- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
válasz Ixion77 #254191 üzenetére
Nem. Azt vedd ki, és takarítsd meg alaposan a felnit, isopropyl alkohol nagyon jó erre.
A féknek adj egy kis időt, be kell kopnia. Ha van felétek hosszabb lejtő, lefelé gurulás közben tartsd kicsit behúzva őket, ne állítsa meg a bringát, de fogjon egy kicsit folyamatosan. Ha utána sem érzed elégnek, ráérsz akkor cserélni féket/betétet. A betéteknél az oldalon általáben fel szokták sorolni, hogy melyik fék(ek)kel kompatibilis.
A beállítása tényleg tud macerás is lenni, de türelemmel meg lehet oldani. Nem hátrány, ha van hozzá állványod, arra feltéve és egy fehér ( világos ) papírlapot/akármit a kerék alá téve felülről belenézel, és a kereket forgatva látni fogod, hol ér bele a tárcsa a betétbe. Féktest csavarjait fellazítod, és nagyon aprókat mozgatva be tudod állítani, hogy ne érjen hozzá sehol. Ekkor csavarokat óvatosan húzd meg, mert különben megint el fog mozdulni. Volt, mikor pikk-pakk sikerült, de volt, hogy háromnegyed órát szptam vele, mire jó lett . -
fulton
addikt
Elsőnek még ki szeretném próbálni azt a merida Scultura di2 bikát. Már a próba útvonalat megszerkesztettem Pesten rá, majd valamikor fel kell menjek.
Vagy endu vagy race geó lesz. Még nem tudom. kiszemeltek elképzeléseim vannak.Egyedül ezt a KTM volt alkalmam eddig kipróbálni, magával az ülő pozícióval nem volt bajom, irányítással sem (meglepően semmi) , de azt a bringát nem jellemezném inkább majd egy normális outira ha felültem. am is kicsit volt alám.
Szívesen képet kapnék(próba) egy Giant Defy és TCR ről is - leginkább az irányíthatóságbeli különbség, és a váz viselkedése érdekelne. majd lesz valahogy
[ Szerkesztve ]
-
kutga
nagyúr
Hölgyek/urak!
A villarózsa milyen menetet használ? M6?
Egyébként sikeresen feltettük délután a Recont, köszönöm a segítséget.
Let the Zone take me if I am.
-
-szabi-
őstag
Sziasztok
Minap tekerés közben megütötte a fülemet újfent kis mechanikai zaj.
Pár hónapja csináltam de gondoltam újra olajozni kell a láncot (érintésre a lánc még olajos volt).
Mikor forgatni kezdtem a hajtókart feltűnt, hogy a hajtóműből jön a hang.
Eddig tekertem vele 600km-t.
Nem kellett volna már összekopni az alkatrésznek?
Úgy gondolom zárt rendszer de valahogy próbáljak oda is becsöpögtetni olajat?
Vagy mit kellene megnéznem alaposabban?
Esetleg ez normális?üdv
szabi -
Tin
veterán
válasz fulton #254204 üzenetére
Amúgy én megértelek. Fingom sincs milyen bringa felelne meg nekem. Mondjuk én bemennék egy nagy boltba aztán ott van lehetőség kipróbálni őket. Szerintem ha megvan a geo, utána már a modellt nagyjából a pénztárcád eldönti, de az látom feneketlen
Menj el egy bringás találkozóra, ott tuti van minden, biztos adnak kölcsön bringát, meg legalább látod közelről. Netről elég nehéz, én is tök mást gondoltam képről, mint ami végül lett.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz -szabi- #254208 üzenetére
Kulacsod a vázon van? No és ha igen, akkor mindig telis - tele van töltve? Akkor az elkövetkezendőkben ne tedd, min 1-2, cm levegő legyen benne. A hajtóműhöz meg csepegtess -most- kevés nagyon jó minőségű olajat.
A láncot meg célszerű hajtás után törölni, majd olajozni úgy 60-100-km-enként.
Majd úgy 200-300km-enként tisztítani is. De az látszik is, ha meg erdőben poros úton megy valaki és jobban koszolódik, akkor meg mindezt annak függvényében.
Ha a váltás esetleg nem olyan kafa, akkor is célszerű lehet elsőre a láncot kezelni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz fulton #254182 üzenetére
ez a szövet hang ahogy mozog a lábfej (tekerés közben lenne)
ne mozogjon. amikor bemelegszik a lábad, és elkezd izzadni, akkor kezd el csúszkálni. ilyenkor meg kell húzni a rögzítőket (fűző, tépőzár, boa, stb.). ha meghúztad, és fájni kezd a talpad, akkor túl szoros, lazítani kell. ha tovább csúszkálsz, akkor túl nagy rád a cipő.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #254168 üzenetére
Most már kéne pihenni is egy kicsit, nem szeretnénk vasárnap rád várni.
stickermajom...az elődjét (?) [link] használom (második tubus), szerintem jó. Arra vigyázni kell, hogy valami üvegpor van benne, így a festett cuccokat ne nagyon sifiteld vele, pl. miután megkented nyeregcsövet bedugásnál de még meghúzás előtt már szoruljon picit mert ha bepasztázva saját súlyától becsúszik tökig xarral meszeltek a nyeregcső kilátszó része fényezésének.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gordonfreemN
addikt
Vettem egy pár raceface ride nevezetű pedálost.
Még nagyon sokat nem tekertem vele, de részemről ajánlott!
Féltem a fémtüskéstől, látván egyik-másikótok sérüléset, bruh... plusz ha ez sérül, nem lesz annyira észrevehető, mint a fém-szinezett pedálok.Megjöttek a maxxis rekon race gumik is, 780g 29x2,35 ami épp 59mm széles illetve most conti MTB light belsőt sikerült venni, az pedig 155g 29-es méretekben. Súlyban elenyésző lenne a nyereség, ellenben a defektállóság miatt előbb utóbb lehet én is átállok. Egyelőre biztos nem, mert a gyári felniszalag valami ragacsos verzió lehetett és a felniszalag bár lejön, de a ragacs ilyen fóliaszerűen rajta marad, azt levakarni nem lenne gyenge...
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
6030D
Ármester
válasz fulton #254219 üzenetére
Van itt aki rendszeresen iszik Jelen! Ohh, wait....
Szóval a kék kúttal semmi baj, hálózati vizet kap, két bajod lehet tőle:
1. pangó víz, tehát régóta nem használták, ezért én mindig kiengedek valamennyit (~5 mp), és ha hideg, akkor töltök. Nem 100 %, de kb jó.
2. nem annyira tiszta személyek szopkodták a csap végét... Megnézed a környezetet, és elmész a következő faluig....
Kis kövecske, ilyen olyan szemcse lehet benne, semmi bajod nem lesz, bringások ezrei isznak meg liter számra ilyet gond nélkül. Ha nagyon félsz, akkor harisnyán tölts. Kék kúton nincs hálózati vízszűrő, vagy perlátor, mint otthon.
Fura hangok, koszos víz... basszus, te a montin sikítanál.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
Jester01
veterán
válasz fulton #254219 üzenetére
Van itt aki rendszeresen iszik (mer) kék kúton vizet vételezni útjai során?
Igen. Az igazsághoz tartozik, hogy jellemzően a környékbeli ismert kutakból.volt már valaki rosszul tőle?
Nem. Ugyanarra a vízvezetékre van kötve mint a lakóházak.Ésszel. Ha láthatóan rozsdás, koszos vagy hangyás akkor nem kell kockáztatni.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
fulton
addikt
válasz 6030D #254220 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Én is úgy szoktam jól kiengedem ... és csak utána töltök. Eddig nem volt bajom, én is arra gondoltam hogy a vizhálózaton futnak így csak okésak.
Dehogy, voltam már terepen a "nem, nincs mtb-d" piroskával, és élveztem míg le nem esett a pedál a hóban kint a pi*ba Ott más szempontok dominálnak (még a racsni hang sem zavart) mint országúton nekem országút csak legyen a "vaj" finomságú feszes, preciz hangtalan haladásé. (több jelző nem jut eszembe )
[ Szerkesztve ]
-
-szabi-
őstag
válasz arcitec #254213 üzenetére
Hi
Mikor utoljára (réges-régen) hajtőműt szedtem szét abban csapágyak voltak zsírban és az egész zárt rendszer volt.
Én még ott tartok, hogy zsírt olajjal nem keverem.
Ez már nem így van?
Azért kérdeztem fenntartással, hogy tényleg csepegtessek olajat?
Ha még most is zárt rendszer, hogy megy bele az olaj?A kulacsos részt nem értem.
üdv
szabi -
mauimagic
aktív tag
válasz -szabi- #254225 üzenetére
Nem kell oda olaj. Ha biztosan a középcsapágytól jön a hang, akkor szedd le a hajtókart, tisztítsd meg és zsírozd be kicsit a tengelyt és rakd vissza.
Mielőtt visszateszed, nézd meg, hogy a középcsapágy szépen forog e, ha nem, azt is lehet tisztítani, zsírozni, de az már a fingreszelés kategória zárt csapágynál szerintem, előbb utóbb cserés lesz.
Mondjuk 600km nem kéne, hogy kinyírjon egy középcsapágyat, ha nem híg sárban tekersz kizárólag... -
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #254217 üzenetére
Köszönöm!
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #254220 üzenetére
Traktorgumi, racsnihang, sár, gyökerek, 25%-os emelkedők, medvék, ropogós tehénszar a fogaid között, szűretlen ásványdús forrásvíz, erdei levegő, nincs ezeknél jobb tesztonszeron fokozó. Nem is értem idén majdnem minden montis haverom miért állt neki outizni, meg aszfalton szaladni, amikor itt vannak hegyek, erdők, aszfalton meg alig van néhány opció .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Ixion77
őstag
válasz gergo5991 #254192 üzenetére
Extra szerszámot nem adnak.
Egyelőre nekem sincs még nyomatékkulcsom. A Topeak Ratchet Rocket Lite NTX+ készletet néztem ki, de még nem sikerült megemésztenem az árát.
A nyeregcsőhöz viszont szerintem pont nem kell. Mivel ott közvetlenül ott van a karbon alatt az alu nyeregcső, az viseli a nyomást. Tehát a karbon nem tud elrepedni. Úgyhogy megfogtam a racsnis kulcsot kb. 2-3 centire a forgófejtől, és úgy meghúztam érzésre, feltételezve hogy ott fogva kizárt hogy akkora nyomatékot tudjak kifejteni ami ártana.
Az jelentett inkább némi problémát, hogy a váz belsejében van egy csomó karbon por (?). Mire kétszer beraktam és kivettem a nyerget, addigra félig lepolírozta róla a fekete festéket. Plusz valami erős éles dolog is lehet benne, mert rendesen végig is karcolta a nyeregcsövet. Túl későn jutott csak az eszembe hogy befújjam WD-40-el. Azzal azért sokkal könnyebben becsúszik a helyére. Remélem, hogy a karbonnak nem árt."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
őstag
válasz mauimagic #254211 üzenetére
180-as van rajta gyárilag. Plusz nem is az a probléma hogy túlmelegedne, hanem hogy tök hidegen is csak ímmel-ámmal fog. Totálisan, 100%-ban rá kell markolni hogy blokkolni tudjam a kereket. A patkófékre ha így rámarkoltam volna, átrepültem volna a kormányon.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #254236 üzenetére
Valami más baj lesz ott, pl. gyári/bolti szennyeződés a tárcsán/betéten, az egy jó fék, jobb mint bármilyen patkó...ami meg a nyeregcsövet illeti, meg ne olajozd mert ha elkezd becsùszni súlyod alatt úgy meg kell szorítanod, hogy az már a kerbonnak lesz sok. ...ez a paszta ilyen dörzsölő, vigyázni kell a nyeregcső (és minden más látható) felületével ne kerüljön rá és dörzsölhesse.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ixion77 #254236 üzenetére
Szerintem ha puha a fékkar, jobban be lehet húzni, mint a másikat, akkor levegős, légteleníteni kell. Ha nem ez a gond, akkor valszeg szennyezett, vagy elégett a fékbetét, koszos a tárcsa. Ezt egyszerű kideríteni, alkolollal vagy féktisztítóval nagyon alaposan áttörölgeted a tárcsát, ha nincs alkohol, akkor simán lemosod, majd tiszta papír törlőkendővel többször áttörlöd és vigyázz, hogy a kezeddel ne érj hozzá. A fékbetétet kiveszed, csiszolópapírral a kifényesedett részt lecsiszolod róla, majd visszateszed. Ha jobb, akkor ez volt a gond és valszeg nem árt ha veszel egy új fékbetétet, mert nem lehet tudni a jelenlegi fékbetéted mennyire szennyeződött, lehet, hogy felszívott egy kis fékolajat légtelenítéskor. Ha kicseréled a fékbetétet, ismét töröld meg a tárcsát, mert a régi szennyezett fékbetét összeolajazhatta.
szerk: amíg a kerék és/vagy a fékbetét ki van véve, vigyázz, hogy ne húzd be a fékkart, mert kinyomja a dugattyúkat és akkor újra kell légteleníteni az egészet!
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TayRol #254239 üzenetére
Megmagyarárni nehéz, de ha nem volt levéve a lánc egyik csomó oldja a másikat csak türelem kell. Vedd le az első tányérról, úgy könnyebb lesz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz stickermajom #254232 üzenetére
Ne izgulj, arra figyelek, hogy legyen mindig pár gyökér körülöttem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz TayRol #254239 üzenetére
legegyszerűbben úgy, hogy a patentszemnél szétszeded a láncot, és kitekered.
ha nincs hozzá szerszámod, akkor esetleg elviszed egy közeli szervízbe, és megkéred őket rá. (és ha már ott vagy, esetleg érdemes lenne velük ellenőríztetni a váltókat, meg nyomatékra húzatni a csavarokat, stb.)
ha otthon kell megcsinálni szerszám nélkül, akkor valahogy lazítani kell a láncon... a hátsó váltó kanalát tudod hajlítani annyira, hogy le tudd akasztani az első tányérról. ha már elég laza, akkor mozgas meg, a hurkokban a szemeket, mert valószínűleg be is szorultak. és ahogy Hasaggymeg írta egymást fogják oldani.egy köszönőlevelet küldenék a helyedben a boltnak az extra kihívásért és elfoglaltságért.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
kutga
nagyúr
Hölgyek/urak!
A kormány szerkezetben lévő golyós kosarakat alul felül nem lehet valami tartósabb csapággyal helyettesíteni anélkül hogy ki kellene cserélni az egész szerkezetet?
[ Szerkesztve ]
Let the Zone take me if I am.
-
Mezga Aladár
veterán
-
TayRol
veterán
Köszi, kicsit lenyugodtam és kicsomóztam.
De pl hiányzik az egyik kulacstartó csavar is, plusz a hátsó tengelynél a gyorszár egyik rugója... amúgy ez sos megoldandó, vagy így lehet azért használni? -
Mr. Erikszon
senior tag
Eszméletlen jók a 4 dugattyús Xt fékek. Sram Guide T-ről váltottam ég és föld. A főbb különbségek az Adagolhatóság,fékerő. A guide T egy ideig adagolható és utána instant blokkolja a kereket, az Xt-nél ez az "addagolhatósági tartomány" sokkal nagyobb. Nagyon szépen meg tudok vele állni 30-ról nullára és nem rángat úgy mint a Guide.
-
flash-
veterán
ha pici tüske állt bele a külsőbe (es at is szurta a belsőt) akkor ti hogy szoktátok?belűről kitöritek?
mert ha elkezdem nyomni-húzni szakítja a kulsőt+benne is maradt nekem emiatt de legalább a hegyét letörtem kb síkba"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #254217 üzenetére
A tegnap délutáni monti elején úgy is éreztem magam kb...
Szerencsére csak virágszedős tekerés volt.
Ma pihinap van, max lemosom egy kicsit a bicajt a holnapra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Cyberpunk 2077
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vezetékes FEJhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Linux kezdőknek
- Battlefield 2042
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs