- iOS alkalmazások
- Jolla és SailfishOS tapasztalatcsere
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- 232 megapixelnyi kamerával futott be az Oppo Ultrája
- Netfone
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Yettel topik
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimpláncsak
tag
válasz Lacerta #277794 üzenetére
@Dark Archon-nak úgy emlékszem olyan van a bringájában
-
X Factor
addikt
válasz balintbaba #277495 üzenetére
Hazudnek ha azt mondanam h. nalam is a kinezett nem jatszott szerepet. De azert amikor a merida scultura endurance 5000-em megkaptam a zipp 303-as szettet a conti gp 5000-essel TL-re epitve. Hát ég és föld volt a kettő. Nyilvan ilyenkor dolgozik egy nagyon erős onigazolo placebo is, de kollegaki is mentek vele kisebb nagyobb koroket, meg kozos tekreseknel neha csereltunk, es azert mindenki elismeroen bologatott h. azert ez eleg durva.
Make things work
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #277800 üzenetére
Nem tudom más hogy van ezzel, de nekem Fulcrum nem kell. ...hasonló árban van normális DT, vagy Mavic, mert felső kategóriában gondolom mindegyiknek van jó kerékszettje.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ReFleXx
addikt
válasz jjeahh #277258 üzenetére
sport cuccokat ergo amibe beleizzadok azokat mososzerrel de olbito nelkul szoktam mosni , illetve a torolkozoket is oblito nelkul pont ezert mert utana olyan mintha egy darab muanyag zacskoval torulkoznek, nem szivja magaba a vizet. Esetleg oblito helyett szoktam kis ecetet tenni az az esetleges szagokat kiirtja
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #277801 üzenetére
Hja, tényleg, EXC-je van, és eladó.
-
nagyúr
válasz mauimagic #277786 üzenetére
ha száraz a lábad, megpróbálhatod, hogy teszel mellé meg alá újsagpapírt. na nem azért, mert így könnyebb felgyújtani, hanem mert az egy extra levegőréteget is jelent.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
avl
aktív tag
válasz peetie1 #277772 üzenetére
ááá, nem arra gondoltam, hogy minden biciklin minden csavart "orvosi pontossággal" kelljen meghúzni
..en az enyéimen sosem hasznaltam nyomatekkulcsot (...de nem is extra kikönnyitett, extra anyaghasznalat, ...) ...~35éve Csepelen szakitottam is meg menetet
#277790Lacerta: szerintem ez nem marhaság...csak a "túl szócskát kell / lehet úgy értelmezni, hogy helyes legyen: "ha túl erősen húzunk meg egy csavart, akkor az visszafordíthatatlanul megnyúlhat, és nem fejt ki kellő összeszorító erőt"
es persze vannak direkt nyulasra vekonyitott csavarok is (nem mondom, hogy hetköznapi bicikliknel relevans :-)
[link][ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #277799 üzenetére
Nekem az előző téli cipőm full zárt, az új felső része nem néz ki zártnak, de az sem engedi át a szelet. Szellőzésre egy kutya, a régi vízállóbb volt és jobb volt a BOA, mint a zipzár, de az új jobban tetszik, pont azért, mert nem annyira zárt nejlon . A te cipőd utódja kinézetre mindekettőt veri, persze ízlés kérdése, ugyanakkor még mindíg inkább bikepacking stílusú, mint xc.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lacerta
aktív tag
Dede, marhaság, mert jól méretezett kötésnél nem érjük el a csavar folyáshatárát ( kivéve a nyúlásra tervezett csavarokat ), ha elérjük, akkor az túl van húzva, és egyúttal nyúlt a csavar is. De ettől még az összeszorító erőt kifejti, mivel nem szakadt el, sőt, többet, mert túlhúztuk.
De mitől nyúlna tovább, ha nem terheli más, csak a saját előfeszítése? -
SteveAd
tag
válasz fulton #277800 üzenetére
A Fulcrum felni elegge specko, leginkabb sajat aggyal hasznalhato. Szoval DT agyba pl. nem nagyon fogod atfuzetni. En is ugyanazt tanacsolom, hogy add el most jo aron es vegyel egy kicsit dragabb alu szettet (nem aero pl. DT ER 1400 25 vagy PR 1400 32 vagy a konuszos Fulcrum Racing 3) ami sulyban picit azert jobb, arban nem sokkal dragabb, de nem lesz vele ilyen szopas.
Viszont az semmikeppen nem normalis, hogy ki kell lazitanod azt a rogzitocsavart hajtasoldalon ahhoz, hogy beletalaljon az atutotengely. Ott vagy valami vazhiba van (garis reklamacio azonnal), vagy kicsit megfolyt a festes es emiatt nem sikban rogzul a vazhoz a valtofulet is rogzito anya resze az atutotengelynek
-
addikt
válasz fulton #277783 üzenetére
Ehh... 2024 van ám, nekik is szóltak? Na, mindegy, ezért nem küldöm vissza. Brutál sokat tud, az látszik. Töltődik is a térkép frissítés. Pont jókor jött, legjobb idő van kipróbálni
Az mire jó, hogy ilyen-olyan alkalmazásokat lehet még telepíteni a computerre? Igazából csak a Komoot útvonalakat szeretném a lehető legegyszerűbben áthúzni a készülékre. Ehhez kell az 530-ra telepíthető Komoot, vagy megoldható a telefonos appból?
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #277815 üzenetére
Jobban jársz, ha felteszed. Utána csak megtervezed Komootban az útvonalat, bejelölöd, hogy offline is akarod használni, és ha a Garmin wifin van, akkor le is tölti.
-
avl
aktív tag
válasz Lacerta #277811 üzenetére
ahogy TE is írod: "ha elérjük, akkor az túl van húzva"
es pont ezt irja a cikk is illetve amit beideztel belöle az elöbb: "ha túl erősen húzunk meg egy csavart, akkor az visszafordíthatatlanul megnyúlhat"
ha csak a sajat elöfeszitese, es nincs uj erö, akkor nincs mas terheles
...de siman lehet is :-) (T valtozasbol, hidegben meghuzza ..plane fulton a fekete biciklit napon hagjyja ugy megmelegszik, hogy szettagulná magát
egyeb erökböl mint hengerfejcsavar, hajtorud stb.)meg 1 szer: nem mondom, hogy minden biciklicsavarnal ennek jelentösege van (inkabb nagyon kevesnel); de van olyan csavaralkalmazas, ahol van
-
fulton
addikt
válasz SteveAd #277814 üzenetére
Na igen, de magát az egész váltófület - ami egyben van menetházzal, meg úgy mindent utána már az átütő tengely fog és rögzít fixre, ha befogtam a kereket meg se mozdul. Annak a pici csavarnak annyi funkciója van ha kiszeded a kereket ne essen ki a vázból.
Valóban nem oké hogy nem lehet becsavarni azt a pici csavart,de ennyivel én nem fogok túrázni vissza ausztriába, aztán megint vissza hogy "mi van" még magyarban sem foglalkoznék vele nem hogy így. Ha ennyi gond lesz vele, nagyon happy leszek.
Onyx Vesper lesz hátra.
Most megint megingattatok, hogy be lehet e majd fűzni ebbe a felnibe..nem adja magát könnyen ez történet úgy látom, még ennek utána kell akkor járniÚj kerék vásárlással kapcsolatban: nekem teljesesn más elképzelésem van amibe felesleges új kerék.
Egy jó karbon feni, hátra mindenképp a fentebb írt hátsó agy, előre meg egy DT. És kész.Ezért felesleges kész kereket vennem.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #277815 üzenetére
Tedd fel a telódra a Connect IQ . onnan tudsz letölteni plussz dolgokat, adatmezőket stb hozzá. Nagyon jók is vannak, én is használok onnan többet.
Az vaóban morbi hogy 2024 ben ilyen cég mint a garmin, nem tudja/nem oldotta még meg hogy párhuzamosan 2 vagy több kerékpárt is használhasson az ember a feleszerelések menűpontban. Ez kritikán aluli. Már többször írtam nekik, mások is írtak.. nem hiszel el hogy nem tartják fontosnak...most mehetek át stravára ami kezeli, de az is hogy? webről **ki tiszta kabaré
#277814SteveAd: de ha már így szóba került, minek a függvénye, mi dönti azt el hogy befűzhető e az adott agyba vagy sem? mindenkinek szól a kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz fulton #277819 üzenetére
Nem, annak a pici csavarnak pont az a funkcioja, hogy viszonylag fixen rogzitse a fulet (ami anyakent is szolgal az atutotengelynek). Altalaban meg is van adva a pontos nyomatek (meretebol adodoan nem tul nagy) amire meghuzod azt a csavart, rogzitve a fulet mielott meg 12-15 Nm-rel megszoritanad az atutengelyt. Ha a fulet elore rogzitve nem passzol bele a menetbe a tengely, ott valami nem kerek.
-
Sleek
senior tag
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
válasz Dark Archon #277815 üzenetére
Az lehet, de az a hardver, meg a benne lévő firmware már sokéves. Az új órák már tudják ezt, meg is lepődtem (fenix5 még nem tudta).
Amúgy már béta-tesztben van az új connect, iszonyat sok minden változik egyszerre, azt várjátok meg. Teljesen érthető, hogy a jelenlegihez nem nyúlnak, hülyeség is lenne, az új ui-val kb minden kuka kesz, ami most benne van. Bugokra felkészülni…
Egyébként meg sok rosszat el lehet mondani a garmin connectről, de én közel 10 éve használom, tudom, milyen volt, meg milyen lett, iszonyat sokat fejlesztettek rajta. És ami most jön az nagyobb váltás lesz, mint amit eddig összesen kaptunk, már amennyit látni lehetett eddig belőle.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #277824 üzenetére
na remélem belekerül a két bringás funkció. azt az egyet hiányolom, am én is elégedett vagyok vele.
-
Lacerta
aktív tag
Nem, mert azt irja, hogy:
"ha túl erősen húzunk meg egy csavart, akkor az visszafordíthatatlanul megnyúlhat, és nem fejt ki kellő összeszorító erőt"
Ez nettó marhaság, mert azt jelentené, hogy ha eléred a folyáshatárt, akkor onnan csökken a további nyújtáshoz szükséges erő, de nem, az csak a kontrakciós szakaszban következik be, amikor már szakad a csavar.
Lágyacélnál tényleg van egy pici visszaesés az erőben, majd egy vízszintes szakasz, és ezután kezd el megint nőni az erő, de mivel túlhúztuk a csavart, ez még mindig magasabb összeszorító erő, mint ami a cél volt. És ez csak lágyacélnál van így.A lényeg, hogy ha folyáshatár fölé húzod a csavart, az nem jelenti azt, hogy kisebb lesz a szoríróerő, csak mert nyúlik a csavar.
Az összeszorító erő akkor lesz kisebb, ha még tovább húzod a csavart, és már a kontrakciós szakaszba kerül, de az nem annyira túlhúzás mint inkább beszakítás.
Olyankor már a user is érzi, hogy hiába tekeri a csavart, csak egyre könnyebben forog.Egyébként van jelentősége bicajnál is, de inkább a furat oldalon. Az anyamenet is ugyanúgy folyik, ha túlspanolod.
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #277824 üzenetére
És ami most jön az nagyobb váltás lesz, mint amit eddig összesen kaptunk, már amennyit látni lehetett eddig belőle.
Úgynevezett GAME CHANGER? -
addikt
válasz fulton #277820 üzenetére
A mapField adatmezőt már letöltöttem, de pont nem működik. Egy agyf@sz volt mondjuk aktiválni is, onnantól kezdve csak üres képet mutat, hiába választok útvonalat.
Nem a két kerékpáros funkciót kérdeztem, de mindegy. Egyébként meg az működik úgy automatikusan Stravával, hogy az egyiket outinak, másikat gravelnek hívod út típusában, és úgy indítod a Garmint. A Stravában meg megadod az egyik bringa alap tevékenységének a ride-ot, másiknak a gravelt.
Friczy: köszi a tippet! Pontosabban a Navigate With Device-re kell nyomni, gondolom, az az offline használat?
parandroid: jó, túlélem. Az ínhüvelygyulladás kezelésének árát majd megírom a Garminnak, de túlélem Úgyis 1x beállítom, aztán kész.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Tin
veterán
Na, 3 óra babrálás, és megvan minden csavar, alátét, furatok-menetek megtisztítva, két csavarból kicsit le kellett kapnom mert zsákfuratba mentek, szóval első fázis kész. Egyedül az első féknyeregtől félek picit, ott közel van a tartószár, de talán elfér.
Holnap jön a jelölés, kilyukasztom a sárvédőt a megfelelő helyen, levágok a tartópálcákból ha kell, aztán összecsavarozom az egészet, és kész a szép sárvédő. Egyszer kell okosan dolgozni, utána már tavasszal le-, ősszel meg felrakható viszonylag egyszerűen (persze a kereket ki kell venni).
De az, aki a Cube-nál a furatokat ledugózza, elmehet a francba. Egy-kettőt alig tudtam kiszedni, úgy bele volt feszegetve.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #277810 üzenetére
Stílus nem annyira érdekel, vagyis igen csak nem meghatározó tényező. Cicanadrágban tekerek erdőben (ezt szoktam meg egyből a strandrövidnadrágok után ), országúti sisakom van és trail cipőm, illetve most megtudtam, hogy bájkpeking bakancsom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz fulton #277820 üzenetére
Miért csak webről kezelné a két bicajt a strava? Appban belépsz az aktivitás szerkesztésébe és utána kiválasztod, hogy melyik bringával voltál
Tin: Azért az durva, hogy 3 óra a gyári sárvédőt rárakni Tudom, csak egyszer kell megcsinálni, utána már könnyebb, de akkor is
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #277832 üzenetére
Felszereleseket hozzadni stb szerkeszteni csak weben lehet. App nem. stravan.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Garmin connect hogy lehet összehozni a 2 bringát? Mégha kézzel is kell váltogatni utólag. Nem áll össze. Az egyéb be ha teszek felszerelést es benne a csepelé benne a cubé vegyesen, hiába választom ki a másik kerékpárt alapértelmezettnek, a felszereléseket mindet hozzá fogja adni tök mind1 mivel mentem.. erre valaki rájött már valami okosságra?
Dark, én nem stravára írtam (de mind1 ) hanem a garminra. Engem az utóbbi érdekelne. Hogy világos legyen, én mindent telorol szeretnék intézni. Felszerelesek hozzáadasa elvetése stb..
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #277833 üzenetére
Azt a kis fület, mely egyben a menet is és melybe a tengely csavarodik ne húzd meg csak a tengely meghúzása után, majd hagyd úgy. Kerékkivételkor lehet kissé lötyögős lesz a váltófül, váltó, de hát olyan soxor nem veszed ki a kereket, hogy ez számítson. A nyomaték amit annál a kis rögzítőcsavarnál ír amúgy is kábé semmi, csak éppen, hogy maradjon helyén és mivel csavarhúzós, még mérni sem sokan tudják. Mondjuk azt még megnézhetnéd miért nem fexik fel, festékmegfolyás, amint már írták, vagy deformált fülecske, stb. és orvosold akár valami apró minialátéttel a csavar alatt, emelje ki a fület néhány tized mm-t.
Végül pedig én azért megejtenék egy levelet a boltnak, Cubenak, ha ne adj isten később bajod adódik ebből (tönkremegy a menet a kis csavarnál, megsérül a tengely menete melékapatva stb.) legyen nyoma, hogy már az elején fennállt a hiba.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
idé fogsz még tekerni vele, vagy szerelő bicó marad?
#277839vallas: csak megvárom míg megjön a láncbontó, én mégegyszer nem szedem le mekkelek módra. Kézzel sajnos nem szétszedhető mint a connex.
Trükközni kell, még nem tudom út szélén hogy fogom ezt megoldani. Mivel a kereket nem tudom kiszedni ha nem veszem le a láncot, nem szívesen feszegetem a váltót nagyon..SteveAd köszi hogy jelezted, nem minden agy fűzhető be akármilyeyn felnibe. A fulcrum-ról megkérdeztem az onyx-et és írták is, hogy oda a 32h verzió kellene hogy a 16/8 elosztásban fűzhető legyen ez a felnim... a meg..furin nézne ki.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz szimpláncsak #277832 üzenetére
Nem, dehogy, csak ez a szett van vagy 20 felé bringájukhoz, ezért van mindenféle csavar, tartó, és a leírása katasztrófa.Én meg szeretek precíz lenni, kikapcsol ez a pöcsölgetés vele. A gyárban feldobják ezt 15p alatt, csak aztán ferde lesz vagy itt-ott eláll. Amúgy igazából csak 2 óra volt, meg holnap lesz még 1-2. De a Hyde-ra is olyan jól felszereltem, jó ránézni, mindenhol azonos a távolság, vágod miről beszélek.
-
Tin
veterán
-
fulton
addikt
válasz vallas #277842 üzenetére
pedig ha ílyen mint nálam, akkor az átütő fixálja. Meg sem mozdul, mivel a váltó tartó fül egyben van ezzel a menetes résszel, legalábbis nálam. Így ha a tengely nyomatékra húzva bent van, akkor fix ahogy kell.
#277844Tin: itt is pedig már úgy vinném ki a kicsikét, én már végeztem vele wax majd később megy rá, ha megjöttek a szerszámok, rendesen vágyok menni vele. Csináltam tesztképeket hogy össze tudjam lőni mennyit változik a pozim a bringán, mennyivel vagyok lentebb stb mint a csepelen. mindenis érdekel..némileg lentebb kerültem, eleve alacsonyabb a középcsapágy is..hát fekvősebb mint a csepel hood-on fogva. Én jónak látom a méretet, szerintem rendben lesz ez is, de még nem szólom el. kopkopkop. kb a van mint kalkulálta előzőleg..így szemre.
Vettem én is még egy 12s láncot, ezen is kettőt forgatva. Ez a felszerelésesdi követős dolog lesz bonyi, valami megoldást találni rá, ami komfortos is.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #277752 üzenetére
Hivatalosan az ipari csapágy az zárt, mélyhornyú csapágy (van nem zárt is, az angol cartridge azaz magyarul golyóskosaras. Hasonlóan néz ki, csak nem tömített). Nem tudom miért lett ez a hétköznapi neve, illetve sejtem. Biztos gondolták, hogy "ipari körülmények között" is jól teljesít. Érdekes módon az angol 'sealed cartridge' sokkal kifejezőbb.
De van kombinált technika is, mint ami újabban a Shimanonak is van, a labirintus tömítéses, zárt mélyhornyú csapágy.
-
Tin
veterán
válasz fulton #277845 üzenetére
Na de akkor meg mit izélsz ezen? Lent a pincében nem fér el az állvány, így csak a lakásban tudok szerelni, de oda meg nem hozhatom fel a bringát retkesen. Lemosni viszont nem tudom, mert társasház, és el vannak zárva a kerti csapok. Vödörből menne egyedül, de folyamatosan 0 fok alatt van a hőmérséklet már hetek óta. Így gondoltam inkább összeszerelek mindent, méretre szabom a sárvédőt, holnap még bele tudom próbálni a hátsó kereket is, hogy lássam, hogy azzal is minden passzol. A lánc már Smoove-ozva, szenzorokat és a kulacstartókat kell még felraknom, átraknom a csengőt a másikról, meg ilyen apróságok. Aztán már csak ülés meg a pozíció beállítása van hátra, és a tekerés.
Össz-vissz két darab gumit kell még rendelnem a nyári kerékre, minden más megvan. De ez ráér, mert úgyis csak tavasztól akarom használni. Akkor majd átrakom a kazettát arra, berakom az új betéteket, amit ahhoz a tárcsához vettem, és ennyi.
Szóval nem, nem szerelgetős bicaj. Egyszerűen eldöntöttem, hogy most nem fogok fillérb.szóskodni, és inkább megveszek és megcsinálok mindent, hogy utána tényleg csak tekerni kelljen.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #277765 üzenetére
Ez nem sajátosság, hanem sajnos egy idióta megoldás. Tök fölösleges bonyolítás. Érdekes módon a másik nagy gyártók nem használnak ilyen hülye előfeszítést. Gondolom az az oka, hogy nem kell olyan pontosan megmunkálni az agyaknál a csapágyfészket (lásd PressFit és a műanyag adapter), majd a user szop vele és beállítja. Pedig a mai világban a CNC gyártás korában meg lehetne ütni az a szintet, hogy elég kicsi legyen a tűrés. De tudjuk $$$$.
Pont el is veszíti az előnyeit így a zárt mélyhornyú csapágy és az átütőtengely.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen