit elvársz tőle...az mellett, hogy megfizethető, strapabíró, nem kell neki napok, hetek, ezer szintek hanem azonnal működik és kész.
A Shimi agyak és szabadonfutókról feltett kérdésekre adásunkig nem érkezett válasz.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #246972 üzenetére
Te bezsirozol mindent a ratchet -ben, mikor osszerakod? Megjott ma a DT zsir is, eloszor adok neki abbol. A csapagy meg kap kívulrol PTFE zsirt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Fall-N
veterán
A legtöbb integrált monoblokkot ott van a kis nyilacska, hogy merre kell behajtani a csészét. Ha mindkét oldalon hátrafelé mutat a nyíl akkor angol menetes, ha az egyik felén előre (hajtás oldal) akkor olasz. Angol menetnél mindig előrefelé hajtjuk ki, hátrafelé hajtjuk be a monoblokkot. Az előre és hátra irány természetesen a menetirányhoz képest van.
Másik része, hogy az elmúlt pár évben, 20 évben már nem nagyon használt senki sem olaszmenetes vázat. Így ha nem valami nagyon retro acél vázas outi/MTB-ről van szó, akkor 99%, hogy angol menetes. Van még francia menetes is, hogy teljes legyen a paletta, de azt csak tényleg ilyen régi Peugeot és más francia vázakban használták.
Szerkesztette közben, mert félre néztem valamit. Szóval az 1,37x24 is árulkodó, mert az 1,37 mm a menetemelkedése az angol menetes váznak, 24 meg a tengely átmérője az integrált hajtóműnek.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Fall-N #246974 üzenetére
Köszi. Ezeket mind nem tudtam, de ezért is kérdezek itt, mert ebből tudok tanulni.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Fall-N
veterán
Szerencsére már olasz vagy francia menettel neü találkozni. Főleg mióta az integrált hajtómű lett az elterjedt, inkább más szabványokat találtak ki (BB30, BB386, PF30 stb.), így nem használja senki. Ha pedig menetes a váz, akkor az elterjedt angol BSA 68/73 szokott lenni.
-
Ringman
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #246972 üzenetére
Nem az a pedálod kopik jobban, amit többet használsz becsatolás nélkül (indulásnál pl)?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #246973 üzenetére
Én aztán mindent bekentem azzal a fehér és büdös Shimano habgrísszel, a tárcsák fészkeit, a rugót, a tárcsák reteszelő felületét, a tengelyt amin vannak, a záró tömítést és egy másik, vastagabb zsírral a csapágyak minden látható oldalát...tegnap még nyomta kifelé a sok zsírt a sorrögzítő anya mellett, úgy kellett letöröljem otthon.
#2469796030D...egy újabb zavaró tényező a képletben?! ...erre nem is gondoltam, vagyis arra, hogy talán a ki-becsatolástól is kophat és az a kopottabb amelyiket általában leteszem, vagyis nem amelyikkel indulok, mert benne marad.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #246980 üzenetére
Azert kerdem, mert pl. a DT azt irja, ecsetelni kell. De en is inkabb furdetnem. De adok a csapagyakra a vastagabb PTFE zsirbol akkor belul is. Ez a piros DT zsir ez tenyleg nagyon hig.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
zsocy
őstag
válasz Hasaggymeg #246980 üzenetére
A spd pedál a csatolástól kopik, a kemény hajtástól nem, hiszen olyankor rögzítve van a lábad, nincs ami levigye a festéket. Ki/becsatolásnál ellenben pont mozog oldalra is, az koptat.
SPD-SL meg nem koptat ilyenkor mert ott műanyag a stopli, ott az kopik el jó hamar. -
őstag
válasz Hasaggymeg #246972 üzenetére
a Shimano szabadonfutóknál tényleg csak egy rosszabb van, a Mavic.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Foose
addikt
Sziasztok! Na megvettem a bringát. Ghost Square Urban. Pár napja kérdezgettem az automata Sram agyváltóról. Szíjhajtásos bringa. Az oké hogy amikor felvált második sebességbe, akkor tekerés közben folyamatosan kattogó hangja van? Első sebességben semmi hangja nincs. Mint a régi láncváltós bringák amikor nem jól volt beállítva a váltó. [link] ilyen, csak nem sárga fém a pedál.
[ Szerkesztve ]
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #246967 üzenetére
Igen erről van szó. De pont azt mondom hogy nem kell kukázni esetemben, mert a 12t cserélhető. Mászni itt rikán lehet így, jah 12 a hajcsár
-
Kiskopika
senior tag
válasz Fifaisshit #246975 üzenetére
Ugyan ez a pedál nálam is nyekeg néha, ha nagyon oda lépek. Szerencsére tényleg csak akkor mikor nagy nyomatékot kap.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsocy #246982 üzenetére
Elég jó ez a CB cipő, de ha nagyon nyomom akkor a gumi talp a stopli 2 oldalán eléri a pedáltestet, olyankor hallom is a jellegzetes gumi a fémen nyikorgást.
#246983f4lcon...nem ismerem a korábbi 3 kilincses Mavicot, de ebből az ID360 szabadonfutóból a másodikat használom (első ment a bringával az új tulajhoz) és jobbat még nem használtam életemben. Atom-biztos reteszelésű, vízálló, télen-nyáron egyformán pontosan és hangosan reteszel, karbantartása teljesen egyszerű, tényleg nem igazán tudom felhozni hátrányát...a Shimi (XT!) ellenben kész katasztrófa, könyvet tudnék írni a széthullott szabadonfutóim gariztatása, javítása, cseréje, de még az olcsóbbik Fulcruméról is. Az új külső kilincses zárt csapágyas Shimit is használtam, de bár nem hullott szét a szűk fél év alatt amíg használtam, volt néhány jellemző melléreteszelés azzal is, ami pl. nejem DT szabadonfutójával soha meg nem történt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
Váltó görgők azok a kis műanyag fogaskerekekre gondolok venni szeretnék "öntisztítósat" de amiket találok két fajta kategória van van a Sunrace ami esetén nem elítenek hogy milyen váltókhoz ajánlják kifejezetten és van a Shimano 2 terméke ami esetén kiemelik mely váltókhoz kompatibilis van esély rá hogy azon kívül más váltókhoz jó vagy csak tényleg ahhoz jók?
-
padzso
tag
A préselős középagyaknak meddig tart, míg nekiállnak klikkelni? Shimanot kapott, mert a gyári Cube pereme valamiért eltört(előző tulajnál), kb. 3e km vann benne. (Behúzóm nincs hozzá, szóval ki kell adnom vállalkozásba.)
Csak azért kérdem, mert az előző csavaros volt, az is klikkelt x idő után, anélkül hogy lógna. (Ezt tudom kezelni, mert van hollowtech 2 leszedőm.)
Köszi! -
Speedy007
őstag
Létezik hogy a felni miatt érzek rossz fék hatást? Mint említettem ugyanazt a fék pofát használok MTB-n noname fékkel(féktest és kar) ott még is "harap a fék" Trekkingen ugyanaz a fék pofa most hoztam haza a szervízből bowdenek és házai csere után valamint feltetettem XT-750-s fék váltókarokat de ugyanúgy az a nyúlós "ABS" szerű fék érzét van ha koppig húzom a kart akkor "blokkol" harab a fék az MTB-n negyed álásban meg van ugyanez a fék hatás
-
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #246981 üzenetére
Én most szedtem szét/tisztítottam/kentem újra a csillagracsnit, de a februárban kapott DT piros zsír már egyáltalán nem híg, sőt, kimondottan sűrű, alig tudtam kinyomni ( enyém tubusban van, és újonnan ez is híg volt, szinte folyt ).
Bekentem vele, mert nem akartam mással kenni, de nem tudom, jó ötlet volt-e . Kicsit halkabb lett, de gondolom, ez majd változik. Csak azért írom, mert írtad, hogy vettél ilyen zsírt. Én rendesen lekupakolva, szobahőmérsékleten tároltam, aztán mégis besűrűsödött . -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #246988 üzenetére
Mi ez az "öntisztítós"" parasztvakítás? ...én azt vallom oda a sajátja a legjobb.
#246989padzso...enyém 2 éves és mindjárt 5 hónapos mely alatt ment összesen 15e+ km-t jórészt terepen...még nem "klikkel".
#246990Speedy007...ha a betét ugyanaz akkor csak a felni lehet a ludas, valami rá van sülve, ragadva, stb. Finom dörzspapírral adhatsz neki egy kicsit, hátha.
#246992chubby2o6...ez a Sram piros zsír ez a Sram Butter színe? Csak mert bár van, még nem néztem bele.
#246993andrisbandi...na azért, én is csodálkoznék ha a reteszeléshez valami vastagat ajánlanának. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #246993 üzenetére
Valamit majd rendelnem kell helyette, lehet, kipróbálom ezt a Sram-ot. Egyelőre így hagyom, nagy bajt biztos nem csinál, a következő kenés még odébb van. Addig legalább megvárom, hogy a DT zsír MPowerPH-nak is besűrűsödik-e , ha nem, majd veszek tégelyest, talán az másfajta . Nekem az 54t-s upgrade kit tartozéka volt ez a tubusos, pedig a képen tégelyes van [link] .
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #246994 üzenetére
erről beszéltem a neuzer nelsonon ehhez hasonló van de a 3 év alatt egyszer sem kellet róla a retket le vakarnom.
Míg a kerékpárral talán egyidős váltógörgők vannak és ilyenek vagy ehhez hasonló
Az előző képen szereplőt szeretném a 3*9-hez is de a shimano csak bizonyos típusú váltókhoz ajánlja még a sunrace meg nem ír semmit.
A fékhez azt elfeljtettem írni hogy ha nedves az idő nem vizes akkor érzetre "harap" a fék -
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #246994 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #246994 üzenetére
Az Sram Butter világosbarna, amint hozzáérsz, azonnal olajszerűvé változik. Érdekes cucc, a telóba mindíg rakok és a Mavic kalapácsait is ezzel kentem meg.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz stickermajom #246999 üzenetére
Remélem nem, mert akkor mostantól az enyém is az lesz .
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen